אוף קרציות

ורד_לב*
הודעות: 3314
הצטרפות: 24 יולי 2002, 23:08
דף אישי: הדף האישי של ורד_לב*

אוף קרציות

שליחה על ידי ורד_לב* »

אנחנו בעיצומו של גל שלישי בהתקפת ענק של קרציות.
אנחנו, כמובן, מטפלים בחומרים הכימיים הטובים ביותר (ריסוסים למיניהם), כי אי אפשר אחרת (עם כל הכבוד לייפי הנפש).
רציתי לראות אם למישהו יש רעיון על המשמעות העמוקה יותר של קרציות. יעני, למה הן בכלל מגיעות? ובכזו אינטנסיביות?
לי זה עושה תחושה של "דברים שרבצו במעמקים זמן רב ועכשיו עולים על פני השטח". מישהו יכול להתחבר לזה? יש רעיונות נוספים?
זה מעניין אותי, לא ברמה הפילוסופית, אלא ממש כדי לבדוק ולברר דברים.
אז אם מישהו מתחבר לקו המחשבה שלי, אשמח לשמוע רעיונות, אפילו אם הם נראים מופרכים.
תודה.
הצילו_קרציות*
הודעות: 1
הצטרפות: 13 יולי 2003, 05:16

אוף קרציות

שליחה על ידי הצילו_קרציות* »

מהם החומרים הכימיים הטובים ביותר בהם אתם משתמשים?
תודה
מייק*
הודעות: 29
הצטרפות: 30 אוקטובר 2002, 17:25

אוף קרציות

שליחה על ידי מייק* »

ורד,
אין לי עצות מעשיות, אבל אנסה להתייחס לשאלה של "המשמעות העמוקה של הקרציות", אם כי חוששני שגם זה לא בדיוק מה שרצית לשמוע.
ובכן:
קרציות הן בעל-חיים לגיטימי, כמו כל בעל-חיים אחר שברא אלוהים (או האבולוציה והגנטיקה).
הן שייכות למערכת פרוקי-הרגליים, אך לא לחרקים (שהם רוב פרוקי הרגליים), אלא למחלקת העכבישניים, כי לחרקים יש 6 רגליים ולקרציות ? 8. יש בארץ כ-20 מינים של קרציות קשיחות. היחיד נקרא קרצית (לא קרציה).

את הסלידה/רתיעה שלנו מן הקרצית אפשר להסביר בשלושה מישורים שונים:
המישור הנפשי-פסיכולוגי. סלידה שלנו מבעל-חיים משותפת להרבה בני-אדם, אך שונה לעתים מתרבות לתרבות, ולעתים אף מאדם לאדם (ג'וקים מגעילים אותי, נחשים לא). אין לי תובנות חדשות לתרום בנושא זה.
המישור ההיגייני-רפואי. קרציות מעבירות מחלות לאדם, לכלב ולבקר, בין היתר מחלה מסוכנת לאדם ? "קדחת המערות". אגב, גם מחלה זו נגרמת על-ידי בעל-חיים, שהוא לגיטימי כשלעצמו.
המישור הערכי-סוציולוגי. יש לנו בתרבותנו מסורת של התנגדות ל"טפילים". זה התחיל לפני כמאה וחמישים שנה, כאשר הפילוסופיה הסוציאליסטית הגדירה את פועלי-הייצור בבתי-החרושת כמייצרים משהו חדש ומועיל, והסכימה לכלול יחד אתם אולי גם את החקלאים והכורים. את כל היתר הגדירה כטפילים על גבם (או על דמם) של העובדים-באמת. מאוחר יותר הבינו שגם הנהגים, המובילים תוצרת מהיצרן אל הצרכנים, עושים משהו מועיל. קשה יותר היתה חדירת ההבנה שגם סוחר איננו טפיל. ואילו לגבי פרסומאים וזונות ? קשה לי עד היום.

ומבחינה מעשית ? הכי טוב זה אינקויזיציה: מקלחת חמה, ולפלות אותם ולמעוך אותם בפלאייר. אפשר גם בלדרמן.
שנהיה בריאים.
נועה_ברקת*
הודעות: 895
הצטרפות: 30 יוני 2002, 17:11
דף אישי: הדף האישי של נועה_ברקת*

אוף קרציות

שליחה על ידי נועה_ברקת* »

לפני כארבעה חודשים גיליתי קרצייה מאחורי האוזן של בתי (אולי כבר סיפרתי את זה) וחודש אחרי זה עלה לבתי החום, הופיעה פריחה קלה על כפות הידיים ומאחר והוזהרתי מראש (כי התייעצתי) עלה חשד לקדחת המערות שזו מחלה מסוכנת שיכולה לגרום למוות. ישר אנטיביוטיקה....(וזה הרופא ההומאופטי שלנו...)
אם את מחפשת משמעויות עמוקות וסימבוליות הייתי הולכת לכיוון של משהו שחי על חשבון הכוחות שלך, שזה דרך אגב מה שגם אנחנו עושים בכל רגע ורגע שאנחנו ניזונים מכוחותיו של הקוסמוס.... גם קרציות ורצות לחיות ומין הסתם יש להן גם מה לתרום, מעבר לקדחת, השאלה היא האם ברגע הנתון הזה, בא לנו שימצצו מדמנו? האם יש משהו או מישהו שמוצץ מאיתנו את כוחות החיים שלהם אנו זקוקים, שמתעלק ומתקרצץ על האנרגיה שלנו...
צפיחית_בדבש*
הודעות: 17
הצטרפות: 12 יולי 2003, 15:25

אוף קרציות

שליחה על ידי צפיחית_בדבש* »

