מה קורה לבת שלי

שליחת תגובה

הספק מבורך
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: מה קורה לבת שלי

מה קורה לבת שלי

על ידי גלוית_לב* » 14 ינואר 2023, 16:14

רחלי, תודה רבה על הדף!
הבת שלי בת 6 וחצי ורק עכשיו קיבלנו אבחון שהיא על הרצף
היתה עד עכשיו במסגרות רגילות,
אחרי שקראתי את הדף הצטערתי שלא תפסנו את זה קודם
ושלא היתה בגן עם העזרה שכנראה היתה צריכה.
אם כי הקשיים אצלה יחסית דקים ולא ממש היתה לנו דרך לדעת ללכת לאבחון
אבל כן סבלה מדחיה חברתית כנראה מחוסר הצלחה באינטרקציות חברתיות, חוסר הבנה של מרחב אישי
וגם קצת קושי לראות את השני
אבל עכשיו עם האבחון, הוקל לי קצת כי יש שם לבעיה, ומקווים שנוכל לטפל ולעזור לה כמה שיותר
מאוד דואגת לעתיד שלה ועצובה שיהיה לה קשה חברתית, אני חושבת שהיא לא מבינה את השוני שלה,
אלא רק מתוסכלת מחוסר ההצלחה בתקשורת נכונה וטובה מול חברה או במשפחה שזה גורם למריבות.
היא השניה במשפחה ואחותה מעליה מאוד חברותית ומוצלחת, ולולי בת 6 בסוף קצת מעצבנת
וזה גורם לגדולה לכעוס עליה לפעמים.
כואב לי הלב אבל מקוה שמעכשיו היא תקבל את הטיפול המיטבי בשבילה
והלואי שנראה התקדמות או כמו שאמרו לנו בהתפתחות הילד -אנחנו רוצים להגיע למצב שרק אנשי מקצוע מאוד מנוסים יראו שיש לה קושי כלשהו. הלוואי!

מה קורה לבת שלי

על ידי פלוני_אלמונית* » 08 אפריל 2021, 17:04

באמת אלופה , אמא לביאה שכמוך. את השראה אמיתית.

מה קורה לבת שלי

על ידי תמרוש_רוש » 22 יולי 2020, 03:22

@}

אני הייתי זקוקה להתעלמות והדחקה, כדי שאוכל לגדל אותה עם היכולת למצות את כל היכולות והחוזקות שלה
נבון ומאיר.

מה קורה לבת שלי

על ידי מישהי_שעקבה_תמיד* » 21 יולי 2020, 12:10

תודה על שחזרת לעדכן!!!!!!!!!!
אני הייתי זקוקה להתעלמות והדחקה, כדי שאוכל לגדל אותה עם היכולת למצות את כל היכולות והחוזקות שלה.
מאוד מעניין!

מה קורה לבת שלי

על ידי נעמי* » 21 יולי 2020, 10:16

_משאירה את הדף כאן, כמגדלור וכהשראה להורים. וקריאה - אל תתעלמו, אל תפחדו, תטפלו מוקדם, תאמינו בילדים שלכם.
איתכם כאן לעת הצורך._
מרגש, מעודד ומשמח בהחלט השראה לאומץ, התמדה ואמונה. תודה (()) {@

מה קורה לבת שלי

על ידי פלוני_אלמונית* » 18 יולי 2020, 22:58

|L| אלופה

מה קורה לבת שלי

על ידי עין_הסערה* » 18 יולי 2020, 22:55

שלום לכולם,
ארבע שנים מהעדכון האחרון, ואני מרגישה צורך לעדכן כאן.
מרים כבר בת 20. קשה להאמין. 18 שנה מאז שכתבתי כאן לראשונה.
התמונה כעת מאד שונה ממה שכתבתי ב 2016.

השנים של הבגרויות היו מאד מאתגרות עבורה, ובפועל כמעט שברו אותה.
מרים עשתה בגרויות מאד מתקדמות, במתמטיקה, במקצוע מדעי, באנגלית,
אבל ההתמודדות הרגשית שלה עם העומס והלחץ היתה קשה מאד.

לקח זמן עד שמצאנו עבודה את העזרה הפסיכולוגית המתאימה - אצל פסיכולוגית שמתמחה בבני נוער על הרצף האוטיסטי
וביחד ע םהדרכת הורים עברנו (או אני עברתי) התפכחות ממה שאני היום רואה כסוג של הדחקה.
מרים בתפקוד גבוה, אבל היא עדיין על הספקטרום.
עדיין - וזה יישאר - קיים הקושי בהבנת מצבים חברתיים, שפוגע ומפריע לה לנהל חיים רגילים לגמרי.

אז אנחנו כהורים לומדים איך לתמוך, ואיפה לתמוך - ואיפה לשחרר.
מרים לומדת מה היא יכולה לעשות ומה לא.

היא כבר אישה צעירה - ואני לא אמשיך לשתף בפרטים של חייה, אבל היה חשוב לי לחזור ולכתוב.

אני הייתי זקוקה להתעלמות והדחקה, כדי שאוכל לגדל אותה עם היכולת למצות את כל היכולות והחוזקות שלה.
אני היום בשלב, וגם היא, שאנחנו מבינות ש - אין מה לעשות - הלקות קיימת ולא הולכת לשום מקום.

מה קורה לבת שלי

על ידי אמא_לילדה_על_הספקטרום* » 15 יוני 2019, 21:12

וואו כל כך מעניין ומעודד. אשמח לעידכונים על מרים.

מה קורה לבת שלי

על ידי אורית* » 10 ספטמבר 2017, 21:25

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום לכולם!
איזה כייף שיש עדכונים חדשים. כל כך שמחתי לקרוא על התקדמות של מריים.

מה קורה לבת שלי

על ידי אמא_עצובה* » 31 ינואר 2017, 10:31

הדף הזה כל כך מעודד אותי....וממלא אותי בתקווה שיהיה בסדר:)

מה קורה לבת שלי

על ידי אמא_עצובה* » 31 ינואר 2017, 10:30

הדף הזה כל כך מעודד אותי....וממלא אותי בתקווה שיהעה בסדר:)

מה קורה לבת שלי

על ידי עין_הסערה* » 20 ספטמבר 2016, 22:18

שלום לכולם!
עברו שנים... ולאחרונה נשאלתי מה שלום מרים ואיפה היא היום.

ובכן, מרים כבר לא ילדה, היא נערה גדולה. לומדת בתיכון רגיל בעיר מגורינו. ניגשת לבגרויות באופן שתואם את היכולות הגבוהות שלה.
יש קצת קושי במקצועות "רבי מלל" אבל היא מתמודדת איתם בצורה סבירה (ובעזרת קצת הוראה מתקנת).

הדבר שהכי משמח אותי זה שמרים פעילה בתנועת הנוער יחד עם חברות שלה. היא חלק מן השכבה הבוגרת יותר ומשתתפת בפעילויות הדרכה, טיולים, פרוייקטים שונים וכולי.
מכל הבחינות היא "ילדה רגילה".
מבחינה חברתית, יש לה חברות מהכיתה והיא גם חלק מקבוצה בתנועת הנוער. אין ספק שהילדים מבחינים שהיא טיפוס לא שגרתי, אבל היא מצאה את מקומה שם, ומתקבלת על יתרונותיה וחסרונותיה. היא יודעת לתמלל ולדבר על כך שיש לה קצת קושי עם כישורים חברתיים.
התוית של PDD\אוטיזם לא מדוברת כלפי חוץ. בינינו לבינה היא יודעת שהיא היתה מאובחנת.
גם מורים מקבלים לעיתים עדכונים בנושא. אנחנו מציגים את זה כ" בעבר היא היתה מאובחנת כ..."

אנחנו עדיין מלווים אותה בעיקר בשיחות ובתיווך של דברים בדיעבד. אבל למעשה - זה לא שונה מליווי של הורים את הגדילה של כל מתבגרת אחרת.

מה אומר לכם? מרגישה מבורכת.
משאירה את הדף כאן, כמגדלור וכהשראה להורים. וקריאה - אל תתעלמו, אל תפחדו, תטפלו מוקדם, תאמינו בילדים שלכם.
איתכם כאן לעת הצורך.

מה קורה לבת שלי

על ידי פלוני_אלמונית* » 28 ספטמבר 2012, 15:10

עין הסערה, תודה לך, נותנת לי המון תקווה שהבן שלי יהיה כמו כולם, שיהנה מהחיים ולא יהיה מתוסכל.

הימים האחרונים היו קשים בחיי, לא חשבתי שבני בן כמעט שלוש שיודע כבר לקרוא, הוא חריג, חשבתי שיש לנו הרבה מזל שהוא כל כך חכם וכל היתר תקין לחלוטין מלבד אולי איחור בשפה (התחיל לדבר בגיל שנתיים וחודשיים). אבל כנראה שלא, לאחר קריאה מעמיקה על אוטיזם אני רואה שאכן יש לו קווים אוטיסטיים, אמנם בקטנה ואפילו הרופאים חלוקים בדעותיהם אבל אני מכירה את הבן שלי והוא לא רגיל. הגננת אומרת שהכל בסדר והוא לא לקוי בראשו, שאנחנו יכולים להיות רגועים כי הוא יהיה רגיל לחלוטין, אבל אחרי שקראתי את ההודעה הראשונה שלך בבלוג זה ממש מתאים.

