חיסון אבעבועות בכתה א

שליחת תגובה

מה שרואה מבפנים הוא מה שנראה מבחוץ
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: חיסון אבעבועות בכתה א

חיסון אבעבועות בכתה א

על ידי פלוני_אלמונית* » 29 נובמבר 2018, 11:05

באיזה אזור את? בטיפת חלב אצלנו ביקשתי וקיבלתי בלי אבעבועות

חיסון אבעבועות בכתה א

על ידי קרן_שמש_מאוחרת* » 28 נובמבר 2018, 20:10

אני מניחה שהכוונה היא לחיסון הMMR ללא הרכיב של האבעבועות. כיוון שכבר נדבקה, אין צורך בו, אבל רוצה לחסן לאחרים. אנחנו לחסן ללא הרכיב של האבעבועות. אז אולי תלוי אזור

חיסון אבעבועות בכתה א

על ידי בשמת_א* » 28 נובמבר 2018, 16:27

אם היא כבר חלתה באבעבועות אז בשביל מה החיסון? היא מחוסנת יותר טוב מהמחלה מאשר מהחיסון. ועכשיו יש לה גם נוגדנים להעביר לילדים שלה (מהחיסון אי אפשר להעביר לדור הבא).

חיסון אבעבועות בכתה א

על ידי פלוני_אלמונית* » 19 נובמבר 2018, 12:50

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

קיים חוסר בחיסון ללא אבעבועות. לא מצליחה בשום אופן למצוא. ניסיתי גם פרטי. אין יותר בארץ. האם לוותר ולתת את החיסון חמרות שהבת שלי חלתה כבר באבעבועות או להתעקש?

חיסון אבעבועות בכתה א

על ידי יעלי_לה » 14 ספטמבר 2012, 07:39

לא חושבת שזה קשור להרשמה. תשאלי את המחנכת.

חיסון אבעבועות בכתה א

על ידי קרן* » 14 ספטמבר 2012, 07:13

בהרשמה חתמתי על טופס ארוך, לא זוכרת אם היה שם משהו חיסונים.

חיסון אבעבועות בכתה א

על ידי קרן* » 13 ספטמבר 2012, 16:37

טוב לדעת, תודה

חיסון אבעבועות בכתה א

על ידי פלוני_אלמונית* » 13 ספטמבר 2012, 16:02

אין בעיה לחתום שאת לא רוצה את החיסון. או לחלופין לבקש רק מה שאת רוצה ( אני לא רציתי את האבעבועות למשל).

חיסון אבעבועות בכתה א

על ידי פלוני_אלמונית* » 13 ספטמבר 2012, 14:43

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אפשר לסרב. חשוב להודיע בכתב לאחות בי"ס שאתם מסרבים - כך תחסכי לעצמך טלפונים.

חיסון אבעבועות בכתה א

על ידי יעלי_לה » 13 ספטמבר 2012, 12:18

הם לא יכולים לחסן בלי להחתים אותך על טופס הסכמה. בדר"כ נותנים אותו להורים בתחילת השנה יחד עם ההצהרת בריאות. שם את לא חותמת, או - מה שלדעתי עדיף - מותחת קו שמוחק את הטקסט שלהם, מוסיפה משלך (משהו כמו: "בני מתחסן בהתאם לתכנית חיסונית אישית שנבנתה בהתייעצות רופא ילדים" - במקרה שלי זו האמת, לא יודעת מה אצלך - "ועל כן אבקש לא לחסנו בכיתה כלל / לחסנו רק ל-X ולא ל-Y") וחותמת.

חיסון אבעבועות בכתה א

על ידי קרן* » 13 ספטמבר 2012, 11:59

אפשר לסרב לחיסונים בכיתה א? עושים בעיות?יש נהלים?(חצבת חזרת אדמת ואבעבועות)?
יש למישהו ניסיון עם זה?
הבן שלי לא קיבל חיסונים אלה כשהיה תינוק .

