על ידי בערך_מוחלט* » 26 דצמבר 2011, 06:02
עוד כמה מילים על אלמנטים על-טבעיים כביכול בגמרא, ובדרש על הגמרא:
לא זכיתי ללמוד הרבה גמרא, אבל מי שלימד אותי סיפר שמקובל לראות בדברי האגדה שבגמרא, משלים, דברי עידוד, השראה, אומנות וכו'. כך היחס לדברי האגדה שביהדות באופן כללי. ועל זאת אמירתו המפורסמת של הרמב"ם, לקראת סוף "משנה תורה": ולעולם לא יתעסק אדם בדברי ההגדות, ולא יאריך בדברי מדרשות האמורים בעניינים אלו וכיוצא בהן, ולא ישימם עיקר - שאינן מביאין לא לידי אהבה, ולא לידי יראה. (הלכות מלכים יב\ה).
מה שהבאת זה דרש של רש"י על הגמרא שנלקח מדברי אגדות (לא רש"י בדה זאת מליבו), ולפחות בפירושו למקרא, תמיד יש סיבה טובה להביאו אגדות במקום דברים פשוטים.
כיון נוסף, מאוד מפורסם אצל חז"ל, הוא שהדברים הללו נועדו לקהל המאמינים שלא לשמה, כלומר אלו שמקימים מצוות על מנת לקבל שכר כלשהו מאלוהים, כסף, אושר, ילדים וכו' (בניגוד לאלו המאמינים לשמה, המאמינים באלוהים מבחינת אלוהיותו ואינם מתימרים לדעת עליו דבר מעבר לכך).
מנגד, ארז דורון, מנסה לטמטם את ליבם של הבריות להאמין שהפנזטיות האליליות שבתאוריות שלו, הן אמת לאמיתה. ויש מי שבולע בשקיקה.
עוד כמה מילים על אלמנטים על-טבעיים כביכול בגמרא, ובדרש על הגמרא:
לא זכיתי ללמוד הרבה גמרא, אבל מי שלימד אותי סיפר שמקובל לראות בדברי האגדה שבגמרא, משלים, דברי עידוד, השראה, אומנות וכו'. כך היחס לדברי האגדה שביהדות באופן כללי. ועל זאת אמירתו המפורסמת של הרמב"ם, לקראת סוף "משנה תורה": [u]ולעולם לא יתעסק אדם בדברי ההגדות, ולא יאריך בדברי מדרשות האמורים בעניינים אלו וכיוצא בהן, ולא ישימם עיקר - שאינן מביאין לא לידי אהבה, ולא לידי יראה.[/u] (הלכות מלכים יב\ה).
מה שהבאת זה דרש של רש"י על הגמרא שנלקח מדברי אגדות (לא רש"י בדה זאת מליבו), ולפחות בפירושו למקרא, תמיד יש סיבה טובה להביאו אגדות במקום דברים פשוטים.
כיון נוסף, מאוד מפורסם אצל חז"ל, הוא שהדברים הללו נועדו לקהל המאמינים שלא לשמה, כלומר אלו שמקימים מצוות על מנת לקבל שכר כלשהו מאלוהים, כסף, אושר, ילדים וכו' (בניגוד לאלו המאמינים לשמה, המאמינים באלוהים מבחינת אלוהיותו ואינם מתימרים לדעת עליו דבר מעבר לכך).
מנגד, ארז דורון, מנסה לטמטם את ליבם של הבריות להאמין שהפנזטיות האליליות שבתאוריות שלו, הן אמת לאמיתה. ויש מי שבולע בשקיקה.