קצת קשה לי להשלים עם העניין ויש בי המון פחד, אבל לאחר קריאה של הבלוג שלך אני מלאת תקווה שהסיפור שלנו יהיה דומה. לאחר החגים נעבור אבחון, אני חושבת שהאבחון יהיה חיובי ל pdd

אני אודה לך אם תכתבי לנו עוד, זה מחזק את כולנו.

מה קורה לבת שלי

על ידי טרה_רוסה* » 05 אוגוסט 2012, 09:14

משמח לשמוע!

מה קורה לבת שלי

על ידי קוראת* » 03 אוגוסט 2012, 20:41

עין הסערה יקרה, תודה על העדכון! איזה דף חשוב זה!!

מה קורה לבת שלי

על ידי דנה_ה* » 03 אוגוסט 2012, 20:15

הי עין הסערה,
כמה משמח לקרוא את הדיווח, ואפילו שהוא קצרצר הוא נותן הצצונת שמחה ומלאת תקווה..
תודה שאת משתפת, יש למרים מקום חם בלבי..

מה קורה לבת שלי

על ידי משתתפת* » 03 אוגוסט 2012, 10:57

רחלי היקרה תודה רבה על הדף הזה קראתי ומאוד התרגשתי, הבת שלי (5) תתחיל גן שפה בעוד חודש החלטה שהייתה מאוד קשה עבורנו. הדף הזה חיזק אותי שאנחנו עושים את הדבר הנכון למרות כל החששות. אני מקווה שהיא תקבל שם כלים להתמודד עם הקשיים התקשורתיים, החברתיים הרגשיים והמוטוריים. הלב שלי מלא תפילה ( וגם פחד) . ושוב פעם תודה על הדף.

מה קורה לבת שלי

על ידי ברכהושלום* » 02 אוגוסט 2012, 11:22

שנה שעברה עבדה בגן הילדים של הישוב שלנו בת שירות לאומי. היתה לה איזו בעיה של תקשורת- אין לי מושג מה האבחון. היא השתלבה מקסים. צוות הגן הנחה אותה כיצד להתנהג עם הילדים כשהיה צורך (למשל- שהיא לא חייבת להיענות לכל בקשה לספר סיפור, או לספר את הסיפור בקול נמוך יותר). גם ראו שהיא מחקה את הגננת כשלא ידעה מה לעשות (לדוגמא- באינטונציה של לספר סיפור). אני חושבת שבסך הכל הבת נהנתה, וגם הילדים, הצוות, ההורים. גם בקרב חברותיה לשירות הלאומי היא התקבלה נהדר.
מה שכן, ההורים של אותה בת שירות היו הרבה יותר מעורבים, היו בקשר עם צוות הגן וצוות השירות לאומי.
אני מספרת לך את זה כדי להמשיך לחזק אותך ואחרים גם לעתיד הקצת יותר רחוק...

מה קורה לבת שלי

על ידי עין_הסערה* » 02 אוגוסט 2012, 08:56

גיחה קטנה לומר שלום...
לא מזמן חגגנו בת מצווה מקסימה ומרגשת עם משפחה, חברים, וחברות לכתה של מרים.
מרים עולה לכתה ז'. היא לא מצאה את עצמה מבחינה חברתית בבי"ס יסודי, ואולי בכיתה ז' היא תפגוש חברות חדשות.
היא הולכת לתנועת נוער ואפילו יצאה איתם לטייל עם לינה מחוץ לבית.
הולכת לבד לספריה, למכולת, לסידורים, לבית הספר. (דברים שקרו בהדרגה, ולא כתבתי פה)
גיל ההתבגרות בפתח...
קצת מצחיק למנות את העצמאות שלה, היא כבר מאד מובנת מאליה עבורנו.

מידי כמה זמן אני חוזרת לדף הזה, קוראת בו ונזכרת איפה היינו.

מה קורה לבת שלי

על ידי עין_הסערה* » 01 אוקטובר 2010, 01:25

שלום אור,
אני לא יודעת לענות על שאלתך...
עבר לא מעט זמן מאז תקופת הטיפולים.
תחושתי שכל התקופה בגן התקשורתי הייתה מאד משמעותית, על כל הטיפולים בו שביחד.
וכמו כן - נראה לי מאד אינדיבידואלי מה כל ילד יכול להפיק מסוג מסוים של טיפול.

מה קורה לבת שלי

על ידי אור* » 30 ספטמבר 2010, 17:59

עין הסערה, האם את יכולה לכתוב כאן מה מכל הטיפולים היה הכי משמעותי למרים לפי הבנתך?
תודה

מה קורה לבת שלי

על ידי פרח_הלימון* » 22 אפריל 2009, 14:20

oh no, my date is talking to me about his stamp collection!
:-D
איזה דף חשוב ומרתק ואיזה מתוקה מרים

מה קורה לבת שלי

על ידי עין_הסערה* » 21 אפריל 2009, 09:26

"אמא, למה אסור לדבר על בולים בדייטים?"

"איפה שמעת את זה?"

"קראתי בגארפילד - שג'ון ישב עם הדייט שלו וסיפר לה על אוסף הבולים שלו והיא חשבה "oh no, my date is talking to me about his stamp collection!"

מה קורה לבת שלי

על ידי גליה* » 12 מרץ 2009, 02:09

קראתי הכל.
כל כך התרגשתי.
מריפ אכן מדהימה. הספור שלכם נותן תקווה והראייה הרחבה והקבלה שלך נותנות לי השראה בקבלה שלי אל הבן שלי והיכולות המיוחדות שלו.
צריך להזהר כל כך מלא ליפול לבקורת שהולכת עם האבחנות האלו ולא לשכוח את המיוחדות הנפלאה שבאה עם הילדים שלנו.
תודה!

מה קורה לבת שלי

על ידי עין_הסערה* » 16 דצמבר 2008, 22:55

מוגש כשירות לציבור:
אספרגר אצל בנות קשה יותר לאבחון:
http://www.haderech.co.il/briut235.html

מה קורה לבת שלי

על ידי עין_הסערה* » 08 דצמבר 2008, 07:06

אורית {@ {@ {@

מה קורה לבת שלי

על ידי אורית* » 07 דצמבר 2008, 22:59

נתקלתי שוב בלוג הנפלא. חשבתי שמחקו אותו וכל כך שמחתי לקרוא ו לחוות את הרגעים הקשים מחדש.
שמחתי על התקדמותה של מריים.
מריים מאוד דומה לבני ובהתחלה שאבתי המון כוח ותמיכה מכאן.

מה קורה לבת שלי

על ידי עוד_קוראת* » 05 אוגוסט 2008, 19:59

עין הסערה, קראתי את כל הבלוג, שוב (!), מהתחלה ועד הסוף. וואו.

מה קורה לבת שלי

על ידי עין_הסערה* » 03 אוגוסט 2008, 06:30

כמו תמיד, כאשר אני יושבת לקרוא את הבלוג מההתחלה - אני לא מאמינה איפה היינו.
ממש קשה לי להזכר בילדה ההיא, שכמעט ולא יכלה לענות על שאלות.

מרים היום ילדה מדהימה - מדברת נפלא (עברית ואנגלית), וגם קוראת וכותבת בשתי השפות.
היא עולה לכתה ג בבי"ס רגיל. היו לה שנתים עם מורה נהדרת. היא השתלבה במסגרת וגם חברתית. יש לה חברות שלה, היא לא לבדה בהפסקות (וגם אם היתה בוחרת להיות לבד - זה בסדר. צריך קצת שקט בין האינטנסיביות של השיעורים).
באינטראציה חברתית - כבר ראיתי אותה משתמשת בכלים כמו מניפולציה כדי להשיג את מה שהיא רוצה.
מצד שני, עדיין לפעמים היא רוצה להתנתק באמצע ביקור של חברה, ואז היא הולכת לצד וקוראת ספר.
אני מוצאת שיש מצבים שההבנה שלה את המצבים החברתיים היא "קהה" -מבינה את המצב, אבל לא יורדת לעומק הניואנסים. זה במיוחד בולט כשאני משווה את ההבנה שלה לאחיה הקטן יותר, אבל זה בהחלט מספיק לה כדי להשתלב ולתפקד בחברה. העומק יגיע עם הזמן, או שלא.

מה קורה לבת שלי

על ידי עוקבת* » 01 אוגוסט 2008, 16:00

עין הסערה יקרה, האם תוכלי לפרט יותר מה מצבה של בתך? כמובן שרק אם את רוצה.
הבלוג שלך מאלף. תודה רבה.

