אלימות מילולית באתר נגד הימין

מעלה_דרדר*
הודעות: 123
הצטרפות: 08 יוני 2005, 13:06

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי מעלה_דרדר* »

מעוותות, אם יורשה לי יורשה, אבל זו רק דעתך, ועד שאלוהים יאמר את דברו בנושא, אתה לא צודק יותר ממני :-)

בהנחה ואת קשורה כבר לקהילה בניק אחר - שתופיעי בו. כן, אבל לא הייתי רוצה לקשור אותי לפוליטיקה, באתר. אתה יודע מה - אולי בהמשך. בינתיים - אני חילונית, בעלת משפחה וכלב, מניקה, לא במיטה משפחתית (למרות שהתינוק שלי עוד לא יודע את זה, או שאני עוד לא יודעת שאנחנו כן במיטה משפחתית...), ומחסנת חלקית. מתגוררת, כאמור, במעלה דרדר.

ממש פה מתחת לאף בעיות גדולות אחרות צצות גם אני רואה בעיות גדולות פה מתחת לאף (ראה תשובתי לסמדר בעניין זה ממש), אבל יותר קרוב אלינו מאשר אתה רואה - בקהילה שלי, ובעם שלי. בקיצור - כל אחד עושה לטובת מטרה שקרובה לליבו. אתה דואג לפלסטינים, אני דואגת לילדים חולי סרטן ומשפחותיהם, לדוגמא.

האין זו יהירות לחשוב מראש שזהו מצב ללא פתרון ולכן מוטב לו להמשיך? מי שצמא במדבר, עדיין לא כדאי לו לשתות רעל. לי יש דעות אחרות לגבי פתרון המצב, ובכל אופן אני מאמינה שכוונותיך, טובות ככל שיהיו, מובילות אותנו ואת הפלסטינים רק להנצחת הסכסוך, ולהרע לשתי האוכלוסיות. כן - ממש כמו שאתה חושב לגבי הדעות שלי (בעצם, אתה סבור שכוונותי לא נובעות מרצון טוב, משום מה).

האם ליבך אטום עד כדי כך שתבואי אליהם ותאמרי - לכו לכם למדינות אחרות ממש כמו שהייתי אומרת לטיביטים ולכורדים, לו היו מתדפקים על דלתות ארצי ומבקשים לנכס אותה לעצמם (ותוך שהם רוצחים בנו בכל הכח). ואישורי מעבר ממש אינה הבעיה של הפלסטינים. הבעיה שלהם היא שאף מדינה לא רוצה להסתבך איתם, אז הם (הערבים) החליטו להלביש אותם על היהודים, שאותם הם "אוהבים" אפילו פחות מאשר את הפלסטינים.

איפה החמלה על אחיותייך שגם להן יש ילדים? עד מדי תאמרי, הם התחילו?_עד מתי תפטרי אותי כמזוכיסט ממבוכתך לטענותי? מתחת לאיזה קרש תחפשי תירוץ שיהפוך את אשמתנו המשותפת לאשמתם הבלעדית במצבם? איפה החמלה שלך על אחיך שגם להם יש ילדים? עד מתי תאמר, אנחנו התחלנו? עד מתי תפטור אותי כסדוכיסט ממבוכתך לטענותי? מתחת לאיזה קרש תחפש תירוץ שיהפוך את אשמתנו המשותפת (יהודים וערבים) לאשמת המתנחלים הבלעדית במצב? (ככה זה - כל אחד חושב שהוא יודע יותר טוב, ושהשני אשם במצב)

אנחנו לעולם לא נוכל לחיות בשלווה כשהשכן שלנו גווע מרעב. ומי שאוטם עיניו לזה, המציאות תתפוצץ לו באוטובוס. הטיעון הזה לא מקובל עלי. כל אחד יכול לקום בבוקר: "אוי, כמה אני מסכן! נולדתי בשדרות לאבא אלכוהוליסט מובטל ולאמא אנלפבתית! אני כל כך עצוב שאני לא יכול אפילו לרכוש השכלה ולחפש עבודה! מוטב לי ללכת לדוכן הטוטו השכונתי ואחר כך לחתום בלשכה" (או כל וואריאציה אחרת). החוכמה היא להקים את עצמך מהמצב בו אתה נמצא ולשאול את עצמך: "מה אני יכול לעשות עכשיו כדי לשפר את מצבי באמת, או אולי, לכל הפחות, לשפר את נקודת המוצא של ילדי?". נכון - כעם זה קשה יותר, אבל תראה את הכושים באמריקה. זה לקח להם אולי מאתיים שנה, והמצב עדיין לא מושלם, אבל הם עשו את זה בלי לפוצץ אפילו אוטובוס אחד של חפים מפשע, וכיום אף כושי לא צריך לשאת רסן על פיו.
אני לא מתנגדת לעזרה המוניטרית לפלסטיים, ואני מעריכה מאוד את מה שאתה עושה למענם (בהנחה שאתה עושה למענם), כמו שאתה, מן הסתם, מעריך את תרומתי למשפחות שהסרטן פגע בילדיהם. אבל אין טעם לחשוב שהפתרון אך ורק בידינו - הם צריכים לרצות בשינוי, ולעשות למענו, לא פחות ממה שאתה עושה למענם ורוצה בשינוי בשבילם.
סבתא_לשמונה*
הודעות: 1140
הצטרפות: 02 יוני 2005, 20:32
דף אישי: הדף האישי של סבתא_לשמונה*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי סבתא_לשמונה* »

עיינתי בדף אם כי לא קראתי כל מילה.
קודם כל הזדעזתי מכך שמישהו מוחק דברים של מישהו אחר אם הם אינם לרוחו. האם זהו חופש הדיבור וסובלנות?

ועכשיו לעניין. תם פרק האלימות המילולית של הצדדים. התחיל פרק האלימות של צד אחד.
הסיפור שזה רק קומץ קיצונים הוא באמת רק סיפור. קומץ לא יכול לחסום כבישים.
סיפרו לי שבאחת השבתות האחרונות הגיעו לרחוץ בים כמה אנשים שנסעו בכלי רכב שעליהם,שומו שמים, היה סרט תכלת ולא סרט כתום. כאשר חזרו לכלי הרכב שלהם גילו שהסרטים נתלשו יחד עם האנטנות. לאחד מהם אף שברו את אחת השמשות.
אני מניחה שלולא הפחד היינו רואים מכוניות עם סרטי תכלת בכמות לא פחותה ממכוניות עם סרטים כתומים.
נהג מונית שנסעתי עימו סיפר לי שהרבה נהגי מוניות קשרו סרט כתום לאחר שנרמזו שרכבם יינזק אם לא יעשו זאת. אף אחד אינו רוצה שייגרם נזק למכוניתו, על אחת כמה וכמה נהג מונית שזו פרנסתו.
הבה נתייחס לכל רכב שאין עליו סרט כתום כאילו הוא נושא סרט תכלת. זהו קולו של הרוב הדומם.
יוני_א*
הודעות: 284
הצטרפות: 18 דצמבר 2003, 00:53
דף אישי: הדף האישי של יוני_א*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי יוני_א* »

חה חה חה
לסבא שלי הורידו לפחות 5 פעמים את הסרט הכתום מהמכונית
מעלה_דרדר*
הודעות: 123
הצטרפות: 08 יוני 2005, 13:06

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי מעלה_דרדר* »

קומץ לא יכול לחסום כבישים
רק לנהגי משאיות מותר למחות בדרך זו? רק לעובדי תע"ש מותר?
סבתא_לשמונה*
הודעות: 1140
הצטרפות: 02 יוני 2005, 20:32
דף אישי: הדף האישי של סבתא_לשמונה*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי סבתא_לשמונה* »

ליוני ב
לסבא שלך הורידו את הסרט הכתום אבל לא שברו לו אנטנה ו/או שמשה ואני משוכנעת שאף מכונית נושאת סרט כתום לא תיפגע גם בעתיד מלבד, אולי, הורדת הסרט עצמו. (נאמנים עלי דבריך שאכן זה קרה).
למעלה דרדר
כאשר כתבתי קומץ לא יכול לחסום כבישים התכוונתי במובן המספרי: כדי לחסום כבישים צריך הרבה אנשים ולא קומץ.
אשר למותר או אסור - אף אחד אינו רשאי לחסום כבישים ולמיטב ידיעתי כולם טופלו ביד קשה.
זכות המחאה קיימת אבל לפי כללים ברורים. אגב, נהגי משאיות ועובדי תע"ש לא שפכו שמן על הכביש ולא פיזרו מסמרים.
ההשוואה של הפלשתינאים לכורדים או כל עם אחר אינה מתאימה - הפלשתינאים חיים כאן כ-1400 שנה ולכן לא נכון להגיד שהם מתדפקים על דלתנו. הם לא חיים בארץ ערבית אחרת ולכן איננו יכולים לשלוח אותם לארץ אחרת למרות שזה אולי היה לנו נוח...
אנחנו במצב של שני עמים שרבים על אותה פיסת ארץ קטנה וכבר אמרו חז"ל: "שנים אוחזים בטלית - יחלוקו". אין ברירה לשני העמים אלא בחלוקת הארץ לשניים.
כמובן, הפלשתינאים משלמים היום את המחיר של טעותם כאשר סרבו לקבל את תוכנית החלוקה של 1947 בה קבלו כמעט 80% מהשטח אבל זה אינו מצדיק שאנחנו נשתלט על אותן אדמות שנשארו בידיהם.
מעלה_דרדר*
הודעות: 123
הצטרפות: 08 יוני 2005, 13:06

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי מעלה_דרדר* »

ולמיטב ידיעתי כולם טופלו ביד קשה.
ולזה אני התכוונתי - רק החסימות הפוליטיות הגיעו למעצר (שלא לדבר על סעיפי האישום במשפט).
הפלשתינאים חיים כאן כ-1400
והיהודים חיים כאן 3000 שנה. לא אמרתי שהם צריכים ללכת. שישארו בכיף (רק בלי לרצוח אותנו כל הזמן, בבקשה).
אין ברירה לשני העמים אלא בחלוקת הארץ לשניים.
והפליטים? וירושלים? והמצב הדמוגרפי בגבולות 67'?
אבל זה אינו מצדיק שאנחנו נשתלט על אותן אדמות שנשארו בידיהם.
את ההשתלטות ביצעו מצרים וירדן, ואת השטחים הללו כבשנו מהם, ולא מהפלשתינאים.
סבתא_לשמונה*
הודעות: 1140
הצטרפות: 02 יוני 2005, 20:32
דף אישי: הדף האישי של סבתא_לשמונה*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי סבתא_לשמונה* »

