על ידי מתעניינת* » 17 אפריל 2010, 09:11
קראתי את הדף , בעיקר את דברי רוקנרול , והתרשמתי שיש בעיות אחרות מאשר שאלת חינוך בייתי או בית ספר .
זה התחיל במישפט הראשון , במלים : "בעלי רוצה שהילדים ...שאשתו ..."
זאת אומרת לבעל יש רצונות על איך אשתו ואיך ילדיו יחיו , רצונות אחרים לגמרי מאשר של אשתו .
אז קודם כל , רוקנרול , תזמיני ( כי את יזמת את הדף , אחרת זה היה אחריות של כל אחד מכם ) ,
את אישך למועדון דיסקו לריקוד משותף שבו תנסו לאחד ולהגיע לרצונות משותפים מאוחדים
על איך חייכם צריכים להתנהל כמשפחה או יותר נכון איך אתם שניכם רוצים שחייכם יתנהלו .
הוא רוצה שהילדים יהיו אחרת ממה שהם כיום , ושאת תנהלי אורח חיים אחר לגמרי ממה שאת רוצה .
זה לא הולך שאז הוא מכתיב ומחליט ...
צריך לראות מה מפריע לו באמת , ולהצליח לפתור את זה בצורה שתעלה בקנה אחד עם רצונך על אורח חיים מסויים .
שנית , וזה העיקר מבחינתי ,
התרשמתי שישנם בעיות שהבעל מנסה לפתור על ידי שליחה לבית ספר , ובעיות אלו לא ייפתרו כלל בצורה הזו .
יש צורך לפתור את העיניין בדרך אחרת לגמרי , בית ספר לא מסוגל לפתור אותן.
למה אני מתכוונת ?
שני קשיים : יש ילד שמתלונן , ויש קשיים ביחסים בין שני האחים - הפרדה זמנית של שעות אחדות לא תפתור את הבסיס לקושי בקשר ביניהם !!!!!!
צריך לראות במה משרתת את הילד ההתלוננות הזו ? מה בעצם הוא מבטא דרכה ?
האם יכול להיות שהילד או הילדים מתלוננים גם כי המודל העיקרי שלו לחיקוי, מתלונן הרבה?
אולי לא רק במילים, אלא גם במילים וגם במה שהוא משדר בהתנהלות בבית - לא מרוצה מאיך שהילדים מתנהגים, מאיך שהאישה וכו'?
האם באמת חסר לילד משהו שבגלל זה הוא מתלונן הוא אולי הוא מבטא תלונות סמויות של אחד מההורים ?
או "מכריח" כך את ההורים להתכנס בעיניינו מתוך רצון שלו שייפתרו דברים מסויימים בין ההורים ?
למשל, אולי הילד מבקש יותר זמן עם אבא? זמן לעצמו, זמן כללי?
ואם לבעל חשוב שהילדים יילכו לישון מוקדם ויקומו מוקדם - אז אין צורך בשוטר חיצוני של בית ספר כדי להשיג את זה .
אז צריך לארגן שעות שינה כאלו .
בעצם , מדוע הם לא הולכים לישון מוקדם ?
האם האבא בבית בשעות ההשכבה שלהם ?
האם יש להם מספיק זמן להיות איתו ?
נראה שלאבא אין תחושה של שליטה על המשפחה , והוא מנסה להשיג אותה בצורה מאד חד צדדית ובלתי מתקשרת ,
ולהיעזר בנורמות חברתיות ובגורם מימסדי . זה לא ישיג לו את התחושה שגם הוא קובע במשפחה ושמתחשבים בצרכיו .
חבל . נראה לי שיש תפקיד מאד חשוב לאבא בחיי ילדיו ואשתו וחבל שינסה לפתור דברים בצורה כזו יחידנית .
בקיצור , מה שאני ממליצה זה שההורים ישוחחו ביניהם על כל מה שמפריע לאבא במשפחה , וינסו לראות איך פותרים את זה בצורה שמשתלבת עם הרצון של האמא בחינוך בייתי ובעיקר יפתרו את זה מהשורש ולא פיתרון חיצוני שלא באמת יפתור את הדברים ... אלא יציף קשיים נוספים של השתלבות במסגרת גדולה .