מה קורה לבת שלי

על ידי קוראת* » 01 אוגוסט 2008, 06:58

_אפשר לומר - שהסיפור הגיע לסוף טוב.
נשארה לנו ילדה חמודה, עם הקריזות שלה - שאפשר להתייחס אליהן כלא פחות ולא יותר משגעונות של כל ילדה אחרת בת 8._
איזה דף חשוב. תודה רבה כל כך על השיתוף.
תודה

מה קורה לבת שלי

על ידי אחות_של_המחליף* » 01 אוגוסט 2008, 01:22

איזה דף מרגש!

מה קורה לבת שלי

על ידי עין_הסערה* » 31 יולי 2008, 18:17

על סף שנת לימודים חדשה, נראה לי שכדאי להחליט,
שאני סוגרת את הבלוג.
כבר אין לי מה לעדכן, בצורה שארגיש שהיא הוגנת כלפי מרים - שהיא כבר בת 8, עם האישיות והרצונות שלה.
אני משאירה את הדף לטובת הציבור, מקווה שיהיו מי שיפיקו ממנו תועלת.
יתכן מאד שהידע שלנו כבר לא מעודכן - לגבי גנים, טיפולים וכו'.
מה שלא השתנה ולא ישתנה הוא חויית ההתמודדות האישית שלנו.

אפשר לומר - שהסיפור הגיע לסוף טוב.
נשארה לנו ילדה חמודה, עם הקריזות שלה - שאפשר להתייחס אליהן כלא פחות ולא יותר משגעונות של כל ילדה אחרת בת 8.

תודה לאל - שהביא אותנו עד הלום. שחלק לנו רק כוס קטנה של כאב, ולא אוקיינוס. שנתן לנו שיעור שיכלנו לו.

תודה לכל מי שליוו אותנו
תודה לכל מי שקראו ותמכו מרחוק.
תודה
ולהתראות בשמחות :-)

מה קורה לבת שלי

על ידי אמא_של_בוטן* » 24 דצמבר 2007, 10:17

עין סערה יקרה,
תודה על ההזמנה.
קראתי פה כבר מזמן מזמן, הרבה לפני הלידה של בוטן,
ושאבתי הרבה כוחות מהסיפור שלכם.
בין כל הסיבות שהניעו אותי לכתוב נמצא גם הדף הזה, ההתמודדות שלכם.
הלוואי הלוואי שגם אני אוכל לשבת עוד כמה שנים מול הדף שלי ולראות כזה "הפי אנד", תודה לך על השיתוף,למדתי ממך המון.

מה קורה לבת שלי

על ידי עין_הסערה* » 05 נובמבר 2007, 14:38

האם אתם עדיין מטופלים?
כן, בקבוצת כישורים חברתיים במתי"א. גם שיעור התעמלות כלשהו, אבל יותר כי היא ביקשה.
יש גם סייעת כמה שעות בשבוע.

מה קורה לבת שלי

על ידי רוני_בלוני* » 05 נובמבר 2007, 11:39

|יש|
איזה יופי, כמה טוב לשמוע! גדלה הפיצפונית שלכם!
שיהיה רק טוב.
האם אתם עדיין מטופלים?

מה קורה לבת שלי

על ידי עין_הסערה* » 05 נובמבר 2007, 06:40

מרים בכיתה ב, הגענו לימים טובים.

לפני כחצי שנה השתתפנו במסיבת יום הולדת לבן-דוד, שמכיון שהוא שחקן שחמט קטן, אמא שלו אירגנה את המסיבה סביב נושא השחמט (הקישוטים, העוגה, המשחקים... היה מקסים!).
משם מרים הפנימה שכאשר חוגגים יום הולדת, בוחרים את הנושא האהוב על בעל החגיגה.
וכאשר הודעתי בבית שאנחנו נעשה מסיבה קטנה לכבוד יום ההולדת של אבא, היא ומיכאל התלהבו והחליטו לארגן מסיבת בייסבול.
לא תיכננתי כלום חוץ מקצת כיבוד ולהזמין את האחים והילדים שלהם. מרים אירגנה: משחק חפש את המטמון, עבודת יצירה, קישוטים למסיבה, קישטה את העוגה בצורת כדור בייסבול, הכינה לאבא במתנה "כרטיס שחקן" שמפרט את הסטטיסטיקות שלו, הכינה תוכנית כתובה, ובה היא פירטה מה יבוא לפני מה. אני הייתי קבלנית ביצוע של קניות והכנת הכיבוד, וזהו ---
מה אומר לכם. הנחת גדולה ורבה.

ועוד דבר קרה. המשפחה של החברה הטובה ביותר של מרים בכיתה, הודיעה בפתאומיות שהיא נוסעת לחו"ל לתקופה ארוכה. כשהמורה נפרדה בכיתה מן החברה (הכינו ציורים, כתבו ברכות וכ"ו), מרים פרצה בבכי קורע לב ואמיתי על כך שתתגעגע כל כך לחברה הטובה שלה.
עצוב לי על עזיבת החברה, אבל לבי מרחף משמחה. אשרינו שזכינו להגיע לימים האלה, של קשר רגשי אמיתי של מרים לאנשים מסביבה.

מה קורה לבת שלי

על ידי רוני_בלוני* » 01 יולי 2007, 23:22

שתהיה לכן חופשה נפלאה ותודה על העדכון שנקרא בשקיקה.
אני מצדיעה לכם! מבינה לגמרי מה עובר עליכם.
(אני בכלל לא מצליחה לארגן את עצמי ואת מה שעובר עלינו. לא מצליחה לעדכן את הבלוג שלי. הפכתי לאדם די היסטרי אני חושבת).

מה קורה לבת שלי

על ידי נטע* » 01 יולי 2007, 23:02

שתהיה לכן חופשה נפלאה ותודה על העדכון שנקרא בשקיקה.

מה קורה לבת שלי

על ידי מקווה_לטוב* » 01 יולי 2007, 21:56

איזה יופי שאת כותבת. הסיפור שלך מההתחלה שימש לי כעידוד. אשמח אם תספרי עוד.
כל הכבוד לכם ולמרים על השילוב המוצלח!

מה קורה לבת שלי

על ידי עין_הסערה* » 01 יולי 2007, 17:38

תודה :)
קראתי שוב את מה שכתבתי, וראיתי שהתמקדתי בחצי הכוס הריקה...
יש חצי כוס מלאה, אפילו יותר מחצי. היא שם - בחוץ, בעולם, בחברה, והיא משתלבת ומתפקדת. היא שמחה ועצובה, חייכנית וכעוסה. קל לה וקשה לה, יש לה חברות ויש לה לבד. יש רעש ויש שקט.
יש חיים. הם לא שלמים ולא מושלמים, הם פשוט חיים; מרים הראתה לנו שתחושות הבטן שלנו היו נכונות, ושהיא יכולה להתמודד עם העולם.

התחלנו כבר לתת לה דמי כיס, ולדבר על מתי יהיה לה מותר ללכת לבד מהבית (בגיל 9) או לעלות לבד במעלית (גיל 14??!!) או לשבת מקדימה באוטו - היא כבר רוצה להיות גדולה ולעשות דברים של גדולים.

מה קורה לבת שלי

על ידי קוראת* » 29 יוני 2007, 14:46

עוקבת באדיקות אחר הבלוג שלך. מאלף. תודה על העדכון.

מה קורה לבת שלי

על ידי עין_הסערה* » 29 יוני 2007, 11:16

הסתיימה לנו שנת הלימודים... מה היה?
בית הספר - מאד איכפתי ומשתף פעולה. מורה, יועצת, וכו' - כולן נהדרות.
מרים השתלבה. היא משתתפת בכל הפעילויות כתלמידה מן המניין. אם בתחילת השנה היתה צריכה הרבה פעמים לצאת מן הכתה כי היה קשה לה עם הרעש והעומס, כעת היא כבר לא מבקשת לצאת.
ועדיין - צפים קשיים.

נראה שהגיע הזמן לטפל ברגישות היתר (ולבחון את כל החושים ולא רק השמיעתי).

כל נושא ההתארגנות - הכנת תיק, הכנת שיעורים, מאד קשה, ובין היתר זה עניין של התארגנות המשפחה (קרי - אנחנו הורים!). כרגע, כשאני חוזרת מן העבודה, בסביבות 6 או 7, אני עוברת איתה על התיק, והיא מכינה שיעורים. צריך לסדר לה פינת עבודה משלה, וצריך לעזור לה לפתח הרגלי עבודה עצמאיים. החומר הלימודי עצמו קל לה מאד.

דבר אחד שקשה - לפעמים יש בחומר הקריאה (היא עבדה עם קבוצת ילדים קוראים על חומר מתקדם - קריאת סיפורים וכו') דברים שקשה לה להתמודד איתם רגשית. ואז היא פשוט עושה כל מה שאפשר כדי לא לענות על השאלות בסיפור. צריך ממש לעזור לה עם העיבוד הרגשי כדי שתוכל לענות על דף העבודה.

בבית הספר - לפעמים היא מאושרת, ולפעמים מבקשת להשאר בבית. לא אוהבת את שיעור מדעים. מפליא.. היא אומרת שהיא לא אוהבת כי היא לא יודעת את התשובות. יכול להיות. לדעתי המורה למדעים לא משתלטת על הכיתה כל-כך, ומרים מרגישה רע במצב הזה.