למעלה דרדר
נכון, פורמלית כבשנו ממצרים ומירדן אבל מה עשינו אחרי זה? הפכנו לכובשים, מעסיקי עבודה זולה ומספחי שטחים של איכרים, כורתי עצי זית ועוד. ומה שאולי יותר גרוע - שכחנו לעבוד. עד 1967 יהודים היו גאים לעבוד במלאכת כפיים ואילו היום מעסיקים פלשתינאים ועובדים זרים. נכון שלפשתינאים העבודה אצלנו היא מקור פרנסה חשוב אבל היה טוב יותר לו היו מפתחים אצלם מקורות פרנסה ומבטלים את התלות ההדדית בינינו וביניהם.
בעיית הפליטים קיימת. יכולנו לפתור אותה כבר בשנות ה-50 בעזרת פיצויים.אז הם היו מוכנים לקבל. למימון הפיצויים היינו מקבלים עזרה גדולה אבל אנחנו השתמטנו מכל הצעה באו"ם לדון בבעייה, אבל גם היום,בסופו של דבר היא תיפטר בעזרת פיצויים בסיוע בינלאומי גדול.
ברור לי שלא תסכימי איתי בענין ירושלים אבל,לדעתי, ירושלים המזרחית יכולה להיות בירת המדינה הפלשתינאית בתנאי שתהיה גישה חופשים ליהודים ולנוצרים למקומות הקדושים.
מצב דמוגרפי בגבולות 67? מה זה? בעייה היא דווקא אם נישאר בשטחים - אז נהפך מהר מאוד למיעוט. בגבולות 67 יש לנו סיכוי טוב לשמור על רוב יהודי, אם כי ייתכן מאוד שהחרדים יהיו הרוב בתוך הרוב היהודי.
לא ישבנו כאן 3000 שנה. אנו טוענים לזכות בת 3000 שנה מכוח ההבטחה אבל בפועל לא היינו כאן. חלק מאיתנו גורש וחלק היגר מרצון. מגלות בבל חזר רק מיעוט של העם. העשירים העדיפו להישאר שם. בתקופת בית שני כבר היתה הפזורה היהודית גדולה יותר מהישוב היהודי בא"י. בכל מקרה - אנו לא גורשנו מכאן ע"י הכיבוש המוסלמי.
את מסכימה שיישארו כאן אבל בלי אלימות. אני מסכימה איתך בנושא האלימות, אבל באיזה מעמד יהיו כאן - אזרחים שווי זכויות (ואז נהיה מיעוט) או חוטבי עצים ושואבי מים?
למעצר הגיע רק מי שסרב לציית להוראות המשטרה, בין אם החסימה פוליטית ובין אם לאו, ואם נוסיף לכך שהו גם כאלה שפגעו פיזית בשוטרים התמונה ברורה.
אבא_לארבעה*
הודעות: 1
הצטרפות: 30 אוגוסט 2005, 05:16

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי אבא_לארבעה* »

_ברור לי שלא תסכימי איתי בענין ירושלים אבל,לדעתי, ירושלים המזרחית יכולה להיות בירת המדינה הפלשתינאית בתנאי שתהיה גישה חופשים ליהודים ולנוצרים למקומות הקדושים.
מצב דמוגרפי בגבולות 67? מה זה?_
סבתא לשמונה כבר לא זוכרת הסטוריה.
לא את הטבח של יהודי חברון ב-29 -לא את גירוש יהודי ירושלים תוך רצח חלק מהם ולא כמה מאורעות נחמדים עוד בתחילת המאה העשרים (קצת לפני 67 ו 48).
יהודים חיו כאן תמיד מי כמה ולמה עניין אחר אבל מאי:
בין 48 ל 67 היה הובי לחיילים ירדנים (וגם לסורים ברמת הגולן), להובי הזה קראו בו נצלוף ביהודים. לא כל יום ולא כל הזמן, רק כשמשעמם.
היום זה הפך לספורט לאומי אצל הפלסטינאים.
אבל מה יותר קל להגיד מותר כבר לירות בילדים אחרי ירי בשוגג של צה"ל ולא אחרי ירי של מחבל פלסטיני בארבע ילדות ואמא מטווח אפס. למה? כי הילדות גרות בשטחים ומותר לתת להם גזר דין מוות.
אוי אנחנו כל כל מגעילים, אוי אוי אוי...
יהודים תמיד היו טובים בשנאה עצמית ולראיה תקראו באיזה חוסר קבלה מגיבים כאן לכל מי שהוא לא דוגל בשינה עם ההורים או הנקה עד גיל שלושים.
עקיבא*
הודעות: 2
הצטרפות: 23 ספטמבר 2004, 08:30

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי עקיבא* »

סבתא לשמונה


ומה שאולי יותר גרוע - שכחנו לעבוד.

אני בעד. אבל למה כשאני "המתנחל" מדבר על "עבודה עברית" אנשים כמותך מיד קוראים לזה גזענות.
איתן_לרנר*
הודעות: 163
הצטרפות: 24 יולי 2005, 16:37
דף אישי: הדף האישי של איתן_לרנר*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי איתן_לרנר* »

שלום

עד כה לא ראיתי אלימות מילולית כנגד אנשי ימין בדף הזה . מה שאני כן קורא ורואה הוא שיש אלימות כבושה של פאסיב אגרסיב של אנשי ימין מסויימים המנפנפים כל ביקורת לגיטימית מעלייהם כהתקפה אלימה ומכוערת . ובכן ,ישנם דברים שחשוב שיאמרו ואם המציאות ומעשי האדם התורמים למציאות זו , מכוערים , יש לאמר זאת ולא לחשוש . לצערי אני רואה בתגובות בדף זה ( בחלקן ) שיקוף מלא של השיח הדמוקרטי בישראל או יותר נכון ההתדרדרות שלו .
כאשר אדם חי בשטחים עליו לדעת שגם אם הדבר לא מורגש או מודע על ידו , הרי שהוא לוקח חלק בשלטון הפרדה אשר בהגדרתו הינו גזעני לעילא ולעילא ובוודאי אינו דמוקרטי .
לחיות בשטחים הכבושים כאשר מיליוני בני אדם ( ואני מגיע לשטחים להפגנות ותמיכה וסולידריות ויודע מה מצבם ) סביבך אינם בעלי זכות בסיסית לחיים , תנועה חופשית , חינוך , לפעמים חיים בכלל ( ההרג בהם על ידי הצבא קל מאוד ונעשה ממש על ידי פלוגות קלגסים ומסתערבים) כאשר אתה והמדינה שאיפשרה לך זאת הם הגורמים למצב זה , לא הופך אותך לאדם אנושי יותר ולא חשוב בכמה תפיסות עולם טבעיות ואלטרנטיביות תחזיק . ברור לי שמי שיושב שם ואינו חלק מההתנחליות המטורפות והקשות חושב בוודאי שהוא בסדר אבל זה אינו כך . ברור לי גם שלא אשכנע את מעלה _ דרדר וחברותייה לשנות את דעתן על עצמן ועל צדקתן כיוון שכנראה כך אנו בנויים פסיכולוגית ושעל מנת להיות חלק ממנגנון מנוול הפוגע באחרים אנחנו מוכרחים לעבור תהליך של דיסוננס פנימי שיאפשר לנו להכחיש את המציאות ולראותה כפי שנוח יותר לראות.
מי שכתבה כאן כטיעון שבעיני היה אלים לא פחות , שהפוליטיקה היא טינופת שלא ראוי להעלותה ולדבר עלייה ( אני מתנצל אני עושה פרפראזה ) והיה מי שענה לה שפוליטקיה היא הבסיס לכל הפעילות האנושית בחברה . הטיעון הזה נועד להשתיק אנשים וביקורת ושומעים אותו בכל מקום היום : מהאוניברסיטה ועד הצבא - בפועל בכל המקומות האלו כולל הצבא , ההחלטות הינן פוליטיות וכל אמירה כזו מושכת את השטיח מתחת לרגלי הטוען.
איתן_לרנר*
הודעות: 163
הצטרפות: 24 יולי 2005, 16:37
דף אישי: הדף האישי של איתן_לרנר*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי איתן_לרנר* »

היי
כאשר טוענים שפוליטיקה היא מלוכלכת או "בוא לא ניכנס לפוליטיקה "כאשר נטען משהו לא נוח לשמיעה או סותר את הקונצנזוס .
רום_הראל*
הודעות: 64
הצטרפות: 22 מאי 2007, 21:22

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי רום_הראל* »

_הטיעון הזה נועד להשתיק אנשים וביקורת ושומעים אותו בכל מקום היום :
לא הבנתי. איזה מהם? שפוליטיקה היא מלוכלכת, או שהכל פוליטי?_
למה לא שניהם?
טליה_אלמתן*
הודעות: 3831
הצטרפות: 21 ינואר 2005, 21:41
דף אישי: הדף האישי של טליה_אלמתן*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי טליה_אלמתן* »

_כאשר אדם חי בשטחים עליו לדעת שגם אם הדבר לא מורגש או מודע על ידו , הרי שהוא לוקח חלק בשלטון הפרדה אשר בהגדרתו הינו גזעני לעילא ולעילא ובוודאי אינו דמוקרטי .

מסכימה עם כל מלה._

(מעלה דרדר בעברי)


ברור לי גם שלא אשכנע את מעלה _ דרדר וחברותייה לשנות את דעתן על עצמן ועל צדקתן כיוון שכנראה כך אנו בנויים פסיכולוגית ושעל מנת להיות חלק ממנגנון מנוול הפוגע באחרים אנחנו מוכרחים לעבור תהליך של דיסוננס פנימי שיאפשר לנו להכחיש את המציאות ולראותה כפי שנוח יותר לראות.

ברור לי שלא תשכנע, כי אני כבר משוכנעת. :-) המדינה חייבת לעשות הכל על מנת לשפר את תנאי חייהם של החוסים בצילה, ותהיה דתם אשר תהיה.
רום_הראל*
הודעות: 64
הצטרפות: 22 מאי 2007, 21:22

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי רום_הראל* »

_כאשר אדם חי בשטחים עליו לדעת שגם אם הדבר לא מורגש או מודע על ידו , הרי שהוא לוקח חלק בשלטון הפרדה אשר בהגדרתו הינו גזעני לעילא ולעילא ובוודאי אינו דמוקרטי .
מסכימה עם כל מלה._
לא מסכים ולא חי בשטחים
לצערינו יש לנו ניסיון עם שלטון גזעני הרבה יותר קיצוני מהכיבוש בשטחים. הבעיה היא שהכל מחוויר לעומתו. ככה שמספיק להגיד שהשלטון לא מוסרי ומפריד על רקע לאום... אבל גזעני? לא חושב. לא מצאתי תורת גזע ישראלית בשום מקום... ועוד לעילא? מילים קיצוניות נוחתות לרוב בסל חוסר ההתייחסות. כמו חרב ששחיזים יתר על המידה והופכת לקהה..
אגב רכילות...
יש ספר שמדבר על "מוצא הפלסטינים ומתחקה על עיקבותים" ו GUESS WHAT? אנחנו אותו עם... הספר נכתב על ידי צבי מסיני וניתן לקבלו אצל המחבר....
ומי שרוצה אפשר בדף הבית שלי במייל ואני אפנה אליו..
אל_דנטה*
הודעות: 1314
הצטרפות: 22 מרץ 2004, 23:15
דף אישי: הדף האישי של אל_דנטה*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי אל_דנטה* »

