מוצרי חלב טוב או רע

שרית*
הודעות: 91
הצטרפות: 30 ספטמבר 2003, 20:18

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי שרית* »

בתור אחת שרגישה ללקטוז מאז שאני זוכרת את עצמי (ולקח הרבה מאד שנים, והרבה מאד כוסות שוקו בבוקר לפני בית הספר, לפני שגילו למה אני מתפתלת מכאבי בטן), כבר שנים שאני מתעניינת בנושא, ובעיקר באלה שמטיפים להימנעות ממוצרי חלב (כמו הספר שמנחה אותי בנאמנות כבר שנים רבות - "רזה לתמיד"). אני בעצמי מנסה להימנע ככל האפשר, ואם אני מפשלת - בדרך כלל אני נענשת על כך בעוד כאבי בטן.
אז ממה שהבנתי עד היום - חלב פרה הוא החלב שנועד לגידולו של העגל. לא של התינוק שלנו, אלא לתינוק של הפרה. כמו שעגל לא ישתה חלב של חתולה, כך גם גור כלבים לא ישתה חלב של גמל, וגם אנחנו - לא אמורים לשתות את החלב של הפרה. הוא קשה לעיכול, והפקת הסידן מתוכו אינה אפקטיבית כמו שטורחים ליידע אותנו כל מפעלי ייצור מוצרי החלב, בכל הפרסומות.
אבל עכשיו יש את מיכאל, ואחרי שהתעקשתי כמעט עד גיל שנה וחודשיים, למנוע ממנו מוצרי חלב, קצת נשברתי. אין מה לדבר - הלחץ החברתי חזק, והרופאה הקונבנציונאלית בקופת חולים נזפה בי קשות, שלא לדבר על הסבתות, שממש לא מבינה למה אני מנסה להרוג את הילד. אז אמנם לא נראה שירש את הרגישות המופרזת שלי, ועד היום, בגיל שנה ו- 10אין שום סימן לכאבי בטן אחרי בקבוק שוקו (רק קריאות עידוד של "עוד עוד"), ובכל זאת - האם כל מה שחשבתי עד היום היה מוטעה ? או שאולי אני לא מוקפת במספיק אנשים שיודעים את האמת על חלב פרה ? ומה בכלל עם חלב עיזים ? אומרים שהוא קל יותר לעיכול, אבל שוב - אנחנו באמת צריכים את זה ?
אז אולי פה, באתר הנאור הזה, אוכל לשמוע גם את דעתכם, ובעיקר אשמח לשמוע את אלה שנמנעו ממוצרי חלב, ובכל זאת הילדים שלהם הצליחו לשרוד. כמובן שאקשיב בפתיחות גם לכל המתנגדים לדעתי.
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי בשמת_א* »

בגלל אלרגיות של שני הילדים שלי, גם אני וגם ילדי לא אוכלים מוצרי חלב.
הכוונה, לא אוכלים מוצרי חלב תעשייתיים מחלב של חיות אחרות.
הבכורה שלי דווקא קיבלה המון חלב במשך יותר מארבע וחצי שנים. אבל לא של פרות, אלא חלב טרי וחי מאמא שלה, ישר מהמקור. מה שנקרא "הנקה".
הילדה היתה מאוד בריאה. רק אחרי שנגמלה, אפשר לומר לחלוטין, אז כשנה אחרי זה הופיעה לראשונה דלקת אוזניים.
הד_בר_ניסן*
הודעות: 226
הצטרפות: 07 ספטמבר 2001, 00:43
דף אישי: הדף האישי של הד_בר_ניסן*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי הד_בר_ניסן* »

אני יכול לצרוך חלב ומוצריו בלי הפסקה. זה משהו שאני נורא נהנה ממנו. גם אחי ככה.
ומסתבר שגם אביתר (הבן).
האם אנחנו צריכים את זה?
מחוץ ללחם צר ומים לחץ אנחנו לא צריכים שום דבר.
האם זה מוסיף להנאה שלי מהחיים? בוודאי. כמו כל דבר שאני עושה להנאתי.
כך שאני מאוד בעד.
האמת על חלב פרה?
באופן טבעי אין אמת אחת שמתאימה לכל האנשים.
אם לא נראה שזה רע לילד שלך, אז למה לא?
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי בשמת_א* »

יש מחקרים שמעלים את ההיפותיזה שהבעיה עם מוצרי החלב התחילה מאז שהם מפוסטרים.
הפיסטור הורס את רוב הערך התזונתי של החלב, וגורם בו שינויים.
אחרי זה בא עיבוד תעשייתי של החלב, המנוגד לחלוטין לשיטות העיבוד המסורתיות.
מאז שהתחיל העיבוד התעשייתי הזה, בערך בשנות ה-30 של המאה העשרים, פתאום מוצרי חלב גורמים בעיות קשות להרבה אנשים.
חומר למחשבה.
אביב_חדש*
הודעות: 2998
הצטרפות: 26 יולי 2001, 09:53
דף אישי: הדף האישי של אביב_חדש*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי אביב_חדש* »

הפיסטור הורס את רוב הערך התזונתי של החלב, וגורם בו שינויים
אז מה, להכין גבינה מחלב לא מפוסטר?
טרה_רוסה*
הודעות: 5845
הצטרפות: 08 ינואר 2004, 15:33
דף אישי: הדף האישי של טרה_רוסה*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי טרה_רוסה* »

להכין גבינה מחלב לא מפוסטר?
לא. לא שווה את הסיכון (ברוצלה, למשל)

שרית,
אני לא מבינה על מה הרופאה נזפה בך (ולמה היא בכלל צריכה לדעת מזה). אין במוצרי חלב שום דבר שאי אפשר לקבל ממקורות מזון אחרים. בטחינה יש פי 20 סידן מאשר בחלב, לדוגמא (האמת, שאלה נתונים סתם מהזיכרון. אם את רוצה לדעת מה לענות לאנשים שמציקים לך על זה, אז תעשי מחקר קטן בעצמך).
אנשים רבים לא אוכלים מוצרי חלב וחושבים כמוך. (אני אוכלת כי טעים לי, אבל הייתי מעדיפה לא לאכול.)
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי יונת_שרון* »

רגישות לחלב יכולה להתבטא לא רק בקשיי עיכול, אלא גם בדרכי הנשימה (נזלת, דלקות אוזניים) ובעור (גירויים, הפרשות). כדאי לשים לב גם לדברים האלה.
מצד שני, אם אין תופעות לוואי, אני לא רואה סיבה לא להנות מכל הדברים הטעימים שכוללים חלב.
טרה_רוסה*
הודעות: 5845
הצטרפות: 08 ינואר 2004, 15:33
דף אישי: הדף האישי של טרה_רוסה*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי טרה_רוסה* »

אני לא רואה סיבה לא להנות מכל הדברים הטעימים שכוללים חלב.
סיבה אחת יכולה להיות הסבל הרב שעוברים בעלי החיים במשק החלב המתועש.
לי_הי*
הודעות: 93
הצטרפות: 23 פברואר 2004, 21:04
דף אישי: הדף האישי של לי_הי*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי לי_הי* »

טרה אני באותה דעה בעצם זו לא דעה אלא ידיעה עוד דבר בקשר לחלב זה שממש עובדים עלינו בנושא הסידן שכאילו זו הדרך הטובה לקבל סידן האמת היא שהגוף מיצר לבד את הסידן בעיקר מירקות ירוקים (נראה לכם שהפרה שותה חלב כדי ליצר סידן?)
אמיל_ע*
הודעות: 47
הצטרפות: 30 דצמבר 2002, 00:10
דף אישי: הדף האישי של אמיל_ע*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי אמיל_ע* »

לפני מס ימים החלטתי לכתוב כאן על מוצרי חלב טוב או רע, ולתת דוגמא מחיי,
היום "במקרה" הגיע אליי מייל מחברה בנושא שמתמצת יפה את כל מה שאני מאמין ומרגיש על מוצרי חלב.

