שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

שליחת תגובה

אמירת הודיה על הקיים, על מה שיש, על המובן מאליו, מעולם לא גרעה מאף אדם שום דבר.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי ע_ע_ע* » 24 מרץ 2011, 18:39

לדעתי לא דף למחיקה אבל כן דף לעריכה.
לדעתי יש פה יותר מדיון אחד שאפשר להוציא, אולי ליותר מדף אחד.

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי אהבת_עולם* » 27 פברואר 2011, 14:39

אוקיי, אבל כמה שזה היה מצב קשה - עדיין הייתה אווירת התגייסות כללית מיוחדת, וזה עושה משהו לקרוא את הדף הזה גם אחרי זמן.
במיוחד שלא עבר כמעט זמן, אז בכלל אני חושבת שזה עדיין טרי ולא צריך למחוק.

אולי כדאי להעביר את ההודעות שעוסקות במדיניות הייעור של ישראל ובשינוי התפיסה לגבי הנטיעות (האם היער משקם את עצמו ואיך צריך לא להפריע לו) - לדף מתאים יותר?

לפחות זה, בהחלט !

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי בשמת_א* » 27 פברואר 2011, 11:23

דיון ארוך ומעניין
רובו רלבנטי לזמן החירום.

מה שכן, אולי כדאי להעביר את ההודעות שעוסקות במדיניות הייעור של ישראל ובשינוי התפיסה לגבי הנטיעות (האם היער משקם את עצמו ואיך צריך לא להפריע לו) - לדף מתאים יותר?

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי אהבת_עולם* » 27 פברואר 2011, 02:27

לא.
יש כאן דיון ארוך ומעניין, שבוחן את מה שקרה מהרבה זוויות. (רגשית, פוליטית, אקולוגית ועוד...)

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי טלי_מא* » 25 פברואר 2011, 09:00

כן

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי בשמת_א* » 24 פברואר 2011, 18:01

לדעתי כן.

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי חלוקית_נחל* » 24 פברואר 2011, 16:25

דף_ למחיקה ?

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי בערך_מוחלט* » 20 דצמבר 2010, 10:05

יש מי שמבין את מעגלי החיטה שאני משטח בלילות עם קרש וזוג סקוטים תמהונים.
D-:

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי תבשיל_קדרה* » 20 דצמבר 2010, 09:51

אילו היית, אז מן הסתם דלייה אל כרמל היה נשמע לך כמו "תעודת"
ברור!
התיחסתי לקיצור "דאלית", ולא לשם המלא "דאלית אל כרמל".

שוב לא הובנתי.
סליחה! אני הבנתי!

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי צוויליך* » 19 דצמבר 2010, 23:53

נשמה! ריגשת אותי! אני לא אבוד! יש מי שמבין את מעגלי החיטה שאני משטח בלילות עם קרש וזוג סקוטים תמהונים.
(-:

צוויל

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי פלונית* » 19 דצמבר 2010, 23:33

צוויל לדייק בבקשה, לא הובנת על ידי חלק, לא כולם..

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי צוויליך* » 19 דצמבר 2010, 23:13

אפשר לסמוך עלייך בקשר לזה?
טוב, טוב, סליחה, שוב לא הובנתי, מר גורלי והעולם - אכזר. "לסמוך" - "סומך-נסמך". אייקון |שוב עשית מעצמך דביל| .


אבל תבשיל, איך תבדילי בין זה לבין דליה (הקיבוץ)?
בדאלית אלכארמל יש יותר דרוזים, בקיבוץ דליה יש רכז משק וצביקי מהסידור רכב.

צוויל - לכל שאלה תשובה, בערך.

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי י_פה* » 19 דצמבר 2010, 22:37

אהה :-S , אז אמרנו אותו דבר..תודה

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי אמא_של_יונת* » 19 דצמבר 2010, 21:43

_אפשר לסמוך עלייך בקשר לזה?
ברור. מצטרפת לתבשילה._
גם אני. שמתי לב לשיבוש והתעצלתי להעיר...

לאוזן שלי זה בול כמו עולים חדשים שמקצרים ל"תעודת".
או "קריית". I'm looking for a car going to Kiryat. אמר לי פעם אחד המתנדבים בקיבוץ.

אי אפשר לאמר : גינה הכרמל , אלא גינת הכרמל..
זה לא מה שתבשילה אמרה.
היא אמרה שבסמיכות זה "דליית אל כרמל", ובקיצור, בלי סמיכות - דליה.

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי י_פה* » 19 דצמבר 2010, 21:29

דני חייט, תהי נשמתך צרורה בספר החיים.

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי י_פה* » 19 דצמבר 2010, 21:27

תבשיל קדרה, את דוברת ערבית ? אילו היית ,אז מן הסתם דלייה אל כרמל היה נשמע לך כמו "תעודת"
אי אפשר לאמר : גינה הכרמל , אלא גינת הכרמל..

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי בערך_מוחלט* » 19 דצמבר 2010, 20:50

הערבים מבטאים זאת: דאלי (בערך). בסמיכות - דאלית, אבל לא שמעתי אף פעם את השם המלא. הפירוש הוא סככה כזו של גפן.

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי דנה_ה* » 19 דצמבר 2010, 20:36

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי דנה_ה* » 19 דצמבר 2010, 20:34

אבל תבשיל, איך תבדילי בין זה לבין דליה (הקיבוץ)?
נדמה לי שדליית אל כרמל זה בעצם - דאלית אל כרמל, אז אולי אפשר לכתוב:
דאליה במקום דליה?

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי תבשיל_קדרה* » 19 דצמבר 2010, 20:21

לפי ההקשר.
מה לעשות שזו אותה מילה?
מבחינתי זה כמו השאלה - איך אני אבדיל בין שתי חברות שלי שיש להן אותו שם פרטי?

לאוזן שלי זה בול כמו עולים חדשים שמקצרים ל"תעודת".

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי ה_עוגיה* » 19 דצמבר 2010, 20:15

אבל תבשיל, איך תבדילי בין זה לבין דליה (הקיבוץ)?
הרעיון הוא שיהיה נהיר למאזין, לא?

