בשמחה : -) - נחמד לי לחשוב על השאלה שלך
מה עושים עד גיל שנה וחצי??
במטבח?
או באופן כללי עם מלאכות הבית ?
מטבח - אני מבשלת כי אני אוהבת אז היא ישבה בכסא תינוק כשבישלתי, ואח"כ כשזה עניין אותה היא הצטרפה.
אח שלה (בן 10 חוד') פחות מתעניין במה שאני עושה על השיש והרבה יותר נמשך לתנור...
אותה לימדתי מאוד מוקדם "חם" על כוס קפה וגם על התנור והיא נזהרת (נתתי לה לגעת בכוס חמה במידה לא נעימה אך לא מזיקה )
עליו זה לא עושה רושם כל כך וגם אני פחות מקפידה (שניים לא דומה לאחד

)
באופן כללי:
האם לשכנע פעוט לסדר אחריו (לא קראתי בקפידה אך זוכרת שיש הדף הזה)
אני מסודרת כפייתית אז הקטנה היתה שותפה בסידור כי ... אמא שלה מסדרת כל הזמן
תוך כדי אני פשוט אומרת "עכשיו אוספים" לא ביקשתי ממנה לאסוף או משהו כזה כי נראה היה לי מוקדם מידי
מתישהו אחרי שהקטן נולד (לפני 10 חוד' היא היתה בת שנתים) התחלתי להגיד שאחרי שמשחקים אוספים. או לפעמים אם הבלאגן היה גדול מאוד ביקשתי שתאסוף לפני שעוברים לדבר הבא.
לפעמים אני מבקשת איסוף כי "לא נעים לי שיש כל כך הרבה בלאגן"
בגדול - אני לא משחקת איתה כל כך במשחקי ילדים כי זה משעמם לי (אין איזו אידיאולוגיה מאחורי זה , אם כבר, רגשות אשמה

) בכל מקרה אני משתפת אותה במלאכות הבית כי זה משהו שאני אוהבת לעשות
ובאמת אני רואה שהיא יצאה די מסודרת בעצמה
אני מסבירה לה ששמים דברים במקום כי אח"כ קל למצוא אותם.
כשלא מוצאים משהו במקום אני מדברת על זה ובפעם הבאה שמוצאים משהו במקום שלו אני עושה מזה חגיגה

ומסבירה שמצאנו משהו בקלות כי יש לו מקום קבוע והוא נמצא בו .
עוד טיפ - אני תולה כביסה על מתקן כשה בתוך הבית והיא "עוזרת לי" (זה יותר מאוחר שלי גבוהה יחסית וזה עדיין קצת גבוה לה) בכל מקרה זה מאפשר לי להיות בסלון איתם וגם לתלות / להוריד כביסה
עוד דף שלא קראתי
איך מנקים בחינוך הביתי