במי אתם בוחרים דף זמני

בריג'י_נומושי*
הודעות: 432
הצטרפות: 28 אוגוסט 2008, 21:26
דף אישי: הדף האישי של בריג'י_נומושי*

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי בריג'י_נומושי* »

מה דעתכם על ביבי האימבציל שזרק לנו משלמי המיסים (המיסים ההזויים ) 300 מיליון על הקמת ''עיר המסתננים'' בקציעות ובשו-שו הקפיא את הפרוייקט ? זה אדם שמוביל מדינה, שלוקח אחריות על מעשיו ? אני למשל מתפוצצת !!!

אין פיקוח על דברים כאלה ? שתקום מיד מועצת העם !
ממ*
הודעות: 1322
הצטרפות: 11 ינואר 2006, 19:32

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי ממ* »

טוב, אבישג, קראתי בקפידה את דברייך האחרונים וחטפתי ייאוש נוראי.
כן, אתם סובלים מהפלסטינים, אבל וזה אבל גדול, אתם החזקים. מה שהכי מפריע זאת ההכחשה וטווית דברים שנראית כלא קשורה לעובדות.

דוגמאות:
  1. ההיפך לעומת זה כן קיים, כלומר אם הישראלי אשם יש לפלסטיני את מי לתבוע.
בחיאת, אבישג, איך פלסטיני יכול לתבוע מתנחל? לאן הוא ניגש? איפה הוא ממלא את התביעה? הרי אין לו מספר זהות ישראלי, אז הוא אפילו לא יכול למלא את הטופס. ומי בדיוק יטפל לו בתביעה, חברת ביטוח ישראלית? את חושבת שפקידה ישראלית תשלח לו לכפר שמאי ותעביר פיצויים לחשבון פלסטיני? נו, באמת.
  1. לדעתי ברגע שעם ישראל יכיר ביעודו לגור בארצו ולעבוד את האל ולהיות מדינה שהיא אור לגויים אז גם הערבים יסכימו לחיות איתנו כאן בשלום במעמד של אורחים (כלומר בלי השפעה על נושאים לאומיים)
ראי כמה בעיות רק במשפט הזה.
א. לעבוד את האל כשאת אומרת "לעבוד את האל" את נשמעת לחילוני פגאנית כמו שהפגאנים נשמעים לך. כמה שנים עוד תתרפסו בפני איזו דמות מומצאת, ותשתמשו בה כדי לשלול מאנשים זכויות (מעמד של אורחים--אוי לנו ואבוי לנו). ומה שהורס אותי הוא שהדמות הזו גם די מזעזעת, קנאית ורוצחת (סתם דוגמה "ומחיתי את כל היקום אשר עשיתי מעל פני האדמה"--דברי אלוהים לנוח--מקסים!). וכמה זמן עוד תצייתו כמו עדר חסר מוח לפרשנויות של אנשים כמוני וכמוך שהתפלפלו להם מול הכתובים.

ב. אור לגויים אנחנו כל כך לא יותר טובים מאף אחד: אנחנו--היהודים--מנהלים כלכלה מרושעת, מקצצים פנסיות לקשישים, סוגדים לתוכניות ריאליטי מבחילות, מעריצים מנהיגים מושחתים ואכזרים שמבזבזים על לילה במלון שלוש משכורות חודשיות של משפחה בדימונה. נו באמת. עושים את זה יחד חילונים ודתיים.

ג. אז גם הערבים יסכימו לחיות איתנו כאן בשלום במעמד של אורחים יש סתירה בדברייך. אי אפשר לשים את האפשרות של אור לגויים תוך הצבת אנשים כמוך וכמוני כנחותים (לא לוקחים חלק בהחלטות החשובות).

והכי חשוב
שיא ההכחשה:
בסופו של דבר רוב הפגיעה בהם נובעת מהטרור שלהם

את יודעת איך השלטון הצבאי התייחס אל הפלסטינים במשך שנים? ואיך אנשים פה התייחסו לפועלי בניין פלסטינים חרוצים וישרים? כמו לעבדים בזויים (יודעת מגוף ראשון--אבא שלי מהנדס בניין). את יודעת איזה רוע מפגינים חיילים שלנו ללא צורך? יודעת מגוף ראשון.

רק דוגמה, בשבוע שעבר היה אצלי מתקין מדיח שחיזק את הצינור באזיקונים. צעיר שלא נראה לחלוטין כמו איזה מוצר תל אביב שמאלני. אמרתי משהו על האזיקונים (איך שהומצאו בשביל לטפל בעצירים ואיך שמשמשים גם לשרברבות). ואז הוא פתאום פתח בסיפורים ארוכים איך הוא אף פעם לא השתמש בהם בשטחים, אבל כל החברים שלו כן, והחזיקו ככה עצורים פלסטינים שעות. והמג"בניקים כל הזמן מתעללים. והרבה פעמים נודע שמי שתפסו זה בכלל לא מי שצריך, וכולם ממשיכים להתעלל בו בסבבה. ואיך שמתנחלים מפריעים לפלסטינים למסוק את הזיתים שלהם ביומיים העלובים שהצבא מתיר להם--מפחידים את הפלסטינים שלא מעיזים להתקרב לעצים, והצבא עומד ליד ולא עושה דבר. את יודעת שלפלסטינים האלה יש ילדים חמודים בדיוק כמו שלי ושלך, שמגיע להם לאכול. את יודעת מה זה לראות אבא מושפל שמונעים ממנו להתפרנס?

הפלסטינים לא סובלים בגלל טרור. הם תמיד סבלו. אנחנו--היהודים--רעים ואכזרים בדיוק כמו כולם. מתעללים ללא צורך. חמדנים ופולשים. לא אור לגויים ולא בטיח.
גוונים*
הודעות: 1638
הצטרפות: 23 מרץ 2010, 16:12

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי גוונים* »

האצ"ל שמר מאוד על טוהר הנשק והקפיד לא לפגוע באוכלוסייה אזרחית. האצ"ל הוא באמת דוגמא טובה לארגון שהרים מבצעים מטורפים ועם זאת השתדל למזער פגיעה בחיי אדם
אבישג, בלי שום קשר לדעות פוליטיות כאלה או אחרות, זה פשוט משפט לא נכון עובדתית.
האצ"ל פגע (הרג) באוכלוסיה אזרחית לפעמים במקרה ולפעמים במכוון ואפילו יותר מכך, האצ"ל הרג ופגע ביהודים שנחשדו בשיתוף פעולה.
הנה פירוט:
http://www.gilihaskin.com/Article.Asp?ArticleNum=585
יש על כך לא מעט מקורות.
אבישג_א*
הודעות: 2086
הצטרפות: 25 נובמבר 2006, 22:44
דף אישי: הדף האישי של אבישג_א*

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי אבישג_א* »

בחיאת, אבישג, איך פלסטיני יכול לתבוע מתנחל? לאן הוא ניגש? איפה הוא ממלא את התביעה? הרי אין לו מספר זהות ישראלי, אז הוא אפילו לא יכול למלא את הטופס. ומי בדיוק יטפל לו בתביעה, חברת ביטוח ישראלית? את חושבת שפקידה ישראלית תשלח לו לכפר שמאי ותעביר פיצויים לחשבון פלסטיני? נו, באמת.
טוב, נבדוק את העניין, ככה הבנתי אבל לא ממש עשיתי תחקיר. ומה לגבי ההיפך ? פלסטיני כן משלם לישראלי פיצויים ? את חושבת שחברת ביטוח פלסטינית מתעניינת בנזק שנעשה לרכב ישראלי ?


אז גם הערבים יסכימו לחיות איתנו כאן בשלום במעמד של אורחים יש סתירה בדברייך. אי אפשר לשים את האפשרות של אור לגויים תוך הצבת אנשים כמוך וכמוני כנחותים (לא לוקחים חלק בהחלטות החשובות).
לא רואה בזה נחיתות, גם לא חושבת ברמה העקרונית שיהודים צריכים להיות אזרחים במדינות אחרות ובטח לא להתערב להם בנושאים לאומיים. לדעתי הבלאגן כאן נובע מכך שעם ישראל שונה במס' פרמטרים מעמים אחרים ובאי סדר שיש כאן בארץ כתוצאה ממונחים חופפים כמו יהודי וישראלי. בכל מקרה דיברתי ברמה העקרונית, באופן מעשי כנראה אין לנו פתרון מלא למצב, לדעתי גם לכם אין.


את יודעת איך השלטון הצבאי התייחס אל הפלסטינים במשך שנים? ואיך אנשים פה התייחסו לפועלי בניין פלסטינים חרוצים וישרים? כמו לעבדים בזויים (יודעת מגוף ראשון--אבא שלי מהנדס בניין). את יודעת איזה רוע מפגינים חיילים שלנו ללא צורך? יודעת מגוף ראשון.
זה שאנחנו מתנשאים כלפיהם (גם בארץ) וזה שיש בהם פגיעות שאינם לצורך זה משהו שצריך לשנות, לא בסתירה לעובדה שהמחסומים והגבלות אחרות שקיימות נובעות מצרכי ביטחון. או שאת חושבת שאנחנו סתם שמים מחסומים ?


ואיך שמתנחלים מפריעים לפלסטינים למסוק את הזיתים שלהם ביומיים העלובים שהצבא מתיר להם--מפחידים את הפלסטינים שלא מעיזים להתקרב לעצים, והצבא עומד ליד ולא עושה דבר. את יודעת שלפלסטינים האלה יש ילדים חמודים בדיוק כמו שלי ושלך, שמגיע להם לאכול. את יודעת מה זה לראות אבא מושפל שמונעים ממנו להתפרנס?
אולי הם מפחדים מאיתנו, בטוח גם אנחנו מפחדים מהם, מתחושות מאוד אישיות. את עניין המסיק אפשר לפתור, גם את שאר הפגיעות בהם אם תהיה יותר הידברות בין מתנחלים לפלסטינים . אבל זה לא משהו שאת רוצה בו, יודעת למה ? כי ברגע שזכויות אדם כאן יהיו בסדר פחות או יותר יהיה לכם יותר קשה להלחם בכיבוש.

טוב, אנחנו גולשות לוויכוחים הקבועים באתר, אפשר לעשות העתק הדבק מדפים אחרים.
אבישג_א*
הודעות: 2086
הצטרפות: 25 נובמבר 2006, 22:44
דף אישי: הדף האישי של אבישג_א*

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי אבישג_א* »

טוב גוונים, תודה על המידע, אני אבדוק את הנושא בהזדמנות (הרבה חומר לקרא), בכל מקרה המחתרת העיקרית והגדולה באותה תקופה הייתה ההגנה.
ממ*
הודעות: 1322
הצטרפות: 11 ינואר 2006, 19:32

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי ממ* »

גם את שאר הפגיעות בהם אם תהיה יותר הידברות בין מתנחלים לפלסטינים . אבל זה לא משהו שאת רוצה בו, יודעת למה ? כי ברגע שזכויות אדם כאן יהיו בסדר פחות או יותר יהיה לכם יותר קשה להלחם בכיבוש.

אבישג, אני נשבעת לך שאני רוצה שיהיה בסדר בשטחים. אם המתנחלים היו מתיישבים שם והפלסטינים היו מקבלים את אותן זכויות. אז הייתי בעד להעניש בחומרה כל פלסטיני (או אחר) שנוהג באלימות. מי שמקבל זכויות--שיתנהג כמו שצריך, גם אם לא הכול נראה לו.