אני אישית הייתי אלרגי מ גיל 7-8 בערך ועד היום (32) (עם הפסקה של 4 שנים בצבא) עם התקפי נזלת מטורפים שהיו גומרים לי סופי שבוע שלמים, התעטשויות עד לרמה שלא יכולתי להשאר בבית כי שנים חשבתי שאני אלרגי לאבק הבית (זה מה שעלה בבדיקות הרפואה הקונב'). ניסיתי כמובן גם שיטות אלטרנטיביות וכלום לא עזר, הנזלת היתה יורדת ממני כמו ברז מים פתוח, תוך שאני גומר 2 גלילי טישו ליום!!!
לפני 5 חודשים עברנו דירה לפרדס חנה וכנראה בגלל שינוי באקלים וכל המעבר, חטפתי אסטמה קשה שנזקקתי לאינהלציה במשך שבועיים כל יום. לא יכולתי לנשום, היה לי קוצר נשימה ובלילה הייתי נחנק , ונאלצתי לשאוף ונטולין.
ואז החלטתי להוריד כליל מהתפריט מוצרי חלב. לא גלידות ולא גבינות ואפילו לא שלוק מנס קפה. התנזרות מוחלטת. מאז שאני "נקי" מ"הלבן" הזה וכמו שנאמר בהרבה מקרים אחרים "חיי השתנו" , לא זוכר שנגעתי בטישו מאז , אין לי קוצר נשימה, אין התעטשויות ואני מנקה את הבית עם הרבה מאד אבק סביבי וכלום... נאדה... לא אבק הבית ולא קרדית האבק.
שרית*
הודעות: 91
הצטרפות: 30 ספטמבר 2003, 20:18

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי שרית* »

ואני אעדכן במצב אצלנו. עצרנו את החלב לשבועיים. יידענו את הגננת ואת כל הסובבים. בנוסף גם ניטרלנו אלמנטים אחרים כמו מיץ תפוזים סחוט טרי (שהיה משקה הבוקר הקבוע), ובננות. (במבה לא היתה בתפריט ממילא, אבל גם עליה הומלץ לנו לוותר). התוצאה היתה מדהימה. הילד הפסיק לנזול ל-ח-ל-ו-ט-י-ן !!!
וזה אחרי חצי שנה של נזילות בלתי פוסקות. אח"כ הנזלת חזרה פתאום. במקביל מצאתי אותו בגן עם גלידה + התנצלות של הגננת ששכחה. בינתיים מיכאל דורש גבינה בהזדמנויות רבות, ולמרות שאני נותנת לו תחליפי סויה, אני נשברת לעתים קרובות, כאשר הפיתוי גלוי מדי (ילד לידו שאוכל מוצרי חלב). המשטר הנוקשה התרופף, ומיכאל מנוזל ולא מנוזל חליפות. אני לא בטוחה שאני לא צריכה להיות יותר קשוחה בעניין, ולמנוע לחלוטין כניסה של חלב למערכת העיכול שלו, אבל איכשהו נראה לי שגם הנזק הנפשי שלו כשהוא כל כך רוצה לאכול גם, ולא מקבל - בעייתי לא פחות מהנזלת.
אמיל_ע*
הודעות: 47
הצטרפות: 30 דצמבר 2002, 00:10
דף אישי: הדף האישי של אמיל_ע*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי אמיל_ע* »

הנה מאמר של דבורי גיתי יוסף שכותבת גם לחיים אחרים במדור הנטרופתי.
  • ברכת המזון
מו-מו לא, מה-מה כן

לכבוד חג השבועות הממשמש באופק, המדור יקדיש מקום לסוגיית מוצרי החלב.
למה סוגייה? משום שבין העוסקים במקצועות הבריאות והתזונה מתנהל ויכוח ער סביב השאלה 'האם חלב הוא מזון מתאים לבני אדם?'
האדם כידוע שייך למחלקת היונקים, ואף נחשב מהמפותחים ביניהם. כל כך מפותח עד שפיתח תעשיות מזון שמספרות לנו שמה שאנחנו צריכים זה ב-ד-י-ו-ק מה שהתעשייה מייצרת. נכון שלגוף שלך מגיע חלב??? נכון שבלי חלב אין סידן??? נכון שכוס חלב זאת הדרך הבריאה לפתוח את הבוקר??? נכון שילדים זקוקים לחלב כדי לגדול??
לא, לא נכון. אבל זה מה שהפירסומאים של יצרני החלב היו רוצים שתחשבו.
הגדרת 'חלב מה הוא' מתוך הלקסיקון השלם לתזונה טבעית של אוולין רוהל:
"חלב הוא נוזל המופרש מהשדיים ומטרתו לספק תזונה לחיות צעירות…"
ככל היונקים האחרים, גם גורי האדם יונקים חלב אימם. חלב הוא מזון מושלם שמספק לגור / תינוק כל מה שהוא צריך. תינוק עד גיל חצי שנה אמור בדרך הטבע לחיות ולהתפתח על חלב- אם בלבד. במשך חצי שנה תינוק מכפיל את גודלו פי 2 ועובר התפתחות מואצת של כל מערכות הגוף לרבות המוח, ולכל זה החלב מספיק. לא רק זאת, אלא שכשמשתנים הצרכים התזונתיים של התינוק, הרכב החלב משתנה בהתאם. מי שברא את האדם, יצר עבורו מזון פלאים שאמור לתת לו את הבסיס לבריאות טובה להמשך החיים קדימה. החלבון שבחלב- האם הוא מסוג שמערכת העיכול של תינוק מזהה ומעכלת ללא קושי.
אחד המאפיינים היחודיים לחלב-אם הוא ריבוי חומצות שומן שחיוניות להתפתחות המוח האנושי.
חלב הפרה הוא המזון המושלם לעגל. לעומת חלב אישה, הוא מכיל פי 2-3 חלבון, סידן וזרחן – המאפשרים לעגל לגדל מהר גוף גדול ועצמות שיישאו את המשקל.עגל גדל פי ארבע בששת חודשיו הראשונים. חומצות שומן בחלב הפרה מועטות מאד, מה שמביא את התוצאה של עגל 'גדול וטיפש'.
מכאן יבין המבין שהניסיון לתת ליונק אחד חלב של יונק אחר היא סטייה מדרך הטבע ופיספוס של 'הוראות היצרן'. תינוק אנושי שמזינים בחלב פרה, גבינות, מעדני חלב וכו', בהכרח לא מקבל מה שהוא זקוק לו, ובהחלט מקבל עומס רב של חומרים מיותרים שחלקם זרים למערכת, לא מתעכלים ומעוררים תגובות אלרגיות. התוצאה היא מיגוון סימפטומים מוכרים כמו ליחה, נזלת, אסטמה, פריחות עור, דלקות אוזניים חוזרות, דלקות סימפונות חוזרות, הפרעות עיכול וכן בסיס להתפתחות מחלות כרוניות בעתיד. אז כשמעדני דני, גמדים וקטקטים הופכים להיות ' המזון המושלם לילדך', אל תתפלאי שהילד חולה. ביקור מקרי בגן ילדים פלוני יזכיר את תסריט הגננת שרצה אחרי הילדים עם הטישיו במאבק חסר תוחלת בנזלת, ובאותה נשימה מוציאה לילדים מעדני חלב מהמקרר.
אצל מבוגרים התמונה עוד יותר עגומה. החל מגיל שנה- שנתיים הולכים ופוחתים האנזימים במעיים שמפרקים את חלבוני החלב וסוכר החלב. בטבע ניתן לראות שהעגל יונק חלב אך הפרה אוכלת עשב. גור הזאבים יונק חלב אך הזאבה אוכלת בשר. האדם הוא היונק היחיד שממשיך לצרוך חלב גם בבגרותו, אך כמות האנזימים הפחותה מעידה שלא לכך התכוון המשורר.
ד"ר אריה אבני מתמצת מאות מאמרים מדעיים בספרו "עזוב ת' עטינים שלי, בן אדם!" ובשפה בהירה וקולחת מתאר את מיגוון הצרות הרפואיות שגורם חלב לאנשים שעברו את גיל שנתיים. להלן רשימה חלקית לשובב בה את העין: מחלות לב וכלי דם, דימומים במערכת העיכול, קטרקט, סוכרת נעורים, סרטן מסוגים שונים, בריחת סידן ועוד.
כן, זו אינה טעות. מוצרי החלב המומלצים על ידי רופאים רבים למניעת בריחת סידן דווקא מחמירים את המצב. בחלב פרה יש הרבה זרחן שמתחרה עם הסידן בגוף ומאיץ את הפרשת הסידן דרך השתן. כמו כן החלב עני במגנזיום שהוא מינרל חיוני לקליטת הסידן בעצמות.
ולסיכום נושא חלב הפרה, משפט שאהבתי מהספר הנ"ל:
"תנו לפרה לעשות מוווו אך במוצרי חלב שלה אל תגעוווו"…

זכורתני ילדה חמודה בת 3 שהגיעה לטיפולי עם קוצר נשימה ודלקת סימפונות חוזרת. ההורים קיבלו הנחיה להחליף את כל מוצרי חלב הפרה במוצרי חלב עיזים.
היות והילדה אוכלת לא רק בבית אלא גם בגן, גם אצל סבתא וכו', נדרש שיתוף פעולה מהילדה בהקפדה על מקור החלב. אי לכך הומצאה הסיסמא: 'מו- מו לא, מה- מה כן'. וכך יכלה הילדה לזכור לסרב להצעות לגלידה ומעדני חלב. קוצר הנשימה חלף, מצב מערכת הנשימה השתפר פלאות.
למה חלב עיזים? כי הוא החלב הכי דומה לחלב- אישה בטבע. מרבית התינוקות והילדים יכולים לפרק ולעכל אותו והוא לא יגרום בדרך כלל בעיות אלרגיה.