מדינה יהודית-דמוקרטית, איך שלא אהפוך את זה, זה מתכון להפרדה גזעית. (וטרם קראתי מאמר משפטי אחד שמצליח להסביר איך אפשר ליישב את הסתירה הזו)
רום_הראל*
הודעות: 64
הצטרפות: 22 מאי 2007, 21:22

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי רום_הראל* »

אולי כדאי להתרחב מעבר למאמרים משפטיים
איתן_לרנר*
הודעות: 163
הצטרפות: 24 יולי 2005, 16:37
דף אישי: הדף האישי של איתן_לרנר*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי איתן_לרנר* »

שלום

להגיד על החלטות ממשלתיות שהם באחריות בלעדית של מתנחלים
האם אני אמרתי שמשהו על אחריות בלעדית של מישהו? אני לא מבין מה את מנסה לומר, שכולנו אחראים?
אם כן, אני מסכים איתך עד רמה מסויימת.
א כי אני אישית מנסה לתקן את העוול במפגשים ואירועים והפגנות בשטחים ואיני לוקח חלק או אשמה במה שנעשה היום בשמי לעם שלם (בארץ ובפלסטין).
לגבי דמוקרטיה יהודית הרי שיש כאן אוקסימורון מכיוון שהמושג אכן מייעד את הזכויות לחלק היהודי בעם בעוד שעם שלם נאנק תחת עולנו ללא זכויות כלל .
אגב ישנה אפלייה ברורה לאורך שנים גם על פני ערביי ישראל והאמירות המפחידות האחרונות של ראש ארגוני החושך , דיסקין יובל לגבי התערבותו החוקית של הארגון בנטיות וניסיונות לשנות את האופי היהודי במדינה , הינן אמירות אשר רק מעלות על פני השטח את מה שקורה כאן כבר מזמן . אנחנו במדרון חלקלק לארץ החושך. וכמובן כאשר אנו מפעילים מנגונים מעין אלו כלפי פלסטינאים לאורך השנים ולאחר מכן כנגד ערביי ישראל , סופו של דבר אנו מגיעים למסעות הפחדה כלפי אנשי שלום אמיצים אחרים כמו וענונו וטלי פחימה ובקרוב , אולי כל מי שיחשוב אחרת ויעז לומר זאת ולאתגר את השילטון והתפיסה הקיימת .

לילה טוב
אל_דנטה*
הודעות: 1314
הצטרפות: 22 מרץ 2004, 23:15
דף אישי: הדף האישי של אל_דנטה*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי אל_דנטה* »

לומר שהקמת ההתנחלויות היתה החלטה של הממשלה ושאנשים רק הלכו לאן שהוליכו אותם היא חוסר דיוק מביך.
אפשר אולי לטעון את הטענה הזו על הבולגרים שבאו ליפו (כשהמדינה בחסות המלחמה השתלטה על נכסי אנשים ויישבה בהם אנשים אחרים שרק הגיעו לארץ) אבל לא על ההתנחלויות.
שיטת ההתנחלויות מאז ומעולם היתה לבוא ולהכריז בנקניקות "אנחנו פה באנו רק לשבת, תיכף תגמר השבת, אח שלי יהודי יקר, ואז נחזור. בוא שב איתנו ונתענג על ניגון יהודי יחדיו" וביום ראשון לומר, רק עוד שבוע אח שלי, ואחרי כמה שנים להשיג בעזרת לובי פוליטי אישור בדיעבד.
כך, מרבית ההתנחלויות קמו. רובן המכריע לפחות (תחת היתר מהצבא בכלל, לא מהמדינה אם כבר, כבסיסים צבאיים).

האחריות לא מוטלת על "כולנו". האחריות מוטלת על מי שיושב בשטח שיש עליו קושאן שהשטח שייך לאחר. הטרגדיה היא שיש כבר כמה דורות שנולדו לתוך המציאות המעוותת הזו וזה ביתם.
אחיקם*
הודעות: 1
הצטרפות: 30 מאי 2007, 20:52

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי אחיקם* »

לא מאמין , אל דנטה מודה שזה ביתם...

שלומציון, תסתכלי מהחלון! תגידי את לא רואה במקרה מישהו רוכב על חמור?
חיב להיות שמשיח מגיע עוד רגע , עוד דקה הוא פה.
סקרנית*
הודעות: 129
הצטרפות: 02 אוגוסט 2004, 09:42

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי סקרנית* »

מדינה יהודית-דמוקרטית, איך שלא אהפוך את זה, זה מתכון להפרדה גזעית. (וטרם קראתי מאמר משפטי אחד שמצליח להסביר איך אפשר ליישב את הסתירה הזו)

מדינה היא הבית של העם כשם שהדירה שלך היא הבית של משפחת דנטה וכשם שהגוף שלך הוא הבית של מי שאתה.
האם זה גזעני להחליט שפלוני לא שייך למשפחת דנטה ולכן לא יוכל להתגורר בבית שלה?
כמובן שהעובדה שאני לא חלק ממשפחת דנטה לא שוללת את האפשרות שתזמין אותי לגור אצלך או סתם תארח אותי בחביבות וכמובן שאנחנו יכולים לעזור אחד לשני.
וגם יש אפשרות שתשנה את מה שמגדיר היום את משפחתך כך שגם אני אוכל להחשב לאחת ממנה (וגם אז יהיו חייבים להשאר אנשים שלא שייכים למשפחה הזו. אם כולם יכולים להשתייך למשפחה שלך היא בעצם לא קיימת. חוץ מזה שכבר יש משפחה שכזו - משפחת האדם).
העם מחליט מה מגדיר ומבדיל אותו מעמים אחרים ולאחר שעשה זאת יכול להחליט מי יגור במדינה שלו.
עצם ההגדרה יוצרת בידול והפרדה. מה שאתה קורא לו הפרדה גזעית הוא הגדרת זהות העם הזה על בסיס הדת היהודית.
גם אם תחליט שהעם הזה לא יכול להתבדל על הבסיס הזה תהיה חייב לבחור גורם אחר שמבדיל אותו ושוב יהיו כאלה שלא יוכלו להשתייך לעם ולמדינה הזו כך ש"הפרדה גזעית" שוב תיווצר.
מה מגדיר את העם הזה שאתה שייך אליו? על איזה בסיס אתה מבדיל אותו משאר העמים?
איתן_לרנר*
הודעות: 163
הצטרפות: 24 יולי 2005, 16:37
דף אישי: הדף האישי של איתן_לרנר*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי איתן_לרנר* »

בכל מקרה בו מתייחסים אל האחר שבמקרה שלנו הוא הלא יהודי אך הוא גם פלסטיני , כאל נחות יותר זוהי פרקטיקה גזענית . יודעים מה אל תקראו לזה גזענות . לא השם חשוב . אלא המוסר או למעשה חוסר המוסר העומד מאחוריו .
"מדינה היא הבית של העם כשם שהדירה שלך היא הבית של משפחת דנטה וכשם שהגוף שלך הוא הבית של מי שאתה.
האם זה גזעני להחליט שפלוני לא שייך למשפחת דנטה ולכן לא יוכל להתגורר בבית שלה" - מהיכן התחושה הברורה שזה הבית של העם היהודי והוא היחיד שרשאי מוסרית להחליט מי ומי לא גר כאן ? רק מאתוס וחינוך שוטף מוח לאורך שנים שלמות שכולנו עוברים יכול להביא אותנו לתחושת ללא עוררין כזו . האם היחס המאוד מושחת ולא מוסרי אל הפלסטינים היה מוצדק ללא פרקטיקה גזענית . האם מישהו יכול להכות ולהתעלל במישהו אחר ללא התםיסה הפסיכולוגית המחוייבת שהוא פחות מאדם ? שהרי אם לא כן יצטרך אותו אדם להתמודד עם רגשות אשמה ונקיפות מצפון מוצדקות .
סקרנית*
הודעות: 129
הצטרפות: 02 אוגוסט 2004, 09:42

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי סקרנית* »

בכל מקרה בו מתייחסים אל האחר שבמקרה שלנו הוא הלא יהודי אך הוא גם פלסטיני , כאל נחות יותר זוהי פרקטיקה גזענית .
אני מסכימה עם זה. אבל הגדרת מדינת ישראל כמדינת היהודים לא מחייבת התייחסות נחותה אל הלא יהודים. העובדה שכך קורה בפועל לא נובעת מכך. התייחסות אל האחר כנחות יכולת להתקיים ומתקיימת בכל מקום בו יש בני אדם.

כל קבוצה של אנשים שמגדירה עצמה כ"עם" חייבת להשאיר אנשים מחוץ להגדרה הזו אחרת אין לזה שום משמעות. במידה ועם מחליט שמה שמאחד אותו ומה שמבדיל אותו מאחרים הוא הדת שלו הוא בכך מפריד עצמו מאיתם. זה נובע מכך. בכך כל עם, בעצם העובדה שהגדיר את עצמו כעם, מבצע "הפרדה גזעית".

Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people
Living life in peace

אפילו אם וכאשר העולם הזה של לנון יתממש, ובני אדם לא יתאגדו ויתבדלו סביב דת, אדמה, תרבות, רכוש וכו' עדיין יהיה מישהו שיוגדר כ"אחר" (לפחות בגוף יש אני ויש אחר).

ולכן אולי אין טעם להתנגד לעצם ההפרדה, לעצם ההגדרה שלנו כמדינת היהודים (להתנגד = לקרוא לזה "מתכון להפרדה גזעית") אלא לראות את האחר כאדם גם הוא.
אל_דנטה*
הודעות: 1314
הצטרפות: 22 מרץ 2004, 23:15
דף אישי: הדף האישי של אל_דנטה*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי אל_דנטה* »

אסתפק גם אני בניסוח של "פרקטיקה גזענית".

(אחו שילינג גזענית. כשנציגי השמאל הציוני הדמוקרטי מדברים ללא מיצמוץ על בעיות דמוגראפיות, לא פלא שיש לי לחץ בחזה)
כרובית*
הודעות: 35
הצטרפות: 22 פברואר 2005, 22:14

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי כרובית* »

_צריך פשוט לקרוא את ההמשך למשפט.
אני מניחה שה ולא כך הוא מתכון ל: לא, אנשים צמחונים לא אינם אוכלים מהחי (=אנשים צמחונים אוכלים מהחי)._
אה?


בכל אופן.
הענין הזה של "יהודית ודמוקרטית" הוא מהיותר מופרכים. אפילו אם נימנע מלהיכנס לשאלות פילוסופיות והסטוריות של זכות ההגדרה העצמית, ריבונות וכו', הרי העובדה הכי יבשה היא שיש פה 20% מהאוכלוסיה שהם ערבים, וכך היה משחר ימיה של המדינה, כלומר מאז שהיא גירשה את כל השאר. ועל כן היא תמשיך לנקוט צעדים גזעניים מינוריים יותר או פחות כדי להבטיח ששיעור הערבים ישאר כזה. ואם יקרה המקרה (הבלתי סביר) ושיעור הערבים יעלה ל-23% או רחמנא ליצלן, 25%, או אז היא תעבור לצעדים שנושקים לפאשיזם ממש.
ולסיכום: מדינה שמתימרת להיות "הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון" ויחד עם זאת מתיחסת לחמישית מאזרחיה כאל "איום דמוגרפי".... די ברור מה אופי ה"דמוקרטיה" שלה.