אמא שלי כבר שבועיים נלחמת בהן. אבקות, אבקות, אבקות... יש גם טיפות שמטפטפים על בעל-החיים עצמו. אבל בינתיים היא לא השתמשה בהן כי צריך לחכות פרק זמן של שבועיים בערך אחרי שמשמשים באבקה. היא פיזרה אבקה על הכלב, על הריצפה, על המצעים, על המזרונים, על הספות, אפילו על הקירות. כן, הן מטיילות על הקירות. לפעמים נמצאות מתות, לפעמים מטיילות. אתמול טיילה לה אחת ליד המקום שבו המתוק-הקטן |תינוק| שיחק. איזה פחד! :-S. בפעם אחרת, הייתה אחת ליד ראשו בשעה שישן. מי יודע אם לא הספיקה להתהלך עליו. אני כבר לא כל-כך הולכת להורים עם המתוק-הקטן. אמא שלי חשבה על האפשרות של זריקה לכלב. היא חוששת לילד ולמשפחה כולה.
(איזה מזל שיש מקום לשפוך את הלב. אני קצת מתביישת לספר זאת לחברים/משפחה).
לוטרה_רעבה*
הודעות: 2
הצטרפות: 01 יולי 2003, 00:13

אוף קרציות

שליחה על ידי לוטרה_רעבה* »

מניסיננו העשיר במלחמה בחיות חביבות אלו, הכי יעיל זה קולר הנקרא קילטיקס, יקר, יעיל ונמכר רק אצל וטרינרים.
ורד_לב*
הודעות: 3314
הצטרפות: 24 יולי 2002, 23:08
דף אישי: הדף האישי של ורד_לב*

אוף קרציות

שליחה על ידי ורד_לב* »

קילטיקס אינו נמכר רק אצל וטרינרים. והוא...מה לעשות לא ממש עוזר. זו מכה בהיקף הרבה יותר רציני. ויש לציין שהכלבים עברו טיפול מאד יסודי שהיה לנו ממש קשה לעשות (נפשית) ויש עליהם קולר. אבל יש טונות של קרציות באדמה, בין החרכים ובכל מיני חורים.
היום יבוא המרסס בפעם השלישית!!! תוך פחות מחודשיים. מקווה שהפעם זה יהיה הסוף.

מייק, אני ממש מבינה על מה אתה מדבר, אבל יש תאוריה ויש פרקטיקה. אם היה מדובר בכמות קטנה, ניחא. אבל יש אלפים, אם לא יותר. אין לכם מושג במה מדובר בכלל (בעצם, יותר טוב שלא יהיה לכם...).
כשמסתובבת לי בשטח זוחלת קטנטנה, שעכשיו מתחילה גם ללכת, שאוכלת חול, אדמה ובוץ על בסיס קבוע. אין לי ברירה, אלא למגר את התופעה וטובה שעה אחת קודם, כי גם לחומרים האלה לוקח זמן להתפרק וגם ככה אני מוצאת עצמי בורחת מהבית כמעט כל יום, כדי לאפשר לה להסתובב בחוץ, כמו שהיא אוהבת....במקום אחר :-(
צפיחית_בדבש*
הודעות: 17
הצטרפות: 12 יולי 2003, 15:25

אוף קרציות

שליחה על ידי צפיחית_בדבש* »

אולי תספורת, קצוצה-קצוצה תעזור. כדאי לנסות.

"היום יבוא המרסס" - במה מדובר? הדברה גם נגד חרקים, מקקים וכאלה? או שמא יש מדביר נגד קרציות?
שיר_החופש*
הודעות: 229
הצטרפות: 20 יולי 2001, 17:42
דף אישי: הדף האישי של שיר_החופש*

אוף קרציות

שליחה על ידי שיר_החופש* »

אולי כדי להיתייעץ עם ווטרינר בקשר לחומרים היעילים ביותר אני גם יודעת שקילטיקס זה הקולר הטוב ביותר והכלבה שלי שהייתה תמיד מלאה בקרציות וכלום לא עזר בנוסף לזה שלחומרים הכי הכי חזקים שהיו אז היא הייתה אלרגית.... בקיצור כדי לכם לברר עם ווטרינר כי קילטיקס אמור למנוע ב 99.99% את הקרציות וברמת נגיעות גבוה בסביבה סביר להניח שתמצאו על הכלב שתיים שלוש קרציות אבל לא שלושים! תבררו אולי זה גם יותר זול ואולי לא קניתם למשקל הנכון... בכל מקרה אולי עדיף לכם לעבור לחומר סביבתי אחר, כשלנו הייתה התקפת קרציות פיזרנו מין אבקה כזאת שהיא אך ורק לסביבה והיא עזרה מאוד גם לקרציות וגם לפרעושים...!!!! אין לי מושג מה שם האבקה אבל היא מגיעה בשקית צהובה כזאת ממין ניילון אטום וחזק כזה עם ציורים של חיות משק נדמה לי של תרנגולות או משהו כזה... ובתוכה יש נדמה לי עוד שקית נייר. ואפשר להשיג את זה בחנויות לחיות מחמד... יש את אותה האבקה רק שהיא הרבה פחות "תוקפנית" ואפשר לאבק איתה את בעלי החיים
בהצלחה

שיר החופש

עולם קטן של טבע
ורד_לב*
הודעות: 3314
הצטרפות: 24 יולי 2002, 23:08
דף אישי: הדף האישי של ורד_לב*

אוף קרציות

שליחה על ידי ורד_לב* »

חבר'ה, באמת תודה על כל העצות, אבל אין לכם מושג במה מדובר. תודו על זה.
כדי לסבר את האוזן, במשך כמה שנים היה לנו פנסיון כלבים, ידידותי למשתמש, בייתי, בלי כלובים, מתוך אהבת כלבים טהורה.
כך ש... באמת שאנחנו מכירים את כל החומרים ומשתדלים כמה שפחות להזיק וכמה שיותר לעבוד ידנית וכו'. אבל כמדובר במכת שטח כמו זו, גם הטיפולים הכי הכי טובים לכלב, לא יזיזו לשטח. כמו מה שיש לכלבים זה רק סימפטום חיצוני ואילו מה שיש בשטח, זה המקור לבעיה.
צריך לטפל במקור נכון?
צפיחית, יש ריסוס נגד קרציות ופשפשים. נדמה לי שעל הדרך זה הורג קצת תיקנים וכל מיני, אבל זו לא ההתכוונות של החומרים האלה ספציפית. אם איזה חרק נמצא באזור המרוסס, וודאי שייפגע.
אני מוכנה לקחת את זה על הקארמה שלי ובלבד שלא אצטרך לברוח מהבית ואוכל לאפשר לאומני ולנו וכן, כן, גם לכלבים (הם סובלים המסכנים) איכות חיים סבירה. יעני, להיות מסוגלים להסתובב בשטח "שלנו" בלי בעיה ופחד ובלי להסתכל על כל משהו שזז על הרצפה, או אבנים שחורות קטנות וכו'. זה נהיה ממש סיזיפי.
טוב, חלס השתפכות
אממ''פ*
הודעות: 205
הצטרפות: 12 מרץ 2003, 14:51