לגבי מבוגרים, מיעוט האנזימים המפרקים חלב במערכת העיכול עלול להיות לרועץ גם בעיכול חלב עיזים.
מבוגרים ייטיבו לבחור יוגורט, קפיר וגבינות מחלב צאן, שהם יותר קלים לעיכול מהחלב.

בתרבויות שונות חלב עיזים משמש כמזון מחזק ומרפא לאנשים במצבי חולשה, תת תזונה, אנמיה, תשישות עצבים, כיבי קיבה והחלמה ממחלות ממושכות.
נדגיש שמדובר בחלב אורגני שנלקח מייד מהעטין לפני שהספיק להתקרר, כך שמי שירצה להנות מריפוי בחלב עיזים, יצטרך מן הסתם להחזיק אחת בחצר.
ניתן היום להשיג בבתי הטבע מוצרי חלב צאן אורגניים. רשתות השיווק מציעות מבחר הולך וגדל של גבינות צאן ממחלבות קטנות ואיכותיות. יש אפילו מעדניות מיוחדות המתמחות בגבינות שקיבלו את השם 'גביניות'.

גבינות מחלב עיזים:
בולגרית, בושרון, טום דה פרובנס, לבָּנֶה, סול סור שר, סן מרסלן, סנט מור, סנט פולן, פטה, פירמיד, פרומעז, פרמייר, צ'דר עיזים, קורטן דה שוויניול, קממבר, שב (גבינת עיזים טרייה), שברואי, תום


גבינות מחלב כבשים:בולגרית, חלומי, לבּנֶה, פטה, פקורינו, קשקוול, רוקפור, ריקוטה*


מיה שטרן, יוצרת במטבח, תרמה באהבה למדור טיפים על הכנת יוגורט ולבנה ביתיים, משקאות- יוגורט מרעננים לקיץ ותחליף שוקו לילדים.

יוגורט עיזים ביתי---
מחממים ליטר חלב עיזים עד טמפרטורה שמאפשרת להכניס את האצבע ולספור עד עשר.
מסירים מהאש.
בוחשים אל החלב כף יוגורט עיזים שאוהבים. בחירת היוגורט תיתן את הסיגנון והטעם של היוגורט החדש.
מערבבים היטב.
מכסים את הסיר ונותנים לתרבית 'לדגור' בטמפרטורה חמימה כעשר שעות. מיה נוהגת להכניס את הסיר לשמיכת הפוך ולבלות איתו את הלילה. אלה שיש להם מושג שונה על בילוי לילי במיטה, יכולים לשים את הסיר בשמש.
לאחר שמונה שעות מתחיל להיווצר יוגורט, וככל שהוא 'דוגר' זמן רב יותר, הוא מקבל טעם חמוץ יותר. אפשר לפתוח ולטעום עד שמקבלים את דרגת החמיצות הרצויה.
מכניסים למקרר.
אם היוגורט יצא מוצלח, כדאי לשמור ממנו מעט להתחלת הנגלה הבאה.

לבנה עיזים ביתי
מערבבים ארבעה גביעי יוגורט עיזים עם מעט מלח ומכניסים לבד חיתול או מגבת מטבח מהסוג הסרוג. קושרים את הקצוות.
אפשר לתלות את החבילה מעל הכיור אבל צפו לטפטוף מי- גבינה מתמיד על הכלים שבכיור. אפשרות נקיה יותר היא להניח את החבילה במסננת שמונחת על קערה.
נותנים לעסק לטפטף יממה תמימה. ככל שעובר יותר זמן, הגבינה תצא סמיכה יותר.
אם סוחטים את יתרת הנוזלים ביד, הגבינה יוצאת קשה. אפשר לווסת את משך הזמן עפ"י נטיית לבכם לגבינה קשה או רכה יותר.

משקאות מיוגורט עיזים---
גביע יוגורט, כף דבש, טיפת תמצית פריחת הדרים (מזהר) או כמה טיפות מי ורדים,
2-3 קוביות קרח. מערבלים הכל בבלנדר.

גביע יוגורט, חופן נענע שטופה, קצת מלח, 2-3 קוביות קרח ולבלנדר.

אם הבנתם את העיקרון, אפשר לקחת את הבסיס של יוגורט עיזים, קוביות קרח ובלנדר, ולשלב חתיכות פרי מכל סוג.

תחליף שוקו לילדים
כוס חלב עיזים, כף סוכר חום, כפית גדושה אבקת חרובים, לשקשק בשייקר או בבלנדר.

ובלי עוגת גבינה לשבועות אי אפשר.
רבקה לכמן, השפית של 'דיאט- גורמה' חושפת סוד מקצועי טעים:
עוגת גבינת עיזים אוורירית
500 גרם גבינת עיזים רכה 5%
200 סמ"ק יוגורט עיזים
7 חלמונים
4 כפות שטוחות קמח מלא
4 כפות שטוחות קורנפלור
1 כפית תמצית וניל
1 קליפת לימון מגוררת

מחממים תנור ל- 200 מעלות.
מערבבים את כל החומרים הרשומים מעלה בקערה.

7 חלבונים
4/5 כוס סוכר חום

מקציפים את החלבונים והסוכר לקצף יציב.

מאחדים את הקצף בבחישה זהירה עם שאר המרכיבים בקערה.
יוצקים לתבנית פיירקס עגולה 24 ס"מ.
מניחים את התבנית בתבנית נוספת גדולה יותר, וממלאים את התבנית החיצונית במים.
אופים ב'אמבט' 45 דקות, מנמיכים את החום ל- 150 מעלות ואופים עוד 10 דקות.
מוציאים מהתנור, נותנים לעוגה להצטנן 5 דקות בלבד
ואז- מעבירים סכין סביב דפנות העוגה, מלבישים צלחת על התבנית והופכים בבת אחת.
מושכים החוצה את התבנית לאט לאט תוך הרעדת התבנית, עד חילוץ העוגה.
עוטפים בניילון נצמד. מאחסנים במקרר – רצוי יום מראש לפני שמתנפלים.

חג שמח.
  • שאלות למדור בכתב יש להפנות לכתובת: דבורי גתי, גרנדוס 13 , רמת-גן 52326
או לדואר אלקטרוני dvory@ barak-online.net
שאלות בע"פ יש להשאיר בתא הקולי בטלפון 03-5749046
פלונית_אדמונית*
הודעות: 41
הצטרפות: 05 דצמבר 2004, 15:45

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי פלונית_אדמונית* »

גם אצלי התגלתה רגישות ללקטוז המתבטאת דווקא בגזים כנראה, כי אני לא משלשלת מזה אני חולה על נס קפה וכל תחליפי החלב מסויה שניסיתי מעוררי בחילה ובכלל גם סויה יוצרת גזים. האם יש למישהו רעיון?
מא_צ'י*
הודעות: 293
הצטרפות: 28 ספטמבר 2004, 20:36
דף אישי: הדף האישי של מא_צ'י*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי מא_צ'י* »

פלונית אדמונית

אני עוסק בהיסטוריה של התזונה ובאחד ממחקרי מצאתי מתכון לחלב חיטה (הדגן המקומי) מלפני כ-400 שנה. אם את מעוניינת אחפש ואמצא אותו...

ומוסיף עוד מידע-
קישור למאמר של ד"ר דן קרת , נטורופת ND MD
article]האם חלב ומוצריו 'טובים' לעצמות או לא? 01[/po].html

<צ'י>
לוטם_מרווני*
הודעות: 3987
הצטרפות: 27 דצמבר 2003, 21:55
דף אישי: הדף האישי של לוטם_מרווני*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי לוטם_מרווני* »

ובאחד ממחקרי מצאתי מתכון לחלב חיטה (הדגן המקומי) מלפני כ-400 שנה. אם את מעוניינת אחפש ואמצא אותו...
מא צ'י - אני מעוניינת. נשמע מעולה.
פלונית אדמונית , יש מתכון של ליזה ליזה לחלב שקדים. תבקשי ממנה.
טרה_רוסה*
הודעות: 5845
הצטרפות: 08 ינואר 2004, 15:33
דף אישי: הדף האישי של טרה_רוסה*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי טרה_רוסה* »

אפשר לקנות חלב אורז.
נילי_לי*
הודעות: 161
הצטרפות: 30 אוקטובר 2003, 07:24
דף אישי: הדף האישי של נילי_לי*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי נילי_לי* »

_פלונית אדמונית ,

המלצה שודאי לא תיהיה לרוחך ,
הפסיקי שתיית קפה .
מזיק בכל קנה מידה , ממכר , פוגע בעצמות , בפוריות , מסוכן לעובר .