אל דנטה: ממליצה בחום לנתק לאלתר כל קשר בין תפקוד החזה שלך לבין התבטאויות נציגי ה"שמאל הציוני הדמוקרטי".. סגולה לאריכות ימים.
סקרנית*
הודעות: 129
הצטרפות: 02 אוגוסט 2004, 09:42

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי סקרנית* »

לעניין הבעיה הדמוגרפית

העם היהודי היה קיים לפני הקמת המדינה וימשיך להתקיים גם אם היא תחדול.

השאלות שעולות אצלי הן:
האם יש צורך בכלל במדינה לעם הזה?
האם כאן הוא הבית של העם הזה?
והאם המדינה (כביתו של העם היהודי) תמשיך להתקיים אם היהודים יהיו מיעוט במדינה?

הפעולות שלנו בהחלט יכולות להקרא גזעניות במידה וענינו לשאלות האלה בצורה מסויימת (כן, כן ולא).
קיזי*
הודעות: 92
הצטרפות: 11 מרץ 2007, 22:55

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי קיזי* »

סקרנית, כשאני שומעת שאלות כאלה אני שואלת את עצמי מה הטעם... מה הטעם בכל מה שנעשה עד עכשיו, בכל המלחמות על קיום המדינה (כן, תתפלאי) בכל האנשים שנהרגו כדי להגן על המדינה הקטנטנה הזאת, היחידה שיש לנו... כנראה שלמרות שכל זה קרה לפני מעט מאוד זמן, זה כבר מתחיל להישכח. עצוב מאוד.

זה לא אומר שאני ימנית, זה לא אומר שאני גזענית וזה בהחלט לא אומר שאני מסכימה עם כל מה שנעשה במדינה הזאת. זה רק אומר ששאלות כמו שאת שואלת מרתיחות אותי. אולי את רוצה להציג אותן לסבתא שלי שעברה את השואה. או לסבתא השניה שלי. או אולי אפילו לסבתא שלך.

אני באמת לא מבינה, מאיפה כל השנאה העצמית הזאת ותחושת הלא מגיע לנו? אנחנו לא ראויים? למה לצרפתים מגיע מדינה, שבה גרים מי שמשתייכים לעם הצרפתי? למה לאמריקאים מגיע? למה למצרים מגיע? למה לכולם כן ולנו לא? אולי תסבירי לי? זה שקיים הקונפליקט האלים והנורא הזה שיש לנו חלק נכבד בו (ועדיין, לא אחריות של מאה אחוז) זה דבר אחד. אבל מדוע מכאן להסיק שכל קיום המדינה מוטל בספק?

זיכרון קצר.
טליה_אלמתן*
הודעות: 3831
הצטרפות: 21 ינואר 2005, 21:41
דף אישי: הדף האישי של טליה_אלמתן*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי טליה_אלמתן* »

מהיכן התחושה הברורה שזה הבית של העם היהודי והוא היחיד שרשאי מוסרית להחליט מי ומי לא גר כאן ? רק מאתוס וחינוך שוטף מוח לאורך שנים שלמות שכולנו עוברים יכול להביא אותנו לתחושת ללא עוררין כזו

למה לערבי מותר לחשוב שזו הארץ שלו ( או השטח שלו) ולי אסור? למה לערבי מותר להילחם על מה שהוא רואה כבית שלו ולי אסור?
(מרגיעון: כבד את עצמך)

תודה לאל! חשבתי שאני היחידה שמתקשה להתמודד! (())
קיזי*
הודעות: 92
הצטרפות: 11 מרץ 2007, 22:55

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי קיזי* »

אני קוראת שוב את דברייך ומזדעזעת... איך את יכולה להגיד שמי שחושב ש"יש צורך בכלל" במדינה לעם הזה הוא גזען? איזו השתלשלות מחשבות מעוותת הביאה אותך למסקנה הזו? בעצם לפי ההגיון שלך כל מדינה שהיא בית לעם כלשהו היא בעצם גזענית. רוצה לחשוב ככה, בבקשה, אבל למה רק לישראל את מתייחסת? למה מדינה פלשתינאית, כשתקום, היא לא גזענית בעינייך? הרי זה בדיוק אותו עיקרון, מדינה שמיועדת אך ורק לעם הפלשתינאי.
סקרנית*
הודעות: 129
הצטרפות: 02 אוגוסט 2004, 09:42

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי סקרנית* »

אני לא חושבת שמי שחושב ש"יש צורך בכלל" במדינה לעם הזה הוא גזען.
כל מה שכתבתי מתייחס למשפט של אל דנטה ש מדינה יהודית-דמוקרטית, איך שלא אהפוך את זה, זה מתכון להפרדה גזעית. (וטרם קראתי מאמר משפטי אחד שמצליח להסביר איך אפשר ליישב את הסתירה הזו).

אני לא חושבת שמדובר בגזענות או בפרקטיקה גזענית.
לדעתי בהחלט לעם היהודי יש צורך במדינה משלו ובהחלט ישראל היא הבית שלו ולדעתי מיעוט יהודי במדינה דמוקרטית משמעו סופה של מדינת ישראל כביתו של העם היהודי.
יכול להיות שמי שמאמין שכך הם הדברים, פעולותיו נראות גזעניות.
קיזי*
הודעות: 92
הצטרפות: 11 מרץ 2007, 22:55

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי קיזי* »

אוקיי, אני שמחה שאינך חושבת כך.

לצערי יש לא מעט אנשים שבאמת שואלים את עצמם שאלות כאלה...
קיזי*
הודעות: 92
הצטרפות: 11 מרץ 2007, 22:55

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי קיזי* »

טוב, אם אתה רוצה לצטט לי את ג'ון לנון תרגיש חופשי. ברור שאם לא היו קיימים גבולות, הפרדות, מלחמות, הכל היה יותר טוב.

מה לעשות שזה לא המצב. המצב הוא ש"ימי הזיכרון האוויליים" נועדו לצערנו לציין את מותם של חיילים שהגנו על המדינה הזאת. לא הלכו להילחם איזו מלחמה מטופשת מעבר לים, אלא הגנו על אוכלוסיה אזרחית מפני אויב ממש כאן, בארץ שלנו. כל ססמאות השלום היפות האלה אכן נכונות כשמדובר בהתנגדות למלחמת ויטנאם למשל, למלחמה בעירק וכו'. אבל לא כל המלחמות כאלה. כולן מכוערות ומיותרות, אבל חלק מהן פשוט לא ניתן לשיקולנו. כמו מלחמת השחרור למשל. כמו ששת הימים. כמו יום כיפור. שאמשיך?
איתן_לרנר*
הודעות: 163
הצטרפות: 24 יולי 2005, 16:37
דף אישי: הדף האישי של איתן_לרנר*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי איתן_לרנר* »

"משום שאז כל המוות הזה הוא מיותר ? אין לו כל משמעות ? כל ימי הזכרון האווילים" - המוות הוא תמיד מיותר . המחשבה שמדינה היא דבר שאדם חייב להקריב חייב למענה היא פרי של מאות שנים של שטיפות מוח " פטריוטיות " . לפעמים אין ברירה ונלחמים ומתים אך מכאן ועד קידוש המוות על פני החים ( פרוייקט מתמשך שנערך בארץ מאז ומתמיד על מנת להשתיק את הספקות לגבי מה שאנחנו עושים כאן) המרחק הוא גדול

לטליה _ אלתמן . איני מכיר אותך ואת לא אותי , זה מתנשא להטיף לי לכבד את עצמי . אני חושב שמקומי כאן כי נולדתי כאן אבל זה לא אומר שאני מצדיק את הרעיון שאומר שהמקום רק שלי .. מי שנתנה את הדוגמא של צרפת ואמריקה שכחה ששם גם האינדיאנים המסכנים שנכבשו ודוכאו עד עפר ושיכרות , הפכו לאזרחים . בצרפת ניתן למוסלמי או נוצרי להיות אזרח . בישראל אין שיוויון לא לערבים , לא לעניים ובוודאי לא לעם שלם שאינו כבוש אלא דה-פקטו מסופח אלינו אך מכל היבט אחר מדוכא עד מוות .
המקום הזה הוא שלי ושל הערבים שגרים כאן ו..כן יתכן מאוד שהמדינה היהודית תחדל להתקיים ככזו ובעתיד נחיה במדינה של כל אזרחיה . אם בכלל היה ניתן פעם לחלק את המקום הקטן הזה לשתי מדינות , הרי שאנחנו לא השכלנו לעשות זאת ולאורך זמן , אם לא יבצעו כאן טרנספר בוטה (טרנספר שקט ונסתר קיים כל הזמן בשטחים ) או שישתמשו בדרך אחרת לדילול האוכלוסיה הרי שאנו כאן שני עמים על ארץ אחת .
אולי אם נתחיל תהליך ארוך של היכרות והושטת יד , השנאה תשכך ונוכל לחיות כאן כשווים בין שכנינו .
קיזי*
הודעות: 92
הצטרפות: 11 מרץ 2007, 22:55

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי קיזי* »

בצרפת ניתן למוסלמי או נוצרי להיות אזרח
עד כמה שידוע לי, ערביי ישראל הם אזרחים. אפלייה והבדלי תרבות תמיד יש, ובתור מישהי שגרה בצרפת אני יכולה להגיד לך שהערבים כאן לא מקבלים יחס טוב יותר מערביי ישראל. אפילו פחות טוב. אז די להתחסדות, ישראל לא תמיד הכי גרועה והכי איומה.
אם בכלל היה ניתן פעם לחלק את המקום הקטן הזה לשתי מדינות , הרי שאנחנו לא השכלנו לעשות זאת ולאורך זמן
ניתן היה, כשהוצעה תוכנית החלוקה. אנחנו קיבלנו אותה. הערבים לא.
אל_דנטה*
הודעות: 1314
הצטרפות: 22 מרץ 2004, 23:15
דף אישי: הדף האישי של אל_דנטה*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי אל_דנטה* »

אשמח לשאלה משלי. איך לדעתכם אפשר לשמור על ישראל "יהודית ודמוקרטית"?
קיזי*
הודעות: 92
הצטרפות: 11 מרץ 2007, 22:55

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי קיזי* »

אל דנטה,

יהדות היא לא רק דת, היא גם לאום. לכן יש היגיון בהגדרה "יהודית ודמוקרטית", בדיוק כפי שצרפת, למשל, היא "צרפתית ודמוקרטית". נכון שבכל מה שנוגע להגדרות "יהודי" ו"ישראלי" לא הכל ברור (או לפחות לא לכולם) כיוון שהעם היהודי כולל בתוכו ישראלים וגם לא ישראלים. ובאמת, נא לא לשכוח את ערביי ישראל שכן יש להם תעודת זהות ישראלית למרות שאינם יהודים. די כבר להציג את ישראל כמדינה פשיסטית ולזרוק רפש על כל דבר.
יוטי*
הודעות: 97
הצטרפות: 23 פברואר 2005, 11:10

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי יוטי* »

_שיטת ההתנחלויות מאז ומעולם היתה לבוא ולהכריז בנקניקות "אנחנו פה באנו רק לשבת, תיכף תגמר השבת, אח שלי יהודי יקר, ואז נחזור. בוא שב איתנו ונתענג על ניגון יהודי יחדיו" וביום ראשון לומר, רק עוד שבוע אח שלי, ואחרי כמה שנים להשיג בעזרת לובי פוליטי אישור בדיעבד.
כך, מרבית ההתנחלויות קמו. רובן המכריע לפחות (תחת היתר מהצבא בכלל, לא מהמדינה אם כבר, כבסיסים צבאיים)._

עובדתית זה לא נכון.
ההתנחלויות הראשונות אולי קמו ככה והמאחזים הלא חוקיים היום אבל רוב ההתנחלויות קמו כמו כל ישוב חוקי ומסודר.