בנוגע להידברות בין מתנחלים לפלסטינים, תראי, עיקר המטלה פה היא עליכם.
אתם גרים שם, זאת החובה המוסרית שלכם להתנהג יפה ל"ילידים" שהיו שם שנים רבות מאוד. הייתם צריכים לשתף אותם בתשתיות, להזמין אותם להקים מועצות משותפות, להקים פרויקטים יחד, להקים פארקים וגינות ביחד, להגן בעצמכם על המסיק. אם הייתם בעצמכם נלחמים שתהיה לשכנים שלכם זכות בחירה, אז יאללה, גורו שם בכיף. זאת כולה אדמה. ואם פלסטיני לא רוצה שכן שווה זכויות, בעיה שלו. בחיי. הייתי באה לבקר אותך לקפה (יש מכונת קפה נורמלית באיתמר? לא נראה לי :-) ). נשבעת לך.

כשאח שלי (הפרופסור המכובד והלבן מאוד) עבר לגור ברחוב ערבי לגמרי ביפו (רק שם הוא הצליח לקנות דירה) עוד לפני שיהודים עשירים השתלטו על עג'מי, הוא ישר הלך והתנדב במתנ"ס היפואי, הבת המפונפנת שלו הלכה לגן ערבי-יהודי הכי רגיל שיש, בית הקפה הקבוע שלו היה של ערבי ולשם הוא הביא את כל החברים שלו, בעל בית הקפה נהיה ידיד, הוא נלחם יחד עם השכנים הערבים על עוד שטחים ירוקים ועל פרויקט עצים ועוד. קיבלו אותו יפה לאללה. תמיד הרגשתי הכי נוח להסתובב שם. ככה משתלבים במקום.
פלוני*
הודעות: 615
הצטרפות: 14 נובמבר 2001, 21:52

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי פלוני* »

שלום אבישג,
רציתי לשאול משהו שתמיד מסקרן אותי --
האם לדעתך צריך, ולו רק באופן תיאורטי, להיות שוויון מלא, ואני מדגיש מלא, לערבים וליהודים? שוויון בזכות על הקרקע, בזכות להגדרה עצמית, בזכות לבחור ולהיבחר?
אני מבין, ולגמרי לא מקבל, את העמדה שהם רוצים להרוג אותנו וכו' וכו' ולכן אסור לעזוב ולצאת מההתנחלויות. אבל זו עמדה פרקטית. מה לגבי העניין העקרוני.
לי נדמה, ואני מקווה שאני טועה, שבאופן כללי העמדה של מתנחלים ושל הימין היא פשוט שלערבים באופן מאוד ראשוני ובסיסי לא מגיעות זכויות כמו ליהודים.
אני טועה?
חיה_פוליטית*
הודעות: 93
הצטרפות: 20 ינואר 2013, 21:49

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי חיה_פוליטית* »

_ז גם הערבים יסכימו לחיות איתנו כאן בשלום במעמד של אורחים יש סתירה בדברייך. אי אפשר לשים את האפשרות של אור לגויים תוך הצבת אנשים כמוך וכמוני כנחותים (לא לוקחים חלק בהחלטות החשובות).
לא רואה בזה נחיתות, גם לא חושבת ברמה העקרונית שיהודים צריכים להיות אזרחים במדינות אחרות ובטח לא להתערב להם בנושאים לאומיים._
מדינות אחרות, מערביות, אינן מגדירות עצמן על פי דת. לכן אזרח הוא אזרח ויש לו זכויות וחובות כמו לכל אחד, לא משנה מה דתו.
אכן במדינות לא דמוקרטיות מצב המיעוטים בכלל, והיהודים בפרט, כמעט תמיד קשה יותר.

אני לא הייתי מסכימה לחיות במדינה שבה אין לי שום יכולת להשפיע על גורלי, על הדברים המהותיים ביותר בחיי -
מי יהיו המנהיגים, איזה חינוך יקבלו ילדיי, מה ילמדו אותם בבתי הספר ועוד ועוד ועוד.
ואני לא מצפה שאחרים יסכימו לקבל זאת.
אני גם חושבת שהציפייה שמישהו אחר יקבל את זה, ועוד במקום שבו הוא ואבותיו נולדו וחיו כל חייהם היא נאיבית, במקרה הטוב.
את באמת מאמינה שהם יקבלו את זה אי פעם?
גם אם נשים בצד את העובדה שבעיניי ועבורי זו דרישה לא הוגנת ולא הגיונית - הם לעולם לא יסכימו לקבל זאת.
מה נשאר לעשות?
  1. לדכא אותם בכוח.
  2. לנסות לתת להם אוטונומיה.
הפתרון השני נראה לך הזוי. אני מבינה את זה.
בעיניי זה הפתרון היחיד.
אגב, אני רוצה את זה קודם כל בשבילי, כי אני חושבת שעם כובש הוא עם שהשחיתות המוסרית פושה בו ומרקיבה אותו.
וזה בדיוק מה שקורה לנו. כל עשור שחולף, אנחנו הופכים פחות צודקים, פחות מוסריים, יותר מושחתים - ופחות רואים את זה.
פחות ופחות ופחות אור לגויים.

אבל זו סטייה מהנושא.
מה שרציתי לומר זה שהציפייה לשלום היא גם בעיניי מוגזמת.
אם נצא וניתן להם לנהל את חייהם, אולי בעוד כמה עשורים זה יגיע.
כרגע אני מסתפקת בשקט, בהפסקת הכיבוש. בהתאספות חזרה אל תוך גבולותינו הרשמיים והמוכרים ובחיזוק שלנו - כעם, כמדינה, כחברה.
גם אם הם יתקפו אותנו - נתמודד עמם, זה לא יהיה גרוע כמו שזה עכשיו.
כי עכשיו הם במילא תוקפים אותנו, וככל שאנחנו יותר זחוחים ומושחתים, כך כוחנו להגן על עצמו פוחת, ואנחנו לא רואים את זה.

תראי, הם לעולם לא יפסיקו להילחם על עצמאותם. לעולם.
זה נכון שיש קיצונים בצד שלהם שרק רוצים להשמיד אותנו.
אבל רוב האנשים שם, כמו פה, פשוט רוצים לחיות בכבוד.
משפחות רוצות להתפרנס, לא להיות מושפלות, לקבל זכויות בסיסיות.
אם יתנו להם את זה - אני באמת מאמינה שרוב העם שם יתרכז, כמונו, בלהשתקם. במקרה שלהם מדובר על בנייה של תשתיות בסיסיות,
רשתות חינוך, רווחה, מרכזים קהילתיים וכו'.
אני חושבת שהם יעדיפו להתעסק בזה מאשר לצאת למסע צלב (או סהר) של כיבוש בתוך שטחי הקו הירוק.
רובם חפצי חיים.
מה באשר לקיצונים?
זו סכנה, אני מודה.
זו הסיבה שמחובתנו ובשביל עצמנו, חשוב שנחזק את הפלסטינים המתונים.
ונעמוד על המשמר.
זה יהיה טוב עשרות מונים מלשבת שם ולחנוק אותם בעצם נוכחותנו.
אבישג_א*
הודעות: 2086
הצטרפות: 25 נובמבר 2006, 22:44
דף אישי: הדף האישי של אבישג_א*

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי אבישג_א* »

באתי להפרד

קראתי את הפוסטים האחרונים, היה לי מעניין. ממ, נהניתי לקרא על אח שלך זה יפה בעיני. ולגבי שאר התגובות-הערות-שאלות כרגע אני לא מסוגלת להגיב.

היה לי מאוד מעניין להכיר, אני חושבת שהדיון התנהל ברובו באופן מאוד מכבד ויפה, אני מודה למי שאפשרה לדיון להתנהל באופן הזה, למי שעזרה לי לחזור לשפיות כשאיבדתי כיוון, למי שהתייחסה לנושאים שהועלו באופן ענייני ומכבד (צוויל, צר לי, כגבר יחיד תאלץ להכלל במגזר הנשי, לפחות עד שיסתפחו אליך חברים נוספים (-: ). נהניתי להעלות נקודות שעניינו אותי ולנתח אותם יחד אתכם, היה לי חשוב לשמוע קו חשיבה מאוד שונה משלי והדברים שקראתי כאן יספקו לי מן הסתם חומר למחשבה לעוד תקופה ארוכה. כרגע עמוס לי מאוד נפשית אז אני לוקחת פסק זמן מהדף והאתר, מן הסתם נשוב בעתיד ואולי נמשיך כאן את הדיון. חשבתי פשוט להעלם אבל הגעתי למסקנה שזה לא ממש הוגן, אז תודה לכולם ומן הסתם עוד נפגש.
ממ*
הודעות: 1322
הצטרפות: 11 ינואר 2006, 19:32

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי ממ* »

היה לי מאוד מעניין להכיר, אני חושבת שהדיון התנהל ברובו באופן מאוד מכבד ויפה

גם לי וגם אני. תודה על הדיון, אבישג.
ממ*
הודעות: 1322
הצטרפות: 11 ינואר 2006, 19:32

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי ממ* »

חיה פוליטית, יפה כתבת.
אלה_לי_לה*
הודעות: 1080
הצטרפות: 07 נובמבר 2007, 10:20
דף אישי: הדף האישי של אלה_לי_לה*

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי אלה_לי_לה* »

כרגע עמוס לי מאוד נפשית אז אני לוקחת פסק זמן מהדף והאתר, מן הסתם נשוב בעתיד ואולי נמשיך כאן את הדיון. חשבתי פשוט להעלם אבל הגעתי למסקנה שזה לא ממש הוגן, אז תודה לכולם ומן הסתם עוד נפגש.

לדפים שונים בבאופן יש נטיה לעשות זאת לאלו שבוחרות ליצג בהם עמדה שונה, זוכרת ושונאת את התחושה.
היה נעים להכיר יותר.
תודה
נמרצת*
הודעות: 25
הצטרפות: 20 ינואר 2013, 09:21

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי נמרצת* »

היה לי מאוד מעניין להכיר, אני חושבת שהדיון התנהל ברובו באופן מאוד מכבד ויפה
גם לי. תודה אבישג, להתראות.
חיה פוליטית, יפה כתבת.
וגם ממ, נהניתי לקרוא אתכן וללמוד מכן.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אני אישה במסע

ממ
בדיוק מה שחשבתי. גם אני סבורה שיש פה מקום ללקיחת אחריות. יש בדברייך שימוש בטון לא נעים והפעלת לחץ.
איך אני יכולה להתמש בטון כשאני מדברת ללא טון - בנימה נייטרלית לחלוטין? איך אפשר להפעיל לחץ באינטרנט? לא איימתי בשום דרך שהיא, אפילו לא בעקיפין.

אני לא מתכוונת לקחת אחראיות על הטון שאנשים ממציאים לעצמם, למילים שנכתבו ולכן נטולות טון. ובוודאי שאני לא מתכוונת לקחת אחראיות על לחץ שלא הפעלתי, ועל חוסר יכולת או רצון להבין שיח רציאונלי, לא אישי. שיח שבו אני לא נעלבת בכלל מבת לדת שמצווה "ומכשפה לא תחייה", ורק משועשעת מהאירוניה.