הגמילה אינה קלה , אך זריזה .
לאחר מס' ימים ההשתוקקות נעלמת , מה שנותר זה הצורך למצוא תחליף לתחושת ההיפר שלאחר שתיית הקפה.
צריך למצוא דרכים אחרות לעורר מצב רוח , ריכוז ועירנות..

ממליצה כתחליף תה צמחים עם/בלי לימון ממותק בדבש / סטיוויה .
פירות המעלים סף אנרגיה ,
ולאכול מאוזן .
אם_פי_3*
הודעות: 2737
הצטרפות: 26 יולי 2001, 21:35
דף אישי: הדף האישי של אם_פי_3*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי אם_פי_3* »

אני לא בטוחה שאני לא צריכה להיות יותר קשוחה בעניין, ולמנוע לחלוטין כניסה של חלב למערכת העיכול שלו, אבל איכשהו נראה לי שגם הנזק הנפשי שלו כשהוא כל כך רוצה לאכול גם, ולא מקבל - בעייתי לא פחות מהנזלת.

זו בדיוק ההתלבטות שלי (ואצלנו גם אין עדיין הוכחה שאכן החלב הוא הבעייתי).
חלב ניגר הוא לא מקבל בד"כ (מלבד חלב אם...), אבל מוצרי חלב (בעיקר קוטג') הוא מאד מאד אוהב, והוא בגיל שעוד קשה לו להבין שזה (אולי) מזיק לו. ההשפעה, אם ישנה, היא נזלת קבועה. לא משהו שאי אפשר לחיות איתו (בעוצמות משתנות). אני לא בטוחה שבא לי להלחם על זה.לא בטוחה מה לעשות עם שאר המשפחה (מה, כולם צריכים להמנע מחלב? ואם לא - הפיתוי נראה לי די קשה מנשוא) - ומה במקומות אחרים?
אירית*
הודעות: 86
הצטרפות: 31 דצמבר 2003, 10:19

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי אירית* »

אנחנו לא נוגעים במוצרי חלב פרה בבית...כבר הרבה שנים.
דר' אבני שהוא רופא קונבנציונלי (נדמה לי שפנימאי, אבל אני לא בטוחה) כתב ספר שנקרא "עזוב ת'עטינים שלי". הוא טוען שהנזק של מוצרי חלב פרה אינו רק בהיותם גורמי ליחה...הרבה יותר מזה, לטענתו הם גורמים לסכרת נעורים וסוגים מסויימים של סרטן.
זוהרה_ה*
הודעות: 85
הצטרפות: 01 מרץ 2004, 09:31
דף אישי: הדף האישי של זוהרה_ה*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי זוהרה_ה* »

רוב המוצרים שאני מכירה שמחזיקים יותר משבוע שבועיים וגם לא תמיד מתקלקלים אחרי תאריך התפוגה
הם מפלסטיק - אילו חומרים מכיל החלב הזה שמאפשרים לו חיים כ"כ ארוכים???. S-:
לילך*
הודעות: 255
הצטרפות: 28 אוגוסט 2001, 01:34

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי לילך* »

הי לכולם. אני באופן אישי אלרגית למוצרי חלב, זה אומר שאין לי רגישות ללקטוז וזה בכלל לא משפיע לי על הבטן... אצלי זה מתבטא דווקא כבעיות בנשימה (דומה קצת לחסימה בסינוסים) ובעיקר בריח זיעה מאוד חריף. תמיד הייתי עם בעיות נשימה, ומגיל ההתבגרות שום דיאודורנט לא באמת עזר ממש. הייתי תמיד מפסיקה בהתקררות כדי להמעיט ליחה. יצא בפוקס שהייתי 3 פעמים ברצף מקוררת ולא חזרתי כמה שבועות למוצרי חלב. ברגע שחזרתי התחילו הסימפטומים של החסימה בנשימה וריח הגוף. אז ניסיתי להמנע וזה עבד... גם כמות מזערית הסתבר שהשפיעה, אם אכלתי משהו חלבי בטעות.
היום לדעתי הרגישות היא כנראה למשהו שמוסיפים למזון, (מייצבים משמרים מתחלבים וכו') כי כבר היו תגובות לדברים שהם פרווה.

לשאלה לגבי טופו, מורה שלי לנטורופתיה אומרת שהיום אנו אוכלים יותר מידי מוצרי סויה וטופו.
חייבים לחפש שיהיה כתוב לא מהונדס גנטית,
הבעיה היא שהרבה ממי שרגיש לחלב (ולא ללקטוז) יהיה רגיש גם לסויה באיזה שלב.
סויה כמעט ולא לילדים קטנים כי מכיל פיטו-אסטרוגנים ועלול לגרום להתבגרות מינית מוקדמת
לגברים שיש להם הגדלה של הערמונית אסור !
בסה"כ זה בסדר, אבל בכמות סבירה, לא כל התזונה, לא כל היום.
יפעת*
הודעות: 136
הצטרפות: 28 יוני 2001, 04:05

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי יפעת* »

אז איפה קונים גבינות עזים ? והאם זה באמת יותר בריא ? כי באמת נמאס לי ללכת לסופר ולא לחזור עם גבינות כי כולם מלאות בחומרים לא ידידותיים
אם אפשר באזור מודיעין / חולון /
צוויליך*
הודעות: 2438
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 20:35

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי צוויליך* »

דר' אבני שהוא רופא קונבנציונלי (נדמה לי שפנימאי, אבל אני לא בטוחה) כתב ספר שנקרא "עזוב ת'עטינים שלי".
מי יודע למה אי אפשר להשיג את הספר הזה בחנויות?

קראתי בהשאלה ורציתי לקנות (כדי להשאיל לחברים) - ואין.

השמועות אמרו שתנובה מעלימים את הסטוק.
אני לא בענין הקונספירציה (חוץ מאלוויס) אבל מוזר שספר חשוב, קולח, נעים לקריאה שכזה אינו בנמצא.
מישהו יודע?

<אגב, שמעתי את האיש בהרצאה ב-2001 ומאז אמרתי שלום לחלב פרה>
מיצי_החתולה*
הודעות: 2041
הצטרפות: 21 פברואר 2005, 22:27
דף אישי: הדף האישי של מיצי_החתולה*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי מיצי_החתולה* »

צוויליך, אפשר להוריד את הספר בחינם מהאתר של אנונימוס. אני |יד1| ולכן לא מחפשת לך את הקישור בעצמי.
ליאת_טאוב*
הודעות: 1146
הצטרפות: 06 פברואר 2003, 21:21
דף אישי: הדף האישי של ליאת_טאוב*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי ליאת_טאוב* »

מאז אמרתי שלום לחלב פרה
למה רק חלב פרה? מה עם העטינים של יתר החיות?
ליאת_טאוב*
הודעות: 1146
הצטרפות: 06 פברואר 2003, 21:21
דף אישי: הדף האישי של ליאת_טאוב*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי ליאת_טאוב* »

מזל שיש חברים באנונימוס:
http://forums.nana.co.il/article/?articleID=130696
יש שם קישור שאפשר לקבל בו את הספר חינם בקובץ וורד וקישור לדף על המחבר עם מספרי טלפון שלו, בהם ניתן להזמין את הספר.
בהצלחה.
איילת_א*
הודעות: 217
הצטרפות: 22 נובמבר 2005, 00:26
דף אישי: הדף האישי של איילת_א*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי איילת_א* »

_דר' אבני שהוא רופא קונבנציונלי (נדמה לי שפנימאי, אבל אני לא בטוחה) כתב ספר שנקרא "עזוב ת'עטינים שלי".
מי יודע למה אי אפשר להשיג את הספר הזה בחנויות?
קראתי בהשאלה ורציתי לקנות (כדי להשאיל לחברים) - ואין.
השמועות אמרו שתנובה מעלימים את הסטוק.
אני לא בענין הקונספירציה (חוץ מאלוויס) אבל מוזר שספר חשוב, קולח, נעים לקריאה שכזה אינו בנמצא.
מישהו יודע?_


להלן ציטוט מפיו של ד"ר אבני עצמו:

"נכון. סיכמתי את כל ניסיוני בנושא החלב ונזקיו בספר ששמו "עזוב ,ת`עטינים שלי" ובדף הפנימי הוספתי לשם הספר את התוספת "רקוויאם לחלב", בשביל לא להרגיז את בעלי הממון, בוני המחלות.
הספר הופיע ב"סטימצקי" והוחזר אלי כעבור מספר שבועות.
חבר מ"תנובה" בישר לי כי מועצת המנהלים דנה בספר שלי (אתם מבינים בכלל מה זה שאנשים נפלאים אלו דנו בספר שלי !) ואחר כך הספר הוחזר אלי, וערמות הספרים אצלי בחדר.
המכירות של תנובה המשיכו לעלות ובתי החולים דיווחו על תפוסה מלאה. הלוואי בתי המלון."
ענת*
הודעות: 570
הצטרפות: 07 יולי 2001, 07:30