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי אלמוניתא* » 19 דצמבר 2010, 15:51

לבערך מוחלט,
הכל ענין של היקפים ויחסיות.
באופן יחסי, קק"ל מתערבים הרבה יותר במה שקורה ביער, כולל מרעה, דרכי מעבר, קוי חיץ, דילול אקטיבי, וזה בהתאם לאג'נדה שלהם,
בעוד שלרט"ג באג'נדה יש באופן טבעי התנגדות להתערבות בשטח, מעצם היות השטח שמורת טבע.
איני אומרת שאין מעורבות כלל, אבל באופן יחסי היא פחותה בתואם לאג'נדה.

כאמור, זה אינו שלילי כשלעצמו, יש ערך רב לשמירת הטבעיות של התהליכים, אלא שבמצב היובש הגובר יתכן שיש מקום להגביר יותר את המעורבות הפעילה בשטח.

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי בערך_מוחלט* » 19 דצמבר 2010, 15:34

לגבי תחזוקת היערות - רוב השטח שנשרף היה חורש טבעי בטיפול רט"ג, הגורסים שאין להתערב בטבע, אין לבצע דילול עצים, הדברת עשביה (גם על ידי מרעה), אין לפרוץ צירים ודרכים להגעת כלי כיבוי.
זה ממש ההיפך. דילול עצים נעשה באופן קבוע. רט"ג מסמן באדום עצים ובאים אנשים שמתפרנסים מזה וכורתים אותם. סולו שבילים לרוב ורט"ג אף מאוד מעודד עיזים בשטח ע"י מתן שטחי מרעה למשל. זאת אני יודע מפי ראש רט"ג האזורי וגם ממה שקורה בפועל בשטח. במו עיניי ראיתי.

עכשיו הסיפור עם העיזים ע"פ גירסה של מישהו שהיה מעורה בנושא - אריק שרון רצה לדפוק תערבים אז הוא אסר על גידול עיזים שחורות והחרימו עדרים. העיזים השחורות לא רק שהיו אוכלות עשביה אלא אפילו את הענפים הנמוכים של העצים (שנדלקים מהר). עובדה ששנים על גבי שנים לא היו שריפות ענק בכרמל (ומיותר לציין שבאותן שנים לא היה סופרטנקר וזה ברור מאליו, כי לא היה גוגל). ברור שאש היתה מאז ימי קדם. ההבדל הוא הרעיה הנבונה שהיתה כאן.

כך על פי אותו איש מוערך עלי וזה נשמע לי הגיוני למדי. ביום שהחרימו לו את העדר הוא אמר להם שיום יבוא וזה יתנקם בהם מהסיבות דלעיל. הוא סיפר לי את הסיפור הזה כבר לפני שנים.

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי אלמוניתא* » 19 דצמבר 2010, 14:47

בענין חיפוש האשמים לשריפה:

לדעתי ועדות חקירה משקיעות המון אנרגיה במקום שלא מביא תועלת לעתיד, בכלל.
וכדאי לחפש אשמה ואשמים רק אם יש אכן גורמים שאפשר לכוון אליהם את האצבע (ענישה) ולהפיק מהם לקחים אמיתיים ליישום.

לגבי מערך הכיבוי - יש הזנחה רבת שנים וממשלות, וחיפוש אשמים לא יעלה משהו אפקטיבי להערכתי.

לגבי רשלנות מקומית - אם היתה רשלנות / פזיזות בהחלטה לשלוח את האוטובוס, באופן שאינו סביר, יש לתת על כך את הדין.

לגבי תחזוקת היערות - רוב השטח שנשרף היה חורש טבעי בטיפול רט"ג, הגורסים שאין להתערב בטבע, אין לבצע דילול עצים, הדברת עשביה (גם על ידי מרעה), אין לפרוץ צירים ודרכים להגעת כלי כיבוי. - כאן יש מקום להערכתי לבדוק שוב את עמדת רט"ג ולראות אם יש נכונות ללכת עם זה הלאה, לאור היקף השריפה ולאור היובש הכולל שיש כעת ביערות, או שיש מקום לשנות את הגישה לתחזוקה ושמירה על יערות באופן הדומה יותר לגישת קק"ל, המאפשרת שמירה טובה יותר על היער לפני שריפה, ואמצעי נגישות טובים יותר לכיבוי לאחר מכן.
  • אין מקום ואין ערך כלשהו לועדת חקירה שתבדוק את מערך הכיבוי לדורותיו וכשליו עד היום.
יש מקום לחקור ולחשוב ולתכנן איך כדאי שהוא יהיה בעתיד*.
כאן המקום שיש להשקיע בו את המשאבים.
מקוה שאני לא נשמעת נחרצת מדי.

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי תבשיל_קדרה* » 19 דצמבר 2010, 14:47

בטח. סמוך.

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי בשמת_א* » 19 דצמבר 2010, 14:15

אפשר לסמוך עלייך בקשר לזה?
ברור. מצטרפת לתבשילה.

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי צוויליך* » 19 דצמבר 2010, 14:06

תבשיל,
אפשר לסמוך עלייך בקשר לזה?

צוויל

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי תבשיל_קדרה* » 19 דצמבר 2010, 14:04

אני חייבת להתקטנן, מותר?

דליית אל כרמל, כשמקצרים, אז זה "דליה", ולא "דליית".
בערבית כמו בעברית, אין סיבה לסמיכות אם מוותרים על הסומך.

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי עפרה_שחר* » 19 דצמבר 2010, 12:43

גם השבת, כרגיל, נסענו לבית- אורן ליערות. בחיים לא ראיתי שם כל כך הרבה אנשים! היו פקקים כל הדרך!
היתה שמש יפה, אז טיילנו לנו באיזה שביל ביער עד שטיפטף, אכלנו מנסף במקום האהוב עלינו בעוספיה, קנינו בדליית קנאפה חמימה וחזרנו הביתה עייפים אך מרוצים. מומלץ.

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי צוויליך* » 19 דצמבר 2010, 11:14

מה שנקרא "חיפוש אשמים" - מעבר להיותו ספורט מקובל - נובע בעצם מהרצון להבין איך נתמודד עם המקרה הבא בצורה יעילה יותר.
הבעיה היא שאותן טעויות חוזרות על עצמן. אותם לקחים מופקים אבל לא מיושמים.
כמו עם התקציב שאת מזכירה - הוקצה, אך מן הסתם לא הועבר.
הספורט המשלים לחיפוש אשמים הינו "גלגל את האשמה":
מצוידים ביחצנים, ספינולוגים ועזות מצח, השחקנים ממשיכים לעשות את מה שעשו עד היום, ומפנים את המתענינים אל משרד ההוא, או מחלקת הזה, או המנכ"ל ההיא.
הם לא לקחו חלק במה שהביא לתוצאה, הם רק התריעו כי זה מקובל להתריע.