חיסון אבעבועות בכתה א

על ידי עדי_ברן* » 10 מרץ 2009, 14:00

מעדכנת

אפשר לקבל חיסון ללא תוספת אבעבועות במשרד לבריאות התלמיד

אנחנו קיבלנו בחדרה הם עובדים בכל ימי ראשון

הרבה בריאות לכולם

חיסון אבעבועות בכתה א

על ידי אם_פי_3* » 15 דצמבר 2008, 11:08

לגבי הצורך בדחף בגיל 7 - אני כבר לא זוכרת את הפרטים. כשהיה רלוונטי לילדים שלי, קראתי על החיסון באתר של ה-CDC, והגעתי למסקנה, שדחף בגיל כזה לא נחוץ (הם קיבלו את החיסון בגיל שנה. הצעיר בשנה הבאה יהיה בכיתה א', והוא לא קיבל את החיסון בגיל שנה (אבל כן חלה באבעבועות רוח...) ואני אצטרך לשקול לפי הנתונים האלו, מחדש).

לגבי חיסון מחוץ לבי"ס - אולי בגלל שאנחנו בישוב קטן, אבל לא היתה לנו שום בעיה. בבי"ס הודענו שאנחנו לא מסכימים לחיסון, בלי לפרט (בכיתה א' ויתרנו לגמרי, בכיתה ב' בחרנו לחסן בקהילה), ובלי קשר פנינו למרפאה (אצלנו טיפת חלב היא פונקציה במרפאה הרגילה כך שאני לא יודעת מה הנוהל המדויק כשיש הפרדה), וביקשנו חיסון.

בלי ממש להגיד
זה הופיע בדף, אבל בלי התייחסות לכך שזה שינוי, ואני לפחות לא שמעתי לפני כן ששונה. לכן כן יש מקום להפנות את תשומת ליבו של מי שמתעניין. (זה לא כי "הרעים לא אמרו לי").

חיסון אבעבועות בכתה א

על ידי עדי_ברן* » 15 דצמבר 2008, 10:21

נורית,
כן הסיבה לחיסון נגד אדמת היא חברתית
לא רק בגלל המורות. אחוז מסויים מהאוכלוסיה לא יתחסן למרות שיקבל חיסון.
ז"א יש נשים שלמרות שקיבלו חיסון כנגד אדמת עדיין אינן מחוסנות, אין 100 אחוז בדברים האלו... וכיוון שאדמת בהריון מסוכנת מאד לעובר, הוחלט לחסן את כל האוכלוסיה וכך להגן על נשים בהריון ועובריהן.
האם ההחלטה מוסרית?
נכונה?
זו שאלה שאפשר לדון בה הרבה מאד...

ניצן, בהחלט אפשר לבדוק נוגדנים בדם ולבדוק האם הדחף נידרש. זה פחות פשוט... כמו שתארה gani אך אפשרי.
אבל ילד שחלה באעבועות זה משהו די ברור לא צריך לעשות בדיקות כדי לדעת את זה...

תיקון - אני באופן אישי עידכנתי את ההורים בכיתה ומעדכנת גם פה, בתקווה שמי שקורא יעדכן עוד הורים.

תבשיל קדרה מבחינתי השם אחלה (אולי כדאי לציין שהחיסון הזה חדש גם עבור תינוקות בני שנה, למרות שכשהילדים בגיל שנה אנחנו יותר מעודכנים... לרוב...)

חיסון אבעבועות בכתה א

על ידי תיקון* » 15 דצמבר 2008, 10:01

_מי שמעוניין שילדיו יקבלו חיסון MMR דחף בכיתה א
אך ללא החיסוון כנגד אבעבועות רשאי לבקש זאת.
על אחות בית הספר להזמין לו כזה, גם אם זה לא פשוט (וזה לא כל כך פשוט)._
תנסי בכל זאת.