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי ענת* »

אני רוצה לתת לתינוקת שעדיין יונקת וגם קצת אוכלת, לשתות משהו חם. כרגע אני נותנת לה חלב רגיל חם עם קוביית שוקולד מריר בתוכו. יש רעיונות אחרים?
איילת_א*
הודעות: 217
הצטרפות: 22 נובמבר 2005, 00:26
דף אישי: הדף האישי של איילת_א*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי איילת_א* »

למה לא להשתמש ב אבקת חרובים, |עץ| שהם הרבה יותר מזינים משוקולד (בחרובים יש תיאמין כמו בתות-שדה, ניאצין כמו בתמרים, ריבופלאבין כמו באורז מלא. החרובים מכילים גם סידן, זרחן, ברזל, ועוד כל מיני דברים טובים, והוא אפילו תרופה טבעית נגד שלשול),
והרבה פחות מזיקים (השוקולד הוא מוצר מעובד |!| שמכיל כמויות גדולות של שומן קקאו, המון קלוריות, המון סוכר, קפאין ועוד כל מיני כאלה...), חוץ מזה נראה לי לא לעניין להרגיל אותה כבר עכשיו למתוק המתוק כזה... ועוד חוץ מזה - נראה לי שחלב עזים עדיף...ועד כאן הערותי (הלא מקצועיות) להיום (-:

אגב, עד כמה שהבנתי, ורד לב היא תזונאית בהכשרתה, נראה לי שהיא היא הכתובת לשאלותייך.@}
with_passion*
הודעות: 1600
הצטרפות: 20 יולי 2006, 13:10
דף אישי: הדף האישי של with_passion*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי with_passion* »

כתבה ממעריב בנושא: http://www.nrg.co.il/online/43/ART1/520/700.html

האיש שהזיז את הגבינה שלי

ד"ר אריה אבני תוקף את קודש הקודשים של תפריט הבריאות הישראלי: החלב מביא למחלות רבות, "בריחת סידן" היא המצאה שיווקית ישראלית, ויש מקום לתביעה ייצוגית נגד משרד הבריאות
אנונימי

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי אנונימי »

ענת,
את יכולה לתת לה מים חמימים.
את יכולה למזוג לכוס, מים רותחים ולהוסיף להם מס' עלי לואיזה.
(ז"א, לא לבשל את העלים, אלא רק לחלוט אותם)
ממליצה לך לא להמתיק ולא לתת שוקולד וגם לא חלב (ראי את הכתבה שאופק קישר אליה).
אפשר גם חלב אורז וחלב שיבולת שועל.

[h=4]

המלצת משרד הבריאות[/h]
היא לא לתת תוספת כלשהי לתינוקות יונקים עד גיל חצי שנה, גם לא מים וגם לא תה נגד גזים קוליק וכו'. הנקה מלאה בלבד.
מעל גיל חצי שנה, אפשר לתת מים, או חליטה.
לא ממותק.

כל הממותק הזה עלול לגרום לעששת, וסוכר באופן כללי לא ממש בריא. ז"א, סוכר זה חשוב, אבל אנחנו מקבלים מספיק סוכר מהאוכל הרגיל שאנחנו אוכלים, כולל הנקה כמובן.

אם כבר, אז ממותק עם סטיביה.
נעמה...*
הודעות: 284
הצטרפות: 13 דצמבר 2006, 04:58

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי נעמה...* »

אנחנו אימצנו את "שיטת הריפוי הטבעי" של שרה חמו.
מאד מתחברת לכל הגישה ,חוץ מהחלק של לאכול כל יום קופסת גבינה לבנה.נראה לי מוגזם בעליל.
תמיד השתדלתי להמנע ככל האפשר ממוצרי חלב,בעיקר כשמצוננים,אבל איכשהוא,עם אימוץ הגישה שלה ,התזונה שלנו גם השתנתה.
מישהוא מכיר את השיטה? (מבוסס על גישת הקלינסטון קליניק)
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי בשמת_א* »

עד כמה שזכור לי, שרה חמו עצמה השיגה לעצמה עז וכל החלב שהיא השתמשה בו בא מהעז שהיתה לה. זה רעיון טוב. עז בריאה שמלחכת עשב, נחלבת ביד, ולא מפסטרים את החלב שלה. כמובן לא ממש מתאים לשוכני דירות כמוני...
חוט_השני*
הודעות: 1307
הצטרפות: 02 פברואר 2006, 11:34
דף אישי: הדף האישי של חוט_השני*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי חוט_השני* »

לא ממש מתאים לשוכני דירות כמוני...
למה לא? דווקא נורא תתאים לך איזו עז בבית.
<מנסה לדמיין אותה מצטרפת ל50 מטר :-D >
בלהה_ואורן*
הודעות: 63
הצטרפות: 23 אוגוסט 2006, 21:33
דף אישי: הדף האישי של בלהה_ואורן*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי בלהה_ואורן* »

רציתי לידע אתכם לגבי ספר שיצא על נזקי החלב. לרובנו אולי זה לא חדש, אבל בכל זאת, אולי זה יעניין אתכם או תרצו לקנות לסבתא שמתעקשת על חלב...
לספר קוראים "שוטי החלב" וניתן לקנות אותו למשל בסטימצקי אבל לא רק. כתב אותו רופא כירורג, ד"ר אריה אבני.
ניתן לקרוא כתבה עם הסופר ועל הספר ב - http://www.nrg.co.il/online/43/ART1/520/700.html
עריכת כל הדף
מיץ_פטל*
הודעות: 1618
הצטרפות: 27 אוקטובר 2001, 22:40
דף אישי: הדף האישי של מיץ_פטל*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי מיץ_פטל* »

אני לא אדוקה בעינייני תזונה אבל לאחרונה התחלתי לעבור להתנהלות בריאה יותר וקראתי הרבה חומר בגנות חלב הפרה. על אילו תחליפים תמליצו לתינוק בן שנה ו-8 שעדיין יונק בוקר וערב?

אני זקוקה לתחליף לחלב שאותו אני מבשלת עם קווקר, לגבינה צהובה שהבנתי שהיא לא ממש מומלצת וחלב לקורנפלקס. מעבר לזה הוא גם ככה לא חובב מעדנים.
מיץ_פטל*
הודעות: 1618
הצטרפות: 27 אוקטובר 2001, 22:40
דף אישי: הדף האישי של מיץ_פטל*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי מיץ_פטל* »

בספר "עזוב את העטינים.." מומלץ לצרוך סויה. שמעתי שמחקרים חדשניים יותר הראו שסויה לא מומלץ לתינוקות וילדים. מה עושים?
בת_ההרים*
הודעות: 1548
הצטרפות: 22 ינואר 2003, 12:24

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי בת_ההרים* »

מה עושים? צורכים מוצרי חלב עיזים.
בת_ההרים*
הודעות: 1548
הצטרפות: 22 ינואר 2003, 12:24

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי בת_ההרים* »

גבינ'צ-להשתמש רק במוצרלה.
ציפ_ציף*
הודעות: 1700
הצטרפות: 05 מרץ 2006, 14:45

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי ציפ_ציף* »

מה לגבי חלב סויה? הילדים שלי אוהבים ,ובקניה גדולה של ארגז זה יצא זול יחסית.
יש גם חלב אורז,
ולתינוק אפשר חלב שקדים-כפית שקדייה לשקשק עם מים,לא נראה מי יודע מה,אבל הם מוכנים לשתות את זה,וזה גם בריא.
ציפ_ציף*
הודעות: 1700
הצטרפות: 05 מרץ 2006, 14:45

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי ציפ_ציף* »

אופס,כתבנו יחד,חלב סויה תלוי אם זה מהונדס גנטית-אז זה גרוע אבל יש להשיג גם חלב בלי הנדסה גנטית.
בת_ההרים*
הודעות: 1548
הצטרפות: 22 ינואר 2003, 12:24

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי בת_ההרים* »

יש גם חלב אורז
רק שמבחינת ערכים תזונתיים הוא דל בחלבון וסידן.
מיץ_פטל*
הודעות: 1618
הצטרפות: 27 אוקטובר 2001, 22:40
דף אישי: הדף האישי של מיץ_פטל*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי מיץ_פטל* »

ציפ ציף איפה משיגים חלב לא מהונדס?מה המחיר בערך?
בת הרים - איפה משיגים חלב אורז?
ציפ_ציף*
הודעות: 1700
הצטרפות: 05 מרץ 2006, 14:45

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי ציפ_ציף* »

גם חלב סויה וגם חלב אורז אפשר להשיג בחנויות טבע,
בירושלים יש את "ניצת הדובדבן".
קרוטונית_מהמרק_הגדול*
הודעות: 8400
הצטרפות: 25 יולי 2004, 19:10

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* »

אני זקוקה לתחליף לחלב שאותו אני מבשלת עם קווקר
קוואקר אפשר לבשל במים ולהוסיף כף טחינה גולמית. יוצאת דייסה "חלבית" בטעם שומשום נהדר (להמתיק בסילאן/דבש/תפוח מגורר).
דיצה*
הודעות: 76
הצטרפות: 18 יולי 2005, 21:38

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי דיצה* »

חלב אורז אורגני אפשר להשיג ברוב הסופרים בקופסת קרטון באיזור החלב העמיד והחלב סויה.
קוראים לזה Dream rice או משהו דומה.
הטעם שלו לא רע כשמתרגלים.