ומי הטמבל? אנחנו, מי.

במיוחד אני.

צוויל

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 19 דצמבר 2010, 08:01

ותגובה לדבריה של יונת שרון:
אם אמשיך את דברייך (לפחות לכוון מחשבותי שלי) אז זה דבילי וילדותי לחפש אשמים במקום לתקן וללמוד (הדורש אורך רוח ובגרות מצד הצופים - אנחנו במציגים - הממשלה) אבל השאלות הנשאלות:
  1. אם הסיפור שלקח לכוחות כיבוי להגיע שעתיים וחצי אכן נכון, הרי שמשהו לקוי באופן הטיפול השוטף בשריפות באופן שגרתי ומישהו צריך לתת על זה את הדעת.
  2. האם אנחנו לא צריכים לחפש אשמים? ואם ככה האם גם פושעים לא אשמים במעשיהם, שהרי תמיד נמצא את הסיבות לכך שהם הגיעו לאן שהגיעו ובמקום להעניש אותם אולי ננסה לתקן אותם? אפשר?
  3. אני שמעתי ברדיו קיטונות של דברי תוכחה מראשי עיריות ויודעי דבר על כך שכבר אחרי מלחמת לבנון השניה הייתה מסקנה ברורה שצריך להקים מערך כיבוי רציני. אפילו הוקצאו התקציבים לכך על ידי הממשלה הנוכחית לפני 10 חודשים (!). אז??
אין לי תשובות חותכות על שאלה מס' 2. אני חושבת בקול רם.

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 19 דצמבר 2010, 07:54

יש לי ציפייה ברורה מראש הממשלה: תודיע לעם, למשטרה ולאומה, שהילד אמנם שגה, אבל מנגנונים בוגרים שאמורים לנטר שגיאות של ילדים, לא פעלו בגללך ולא בגללו. הוא נקי מכל אשם! המשך ההליכים נגדו הופכים אותו לקורבן נוסף של הממשלה ונערי האוצר בשריפה הזו. מדינה שטורחת לרקום ענישה נקמנית במקום ענישה חינוכית, מעידה על עצמה את מה שאנחנו יודעים כבר מזמן: אין תחתית לתהום הלאומית-חברתית הזו, שהיא נמוכה מדי. אנחנו נופלים לבור שחור.
את זה אני מצטטת כדי שנקרא עוד פעם (-:

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי צוויליך* » 19 דצמבר 2010, 01:51

אופס!
התנצלותי, רגע של חוסר תשומת לב. אתה יודע איך זה פה, הרבה יותר מיניקות מנימולים D-: .

צוויל

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי בערך_מוחלט* » 19 דצמבר 2010, 00:13

צוויל, אני מעדיף בתולות לא קדושות על הבגט שלי. במילים אחרות - אני גבר. <ואני חשבתי שאנו חברים ותיקים. עוד נתון קוסמי >.
יש מקריות שהיא מדהימה. הכל יכול לקרות בעולם אבל דברים הופכים להיות מדהימים כשהם נדירים (למעשה צועקים משהו כזה כשהם קורים). בעיניי יש כאן מקריות מדהימה, הם נשרפים, דווקא בחנוכה ודווקא 44 במספר (בטח מחר ימצאו עוד מקריות). זה לא קורה כל יום. נכון מבחינה הסתברותית טהורה (סתירה בפני עצמה) הכל יכול לקרות ואין קשר לעבר, אבל אתה יודע... לכולנו יש בתי שחי.
כל זה לא אומר שצריך ליחס זאת לאיזה מושך מסתורי בחוטים או לבנות על זה תאוריות שונות ומשונות שבטח כלל נהגות מהגיגי הלב.
השמן הזה גם כך יהיה פה מחר. מוטב שמישהו יוסיף לו חומר מדכא שרפות :-).
<הולך לחפש את המספר של הסופרטנקר בגוגל>

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי צוויליך* » 18 דצמבר 2010, 23:45

בערך מוחלט ,
אין דוגמא טובה משמך באתר, ז'תומרת, סתירה מהותית.
אם את חושבת שזה ערבוב בין דמיון ומציאות ושזה שטות, ואם זה מקרי, אז מה מדהים?
בעיני מדהים חוסר הביקורת העצמית - לא שלך כמובן, של אנשים שלא מבדילים ועושים תאוריות שלמות וגו' -
אם היו 43 נרות חנוכה - אז עם הנפטר שלפני האחרון היית יכולה לכתוב אותו הדבר.
ומה אם חו"ח יעלה מספר ההרוגים? אם יגיע ל46 נוכללמנות גם את נרות השבת של ערב נר שלישי וזה יתאים ואין לדבר סוף.
זה כמו תבנית פרצופה של הבתולה הקדושה בלחמניה, אם תחפש, תמצא.
אבל זה יאמר רק עליך ועל מה שחסר לך בחיים, לא על מסר אלוקי ונשגב, או קוסמי ומסתורי.

כמובן, לדעתי, ובטח בגימטריה "צוויליך" זהה ל"קשקשן חסר דעת ומעוף המדיף ריח רע מבית השחי" ואם לא - נמצא משהו.
אבל את שופכת שמן למדורת ההבלים הפסאודו-רוחנית בו בזמן שאת מתנערת מקשר ל"אנשים שלא מבדילים" וגו'.
אני דורש לדעת מי הם. הגיע הזמן לחשוף אותם!
(-:

צוויל

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי בערך_מוחלט* » 18 דצמבר 2010, 23:21

למרות שיש פה הרבה אנשים שלא מבדילים בין דמיון ובין מציאות ועושים מכל שטות תאוריות שלמות ו"סימן משמיים", בכ"ז לא אוכל להתאפק מלהביא את הנתון הבא שהוא בעיניי מקרי אבל בכ"ז מדהים: יש 44 הרוגים כנגד סך כל נרות החנוכה (3+2+..+9)...
<ממילא יטחנו את זה בחדשות>

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי לוטם_מרווני* » 18 דצמבר 2010, 12:29

לא כל בית אורן נשרפה!
וגם לא כל הכרמל!
אני מציעה לצאת לטבע ולראות מקרוב.

