ועכשיו לחלק של התחבורה. כמה אנרגיה צורכים בישראל לתחבורה? איזה שטח שווה ערך מבחינה סולרית לו היינו הופכים את כל המכוניות לחשמליות?
2Ftachazit]כאן bikush 01 05[/po].rtf&ei=1Aw4SK6UFYrM7QW9npzSDQ&usg=
AFQjCNEz9jqN349Rm1lKYmJeb8r eLwM7w&sig2=
iLfgqHD9 cwn69y045zLCQ אפשר לצפות בתחזית הביקושים במשק האנרגיה של מדינת ישראל. ניתן לראות שכבר ב 2001 צרכנו 4500 אלפי טונות של סולר ובנזין בשנה. בחרתי בדלקים אלה מכיון שאלה משמשים בעיקר לתחבורה יבשתית (סולר משמש גם להסקה). הדלקים האחרים, מזוט וקרוסין משמשים לאניות, תחנות כח ומטוסים.
אם ניגש ישר לשורה התחתונה, 4500 אלפי טונות של בנזין וסולר שווי ערך ל 6539 מגוואט. בשטח "סולרי":
בערך 0.65 מהשטח הירוק שציירתי לתצרוכת החשמל למעלה.
(
אבל, הגיוני הרבה יותר שזה דווקא פי שש עד פי 12 בגלל ההקלה בחישוב שהתעלמה מהעובדה שצריכת האנרגיה ביממה מפולגת באופן לא אחיד.)
איך מחשבים:
צריכה משקלית של משקל סולר ובנזין: 4500E6 kg
צפיפות אנרגיה סגולית ליחידת משקל סולר/ בנזין: 46E6 joule/kg
אנרגיה
כמות כפול צפיפות אנרגיה סגולית
207E15 joule = 57.5E6Mw*Hr
נאמר שצורכים את האנרגיה הזו בצורה מפוזרת שווה על פני ימות השנה ושעות היממה (לא נכון בתכלית, אבל מעניין כדי להתקדם בחישוב ולקבל קנה מידה, מקסימום נכפיל בפקטור שמן אח"כ )
אז מחלקים את כמות האנרגיה למעלה ב 24 שעות כפול 365 ימים בשנה ומקבלים 6563 מגהוואט.
נתון נוסף שכדאי להתייחס אליו: נכון להניח שהנצילות האנרגטית של כלי תחבורה חשמלי טוב בערך פי ארבע. אז לו היינו באמת משתמשים בחשמל למכוניות, אפשר להקטין את השטח פי ארבע.
ועוד לא דיברנו על האנרגיה הדרושה לייצור המכונית, חלפיה, מחזורה ובניית הדרכים שעליה היא נוסעת.
ועכשיו לחלק של התחבורה. כמה אנרגיה צורכים בישראל לתחבורה? איזה שטח שווה ערך מבחינה סולרית לו היינו הופכים את כל המכוניות לחשמליות?
[url=http://www.google.co.il/url?sa=t&ct=res&cd=1&url=http%3A%2F%2Fwww.mni.gov.il%2FNR%2Frdonlyres%2F4A4ACE57-7063-424D-BF01-A0DF4694E272%2F0%[po]2Ftachazit]כאן[/url] bikush 01 05[/po].rtf&ei=1Aw4SK6UFYrM7QW9npzSDQ&usg=[po]AFQjCNEz9jqN349Rm1lKYmJeb8r eLwM7w[/po]&sig2=[po]iLfgqHD9 cwn69y045zLCQ[/po] אפשר לצפות בתחזית הביקושים במשק האנרגיה של מדינת ישראל. ניתן לראות שכבר ב 2001 צרכנו 4500 אלפי טונות של סולר ובנזין בשנה. בחרתי בדלקים אלה מכיון שאלה משמשים בעיקר לתחבורה יבשתית (סולר משמש גם להסקה). הדלקים האחרים, מזוט וקרוסין משמשים לאניות, תחנות כח ומטוסים.
אם ניגש ישר לשורה התחתונה, 4500 אלפי טונות של בנזין וסולר שווי ערך ל 6539 מגוואט. בשטח "סולרי": [b]בערך 0.65 מהשטח הירוק שציירתי לתצרוכת החשמל למעלה.[/b]
([b]אבל, הגיוני הרבה יותר שזה דווקא פי שש עד פי 12[/b] בגלל ההקלה בחישוב שהתעלמה מהעובדה שצריכת האנרגיה ביממה מפולגת באופן לא אחיד.)
איך מחשבים:
צריכה משקלית של משקל סולר ובנזין: 4500E6 kg
צפיפות אנרגיה סגולית ליחידת משקל סולר/ בנזין: 46E6 joule/kg
אנרגיה [h=4] כמות כפול צפיפות אנרגיה סגולית [/h] 207E15 joule = 57.5E6Mw*Hr
נאמר שצורכים את האנרגיה הזו בצורה מפוזרת שווה על פני ימות השנה ושעות היממה (לא נכון בתכלית, אבל מעניין כדי להתקדם בחישוב ולקבל קנה מידה, מקסימום נכפיל בפקטור שמן אח"כ )
אז מחלקים את כמות האנרגיה למעלה ב 24 שעות כפול 365 ימים בשנה ומקבלים 6563 מגהוואט.
נתון נוסף שכדאי להתייחס אליו: נכון להניח שהנצילות האנרגטית של כלי תחבורה חשמלי טוב בערך פי ארבע. אז לו היינו באמת משתמשים בחשמל למכוניות, אפשר להקטין את השטח פי ארבע.
ועוד לא דיברנו על האנרגיה הדרושה לייצור המכונית, חלפיה, מחזורה ובניית הדרכים שעליה היא נוסעת.