אוף קרציות

שליחה על ידי אממ''פ* »

נשמע ממש מגעיל,
איפה אתם גרים ואיך זה שמכת קרציות השתלטה לכם על החיים? חשבתם לעבור דירה?
ורד_לב*
הודעות: 3314
הצטרפות: 24 יולי 2002, 23:08
דף אישי: הדף האישי של ורד_לב*

אוף קרציות

שליחה על ידי ורד_לב* »

אנחנו בכרכור.
לא, לעבור דירה לא בחשבון ביייייייייייייכלל! למזלנו הן לא ממש נכנסות הבייתה (טוב, יש אחת שתיים לפעמים), העיקר בחוץ.
היום היה מרסס ועשה משהו. אממה, הוא הגיע כשלא הייתי (בדיוק בטיול השכונתי שלי :-( ), כך שלא הראיתי לו בדיוק איפה, אז נראה מה יהיה ואולי דודו יצטרך לעשות את זה בעצמו :-(
טליהש*
הודעות: 52
הצטרפות: 24 ספטמבר 2002, 13:09

אוף קרציות

שליחה על ידי טליהש* »

קרה לנו פעם משהו שמזכיר מכה ממכות מצרים.
במשך שנים היינו משתמשים בפרונטליין הידידותי יחסית על הכלבה שלנו ועל החתולים, אבל כמוכם לא ראינו שניתן לוותר על ריסוס סביבתי, חד שנתי לפחות, בחומרים קשים. לא זוכרת את שם החומר היעיל ביותר, אבל קנינו אותו בזמנו בגרעין בבית-יצחק בהמלצתם.
יום אחד קמנו בבקר וראינו כלבה מכוסה כל כולה בקרציות. זה דבר שפשוט קשה לתפוס עד שלא רואים. למעשה לקח לי זמן עד שקלטתי מה אני רואה, כי זה כל כך מכסה הכל בלי מילימטר נקי, שזה פשוט לא נקלט במוח. הדבר היחיד שראיתי במשך שעה היה שהיא לא בסדר, שהיא שוכבת ולא אכלה את האוכל שלה, ושגורי החתולים שהיו תמיד באים לבקר אותה בשעות האלה לא נראים בשום מקום. הזעקתי את הוטרינר ובינתיים התחלתי לקלוט מה אני רואה ומיד התרחקתי. מפחיד זה לא מילה.
זה נגמר בזה שנאלצנו לרסס אותה ישירות בחומר הקשה ששימש תמיד רק לריסוס סביבתי, כי היה צריך להוריד את הקרציות כמה שיותר מהר.היא קיבלה ים זריקות נגד החיידק או הוירוס או מה שזה לא היה שעבר מהקרציות לדם שלה ובמשך כמה ימים לא היה ברור אם היא תחיה או תמות.
אני ממש לא יודעת מאיפה באים פתאם במכה מטורפת כזאת ים של בעלי חיים שבדרך כלל שרויים באיזשהו איזון. אולי זה קשור לזה שמרססים, ואולי, כמו ארבה שמתפרץ אחת לכמה זמן, זה דבר שלא ניתן לא לצפות מראש ולא למנוע אלא רק להיות עם היד על הדופק.
מרב_סגל*
הודעות: 60
הצטרפות: 17 אוגוסט 2002, 19:57
דף אישי: הדף האישי של מרב_סגל*

אוף קרציות

שליחה על ידי מרב_סגל* »

בארה"ב הקרציות הן בעיה קשה ביותר, הן מועברות על ידי צבאים וסנאים ונמצאות בכל מקום, ואחוז מסוים מהן גורמות למחלה שנקראת lyme disease (אולי זו קדחת המערות המדוברת?) שאם לא מאבחנים אותה בזמן ומטפלים בה באנטיביוטיקה הופכת למחלה כרונית קשה ביותר שפוגעת בין היתר במערכת העצבים. זו ממש תעוקה שצריך בכל יום בשעת האמבטיה לבדוק את הגוף של הילדים מכף רגל ועד ראש. הקרציות הללו קטנות יותר מקרציות של כלבים, חלקן אפילו בגודל הנקודה שאחרי המשפט הזה. (!) אני ממש מתגעגעת לתקופה שיכולנו לתת להם להשתולל בדשא בלי לדאוג (בארץ. עכשיו הם משתוללים בדשא ואחר כך נבדקים היטב היטב...)
צפיחית_בדבש*
הודעות: 17
הצטרפות: 12 יולי 2003, 15:25

אוף קרציות

שליחה על ידי צפיחית_בדבש* »

המעצבן הוא שאנחנו (או בעצם אימי) שומרים על הכלב בבית כדי ש-1) לא יתלכלך 2) לא ינשך ע"י גדולים ממנו (וזה קרה). יוצאים איתו החוצה בליווי ועם חגורה. ובכל זאת הוא מתמלא מהסביבה בקרציות, תוך כדי מפגש עם מלאי קרציות כמוהו, ותוך כד השתובבות בדשא - הדשא זה מקום מאוד מסוכן לכלבים. הוא מלא בגועל.
מרב_סגל*
הודעות: 60
הצטרפות: 17 אוגוסט 2002, 19:57
דף אישי: הדף האישי של מרב_סגל*