אם כבר, לדעתי, אבישג, באומרה שנעלבתי התייחסה עלי בפטרונות לא ראויה. מילא. זו שפה שונה לחלוטין, ואני לא מורה ולא מתרגמת.
אין_גבול*
הודעות: 2
הצטרפות: 03 פברואר 2013, 09:03

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי אין_גבול* »

אם המתנחלים היו מתיישבים שם והפלסטינים היו מקבלים את אותן זכויות. אז הייתי בעד להעניש בחומרה כל פלסטיני (או אחר) שנוהג באלימות. מי שמקבל זכויות--שיתנהג כמו שצריך, גם אם לא הכול נראה לו.
גם את ממ? גם את לא מבינה? גם את הבת של הפריץ?

אם את באמת מחפשת את ההתחלה אז גם לפני 67 הערבים לא הסכימו להשלים עם קיומנו כאן, האם זה השתנה מאז ? לדעתי לא
מה שהשתנה זה שעכשיו ברור להם שהם לא יכולים להשמיד אותנו. מה שעוד לא ברור למתנחלים ואנשי הימין זה שגם אנחנו לא נוכל לכבוש ולהשמיד אותם. והכי אני אוהבת את הטענה בדבר זכות אבות - מערת המכפלה ובאר שבע, זה מה שאבינו, אברהם אבינו רכש בישראל. כל השאר נלקח בכוח הזרוע.

ולגבי כיבוש, אני מזכירה שעם ישראל היה עם כבוש במשך מאות שנים, נכון שהיו גם שנים טובות אבל היו שנים מחרידות עם גזירות מאוד קשות על היהודים. בלי להכנס עכשיו לכל ההיסטוריה של עם ישראל וממש על קצה המזלג אני מציינת שהיטלר לא המציא רעיונות מקסימים כמו סימון יהודים (בטלאי צהוב, כובע מחודד, בגדים מסויימים ועוד כהנה וכהנה) או חוקים נגד יהודים, אלו התקיימו בארצות רבות במשך שנים לא מעטות (תאי גזים ומוסיקה קלאסית בדרך למיתה משונה אלו בהחלט רעיונות שיש לו עליהם זכויות יוצרים אבל חוקים נגד יהודים היו קיימים הרבה קודם). עדיין, גם כשעם ישראל היה עם כבוש הוא מעולם לא ארגן פיגועי טרור מחרידים כאלו נגד כובשיו ומעניו. מזכירה גם שהגזירות נגד יהודים בארצות אחרות לא היו מטעמים ביטחוניים.
וזה מצדיק את הכיבוש.
השואה מצדיקה את ההתעללות הזו בעם אחר.
זה הסיפא של הדף.
אני מקווה מאוד שאני לא היחידה שרואה את זה.
חיה_פוליטית*
הודעות: 93
הצטרפות: 20 ינואר 2013, 21:49

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי חיה_פוליטית* »

אבישג תודה.
אני לא חושבת שמעולם הגעתי כל כך רחוק בדיון פוליטי עם הצד השני.
חיה_פוליטית*
הודעות: 93
הצטרפות: 20 ינואר 2013, 21:49

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי חיה_פוליטית* »

אני לא מתכוונת לקחת אחראיות על הטון שאנשים ממציאים לעצמם, למילים שנכתבו ולכן נטולות טון.
לטעון שלדברים כתובים אין טון זו היתממות.
ודאי שיש טון. הוא יכול להיות תקופני, מתנצל, מרוגז ועוד ועוד.
אם הרבה אנשים מזהים טון מסוים בדברייך ולא התכוונת לכך - סביר להניח שזה יצא בלי כוונה.
אבל זה יצא. וזה הטון של דברייך.
וכמו שכבר אמרתי, זו לא הפעם הראשונה וגם לא השנייה.
אותן אי הבנות חוזרות על עצמן ואותו טון, שאחר כך את מתכחשת אליו.
את באמת חושבת שזה מקרי? שאין לך שום חלק בעניין?
בבקשה
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

חיה פוליטית - עניין של מתדגם. אני כותבת באותה צורה במקומות שונים, ומקבל תגובות שונות. ההבדל העיקרי הוא בין האנשים ותפיסת העולם שלהם.

זה לא "הרבה אנשים מזהים טון". זה "הרבה אנשים מפרשנים אותי (אם אני לא טועה, קיים מונח באנגלית - INTERUPTION ABUSE) וחושבים שאני צריכה מראש לחשוב על הפרשנות שלהם ולהגיד להם שהיא לא נכונה".
גם זה נבדק. וזה עובד. אם אני מתייחסת לפרשנות השגויה וכל הודעה מתחילה בטון שבו הדברים לא נכתבו - זה עובד.

רק מה - לרוב אני מעדיפה שלא להתכתב עם אנשים כאלו. אני עושה את זה כאשר אני מנסה לשכנע. לנסות לשכנע זה דבר שאני עושה לא לעיתים קרובות, אולם כאשר אנשים פוגעים באנשים אחרים ויש לי אפשרות לשכנע אותם לנהוג בצורה אחרת, אני נוטה לעשות זאת.

אני לא רואה סיבה להתכתב עם אדם שלא מבדיל בין מה שאני רשמתי לפרשנות שלו.

אני מודעת לכך שזו הפרשנות המקובלת לדבריי. התמזל מזלי ואני מכירה אנשים שיודעים להבדיל בין מה שרשמתי לפרשנות שלהם לדבריי. כל עוד הם קיימים, אני לא מוצאת סיבה לדבר להנאתי עם אנשים שלא מסוגלים לעשות את ההבחנה הזאת.

כן, אין לי שום חלק. אני מסרבת לגנוב למישהו דבר ששייך לו. והפרשנות שלך - היא שלך.

דמרחב הוירטואלי אין טון. טון הוא מאפיין של מילים שנאמרות בקול. למילים כתובות יש קונוטציות. הן שונות אצל אנשים שונים. אני מאוד מצטערת אם אתה רואה בקונוטציות שלך אמת אבסולטית. צר לי.

במובן מסויים יש לי חלק בעניין. יכולתי ללכת לפי החוקים שלך ולשחק במשחק שלך, לקבל את הקונוטציות שלך כאמת המוחלטת . לא תודה.
ממ*
הודעות: 1322
הצטרפות: 11 ינואר 2006, 19:32

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי ממ* »

איך אני יכולה להתמש בטון כשאני מדברת ללא טון - בנימה נייטרלית לחלוטין? איך אפשר להפעיל לחץ באינטרנט? לא איימתי בשום דרך שהיא, אפילו לא בעקיפין.

אישה במסע, שימי לב שזו תופעה שקוראת איתך בדפים שונים, ויש לה בדיוק אותו מבנה.
  1. את מתבטאת באופן לא נעים, מלחיץ, דורשת תשובות על כל השאלות שאת מעלה (ואת מעלה רבות) כאילו חייבים לענות לך, הופכת את עצמך למרכז הדיון, זורעת אווירה לא נעימה, מביעה עלבון. לא בכל דף את עושה את כל הדברים, אבל לפחות חלק מהם. את מצליחה לזרוע אווירה לא נעימה בדף קסום ולגרום לכולם להתנצל כל הזמן ולהתעסק ברגשות שלך במקום בנושא הדף (בחיוניות, למשל); את מצליחה להיעלב מנשים שלא מצליחות להעליב אף אחד (חלוקית, למשל), את מצליחה לדחוק לפינה נשים שלא נדחקות מאף אחד (אבישג, למשל).
  1. כשמעירים לך, את מסרבת לקחת אחריות ואפילו לא מעלה על דעתך שיש משהו במה שאומרים לך ושיש משהו ברטוריקה שלך ובדורשנות שלך שהוא בלתי נעים. פה העירו לך שלוש נשים, ו... כרגיל זרקת את האחריות עליהן, במקום להגיד לעצמך "ואללה, כנראה שיש בצורת הדיבור שלי משהו שגם אם אני לא מתכוונת, עובר לא טוב, מלחיץ, לא נעים."
מה שעשית פה היה די הרסני (יחד עם אין גבול). הצלחנו בדחילו ורחימו, בקשיים ובזהירות, לבנות דיאלוג נדיר ביותר, מהסוג שתמיד מתפוצץ אם הוא בכלל מצליח להתחיל. כל אחת ואחד השתדלו כמיטב יכולותיהם לדבר באופן נעים ככל האפשר. ואם העירו להם, מיד תיקנו עצמם. ובאת ודרכת ברגל גסה בערוגה העדינה הזאת. וכשהעירו לך... כרגיל, האשמת אחרות.
אבישג הצליחה להתמודד יפה עם טענות לא פשוטות מכמה בנות שיח, ורק איתך היא לא הצליחה. ואת?... מאשימה אחרים.
ממ*
הודעות: 1322
הצטרפות: 11 ינואר 2006, 19:32

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי ממ* »

כתבתי ושלחתי, אגב, לפני שראיתי את דבריה של חיה פוליטית ואת התשובה להם.
חיה_פוליטית*
הודעות: 93
הצטרפות: 20 ינואר 2013, 21:49

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי חיה_פוליטית* »

דמרחב הוירטואלי אין טון. טון הוא מאפיין של מילים שנאמרות בקול.
זו פרשנות מאוד מילולית ומוגבלת למילה טון, והיא גם לא מדויקת.
אגב, על פי מילון אבן שושן טון הוא (גם) צביון, אופי.
ולכל דבר שאנו כותבים ואומרים יש צביון מסוים.
גם הקונוטציות הן חלק ממנו.
הבעיה אינה בטון, היא בחוסר האפשרות שלך לקיים דיאלוג - אמיתי, פתוח, כזה שמכיר בעובדה שהצד השני באופן אוטומטי קולט גם טון.
ואם כמה אנשים קולטים את אותו טון - הוא שם, גם אם לא התכוונת אליו.
ואם את עונה למישהו בדרך שמתפרשת אצל הרבה מהמשתתפים בשיח כתוקפנית, הרי שדברייך תוקפניים,
בין אם התכוונת לכך ובין אם לא.
כי זה מה שקורה במרחב הוירטואלי, כמו גם במרחב של שיחה ממשית.
כשהדברים יוצאים מפיך או מתחת ידייך הם עכשיו נחלת הכלל.
נתונים לפרשנות, נתונים לוויכוח.
הםרשנות הזו יכולה להיות תלושה והזויה, ואז אפשר להבין אם תתקוממי נגדה,
והיא יכולה להיות סבירה, סבירה מאוד ואפילו מתבקשת.
אם יותר מפעם אחת דברייך קיבלו את אותה פרשנות על ידי יותר מאדם אחד - כנראה שהדברים בכל זאת אינם חד משמעיים כמו שאת מתעקשת.