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי תודעת_על* » 16 דצמבר 2010, 18:10

תקשור של זאב אבירז בנוגע לשריפה בכרמל.
http://www.zeevaviraz.co.il/59480/%D7%9 ... 7%9E%D7%9C

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי ההולכת_בדרכים* » 15 דצמבר 2010, 18:24

משתפת בקריאה של רפיק ממרכז אום בבית אורן:

בניגוד למה שמצטייר בתקשורת - לא כל בית אורן נשרפה! הרבה אנשים מציעים את עזרתם - שולחים בגדים וצעצועים
אבל עם כל ההודיה האיכפתיות יש רק דבר אחד שאנחנו צריכים עכשיו ודחוף, להחזיר את התיירות לאיזור.
אז בואו בשבת השימשית שצפויה השבוע לאירוח רוחני במרכז אומ בבית אורן

אפשר להבין למה אנשים נרתעים מביקור בכרמל כרגע, אבל תחשבו על זה - זה באמת מה שאנשי האיזור זקוקים לו כעת...

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי תמרי* » 15 דצמבר 2010, 12:50

להבנתי, מה שנשרף היה בעיקר ברכס מדרום לבית אורן: שוקף, רקית, ערקן, והירידות לכיוון עין הוד, עין חוד, ניר עציון, ימין אורד, וגם מצפון: נחל כלח, גלים, ושות'.
טרם אזרתי עוז לבקר.

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי איל_גיא_חיים* » 14 דצמבר 2010, 18:44

מי שמבין ששריפות אינן קורות
שריפות נגרמות ונמאס לו לחכות שמישהו יציל אותנו
לוקחים אחריות :
http://www.facebook.com/event.php?eid=1 ... 5284141414

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי נטע_ש* » 11 דצמבר 2010, 23:35

פעם יישובים עמדו מול "אש האויב", עכשיו זה אש הטבע. אין את מי להאשים באמת...

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי נטע_ש* » 11 דצמבר 2010, 23:23

wildfire]תמונות in israel[/po].html

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי טליה_אלמתן* » 11 דצמבר 2010, 14:45

מי אשם בשריפה? שר הפנים, חיל האוויר, החורף היבש, וכמובן הדתיים.
כל האשמים, בקליפ החדש מבית player]לאטמה embedded[/po]

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי ההולכת_בדרכים* » 11 דצמבר 2010, 03:51

זה איפה שהיה גם פסטיבל פמיליה של שנטיפי? מאוד דאגתי ליער שמתחת לקמפינג... ביליתי בו פעם בוקר של קסם...
כן, זה בדיוק באותו מקום. לא הייתי שם בעצמי אבל שמעתי מחברים בעלי עניין שהאיזור הזה לא נפגע כלל אלא הצד השני של הקיבוץ.
אני גם מקווה שהיער שם, כל עץ ועץ, עדיין חי. מדובר בחורש ארצישראלי טבעי מהקסומים ביותר שיש |עץ|

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי איל_גיא_חיים* » 11 דצמבר 2010, 01:53

הנה דבריו של אב שכול אמיץ
http://www.mako.co.il/news-channel2/Fri ... 2082585621

"אנשים צריכים עכשיו לקום, לצאת מהבתים, להפגין, ולדאוג שזה לא יירד מסדר היום הציבורי"

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי פלונית_אלמונית* » 11 דצמבר 2010, 00:02

כל השטח של המלון, הבריכה והקמפינג
זה איפה שהיה גם פסטיבל פמיליה של שנטיפי? מאוד דאגתי ליער שמתחת לקמפינג... ביליתי בו פעם בוקר של קסם...
שמחה לגלות שכנראה העצים המדהימים האלה עוד חיים :-) (אין אייקון של אבן נגולה?)

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי חני_בונה* » 10 דצמבר 2010, 22:23

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי ההולכת_בדרכים* » 10 דצמבר 2010, 19:29

זה באמת מבאס שהדיווחים בתקשורת היו מוגזמים. האסון גדול גם ככה, אז בשביל מה לדווח גם על דברים שהם פשוט לא נכונים? :-0
כל הקטע של לפרסם שקיבוץ בית אורן נשרף כליל (אני מצטטת מראש הדף ואני מרשה לעצמי להניח ש לוטם מרווני לא המציאה את זה בעצמה :-P) כאשר במציאות נשרף חלק מסוים של הקיבוץ בעוד החלק האחר (כולל היער והנוף שסביבו) נותר ללא פגע - זה גם מרגיז ברמת העקרון של הקלות שבה זורעים פאניקה בציבור, וגם ברמה של פגיעה ממשית באנשי האיזור - למשל במי שמפעילים שם עסקים כמו חוות סוסים או אולם אירועים.
אנשים בטוחים שהמקומות האלה חוסלו ולא כך הוא!

הרבה שואלים אותי מה יהיה עם הפסטיבל שלנו שבית אורן הוא משכנו הקבוע, ובימים הראשונים גם אני דאגתי מאוד והייתי בטוחה שאנחנו צריכות למצוא מקום חדש... אבל בתכלס כל השטח של המלון, הבריכה והקמפינגב נשארו כפי שהיו וכל הדרמה בעניין הספציפי הזה היתה לשווא.
אני בדרך כלל לא צורכת חדשות, לא בטלוויזיה ולא באינטרנט, ונמנעת מכך בדיוק בגלל שאני לא אוהבת שמשחקים לי ברגשות בשביל רייטינג...
החיים מספיק סוערים ומעניינים מבחינתי גם בלי הריגושים והאדרנלין שמייצרים אמצעי התקשורת על ריק. אבל הפעם התפתיתי ועקבתי אחרי כל הדיווחים, והמזל הוא שדי מהר שמעתי מאנשי קשר במקום (וגם ראיתי בפרופיל של רפיק בפייסבוק :-)) שלא באמת נשרף כל הקיבוץ.
מצחיק (או אולי עצוב) שבשביל לקבל דיווח אמיתי צריך את הפייסבוק ואי אפשר להאמין לחדשות בערוצים המסחריים.

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי איל_גיא_חיים* » 10 דצמבר 2010, 16:46

כולם מוזמנים להצטרף
עוצרים את האסון הבא-כי שריפות אינן קורות שריפות נגרמות
http://www.facebook.com/pages/wzrym-t-h ... 5801639800

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי פלוני_אלמונית* » 10 דצמבר 2010, 16:32

עופרה יקרה,
השלום מתחיל בתוכנו...