הסייעת - אחרי חילופי הסייעות בתחילת השנה - עדיין לא היתה הצלחה גדולה. לא היתה כימיה בינה לבין מרים.
מתוך שתי הפסקות, רצינו שבהפסקה אחת הסייעת תעבוד איתה על משחק חברתי בשילוב עם חברות. הגענו למצב שמרים פשוט שנאה את זה. במקום שתחווה חוויות חיוביות, שיגרמו לה לרצות יותר ויותר קשר, השגנו ההפך. היא היתה משתפת פעולה מחוסר ברירה, ולא מתוך שמחה פנימית.

אני מתגעגעת לש', הסייעת שהיתה איתנו תקופה קצרה. היא היתה מושלמת. כימיה נהדרת, אינטואיציה מדהימה.
אנחנו מחליפים סייעת, ואני מקווה שבשנה הקרובה נמצא מישהי מתאימה יותר.

פעם בשבוע מרים השתתפה בקבוצת כישורים חברתיים. היא למדה שם המון. בין היתר, הילדה שלי הפסיקה להיות חייכנית 100% מהזמן, ועכשיו היא מביעה בפנים כועסות וזועפות כל פעם שהיא מרגישה רגש כזה. והפלא ופלא - זה די הרבה מהזמן. עד עכשיו, פשוט חשבנו שהיא שמחה. היא לא הביעה את הכעסים.
עדיין הפנים הזועפים שלה נראים כמו מסיכה שהיא מאמצת, ולא כמו הבעה טבעית, אבל זה ילך וישתפר עם הזמן, אני משערת.


בחופש היא תשתתף בקייטנה עם חברות מהכיתה, ואחר כך נראה כבר איך נמלא את החופש.

מה קורה לבת שלי

על ידי מבורכת_הילדים* » 15 דצמבר 2006, 00:42

thank you!

מה קורה לבת שלי

על ידי עין_הסערה* » 19 נובמבר 2006, 22:23

תודה על התמיכה, חברות! זה מאד עוזר. (())

מה קורה לבת שלי

על ידי אורית* » 19 נובמבר 2006, 16:14

רחלי אני כל כך שמחה שאת שוב כותבת!!!
באמת עברנו דרך כל כך ארוכה עם ילדינו. אני זוכרת את היום לאחר האיבחון. אני והמחשב והדמעות בעניים. מחפשת מידה, מחפשת מקרה דומה. אז הגעתי לכאן. כאן קיבלתי תקווה וכוח.
התפתחות של מריים מאוד דומה להתפתחות של בני. הוא עבר אותם השלבים בדיוק גם מבחינת השפה וגם מזכיר לי אותה בהתנהגות.

פעם דגלתי לספר מה עובר על בני.כמובן למי שהתעניין. היום אני מצטערת על כך. פעם חשבתי אם ילד מתנהג כראוי אז לא חשוב מה האבחנה. היום אני רואה שדיברתי יותר מדי. הדבקתי לו תווית.
היום רק עין מאוד מקצועית יכולה לראות משהו וגם לא תמיד. אנשים ואפילו חברים טובים בוחנים אותו דרך זכוכית מגדלת. אני יודעת שזה מתוך כוונה טובה אך אותי זה מעצבן.
עכשיו אני לא מספרת כלום (לחדשים כמובן). רשמתי אותו לחוגים ולא אמרתי מילה, למרות שיכולתי לקבל הנחה משמעותית במחיר. רק אמרתי שיש לו כצת בעיות קשב וריכוז. ועובדה מתייחסים אליו רגיל ודורשים ממנו אותו דבר כמו מכל הילדים.

זה מעצבן שאותה אמא שכתבת עליה שופטת את כולם לפי מקרה שלה. אני חושבת שצריך להתייחס לילדינו בצורה רגילה ולדרוש ולדבר איתם רגיל לגמרי.

מה קורה לבת שלי

על ידי רוני_בלוני* » 19 נובמבר 2006, 11:17

רחלי, אני מבינה אותך לגמרי שכן גם אני בחרתי כמוך.
בחרתי שלא לנקוט בשמות ואבחונים בכתה, גם הסייעת שלנו היא מוסוות (כלפי ילדי הכתה ולא כלפי הילדה שלי שלה הסברנו: שהסייעת חייבת לעזור גם לאחרים ולא רק לה, למרות שזו בעצם הסייעת שלה).
יש לבחירה זו כמה סיבות ובניהם לתת לילדה הזדמנות להיות מוצגת כפי שהיא. וכיום הילדה כבר קרובה יותר לנורמה מאשר בעבר (שכן גם לנורמה יש בעיות, להרבה ילדים יש איזה קושי ולעתים הוא אף לא מאובחן/מטופל) והקשיים שלה כבר לא מאוד בולטים לעין ממבט ראשון.

אני רוצה קשרים וחברויות שיצמחו באופן ספונטני, ויש כבר כאלה.
שמחה מאוד לשמוע.

מדהים אותי כל הזמן, שעברנו עם הילדות שלנו דרך כל כך ארוכה בשביל שהן כיום.
:-)
בהצלחה!!

מה קורה לבת שלי

על ידי אמא_נמרה* » 19 נובמבר 2006, 04:20

רחלי (())

וזה כנראה פגע בי מאד. היא ממש בחרה לא להקשיב לך, היא לא יודעת כלום עליך, וזה מעצבן.

בהחלט היה מקום לצפות ממני שתבין שיש בעולם שיקולים מורכבים, ושלאנשים שונים יש צרכים והעדפות שונות.

יש אפשרות לדבר אתה ולהסביר? (כדי שלא תעשה לכם נזק מתוך טוב לב, כמובן).

מה קורה לבת שלי

על ידי עין_הסערה* » 18 נובמבר 2006, 20:09

הי אורית, תודה על ההתעניינות!

השנה התחילה כשאני הייתי מאד בחרדה. הוספתי שעות סייעת עד למקסימום, והיו להן הוראות לעבוד "בצורה סמויה".
הכימיה עם הסייעת השניה היתה בעייתית, ובזמן שהיססתי אם ואיך לפטר אותה, היא ביקשה בעצמה לעזוב.
יש סייעת החדשה, אבל היא מעין פשרה, כי לא ממש בחרתי אותה בעצמי (בוא נאמר שהבי"ס הפעיל את כובד משקלו). אני לא מוסיפה לה על 8 השעות בהן היא שם.

השורה התחתונה - מרים מסתדרת יפה מאד. אולי יש דברים שהיא לא ממש מבינה, אבל זה לא פוגע בהתנהלות השוטפת שלה.
המורה שלה מצויינת, נפלאה, איכפתית ומקצועית. היא הבינה את העניין ומטפלת בו בצורה הנכונה ביותר.

התחלנו את בי"ס כאשר ביקשתי מהיועצת והמורה לא לספר על האבחון של מרים, ולהסתפק בתיאור מעשי של הקשיים שלה.
אתמול פגשתי בבי"ס אמא של ילד שהיה עם מרים בגן התקשורתי. מסתבר שאחיו לומד בכיתה המקבילה למרים. סיפרתי לאם על כך שהאבחון של מרים לא ידוע לכולם, וביקשתי שלא תדבר על כך עם המורה של הבן שלה. בקצרה - המורה השניה כבר יודעת. ובנוסף - אותה אמא נתנה לי שטיפה על כך שאני עושה טעות חמורה, הרצתה בשבח חשיפה ואי הסתרה, וטענה שאנשים מרכלים ומתרחקים כאשר הם לא יודעים את העובדות, ומתקרבים ומוכנים לעזור כשהם יודעים.

ואני עומדת שם, לא אומרת מילה, מול אותה אמא, שנואמת לי בלהט, ומצטערת.

אני מבינה אותה. גם אני לא הסתרתי, והבלוג הזה מעיד שנים אחורה.

הצטערתי, וכאב לי, שהיא דיברה בלי בכלל להקשיב לי, לשאול אותי למה בחרתי מה שבחרתי, להבין את מקומי. לא. היא שמעה "לא יודעים" ועל טייס אוטומטי שפכה עלי את הפילוסופיה שלה. זה היה קשה וכואב. "טוב. אני אחשוב על זה" היתה הדרך שלי להגיב.

ולמה באמת? ויותר חשוב - איך?
קודם, אני לא משקיעה אנרגיה בהסתרה הזו. אני פשוט מתחילה מנקודה בה אני לא מנדבת את כל האינפורמציה. מי ששואל אני מספרת שהיא היתה בחינוך מיוחד. מי שממש משקיע ומתאמץ לשאול ולקבל פרטים - אני לא אסתיר.
מצד שני, אני לא מסתובבת עם כותרת ה PDD, למעט בשביל ההטבות. אני מבקשת התייחסות מן הצוות, על בסיס קשיים נקודתיים שיש למרים, והם אכן נקודתיים. אני לא מעוניינת בילדים שיזמינו אותה לשחק אצלם מתוך טוב ליבם של ההורים בבית. אני רוצה קשרים וחברויות שיצמחו באופן ספונטני, ויש כבר כאלה. אני רוצה חוויה כמה שיותר נורמלית בשביל מרים, וכרגע זה נראה שהיא מצליחה לקבל את זה.