_ככל שיותר הורים ימחו כנגד התופעה המטרידה הזו של "לדחוף" חיסון לילד שהוא כבר מחוסן כי "שטויות... הכל בסדר... לא יקרה כלום... סמוך עלי..."
כן יהיה קל יותר להשיג מנות מופרדות._
היום , בגלל המודעות, יש ירידה במתן החיסונים (או דחייתם).
דברי עם עוד הורים, תדפיסי וחלקי את ההסבר למצב, כך תוכלי להשפיע ולשנות.
רק אחרי שאת מאשרת חיסון יהיה מותר לחסן.
בהצלחה.

חיסון אבעבועות בכתה א

על ידי תיקון* » 15 דצמבר 2008, 09:53

_נכון שהיום קשה לחלות בהן ולהתחסן באופן טבעי, כנראה משום שחלק ניכר מהאוכלוסיה אכן מחסן, ובכל זאת.
שמעתי פעם בהרצאה, שאחת הסיבות העיקריות לחיסון אדמת אצל ילדים היא כדי שלא ידביקו את המורה שלהם, כשהיא בהריון.
במקום לחסן נשים שאינן מחוסנות, לפני הריונן.
מעניין, לא?..._

יש כאן דפים בנושא אם כן לחסן או לא.
מדור בלי חיסונים

חיסון אבעבועות בכתה א

על ידי תיקון* » 15 דצמבר 2008, 09:51

אני בעד חיסון בטיפת חלב ולא בבית הספר בגלל המצב הנפשי והאינטימי.
לי יש זכרון ילדות רע מאוד מהחיסון בבית הספר, נורא נורא פחדתי והתביישתי.
אני לא יודעת איך מחסנים היום, אבל בילדותי, האחות נכנסה לכיתה (עבורי זה היה בהפתעה כי לא ידעתי על כך), וכך מול כל שאר הילדים חיסנה ילד, ילד.
נשארתי אחרונה כי כל פעם שהמורה קראה לי סרבתי ללכת.
בסוף הגיע תורי ובכיתי וצרחתי, ממש נאבקתי עם המורה - היא ניסתה בכוח להסיר ממני את החגורה ולא איפשרתי לה.
לא חוסנתי באותו היום אלא ביום אחר במרפאה. (שוב ללא הכנה, אימי הגיעה לשלם במזכירות והופ קראו לי למרפאה - גם שם צרחתי נורא).

לדעתי, אם עומדים על כך, אפשר לחסן ילד בטיפת חלב.
לפני חיסון, הילדים מקבלים טופס בשביל ההורים לחתימה.
אתם לא חותמים, ניגשים למזכירות, ומבקשים לחסן אותו בטיפת חלב.

אנחנו בחינוך ביתי - הילדים חוסנו בטיפת חלב, עם הכנה (הסברים + אמלה) וחיבוק אוהב אוהב.
עשיתי תיקון.

חיסון אבעבועות בכתה א

על ידי נורית_מאור_שביט* » 15 דצמבר 2008, 00:06

קשור ולא קשור: אם כבר מדברים על זה, אז למה לחסן נגד אדמת וחזרת (שהן שני שליש מה- MMR)?
זה ממש כמו אבעבועות רוח - כשהייתי ילדה גם הן היו מחלות ילדים שכולנו (+-) חלינו בהן, והבראנו.

נכון שהיום קשה לחלות בהן ולהתחסן באופן טבעי, כנראה משום שחלק ניכר מהאוכלוסיה אכן מחסן, ובכל זאת.
שמעתי פעם בהרצאה, שאחת הסיבות העיקריות לחיסון אדמת אצל ילדים היא כדי שלא ידביקו את המורה שלהם, כשהיא בהריון.
במקום לחסן נשים שאינן מחוסנות, לפני הריונן.
מעניין, לא?...