אוף קרציות

שליחה על ידי מרב_סגל* »

ורד, רעיון ששווה לבדוק אותו - שמעתי שיש סוג מסוים של אפרוחים (של ברווזים?) שאוכלים קרציות בתיאבון ובארה"ב זו דרך אלטרנטיבית להפטר ממכת קרציות. קראתי על זה באיזשהו עיתון ואני אחפש אותו. פשוט משחררים את האפרוחים ואמותיהם בחצר והם כבר עושים את העבודה, אוכלים את הקרציות כמו פיצוחים.
ורד_לב*
הודעות: 3314
הצטרפות: 24 יולי 2002, 23:08
דף אישי: הדף האישי של ורד_לב*

אוף קרציות

שליחה על ידי ורד_לב* »

אז זהו, שתרנגולות ואפרוחים (לרוב) יש פה והם מסתובבים חופשי. אבל בד"כ לא באזור הבית. עכשיו הם התחילו להרגיש יותר בנוח (כי הכלבים קצת יותר קשורים), אז הם מתקרבים.
מחזיקים אצבעות. הם אכן אמורים לאכול קרציות בתאווה רבה (סופסוף משהו מן הטבע).
תמר_ס*
הודעות: 1392
הצטרפות: 30 יוני 2003, 10:48
דף אישי: הדף האישי של תמר_ס*

אוף קרציות

שליחה על ידי תמר_ס* »

אפשר להדחף עם בעיית דבורים או שזה ממש לא קשור?
(תסלחו לי אם אני אתרץ את זה בזה שאני די חדשה ולא יודעת לאן זה מתאים?)
כל פעם שאנחנו עושים בריכה הן באות בכמויות. לא רוצה אותן לידינו. והכי נורא זה שהיום נתתי לאחת כזאת מכה כי היא ממש התקרבה למתן והיא מתה. הסתכלנו עליה ביחד איך היא לא זזה וזה ממש עשה לי רע.
ורד_לב*
הודעות: 3314
הצטרפות: 24 יולי 2002, 23:08
דף אישי: הדף האישי של ורד_לב*

אוף קרציות

שליחה על ידי ורד_לב* »

תמר, תידחפי חופשי :-)
בינתיים, כולי תקווה שזה אכן מאחורינו- טפו, טפו, טפו. חמסה, חמסה, חמסה!
מיכל_דמ*
הודעות: 8
הצטרפות: 21 אפריל 2003, 19:19
דף אישי: הדף האישי של מיכל_דמ*

אוף קרציות

שליחה על ידי מיכל_דמ* »

כשלי היתה בת 6 שבועות מצאתי לה קרציה מאחורי האוזן. מאילה האפורות הדוחות במיוחד. בה היה נננננננורא. אחרי חודש עוד אחת. אחר כך כבר היה חורף. גמלתי בליבי שבקיץ הבא אין לי קרציות בבית, בחצר ובכלבה. איך שמישמש הקיץ קניתי חומר שנקרא "פולריס", הבאתי בחור עם מכשיר ריסוס טוב ושילמתי לו שירסס היטב את החצר כולה. ולאחר שבועיים ירסס שוב. ברוך השם והפולריס, אין לנו קרציות, מלבד חריגות באמת בודדות. לא ידידותי לסביבה בכלל. ידידותי לבריאות נפשי. כל הכלבים בסביבתנו חלו בקדחת קרציות, כולל השתיים שלנו, בשנה שעברה. השנה - לא עוד!
בקרוב אצלכם.
יעל_כ*
הודעות: 281
הצטרפות: 29 אפריל 2003, 14:43

אוף קרציות

שליחה על ידי יעל_כ* »

ישנם שני חיידקים עיקריים שהמאחסן שלהם הוא קרציות (ticks): ריקציה וארליכיוזיס.
החיידק הראשון נפוץ יותר בארץ וגורם למחלת חום קשה שמלווה בפריחה.

היה איזשהו דף שיונת ניסתה להסביר למה אנחנו כל כך מפחדים מג'וקים, והיא טענה שיכול להיות שזה קשור לזה שהם מאד אלרגנים (מין חוש פנימי של אנשים). יכול להיות שעם השנים אנשים למדו לפחד גם מקרציות מאותה הסיבה.
שיר_החופש*
הודעות: 229
הצטרפות: 20 יולי 2001, 17:42
דף אישי: הדף האישי של שיר_החופש*

אוף קרציות

שליחה על ידי שיר_החופש* »

גם אנחנו השתמשנו בפולריס וזה מאוד עזר...
בהצלחה
אודליה*
הודעות: 17
הצטרפות: 11 אוגוסט 2003, 23:58

אוף קרציות

שליחה על ידי אודליה* »

מאוד חשוב קודם לנקות את שטח המחייה. פולריס זה חומר חזק וחריף שאחריו יומיים אנחנו מחוץ לבית.
אחר כך מספרים ורוחצים את הכלב בשמפו מיוחד ושמים לכלב אמפולה בעורף (אחת לחודש) נגד פשפשים, וקולר נגד קרציות (שאסור להרטיב במים)
לבעלי יש מרסס שקנה בגרעין ובקיץ מרססים פעם בחודשיים.
את האמפולות קונים לכלב במשקל גדול יותר מכלבכם, ושמים כמות לפי משקל כך מספיק לעוד כלבים וגם לחתולים (שאלו את הוטרינר)
בנוסף קראתי באיזה מדריך לטיולים לפזר פלפל שחור על מזרונים נגד פשפשים.
לגבי הסלידה אז קרציות הן חיות שמוצצות דם, הן נמצאות על גוף החיה בזוג זכר ונקבה אחת גדולה ושמנה האפורה ואחד קטן ושחור
הן חיות על חשבון הנמצץ חיים רגילים ונטולי אשמה, כך גם אנחנו חיים על חשבון היקום אוכלים ושותים ממנו ללא רגשי אשמה.
ואלה הם החיים
ואם את פולה אותן אז בזהירות שהעוקץ לא ישאר בגוף.
ודרך מועילה ופחות מזעזעת להעביר אותן לעולם הבא זה לקחת כלי קטן ממולא באלכוהול ופשוט להכניס אותן. זה מידי ולפחות הן מתות בראש טוב..
ברונית_ב*
הודעות: 814
הצטרפות: 07 אפריל 2003, 14:16
דף אישי: הדף האישי של ברונית_ב*