_יש גם חלב אורז
רק שמבחינת ערכים תזונתיים הוא דל בחלבון וסידן._
לפחות הוא לא מזיק ואת הערכים החסרים משלימים ממזונות אחרים.
בת_ההרים*
הודעות: 1548
הצטרפות: 22 ינואר 2003, 12:24

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי בת_ההרים* »

לפחות הוא לא מזיק
נכון.אבל למה לא לפנות ליוגורט,לבנה או מוצרי חלב עיזים? כולם לא מזיקים(ואת זה אני אומרת כאנטי-חלב ידועה)בעליל.סה'כ ילד שאוכל בבוקר קורנפלקס עם חלב אורז,נניח,לא מקבל מספיק.גם לא משתיית כוס חלב אורז.לא התכוונתי ל"קטנות" שאת מוסיפה קצת חבל אורז לדייסה וכד'. אם מתכוונים לקטנות האילו אז גם 100 מ'ל של חלב סויה ליום לא יזיקו.
מיצי_החתולה*
הודעות: 2041
הצטרפות: 21 פברואר 2005, 22:27
דף אישי: הדף האישי של מיצי_החתולה*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי מיצי_החתולה* »

גבינ'צ-להשתמש רק במוצרלה. בת הרים, את מתכוונת למוצרלה מחלב באפלו? או לסתם מוצרלה של תנובה?
אפ_רוח*
הודעות: 45
הצטרפות: 12 אפריל 2005, 18:08
דף אישי: הדף האישי של אפ_רוח*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי אפ_רוח* »

על דבר אחד מסכימים גם חסידי החלב שאני לא נמנת עליהם, חלב וברזל לא הולך ביחד.
גם הרוקח הכי קונבנציונלי ימליץ להמנע משילוב של תוספת ברזל וחלב כי הסידן נקשר לברזל ויוצא איתו או משהו דומה.
ואני שואלת : איך תנובה הצליחו לייצר חלב שמכיל תוספת ברזל?
תנובה הרי יכולים למכור גם חלב לעגל ולשכנע אותו שזה יותר טוב בשבילו , אז מה זה?
האם הם "עובדים" על הלקוחות?
האם אני בדף הנכון?
בת_ההרים*
הודעות: 1548
הצטרפות: 22 ינואר 2003, 12:24

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי בת_ההרים* »

בת הרים, את מתכוונת למוצרלה מחלב באפלו? או לסתם מוצרלה של תנובה?
רגילה.של מחלבות גד נניח.הטבעונים כמו שטראוס למשל טוענים שהגבינה הזו עוברת תהליך ייצור שונה משגינ'צ רגילה ואין בה את החומרים המסוכנים שיש בגבינ'צ.אז אם אין ברירה ורוצים להכין פימה או מאפה -רק בכזו.
סמדר_נ*
הודעות: 2106
הצטרפות: 17 אוגוסט 2003, 20:40
דף אישי: הדף האישי של סמדר_נ*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי סמדר_נ* »

של מחלבות גד נניח.
אינה מכילה חומר משמר או צבעים כלשהם, אלא חלב ומלח בלבד. זו של תנובה כן מכילה חומר משמר (לפחות כך זה היה בפעם האחרונה שבדקתי).
זו שיכולה לשמש כגבנ"צ היא המוצרלה הקשה, זו שבאה בגלילים והצבע שלה לבן צהבהב. המוצרלה הרכה (הכדורים הלבנים) עדינה וטעימה מאד, אבל אין לה קשר לגבנ"צ.
>סמדר אוהבת מוצרי חלב, מה לעשות<
דיצה*
הודעות: 76
הצטרפות: 18 יולי 2005, 21:38

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי דיצה* »

נכון.אבל למה לא לפנות ליוגורט,לבנה או מוצרי חלב עיזים? כולם לא מזיקים(ואת זה אני אומרת כאנטי-חלב ידועה)

בת ההרים - האם המוצרים שציינת לא מפריעים לספיגת ברזל כמו חלב?
ויוגורט - האם את מתכוונת ליוגורטים הרגילים (דנונה וכו')?
בת_ההרים*
הודעות: 1548
הצטרפות: 22 ינואר 2003, 12:24

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי בת_ההרים* »

כל מוצר עשיר בסידן מפריע לספיגת ברזל.גם טחינה,אגב.פעם התייעצתי בעניין עם הדיאטנית טובה קראוזה והיא אשרה את חששותי.אני לא נגד מוצרי חלב בגלל ספיגת הברזל וכ'ו.אלא בגלל שהם לא ידידותיים באופן כללי לגוף האדם.
לגבי יוגורט-אני מדברת עויוגורט שעבר תהליך החמצה.בלי תוספות ובלי חלבוני חלב וכד'.יוגורט פשוט.כזה שמכינים ממנו לבנה.
דיצה*
הודעות: 76
הצטרפות: 18 יולי 2005, 21:38

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי דיצה* »

כל מוצר עשיר בסידן מפריע לספיגת ברזל.גם טחינה,אגב
חידשת לי!

ואיפה מוצאים יוגורט פשוט כזה? את יכולה לתת שם לדוגמא?
בת_ההרים*
הודעות: 1548
הצטרפות: 22 ינואר 2003, 12:24

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי בת_ההרים* »

חידשת לי!
:-) בזמנו חידשתי גם לעצמי.זה לא אומר שלא לאכול טחינה אבל לא לבנות עליה כעל מקור על לברזל,למשל.

ואיפה מוצאים יוגורט פשוט כזה? את יכולה לתת שם לדוגמא?
הכי טוב לקנות יוגורט מחלב עיזים.ואם יש איזו מחלבה ביתית קטנה בסביבה-הכי טוב לדעתי.אני קונה את היוגורט של תנובה(במיכל פלסטיק לבן כזה של ליטר או יותר) כי הוא מכיל חלב ואנזימים(אילו שהופכים את החלב ליוגורט),נטו.ביוגורט של שטראוס למשל יש עוד דברים,לא זוכרת בדיוק מה,אולי חלבוני חלב אולי שמנת אבל הוא פחות נקי.אני קונה את היוגורט של תנובה כדי להכין ממנו לבנה.לילדים אני נותנת רק יוגורט מחלב צאן או חלב עיזים.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

לינק לספר של ד"ר אבני (מומלץ מאוד לקרוא) באינטרנט - http://www.heartcenter.co.il/siteArticl ... 379&cid=49
פלוני_אלמוני*
הודעות: 1182
הצטרפות: 14 אוגוסט 2001, 19:35
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמוני*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי פלוני_אלמוני* »

יש לי שאלה...בספר "שביל הזהב" כותבת שרה חמו הרבה על אכילת מוצרי חלב...איך זה מתיישב עם דיעות רבות כ"כ נגד אכילת מוצרי חלב? או שזה פשוט לא מתיישב, ולכל אחד דעה משלו?
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

שלום,

אני סובלת מבעיות בבלוטות הרוק כמעט עשור , מדובר בתהליכים דלקתיים וגושים בבלוטות רוק וזה מתבטא לפעמים גם בנפיחות בעיקר בצד אחד הצד בו נימצאים הגושים - טרם אובחן אצלי למה זה קורה לי למרות הבדיקות הרבות כולל MRI FNA US לא נימצא עדיין טיפול עבורי לבעיה ממנה אני סובלת. נשאלת השאלה האם יש בכלל טיפול כי לבנתיים מגששים באפלה.
שאלתי האם קיימת השפעה שלילית באכילת חלב ומוצריו שעלולות להשפיע על תפקודן של בלוטות הרוק?
ממתינה לתגובה
בברכה,

נעומי
ריש_גלית*
הודעות: 2367
הצטרפות: 14 יולי 2007, 01:22
דף אישי: הדף האישי של ריש_גלית*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי ריש_גלית* »