אני מאוד מצטערת אם אתה רואה בקונוטציות שלך אמת אבסולטית.
אני לא רואה בשום דבר שנאמר כאן אמת אבסולוטית, ובטח שלא בפרשנות, שלי או של כל אחד אחר.
את היא זו שמתעקשת שלדברייך יש רק מובן ופרשנות אחת נכונה, ומי שלא מבין אותם פשוט לא מבין את האמת הטהורה.
נמרצת*
הודעות: 25
הצטרפות: 20 ינואר 2013, 09:21

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי נמרצת* »

_( ולא בני דודים, כפי שטועים).
הכוונה לבנים כלומר לנו - אם אנחנו בני אברהם יצחק ויעקב אנחנו אחים ואילו הישמעאלים הם בני דודים שלנו לכן לדעתי זו לא טעות_
אבישג, צודקת. אני תמיד חשבתי שישמעאל ויצחק אחים ומכאן שאנו, בני אברהם, אחים אבל אני מבינה את מה שכתבת.
ועוד דבר, למדתי רבות מדברים שכתבו כאן ממ וחיה פוליטית אבל למדתי גם ממך הרבה, בעיקר על מה שמרגישים וחושבים המתנחלים וזה היה עבורי מאיר עיניים , גם אם לא תמיד קל היה לי לקרוא .
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

ממ
אישה במסע, שימי לב שזו תופעה שקוראת איתך בדפים שונים, ויש לה בדיוק אותו מבנה.
אזהרה: מידה כנגד מידה:

ממ שימי לב, ז תופעה שקוראת לך ולעוד אנשים בחברה המערבית, וחוזרת על עצמה במקומות רבים - את מפרשנת מילים של אנשים לפי עולם המושגים שלך, מתעלמת כשהם אומרים שאפשר לקרוא את המילים שלהם בצורה אחרת, ומתעקשת שכדי ליצור דיאלוג הם צריכים לקבל את החוקים שלך ולוותר על שלהם - ואז קוראת לזה דיון. בנוסף לכך, את גם לוקחת לעצמך ביהירות את הזכות להיות דוברת הדף, ובשם כ-ו-ל-ם לקבוע מה הם מרגישים ומה אני גורמת להם לעשות.

למרבה הפלא, אני לוקחת אחראיות. זה שאני אל עושה את מה שאת רוצה שאני אעשה זה לא אומר לקחת אחראיות. אני לא הבעתי עלבון. כל מיני אנשים מביעים בשמי עלבון, אבל זו בעיקר הבעיה שלהם, בזמן שאני מסבירה שלא נעלבתי, כי אני בדיון רציאונלי. כזה שבו מישהו יכול להגיד לי שאם יתנו לו את השליטה בארץ הוא יגלה אותי, ואם אני אתעקש להישאר יוציא אותי להורג - ואני לא אעלב.

אי אפשר לזרוק אחראיות. אי אפשר לדרוש מאף אדם לקחת אחראיות. אי אפשר לגרום לאדם להתנצל. צר לי שאת לא מסוגלת להבין תפיסת עולם זו.

למקרה שלא הבנת, למרות שלי נראה שדיברתי ברורות. אני מבינה של אנעים לך. זאת לא סיבה ראויה בעיניי לשנות את סגנון כתיבתי. אם לא נעים לך, כנראה שכדאי לך להתעלם מהודעותי ולא לקרוא אותן. אני ממליצה על זה לכל מי שלא נעים לה. זה שיש אנשים שמפרשים אותי לא נכון זה דבר שאני יודעת.

אני לא האשמתי אף אחד בכלום. ושוב, הבדל מהותי, אחראיות מול אשמה, ואת אפילו לא שמה לב להבדל.

מבחינתי דיאלוג כזה הוא לא נדיר. כבר ניהלתי דיאלוגים כאלו, ויותר מפעם אחת. והדיאלוג הזה לא נבנה על נחמדות. אבישג היא אישה בוגרת, שלא ביקשה את הגנתך. לדעתי, להגן עליה מבלי שביקשה זאת זו התנהגות פטרונית. וכמובן, הטענה שהיא לא הצליחה להתמודד יםה עם הטענות שלי, כמו הטענה שהיא הצליחה להתמודד יםה עם טענות אחרות - אלו טענות שיפוטיות.

לצערי, לא אוכל לנהל איתך דיאלוג פורה. לא עד שתביני את ההבדל התהומי בין אחראיות לאשמה. הבדל בסיסי שאת, כפי שאני מסיקה ממילותייך, עיוורת לו לחלוטין.


חיה פוליטית - האם גם איתך עליי להקדיש את רוב ההודעה שלי להצבעה על הכללות ולהפרכה שלהן?

הבעיה אינה בטון, היא בחוסר האפשרות שלך לקיים דיאלוג - אמיתי, פתוח, כזה שמכיר בעובדה שהצד השני באופן אוטומטי קולט גם טון.
לדעתי זו טענה מתנשאת. כי אני מכירה באופן אישי אנשים שלא קולטים באופן אוטומטי טון. יותר מזה, אני יודעת איך אנשים שונים קולטים דברים שונים באותה הודעה בגלל הבדלים תרבותיים.
למשל, בפורום מוותרים על ברית מילה, טוענים באופן קבוע שהפורום תוקפני ושיושביו רוצים להחריב את עם ישראל. זה לא הופך את זה לאמת.

_כשהדברים יוצאים מפיך או מתחת ידייך הם עכשיו נחלת הכלל.
נתונים לפרשנות, נתונים לוויכוח._

לא מסכימה. כשאדם כותב משהו הוא היחידי שיודע מה הפרשנות הנכונה של דבריו - זו שהוא התכוון עליה. זה לא שיר, זה טענה בדיון. הם לא נותנים לוויכוח - הוא התכוון למה שהוא התכוון. א' זה א'.

כל אדם אחר שטוען דבר אחר טועה בהכרח. לדברי יש רק פרשנות אחת נכונה - זו שהתכוונתי עליה. כי אלו המילים שלי.
אני לא טוענת שמי שלא מבין אותם לא מבין את האמת הטהורה (אמצעי רטורי - איש קש).
אני כן טוענת שמי שלא מבין את הדברים שלי לא מבין את הדברים שלי. א' זה א'.

ואם כאשר אני אומרת שהתכוונתי ל-X טוען שבעצם התכוונתי ל-Y, אז לדעתי האישית, יש לו בעיה.
חיה_פוליטית*
הודעות: 93
הצטרפות: 20 ינואר 2013, 21:49

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי חיה_פוליטית* »

אבישג היא אישה בוגרת, שלא ביקשה את הגנתך. לדעתי, להגן עליה מבלי שביקשה זאת זו התנהגות פטרונית.
למיטב הבנתי ממ לא ניסתה להגן על אבישג אלא על האווירה שנוצרה בדף.
היא הביאה את הסיג ושיח שהיה לך עם אבישג כדוגמה לאופן שבו את משרה אי נעימות בדף,
והיא נתנה עוד דוגמאות מעוד דפים ושל עוד כותבות.
לא כדי להגן עליהן, אלא כדי להדגים דפוס חוזר ונשנה של אינטראקציה איתך.
את יכולה לטעון עד מחר שא' זה א'.
אם בדיון אף אחד לא רואה את זה - המשמעות של זה במסגרת הדיון היא אפסית.
אבל לא נורא, העיקר שאת יודעת
ממ*
הודעות: 1322
הצטרפות: 11 ינואר 2006, 19:32

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי ממ* »

אישה במסע, למען האמת, אין לי כל עניין בהתפתלויות המפולפלות, והלכאורה מרדניות (מצאת מי למרוד בו--הכותבות בבאופן, נו באמת), שלך. כל זאת כדי להצדיק את הצורה הבלתי נעימה, הילדותית והתוקפנית שבה את נוהגת לדבר לעתים קרובות, ותוך הבעה של חוסר אכפתיות מינימלית מכך שאת פוגעת. באמת שאין לי בזה עניין. זה ממש לא חשוב לי.
עשי כרצונך.
על כן הדיון איתך מבחינתי נגמר.
פלוניה_אלמוניה*
הודעות: 43
הצטרפות: 12 נובמבר 2003, 16:54

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי פלוניה_אלמוניה* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

וואו. מה שהפסדתי.
יש לי שאלה מהצד הימני. בתור מתנחלת בירושלים יצא לי לפגוש הרבה ערבים. בתקופת אוסלו היה לי חבר ערבי טוב שמת מפחד שיתנו את הכפר שלו. נתנו. את הגופות לא כ"כ הראו בצד הישראלי.
עוד לא דיברת עם ערבי אחד שרוצה לגור במדינה פלשתינאית (מה לעשות, הקשרים שלי עם אבו מאזן לא משו) ברור לכולם שזו הולכת להיות מדינה מושחתת, ללא זכויות אדם בסיסיות.
פועלים ישבו בביתינו הקט וקיללו את רבין שהחזיר את ערפאת. כל מכרי הערבים אזרחי ישראל תומכים במדינה פלשתינאית. כל מכרי תושבי מזרח ירושלים, ופעם היו לי גם מהגדה- ממש לא. אז למה אנחנו צריכים לתמוך בזה? יש קטע מעולה של סייד קשוע בו הוא מתקשר לרשות (בכאילו, בכאילו) ומנסה לוותר על האזרחות הישראלית לטובת פלשתינאית. הפקיד כמובן מבקש להחליף.
בקיצור- לכל מי שלא יצטרך לגור במדינה כזו אין זכות לתמוך בה.
צוויליך*
הודעות: 2438
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 20:35

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי צוויליך* »

צוויל, צר לי, כגבר יחיד תאלץ להכלל במגזר הנשי
לכבוד לי.
עד הפעם הבאה

צוויל
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי יונת_שרון* »

אם אנחנו בני אברהם יצחק ויעקב אנחנו אחים ואילו הישמעאלים הם בני דודים שלנו לכן לדעתי זו לא טעות

התלבטתי אם יש טעם בכלל להכניס את זה לדיון, אבל ניחא:
מקורם של הפלשתינאים מעם ישראל
פלוני*
הודעות: 615
הצטרפות: 14 נובמבר 2001, 21:52

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי פלוני* »

פלוניה, מה הטיעון שלך? שהרצון האמיתי של הפלסטינים כולל אלה שבגדה הוא להיות אזרחים סוג ב בישראל הגדולה בין הים לירדן?
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אני אישה במסע

חיה פוליטית, והנה, עוד הוכחה לתהום הפעורה בינינו. האווירה בדף - כלומר, יש אווירה אחת בדף. את/ה באמת לא רואה את הבעייתיות בטענה הזו?
אני כותבת פה כי קראתי דיונים כאלו והם עזרו לי מאוד. כי נתמכתי מאוד מאנשים שהיו את מה שאני עושה עכשיו, וכי אנשים אמרו לי שמה שאני עושה עוזר להם.

ממ: עוד איש קש, וגם חופן של הד הומינום - הטענה שאני מנסה למרוד היא איש קש. מה זה אכפתיות מינימלית? יש בי אכפתיות, היא כנראה קטנה ממה שנכון בעינייך.