לא איכפת לי שהיא נתפסת כשונה בעיני חלק מן הילדים. היא באמת שונה, וחלק גדול מן השונות הזו הוא לטוב. אז זו היא. אני לא צריכה להסביר את השונות שלה על ידי "איבחון" או להצדיק אותה.
ואותה חברה שלי, שהיתה צריכה להתמודד ולקבל ילד שהשונות שלו הרבה יותר "חריגה" (נפנופי ידיים, תנועות סטריאוטיפיות, דיבור מאד שונה וכו') - אני מבינה אותה. היא חווה דבר אחר. אבל לא היה לה רצון (או כוח?) לשמוע שיש דקויות אחרות, יש בחירות אחרות.

וזה כנראה פגע בי מאד. עובדה, אני כותבת על כך כבר חצי עמוד.

מה קורה לבת שלי

על ידי אורית* » 16 נובמבר 2006, 23:58

רחלי התגעגענו אליך.
תעדכני מה קורה.

מה קורה לבת שלי

על ידי רוני_בלוני* » 21 ספטמבר 2006, 09:35

ועוד משהו.
אני גם חייבת לומר לך שעד היום אני לא מרגישה שלמה עם המסגרת שנבחרה. והכל בגלל שאין ברירה אחרת.
צוות בית הספר מבין ותומך. המורה נהדרת. אבל כמות הילדים, הרעש, הקושי להגיע לכל ילד (בעקר לילדה שלי), הדרישות להיות כמו כולם כשהילדה היא לא כמו כולם. גורם לי להרגשה שאינני שלמה עם זה.
יחד עם זאת הילדה לא מתאימה למסגרת הכתות הקטנות בבית הספר (מבחינת הרמה הלימודית הנמוכה בהם), כתה קטנה אחרת לא באה בחשבון כי היא דורשת נסיעה רחוק מאוד מהבית, ומצמצמת את האפשרות ליצור קשרים בישוב בו אנו גרים. כך או כך תמיד יש בי תחושת החמצה כל שהיא.

מה קורה לבת שלי

על ידי רוני_בלוני* » 21 ספטמבר 2006, 09:30

כן רחלי כל כך מוכר לי. ימים ראשונים תמיד קשים.
ואצלנו פוטרה הסייעת (דרישות גבוהות מדי) בסוף השבוע הראשון ומאז לא מצאנו שום סייעת. לילדה מאוד קשה והיא לא ממש רוצה ללכת לבית הספר, אני מנחמת ומעודדת ומבקשת מהצוות לעזור לה ולהבין אותה. מזל שהסייעת המדהימה משנה שעברה נמצאת השנה בבית הספר (מחנכת כתה) ומגיעה מדי פעם לבקר את הילדה בכתה ובהפסקה.
אז השנה הילדה כבר בכתה ב', אבל בכתה א' היה קשה ממש! להתרגל לחוקים של בית הספר, לדרישות, לרעש וההמולה - קשה קשה קשה. לוקח זמן רב להסתגל.
שתהייה שנה טובה ומוצלחת.

<ממש חיפשי מילים לנחם, אבל זה באמת קשה>

מה קורה לבת שלי

על ידי עין_הסערה* » 21 ספטמבר 2006, 06:40

תקציר חדשות:
המשלבת הצעירה ש' הודיעה לי שהיא התקבלה ללימודים, אחרי שכל הניסיונות שלה להתקבל נענו בשלילה ע"י האוניברסיטה, והיא היתה בטוחה שיש לה שנה פנויה. היא אמרה, ואני מאמינה לה, שאם היתה יודעת שיש עוד סיכוי לקבלה שלה, היא לא היתה מתחילה עבודה כזו. (חוץ ממרים היא עובדת עם עוד ילדה בבי"ס).
עדיין, התוצאה היא שאני צריכה להתחיל לחפש שוב. למרים תתחלף דמות משמעותית...

מנחת השילוב שלנו ילדה, ואנחנו נהיה חודש בלעדיה. אני אצטרך לתת הדרכה למשלבת החדשה בעצמי...

ומרים, אמרה לי אתמול שהיא לא רוצה ללכת לבית ספר. "אני חולה ויש לי חיידקים, וזה יעבור רק אחרי שלשה ימים".
האינסטינקט המגונן שלי התרומם על רגליים אחוריות. מה רע לבת שלי? מי או מה קשה לה? אחרי מספר שאלות היא ענתה שזה הרעש בכיתה.
אמרתי לה שאם הרעש מפריע לה, היא יכולה לצאת באמצע השיעור (והיא אכן עושה את זה גם קודם), אבל אם גם ליד הכיתה רועש, אז היא יכולה לצאת לחצר.
היום בערב היא אמרה שהיה בסדר בבית הספר. שלא היה רועש מידי..

מה קורה לבת שלי

על ידי עין_הסערה* » 05 ספטמבר 2006, 23:25

מכיון שמרים כבר כותבת וקוראת בשתי שפות, אין לה הרבה מה ללמוד... יחד עם עוד כמה ילדים שכבר יודעים לקרוא, הם יקבלו חומרים אחרים.
עבור מרים, יתאימו חומרים שיאפשרו לה לעבוד על סיטואציות חברתיות ונושאים רגשיים דרך טקסט. יש לה הבנת הנקרא טובה מאד, אלא אם כן התוכן הוא חברתי או רגשי מובהק, ואז ההבנה אינה עמוקה, או אינה נכונה או מדוייקת.

בהפסקות, לפי התצפית, היא נענתה להזמנה למשחק, אבל המשחק המשותף לא נמשך זמן רב. היא מצאה עצמה לבד, אבל לא היתה עצובה או אבודה. היה לה טוב עם עצמה ועם הלבד שלה.
להבנתי, היא צריכה את הזמן הזה לרגיעה מן האנטנסיביות של השיעורים בכיתה.
מצד שני, אנחנו רוצים להשתמש בזמן ההפסקות דווקא לתיווך משחקים אם אחרים.
אני חושבת שצריך לאפשר לה לקחת את זמן השקט הזה, אולי אפילו על חשבון השיעור, אם מצפים שבהפסקות היא תמשיך "לעבוד", היינו להתמודד עם מצבים חברתיים שלא פשוטים לה. נדבר עם המורה ונראה מה אפשר לעשות.

מה קורה לבת שלי

על ידי עין_הסערה* » 05 ספטמבר 2006, 23:18

כולי התרגשות.
בשבועיים שלפני תחילת הלימודים הייתי במתח מאד קשה. החיפוש אחר משלבות היה מתיש ושאב ממני אנרגיות נפשיות - בערך את כל מה שהיה לי.
בסוף מצאתי שתים - אחת צעירה וחסרת נסיון לגמרי, אבל מאד רוצה ללמוד, והשניה מאד מנוסה, עם מטען אישיות.
השנה התחילה. ביום ראשון היתה המשלבת הצעירה ש'. בימים שני ושלישי המשלבת המנוסה ע'. היום היתה גם מנחת השילוב שלנו שבאה לעשות תצפית והדרכות למשלבות ולצוות.
עכשיו סיימתי שיחת טלפון ארוכה איתה, וכולי נחת והתרגשות. מה היא סיפרה לי?

"בחרתם בית ספר מעולה. כל הצוות כל כך איכפתי, רוצה ללמוד ולשמוע כמה שיותר"

"ש' (המשלבת הצעירה) פשוט מדהימה. יש לה את כל האינסטינקטים הנכונים. היא רואה בדיוק את הדברים שצריך להסתכל עליהם."

"כל הדברים שחששתי מהם בתחילת השנה - אינם. מרים משתלבת לגמרי בהתנהלות בבית הספר. בכיתה - שומעת את המורה, מוציאה אוכל, מוציאה קלמר. יוצאת להפסקה בתוך ההמולה של 80 ילדים אחרים [ילדי כיתה א']. מודעת לצילצול וחוזרת לכיתה." (ולחשוב שחשבנו שבחודשים הראשונים כדאי שלא תצא להפסקה כי לא תוכל להתמודד עם ההמולה...)

"אני חושבת שאם הדברים יימשכו ככה תוכלו להוריד שעות שילוב. היא בהחלט תוכל להסתדר בשעות שלא יהיה איתה אף אחד"

ועכשיו, המתח האדיר הזה של ההתחלה יכול לאט לאט - לא להתפוגג לגמרי, אבל להתחיל להתרכך, ואני תפילה שהדברים ימשיכו כך ותוך כמה חודשים נדע שהשילוב הזה מצליח לנו, ושטוב למרים.