חיסון אבעבועות בכתה א

על ידי gani* » 14 דצמבר 2008, 21:16

הבעיה שסרולוגיה היא בדיקה יקרה ורופאים מסרבים להפנות
אולי אפשר להתווכח, אבל אני לא רציתי לריב עם הרופא המצויין והבד"כ קשוב שלנו בשביל לספק את סקרנותי (כבר דקרו אותם בשביל משהו אחר אז רציתי לדעת כמה להתעניין בנושא החיסון החדש, בתקווה שיחסך ממני התענוג והם כבר מחוסנים)

חיסון אבעבועות בכתה א

על ידי ניצן_אמ* » 14 דצמבר 2008, 19:38

ובכלל, כדאי לבדוק האם הדחף הזה נחוץ או מיותר....
לא יודעת אם כתבו את זה או משהו בכיוון הזה, אבל לי יש מערכת חיסון פרנואידית לגמרי. קיבלתי פעם אחת אדמת בגיל 12 בערך, ובבדיקה בגיל 32 היו לי ערכים OFF THE CHARTS כנ"ל לגבי טוקסו ושאר בדיקות.
לפני כעשר שנים התחלתי הפטיטיס B, קיבלתי זריקה אחת. אבל בסוף הטיול בוטל והחלטתי לא לקחת את שלוש הזריקות אלא רק אחת.
בבדיקת דם אפילו מאוחרת יותר מגיל 32, התברר שאני עם ערכים מאד גבוהים, חיסון חזק.
אז מי ששוקל דחף לחיסון (אני לא שוקלת) אולי כדאי להקדים לו בדיקת דם. יש כאלה שהם בדיוק ההיפך ממני. לא מזיק לדעת ולקבל החלטה מושכלת. לא?

חיסון אבעבועות בכתה א

על ידי תבשיל_קדרה* » 14 דצמבר 2008, 19:01

למה זמני?
עדי, אני משנה את הדף ל-חיסון אבעבועות בכתה א.
אם זה בעיתי, אפשר להחזיר אח"כ לזמניות.

חיסון אבעבועות בכתה א

על ידי עדי_ברן* » 14 דצמבר 2008, 16:54

וכן גם אני שהייתי קוראת את כל מה שכתוב בעלונים המצורפים לחיסונים בטיפת חלב (ואם לא היה להן הייתי מתקשרת שיפקססו לי מהלשכה המרכזית)
והקפדתי לחסן לפי לוח זמנים אישי וכ"ו
ברגע שהגענו לבית ספר התחלתי לחתום על כל מה ששולחים לי הביתה בלי לקרוא יותר מידי...

חיסון אבעבועות בכתה א

על ידי אף_חצוף* » 14 דצמבר 2008, 16:54

אוי, לא ידעתי, תודה על העדכון.

חיסון אבעבועות בכתה א

על ידי עדי_ברן* » 14 דצמבר 2008, 16:31

כן את צודקת הוסיפו גם לגיל שנה


הנה לוח חיסונים מעודכן

תמונה

חיסון אבעבועות בכתה א

על ידי פלוני_אלמונית* » 14 דצמבר 2008, 16:06

מעניין מתי הוסיפו את זה , החל מהשנה?
הבת שלי מביאה תמיד פתק מביה"ס לפני חיסון ובו מפורט בדיוק מהם מרכיביו כך שהם לא "מכניסים" את זה בלי להגיד
גם שעלת הוסיפו לאנטיטטנוס/דיפתריה של כתה ב' בלי ממש להגיד

אבל צריך לקרוא את הדף (והנה אני שואלת ממתי כי כנראה לא ממש הקפדתי...)
בכל אופן, תודה על פקיחת העיניים, טוב לדעת שכדאי לקרוא את האותיות הקטנות.
אני הקפדתי להדביק את הילדים בגיל הגן כך שבאמת הייתי כועסת על זה(על עצמי, שלא שמתי לב לכתוב)
ד"א לא הוסיפו את זה גם ל MMR של גיל שנה?