סיפור מדהים. אמריקה. לא הבנתי מה קרה בסוף... אבל גם ככה.
ריש_גלית*
הודעות: 2367
הצטרפות: 14 יולי 2007, 01:22
דף אישי: הדף האישי של ריש_גלית*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי ריש_גלית* »

שאלה שעייפתי מלחפש עליה תשובה: כשאני מכינה יוגורט ביתי פשוט - מחלב (אורגני מלא) וקצת יוגורט מוכן (יוגורמה, שלא כתוב עליו ביו והוא בכלל מחלב כבשים) - האם זה בריא יותר מסתם חלב? ואם כן, למה? האם מה שהופך אותו ליוגורט (האמת, דומה יותר ללבֶּן, אבל טעים בהחלט) זה החידקים שבאוויר (כמו בהכנת שאור), והאם אז הוא נהפך לביו, כלמר מכיל חידקים "טובים"?
יצאו ארבע שאלות.
אורי_יורמן*
הודעות: 3193
הצטרפות: 13 אפריל 2007, 00:16
דף אישי: הדף האישי של אורי_יורמן*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי אורי_יורמן* »

גם אני לא הבנתי את הסוף של הסרט
אורי_יורמן*
הודעות: 3193
הצטרפות: 13 אפריל 2007, 00:16
דף אישי: הדף האישי של אורי_יורמן*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי אורי_יורמן* »

זה בהכרח יותר בריא בכמה רמות, לפחות מבחינת כמות הזבל ביוגורט (הורמונים, שאריות רעלים מהדם של הפרות, וכו').
מבחינת האיכות הביולוגית של זה - יש לך חיידקים גם מהיוגורמה, לא?
אורי_יורמן*
הודעות: 3193
הצטרפות: 13 אפריל 2007, 00:16
דף אישי: הדף האישי של אורי_יורמן*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי אורי_יורמן* »

ועוד משהו - הנסיון מראה שלהוסיף קצת לימון הופך את זה להרבה יותר יוגורטי
ריש_גלית*
הודעות: 2367
הצטרפות: 14 יולי 2007, 01:22
דף אישי: הדף האישי של ריש_גלית*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי ריש_גלית* »

אורי, על היוגורמה לא מצוין שהוא "ביו" ומכיוון שהוא מפוסטר נדמה לי שזה אומר שאין בו חידקים "טובים" כי הרגו אותם יחד עם ה"רעים" ולא הוסיפו בצורה מלאכותית כמו שעושים ביוגורט שנקרא "ביו".
בכל אופן חשבתי לעשות תחקיר על יוגורמה, אולי אפילו לנסוע למשק שלהם ולראות מה עושים שם וממה הכבשים ניזונות וכו'. כמובן, בין התוכניות שלי לביצוען משתרע ים של דחיינות כרונית.
אני אנסה להוסיף לימון.
אורי_יורמן*
הודעות: 3193
הצטרפות: 13 אפריל 2007, 00:16
דף אישי: הדף האישי של אורי_יורמן*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי אורי_יורמן* »

אולי הוא פוסטר לפני שהפך ליוגורט? נראה לי מאוד הגיוני, זה מה שהייתי עושה במקומם
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

ספור אישי: ביתי בת 6 סובלת מרקבון מתקדם של 8 שינים. מנעתי ממנה חלב עד היום. ומצטערת. הרופא מנבא עתיד גרוע גם לשיני הקבע. שן קבע חדשה ןכבר עם חור. 4 עקירות...מרגישה ככ אשמה...משנה את כל התזונה שלה. מישהו יכול להגיד לי שאני לא אשמה בסעיף הסידן? היא לא אכלה מספיק ירוקים ושנאה טחינה.
אורי_יורמן*
הודעות: 3193
הצטרפות: 13 אפריל 2007, 00:16
דף אישי: הדף האישי של אורי_יורמן*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי אורי_יורמן* »

אלמונית -
מה היא כן אכלה? נתת בינתיים בעיקר דגש על מה לא.
עד איזה גיל היא ינקה?

מנסה להשתתף בצערך, ומקווה שמישהו כאן יוכל לתת הסבר לתופעה.
(האמת שלא שמעתי על אף מקרה כזה של רקבון, חוץ מאצל צרכני קוקה-קולה מאסיביים. ועוד לא שמעתי על מישהו שקרה לו משהו בעקבות מניעת חלב, אם תזונתו היתה לפחות סבירה)
מיכלי_לי*
הודעות: 197
הצטרפות: 23 אוגוסט 2007, 18:28
דף אישי: הדף האישי של מיכלי_לי*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי מיכלי_לי* »

לא תמיד בעיות בשיניים קשורות לסידן, לפעמים צחצוח לא נכון בעיקר לפני השינה ולפעמים פשוט תורשה (אצלי הרבה היה עניין של תורשה).
(מאצל צרכני קוקה-קולה מאסיביים אוף זו מכת מדינה כבר ראיתי המון הורים שנותנים לילדים קולה בבקבוק... אבל זה לא קשור לדף אולי ל דף מעצבן לראות מסביב)
אורי_יורמן*
הודעות: 3193
הצטרפות: 13 אפריל 2007, 00:16
דף אישי: הדף האישי של אורי_יורמן*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי אורי_יורמן* »

השאלה הזאת באמת עניינה אותי, וחשבתי עליה היום כשנסעתי באוטובוס.
אולי מדובר פה באיזו דלקת כרונית שמרקיבה לילדתך את השיניים בפה? כלומר, לא קשור לאוכל, אבל כן אולי להיגיינה באופן כלשהו?
ממש לא הצלחתי לחשוב על סיבה, חוץ מאכילה כפייתית של סוכריות ושתיית קוקה קולה, שתגרום לילדה לבעייה כלכך רצינית בפה
שירת_העשבים*
הודעות: 15
הצטרפות: 08 מאי 2008, 18:43
דף אישי: הדף האישי של שירת_העשבים*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי שירת_העשבים* »

כל הילדים במשפחתנו לא טעמו כמעט מעולם מוצרי חלב והשיניים שלהם חזקות ובריאות. הם גם לא אוכלים טחינה ותרד לארוחת צהריים (אבל הרבה ברוקולי בארוחת ערב....) כך שלא נראה לי שזה קשור. תורשה משחקת תפקיד מאוד משמעותי בבריאות השן.
עמנוא_ל*
הודעות: 268
הצטרפות: 01 יוני 2007, 10:08
דף אישי: הדף האישי של עמנוא_ל*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי עמנוא_ל* »

אני מציע שתקשיבו למה שיש לד"ר אבני לומר בנושא.

האיש נלחם במימסד ובחברות הענק ועוסק בריפוי עפ"י הידע שצבר. איש טוב ונחוש.

אצלנו אוכלים רק מוצרי חלב עיזים ובעיקר חלב עיזים טרי וגולמי ללא פיסטור בדרך כלל, ישירות מעיזים מעידר שאנחנו מכירים.

רק לעיתים רחוקות אנחנו מעיזים לחרוג ליוגורט מחלב כבשים, בגלל שהוא יותר טעים.
בלהה_ואורן*
הודעות: 63
הצטרפות: 23 אוגוסט 2006, 21:33
דף אישי: הדף האישי של בלהה_ואורן*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי בלהה_ואורן* »

ד"ר אבני שכתב את הספר "שוטי החלב" על נזקי החלב לבריאות, מחפש אנשים עם סיפורים אישיים על נזקי החלב. הוא אוסף עדויות לספר חדש על נזקי החלב. פרטים ב- http://www.focus.co.il/Product.asp?Pid= ... 2&Cat2ID=0
(יש לגלול אחרי תוכן הספר ולראות את הפניה של המחבר לקוראים)
סאלוש*
הודעות: 464
הצטרפות: 27 אוקטובר 2004, 12:14

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי סאלוש* »

יש בעיה כללית, לדעתי, במניעה של מאכלים מסוימים מילדים. במיוחד ילדים שלא אוכלים מגוון כלכך.

למשל מוצרי חלב. לי אישית אין בעיה של סידן, בלי לאכול כמעט מוצרי חלב. מה הבעיה? טחינה, קטניות, ירוקים, זה קל.
אבל לילדה שלי, אם אני מורידה חלב לגמרי, לא נשאר יותר מדי סידן. טחינה לא. קטניות לא. ירוקים לא. רק כמויות קטנות נניח באורז מלא (מישהו יודע על זה? יש שם מספיק?) אז אני מעדיפה להשאיר קצת, כמויות קטנות (כמו למשל גבנ"צ פה ושם. סבתות נותנות גלידה פה ושם).
אני חושבת שצריך להזהר עם התזונה שלהם, לא להוריד להם יותר מדי דברים. כי עלול להשאר מאוד לא מגוון (אני לא מתכוונת לממתקים אלא לאוכל שיש בו תזונה, כמו חלב, בשר, דגנים, גם אם יש התנגדויות אליהם).