מרים עצמה מאושרת, להיות בבית ספר. ללמוד. להיות בסביבה שבה היא מתבקשת ללמוד, לעשות דברים שמאתגרים אותה (נו, לא כל כך, בינתיים)

>שולחת לפני שיימחק<

מה קורה לבת שלי

על ידי מבורכת_הילדים* » 04 ספטמבר 2006, 23:19

בהצלחה

מה קורה לבת שלי

על ידי אמא_נמרה* » 04 ספטמבר 2006, 21:56

רחלי שיהיה בהצלחה! ושהכל יסתדר על הצד הטוב ביותר, וברגל ימין!

אני כל-כך מתרגשת, אני זוכרת שהיא נולדה... בבקשה תמסרי לה מכולנו הצלחה בכיתה א' , שיהיה לה מעניין, שיהיו לה חברים טובים, שהמורה תהיה נחמדה.

<בדרך כלל אני לא שמה לב למרגיעונים אבל הפעם צץ קושי אינו בהכרח סבל , מתאים ל שהיא תחווה קושי מתמשך , וזה גם פחד שלך , ואיך היא? מתרגשת? מרגעישה "גדולה יותר"? >

מה קורה לבת שלי

על ידי רוני_בלוני* » 04 ספטמבר 2006, 10:45

רחלי שיהיה בהצלחה! ושהכל יסתדר על הצד הטוב ביותר, וברגל ימין!
נוכחתי לדעת, לפחות אצלנו ואצל ילדים אחרים שפגשתי, שבבית הספר עולים גם קשיים אחרים לעתים, או שהקשיים באים לידי ביטוי בצורה אחרת, שונה. התקופה הראשונה לא קלה בכלל... אבל בהמשך דברים מסתדרים. כמו פאזל אנחנו אוספים חלק ועוד חלק חלק, ומוצאים חלק נוסף...
בהצלחה ורק טוב!!!

מה קורה לבת שלי

על ידי עין_הסערה* » 04 ספטמבר 2006, 09:44

מרים התחילה אתמול כיתה א'.
כתבתי כאן באריכות ואז נמחק לי.
היא חזרה וסיפרה שהיה לה כיף בבית הספר.
המשלבת התחילה את תפקידה אבל כסייעת סמויה - מרים לא יודעת שהיא "שלה". היא בעיקר צפתה בה וסיפרה שבסך הכל היא משתלבת במהלך העניינים.

מה הכי מפחיד אותי? שהיא תחווה קושי מתמשך, תחושה שהיא לא מבינה, או שלא מבינים אותה -- ושאף אחד לא ידע מזה. למרות המשלבת, למרות המורה וצוות בית הספר האיכפתי, ולמרות שאני אהיה כמה שיותר עם "היד על הדופק".

לסמוך...
לסמוך על האינטואיציה של המשלבות.
לסמוך על עצמי
לסמוך על הבת שלי...

מה קורה לבת שלי

על ידי אמא_נמרה* » 28 יולי 2006, 06:37

_מרים שאלה אותי: "אמא, את מתביישת להחזיק את השממית?"
"התכוונתי אם זה נעים לך שהרגליים שלה ידגדגו אותך ביד"_

רחלי, היא פשוט משוררת, קחי עוד {@ .

שתהיה שבת-שלום

מה קורה לבת שלי

על ידי עין_הסערה* » 28 יולי 2006, 05:36

{@{@

אחר כך שאלתי את מרים, "מה זה להתבייש?"

"להתבייש זה כשפוגשים מישהו שלא מכירים ורוצים להתחבא"

"אז למה שאלת אותי אם אני מתביישת להחזיק את השממית?"

"התכוונתי אם זה נעים לך שהרגליים שלה ידגדגו אותך ביד"

מה קורה לבת שלי

על ידי אמא_נמרה* » 27 יולי 2006, 18:58

הי רחלי {@

תמיד שמחה לקרוא עדכונים ממך.

תודה שאת משאירה את הדף, לקח לי זמן לקלוט את השינוי בשמות.

<מרגיעון - מעצבנון-נביאון : הפרטים לא חשובים, חשוב הפרט , ברוח האופנה הוירטואלית העכשוית>

מה קורה לבת שלי

על ידי עין_הסערה* » 27 יולי 2006, 05:40

לפעמים מרים אומרת משהו שנותן לי הצצה אל תוך הראש שלה.

אתמול ראינו שממית על החלון. כבר קודם דיברנו על שממיות, שהן טובות ואוכלות חרקים. כל פעם ששממית באה לבקר, כולנו שמחים.

מרים שאלה אותי: "אמא, את מתביישת להחזיק את השממית?"

הא?????

"מרים, להתבייש זה מאנשים."

מה קורה לבת שלי

על ידי אורית* » 18 יולי 2006, 22:39

אני מצטרפת לכותבות למעלה.
אל תמחקי. את עזרת לי המון ברגעים הכי קשים של החיים. נתת כוח ותקווה.
תשארי כאן. אנו זקוקים לך וגם הורים חדשים שלצערי מספרם גודל משנה לשנה.

מה קורה לבת שלי

על ידי רוני_בלוני* » 18 יולי 2006, 11:50

הי רחלי,
יתכן שכבר לא רלוונטי לשים אותה על הספקטרום, ואולי עוד כן, זו לא השאלה.
כנ"ל גם לגבנו, יחד עם זאת, בשנה האחרונה נגלו לפנינו קשיים נלווים, נוספים, אחרים, והילדה עדיין זקוקה לסייעת ובלי הסייעת אינה מסוגלת ללמוד כלל... ובכל זאת אי אפשר לזהות כלל את אותה ילדה מכונסת שהיתה לפני שנתיים.

הרבה איחולי הצלחה, לך ולבני משפחתך...

מה קורה לבת שלי

על ידי מבורכת_הילדים* » 16 יולי 2006, 22:03

רחלי,
היית לי למורה עם המון השראה.
על כל החלטה שאי ברכה.
בהצלחה
יתכן שכבר לא רלוונטי לשים אותה על הספקטרום, ואולי עוד כן, זו לא השאלה.

אני מקווה שגם אני אזכה ללבטים מסוג זה בכל אופן מתישהוא בעתיד אולי.. הלואי ?
תודה

מה קורה לבת שלי

על ידי תמרוש_רוש » 15 יולי 2006, 19:08

נהיה מתאים לי פחות ופחות לשתף בדברים האישיים שעוברים עליה, ועלי בהקשר של ההתמודדות עם צורת התקשורת שלה.

אני פשוט התמוגגתי מהמשפט הזה, כי שמעתי בו המון כבוד שלך אליה. המון יחס. המון מחשבה עליה כעל אדם, אשה (קטנה)

(())

זה בלוג נפלא. תודה.

נ.ב. אני עובדת עם ילדים עם צרכים מיוחדים.. וכמעט ולא עם ילדים עם קושי (מאובחן) בתקשורת. אז אני ניגשת לסיפורים כאלה בהיסוס פנימי גדול, בהרגשה של "לא יכולה" - אני לא יודעת לעבוד עם ילדים כאלה...
אבל, בעצם, אם אני אשב לי כמה שעות עם ילדה כזאת או כזאת או כזאת - מה, אני לא אוכל ללמוד להקשיב לה?

מה קורה לבת שלי

על ידי עין_הסערה* » 14 יולי 2006, 14:39

תודה רבה עינת!

סוף תקופת הגן התקשורתי היתה מלווה מן תחושת אופוריה, "הנה יצאנו מהנקודה הקשה הזו, ומכאן הדרך סלולה מעלה".
לקראת כיתה א' אני רואה שלא כך הדבר.
העתיד צופן לנו עוד ימים מעניינים, ואתגרים לא פשוטים.

יתכן שכבר לא רלוונטי לשים אותה על הספקטרום, ואולי עוד כן, זו לא השאלה.
עם קוגניציה של ילד בכיתה ג', ויכולת רגשית של גיל 3-4, היא נושאת עליה מעמסה כבירה. אנחנו מלווים אותה בדרך. לאט לאט היא תגלה את הקושי החברתי של עצמה.

מרים כבר בת שש, ילדה גדולה.
נהיה מתאים לי פחות ופחות לשתף בדברים האישיים שעוברים עליה, ועלי בהקשר של ההתמודדות עם צורת התקשורת שלה.

אני מתלבטת ביני לבין עצמי מה עתידו של הבלוג הזה.

מה קורה לבת שלי

על ידי עינת_טל* » 13 יולי 2006, 22:59

כמו כל דבר בחיים, התמודדות שכזו, עם הצורך באיבחון, עם האיבחון עצמו, עם טיפולים (אם צריך), עם מסגרות חינוך (אם הולכים), היא מראה של המקום שלנו בעולם. מה אני צריכה ללמוד? מהו השיעור שלי? מהם הכאבים שלי? ממה או ממי אני מפחדת? ממה או ממי אני בורחת? במה או במי אני נלחמת? מי יכול להזיק לי ומי יכול לעזור לי? איזה ידע ישנו בעולם ואיזה ידע אני בוחרת לצרוך?

בעיני זה - כל התשובות כבר בתוכי , אין שום ידע "חיצוני".
הבלוג הזה הוא ממש נכס.המלצתי לדי הרבה אנשים לקרוא אותו.
תודה!