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי עפרה_שחר* » 10 דצמבר 2010, 16:18

נסעתי היום (שישי) לבית אורן, פינת המחבוא שלי בסופי- שבוע, לראות מה נהיה.
מלמטה, מול עתלית- לא רואים כלום. כשטיפסתי לאמצע הגובה- התחלתי לראות שטחים שבהם חלק מהעצים ניזוקו. על הפסגה- התמונות שראיתי בעיתון ובאינטרנט- באמת לא נעים: הבתים החיצוניים בהיקף של בית אורן נפגעו מהאש.
עמד שם קיבוצניק בכניסה ואסר עלי את הכניסה ליער. לא לתת לבנאדם להיכנס ליער? ראיתי שהקיבוצניקים התעשתו ממש ממש מהר ותלו פרסומות ודגלונים. המסעדה פועלת דווקא משום מה...
רוב היער ירוק, נשרף הדיסקו של הקיבוץ ועצים במורד כלפי הים.
נסעתי משם בכעס לדליית- אל כרמל. בדרך לעוספיה רואים עצים שרופים, אבל הרוב- כרגיל.
אולי עשירית מאיך שזה נראה ונשמע בתקשורת- (ואני מכירה כל מטר בדרך.)
בדרך מעוספיה לדליית עוד איזור מלא אפר וכמה עצים שרופים.
בדליית- ביזנס אז יוז'ואל, קצת פחות קונים משבת רגילה, ואנשי הכפר מודאגים מהדיבורים הרעים.
לסיכום- היער יתעשר מהאש ובעוד שבועיים אפשר כבר לצפות נביטה של פסיגים ראשונים ירקרקים. עכשיו רק נשאר לנקות את הרפש מהתשקורת ומהאנשים. יש מתנדבים?

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי עולם_ומלואו* » 10 דצמבר 2010, 08:49

יש סיורים ללא תשלום בחי בר כרמל בהדרכת רשות הטבע והגנים גם היום וגם מחר מ- 10 עד 15 כל שעה עגולה
ותחנות הסברה על השריפה בפתחת נחל אורן, מחצבות קדומים (ממש ליד "סיבוב האטובוס", איפה שכן אפשר להחנות), רחבת החניה של כלא דמון ומעל החי בר - כולל תצפית
http://www.parks.org.il/BuildaGate5/general2/[po]data card[/po].php?Cat=918972348Card7~&ru=&SiteName=parks&Clt=&Bur=963751510

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי אחת* » 09 דצמבר 2010, 20:08

חזון הבלהות http://www.calcalist.co.il/[po]real estate[/po]/articles/0,7340,L-3444141,00.htm

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי עינת_ש* » 09 דצמבר 2010, 08:43

_הם לא נשאלו על ידי התקשורת למה זה לקח כל כך הרבה זמן? ואם כן, מה ענו?
הם טוענים שלאחר שעה ומשהו הגיע מישהו לבדוק וראה שצריך כיבוי מלמעלה. הזעיקו מטוס ריסוס מחברה פרטית שבדרך כלל עובד איתם, אך מכיוון שאין למכבי האש כסף כדי לשמור אותו בסטנד ביי, הוא קודם סיים את העבודה שלו ורק אז הגיע אל השטח. כל זה לקח שעתיים וחצי.
אם הם לא היו מחכים שעה מרגע ההודעה אלא היו מגיעים מיד, יכול להיות שגם מטוס הריסוס היה מיותר ולא היה צריך לחכות לו וגו'_

ראיינו את מנכ"ל כים-ניר, צי מטוסי הריסוס הנ"ל, והוא אמר שמבחינתם הם יכלו לעלות מיד,ושהיו 3 מטוסים פנויים. אלו מכבי האש שהורו להם לחכות בכוננות שעתיים וחצי.

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי גילית_ט* » 09 דצמבר 2010, 00:03

שיקום נזקי השריפה - סיורים ללא תשלום בהדרכת החברה להגנת הטבע
http://www.teva.org.il/?CategoryID=230&ArticleID=5834

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 08 דצמבר 2010, 23:06

ורד,
זה סיפור מדהים!
ממש על סף הבדיחה. וככה נשרפו להם 40 אלף דונאם וכמה וכמה אנשים שאיבדו את כל מה שהיה להם.
ממש מדינה למופת. שומרת על כל אחד מאיתנו.
זה מה שאני טוענת גם לגבי הסרטן. נותנים לנו למות כמו זבובים, למי איכפת?

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי צוויליך* » 08 דצמבר 2010, 17:57

נו, ציפיתי ליותר ממך.
הי! זה המורה שלי מכיתה ה' היתה אומרת לי!
כתבתי לעיל, אחרי הגנרטור, "וברצינות...", הקואן החשמלי זרח כפנס לדים חדש.

צוויל

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי ורד_דרור* » 08 דצמבר 2010, 16:36

הם לא נשאלו על ידי התקשורת למה זה לקח כל כך הרבה זמן? ואם כן, מה ענו?
הם טוענים שלאחר שעה ומשהו הגיע מישהו לבדוק וראה שצריך כיבוי מלמעלה. הזעיקו מטוס ריסוס מחברה פרטית שבדרך כלל עובד איתם, אך מכיוון שאין למכבי האש כסף כדי לשמור אותו בסטנד ביי, הוא קודם סיים את העבודה שלו ורק אז הגיע אל השטח. כל זה לקח שעתיים וחצי.
אם הם לא היו מחכים שעה מרגע ההודעה אלא היו מגיעים מיד, יכול להיות שגם מטוס הריסוס היה מיותר ולא היה צריך לחכות לו וגו'

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי ורד_דרור* » 08 דצמבר 2010, 16:21

זווית הראיה של היער, גבי ניצן, הארץ http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1202822.html

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי הולך_בדרכי* » 08 דצמבר 2010, 15:57

לקח להם שעתיים וחצי להגיע.
אני לא יודע אם הנתון אכן נכון במקרה הספציפי הזה, אבל אותי הוא לא מפתיע בכלל.
ברדיוס של 1 ק"מ מהיישוב שלי, היו בקיץ האחרון כ 7 שריפות "קטנות"(נשרפו 10-50 דונם). רובן בשל הדלקת גזם באופן רשלני (מדליקים והולכים הביתה. בחיי!!).
בכל המקרים שהתקשרנו ל 102 נעננו שהם יודעים וכבר בדרך. את אותה תשובה קיבלנו גם לאחר שעה, כשראינו שאף אחד לא מגיע, וגם לאחר שעתיים.
זה קרה שוב ושוב. בשריפה האחרונה כבר לא התקשרתי אליהם. דיברתי עם הפקח של שמורות הטבע- אולי הוא יכול להזיז אותם יותר.
כולי תקווה שמכבי האש ירעננו את הנהלים שלהם בעניין זה באופן ישים בשטח.
ימים טובים ורטובים על כולנו.