(אני מתנגדת להתנחלויות בשטחים הכבושים אבל לא אוהבת סילוף עובדות)
איתן_לרנר*
הודעות: 163
הצטרפות: 24 יולי 2005, 16:37
דף אישי: הדף האישי של איתן_לרנר*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי איתן_לרנר* »

כותבת קיזי" די כבר להציג את ישראל כמדינה פשיסטית ולזרוק רפש על כל דבר" - הבעיה עם פאשיזם שהוא אינו משהו שמתגלה וקורה בפתאומיות . זהו תהליך של חדירה שקטה והדרגתית אל תוך החקיקה בעינייני אדמות , חוקי הגירה , חוקים אזרחיים וכמובן היד הקשה בשטחים ובתוך הארץ כלפי מי שמעז לפתוח את פיו ולזעוק כנגד הסכנות והעוולות . אנחנו ממשיכים לטיל ברחוב וללכת לקולנוע וחושבים שחיים במקום דמוקרטי אך זה מזמן לא כך וספק אם היה אי פעם הרבה יותר מכך .
כאשר מדינה משתשמשת בקרן הקייימת ובמינהל מקרקעי ישראלי על מנת להחזיק אדמון של נוכחים - נפקדים ומוסרת אותן לייהודים ( ייהוד הגליל וכו' ) בלבד . כאשר תקציבים המועברים לרשויות אינן אותם התקציבים המועברים לרשויות הערביות וכשר נחקק חוק גזעני ומפלצתי בכוונותיו ותוצאותיו כגון החוק שלא מאפשר לערבי ישראלי ולפלסטינאים להתאחד ולחיות בארץ אם התאהבו ורוצים לממש אהבתם ( ויש עוד הרבה דוגמאות ) - זהו פאשיזם .
כיצד את יכולה לקרוא למדינה ששולטת בפועל בעם אחר , סיפחה את אדמותיו בפועל אך מקיימת שלטון הפרדה שמקנה זכויות יתר לעם האדון בהשוואה לנתינים הפלסטינים , דמוקרטיה .
קיזי*
הודעות: 92
הצטרפות: 11 מרץ 2007, 22:55

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי קיזי* »

האדמות לא היו מעולם שייכות לפלסתינאים. הן נכבשו מארצות שפתחו נגדנו במלחמה. למה אני בכלל צריכה לציין את זה? תפתח ספר היסטוריה.

האם אתה חושב שמטרת המדינה היא באמת להמשיך את הכיבוש סתם ככה כי בא לנו? כי אנחנו אוהבים להרגיש שליטים ועליונים? כי זה מה שעושה לנו את זה? או אולי זה בגלל שהמצב הזה מאוד מורכב, שעוד לא נמצא פיתרון, שהפלשתינאים סירבו להצעות בקמפ דייויד למשל ולכל דיאלוג רציני? הרי אפילו בתקופתו של רבין ז"ל סבלנו כמה מהפיגועים הקשים ביותר. עם כבוש ואומלל עד כדי כך כפי שאתה מנסה להציג את זה לא מסרב למה שמציעים לו.
קיזי*
הודעות: 92
הצטרפות: 11 מרץ 2007, 22:55

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי קיזי* »

אני לא אומרת שהם לא אומללים ומסכנים, אבל לדעתי חלק הארי של סבלם נגרם דווקא על ידי "מנהיגיהם" ולא על ידי ישראל.
קיזי*
הודעות: 92
הצטרפות: 11 מרץ 2007, 22:55

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי קיזי* »

אני גם לא אומרת, שוב, שכל מה שקורה בארץ הוא בסדר בעיני. אבל לא מקובלת עלי המילה פאשיזם. ולא מקובל עלי שתמיד רק אנחנו אשמים. ולא מקובל עלי עיוות וסילוף של העובדות.
אל_דנטה*
הודעות: 1314
הצטרפות: 22 מרץ 2004, 23:15
דף אישי: הדף האישי של אל_דנטה*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי אל_דנטה* »

ההתנחלויות הראשונות אולי קמו ככה והמאחזים הלא חוקיים היום אבל רוב ההתנחלויות קמו כמו כל ישוב חוקי ומסודר.

זה לא נכון. קודם כל זה לא חוקי משום שאין שום חוק מלבד החוק הצבאי שחל על השטחים (וחוקי הגונג'ל והמערב הפרוע).
החוק הישראלי מעולם לא הסדיר את נושא הבנייה בשטחים והחוק הבינלאומי אוסר במפורש (ובצדק) לבנות או לשנות את מצב שטחים שנכבשו במלחמה למעט בנייה שהיא גידול טבעי של יושבי חבל הארץ שנכבשה (היינו פלסטינאים).
אשמח לפרוט על אילו יישובים את מדברת, שקמו "כחוק" ואשמח להפנות אותך לספר המקיף ביותר שנכתב בעברית על תולדות ההתנחלות הישראלית בשטחים "אדוני הארץ" מאת עדית זרטל ועקיבא אלדר.


האם אתה חושב שמטרת המדינה היא באמת להמשיך את הכיבוש סתם ככה כי בא לנו?
חד משמעית- כן.

כי אנחנו אוהבים להרגיש שליטים ועליונים?
כן.


כי זה מה שעושה לנו את זה?
כן. ("עם ככל העמים" זה היה הרצון וזה הביצוע. מאנייקים כמו כולם)


שהפלשתינאים סירבו להצעות בקמפ דייויד למשל ולכל דיאלוג רציני?
אשמח להפגיש אותך עם אחד, יובל שר שמו, כתב ספר על תקופתו כיועץ לאהוד ברק. יסביר לך איך אהוד ברק סירב טירפד ועשה כל טעות אפשרית וריסק את התהליך הרעוע ממילא של אוסלו.

עם כבוש ואומלל עד כדי כך כפי שאתה מנסה להציג את זה לא מסרב למה שמציעים לו.
עם כבוש ואומלל, לאורך כל ההיסטוריה (אם שרד כמובן) בסופו של דבר קיבל בדין ובצדק את המגיע לו. חופש.
טליה_אלמתן*
הודעות: 3831
הצטרפות: 21 ינואר 2005, 21:41
דף אישי: הדף האישי של טליה_אלמתן*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי טליה_אלמתן* »

זה מתנשא להטיף לי לכבד את עצמי
ממש לא פניתי אליך אישית ואפילו לא למשתתפי הדיון, אלא לעצמי ולכל עם ישראל, שיכבד עצמו כעם.

בישראל אין שיוויון לא לערבים , לא לעניים ובוודאי לא לעם שלם שאינו כבוש אלא דה-פקטו מסופח אלינו אך מכל היבט אחר מדוכא עד מוות .
צודק לחלוטין. חייבים לשנות את זה, ויפות 40 שנה קודם.

אשמח לשאלה משלי. איך לדעתכם אפשר לשמור על ישראל "יהודית ודמוקרטית"?
לעודד הגירה ערבית החוצה (ע"י מענקים למהגרים ולמדינה הקולטת), לעודד עליה יהודית, ולהמשיך לעלות קצב הריבוי הטבעי, כמו שקורה ממילא בשנים האחרונות (ושקצב הריבוי הטבעי הערבי ימשיך לרדת, כפי שקורה במקביל).

כיצד את יכולה לקרוא למדינה ששולטת בפועל בעם אחר , סיפחה את אדמותיו בפועל אך מקיימת שלטון הפרדה שמקנה זכויות יתר לעם האדון בהשוואה לנתינים הפלסטינים , דמוקרטיה (וכו')
פיקוח נפש דוחה יפות נפש ;-) או במילים אחרות, אלה נעשים לצורך הגנה על קיומנו, לצערי. כמובן שנפגעים חפים מפשע (מהצד השני).
יוטי*
הודעות: 97
הצטרפות: 23 פברואר 2005, 11:10

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי יוטי* »

קודם כל זה לא חוקי משום שאין שום חוק מלבד החוק הצבאי שחל על השטחים

וזה לא חוק? כל שופט בישראל יקבל את זה.
פשוט_אלון*
הודעות: 1204
הצטרפות: 07 פברואר 2005, 20:38
דף אישי: הדף האישי של פשוט_אלון*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי פשוט_אלון* »

אדמה לא שייכת לאף אדם, מי שילך אחורה בהיסטוריה מספיק (ולא עד לאן שמתאים לו) יגיע לבריאת העולם, שם מסופר מה היה בראשית.
"בראשית ברא אלוהים את השמיים ואת הארץ" זה מה שקרה הזכויות לשם הויה.
לא סתם התורה התחילה במילה בראשית, אלא גם שאם נפתח בגישה היסטוריונית להצדיק משהו, נדע להסתכל מספיק אחורה ונדע מה קרה באמת בראשית.
מי ששלט כאן ב 1782 או 1235 או 684 או 234 ממש לא נותן לו זכות על האדמה.
הצעה למרגיעון: זה לא שלי, זה של אלוהים.