מבחינתי הדיון איתך נגמר ממש מזמן, אולי אפילו לפני שהוא התחיל - אני כותבת בשביל מי שאולי יקרא את הדף הזה בעתיד, כמו שאני קראתי כל כך הרבה דפים בבאופן. כעדות מוארת למי שאולי תבוא לפה.
עוקבת_פה*
הודעות: 33
הצטרפות: 04 פברואר 2013, 21:06

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי עוקבת_פה* »

חיה פוליטית וממ:
אשה במסע מצטיירת לכם כאחת שמתנהגת כמו נערה מתבגרת (עם כל ההתנהגויות האופיניות כמו נרקיסיזם, התעלמות מהזולת ומהסיטואציה, קשיים בניהול דיאלוג בוגר ונכונות להרוס את האווירה, והפלת אחריות על הזולת וההתמרדות לכאורה בקונבנציות) בגלל שהיא באמת מתבגרת, כלומר, נערה מאוד צעירה.
חכו עשר שנים, וזה יעבור מעצמו....
חיה_פוליטית*
הודעות: 93
הצטרפות: 20 ינואר 2013, 21:49

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי חיה_פוליטית* »

נערה מאוד צעירה
הא. זה אכן מסביר הרבה.
אבל לא הכול
פלוניה_אלמוניה*
הודעות: 43
הצטרפות: 12 נובמבר 2003, 16:54

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי פלוניה_אלמוניה* »

אני לא חושבת שהם צריכים להיות סוג ב'. אפשר למצא הסדר לשוויון.
אבל כן שרובם מעדיפים להיות סוג ב' בישראל מאשר שווי חוסר זכויות במדינה פלסטינאית.
רב הדיכוי כרגע, הוא לא בגלל ישראל.
זה בלט מאוד בכתבות של אילנה המרמן. היא לקחה נערות ערביות מגוש עציון לבילוי בתל אביב. בעיני רב הכיף שלהן היה השחרור מעול המשפחה- הורידו את כיסוי הראש\ נכנסו למיים. זה בכלל לא קשור לכיבוש אלא לתרבות. במדינה פלסטינאית התרבות החונקת הזו תהיה החוק. גם הם יודעים שתוך שנתיים החמאס משתלט. תנסו לדבר על זה עם פלסטינאים שאתם מכירים.
רוזמרין*
הודעות: 1764
הצטרפות: 06 אוקטובר 2004, 09:35

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי רוזמרין* »

במדינה פלסטינאית התרבות החונקת הזו תהיה החוק. גם הם יודעים שתוך שנתיים החמאס משתלט. תנסו לדבר על זה עם פלסטינאים שאתם מכירים
זה נכון בחלקו. אבל לא לשכוח שהנשים עצמן, ברובן הגדול, מאמינות בתרבות ובדת הזאת. כמו ש(כנראה) ל אבישג א וחברותיה לא תהיה בעיה עם מדינת הלכה. הרי האחים המוסלמים במצרים עלו לשלטון בדרך דמוקרטית. החילונים שם במיעוט.
ממ*
הודעות: 1322
הצטרפות: 11 ינואר 2006, 19:32

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי ממ* »

פלוניה, אני לא יודעת אם שמת לב, אבל הטענות שלך הן במבנה תואם לטענות קולוניאליסטיות קלאסיות: "הם פרימיטיבים ולא יודעים לנהל את עצמם כמו שצריך, אז נשלוט בהם."

אם היינו נותנים לפלסטינים זכות בחירה, אז מצוין, שיחיו איתנו ויקחו חלק בשלטון.
אם אנו לא נותנים להם זכות בחירה, אז צריך לתת להם להקים לעצמם מדינה. מה שהם יעשו בה זה עניינם.

רק שיהיה ברור, אני חושבת שרוב החברות הערביות הן בלתי נסבלות, דכאניות ושוביניסטיות. זה לא מצדיק שליטה באוכלוסיה ערבית בלי לתת לה זכויות שוות. אם היינו שליטים נאורים, שמקימים בתי ספר, אוניברסיטאות ותשתיות, שגם הנשים הפלסטיניות יכולות ליהנות מהם, ודואגים לזכויות הנשים הפלסטיניות, הייתי חושבת שיש פה מצב מורכב. אבל עכשיו הן גם חיות תחת שליטת הגברים וגם תחת הדיכוי שלנו.
פלוניה_אלמוניה*
הודעות: 43
הצטרפות: 12 נובמבר 2003, 16:54

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי פלוניה_אלמוניה* »

ממ. זה באמת ההבדל. לי יש שם מכרים, שלא הייתי רוצה שיגורו תחת שלטון מדכא. ממש אין קשר לקולוניאליזם. השאלה היא גם למה לתת את המדינה דוקא לאלה ולא לאחרים. ישראל החליטה שאש"ף הוא הגוף המייצג את הפלשתינאים. ישראל יכלה גם להחליט אחרת (אם כבר מדברים על קולוניאליזם).
דיון נוסף הוא מה עדיף- כבוד לאומי ז"א מדינה או חיים בכבוד וזכויות פרט. מאז אוסלו אין לפלסטינאים לא את זה ולא את זה.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

אישה במסע - חופן תיקוני עברית צידה לדרך:
אני לא האשמתי אף אחד בכלום. ושוב, הבדל מהותי, אחראיות מול אשמה?, ואת אפילו לא שמה לב להבדל.
אחריות מול אשמה - אחריות בלי א נוספת.

שימי לב אליי ולא עליי. דברי אליי - כלומר איתי. דברי עליי - מאחורי גבי.
אד הומינםולא הד הומינום. זה מלטינית.
מסתבר שלא רק טון עובר אלא גם מבטא.
צוויליך*
הודעות: 2438
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 20:35

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי צוויליך* »

חופן תיקוני עברית צידה לדרך
חוקן שחצנות, וזה לא מלטינית. זה מפלצנות.

צוויל
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

חוקן שחצנות,
וזה אד פלצנום, אבל לא לטינית. אם כי בהשפעת משהו
והחופן מלמעלה, זה לא אני. ום לי מאוד מפריע הערבוב והבלבול בין אלי ובין עלי. בין אם ובין עם. בין היום ובין איום. וגם בין פלצנות ובין שחצנות. אבל באמת שחצנות ובאמת פלצנות. ( O K אני שניהם, ואני לא חופן ולא חוקן). נמאס לי לראות מודעות על דירה לאסקרע. אם כי גם לי יצא שהתבלבלו האותיות במקלדת, ושלחתי שגיאות כתיב מביכות בגלל החיפזון מהשטן. (זה לא מלטינית - זה מערבית).
ממ*
הודעות: 1322
הצטרפות: 11 ינואר 2006, 19:32

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי ממ* »

צוויליך, אני לא כל כך מבינה מה הבעיה בתיקוני עברית, ובפרט באלה של פלוני אלמוני. די נהוג פה. אולי השורה האחרונה מיותרת, כי לא מדובר פה בדיוק במבטא.
אלה_לי_לה*
הודעות: 1080
הצטרפות: 07 נובמבר 2007, 10:20
דף אישי: הדף האישי של אלה_לי_לה*

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי אלה_לי_לה* »

אינני צויל, אבל לי די ברור שהבעיה אינה בתיקוני העברית, הבעיה היא ב טון הוא (גם) צביון, אופי. שנודף מהם
אישה_במסע*
הודעות: 5515
הצטרפות: 29 מרץ 2012, 10:55

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי אישה_במסע* »

פלונית, אם טעויות ההקלדה שלי מפריות לך, את מוזמנת לערוך את דבריי ולתקן אותם. אני מאמינה שבבחירה בין לכתוב שתיים-שלוש הודעות או לכתוב הודעה אחת ערוכה היטב, האפשרות הראשונה היא הנכונה, ושומרת את התיקונים רק להודעות שהן כמעט מאמרים.

בנוגע לנימה שלך, היא לא נעימה לי. ליתר דיוק, המשמעות לא נעימה לי. או, כמו שאומר לעיתים אחי הקטן, ואם אני לא רוצה לשים לב, מה תעשי לי?
והתשובה - תניחי שלא בחרתי מבחירה חופשית, אלא שחסר לי ידע, שאת מואילה בטובך לחלוק איתי. כבוד מינימלי הוא להניח שאני יודעת את ההבדל בין עליי ואליי, ולא לדבר עלי כאל ילדה בכיתה א'.
אני לא חושבת ששגיאות כתיב הן מביכות. פעם גם אני תיקנתי שגיאות, אבל כיום אני רואה בתיקונים כאלו סוג של השתקה. מפריע לך - תתקני.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

אם טעויות ההקלדה שלי מפריות לך
את רוסיה?
אישה_במסע*
הודעות: 5515
הצטרפות: 29 מרץ 2012, 10:55

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי אישה_במסע* »

טוב, בגזענות לא חשבתי שאני אתקל...
להתראות.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

טוב, בגזענות לא חשבתי שאני אתקל...
חס וחלילה! פשוט, מפריות זה מבטא רוסי.
רוסים בכלל לא מפריעים לי. וגם רוסיות לא מפריעות לי.
פלוני_אלמונית_אחרת*
הודעות: 70
הצטרפות: 14 אפריל 2006, 18:22

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי פלוני_אלמונית_אחרת* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

חחחחח טוב למה ציפיתי כשנכנסתי לדף הזה? קראתי רק קצת ולא היה לי נעים,
בכלל כל הנושא של בחירות רק מגדיל את החיכוחים בינינו (מקווה שכתבתי נכון) ובמקום לשים לב למה שמחבר ודומה בינינו מתעסקים בקטנות ובחילוקי דעות , כשכולנו בני אדם, עם אותן רצונות, פחות או יותר, כולנו רוצים א ה ב ה
אישה_במסע*
הודעות: 5515
הצטרפות: 29 מרץ 2012, 10:55

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי אישה_במסע* »

או קיי, פרשנות שגויה שלי.

חוזרת על מה שאמרו לפני, אין שום קשר בין הקלדה למבטא. הדבר היחידי שההקלדה שלי מעידה עליו היא מידת חוסר הכישרון שלי בהקלדה עיוורת. לדעתי עצם הניסיון למצוא מבטא בהקלדה הוא רעיון לא הגיוני.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

אין שום קשר בין הקלדה למבטא.
אין קשר. רק היה דמיון. וזה בלי גזענות ובלי דיעות קדומות. אבל בלי דמיון לא היו בונים את בורג' חאליפה.
סתם קטנוניות שלי שזה צורם לי כשאני רואה שמחליפים בין ע' א' או ה'. ועכשיו גם י' כמו שעושים רוסים, ובעקבותיהם גם צברים. אבל זה לא מעיד על כלום. לא על הידע ולא על החכמה.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

הסיבה היחידה שהבאתי את הקישור היא המוסר הכפול של המתנחלים כלפי מעשיו של אברי רן: הערצה כלפי "צעדי הכיבוש" כשפעל נגד הפלסטינים, וכעס כשאותה התנהגות מופנית כלפיהם.
מעניין, לא ידעתי שהמתנחלים טוענים שהם דואגים לזכויות של הערבים בשטחים, חשבתי שהם שם כדי לדאוג לזכויות של עם ישראל
אז על איזה מוסר כפול את מדברת ?

לעומת זאת אותם ארגונים שמכנים את עצמם "פעילי זכויות אדם" ודואגים אך ורק לאדם הערבי ומשתתפים בפגיעה בזכויות היהודים
כאן באמת יש מוסר כפול
אז אם כבר העלית את הנושא אולי באמת תכנו את עצמם "פעילי זכויות הערבים" - זה יהיה הרבה יותר נכון, מדוייק ואמיתי
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

באופן היסטורי, השינאה לקיבוצים שטפה את כל הציבורים שהתרשמו מדברי בגין, והאמונות שהוא החדיר בשנות השבעים בישראל, קיימות עד היום. גם מפני שאישיותו הכריזמטית ושליטתו המוחלטת בסודות הדמגוגיה הצליחו להחדיר את דבריו כאמונות בלתי מעורערות כבר אז, וגם מפני שמפלגתו המשיכה וטיפחה את כל האמירות האלה מאז ועד היום, ללא הרף.
ושנאה מייצרים רק בימין, שמסיתים נגד השמאל והקיבוצים
בשמאל לא מייצרים שנאה נגד השמאל והקיבוצים
מדברים רק על אהבה ושלום
עם הערבים כמובן
וחוץ מזה שונאים את המדינה (וקוראים להחרים אותה) ואת הצבא (וקוראים להעמיד לדין את החיילים על פשעי מלחמה) ואת הימנים (הפשיסטיים) ואת המתנחלים (הגזעניים)
אבל זהו, חוץ מזה אוהבים את כוווולם : ערבים, פלסטינים, אירנים, סודנים וכל מי שהוא לא יהודי ישראלי.