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי ניצן_אמ* » 08 דצמבר 2010, 15:44

_איך בנתשים יחממו מנותחמות עם כף חשמלית אחת?
נשמע יותר כמו בעיה טכנית._
נו, ציפיתי ליותר ממך. כף יד אחת? כאילו, קואן? :-)

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי תמרי* » 08 דצמבר 2010, 14:22

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי ניצן_אמ* » 08 דצמבר 2010, 12:10

תקנות הבערת אש בערים, לינה מוסדרת בלבד בשטח.
עד היום המדינות שהיו בסכנת שריפות ענק היו המדינות היותר מיוערות. היום הזירה השתנתה - הסכנה הגדולה היא במדינות בקו המידבור בשילוב עם צפיפות אנושית (שריפה כזו באמצע אוסטרליה או ארה"ב זה קטנצ'יק, רק מוודאים שזה לא מתחרפן אבל נותנים לטבע לעשות את שלו.) אז תכל'ס ישראל נמצאת על חבית של חומר בעירה בשילוב עם גורם אנושי משמעותי (צפיפות מצד אחד, חוסר הערכות ממלכתי מצד שני)
בעיניי תקנות הבערת אש בערים ולינה מסודרת בלבד בשטח, הן הן האמצעי החינוכי לציבור.

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי צוויליך* » 08 דצמבר 2010, 10:26

איך בנתשים יחממו מנותחמות עם כף חשמלית אחת?

נשמע יותר כמו בעיה טכנית.
הם צריכים גנרטור לכף החשמלית.

וברצינות: מה בדיוק את מציעה לקחת מהאמריקאים? שיתאים לארצנו, כמובן.

צוויל

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי ניצן_אמ* » 08 דצמבר 2010, 09:24

חוץ מהענין הפרקטי של מי יקבל את המידע על כך שאת מציתה מדורה בנ.צ. כזה וכזה, איפה ירשום אותו ומה יעשה איתו - ???
זה בערים.
מה עם חינוך? לא עדיף על רגולציות ועוד רגולציות?
תמיד.
מה יעשו מכבי האש עם 684 הודעות הערב על מדורות בגליל ובגולן? מלא מטיילים בחנוכה. לא נשמע פרקטי לצורך כלשהו.
לא יצטרכו, כי ידליקו אותן בחניונים מוסדרים. חניונים מוסדרים זה לא בגלל מדורות, זו שמירה על הטבע.

מבחינתי בית שמאי זה להיות ילדים טובים, למלא את ההנחיות למדורה בטוחה בלי לחפף.
לא ריאלי. קואן - איך בנתשים יחממו מנותחמות עם כף חשמלית אחת?

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 08 דצמבר 2010, 00:50

_בשמורות הטבע.
רק לשים לב שרשות שמורות הטבע נוהגים להונות את הציבור ולטעון - ולסמן, במפות ובשטח - ליותר שטחים ממה שבאמת אושרו כשמורות._
לא לא. אני מדברת על כך שניתן יהיה להדליק אש רק בקמפינגים - שם יש פיקוח ומי שמנהל אותו. אבל בכלל אין לנו כאלה בארץ.

ולגבי זה:
לקח להם שעתיים וחצי להגיע.
הם לא נשאלו על ידי התקשורת למה זה לקח כל כך הרבה זמן? ואם כן, מה ענו?

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי ה_עוגיה* » 08 דצמבר 2010, 00:26

בקולומביה הבריטית (קנדה מערב) יש עוצר-אש-בחוץ (גם בקמפינגים, למיטב זכרוני) בשיא הקיץ.
לא שזה מונע לגמרי שריפות. אוגוסט זאת עונת השריפות הקבועה בגלל יובש וחום וסופות ברקים.
בקיץ האחרון היו שריפות ענק ואזורים עצומים שהיו מכוסים באובך למשך שבועות. הבנתי שזה ככה כל קיץ.

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי צוויליך* » 08 דצמבר 2010, 00:17

חוץ מהענין הפרקטי של מי יקבל את המידע על כך שאת מציתה מדורה בנ.צ. כזה וכזה, איפה ירשום אותו ומה יעשה איתו - ???
מה עם חינוך? לא עדיף על רגולציות ועוד רגולציות?
מה יעשו מכבי האש עם 684 הודעות הערב על מדורות בגליל ובגולן? מלא מטיילים בחנוכה. לא נשמע פרקטי לצורך כלשהו.
מבחינתי בית שמאי זה להיות ילדים טובים, למלא את ההנחיות למדורה בטוחה בלי לחפף.
אולי בארה"ב מנסים לצמצם את מספר קריאות השווא בהן שכנים מזעיקים כבאית בגלל מדורה בחצר.
לעיתים בית שמאי זו הבחירה הקלה...

צוויל

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי ניצן_אמ* » 07 דצמבר 2010, 23:14

צויליך, במקרה הזה, אני בבית שמאי.

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי ורד_דרור* » 07 דצמבר 2010, 23:02

חובה להודיע לשירותי הכבאות לפני שמציתים אש.
בכל מקרה, במקרה דנן, מרגע שנודע להם על שריפה
לקח להם שעתיים וחצי להגיע.
מה הם חשבו שיקרה? שהשריפה תתנהל בעצלתיים במשך שעתיים וחצי?

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי צוויליך* » 07 דצמבר 2010, 23:00

אמורים לישון בחניוני לילה
בשמורות הטבע.
רק לשים לב שרשות שמורות הטבע נוהגים להונות את הציבור ולטעון - ולסמן, במפות ובשטח - ליותר שטחים ממה שבאמת אושרו כשמורות.
מדובר בסימון מטעה או שקרי במפות סימון שבילים, הצבת שלטים בשטח, הטרדה ע"י בקשה להתפנות ואפילו מתן קנסות!! שלא בשטח השיפוט של הרשות.