בהצלחה
תעדכני
קראתי את הדף , בעיקר את דברי רוקנרול , והתרשמתי שיש בעיות אחרות מאשר שאלת חינוך בייתי או בית ספר .
זה התחיל במישפט הראשון , במלים : "בעלי רוצה שהילדים ...שאשתו ..."
זאת אומרת לבעל יש רצונות על איך אשתו ואיך ילדיו יחיו , רצונות אחרים לגמרי מאשר של אשתו .
אז קודם כל , רוקנרול , תזמיני ( כי את יזמת את הדף , אחרת זה היה אחריות של כל אחד מכם ) ,
את אישך למועדון דיסקו לריקוד משותף שבו תנסו לאחד ולהגיע לרצונות משותפים מאוחדים
על איך חייכם צריכים להתנהל כמשפחה או יותר נכון איך אתם שניכם רוצים שחייכם יתנהלו .
הוא רוצה שהילדים יהיו אחרת ממה שהם כיום , ושאת תנהלי אורח חיים אחר לגמרי ממה שאת רוצה .
זה לא הולך שאז הוא מכתיב ומחליט ...
צריך לראות מה מפריע לו באמת , ולהצליח לפתור את זה בצורה שתעלה בקנה אחד עם רצונך על אורח חיים מסויים .
שנית , וזה העיקר מבחינתי ,
התרשמתי שישנם בעיות שהבעל מנסה לפתור על ידי שליחה לבית ספר , ובעיות אלו לא ייפתרו כלל בצורה הזו .
יש צורך לפתור את העיניין בדרך אחרת לגמרי , בית ספר לא מסוגל לפתור אותן.
למה אני מתכוונת ?
שני קשיים : יש ילד שמתלונן , ויש קשיים ביחסים בין שני האחים - הפרדה זמנית של שעות אחדות לא תפתור את הבסיס לקושי בקשר ביניהם !!!!!!
צריך לראות במה משרתת את הילד ההתלוננות הזו ? מה בעצם הוא מבטא דרכה ?
האם יכול להיות שהילד או הילדים מתלוננים גם כי המודל העיקרי שלו לחיקוי, מתלונן הרבה?
אולי לא רק במילים, אלא גם במילים וגם במה שהוא משדר בהתנהלות בבית - לא מרוצה מאיך שהילדים מתנהגים, מאיך שהאישה וכו'?
האם באמת חסר לילד משהו שבגלל זה הוא מתלונן הוא אולי הוא מבטא תלונות סמויות של אחד מההורים ?
או "מכריח" כך את ההורים להתכנס בעיניינו מתוך רצון שלו שייפתרו דברים מסויימים בין ההורים ?
למשל, אולי הילד מבקש יותר זמן עם אבא? זמן לעצמו, זמן כללי?
ואם לבעל חשוב שהילדים יילכו לישון מוקדם ויקומו מוקדם - אז אין צורך בשוטר חיצוני של בית ספר כדי להשיג את זה .
אז צריך לארגן שעות שינה כאלו .
בעצם , מדוע הם לא הולכים לישון מוקדם ?
האם האבא בבית בשעות ההשכבה שלהם ?
האם יש להם מספיק זמן להיות איתו ?
נראה שלאבא אין תחושה של שליטה על המשפחה , והוא מנסה להשיג אותה בצורה מאד חד צדדית ובלתי מתקשרת ,
ולהיעזר בנורמות חברתיות ובגורם מימסדי . זה לא ישיג לו את התחושה שגם הוא קובע במשפחה ושמתחשבים בצרכיו .
חבל . נראה לי שיש תפקיד מאד חשוב לאבא בחיי ילדיו ואשתו וחבל שינסה לפתור דברים בצורה כזו יחידנית .
בקיצור , מה שאני ממליצה זה שההורים ישוחחו ביניהם על כל מה שמפריע לאבא במשפחה , וינסו לראות איך פותרים את זה בצורה שמשתלבת עם הרצון של האמא בחינוך בייתי ובעיקר יפתרו את זה מהשורש ולא פיתרון חיצוני שלא באמת יפתור את הדברים ... אלא יציף קשיים נוספים של השתלבות במסגרת גדולה .
בהצלחה
תעדכני