אוף קרציות

שליחה על ידי ברונית_ב* »

בקשר לאמפולות: שמתי לב שכל פעם שקאיה (בת 14 בקירוב) מקבלת אמפולה לעורף, אחרי זה היא מתגרדת בטירוף באיזור הבטן התחתונה. לפחות שבועיים אחר כך, ובעיקר כשהיא עומדת. על כל צעד - שלושה גירודים. וכן הלאה. מישהו מכיר את התופעה?
אדמה*
הודעות: 37
הצטרפות: 02 ספטמבר 2002, 02:13

אוף קרציות

שליחה על ידי אדמה* »

שלום לכל אוהבי החיות אני ספרית כלבים ואמנם כבר סוף הקייץ ואי לכך גם סוף עונת הטפילים אבל בכל זאת התהליך הנכון להבנתי לטיפול בתופעה אשר מעבר לאי הנוחות שלנו יש לזכור גם שבעלי החיים אינם יכולים לדבר ולצעוק את סבלם ולכן עלינו לטפל בהם ולהיות ערים אליהם ואיכות חייהם
אז ככה:
דבר ראשון באביב סביבות מרץ אפריל עוד לפני הופעת הטפילים יש לקנות קולר נגד קרציות (קילטיקס, סקליבור או פרוונטיק-האחרון אסור לשימוש אצל כלבים חולי סכרת או כאשר משהוא מבני הבית חולה סכרת) ואמפולות נגד פרעושים המוצר הטוב ביותר השנה וגם בשנה שעברה היה אמפולות של אדונטג' חשוב מאוד לשים לב למינון הנכון של החומרים לפי גודל החיה.
כל קולר יש לשים לב לכמה זמן הוא טוב וכאשר פג תוקפו יש להחליפו
יש אזורים כמו בנימינה פרדס חנה אשר בעיתיים מאוד מבחינת קרציות ויתכן שיהיה צורך להחליף את הקולר עוד לפני תאריך התפוגה שלו על האריזה .
מנסיוני יש צורך בשני קולרים בקייץ ושתי אריזות של אדוונטג' (כל אחת מכילה 4 אמפולות) בקייץ
עוד לא פגשתי כלב שהיה מטופל בדרך הנ"ל והיה נגוע בטפילים.
במדה ויש קרציות או פרעושים בגינה הכי טוב זה להזמין מדביר מפני שהחומרים האלה מסוכנים למי שלא מקצועי

נקודה חשובה - חומרים שהיו מעולים לפני שנתיים שלוש כמו הפרונטליין מעבדים את היעילות שלהם מפני שהטפילים מפתחים עמידות אליהם ולכן בכל שנה שנתיים יוצאים לשוק חומרים חדשים ויש להתעדכן
דבר נוסף - לקולרים לוקח בערך שבוע עד שממש הם מתחילים לעבוד אז אפשר לחפוף בשמפו קוטל
שהורג את מה שיש על הכלב אך לא מונע לאורך זמן ואז לשים קולר כדי למנוע הדבקות מחודשת

התספורת מאוד עוזרת לעקוב ולדעת אם בעל החיים שלנו נקי או לא אך היא לא באה במקום הטיפול הנ"ל

בהצלחה :-)
פטרוזילה*
הודעות: 1
הצטרפות: 18 ינואר 2004, 13:13

אוף קרציות

שליחה על ידי פטרוזילה* »

עברתי כאן במקרה ורק רציתי לתקן טעות אחת שחזרה כאן כמה פעמים: לא קדחת המערות (שגם היא מועברת על ידי קרציות, אבל לא כאלה של כלבים ובכל מקרה רק כאלה שגרות במערות), אלא קדחת הבהרות.
טרה_רוסה*
הודעות: 5845
הצטרפות: 08 ינואר 2004, 15:33
דף אישי: הדף האישי של טרה_רוסה*

אוף קרציות

שליחה על ידי טרה_רוסה* »

שמעתי שיש סוג מסוים של אפרוחים (של ברווזים?) שאוכלים קרציות בתיאבון
אלה תרנגולות מהסוג המכונה פניניות
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

אוף קרציות

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

הבוקר מצאתי קרציה על הילד. יכול להיות שהיא היתה עליו כל הלילה. אני בהיסטריה. מה עושים ?
אביב_חדש*
הודעות: 2998
הצטרפות: 26 יולי 2001, 09:53
דף אישי: הדף האישי של אביב_חדש*

אוף קרציות

שליחה על ידי אביב_חדש* »

לצאת מההיסטריה, ולעקוב אחרי הילד. אם החום עולה, לגשת למיון.
ילדה_של_אמא*
הודעות: 20
הצטרפות: 23 מרץ 2004, 10:24

אוף קרציות

שליחה על ידי ילדה_של_אמא* »

נדמה לי שקדחת הקרציות מופיעה עם חום גבוה מאוד (קדחת) בליווי כתמים אדומים בכפות הידיים ו/או הרגליים.
קרן_אור*
הודעות: 113
הצטרפות: 27 יולי 2002, 23:17
דף אישי: הדף האישי של קרן_אור*

אוף קרציות

שליחה על ידי קרן_אור* »

הבעיה בקדחת הקרציות היא שכשהסימפטומים כבר מופיעים - זה פעמים רבות בשלב מאוד מתקדם של המחלה.
לכלבה שלנו היה פעמיים, ופעמיים עלינו על זה ממש במקרה.
אנחנו מרססים את המרפסת והגינה בפולריס (אחרי התקפה אחת על קירות הבית מבחוץ שהספיקה להביא לי סיוטים לכל החיים), וכיוון שהכלבים שלנו יוצאים מידיי יום לטיולים בשדות, אנחנו מרססים גם אותם באותו חומר רק מדולל יותר, בתוספת לקולרים.
בכל מקרה כשכלב עולה על קן קרציות - כלום לא עוזר.
יואב_לוי*
הודעות: 1
הצטרפות: 13 מאי 2004, 19:24