צוויל

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי ניצן_אמ* » 07 דצמבר 2010, 22:37

בעיר שבה גרנו בארה"ב (כמו בהרבה אחרות) חובה להודיע לשירותי הכבאות לפני שמציתים אש, כולל במדורה בחצר הבית. לי אין שום בעיה עם לישון רק במחנות מוסדרים, לא פרטית ולא עקרונית. למעשה, אני די בטוחה שגם בארץ לא-מותר לחנות היכן שעולה על הדעת ואמורים לישון בחניוני לילה.

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 07 דצמבר 2010, 17:59

שלחתי לשלי יחימוביץ את הפוסט פה על הממשלה המנופחת...ושלחתי לה לינק לדף הזה. אז יש סיכוי שהיא תיכנס לקרוא, מי יודע אולי גם תגיב??

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 07 דצמבר 2010, 17:58

בצרפת יש חוק האוסר להדליק מדורות בטבע באופן גורף. חוק די מעצבן יש לאמר, כי זה מכריח את המטיילים לישון בקמפקינגים (שם מותר להדליק אש).

היום נסעתי עם הילדים לחיפה להסתכל מבניין הטיל (בקומה ה-14 יש מסעדה) על הנמל. מראה מרהיב!!
בכל אופן חזרנו דרך כביש 4. וואו!! ריח שריפה חריף באוויר. לא יאומן. וירד לא מעט גשם היום בחיפה. התלבטתי אם להמשיך במזוכיזם ולנסוע לכוון בית אורן ובסוף המשכתי לכוון חדרה בלי סטיות.
אין לי טלוויזיה, מה קורה בשטח? איך אנשי הכפרים הפגועים?

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי צוויליך* » 07 דצמבר 2010, 17:40

את לא מבינה, זה צמיגים ללא CFC.
מה את חושבת שאני, חסר מודעות?

ומה עוד עולה לי?
שהשריפה בכרמל היתה מין צמיג ממש גדול, ממש ממש גדול, שבא במקום כל המחאה שלא מחינו (מחוץ לפעיות ורטינות בבית, בפאב, באוטו בזמן החדשות. לא שמחדשים לנו משו).
זאת הארץ בוערת לנו מתחת לתחת, לא רק אם להופיע באריאל או לא, הכל, הכל בוער , רק שמכיוון שעדיין לא הדליק לנו את הבית אנו פועים ורוטנים.
ובהשאלה, הכבאית של ביבי וקן הנחשים לא תגיע, גם אין בה מים, הצינור משמש אצל חבר שלו לסניקת תקציב זה או אחר as we speak ובכלל שירותי הכבאות הופרטו למש' לא-פייר וכל הכבאים פוטרו (לטובתם, לפי לא-פייר עיני).
ואנחנו פעילים - מחייגים 102. 102. 102. 102.
ממתינים...
מ
מ
ת
י
נ
י
ם.......

צוויל

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי ילדת_טבע* » 07 דצמבר 2010, 13:45

הצעות מעשיות לפתרונות נא להפנות למי שמוכן לצאת לכביש ראשי עם פח נפט (כד קטן) להדליק צמיגים
צוויליך, צצצצ... עשן של צמיגים זה ממש לא אקולוגי! מה איתך?

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי עשב_השדה* » 07 דצמבר 2010, 13:40

ומסכן הנער הזה בן ארבע עשרה, שעיר לעזאזל של ראש הממשלה,
הורסים לו את החיים
זה לא שלא שגה או אפילו הבעיר מתוך זחיחות
אבל איפה היו הכבאים במשך שעות רבות מתחילת הבעירה?
איפה המבוגרים האחראיים על מעשי הקטינים
וכמובן שאר התמונה של הפאשלה הלאומית הזו

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי עשב_השדה* » 07 דצמבר 2010, 13:36

_עד שלא נצא לרחובות כמו באיראן - שם יש אזרחים עם מודעות, לא כמו רובנו, הפסאודו-מודעים, המצקצקים בלשון - נמשיך לקבל את כל הזבל שמאכילים אותנו.
ביבי לא יודיע לעם, גם לא לשרה.
אנו במצב בו הממשלה כושלת בכל כך הרבה תחומים אבל אנחנו מוכנים לקבל את זה.
חתמתי על עצומה באינטרנט? איזה פעיל אני. תותח.
מסתובב עם חולצה של גלעד שליט? שייאו. גם מפגין, גם רגיש.
וכו' וכו'.
זה לא עובד. פשוט, לא עובד.
מצבנו הוא שמתעלמים ממצבנו. כל מה שחשוב לביבי וקן הנחשים זה לשרוד על האוכף שעל גבינו. זהו.
זהו. לא מה אנחנו חושבים... התסכול שלנו... המחיר שאנו משלמים.
החינוך?
הפרנסה?
הגמוניית המשפחות העשירות?
מחדלי איכות הסביבה?
השחיתות???

איך אמר אחד שיודע? "פחחחחחח"._
כל מילה

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי צוויליך* » 07 דצמבר 2010, 13:34

יוזמה חדשה:

לפטר את הכבאים מחו"ל, על שהגיעו באיחור.
ראשים צריכים לעוף! תראו אם לא.
מי מוכן לפתוח עצומה באינטרנט?
P-:

(מתנצל על הציניות - אני חוגג. Kick them when they're down )

צוויל

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי יונת_שרון* » 07 דצמבר 2010, 13:31

עם כל חוסר הכבוד שיש לי לממשלה (ויש), השריפה הזו היא חלק מתהליך גדול יותר -- אותו תהליך שהביא גם לשריפות הענק בקליפורניה, ברוסיה, וביוון.
הממשלה תכננה רמת אוזלת יד שמספיקה להתמודד עם השריפות שהתרגלנו אליהן בעבר, אבל לא יכולה לעמוד ביובש של החורף הנוכחי, שהוא הגורם האמיתי להיקף העצום של השריפה.
מסתבר שככה נראה שינוי אקלים: לא רק בקול דממה דקה והדרגתית, אלא גם באש וברוח.