חיסון אבעבועות בכתה א

על ידי סלעית* » 14 דצמבר 2008, 15:43

לפי מיטב ידיעתי אי אפשר לחסן בטיפת חלב כשהילד בגיל בי"ס, ולא משנה מה הנסיבות.

חיסון אבעבועות בכתה א

על ידי א_ל_א_ן* » 14 דצמבר 2008, 15:09

תודה רבה על העדכון הזה

חיסון אבעבועות בכתה א

על ידי אלטר_אגו* » 14 דצמבר 2008, 14:19

למה?

חיסון אבעבועות בכתה א

על ידי אם_פי_3* » 14 דצמבר 2008, 13:43

התכוונתי שגם מי שכן חיסן MMR בגיל שנה, כדאי לבדוק האם הדחף נחוץ.
ואני בהחלט מסכימה איתך בדברייך. גם שעלת הוסיפו לאנטיטטנוס/דיפתריה של כתה ב' בלי ממש להגיד.
ועוד - גם אם בוחרים לחסן - לחשוב טוב האם לעשות את זה במסגרת בי"ס, או שעדיף לבצע באופן אישי במרפאה / טיפת חלב.

חיסון אבעבועות בכתה א

על ידי אלטר_אגו* » 14 דצמבר 2008, 13:27

כמובן. אבל כמובן, יש הורים שכן מחסנים MMR ולא מחסנים אבעבועות, זה היה מרגיז אותי מאד לגלות שהחלטתי לחסן MMR ועל הדרך ככה נתנו גם אבעבועות (שהחלטתי לא) בלי לשאול.

חיסון אבעבועות בכתה א

על ידי אם_פי_3* » 14 דצמבר 2008, 13:06

ובכלל, כדאי לבדוק האם הדחף הזה נחוץ או מיותר....

חיסון אבעבועות בכתה א

על ידי אלטר_אגו* » 14 דצמבר 2008, 12:51

אוי, תודה. לא ידעתי. לא רלוונטי לגבי השנה, אבל בשנה שזה יהיה רלוונטי, אני אדע לברר.

חיסון אבעבועות בכתה א

על ידי עדי_ברן* » 14 דצמבר 2008, 12:38

לוקחת את עצתה של טרה רוסה להגברת הרייטינג להודעה

כידוע, בכיתה א אמורים הילדים לקבל חיסון דחף MMR
(כנגד חצבת חזרת ואדמת)

לאחרונה נודע לי כי השנה צורף לחיסון זה חיסון כנגד אבעבועות רוח (זאת בלי לבדוק אם הילד חלה בעבר)

עמדת משרד הבריאות היא שלא יכול להגרם כל נזק מחיסון ילד שהוא כבר מחוסן.

כיוון שעמדתי שונה, בררתי האם ניתן לקבל MMR ללא תוספת אבעבועות.

נודע לי, שאמנם קיים מחסור בחיסוני MMR ללא תוספת של אבעבועות רוח

אך יש אפשרות לקבל אותו (צריך להתעקש לשם כך).

מי שמעוניין שילדיו יקבלו חיסון MMR דחף בכיתה א
אך ללא החיסוון כנגד אבעבועות רשאי לבקש זאת.
על אחות בית הספר להזמין לו כזה, גם אם זה לא פשוט (וזה לא כל כך פשוט).

ככל שיותר הורים ימחו כנגד התופעה המטרידה הזו של "לדחוף" חיסון לילד שהוא כבר מחוסן כי "שטויות... הכל בסדר... לא יקרה כלום... סמוך עלי..."
כן יהיה קל יותר להשיג מנות מופרדות.



(ברצוני לציין כי לא ידוע לי על נזק פוטנציאלי בחיסונו של ילד מחוסן
אך כד"ר לביולוגיה שעסקה בין היתר במחקר שכלל את תורת החיסון.
עמדתי החד משמעית היא - לחסן או לתת תרופה אך ורק כשיש בכך צורך ולהמנע מהתערבויות מיותרות.)

חזרה למעלה