זו ארצנו המובטחת
ישיבת עם ישראל בארץ ישראל מותנית במעשיהם. יהיו טובים: ארץ זבת חלב ודבש. יהיו רעים: ארץ עוכרת יושביה.
איתן_לרנר*
הודעות: 163
הצטרפות: 24 יולי 2005, 16:37
דף אישי: הדף האישי של איתן_לרנר*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי איתן_לרנר* »

טליה _ אלתמן דברייך הם הדוגמא הטובה ביותר לגזענות במסווה של פתרונות הגיוניים . חלקי לא עימך בפתרונותייך וברצון לשמור על טוהר הגזע .
קיזי : טלי קורה מבין עינייך : לפני שאת שולחת אותי ללמוד היסטוריה קראי קצת את היסטוריה ולא את זו שנכתבה על ידי השליט ובה הנראטיב הוא חד צדדי ולא נכון אלא של היסטוריונים קצת יותר ביקורתיים כגון קימרלינג ( סוציולוג ) , בני מוריס ( שלא ניתן לחשוד בו כשמאלן לאחר שהפך את עורו ) . פלסטינים גרו כאן תמיד והיו להם אדמות . היה כאן עם אלא שבנראטיב שלנו שעליו גדלנו באנו לארץ ללא עם שיהיה לעם ללא ארץ .
לגבי קמפ דיויד וסירובם של הערבים : אני לא יודע מהיכן להתחיל לקרב בין המידע שיש לי לזה שיש לך . את מדברת על דברים שנמכרו לך ולי באמצעות המדיה לאורך השנים אך אינם נכונים : ברק לא ניסה להפוך כל אבן אלא ניסה והצליח לגרום להרס טוטאלי של השלום והסיכוי לו - זה הוצג כך אך לא היה כך בפועל . אם תקראי את הסכם אוסלו תגלי שגם הוא היה המשך הכיבוש בצורה סמויה לנו אך מאוד גלויה ודכאנית לפלסטינים .
אל_דנטה*
הודעות: 1314
הצטרפות: 22 מרץ 2004, 23:15
דף אישי: הדף האישי של אל_דנטה*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי אל_דנטה* »

_אשמח לשאלה משלי. איך לדעתכם אפשר לשמור על ישראל "יהודית ודמוקרטית"?
לעודד הגירה ערבית החוצה (ע"י מענקים למהגרים ולמדינה הקולטת), לעודד עליה יהודית, ולהמשיך לעלות קצב הריבוי הטבעי, כמו שקורה ממילא בשנים האחרונות (ושקצב הריבוי הטבעי הערבי ימשיך לרדת, כפי שקורה במקביל)._
אבל את יודעת שהפלסטינאים הם קבוצת לחץ נהדרת מצד כל המדינות בסביבה על ישראל, שאף אחד לא מעוניין בהם.
מה הפתרון המעשי?
האם כל יהודי עדיף על פני ערבי בעיניך?
טליה_אלמתן*
הודעות: 3831
הצטרפות: 21 ינואר 2005, 21:41
דף אישי: הדף האישי של טליה_אלמתן*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי טליה_אלמתן* »

וברצון לשמור על טוהר הגזע .
זה לא קשור לטוהר הגזע, בכלל. אני רוצה שיהיה רוב יהודי במדינה היהודית, כמו שהצרפתים רוצים רוב צרפתי והמצרים רוצים רוב מצרי. זה טבעי. זה יפה שיש כל מיני מדינות בעולם ולכל מדינה ולאום הייחוד שלהם.

האם כל יהודי עדיף על פני ערבי בעיניך?
אין לי שום בעיה עם אף אדם משום לאום שלא רוצה במותי או בהשמדתה של המדינה שלי (ושאיננו אנס וכד'). תרבחו ותסעדו.

ואני שבה ושואלת:
למה לערבי מותר לחשוב שזו הארץ שלו ( או השטח שלו) ולי אסור? למה לערבי מותר להילחם על מה שהוא רואה כבית שלו ולי אסור?
סקרנית*
הודעות: 129
הצטרפות: 02 אוגוסט 2004, 09:42

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי סקרנית* »

חלקי לא עימך בפתרונותייך וברצון לשמור על טוהר הגזע
אין כאן רצון לשמור על טוהר הגזע. אין רצון להשמיד אף אחד. אין מחשבה שאנו טובים יותר.
יש כאן רצון להשרדות. להמשך הקיום של המדינה.
האם מדינת ישראל תמשיך להתקיים אם נהפוך למיעוט בארצנו? יתכן שאני טועה אבל לדעתי לא.
אם לא משנה לך האם המדינה תמשיך להתקיים או לא אז באמת כל ההתעסקות הזו באיך לא להפוך למיעוט בארצנו (כלומר איך לא לחדול מלהתקיים) הופך לגזעני וללא ראוי.
יוטי*
הודעות: 97
הצטרפות: 23 פברואר 2005, 11:10

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי יוטי* »

אני רוצה שיהיה רוב יהודי במדינה היהודית, כמו שהצרפתים רוצים רוב צרפתי והמצרים רוצים רוב מצרי. זה טבעי. זה יפה שיש כל מיני מדינות בעולם ולכל מדינה ולאום הייחוד שלהם
זה רצון לשמור על טוהר הגזע.


למה לערבי מותר להילחם על מה שהוא רואה כבית שלו ולי אסור?
מי אמר שמותר? מי שאמר שזה בסדר מה שהם עושים, שמנסים לפתור דרך מלחמה?
יעלי_לה
הודעות: 4313
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי יעלי_לה »

זה רצון לשמור על טוהר הגזע.

מה הקשר? די להשתמש במונחים נאציים מחוץ להקשרם. טוהר הגזע קשור לגנטיקה ולא לגאוגרפיה אתנית.
יוטי*
הודעות: 97
הצטרפות: 23 פברואר 2005, 11:10

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי יוטי* »

די להשתמש במונחים נאציים מחוץ להקשרם
אני חושבת שאת מתבלבלת עם תורת הגזע.
יעלי_לה
הודעות: 4313
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי יעלי_לה »

טוהר הגזע הוא לא מונח שלקוח מתורת הגזע?
יוטי*
הודעות: 97
הצטרפות: 23 פברואר 2005, 11:10

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי יוטי* »

לא, תורת הגזע משתמשת במושג טוהר הגזע אבל זה לקוח ממקומות קדומים יותר.
יוטי*
הודעות: 97
הצטרפות: 23 פברואר 2005, 11:10

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי יוטי* »

בכל מקרה, הכונה שלי כשכתבתי טוהר בגזע היתה פשוטו כמשמעו- טוהר הגזע היהודי במדינה:
שיהיה רוב יהודי במדינה היהודית, כמו שהצרפתים רוצים רוב צרפתי והמצרים רוצים רוב מצרי. זה טבעי. זה יפה שיש כל מיני מדינות בעולם ולכל מדינה ולאום הייחוד שלהם
יעלי_לה
הודעות: 4313
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי יעלי_לה »

שיהיה רוב יהודי במדינה היהודית, כמו שהצרפתים רוצים רוב צרפתי והמצרים רוצים רוב מצרי [...] (טליה)
זה רצון לשמור על טוהר הגזע (יוטי)
אז אמרת את זה כי... רצית להעשיר את הדיון בביטוי נוסף לאותו עניין? כלומר לא הסתתרה כאן רמיזה דמגוגית משום סוג?
חלקי לא עימך בפתרונותייך וברצון לשמור על טוהר הגזע
אם כך, את לא רוצה שיהיה רוב יהודי במדינה? למה לא? (שואלת באמת)
יעלי_לה
הודעות: 4313
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי יעלי_לה »

לא, תורת הגזע משתמשת במושג טוהר הגזע אבל זה לקוח ממקומות קדומים יותר.
זה לא משנה. בדרך כלל, כשאומרים "שמירה על טוהר הגזע" מתכוונים לטוהר גזעי גנטי, בדיוק כמו בכלבים. שמירה על טוהר גזע הלברדור פירושה הימנעות מזיווג לברדור טהור גזע עם כלב מעורב או עם לברדור שאינו טהור גזע, וכן מניעה מזיווג שני לברדורים טהורי גזע אשר יגרום לפגמים גנטיים בצאצאים. אותו מונח משמש באותה משמעות גם בבני אדם, ולכן משתייך לטרמינולוגיה חשוכה כזו של תורת הגזע הנאצית.
שוכנת*
הודעות: 158
הצטרפות: 27 מאי 2007, 13:58

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי שוכנת* »

יעלי לה (06.06.2007 00:44):
זה רצון לשמור על טוהר הגזע.
מה הקשר? די להשתמש במונחים נאציים מחוץ להקשרם. טוהר הגזע קשור לגנטיקה ולא לגאוגרפיה אתנית.

אני לא מהמתווכחים, אז אני לא מכשילה אף צד כשאני מצטטת בזאת את חוק גודווין . יאללה, חלאס. הביתה.
אולי אפילו דף למחיקה ?
יוטי*
הודעות: 97
הצטרפות: 23 פברואר 2005, 11:10

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי יוטי* »

יעלי לה, קצת הסטוריה

טליה כתבה
לעודד הגירה ערבית החוצה (ע"י מענקים למהגרים ולמדינה הקולטת), לעודד עליה יהודית, ולהמשיך לעלות קצב הריבוי הטבעי, כמו שקורה ממילא בשנים האחרונות (ושקצב הריבוי הטבעי הערבי ימשיך לרדת, כפי שקורה במקביל).

איתן ענה לה
חלקי לא עימך בפתרונותייך וברצון לשמור על טוהר הגזע .

טליה כתבה
זה לא קשור לטוהר הגזע, בכלל. אני רוצה שיהיה רוב יהודי במדינה היהודית, כמו שהצרפתים רוצים רוב צרפתי והמצרים רוצים רוב מצרי. זה טבעי. זה יפה שיש כל מיני מדינות בעולם ולכל מדינה ולאום הייחוד שלהם

ואני כתבתי כי היתה לדעתי סתירה בדבריה
_אני רוצה שיהיה רוב יהודי במדינה היהודית, כמו שהצרפתים רוצים רוב צרפתי והמצרים רוצים רוב מצרי. זה טבעי. זה יפה שיש כל מיני מדינות בעולם ולכל מדינה ולאום הייחוד שלהם
זה רצון לשמור על טוהר הגזע_

הדיון היה על מונחים.


את כתבת
כשאומרים "שמירה על טוהר הגזע" מתכוונים לטוהר גזעי גנטי, בדיוק כמו בכלבים
ויכול להיות שאת צודקת, אבל לא נראה לי שעל זה היה מדובר בדיון שהרגע העתקתי.
יעלי_לה
הודעות: 4313
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי יעלי_לה »

יוטי, סליחה שייחסתי לך דברים שלא אמרת :-)
יוטי*
הודעות: 97
הצטרפות: 23 פברואר 2005, 11:10

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי יוטי* »

:-) אין על מה.
טליה_אלמתן*
הודעות: 3831
הצטרפות: 21 ינואר 2005, 21:41
דף אישי: הדף האישי של טליה_אלמתן*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי טליה_אלמתן* »

מי אמר שמותר? מי שאמר שזה בסדר מה שהם עושים, שמנסים לפתור דרך מלחמה?
אני שואלת את מי שאומר שזה בסדר שהם יחשבו שזה שלהם, אבל זה לא בסדר שאני חושבת שזה שלי.
יוטי*
הודעות: 97
הצטרפות: 23 פברואר 2005, 11:10

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי יוטי* »

אני שואלת את מי שאומר שזה בסדר שהם יחשבו שזה שלהם, אבל זה לא בסדר שאני חושבת שזה שלי

המצב הוא כזה. שני עמים, לא מתים אחד על השני וכל אחד רוצה את כ-ל הארץ.
יש שני מצבים מעשיים (הרעיון שלך, טליה, קוסם לליבי אבל השכל מתייג אותו כלא מעשי) האחד הוא להילחם אחד כנגד השני בתקוה שאחד יתיאש ויברח או יושמד.
השני, לחלק את הארץ. חלק הם יקבלו כי גם ככה הם מרוכזים בו עכשיו ואנחנו נתפנה לשאר הארץ.