רק באתר הזה קראתי כל-כך הרבה השמצות על המדינה ועל הצבא ועל גברים ישראליים ועל השבט היהודי האכזרי - טוב יהודים מותר להשמיץ, להשמיץ ערבים זו גזענות.
צוויליך*
הודעות: 2438
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 20:35

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי צוויליך* »

יווו, ביצ'ינג ביצ'ינג ביצ'ינג !!

תראי יקירתי, עם הסארקאזם של גיל הנעורים לא תשיגי הרבה.
ביצ'ינג זה טוב כדי לאוורר את התיסכולים, אבל רצוי בחברה שתתן לך פידבק אוהד.
פה לא תשיגי דבר מלבד התנצחויות, כשאת באה בטון הזה ומערבבת לך מיש-מש של הכל מהכל בכל.

לדוגמא - אני מסכים עם חלק ממה שאת כותבת, אבל לא תדעי לעולם עם מה - כי העדפת להיות מתלוננת ומסכנה היום.

פה יש לך אפשרות להעלות משהו ולדון בו - נושא כלשהו. תביאי מחקר (רצוי עם קישור), דעה (מנומקת בהיגיון כלשהו), מאמר (עם קישור זה נחמד).

מה יש לך מהביצ'ינג? זה עזר לך בחיים? לא, נכון? אני יודע.

גם לי לא. וניסיתי. אוהו.

צוויל
חיה_פוליטית*
הודעות: 93
הצטרפות: 20 ינואר 2013, 21:49

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי חיה_פוליטית* »

תמיד שווה לקרוא את הדף לפני שמתפרצים אליו.
בדף ארוך ומורכב כמו זה זו בעיה.
הנה משהו בנושא, שאותו כתבתי במהלך הדיון המרתק שהתנהל פה אחרי הבחירות
(זה למקרה שאת מעוניינת בדיון או בדיאלוג ולא סתם בהתלהמות):

_יש "שמאלנות" ויש שמאלנים.
השמאלנות (מוזר להגדיר זאת כך אבל מילא) היא הומניסטית במהותה.
זו תפיסת עולם שדוגלת בשוויון באופן בסיסי.
אם יש מישהו שמגדיר עצמו שמאלני אבל בפועל פועל לדיכוי של מגזר אחר, נגיד מתנחלים, אז הוא לא באמת שמאלני, כלומר - הוא לא באמת דוגל באג'נדה של השמאל.
אני בכוונה לא מדבר על שנאה כי תפיסות עולם חברתיות, פוליטיות, מדיניות וכו' אינן מושתתות על רגשות, אלא על עקרונות וערכים.
זה ההבדל בין תפיסת עולם לבין אינדיבידואל
כשמאלנית, אני יכולה לשנוא את כל המתנחלים (אני לא, אגב), אך כל עוד אמשיך לקדם את תפיסת העולם השמאלנית, הרי שאחשב להומניסטית.
ברגע שרגשות השנאה שלי יטשטשו את "גבולות הגזרה" והפעילות ההומנית/פוליטית/חברתית לי תיפגע מכך,
הרי שאני לא באמת שמאלנית, כלומר "בגדתי" בערכים שאני מצהירה שאני דוגלת בהם.
אני לא יודעת אם הובנתי, מה שאני מנסה להגיד שזה שהשמאל במהותו הוא הומניסטי.
שמאלנים יכולים באופן אישי להיות שונאי אדם - זה לא הופך את "השמאל" לכזה._

ועוד משהו:

_לדעתי זו פשוט מדרגה שקשה להגיע אליה - לאהוב באמת כל אדם
זה נכון.
זו הסיבה שלדעתי חשוב שתפיסת עולם לא תישען על אמוציות אלא על עקרונות.
אני חושבת שכל אדם ייתרם באופן אישי מזה שהוא ינסה להגיע, מבחינה מנטלית ורגשית, כמה שיותר קרוב לתפיסת העולם שלו,
אבל חשוב שהדברים יישארו נפרדים במידה מסוימת.
כמו שחוק אמור להיות "יבש", בכוונה הוא מופרד מן המושג "צדק", אבל יש ביניהם קשר מושגי ופילוסופי שאי אפשר להתירו,
או לפחות זו השאיפה (במדינה דמוקרטית וכו').
להפריד בין התיאוריה למעשה
זה יותר קרוב ל"להפריד בין המעשה לעושה"
כי כמו שכתבתי למעלה, אם אני מגדירה את עצמי כשמאלנית והומניסטית,
מה שבחשיבות עליונה בעיניי הוא שאפעל ברוח הזו.
אם אני שונאת - שלא אתן לשנאה ביטוי במעשים.
כדאי ורצוי שגם אוהב את כולם - זה יכול רק לעזור לתפיסה שלי ולקדם אותה.
לדוגמה - היה לפני כמה שנים דיון על מעצרים מנהליים.
כל מיני אנשים שמגדירים את עצמם שמאלנים טענו שצריך לעצור מתנחלים שחשודים בהתפרעות ולהחזיק אותם במעצר מנהלי.
לדעתי, כל שמאלן שמתנגד למעצר מנהלי של פלסטינים, יתנגד גם למעצר מנהלי של מתנחלים.
הוא יכול לשנוא אותם ולאחל להם רעות בלבו, אבל ברגע שהוא תומך במעצר מנהלי שלהם,
בעיניי הוא כבר לא שמאלני_
טאוונדה*
הודעות: 21
הצטרפות: 17 אפריל 2013, 08:00

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי טאוונדה* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

_האצ"ל שמר מאוד על טוהר הנשק והקפיד לא לפגוע באוכלוסייה אזרחית. האצ"ל הוא באמת דוגמא טובה לארגון שהרים מבצעים מטורפים ועם זאת השתדל למזער פגיעה בחיי אדם
אבישג, בלי שום קשר לדעות פוליטיות כאלה או אחרות, זה פשוט משפט לא נכון עובדתית.
האצ"ל פגע (הרג) באוכלוסיה אזרחית לפעמים במקרה ולפעמים במכוון ואפילו יותר מכך, האצ"ל הרג ופגע ביהודים שנחשדו בשיתוף פעולה.
הנה פירוט:
http://www.gilihaskin.com/Article.Asp?ArticleNum=585
יש על כך לא מעט מקורות._

השמאל הרדיקלי לא מפסיק לעוות את הנתונים בניסיון להשוות בין הלוחמה הישראלית לטרור הפלסטיני.

הגדרה של טרור היא פגיעה מכוונת באוכלוסייה אזרחית וזה קורה גם מהצד הישראלי אבל מעט מאוד בכמות ובאיכות ובלי שום השוואה למעשי הזוועה של הערבים : המאבק של טרום הקמת המדינה כלל בעיקר פגיעה במטרות צבאיות ודיפלומטיה מול בריטניה והאומות המאוחדות. הלח"י פגע גם באזחים והאצ"ל עשה זאת טרום מלחמת העולם השנייה כשהיה ארגון קיקיוני וחסר משמעות. האצ"ל לא היה פעיל בזמן מלחמת העולם השנייה ולאחריה התמקד בפעילות נגד מטרות צבאיות. שני הארגונים הללו ביחד לא היוו אפילו מחצית מארגון ההגנה שהיה הארגון שאיגד את רוב האוכלוסייה היהודית

לעומת זאת פגיעה במטרות צבאיות כמעט ולא קיימת בלוחמה הפלסטינית אלא בעיקר טרור : רצח ילדים, תינוקות, נשים, חדירה לבתי יהודים ורצח, פיצוץ אוטובוסים, פיצוץ מסעדות ובתי קפה, רצח ילדים יהודים ורצח ילדים פלסטינים (הסתתרות מאחורי ילדים כמגינים חיים של מחבלים פלסטינים משמעותה רצח בכוונה תחילה של הילדים הללו), חטיפה והעלמה של חיילים יהודים חיים ומתים זו התעללות לשמה.
אבו מאזן חביבם היה ממארגני חטיפת ורצח הילדים במעלות.

הניסיון לקחת מס' מועט של אירועים שקרו גם מהצד היהודי ולהשוות את זה עם הטרור הפלסטיני הוא דמגוגיה זולה. מדינת ישראל מעולם לא פוגעת באופן מכוון באוכלוסייה, מי שלא מצליח לראות את ההבדל הוא עיוור או דמגוג.
טאוונדה*
הודעות: 21
הצטרפות: 17 אפריל 2013, 08:00

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי טאוונדה* »

_אם המתנחלים היו מתיישבים שם והפלסטינים היו מקבלים את אותן זכויות. אז הייתי בעד להעניש בחומרה כל פלסטיני (או אחר) שנוהג באלימות. מי שמקבל זכויות--שיתנהג כמו שצריך, גם אם לא הכול נראה לו.
גם את ממ? גם את לא מבינה? גם את הבת של הפריץ?_

הנה ויכוח בין שתי פעילות שלום, שתיהן כידוע : "מתנגדות לשימוש בכח"

אחת (ממ) כותבת שאם הייתה פלסטיני הייתה זורקת אבנים על יהודים והרבה יותר מכך
בסוף היא ניסתה להיות נחמדה למתנחלת מולה (שמן הסתם הייתה שמחה לרצוח בהזדמנות אחרת) וטענה שאם הזכויות היו שוות לחלוטין היא הייתה בעד שגם הענישה תהיה שווה, זאת אומרת שלא רק את היהודים יענישו על פגיעה בערבים אלא גם הפוך - נורא נחמד מצידה.

לעומת זאת פעילת השלום השנייה - אין גבול, כעסה מאוד על הדברים, כנראה שהיא חושבת שגם אם ערביי הגדה יקבלו זכויות מלאות, כולל וילות, כולל הזכות לבחור ולהבחר, עדיין מותר להם לרצוח את המתנחלים הרשעים.

מישהו כאן מבין אחרת את הדברים ?

