על ידי צפריר_שפרון* » 01 יוני 2005, 11:09
_"במופלא ממך אל תדרוש ובמכוסה ממך אל תחקור במה שהורשית דרוש ואין לך עסק בנפלאות" (רמב"ם, מורה נבוכים
חלק ראשון פרק לב)
והטעם לכך הוא אותו זוהר שעשוי לסנוור את עיניך, אז, מעבר לעיוורון אפשרי, עשוי הרצף, כתפישה, להשבר. מרחב וזמן עשויים להתגלות כנזילים וכאשר גם תפישת המרחב וגם תפישת הזמן מאבדים את יחסיותם המוגדרת תחת תבנית התפישה האנושית, עשויה לבוא כליה על הנפש.
עם זאת, מבהיר הרמב"ם - במה שהורשית דרוש ואין לך עסק בנפלאות - מכאן שכאשר האדם עובד את עבודת חייו שלו, ודורש באשר מתגלה לפניו, אין העולם שמתגלה לו בבחינת נפלא. במילים אחרות: כל הסודות גלויים וברורים. עם זאת, האדם מעדיף להסתיר פניו מלראותם. העדפה זו היא הגנה, שכן הכלי - האדם - אינו יכול להכיל את הנגלה.
עם זאת, כאשר מתגלה הנסתר בפני האדם, וזה עניין של יום ביומו, שכל יום מתגלה לנו עוד רובד, עוד מבט, עוד אפשרות, והאדם דורש במה שמתגלה לו (במה שהורשית דרוש), אין הדבר נפלא בעיניו, הוא אינו עוסק בנפלאות.
לגבי הטכניקה של ויקטור פרנקל, על פי מה שנכתב הוא מכוון להגביר את ההסמקה כאשר היא מתרחשת מאליה, להכניס רצון לארוע שעולה באופן לא רצוני.
כאן, ניתן ללכת עוד צעד אחד ולהתאמן או ללמוד לייצר הסמקה באופן רצוני. אז ניתן גם להגביר את ההסמקה.
אט אט מנגנון זה של הסמקה יופעל יותר באופן רצוני מאשר באופן לא רצוני.
ניתן להניח שבדרך זו ההסמקה תהפוך לנשלטת על ידי הרצון.
<שלם>
_"במופלא ממך אל תדרוש ובמכוסה ממך אל תחקור במה שהורשית דרוש ואין לך עסק בנפלאות" (רמב"ם, מורה נבוכים
חלק ראשון פרק לב)
והטעם לכך הוא אותו זוהר שעשוי לסנוור את עיניך, אז, מעבר לעיוורון אפשרי, עשוי הרצף, כתפישה, להשבר. מרחב וזמן עשויים להתגלות כנזילים וכאשר גם תפישת המרחב וגם תפישת הזמן מאבדים את יחסיותם המוגדרת תחת תבנית התפישה האנושית, עשויה לבוא כליה על הנפש.
עם זאת, מבהיר הרמב"ם - במה שהורשית דרוש ואין לך עסק בנפלאות - מכאן שכאשר האדם עובד את עבודת חייו שלו, ודורש באשר [b]מתגלה[/b] לפניו, אין העולם שמתגלה לו בבחינת נפלא. במילים אחרות: כל הסודות גלויים וברורים. עם זאת, האדם מעדיף להסתיר פניו מלראותם. העדפה זו היא הגנה, שכן הכלי - האדם - אינו יכול להכיל את הנגלה.
עם זאת, כאשר מתגלה הנסתר בפני האדם, וזה עניין של יום ביומו, שכל יום מתגלה לנו עוד רובד, עוד מבט, עוד אפשרות, והאדם דורש במה שמתגלה לו (במה שהורשית דרוש), אין הדבר נפלא בעיניו, הוא אינו עוסק בנפלאות.
[hr]
לגבי הטכניקה של ויקטור פרנקל, על פי מה שנכתב הוא מכוון להגביר את ההסמקה כאשר היא מתרחשת מאליה, להכניס רצון לארוע שעולה באופן לא רצוני.
כאן, ניתן ללכת עוד צעד אחד ולהתאמן או ללמוד לייצר הסמקה באופן רצוני. אז ניתן גם להגביר את ההסמקה.
אט אט מנגנון זה של הסמקה יופעל יותר באופן רצוני מאשר באופן לא רצוני.
ניתן להניח שבדרך זו ההסמקה תהפוך לנשלטת על ידי הרצון.
<שלם>