אוף קרציות

שליחה על ידי יואב_לוי* »

אוף קרציות כל יום עוד אחת על הכלב
אני ואבא שלי מצאנו 35
קרציות רק ביום אחד
יהודית_שפמן*
הודעות: 306
הצטרפות: 12 יוני 2002, 21:42
דף אישי: הדף האישי של יהודית_שפמן*

אוף קרציות

שליחה על ידי יהודית_שפמן* »

רגע רק כדי להבין האם מדובר בקרציות השחורות אפורות, או שיש גם סוג של קרציה אדומה הרבה יותר קטנה, נראת כמו גודל של קצח. ואם כן אז מה עושים?
יהודית שפמן
לילה_טוב*
הודעות: 1543
הצטרפות: 24 נובמבר 2002, 23:01
דף אישי: הדף האישי של לילה_טוב*

אוף קרציות

שליחה על ידי לילה_טוב* »

בקשר לאמפולות: שמתי לב שכל פעם שקאיה (בת 14 בקירוב) מקבלת אמפולה לעורף, אחרי זה היא מתגרדת בטירוף באיזור הבטן התחתונה. לפחות שבועיים אחר כך, ובעיקר כשהיא עומדת. על כל צעד - שלושה גירודים. וכן הלאה. מישהו מכיר את התופעה?

גם אצלנו. יש לך הסבר?
תומר*
הודעות: 58
הצטרפות: 13 אפריל 2004, 01:45

אוף קרציות

שליחה על ידי תומר* »

כלבתי מלאה בקרציות למרות שיש לה קולר איכותי והיא שטופה בסבון מיוחד וחדש !!!

מה לעשות???? -- היא זקנה ואני מפחד להשתמש בחומרים חזקים!!
האם להוציא אותם ידנית או שזה מסוכן לאדם??--כמויות עצומות של החיות הללו , איזה חומר לקנות?
אנונימוס*
הודעות: 18
הצטרפות: 21 ספטמבר 2004, 09:35

אוף קרציות

שליחה על ידי אנונימוס* »

בכל טיפול שאתה עושה אתה צריך גם לטפל באזור שבו היא אוהבת לרבוץ , אחרת לעולם לא תפטר מהם. ואם זה מעודד בקרוב החורף יבוא ואתם יעלמו הקרציות באופן משמעותי .
לא_חשוב*
הודעות: 3
הצטרפות: 10 אוקטובר 2004, 19:35

אוף קרציות

שליחה על ידי לא_חשוב* »

ישנו חומר חדש אצל הווטרינרים "revolusion" והוא די יעיל גם לפרעושים, גם לקרציות
איציק*
הודעות: 9
הצטרפות: 16 אוקטובר 2004, 02:03

אוף קרציות

שליחה על ידי איציק* »

שלום, אצלנו יש עכשיו גם כן מכה של קרציות. הבעיה היא שהכלבים אצלנו נכנסים הבייתה ולעיתים רובצים גם על המיטות. בזמן באחרון אנחנו מתעוררים כמה פעמים בלילה בגלל שאנו מרגישים משהו זוחל על הגוף ומוצאים כמובן שאלה קרציות. לכלבים שלנו יש קולרים נגד קרציות - אך איננו יודעים איך בדיוק להלחם בתופעה המבהילה של קרציות שזוחלות על המיטות. תודה מראש על העזרה
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

אוף קרציות

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

הכלב שלי מת אתמול. קדחת הקרצית. עצוב נורא. חודשיים הוא נלחם במחלה, מנות דם אנטיביוטיקה וסטרואידים.
וזה נגמר אתמול.
אילה*
הודעות: 261
הצטרפות: 16 אוגוסט 2004, 11:41

אוף קרציות

שליחה על ידי אילה* »

מתוך האתר של אמנון גלס
שמרי תסיסה וחיות מחמד:
הוספת שמרי תסיסה במזון לחיות מחמד, תרחיק מהם קרציות (Fleas) ופרעושים (Ticks) לתקופות ממושכות.
הוסיפו את שמרי התסיסה על ידי פיזורם כאבקה על המזון.

מינון:
1 כפית לכל 1 ק"ג משקל גוף חיית המחמד.
מ.שלווה*
הודעות: 75
הצטרפות: 10 אוקטובר 2004, 10:15

אוף קרציות

שליחה על ידי מ.שלווה* »

אילה , מה משך הזמן שצריך לתת את השמרים ? פעם אחת תספיק או שצריך יותר ?
אני מאוד אשמח לגלות שהשיטה הזאת עובדת ,נואשתי מכל השיטות הכימיות המוכרות .
אילה*
הודעות: 261
הצטרפות: 16 אוגוסט 2004, 11:41

אוף קרציות

שליחה על ידי אילה* »

מ. שלווה - הצעתי להיכנס לאתר של אמנון גלס. הוא מאוד מפורט. יתרה מזו, שמרי התסיסה (שמרי בירה) טובים גם לנו, בני האדם, וכנראה שהריח שהגוף מפריש לאחר השימוש-אכילה שלהם דוחה גם כינים...
אני מניחה שכדאי לתת לכלבים את שמרי התסיסה במשך שבוע לפחות, ולראות כיצד הטפילים מגיבים. זה לא יכול להזיק להם. רק להועיל.
בהצלחה
שימו_לב_עכשיו_הזמן_להיערך_לקראתן*
הודעות: 1
הצטרפות: 19 פברואר 2005, 23:20

אוף קרציות

שליחה על ידי שימו_לב_עכשיו_הזמן_להיערך_לקראתן* »

האביב הנפלא מעיר את הקרציות וזה הזמן לחפוף לאבק לרסס, להקדים מכה לקרצייה.
רוקדת_לאור_ירח*
הודעות: 2934
הצטרפות: 03 דצמבר 2004, 17:39
דף אישי: הדף האישי של רוקדת_לאור_ירח*

