על ידי חיותא* » 08 יוני 2009, 11:52
כינור לשירייך,מה שאת כותבת מעניין.
אבל לגבי
האם לא נכון יותר לתאר את התחום הזה כממלכה של האישה, האזור בחיים המשותפים שהיא האחראית הבלעדית עליו?
זה לא מדויק,כי בעצם,ההלכות הללו אכן נוגעות לגוף האשה ולמחזוריות שלו,אבל,ההתיחסות ההלכתית אל המקצב והמחזוריות הזו,קשורים באופן ישיר לגבר שלה..ז"א,שאם הוא לא היה שם היא לא הייתה מחויבת במצווה של טהרה.
אז נכון שהיא הרבה יותר מודעת ואחראית על התחום אבל היא לא יכולה לקחת אחריות בלעדית על כל העניין.הוא חייב לשתף פעולה.
הלכות נידה מתחלקות לכמה שלבים של התהליך,ואפשר להתבונן ולראות שאכן ברובו של התהליך האשה היא זו שמקבלת את המקום העיקרי,למשל בבדיקות,האשה היא זו שפוסקת את הטהרה לעצמה,ובעלה מחויב לסמוך עליה.היא מצדה צריכה להיות מספיק ישרה עם עצמה,בעלה והקדוש ברוך הוא ולא "לעגל פינות",להיות מספיק כנה ולברר אם מראה מסוים חשוד בעיניה כלא טהור.
אבל,יש שלב של ההרחקות שבו לא נוגעים אחד בשניה,לא מעבירים דברים מיד ליד למשל ולא רואים אחד את השני ללא בגדים,אם הוא לא יסייע לה בשלב זה,היא לא תוכל לעבור אותו לבדה.
בקיצור,זו מצווה מיוחדת של האשה,אבל הגבר שותף בה.
ובנוגע ל
יש לי קצת רתיעה משפה שהיא 'פוליטקלי קורקט', כאילו - מי שיעמיק יותר יגלה שעבדו עליו, לא?מסכימה לגמרי לגמרי.בכלל,התורה היא לא פוליטקלי קורקט,היא כל כך אמיתית שזה מדהים עד כמה אפשר לדייק בכל דבר,בכל מילה.
ובכלל כשמסבירים נכון את המושג טומאה וטהרה,ומפרידים את המושגים האלה מהתפיסה של ניקיון ולכלוך,אז הכל מקבל משמעות אחרת.
הטומאה היא בגלל שהיה בגוף האשה פוטנציאל לחיים שלא מומש.האשה נפרדת מחיות מסוימת שהייתה בתוכה,ועכשיו היא איננה,זה כל תהליך המחזור וההתחדשות-פוטנציאל לחיים חדשים.
הטומאה הכי "גבוהה" שנקראת טומאת מת,חלה היום על כל עם ישראל,ובעזרת השם שיבנה בית המקדש מחדש,גם הגברים יעברו תהליך של טהרה דומה למה שאשה עוברת כל חודש.
טומאת הנידה היא טומאת מת בזעיר אנפין,שוב בגלל אותו פוטנציאל שלא מומש..
(פוווווו....זה היה ארוך....)
כינור לשירייך,מה שאת כותבת מעניין.
אבל לגבי
[u]האם לא נכון יותר לתאר את התחום הזה כממלכה של האישה, האזור בחיים המשותפים שהיא האחראית הבלעדית עליו?[/u]
זה לא מדויק,כי בעצם,ההלכות הללו אכן נוגעות לגוף האשה ולמחזוריות שלו,אבל,ההתיחסות ההלכתית אל המקצב והמחזוריות הזו,קשורים באופן ישיר לגבר שלה..ז"א,שאם הוא לא היה שם היא לא הייתה מחויבת במצווה של טהרה.
אז נכון שהיא הרבה יותר מודעת ואחראית על התחום אבל היא לא יכולה לקחת אחריות בלעדית על כל העניין.הוא חייב לשתף פעולה.
הלכות נידה מתחלקות לכמה שלבים של התהליך,ואפשר להתבונן ולראות שאכן ברובו של התהליך האשה היא זו שמקבלת את המקום העיקרי,למשל בבדיקות,האשה היא זו שפוסקת את הטהרה לעצמה,ובעלה מחויב לסמוך עליה.היא מצדה צריכה להיות מספיק ישרה עם עצמה,בעלה והקדוש ברוך הוא ולא "לעגל פינות",להיות מספיק כנה ולברר אם מראה מסוים חשוד בעיניה כלא טהור.
אבל,יש שלב של ההרחקות שבו לא נוגעים אחד בשניה,לא מעבירים דברים מיד ליד למשל ולא רואים אחד את השני ללא בגדים,אם הוא לא יסייע לה בשלב זה,היא לא תוכל לעבור אותו לבדה.
בקיצור,זו מצווה מיוחדת של האשה,אבל הגבר שותף בה.
ובנוגע ל
[u]יש לי קצת רתיעה משפה שהיא 'פוליטקלי קורקט', כאילו - מי שיעמיק יותר יגלה שעבדו עליו, לא?[/u]מסכימה לגמרי לגמרי.בכלל,התורה היא לא פוליטקלי קורקט,היא כל כך אמיתית שזה מדהים עד כמה אפשר לדייק בכל דבר,בכל מילה.
ובכלל כשמסבירים נכון את המושג טומאה וטהרה,ומפרידים את המושגים האלה מהתפיסה של ניקיון ולכלוך,אז הכל מקבל משמעות אחרת.
הטומאה היא בגלל שהיה בגוף האשה פוטנציאל לחיים שלא מומש.האשה נפרדת מחיות מסוימת שהייתה בתוכה,ועכשיו היא איננה,זה כל תהליך המחזור וההתחדשות-פוטנציאל לחיים חדשים.
הטומאה הכי "גבוהה" שנקראת טומאת מת,חלה היום על כל עם ישראל,ובעזרת השם שיבנה בית המקדש מחדש,גם הגברים יעברו תהליך של טהרה דומה למה שאשה עוברת כל חודש.
טומאת הנידה היא טומאת מת בזעיר אנפין,שוב בגלל אותו פוטנציאל שלא מומש..
(פוווווו....זה היה [b]ארוך[/b]....)