הראשון מתקים כרגע, אז אולי השני הוא הפיתרון?

מה את אומרת, יש מצב?
פלמונית_עם_חיוך*
הודעות: 2
הצטרפות: 06 יוני 2007, 23:06

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי פלמונית_עם_חיוך* »

ערבי פלסטינאי יהודי ארגנטינאי זה לא משנה כולנו בני אדם
וכולם כאן
אף אחד לא יעזוב פה, אף אחד לא יעזוב
אף אחד לא יעזוב פה אז
תתחילו לאהוב...
(שוטי הנבואה)
טליה_אלמתן*
הודעות: 3831
הצטרפות: 21 ינואר 2005, 21:41
דף אישי: הדף האישי של טליה_אלמתן*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי טליה_אלמתן* »

מה את אומרת, יש מצב?
אני כרגע לא מדברת על פיתרון (כבר דובר ועוד ידובר כאן ובדפים אחרים).
אני שואלת: למה לערבי מותר לחשוב שזו הארץ שלו ( או השטח שלו) ולי אסור? למה לערבי מותר להילחם על מה שהוא רואה כבית שלו ולי אסור?
עוד לא קיבלתי תשובה...
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

מי אמר שאסור? השאלה היא לאן זה יוביל ובשביל מה זה טוב.
יוטי*
הודעות: 97
הצטרפות: 23 פברואר 2005, 11:10

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי יוטי* »

מי אמר שאסור? השאלה היא לאן זה יוביל ובשביל מה זה טוב.
שבת_שלום*
הודעות: 3
הצטרפות: 08 יוני 2007, 22:21

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי שבת_שלום* »

היישר מהמייל:
מועתק מכתבתו של מאיר עוזיאל מעיתון הצופה של סוף השבוע:

זה התחיל בשורה שהתפרסמה בידיעה חדשותית באתר YNET:
'הנהג דרס את הצעירים בראשון לציון בזמן שהיה בגילופין'.
והנה כמה מן הטוקבקים שהגיעו לידיעה הזו:
תגובה 3:
  • איפה זה גילופין? התנחלות חדשה? לא אמרו שזה קרה בראשון לציון?
תגובה 10:
  • ל-3, לא הבנת. הוא היה בגילופין ורק אז נסע לראשון. אבל בטוח שגילופין זה בשטחים...
תגובה 12:
  • אז לא הבנתי איפה זה גילופין, ולמה מלכלכים על ראשון לציון אם זה היה במקום אחר?
תגובה 13:
  • ל-12 אם לא הבנת: גילופין זה ליד עין-עוררין, שזה 5 קילומטר דרומית לצומת כולנו-מסובין, שכולן נמצאות מעבר לקו הירוק.
ולמה מלכלכים על ראשון? כי בחג הזה כולנו ראשונין.
תגובה 23:
  • לכל המגיבים המטומטמים, כנסו!
גילופין זהו יישוב שהוקם בתקופת המנדט הבריטי במסגרת מבצע חומה ומגדל ליישוב הנגב.
היישוב גילופין הוקם על ידי עולים יוצאי אוזבקיסטן והונגריה, שאת פרנסתם מצאו בגילוף מזכרות עץ למבקרים שעלו לארץ ישראל.
היישוב היה מקור גאווה ושימחה בעשורים הראשונים להקמתו, אך לאחרונה יצא שמו לשימצה והוא עולה לכותרות בנסיבות לא מחמיאות, כמו המקרה בראשון לציון, ובצומת גינתון ובעשרות מקרים אחרים.
אנו תושבי גילופין הוותיקים, מוחים ודוחים בשאט נפש את הטענות שהוצאנו את צעירינו לתרבות רעה. זו המדינה, וזו תרבות האין תרבות שלה, תרבות הטלנובלות והסרק. כולם מוזמנים לגילופין להתרשם, בפורים במיוחד. אם שוטים אז לא שותים, ואם שותים אז שוטים ורק אז.. לא נוהגים.
תגובה 27:
  • גילופין!!! נהג בגילופין: משמע, גילופין= רכב שטח חדיש תוצרת סין. להשיג ביבוא אישי בלבד.
תגובה 28:
  • גילופין היא בעצם שיבוש של השם הדרוזי מסעדה, שבדרום. בלשנים חקרו והגיעו למסקנה כי עם השנים האותיות מ ו-ס שונו בטעות ל "פין".
הם היו מרוצים כל כך מהגילוי שהוסיפו את המילה "גילו". אם כן משמעותה האמיתית של הידיעה היא שהנהג בעצם רצה לגלוש בחרמון, אך טעה בדרך.
>ספושבוע נעים<
סוף_מעגל*
הודעות: 642
הצטרפות: 14 יולי 2002, 18:09
דף אישי: הדף האישי של סוף_מעגל*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי סוף_מעגל* »

גדול ! במיוחד תגובה 23 :
היישוב גילופין הוקם על ידי עולים יוצאי אוזבקיסטן והונגריה, שאת פרנסתם מצאו בגילוף מזכרות עץ למבקרים שעלו לארץ ישראל.
אין כמו האינטרטט.
ניצה_פורחת*
הודעות: 178
הצטרפות: 15 אפריל 2008, 00:09
דף אישי: הדף האישי של ניצה_פורחת*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי ניצה_פורחת* »

וגם נגד דתיים. אולי לא "אלימות" מילולית, אבל התבטאויות כן. ואחר כך אומרים שהבעיה עם הדתיים היא שהם לא פלורליסטים.....
(לא יודעת אם להוסיף לדף או לא. אם אתחרט, אמחק. תאמינו לי שמסוכן לכתוב פה הודעות פוליטיות שהן לא פוליטיקלי קורקט, מתנפלים עליך בחמת זעם)
הודעה למחיקה
טליה_אלמתן*
הודעות: 3831
הצטרפות: 21 ינואר 2005, 21:41
דף אישי: הדף האישי של טליה_אלמתן*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי טליה_אלמתן* »

אני מרגישה שכבר כמעט ולא. מיעוט קולני ;-)
...*
הודעות: 278
הצטרפות: 11 מרץ 2005, 01:11
דף אישי: הדף האישי של ...*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי ...* »

העבר מהדף: מפגש חינוך ביתי בשומרון
_יש אצלנו כרגע משחקיה חמודה (לא מאוד עשירה מבחינת משחקים, אבל די גדולה, וממוזגת, ולגמרי בחינם)
היא לא בחינם. היא במחיר כבד. וכולנו משלמים אותו, יחד עם המים שלכם, החשמל שלכם, המועצות האזוריות המנופחות שלכם, הכבישים הבלתי נחוצים ועוד ועוד ועוד...
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

ל ...
אני לא מהשומרון,
ההערה שלך לא פחות מגועלית,
ובעיקר ומעל לכל אינה במקומה.
...*
הודעות: 278
הצטרפות: 11 מרץ 2005, 01:11
דף אישי: הדף האישי של ...*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי ...* »

ממש מתנצלת. בעיניי ההתנחלויות לא פחות מגועליות וממש לא במקומן, על כל תכולתן וכל הנעשה בהן.
וטליה, את מוזמנת להתנשא עם ה"מאמי" שלך על מישהו אחר. אני לא חתול וגם לא ערסית.
פלונית_אלמונית*
הודעות: 1700
הצטרפות: 23 ספטמבר 2001, 07:34
דף אישי: הדף האישי של פלונית_אלמונית*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי פלונית_אלמונית* »

וואו, עד שלא אמרת לא שמתי לב שמזמן לא שלחו לנו חשבונות חשמל, מים, ארנונה וזה! איזה קטע, מגניב! תודה רבה שאת משלמת לי על זה.
...*
הודעות: 278
הצטרפות: 11 מרץ 2005, 01:11
דף אישי: הדף האישי של ...*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי ...* »

ומוסיפה שמבחינתי כל דף שעוסק בהתנחלויות הוא מקום טוב לדיון פוליטי על ההתנחלויות. כי הן לא לגיטימיות.
לא מתאים שפשוט יהיו דפים שמראים שאפשר לחיות בנחת בהתנחלויות בדיוק כמו כולנו, כאילו כלום, עם חינוך ביתי ומפגשים ומתנ"ס ומשחקייה.
ההתנחלויות צריכות להצטדק. כל הזמן ובכל מקום עד שלא נראה אותן יותר.
ואת ההשתקה בדמות "הי, כאן המקום למשהו נעים ונחמד אז קחי את הדעות שלך לדף אחר" תחסכו ממני.
אף אחד לא קובע איפה מותר ואיפה אסור להגיד דברים כל זמן שהדברים עצמם לא פוגעים במישהו על רקע אישי.
זו דעתי. ואני אשמיע אותה איפה שנוח לי!
...*
הודעות: 278
הצטרפות: 11 מרץ 2005, 01:11
דף אישי: הדף האישי של ...*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי ...* »

אם זה היה נגמר במים וחשמל וארנונה ניחא. זה הכסף הקטן.
הבעיה שלי עם הכסף הגדול, הענק, שמאפשר לכם לחיות שם.
עם מקומות העבודה הפיקטיביים. עם הכיתות הקטנות. עם הסבסוד של הקרקע.
עם ההגנה של הצבא. מוכנה שתחזרי לגור בישראל ואני אשלם לך עד קץ הדורות את כל החשבונות. גם את האינטרנט :-)
...*
הודעות: 278
הצטרפות: 11 מרץ 2005, 01:11
דף אישי: הדף האישי של ...*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי ...* »

זו לא מלחמת עריכות. זו הבעת דעה. אני לא מוחקת תגובות של אחרים, בניגוד למה שאת עושה ואחרות.
אני מתעקשת לנהל כאן דיון שלדעתך לא שייך לכאו ולדעתי כן.
אם אני טועה אז אף אחד לא יענה וזה יהיה בסדר גמור.
מה שאת אומרת בזה שאת מוחקת אותי זה שהדברים לא שייכים לכאן ושאת משום מה מחליטה.
את זכאית כמובן לדעתך אבל אני לא חושבת שזה מצדיק מחיקה.
מילים_כדורבנות*
הודעות: 1
הצטרפות: 14 ינואר 2011, 16:12

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי מילים_כדורבנות* »

3 נקודות צודקת לחלוטין.
מעולם לא הבנתי איך אתר כמו באופן טבעי יכול להכיל בתוכו אנשים שבארחות חיייהם מגלמים את כל מה שמנוגד לאמונות הבסיס שלו, אבל יש להם איזו פינה קטנה שכן מתאימה. זה בדיוק כשם שמתנחל לא יכול להצהיר על עצמו כהומניסט או מתנחלת כפמיניסטית, שכן בתוך ההגדרות הללו מגולמת הנחת היסוד בשיוויון בין בני האדם ובחירות הטבעית שיש להם מתוקף היותם בני אנוש, זכויות שאנשים הגרים בהתנחלויות רומסים ברגל גסה לשכניהם, רק בשל השתייכותם האתנית השונה מזו שלהם.
אני_חיפאית_אז_גם_לשבת_בחושך*
הודעות: 1
הצטרפות: 14 ינואר 2011, 16:24

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי אני_חיפאית_אז_גם_לשבת_בחושך* »

זכויות שאנשים הגרים בהתנחלויות רומסים ברגל גסה לשכניהם, רק בשל השתייכותם האתנית השונה מזו שלהם.