ואלה הדברים שגמרו אותי סופית באתר הזה.
פולני*
הודעות: 16
הצטרפות: 11 ספטמבר 2004, 16:38

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי פולני* »

מעניין איפה אין גבול
מעניין איפה אתאיסטית גאה
ושאר גיבורות רעולות פנים שתקפו אשה טיפשה אחת שניסתה להתייחס אליהם ברצינות
מעניין איפה הם עכשיו, כשמולם קבוצה של רעולי פנים כמוהם ולא אשה אחת מוכרת ומזוהה

אה, הם בטח נזכרו עכשיו שבעצם הם נגד אלימות
עד לקרבן הטיפש הבא, כי הם נגד אלימות שדורשת כוחות ואומץ, הם בעד אלימות כזאת קלילה, מהנה, שבו אתה מסתתר תחת מסווה ותוקף אדם אחד ביחד עם קבוצה
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי פלונית* »

_לכן, אני ממש מתנצלת שאני לא מצליחה לכבד את הגברת בעוגיות ולהקשיב בסבלנות למתק שפתיה, רק בשביל שנוכל להגיד אחר כך שהיה כאן דיון תרבותי.
זה כמו להגיש את המנה המורעלת בקוויאר, בעיצוב מרשים, על צלחת מעוצבת, עם מלצר מקצועי, במסעדת פאר ובה המוזיקה מתנגנת. באוירה תרבותית.
באוירה תרבותית היא מרשה לעצמה לזרוע הרס וחורבן - כאן האוירה התרבותית. בשטח ההרס והחורבן._

את צודקת אין גבול, אני איתך, גם אני לא רוצה לכבד אותך, גם אני שונאת אותך על התמיכה שלך ברוצחים הטרוריסטים, על שיתוף הפעולה שלך איתם ברצח נשים, ילדים, תינוקות. את לא שונה מהם, את צריכה לקבל את אותו היחס.
אני מסכימה איתך אין גבול, אנחנו מבינים רק אלימות, אה, וגם אתם, אז בואי נרד מדיון תרבותי, בואי נתכסח לנו כאן, הפעם בכוחות שווים, לא כמו אז כשכיסחת את חברה שלי בשם ההומניות, בואי תגלי את פרצופך האמיתי, טרוריסטית שכמותך.
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי פלונית* »

_אני, בתור פעילת שמאל דווקא בעד מדינה דו לאומית. ככה אני מייצרת עוינות. אני מסבירה לערבים שבמדינה דו לאומית הם לא יצטרכו לעמוד במחסומים.
אני בעד מדינה שבה את תחיי בקנטון פלשתינאי, עם שוטרים פלשתינאים, שיטפלו בתלונות שלך על פגיעה מערבים כמו שצה"ל הרחום והחנון מטפל בטענות של הערבים על מה שהם חוטפים מהמתנחלים, את תעמדי בתור להיכנס לישראל היהודית ואחר כך תעמדי בתור להיכנס למחוז הפלשתינאי. ואת התור שאת תעמדי בו, יעקפו הפלשתינאים ויעברו חופשי._

יו איזה הומנית את, ממש מקסימה. רגע מה את מתכננת לנו ? בואו נראה, מדינה פלסטינית בכל הגדה המערבית, מרחק שתי דקות מכפר סבא ופתח תקווה, ולידה מדינה דו לאומית - לא מדינת כל אזרחיה, טיבי כידוע לא רוצה מדינת כל אזרחיה שאז גם הערבים יחויבו בשירות צבאי, הוא רוצה מדינה דו לאומית, ואז לערבים יהיו אותם זכויות בדיוק כמו ליהודים אבל חובות (כמו שירות צבאי) יהיו רק של היהודים
מקסים מצידו לא?

אבל שימו לב לחלום השלום שלה : בחלום שלה לערבים יש מדינה משלהם, שם הם מתעללים במתנחלים כנקמה על מה שעשינו להם, שם היא מפנטזת איך היא כולאת את המתנחלים ואיך היא מתעללת בנו ביחד עם החברים שלה (תקראו, תקראו, זה התיאור והחלום שלה - זה מה שהיא רוצה) - ליד זה תהיה מדינה דו לאומית שבה היהודים יצטרכו לשרת בצבא ולהגן על כולם והערבים יזכו לאפליה מתקנת וכבר בגיל 18 יוכלו ללכת ללמוד רפואה או מה שירצו

הנה חלום השלום שלה : מתנחלים מוכים ונרמסים, אין מדינה לעם היהודי, הכל בשליטת הערבים.

אני מאחלת לה שתזכה לחיות במקום שבו ישלטו הערבים (ושזה לא יהיה המקום בו אני חיה)
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי פלונית* »

טוב הנבלה לא כאן בינתיים

היא יודעת לתקוף רק בשקט, בהפתעה, עכשיו זה לא שווה לה

עדיף לה להשתתף במבצע שקט אחר, אתם יודעים, לחדור לאיזה בית ולרצוח תינוקות וילדים
בשקט, בהפתעה והעיקר עם מעט מאוד כוח
כי תינוקות, זה ידוע, מתים מהר, וגם ילדים קטנים
לכן היא יכולה להתנגד לשימוש בכח, לא צריך הרבה כוח כדי לרצוח תינוקות

חבל, את מפסידה אין_ גבול, הנה דיון כמו שביקשת, בלי תרבות ועם המון שנאה ואלימות, בטח היית נהנית.
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי פלונית* »

טוב ממש מיבש פה
כל הכולירות הלכו

לא שווה להם עכשיו, כוחות שקולים, מאבק צמוד, הם אוהבים לתקוף מאחור, בשקט, בלילה, בזהות מעורפלת, אדם אחד שעומד חסר ישע מולם.
ממממ... מוכר לי התיאור הזה - די דומה לפעילות חבלנית, מעניין מי למד ממי

טוב, נחכה למחר, אולי אז תגיע הנבלה אין גבול והחברים שלה, הרי זה בדיוק מה שהיא רצתה, לא דיון תרבותי אלא דיון מלא שנאה ואלימות
זה מה שהיא תקבל, הנבלה.
דניאלה*
הודעות: 1197
הצטרפות: 21 ינואר 2002, 15:27

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי דניאלה* »

איזה מאמץ נואש לחרחר ריב, ועוד בכמה דפים במקביל...
ממש מכמיר לב
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי פלונית* »

יופי, קיבלתי התייחסות,

אני לא צריכה להעביר את הלילה לבד, מפחד החברים שלכם, לישון כאן אי אפשר בגללכם, לפחות יש עם מי לריב

דיון תרבותי עאלק , לכו קיבינימט, אנחנו לא ישנים בלילה בגללכם, הלוואי שצה"ל יתייחס אליכם כמו שהוא מתייחס לחמאס, הלוואי שגם אתם לא תוכלו לישון בלילות.
חרושצוב*
הודעות: 9
הצטרפות: 21 אפריל 2013, 20:23

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי חרושצוב* »

יופי פלונית, נבלה אחת הצטרפה לדיון, בטח עוד מעט יגיעו עוד

המאמץ משתלם בסוף (וגם ככה אין יותר מדי מה לעשות עד הבוקר)
חרושצוב*
הודעות: 9
הצטרפות: 21 אפריל 2013, 20:23

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי חרושצוב* »

איזה מאמץ נואש לחרחר ריב

למה לחרחר, חשבנו שגם אתם אוהבים לריב (רק עם מתנחלים, את החמאס אתם מאוד אוהבים, גם את החיזבאללה)

אה שכחתי, אתם לא אוהבים לריב, אתם אוהבים לתקוף, בעלטה, בשעת הלילה, בהפתעה, ממקום לא צפוי, בבית של המתנחלים (דף בית אישי התכוונתי בטח)
חרושצוב*
הודעות: 9
הצטרפות: 21 אפריל 2013, 20:23

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי חרושצוב* »

ממש מכמיר לב

לב?, איזה לב ? אתם אין לכם לב (מסרתם אותו לחיזבאללה כמחווה של רצון טוב)
חרושצוב*
הודעות: 9
הצטרפות: 21 אפריל 2013, 20:23

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי חרושצוב* »

ועוד בכמה דפים במקביל...

למה מקביל ? אנחנו עובדים מסודר, דף אחר דף, עם קבלות, מס הכנסה, מע"מ
חרושצוב*
הודעות: 9
הצטרפות: 21 אפריל 2013, 20:23

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי חרושצוב* »

דניאלה תכתבי משהו ארוך יותר, החומר נגמר לי מהר מדי
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי פלונית* »

יופי, לא השארת לי כלום
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי פלונית* »

נו דניאלה, אל תגידי שהלכת לישון, תריבי איתנו קצת בבקשה
חרושצוב*
הודעות: 9
הצטרפות: 21 אפריל 2013, 20:23

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי חרושצוב* »

כן דניאלה, בבקשה,משעמם לנו, בואי לריב איתנו קצת, יהיה כיף, אלימות על מתנחלים אתם אוהבים אז מה אכפת לך ?
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי פלונית* »

יוהו דניאלה, משעמם כאן לאלללה, בואי תהיי איתנו קצת, נתייחס אלייך יפה (לפחות בהתחלה)

נו בבקשה, חרוש, מה נעשה כאן לבד ? אני הולכת לעשות סריקה בבית, אולי אין גבול תחליט להגשים את הפנטזיות שלה דווקא הלילה ותביא את כל החברים שלה מעוורתא (לא לחפלה, נחשו שוב).
אני_לא_טרול*
הודעות: 2
הצטרפות: 22 אפריל 2013, 01:30

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי אני_לא_טרול* »

אנחנו לא טרול, באמת, אנחנו רק רוצים לריב אתכם

אז למה אתם לא באים ? לא יפה להתעלם מאיתנו, דווקא ראינו שאתם ממש מיומנים בתקיפת מתנחלים (רצוי כאלה בודדים)
אני_לא_טרול*
הודעות: 2
הצטרפות: 22 אפריל 2013, 01:30

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי אני_לא_טרול* »

נו מה קרה, אתם מצדיקים אלימות וטרור נגד מתנחלים, מגיע לנו, אנחנו רשעים, צריך לרצוח אותנו : נשים, ילדים, תינוקות (אני לא דמגוג, הכל כתוב כאן בדף הזה למעלה, רק תקראו).

לא אתם, מה פתאום, אתם נגד אלימות, אתם רק תדאגו לתת גיבוי למחבלים, תדאגו להצדיק את מעשיהם, תדאגו לשחרר אותם מהכלא (עדיף שלא יכנסו בכלל), תסבירו שאין להם ברירה, שזו מלחמתם הצודקת (ובאותה נשימה תסבירו למה לישראל אסור אף פעם להגיב, גם כשהאויבים טובחים בנו בגבולות 47 בלי שום סיבה - לא כיבוש ולא אמייה)
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי פלונית* »

טוב, חזרתי מהסיור, אין גבול בינתיים לא הגיעה עם החברים שלה מעוורתא, אולי זה מדי מוקדם להם, מסכנים, מה שהכיבוש הזה גורם לאנשים.
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי פלונית* »

יוהו אין גבול איפה את ?

הנה כמו שרצית, דיון מלא אלימות ושנאה, בלי דיבורים במתק שפתיים, שלא יהיה לך מתוק מדי על הלב, אני מקווה שאת מתאבלת כל יום על הכיבוש, הכי טוב שתעברי לגור בעזה, מה יש ? תזדהי עד הסוף, הכי טוב שתעברי ללבנון (רחוק מהעין רחוק מהלב)
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי פלונית* »

בחייאת דניאלה, אני עייפה כבר, מה אני אעשה בלעדייך עד הבוקר?, בסוף אני ארדם והבת שלי לא אוהבת שאני נרדמת בלילה, היא מרגישה בטוחה רק כשאני ערה.

נו דניאלה, קצת סולידריות עם המתנחלים, מה יש, אתם אומרים ששלום עושים עם האויב לא ? ואיך רון ג כתב ? האויב היחידי שלכם זה אנחנו, אז יאללה תהיו נחמדים ותארגנו לנו לילה שקט מדי פעם או לפחות תבדרו אותנו עד מאוחר
חרושצוב*
הודעות: 9
הצטרפות: 21 אפריל 2013, 20:23

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי חרושצוב* »

תיכף תענה לך אין גבול וחברותיה שמגיע לך שאת לא ישנה, זה בגלל שאת מתנחלת, תחזרי לישראל, תחזרי ואז תוכלי לישון בשקט (עד שירו עלינו קסאמים מהשומרון לתל אביב).
חרושצוב*
הודעות: 9
הצטרפות: 21 אפריל 2013, 20:23

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי חרושצוב* »

_באמת מה אני עושה כאן לעזאזל.
באמת מה? לא רק באתר, מה את עושה בשטח שלא שלך? מה את עושה בשטח שחיילים מחזיקים בשבילך? הרי צה"ל יוצא מהשטחים ואת זוחלת על ארבע הביתה. מה תעשי בבית - בישראל היהודית? מי יתן לך להיות הפריץ כאן?_

תראו תראו את השמאלנים האלה, התל אביבים, האשכנזים, המשכילים, שלכל אחד מהם יש כסף יותר מכל החברים שלי ביחד.