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי צוויליך* » 07 דצמבר 2010, 11:09

יש לי ציפייה ברורה מראש הממשלה: תודיע לעם, למשטרה ולאומה, שהילד אמנם שגה, אבל מנגנונים בוגרים שאמורים לנטר שגיאות של ילדים, לא פעלו בגללך ולא בגללו. הוא נקי מכל אשם! המשך ההליכים נגדו הופכים אותו לקורבן נוסף של הממשלה ונערי האוצר בשריפה הזו. מדינה שטורחת לרקום ענישה נקמנית במקום ענישה חינוכית, מעידה על עצמה את מה שאנחנו יודעים כבר מזמן: אין תחתית לתהום הלאומית-חברתית הזו, שהיא נמוכה מדי. אנחנו נופלים לבור שחור.
יפה כתבה חנה בית הלחמי.
רק הציפיות שלה אינן מציאותיות. עד שלא נצא לרחובות כמו באיראן - שם יש אזרחים עם מודעות, לא כמו רובנו, הפסאודו-מודעים, המצקצקים בלשון - נמשיך לקבל את כל הזבל שמאכילים אותנו.
ביבי לא יודיע לעם, גם לא לשרה.
אנו במצב בו הממשלה כושלת בכל כך הרבה תחומים אבל אנחנו מוכנים לקבל את זה.
חתמתי על עצומה באינטרנט? איזה פעיל אני. תותח.
מסתובב עם חולצה של גלעד שליט? שייאו. גם מפגין, גם רגיש.
וכו' וכו'.
זה לא עובד. פשוט, לא עובד.
מצבנו הוא שמתעלמים ממצבנו. כל מה שחשוב לביבי וקן הנחשים זה לשרוד על האוכף שעל גבינו. זהו.
זהו. לא מה אנחנו חושבים... התסכול שלנו... המחיר שאנו משלמים.
החינוך?
הפרנסה?
הגמוניית המשפחות העשירות?
מחדלי איכות הסביבה?
השחיתות???

איך אמר אחד שיודע? "פחחחחחח".

לא מעניין אותם. יועצי סתרים ויחצ"נים ולוביסטים מרדימים אותנו, תמורת סכומי כסף לא כאלה אסטרונומיים עוזרים להם לנתב את המשאבים לכיסים של מש' עופר וחבריהם.
ביבי לא עובד אצלנו - יחד איתנו, הוא עובד עבור מש' עופר וחבר מרעיהם מהאצולה העלובה המקומית.

ומה אנחנו צועקים? שהשר ישי יתפטר? שוב אצטט: "פחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח" - כמו שכתבה שולטטטטתתתתת.

הצעות מעשיות לפתרונות נא להפנות למי שמוכן לצאת לכביש ראשי עם פח נפט (כד קטן) להדליק צמיגים.
אנא בידקו שירד גשם לאחרונה, שהצמיגים רחוקים מצמחיה ושיש מטף בקירבת מקום.
כמו כן רצוי לשלב בסיסמאות משהו בנוגע לחילול שבת - שיבוא מישהו.

ואני? אני הולך לחפש עצומה באינטרנט. בטח יש משו.

צוויל

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי בערך_מוחלט* » 07 דצמבר 2010, 11:02

מצטער אם פגעתי במישהו. לא ראיתי בדברים שפרסמתי משהו בנלי שאני רושם בצורה צהובה או פורנגורפית, אלא דווקא משהו שאותי מאוד הפתיע והרשים. בכלל מענין מה עובר לבנאדם בראש ברגעיו האחרונים.
<אין לי גישה רצופה למחשב>

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי ילדת_טבע* » 07 דצמבר 2010, 10:00

יש לי ציפייה ברורה מראש הממשלה: תודיע לעם, למשטרה ולאומה, שהילד אמנם שגה, אבל מנגנונים בוגרים שאמורים לנטר שגיאות של ילדים, לא פעלו בגללך ולא בגללו. הוא נקי מכל אשם! המשך ההליכים נגדו הופכים אותו לקורבן נוסף של הממשלה ונערי האוצר בשריפה הזו. מדינה שטורחת לרקום ענישה נקמנית במקום ענישה חינוכית, מעידה על עצמה את מה שאנחנו יודעים כבר מזמן: אין תחתית לתהום הלאומית-חברתית הזו, שהיא נמוכה מדי. אנחנו נופלים לבור שחור.
מנסח את מה שחשבתי בדיוק...

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי טלי_מא* » 07 דצמבר 2010, 08:56

אני חושבת שאם את מרגישה שזה לא עושה לך טוב אז זה לא עושה לך טוב.

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי פלוני_אלמונית* » 07 דצמבר 2010, 08:47

כול כך נורא. הייתי אצל המשפחה לכמה ימים, לברוח מהעשן. חזרתי אתנול, וקמתי עם גרון כואב ומגרד. אני עם תינוק בן 8 חודשים. חשבתי שלא יהיה יותר ריח אחרי הגשם. מישהו יודע אם עדיף לי להתרחק עד שהריח יעבור כליל או שזה בסדר כבר להישאר? כי שמעתי דברים נוראיים על הנזקים הבריאותיים מהריח הזה.....

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי טלי_מא* » 06 דצמבר 2010, 23:00

זהו ועכשו גם אני כתבתי ויש לי קישור משלי: https://www.mazon-izun.com/?p=4357

יש לי עוד משהו להגיד, אבל אני עדיין מתחבטת בניסוח.
נראה אם ימצא לי קישור למישהו אחר שיכתוב את זה טוב יותר.
ואז אוכל להתחמק מלכתוב את זה בעצמי :-P

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 06 דצמבר 2010, 22:59

בנוגע לעיתונות. הייתי אצל אמא יומיים. גרה בבניין בעיר. באיזה בוקר עליתי במדרגות (בשביל הספורט (-:), ליד כל בית מחכה עיתון בוקר (וואלה, כמעט כולם מנויים וזה בניין די גדול ):
בידיעות (יום ראשון בבוקר)כותרת ראשית "שחור בעיניים" - ורואים תמונת ענק של טבע שרוף לגמרי.
בישראל היום (עיתון של ביבי) : כותרת ראשית: "המטוסים ינצחו"- ורואים תמונה של מטוס מוריד מיים על רקע השמיים התכולים.

שרפת ענק בכרמל חנוכה2010

על ידי ניצן_אמ* » 06 דצמבר 2010, 22:32

באמת מצויין.
אורי, המלחת הקרקע זה באמת הדבר הכי פחות גרוע שקרה מבחינה אקולוגית :-S
אני חושבת שבציבור השפוי (2% מהאוכלוסיה? :-P) יש קונצנזוס שאת מי שצריך לתלות מהביצים זה לא את מי שהצית בשוגג אלא את מי שקשר את ידי הכבאים.

חזרה למעלה