ד"ר אבני לא שכנע אותי כל כך. קראתי את הספר. חלק זה דיעות שלו ולא ממש נובע ישירות מהמחקרים.
לי אישית באמת חלב הוא לא משהו. והתפלאתי עד כמה היה קל לי לוותר עליו (פחות או יותר). לא חסר לי בכלל. בניגוד לבשר למשל, שאם אני לא אוכלת בכלל במהלך השבוע, ופתאום נתקלת באיזה מנה טובה אצל המשפחה, אני ישר רוצה (ואוכלת). חלב כבר לא עושה לי את זה. מעניין.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אני אמא לשתי בנות הילדה הגדולה בת4 היא לא כול כח משתגעת מחלב,אבל הילדה השניה שהיא בת 2 היא שותה ואוכלת רק חלב אני מאוד רוצה לדעת עם זה לא מזיק לבריאות של ילדים כול כך קטנים"?
נגד_חלב*
הודעות: 1
הצטרפות: 06 ינואר 2012, 14:40

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי נגד_חלב* »

http://www.youtube.com/watch?feature=[po]player embedded[/po]&v=IwFgEEW12X0#! תעתיקו את הכתובת לסרטון ותצפו בו. זאת האמת על חלב. אי אפשר להתכחש לעובדות!
סאלי_תדמור*
הודעות: 1236
הצטרפות: 25 מרץ 2010, 00:14
דף אישי: הדף האישי של סאלי_תדמור*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי סאלי_תדמור* »

שהיא בת 2 היא שותה ואוכלת רק חלב

כל דבר שאוכלים ושותים רק אותו - זו בעיה.
אלא אם כן אתה תינוק, וזה חלב אם :-)

היינו במצב דומה (זה היה מזמן... לא ידעתי מה שאני יודעת היום) והבת שלי הגיעה לאנמיה מזה. יותר ויותר חלב - יותר מדי סידן והברזל לא יכול להספג - אנמיה שמובילה לחוסר תיאבון, והגלגל ממשיך. ברגע שהורדנו דרסטית את כמות החלב (אפילו לא הפסקנו) התאבון חזר, חזרה לעלות במשקל, חזר הצבע ללחייה. אחרי עוד שנתיים בערך התחילה להתלונן על כאבי בטן, ואז הורדנו חלב לקרוב ל - 0.

אם תפחיתי את החלב, היא תפתח תאבון לעוד דברים.

בהצלחה @}
סיהרא*
הודעות: 209
הצטרפות: 08 ינואר 2012, 08:52

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי סיהרא* »

מאוד רוצה לדעת עם זה לא מזיק לבריאות של ילדים כול כך קטנים"
אם יש ילדים מנוזלים תמידית, ונוטים לבעיות במערכת הנשימה חלב עלול בהחלט להחמיר את המצב, ואפילו לגרום לו. מנסיון!
גילי_חן*
הודעות: 134
הצטרפות: 25 יוני 2010, 13:45
דף אישי: הדף האישי של גילי_חן*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי גילי_חן* »

"שוטי החלב" ספר נהדר עם הרבה היגיון וגם קצת עובדות.
הספר "מחקר סין", שנערך על-ידי אוניברסיטת קורנל, אוניברסיטת אוקספורד והאקדמיה הסינית לרפואה מונעת, תיעד במהלך שנות ה-80 וה-90 של המאה הקודמת, את הקשר בין הרגלי תזונה, מאפייני אורח חיים, תחלואה ותמותה. הוא נעשה בקרב 6500 איש ב-65 מחוזות בסין ומצא למעלה מ-8,000 התאמות סטטיסטיות משמעותיות בין הגורמים שנבדקו. בהיותו המחקר התזונתי המקיף ביותר שנערך אי-פעם בעולם העניק לו העיתון "ניו-יורק טיימס" את הכינוי ה"גראנד-פרי של האפידמיולוגיה".

מסקנות המחקר הצביעו על מסקנה מובהקת אחת: שכיחות המחלות הכרוניות הייתה הגבוהה ביותר בקרב אנשים שהרבו לצרוך מזונות מן החי (בשר, חלב ומוצריו, ביצים ודגים). יתר על כן, אפילו לצריכה נמוכה יחסית של מזונות מן החי היו השפעות שליליות. לעומת זאת, אנשים שצרכו את הכמות הגדולה ביותר של מזונות מן הצומח היו הבריאים ביותר ונטו פחות לפתח מחלות כרוניות. תוצאות מחקר סין תואמות לחלוטין מחקרים רבים בבני אדם ובבעלי חיים, שהוכיחו כי תזונה צמחית מגוונת מספקת לאדם את כל רכיבי התזונה החיוניים לו, והיא עדיפה על-פני מזון מן החי.
גילי_חן*
הודעות: 134
הצטרפות: 25 יוני 2010, 13:45
דף אישי: הדף האישי של גילי_חן*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי גילי_חן* »

יחד עם זאת, כל אחד יודע ומרגיש מה טוב לגוף שלו (חלב, בשר או כל דבר אחר)
מה שחשוב לדעתי, זה לא להפריז בהיצמדות למשהו אחד או לא להעלים לגמרי משהו אחר חיוני.
בנוסף, גם אם מישהו מאמין שאכילת בשר וחלב הם טובים, יש בעיה היום עם עובדת היותם מוצרים מזון מתועשים, מהונדסים וארוזים לשנים על מדפים.
פרה שאוכלת להנאתה עשב רענן, ממליטה מתי שמתאים לה, מניקה את צאצאיה בשמחה ואח"כ הופכת לסטייק זה עניין שונה לגמרי ממה שקורה היום ברפתות ומשחטות בכל העולם.

וחוץ מזה, יש לי בעיה קשה עם שחיטה והפשטה מהעור כדי להכין נעליים, תיק או חגורה "ממש יפה" )-: יש הבדל בין לאכול כדי לחיות לבין לרצוח כדי להתלבש. זה באמת לא הכרחי ולא נחוץ ובהחלט לא אנושי.
מיצי_החתולה*
הודעות: 2041
הצטרפות: 21 פברואר 2005, 22:27
דף אישי: הדף האישי של מיצי_החתולה*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי מיצי_החתולה* »

גילי, יש הרבה מאוד ביקורת על מחקר סין ברשת. וגם פה בבאופן, אגב. לא שזה הופך את החלב לבריא יותר, אבל לא הייתי מסתמכת דווקא על המחקר הזה לשם כך.
דלית_ב*
הודעות: 578
הצטרפות: 18 נובמבר 2005, 17:43
דף אישי: הדף האישי של דלית_ב*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי דלית_ב* »

לגבי מחקר סין-
לצרוך מזונות מן החי (בשר, חלב ומוצריו, ביצים ודגים).
הבנתי שהוא בדק רק מוצרי חלב והכליל את המסקנות לכל החלבון מהחי. מישהי יודעת אם זה נכון?
דלית_ב*
הודעות: 578
הצטרפות: 18 נובמבר 2005, 17:43
דף אישי: הדף האישי של דלית_ב*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי דלית_ב* »

יתר על כן, אפילו לצריכה נמוכה יחסית של מזונות מן החי היו השפעות שליליות.
לגבי זה אני שמעתי הפוך. הבריאים ביותר היו אלו שצרכו מעט "מזונות מהחי" אבל נאמר שההמלצה למערביים היא לוותר בכלל כי קשה מידי לצרוך קצת...
שלמה_יונה*
הודעות: 21
הצטרפות: 31 ינואר 2012, 07:22

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי שלמה_יונה* »

אני מציע לכם לקרוא גם את הסיפור הקצר של רועי צזנה שעוסק בכך (http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4182129,00.html) וגם לצפות בסרטון של החבר'ה מ-"ספק סביר" שמסבירים טיעון אחרי טיעון ומביאים עובדות והגיון: http://www.youtube.com/watch?v=qTx4PwXxGzo
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

מוצרי חלב טוב או רע

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

לאחרונה התחלתי להשתמש בחלב אורז כתחליף חלב. להפתעתי החלב הגיע בקרטון המזכיר את הדרך שבה משווקים חלב עמיד. גם תאריך התפוגה של חלב האורז הוא בעוד יותר מחצי שנה. ניסיתי למצוא מידע לגבי המרכיבים (לדוגמא סידן) שיש בחלב אורז ואם ישנם תוספים כגון חומר משמר. על האריזה זה לא מצויין וכן לא הצלחתי למצוא מידע באינטרנט. מישהו יודע אם יש לחלב אורז ערך תזונתי חשוב ואיך הוא מחזיק מעמד כל-כך הרבה זמן?
שליחת תגובה

חזור אל “מידע על מזונות ספציפיים”