אני מאוד אשמח להבין מה ההבדל בין ההתנחלויות לבין כל יישוב שתושביו גורשו ב48, מלבד התיפיפות נפש...
במה המתנחלים רומסים יותר ממני?
יש ויש כמו שיש ויש בכל מקום.
ןהכללות זה לבורים.
למה מעולם לא גורשו מהאתר אלו שסיפרו על דירתם בעין הוד או ביפו (וסיפור חיפה או עין הוד ידוע...)
או בגולן?
אבל סבבה.
תהנו מההשתלחות.
מההתלהמות.
מהיכולת לענות ולחזק את עצמכם שוב ושוב במהלך השבת מתוך ידיעה שהרבה מאלו שהיו שמחים לענות לא יהיו פה...
טליה_אלמתן*
הודעות: 3831
הצטרפות: 21 ינואר 2005, 21:41
דף אישי: הדף האישי של טליה_אלמתן*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי טליה_אלמתן* »

שלוש נקודות יקרה. אולי תבחרי כינוי שיקל עלינו לפנות אליך?
לעצם הענין.
אני מבינה שאת חושבת ומרגישה שיהודה ושומרון שייכים לערבים.
אני מרגישה וחושבת שהשטחים הללו שייכים לעם היהודי.
על כן, עלי להילחם עליהם (ובוודאי שלגיטימי להתגורר בהם). כמו הערבים :)
נכון, מצבנו הצבאי טוב משלהם. מצד שני, זו דרכה של מלחמה. לא עושים השוואת כוחות ואז מתחילים להילחם. אין בזה הגיון, וזה גם גורם להנצחת המצב המלחמתי (דומה מאוד למה שקורה היום, בגלל שישראל לא באמת נלחמת, למרבה צערי ושמחתך).
בנוסף, אני מצרה על מצבם של ערביי השטחים. לדעתי עלינו להעניק להם אזרחות מלאה במדינת ישראל. לצערי, קולי אינו נשמע, לפחות כרגע. הרבה פעמים בדמוקרטיה, אנחנו נאלצים לחיות האופן ש"הרוב" מכתיב, במידה ודעתנו שונה. עם זאת, אני מקווה שהעתיד יהיה יפה יותר, לנו ולהם.
ממ*
הודעות: 1322
הצטרפות: 11 ינואר 2006, 19:32

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי ממ* »

_ומוסיפה שמבחינתי כל דף שעוסק בהתנחלויות הוא מקום טוב לדיון פוליטי על ההתנחלויות. כי הן לא לגיטימיות.
לא מתאים שפשוט יהיו דפים שמראים שאפשר לחיות בנחת בהתנחלויות בדיוק כמו כולנו, כאילו כלום, עם חינוך ביתי ומפגשים ומתנ"ס ומשחקייה.
ההתנחלויות צריכות להצטדק. כל הזמן ובכל מקום עד שלא נראה אותן יותר._
נכון נכון נכון. כל מילה!!!
טליה_אלמתן*
הודעות: 3831
הצטרפות: 21 ינואר 2005, 21:41
דף אישי: הדף האישי של טליה_אלמתן*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי טליה_אלמתן* »

מתוך הדף דרך ארץ בצ'יק צ'ק:
"שמרו על סדר טוב. כדי שהאתר לא יהפוך לתוהו של דעות וסיפורים, נסו לשים כל דבר במקום מתאים. אם אתם רוצים לכתוב משהו בנושא קצת שונה מזה של הדף הנוכחי, פתחו דף חדש ובחרו לו שם דף מתאים."
טליה_אלמתן*
הודעות: 3831
הצטרפות: 21 ינואר 2005, 21:41
דף אישי: הדף האישי של טליה_אלמתן*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי טליה_אלמתן* »

לדעתי לא מתאים שפשוט יהיו דפים שמראים שאפשר לחיות בנחת ביחסים חד מיניים בדיוק כמו כולנו, כאילו כלום, עם חינוך ביתי ומפגשים ומתנ"ס ומשחקייה.
ההומואים והלסביות צריכים להצטדק. כל הזמן ובכל מקום עד שלא נראה אותם יותר.

לדעתי לא מתאים שפשוט יהיו דפים שמראים שאפשר לחיות בנחת כשאוכלים בשר בדיוק כמו כולנו, כאילו כלום, עם חינוך ביתי ומפגשים ומתנ"ס ומשחקייה.
אוכלי הבשר צריכים להצטדק. כל הזמן ובכל מקום עד שלא נראה אותם יותר.

לדעתי לא מתאים שפשוט יהיו דפים שמראים שאפשר לחיות בנחת כשחותרים תחת המדינה היהודית בדיוק כמו כולנו, כאילו כלום, עם חינוך ביתי ומפגשים ומתנ"ס ומשחקייה.
החתרנים צריכים להצטדק. כל הזמן ובכל מקום עד שלא נראה אותם יותר.

לדעתי לא מתאים שפשוט יהיו דפים שמראים שאפשר לחיות בנחת במיטה המשפחתית בדיוק כמו כולנו, כאילו כלום, עם חינוך ביתי ומפגשים ומתנ"ס ומשחקייה.
ההורים הסוטים הפדופיליים צריכים להצטדק. כל הזמן ובכל מקום עד שלא נראה אותם יותר.
טליה_אלמתן*
הודעות: 3831
הצטרפות: 21 ינואר 2005, 21:41
דף אישי: הדף האישי של טליה_אלמתן*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי טליה_אלמתן* »

(נאמר ע"י אם סוטה שישנה עם ילדיה וגם אוכלת בשר, שכמו רבים וטובים, גם עשתה הליכה בצד הפרוע בימי צעירותה)
...*
הודעות: 278
הצטרפות: 11 מרץ 2005, 01:11
דף אישי: הדף האישי של ...*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי ...* »

טליה,
1) אנא הפסיקי להתנשא. בהתחלה קראת לי "מאמי" כאילו אני איזו פריחה מהשוק, אחר כך הצעת לי לבחור כינוי אחר כי זה שבחרתי לא נוח לך ואחר כך את מזמינה "לבוא בשלום" רגע אחרי שערכת החוצה את דבריי למרות שביקשתי מפורשות לא לעשות זאת וגם הסברתי למה.
2) אנא הפסיקי למחוק את דבריי או לערוך אותם החוצה. זה איננו דף בית אישי שלך.

אני מבינה שמבחינתך הדברים אינם קשורים ולכאורה מועלה פה עוד דיון פוליטי וכחני.
את רשאית כמובן להחזיק בכל דעה שתרצי אבל אין לך רשות לכפות אותה על אחרים.

מזווית הראיה שלי כל דף העוסק בחיים בהתנחלויות הוא דף פוליטי. התנחלות אינה מקום נורמלי. ואני רואה לנכון לומר את זה.
קשה לך עם זה? את מוזמנת לומר או לצעוק שקשה לך עם זה. הביעי עמדה במקום למחוק את זו של אחרים.
את היא זו שתמיד מתיימרת להגן על זכותם של אחרים לומר את דעתם. כעת מסתבר שאת עושה זאת רק אם לדעתך העמדה מובעת במקום המתאים.
בעיניי זהו המקום המתאים.
את כותבת פעמים רבות דברים שמחרידים אותי ולא יעלה על דעתי למחוק אותם או לערוך אותם בלי רשותך.

לו פתחתי דף על הומואים ולסביות ומישהו היה בא ומבקש ממני להצטדק על היותי לסבית הייתי בוחרת אחת מן השתיים: לענות או להשאיר את הדברים כפי שהם, עדות לכך שמישהו פעם חשב לנכון להשמיע אותם במקום ובזמן שבחר. ולו היה מתפתח דיון סביב אותה תגובה הייתי מתיחסת אל הדיון כפי שהוא כי כנראה יש אנשים שזה חשוב להם וזוהי עמדתם.

את מתוסכלת? מתעצבנת? הביעי עמדה עניינית. דרשי לערוך את הדברים. דעתי תישמע כדעתם של אחרים.

לדעתי הדיון הזה מתאים פה. וכמי שפתחה אותו אני מבקשת שיישאר במקומו.
...*
הודעות: 278
הצטרפות: 11 מרץ 2005, 01:11
דף אישי: הדף האישי של ...*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי ...* »

טליה, אני מבקשת ממך שוב להפסיק ולמחוק אותי.
את מטיפה לדרך ארץ אבל תראי איך את מתנהגת?
זה שמשהו מעצבן אותך עוד לא אומר שאת יכולה פשוט להזיז אותו כדי שלא יקלקל לך בעיניים.
אין לי שום עניין להיכנס איתך למלחמות עריכה. פשוט תפסיקי. אין לזה כל הצדקה מעבר לרגישות האישית שלך לנושא וזה לא מקובל.
טליה_אלמתן*
הודעות: 3831
הצטרפות: 21 ינואר 2005, 21:41
דף אישי: הדף האישי של טליה_אלמתן*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי טליה_אלמתן* »

_מתוך הדף דרך ארץ בצ'יק צ'ק:
"שמרו על סדר טוב. כדי שהאתר לא יהפוך לתוהו של דעות וסיפורים, נסו לשים כל דבר במקום מתאים. אם אתם רוצים לכתוב משהו בנושא קצת שונה מזה של הדף הנוכחי, פתחו דף חדש ובחרו לו שם דף מתאים."_
אלה כללי ההתנהגות בקהילה :-) בשמחה אפשר להעביר לדף חדש, לפי בחירתך :-)
...*
הודעות: 278
הצטרפות: 11 מרץ 2005, 01:11
דף אישי: הדף האישי של ...*

אלימות מילולית באתר נגד הימין

שליחה על ידי ...* »

טליה, בפעם האלף היום - תפסיקי למחוק אותי ולענות לי איפה שנראה לך מתאים.
בעיניי מתאים פה. בעיניי זה לא נושא שונה אלא אותו נושא. בעיניי אין צורך בדף חדש כי זה הדף המתאים.
מה פה לא הבנת?

ואני ממשיכה לבקש ממך להפסיק להתייחס אלי בהתנשאות. אם את מוחקת אותי באגרסיביות ומחליטה בשבילי איפה ראוי להתדיין לפחות מחקי את החיוכים.
קראתי מצוין את ההנחיות לדרך ארץ. הבנתי אותן. זה המקום המתאים לדיון שלי.
אני מבינה שאת חולקת עלי. דעתך אינה גוזרת את הזכות להעביר אותו לאן שנוח לך.
את עושה מעשה אלים. אף אחד לא מכריח אותך להגיב אבל לא יכול להיות שהתגובה שלך תהיה עריכה ואחר כך תלמדי אותי על דרך ארץ.
שליחת תגובה

חזור אל “הוגים ודעות”