אוף קרציות

שליחה על ידי רוקדת_לאור_ירח* »

אצלנו בישוב יש בעיה של קרציות, זה ידוע ומוכרז. מה שמדהים אותי בהקשר הזה עם החתולים (כן, חתולים, לא כלבים) הוא שהם דווקא נוטים לבוא עם קרציות יותר דווקא בחורף. החתולה ז"ל היתה מגיעה עם כמויות שלא יאומנו של קרציות ודווקא בחורף, הנוכחי גם עושה חלוקה: פשפשים בקיץ, קרציות בחורף. אבל יש לו פחות נטיה לבוא עם המוני קרציות, רק פה ושם. בכל אופן אמפולות של פרונטליין עזרו לכמה זמן.
רינת*
הודעות: 145
הצטרפות: 07 אוגוסט 2001, 15:14

אוף קרציות

שליחה על ידי רינת* »

אני גרה בישוב על הר והבית שלי חיצוני הגינה שלי גובלת בואדי הכל מסביבנו שטח הררי אין לנו כלב כרגע (הכלבה שלנו מתה מקרציות לפני חצי שנה) אבל הקרציות לא מפסיקות להגיע ואני מתכוונת במימדים של התקפה מאות על מאות של קרציות חומות בגינה על קירות הבית החיצוניים ובבית בפנים לא יאומן הכמות ריססנו פולריס מסביב לבית על הקירות בגינה היום אחרי שבועיים מהריסוס חזרו הקרציות שוב במתקפה עלינו רציתי לדעת האם הקרציות מקוננות ואם כן איך ניתן לאתר את מקומן? בעלי ואני מיואשים עד כדי כך שהדלקנו אש מסביב לבית אבל זה לא עזר אני בלחץ ולא נותנת לילדים לצאת לגינה הבעיה היא שגם לבית הם נכנסים תופעה שלא נתקלתי בה מעולם ראיתי כבר קרציות בחיי אבל אף פעם לא בכמות כזו אנא עיזרו לי אשמח לקבל תשובה לשאלתי. רינת
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

אוף קרציות

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

בקשר לאמפולות: שמתי לב שכל פעם שקאיה (בת 14 בקירוב) מקבלת אמפולה לעורף, אחרי זה היא מתגרדת בטירוף באיזור הבטן התחתונה. לפחות שבועיים אחר כך, ובעיקר כשהיא עומדת. על כל צעד - שלושה גירודים. וכן הלאה. מישהו מכיר את התופעה?

גם לטאו שלי זה קורה... נראה לי שהחומרים האלו (האמפולות והקולר) מאד חזקים ופשוט יוצרים גירוי של העור.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

אוף קרציות

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

כשהקרציות נכנסות הביתה , אני הייתי מזמינה איש מיקצוע שגם נותן אחריות לשנה ושירסס לכם את הבית ואת החוץ.
לבית הן לא יכנסו כי הריסוס נכנס לבלטות ונספג בהן.
בחוץ הן עדין יכולות לברוח או להיכנס מתחת לאדמה, בהצלחה.
רן*
הודעות: 30
הצטרפות: 02 פברואר 2003, 00:25

אוף קרציות

שליחה על ידי רן* »

הוספת חומץ תפוחים למי השתיה של הכלבים מפחיתה משמעותית את כמות הקרציות. מענין לנסות גם לרסס חומץ מדולל... החומץ הורג קרציות.
גולדה_פנים*
הודעות: 2
הצטרפות: 29 יוני 2005, 03:56

אוף קרציות

שליחה על ידי גולדה_פנים* »

בדיוק זה מה שחשבתי כשראיתי את המודעה ה-1 שלך ורד וזאת מפני שבאחרונה כלבי האהוב נראה עצוב ואפילו היום שמעתי אותו בוכה בכי פנימי וחרישי ויצא לי לחשוב אולי לפי איך שהוא מתנהג.-הוא גם מריח אותם בצער נפרד מהם בעצב..-הוא מנסה להעביר לי איזשהו מסר שבעצם הקרציה כן טובה בשבילו הרי לא כל קרציה מעבירה מחלות בדיוק כמו שלא כול הגברים מעבירם מחלות או נשאי איידס.. והרי שהגברים טובים לנו באיזשהי זווית.. ואם כאן החשיבה הכללית שלך אפשר לחפור ולחשוב איך אני משווה הרי הם 2 יצורים שונים לגמרי אוו ופה עולה הנקודה שהרי כולם פה על כדור הארץ אמורים לחיות בהורמוניה הרי זה מה שהאלוהים שבנו רוצה בעצם אז אולי כן יש לקרציות מטרה חיובית ואולי כן לפעמים היא אף מועילה לו הרי מה היא בסך הכל עושה? מוצצת דם הרי שזה מצב טוב כשמוציאים לך דם רק ככה אתה תוכל לדעת בודאות יותר על הגוף שלך הרי שכך משתמשים בני האדם לגלות מחלות.... טוב אפשר לצלול מפה לקפריסין חופשי...
בכל אופן אני יקפוץ ל'ידען' לסיבוב קטן ויחזור בהזדמנות עם יותר אינפורמציה....
חדשה_בתחום*
הודעות: 16
הצטרפות: 26 נובמבר 2004, 18:28

אוף קרציות

שליחה על ידי חדשה_בתחום* »

לפני כחודש אימצנו כלבת זאב מדהימה מצב"ח. רחצתי אותה, חפפתי, שמתי אמפולות וגם קולר נגד קרציות. אכן, פרעושים אין לה, למזלי, אבל יום לאחר הרחצה היכן שהיתה מתיישבת היו נופלות ממנה כנראה קרציות (אין לי מושג איך הן נראות, אך זה לא היה פרעושים), הן היו עגולות וכהות ויחסית די גדולות לעומת פרעושים. ייתכן שקרציות מקבלות צורה שונה בכל פעם? כי לפני כמה ימים גיליתי סביבה 3 יצורים שנראים כמו עכבישונים, שהיו שונים לחלוטין מה"קרציות" שנפלו ממנה בפעם הקודמת. מישהו יכול לתאר לי פעם אחת ולתמיד איך נראית קרציה?
צוויליך*
הודעות: 2438
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 20:35

אוף קרציות

שליחה על ידי צוויליך* »

אהלן חדשה

א. http://www.davismosquito.org/images/ticks.jpg]ככה[/img] זה ניראה (ברררררר)
יכולות להיות זערערות - בגודל של קשקש קרקפת. יש גם מופעים אחשרים, אבל רובן כאלו.
ב. הן עוברות גלגולים בתקופת חייהן וגם משמינות כששותות דם, אז הן יכולות להשתנות.
ג. מזלך - הקולר עובד, והקרציות נמלטות.