פריץ עאלק

בישראל הם מיעוט שבמיעוט אבל שולטים ברוב מוקדי הכח : התקשורת, בתי המשפט, האקדמיה
השלטון היה אמור להתחלף ב-77 העם בחר ימין אבל רוב מוקדי הכח נותרו בידי השמאל ולכן גם המדיניות לא הפכה להיות ימנית עד הסוף, צריכים להמשיך לסבול את הקשקושים של השמאלנים. בגין היה צריך להעיף את כולם ב-77, במקום זה הוא העדיף להשאיר את רובם בתפקידיהם.
אז היה מהפך אבל לא היה מהפיכה, העם לא רוצה אותם אבל הם עדיין יושבים טוב במקומות הקובעים, מרוויחים טוב יותר מרובנו ומייללים כאילו עשו להם משהו רע. שיעברו לגור בסוריה, נראה אותם.
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי פלונית* »

תראו תראו את השמאלנים האלה, התל אביבים, האשכנזים, המשכילים, שלכל אחד מהם יש כסף יותר מכל החברים שלי ביחד

חותמת איתך שכמעט כל השמאלנים כאן עונים על הכללים האלה

אוף אני עייפה, מתי אין גבול באה ואיך קוראים לה באמת ? יש כאן כל-כך הרבה טרוריסטים שקשה לדעת
טאוונדה*
הודעות: 21
הצטרפות: 17 אפריל 2013, 08:00

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי טאוונדה* »

איזה חצופים השמאלנים האלה, להם מותר לתקוף אבל כשאנחנו מגיבים הם מייד מוחקים הכל

מה זה רק להם מותר להיות אלימים ?
טאוונדה*
הודעות: 21
הצטרפות: 17 אפריל 2013, 08:00

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי טאוונדה* »

ממ לא נראה לך שאת קצת מעגלת פינות עבור אבישג? היו לה כאן יציאות מאוד מתקיפות ואלימות, כמו דוברות ימין אחרות פה באתר. הם לומדים את הטקטיקה הזו בתהליך הקליטה להתנחלות כנראה,
נכון, נכון

רק המתנחלים כאן אלימים, אפשר לקרא באתר כמה שאנחנו אלימים וכמה שהשמאלנים עדינים ורודפי שלום, המתנחלים כאן תמיד אלימים - אנחנו לומדים להיות כאלה בהתנחלות. השמאלנים לא לומדים את זה הם נולדים עם זה, הם כאלה מהרגע שנולדו. במיוחד המופרעת שכתבה את הדברים האלה.
טאוונדה*
הודעות: 21
הצטרפות: 17 אפריל 2013, 08:00

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי טאוונדה* »

ואני אמשיך לכתוב לי כאן עד שיונת תחסום אותי, יש לה נטייה לחסום ימניים ולזרוק את הדפים שלהם ל אזור מקלט

זה בטח בגלל שהיא יודעת שרק המתנחלים האלימים, השמאלנים הם עדינים ויפי נפש, גם כשהם תוקפים באלימות
טאוונדה*
הודעות: 21
הצטרפות: 17 אפריל 2013, 08:00

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי טאוונדה* »

אז מי בעצם עדיפה כאן ?
אלו שתוקפות ותוקפות באופן מכוער ובאילום שם (בשם השלום כמובן)
או אותה אחת שמתכתבת עם המתנחלת ובמתק שפתיים מסבירה לה כמה המתנחלים לא בסדר ומשתדלת טוב טוב להסוות את העובדה שהיא תומכת בטרור

כי אם היא :
  1. מתנגדת ללחימה בחיזבאללה
  2. מגלה הבנה מלאה למעשי המחבלים (אם הייתי פלסטיני הייתי זורקת אבנים והרבה יותר מכך)
  3. בעד שיחרור כל המחבלים הערבים (וענישה מחמירה של מחבלים יהודים)
  4. נגד ענישת טרוריסטים פלסטינים
היא בעצם תומכת בטרור הפלסטיני
טאוונדה*
הודעות: 21
הצטרפות: 17 אפריל 2013, 08:00

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי טאוונדה* »

עורך חוצפן

אם תעז למחוק שוב את הדף הזה כי כתוב שהוא דף זמני, אני אמחוק את כל הדפים באתר שכתוב עליהם שהם דף זמני

להזכירך, הרוב תמכו בהשארתו
חיה_פוליטית*
הודעות: 93
הצטרפות: 20 ינואר 2013, 21:49

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי חיה_פוליטית* »

כמעט בדיוק שנתיים אחרי...
אשמח לשמוע מכם מה דעתכם על המפלגות שבחרתם.
אני בחרתי בחד"ש ואני מאוד מאוד מרוצה מהפעילות שלהם, אבל כנראה הפעם אבחר מרצ.
יש לי הערכה מחודשת למפלגת העבודה, אחרי הפריימריז המוצלחים ולמרות שאני ממש לא אוהבת לא את בוז'י ולא את ציפי.
מנסה לא להיסחף לאופטימיות יתר, כמו בכל מערכת בחירות...
רציתי גם להגיד שרפרפתי שוב על הדף - ברובו תענוג גדול ומאיר עיניים.
הדיונים שהיו לי פה עם חבר'ה מהימין (טוב, בעיקר אבישג) היו חוויה חיובית מאוד ויוצאת דופן עבורי.
אם יש פה איזו עורכת שרוצה למחוק את כל הטרוליאדה של סוף הדף זה יהיה נחמד.
מזמינה שוב לדיון מכבד, מי שרוצה
פלוניה_אלמוניה*
הודעות: 43
הצטרפות: 12 נובמבר 2003, 16:54

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי פלוניה_אלמוניה* »

מעניין אם יש כאן מצביעי יאיר לפיד וכחלון.

אם כן, אשמח להבין את הרציונל
יעלי*
הודעות: 663
הצטרפות: 08 אוקטובר 2003, 21:33

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי יעלי* »

אני לא שמאלנית בדעות המדיניות שלי - לא חושבת שיש פרטנר לשלום, מאמינה שיהודים צריכים לגור בכל חלקי א"י.
אבל כל מפלגות הימין לא מייצגות אותי בשום צורה. אפילו לא מדינית, כי אני לא חושבת שמה שעשו עד עכשיו היה נכון (לא שיש לי מושג מה נכון. לא יודעת בכלל אם יכול להיות פתרון למצב המדיני). בטח לא חברתית. ובכלל הם כולם מגעילים אותי אישית. לא מאמינה למילה של אף אחד מהם.

בשמאל, ואפילו בשמאל ה"קיצוני", אני מוצאת אנשים שהרבה יותר מוצאים חן בעיניי, אנשים שאני מאמינה להם, אנשים שמייצגים אותי ברוב הנושאים. רק לא בנושא המדיני...
בבחירות הקודמות הצבעתי מרצ, כי ידעתי שהם ממילא יהיו באופוזיציה, כלומר לא תהיה להם השפעה על הנושאים המדיניים, אבל כן על דברים אחרים. ולא התחרטתי.

הפעם אני חושבת שיש סיכוי (הלוואי אמן) שביבי לא ירכיב ממשלה. האיש מחליא אותי (צריך לפרט למה?) ובעיקר מפחיד אותי. מה שמעניין אותו זה משילות, הוא מבטיח לשנות את השיטה (לדיקטטורה?), להקשות על הפלת ממשלה (כאילו שלא הוא זה שהפיל את זאת), ואני ממש פוחדת ממה שעלול לקרות אם הוא יהיה שוב ראש ממשלה.
אז מצד אחד אני רוצה להצביע לאנשים שאני מאמינה בכוונותיהם הטובות, שזה או מרצ או עבודה-התנועה, וגם מקווה שהם ישבו בממשלה. ומצד שני חוששת ממה שהם עלולים לעשות בתחום המדיני.
לא יודעת עדיין מה לעשות.
כרגע אני נוטה להצביע עבודה-התנועה (נו שיחליטו כבר איך לקרוא לעצמם). כי תכלס, הנושא החברתי חשוב יותר כרגע. ומזכירה לעצמי שבעצם, באמת באמת, באמת, אני מאמינה שרק נס יכול לשנות פה את המצב המדיני. ונס - אלוהים יכול לעשות אותו בלי קשר לשלטון ימני או שמאלני.

(לא צריכה הסברים שמאלניים על המציאות האמיתית או שיסבירו לי שאני הזויה, תודה :-) אני יודעת את זה מצוין)
חיה_פוליטית*
הודעות: 93
הצטרפות: 20 ינואר 2013, 21:49

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי חיה_פוליטית* »

לא צריכה הסברים שמאלניים על המציאות האמיתית או שיסבירו לי שאני הזויה, תודה
(-:
<דווקא לא היו לי כוונות כאלה>

לפני כמה ימים ראיתי פוסט של מישהי שכתבה שממילא מי שעושה הכי הרבה שינוי בשטח אלה ח"כים בודדים, לא תמיד עם קשר ישיר לאג'נדה של המפלגה שלהם.
היא הזכירה את אורלי לוי אבקסיס, דב חנין וסתיו שפיר.
ויש בזה משהו - הם אלה שעושים אחר כך שינוי בשטח, רק שהם מפוזרים על פני כל הקשת הפוליטית. נקודה מעניינת למחשבה
אישה_במסע*
הודעות: 5515
הצטרפות: 29 מרץ 2012, 10:55

במי אתם בוחרים דף זמני

שליחה על ידי אישה_במסע* »

משעשע, הבעיה שלי הפוכה.

גם אני מאמינה שצריך נס כדי שמשהו ישתפר במצב המדיני, ובעיקר מאמינה שנושאים אחרים חשובים יותר. רק שלדתי זה הנושא הכלכלי (שכמובן קשור לנושא החברתי). ואני כנראה אצביע מרץ, למרות שאני קפיטליסטית בדעותיי. למה אין מפלגה קפיטליסטית אחת בישראל? חיפשתי וחיפשתי ולא מצאתי :-( כולן סוציאליסטיות, חוץ מאחת קומוניסטית <או מה שלא יהיה שהולך עם המפלגות הערביות שמתאחדות-לא מתאחדות>. המצע המדיני של מרץ בהחלט מתאים לי, המצע הפטרוני - פחות. קראתי את המצע שלהם (וזו נקודה משמעותית לזכותם, שיש להם מצע אמיתי) וממש תבאסתי מכל הםטרונות שלהם, מכל המקרים בהם הם יודעים יותר טוב מהאזרח הקטן מה טוב לו. ברור לי שהם לא בעד הגדלת החופש, וברור לי איך יותר פיקוח יכול להגביל את כל מה שבאופן טבעי כמו לידות בית וחינוך ביתי, ופשוט כל מה שיוצא דופן. אבל בכל השאר אני מסכימה איתם. ואין לי למי עוד להצביע. העבודה-תנועה סוציאליסטית ממש, ולכן מנוגדת אלי אידיאולוגית. לליכוד אין אפילו מצע, וביבי לא עושה כלום ורק רב עם יאיר לפיד, והכלכלה רק סובלת מזה. לבית היהודי אני בטוח לא אצביע. מי נשאר אם לא מרץ? העלאת אחוז החסימה הייתה כל כך לא במקום.
שליחת תגובה

חזור אל “דפים למיון”