מה קורה לבת שלי

על ידי עין_הסערה* » 13 יולי 2006, 20:27

תודה...

מה קורה לבת שלי

על ידי אורית* » 13 יולי 2006, 14:03

סוף סוף חזרת!!!
אני יודעת שזה קשה,אבל תשתדלי בכל זאת מדי פעם לעדכן ולכתוב.
כמה שזה נכון שילד מיוחד מעמיד אותנו במבחן. אולי זוהי הדרך של החיים לתקן דברים וגם לשנות אותנו.
בכל אופן מה שהיה לא יחזור. החושים שלנו מחודדים יותר. גם אנחנו מביטים שונה על העולם. יודעים פתאום מה באמת חשוב ומה לא.

מה קורה לבת שלי

על ידי עין_הסערה* » 27 יוני 2006, 07:29

כבר כמה זמן, אני נכנסת לדף הזה - רוצה לכתוב וזה לא יוצא.
מרים עולה לכיתה א'. היא תהיה בבי"ס רגיל. תהיה לה סייעת, שתעזור לה להשתלב בהתחלה. מהר מאד, אני מקווה, היא תהיה פעילה רק בהפסקות.
הילדה שלי הולכת וגדלה, היא כבר לא פעוטה מתרפקת.
הצוות בבית הספר נראה מאד רציני, מעוניין לשתף פעולה. כולם מספרים לי שהגענו למקום נפלא, חם. אני שמחה וגם חוששת...

אתמול כשנסענו לגן, היא ביקשה שאוריד אותה באמצע הדרך, כי היא רוצה ללכת לבד. הורדתי אותה בקצה הרחוב. נסעתי קדימה וחיכיתי לראות אותה מגיעה. ראיתי אותה הולכת, גאה בעצמאותה.

כתבתי, אבל זה עדיין לא יוצא. הדברים כבר עדינים וחמקמקים מכדי שאפשר לתאר אותם בקצרה. הדף הזה כבר לא יכול להכיל את מורכבות והניואסים הדקים שבהם אנו עוסקים. או אולי כושר הביטוי שלי הוא זה שמאותגר...

בסביבתי הקרובה מתגלים עוד ילדים מאובחנים עם בעיות תקשורת. כאן באתר, מתלבטות אמהות בקול רם.
כמו כל דבר בחיים, התמודדות שכזו, עם הצורך באיבחון, עם האיבחון עצמו, עם טיפולים (אם צריך), עם מסגרות חינוך (אם הולכים), היא מראה של המקום שלנו בעולם. מה אני צריכה ללמוד? מהו השיעור שלי? מהם הכאבים שלי? ממה או ממי אני מפחדת? ממה או ממי אני בורחת? במה או במי אני נלחמת? מי יכול להזיק לי ומי יכול לעזור לי? איזה ידע ישנו בעולם ואיזה ידע אני בוחרת לצרוך?

מה קורה לבת שלי

על ידי אורית* » 20 אפריל 2006, 16:35

רחלי אני מאוד שמחה שחזרת לעדכן .
את יכולה לתאר כצת יותר התנהגות של מרים בגן ? מה הקשיים? אך מתמודדים איתם?
האם אתם מרוצים מהבחירה בגן רגיל ולא בחינוך המיוחד?
משום מה יש לי הרגשה שמנסים להשאיר את הילדים בכוח בחינוך המיוחד. האם מי שהוא נתקל בבעיה כזאת?

מה קורה לבת שלי

על ידי אמא_נמרה* » 18 אפריל 2006, 10:21

הפסח הזה הילדה שלי חוגגת יום הולדת 6. אני לא מאמינה. אני? אמא לבת 6?

וואו רחלי, כבר שש שנים אמא, מסירה את הכובע. מזל-טוב למרים ולאמא שלה (וגם לאבא ולאחים).

וחוץ מזה גם (()) .
<מקשיבה כמו תמיד, וגם שלחתי לך מייל>

מה קורה לבת שלי

על ידי עין_הסערה* » 17 אפריל 2006, 07:44

חזרתי לעדכון קצר, על קצה מזלג.
אני עכשיו ששה חודשים אחרי הלידה. הבית חזר, פחות או יותר, לאיזון. התינוקי החדש מדהים, מקסים, ומאד רגוע. הוא מזכיר לי את מרים כשהיתה תינוקת. (וזה מלווה כמובן בחששות מסויימים.. היום אני אשב לראות צילומי וידיאו של מרים מהגיל הזה.)
חזרתי לעבודה, אחרי 3 חודשים, לחצי יום. הייתי חולה חודש, בשפעת שהסתבכה לדלקת ריאות, והספקתי להחלים ולהתחזק מספיק בשביל איכשהו להתארגן לפסח. בקרוב אני חוזרת לעבודה יום מלא.

על הפרק בתקופה הקרובה - רישום לבית הספר לשנה הבאה. מרים עולה לכיתה א'!
יש הרבה חששות, כמובן. היא תלמד בכיתה רגילה, ותהיה לה סייעת-משלבת - בהתחלה ליום מלא, ואח"כ נוריד שעות. ככל הנראה, את מירב העזרה היא תצטרך בתיווך בהפסקות, ולאו דוקא בשיעורים. אני רוצה שהמשלבת תהיה סמויה, כלומר - שמבחינת כל הילדים בכיתה (כולל מרים) היא תהיה סייעת של הכיתה.
עוד לא מצאנו משלבת (מישהי מעוניינת? שתשלח לי אימייל) וגם לא החלטנו סופית לאיזה בי"ס היא תלך. יש את האופציה העירונית - בי"ס שהגיעה אליו מנהלת מוצלחת מאד שעשתה הרבה דברים טובים בכמה שנים האחרונות, ואת האופציה הפרטית, שאותה אנחנו עוד צריכים לבדוק יותר לעומק.

הפסח הזה הילדה שלי חוגגת יום הולדת 6. אני לא מאמינה. אני? אמא לבת 6?
|עוגה|
|מצה|

מה קורה לבת שלי

על ידי בלה_שנדמה_לה* » 11 מרץ 2006, 04:42

גם אני מביעה התעניינות, אם כי לא מתמשכת. קראתי לראשונה לפני יומיים, ומאז חושבת עליכם הרבה. ברכות להולדת סתיו הקטן (אני יודעת שכבר אביב הגיע, יודעת.)
התהליך המופלא, הגילויים, ההבנות, הצמיחה, הלמידה ולא פחות מכל אלה הכתיבה שלך, מרתקים. ואיך שכחתי - מרים מקסימה. (כך נשמע...)
הרבה טוב, והרבה גדילה בריאה.
{@

מה קורה לבת שלי

על ידי עין_הסערה* » 07 מרץ 2006, 17:01

אורית, אני מסמנת שקראתי, אבל לא יכולה לענות בתקופה הקרובה.
אשתדל לחזור ולספר. תודה על ההתעניינות המתמשכת {@

מה קורה לבת שלי

על ידי אורית* » 06 מרץ 2006, 23:19

רחלי, מה חדש? אך מתקדמת מרים בגן? מה קורה בשנה הבאה?

מה קורה לבת שלי

על ידי עין_הסערה* » 06 ינואר 2006, 04:52

סיפרה לי הגננת מה היא ראתה בחצר:
מרים ישבה לבד ובנתה מחשב מגרוטאות, כולה מרוכזת וחושבת, הגננת אמרה "ראיתי את הגלגלים עובדים (בראש שלה)"
ואז רצה אליה קבוצת בנות: "מרים בואי לשיר איתנו! אנחנו עושות פסטיגל 2005!"
מרים ממש לא מעוניינת ופוטרת אותן ב "אני עסוקה" (מיותר לציין שהיא בכלל לא יודעת מה זה פסטיגל).

הגננת תיארה לי את ההתלבטות האמיתית שלה האם להניח למרים להמשיך במשחק שלה, או ללכת ולתווך, ולנסות לחבר אותה לחברות.
הגננת בחרה בסוף לא להתערב.
זו גם היתה התשובה שלי, בלי היסוס - במצב כזה לא הייתי מתערבת.

כאן עובר הגבול.
לקשרים חברתיים ולחברתיות יש ערך, אבל לא על חשבון הערך שיש במשחק משמעותי לבד.
בנקודה הזו, היה עובר מסר של "מה שאת עושה לא חשוב. רק משחק משותף עם אחרים הוא משמעותי".

חשבנו ביחד שכאשר הילדים יוצאים לחצר, לעזור למרים להתבונן סביב, לפני שהיא שוקעת במשחק לבד, לשים לב למה עושים ילדים אחרים, לחשוב אם היא רוצה להצטרף למישהו אחר. לתת לה את אופציית ההתבוננות. וכך, בצורה לא שיפוטית, ("לבד זה פחות טוב") לראות שאפשר לשחק גם עם ילדים אחרים, ולא רק לבד

מה קורה לבת שלי

על ידי עין_הסערה* » 30 דצמבר 2005, 08:32

הי רוני, אולי מה שכתבתי נשמע כמו רגרסיה, (כתבתי "נסוגה") אבל זה לא. אני לא חווה קושי לקבל את ההתכנסות שלה, זה בעיני שלב, אולי אפילו הכרחי, ביציאה מן החממה. אין מנוס מאיבוד סוג של תמימות כשיוצאים מחממה, והיא מגיעה למקום שגם הוא מאד מוגן, יחסית.
אני נותנת לה את הזמן לעכל את המציאות של ילדים אחרים סביבה. הגננת שעובדת איתה בבית, אומרת שהיא לא זוכרת שנה שעברה את מרים מתבוננת בילדים. היא עושה עכשיו סוג חדש של למידה. היא אומרת שתוך מס' חודשים היא תעשה את הקפיצה הזו.
השנה אין לה סייעת. יש 4-6 מבוגרים בגן, וגננות מצויינות שפוקחות עין (אבל לא 100% מהזמן איתה).

מה קורה לבת שלי

על ידי רוני_בלוני* » 28 דצמבר 2005, 12:43

בגן המשלב - היש למרים סייעת??
לי זה נראה הכרחי.

הצעדים הראשונים הם קשים תמיד.... אני מקווה שבהמשך יהיה עוד יותר טוב.
חנוכה שמח ותראו הרבה אור!

מה קורה לבת שלי

על ידי עין_הסערה* » 27 דצמבר 2005, 21:05

כותבת קצר.

קיבלנו אבעבועות רוח. קודם מיכאל ועכשיו מרים.

היינו במסיבות חנוכה. כל כך התרגשתי במסיבה של מרים. היא עמדה יחד עם עשרים ילדי הגן, ושרה במקהלה. בעצם, לא שרה, רק מאד התרגשה, אבל אני התרגשתי מעצם המעמד. הבת שלי יכולה להשתלב.

בזמן האחרון, היא יותר שקטה, קצת יותר מכונסת, כאילו איבדה משהו מתום הילדות ושמחת החיים הבלתי פוסקת שהיתה לה כשהייתה בגן הקודם. שם היא היתה בבועה קטנה, כל מילה שזרקה נתפסה על ידי מישהו שהחזיר לה את הכדור בתשובה, מבט, חיוך.
עכשיו היא בגן עם הרבה ילדים אחרים. ה"כדורים" שהיא זורקת לרוב לא נתפסים, ורוב הזמן אין מבוגר שייתווך. (לרוב? אני לא יודעת, אני מנחשת. אולי לא רובם, אך בוודאי חלקם). היא מבינה שהעולם גדול יותר, ויש בו דברים שעד עתה היא לא הכירה.
דיברתי עם הגננת, והיא אמרה שמה שהיא רואה זה שמרים פשוט מתבוננת. עומדת ומתבוננת בילדים, סופגת וסופגת.
ואני יודעת, שהיא נסוגה צעד אחד אחורה, למקום בטוח יותר, ולומדת משם את העולם החדש.

מה קורה לבת שלי

על ידי דנה_ה* » 10 דצמבר 2005, 20:00

וחייבת להוסיף שבעיני את אמא נהדרת
רק אמא נהדרת מחשיבה את עצמה מידי פעם כאמא בינונית ומטה...

מה קורה לבת שלי

על ידי עין_הסערה* » 08 דצמבר 2005, 16:43

וחיבת להוסיף שבעיני את אמא נהדרת.
תודה, אין לך מושג כמה זה מעודד לשמוע מפי מישהי שאני מחשיבה כאמא נהדרת... יש לי כל כך הרבה פעמים שאני מרגישה אמא בינונית ומטה..

מה קורה לבת שלי

על ידי אמא_נמרה* » 08 דצמבר 2005, 06:27

אני מגזימה? ילדה אחרת בת 5.5 היתה יודעת להביע את עצמה בנושא הזה?

הי רחלי,

יכול להיות שהיא שינתה את דעתה אחרי שהייתן במספרה?

בכל מקרה, מרים מתוקה ושובת לב ולא רק במראה החיצוני, כמובן.
קראתי את הקישור שהבאת לתנועת השיחרור ומיד חשבתי שהנה יש מישהו שכותב דברים שאני חושבת לעצמי ככה בשקט בשקט ומתבישת לומר.

וחיבת להוסיף שבעיני את אמא נהדרת.

ג.

מה קורה לבת שלי

על ידי סמדר_נ* » 07 דצמבר 2005, 23:13

עכשיו הילדה המתוקה שלי מסתובבת עם תספורת קצוצה לגמרי.
ואין לי ספק שהיא מתוקה גם כך.
(())

מה קורה לבת שלי

על ידי עין_הסערה* » 07 דצמבר 2005, 18:55

אתמול מרים התלוננה שהשיער נכנס לה לעיניים. הלכנו לספר הקרוב אלינו לגזור את הפוני, לא המספרה הרגילה שלנו.
היא קצת התביישה ממנו, אבל הכל עבר כרגיל.

היום בצהריים, היא לקחה מספריים וגזרה את השיער שלה (היתה לה תספורת קארה) ממש קצר, וכמובן עקום.
שאלתי - למה ???? (האם העצבים והייאוש עוברים במספר סימני השאלה?)
היא אמרה שהיא רצתה תספורת קצרה.
למה לא אמרת לאמא בבית???
למה לא אמרת אתמול כשהיינו אצל הספר???
האמת - היא ביקשה ללכת למספרה שאליה היא רגילה, אבל אמרתי לה שרק גוזרים את הפוני, אז נעשה את זה קרוב לבית.

יכול להיות שהיא לא הבינה שאפשר לעשות לה תספורת "כמו שהיא רגילה" גם אצל ספר חדש.
הקושי שלה בהכללות של מצבים חברתיים, קפץ כאן והכה לי בפרצוף.
כנראה שזה מה שצפוי לנו, שבועות וחודשים בהם הכל בסדר, ואז איזו תקרית שבה מתברר שהיא ממש לא הבינה מה קורה, או מה האופציות תגובה שלה.

אני מגזימה? ילדה אחרת בת 5.5 היתה יודעת להביע את עצמה בנושא הזה?

הלכנו לתקן את התספורת. עכשיו הילדה המתוקה שלי מסתובבת עם תספורת קצוצה לגמרי.
מזל שהיא לובשת שמלות.

מה קורה לבת שלי

על ידי עין_הסערה* » 06 דצמבר 2005, 20:25

ומילה לתמרול ה, תודה על ההשתתפות! אחרי שכתבת כאן קראתי את ליקויי שמיעה באופן טבעי.
הזדהיתי עם מה שאת מספרת, על הצורך מבחינה מסויימת לראות את הליקוי כמשהו שהוא מהותי לך, ונותן לך גם חוזקות.

האם קראת את תנועת השחרור של האוטיסטים

מה קורה לבת שלי

על ידי עין_הסערה* » 06 דצמבר 2005, 20:18

מרים השתלבה יפה בגן החדש. היא נחשפת למלא המורכבות של עולם הילדים.
למרות ריבוי המבוגרים בגן, ברור לי שהגננות לא רואות הכל, ושהרבה פעמים מרים נמצאת במצבים חברתיים שלא ברורים לה לגמרי, ומגיבה "על יד" או לגמרי לא בכיוון. מצד שני, חלק מן הפעמים הן שמות לב לקושי שלה ועוזרות לה.

בזמן האחרון, בעלי ישב איתה על קריאה באנגלית, ועכשיו היא ממש יכולה לקרוא ספרים פשוטים (של ראשית קריאה). גם בלי שאני "יושבת איתה" על קריאה בעברית, היא פשוט תופסת את זה, וקוראת יותר ויותר טוב.
היא הגיעה לשלב ממנו חששתי, ועכשיו היא מבלה יותר ויותר עם ספר ביד. אנחנו נצטרך לשים לב שהיא לא תשתמש בזה בתור בריחה ממצבים קצת יותר קשים. (אני זוכרת את עצמי בתור ילדה, קוראת ספר כשבאות אלי חברה לשחק, ובעצם מתחמקת מן הדבר שהיה קשה לי, ושלא היה מי שיעזור לי להתגבר על הקושי (ולתווך את המפגש החברתי)). צריך למצוא איזון בין הצורך להציב אותה גם במקומות לא כל כך קלים, ולתת לה מנוחה ולגיטימציה להיסוג אל הספר שלה, כשהמפגש יהיה עמוס מידי רגשית, או סתם ארוך מידי.

אני מאד שמחה שהגננת שלה משנה שעברה עובדת איתה השנה, וגם נותנת לנו "הדרכת הורים" - כל שבוע אנחנו יושבים אחרי השעה שלה עם מרים, והיא מדברת על מה הן עשו יחד, אילו תכנים עלו, מה היה קשה ומה היה טוב. פעם אחת היא גם תיווכה משחק בין מרים ובין חברה שבאה לבקר, וזה היה מפגש ממש מוצלח.

<עוד הרבה לספר, אך עייפתי...>

היום מופיע הדף שלי ב "השבוע בהיסטוריה!!
משום מה חיכיתי שזה יקרה באוקטובר ולא בדצמבר... יונת???

חזרה למעלה