<לנו לא היה מזל והבית מלא קרציות זעירות. אנחנו צדים אותן עם נייר דבק כבר יומיים ומתגרדים פסיכולוגית נון סטופ. :-( >
פיצה_והתוספות*
הודעות: 629
הצטרפות: 28 מרץ 2005, 22:52

אוף קרציות

שליחה על ידי פיצה_והתוספות* »

לנו לא היה מזל והבית מלא קרציות זעירות. אנחנו צדים אותן עם נייר דבק כבר יומיים ומתגרדים פסיכולוגית נון סטופ
חדשה וציוויליך! קרציות מעבירות מחלות לבני אדם. מחלות מסוכנות! אם מי שבני הבית מצא על עצמו קרציה ומפתח חום חשוב לגשת לרופא ולקבל טיפול. להגיד במפורש שנעקצתם או שאתם חושדים שנעקצתם!
חשוב מאוד לטפל לא רק בכלב אלא גם באיזור המרבץ שלו. אם הוא מסתובב בכל הבית (ספות, שטיחים וכו') אז בכל הבית. אם יש גינה אז גם בגינה.
קרציות על הכלב מעידות על ההדבקה הסביבתית. הכלב לא "אשם" הוא רק הוקטור שמעביר את הקרציות. צריך לטפל בכל הסביבה.
יש שתי אופציות:
א. מזמינים מדביר שסומכים עליו ורק אחד כזה. נותנים לו כסף, אורזים את המשפחה ונמלטים לכמה ימים.
ב. הולכים ל "הגרעין", חנות לחומרי הדברה חקלאות וכו', ומדברים שם עם מישהו מקצועי. קונים חומר+מסכה לפנים, לובשים בגדים ארוכים ונעליים סגורות, מרססים ואז נמלטים מהבית.

פתרון אקולוגי ששמעתי עליו עבור הגינה- מקצצים את כל מה שצומח, פורשים ניילון שחור על האדמה ומשאירים לכמה ימים. זה יוצר חום של 60 מעלות בערך בתוספת לחות ואמור להרוג. אין לי מושג האם זה עובד, יש לי חברה שטוענת שכן. אני לא ניסיתי.

ועוד דבר לגבי הכלב- הקרציות מעבירות לכלב מחלה שנקראת "קדחת הקרציות" בשפת העם או ארליכיה בשפת הוטרינרים. דאגו לבדוק כלב שהיה נגוע לפחות פעם בשנה. מדובר בבדיקת דם פשוטה. אחרי שהמחלה מתפרצת הכלב עלול לסבול מדימומים קשים (ארליכיה הורסת את טסיות הדם) ואז הטיפול לעתים מאוחר מדי.
למניעה-
לא לחכות להופעת הקרציות! לדאוג לשים את החומרים עפ"י ההוראות של היצרן.
  1. קולר מסוג טוב בלבד כמו קילטיקס. לא לקנות חרטה- ברטה בשני שקל, כי זה לא עובד!
יתרונות- עובד מעולה במשך 5 חודשים.
חסרונות- יקר. לא מומלץ לבית עם ילדים, כי לילדים יש נטיה לתפוס בו ואח"כ ללקק את הידיים והוא מכיל חומר מסוכן. לא מונע הדבקה, לא מונע הצמדות של הקרציה, הורג אותה תוך 24- 48 שעות מהרגע שבו היא התחילה למצוץ דם. לכן חשוב לבדוק את הרגללים, האוזניים ושאר האזורים גם כשיש קולר, כדי לסלק קרציות שעדיין לא נצמדו.
  1. טיפות- למשל פרוטיקול.
יתרונות- ידידותי לילדים.
חסרונות- פחות יעיל מקילטיקס. צריך לשים פעם בחודש. יקר.
  1. ספריי- למשל Duowin.
יתרונות- כמו פרוטיקול.
חסרונות- כמו פרוטיקול. בנוסף מסריח כמו מטהר אויר של השירותים במשך 24 שעות לפחות. הכלב בדכאון.
אף אחד מהחומרים האלה לא מונע מהקרציה לעלות על הכלב. הם מתחילים לפעול מהרגע שבו הקרציה נצמדה לכלב, לכן חשוב לבדוק את הכלב גם כשמשתמשים בכל הנ"ל.
בברכת שלא נדע!
פיצה
צוויליך*
הודעות: 2438
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 20:35

אוף קרציות

שליחה על ידי צוויליך* »

מממ !!
פיצה,
הבוז'יקית, היה לה חום ופריחונת אחרי החום. אבל זה קרה לפני שגילינו שאנו מותקפים. יש סיבה לדאגה?
כרגע היא מותק כרגיל.
אגב, אין לנו כלב, ועל החתולים לא מצאנו קרציות. כניראה זה בא מכלב של חברים שביקר אצלנו והשאיר קרציות מטילות.
אנחנו מתכננים לרסס ב"פולריס" מתחת לדֶק של נמרפסת שכניראה משם הן באות בתהלוכות. ולשטוף יסודית, חבטת שטיחים וכד'.
אנחנו בודקים את הבוז' קבוע.
לדעתך חובה לרסס בבית עצמו ולמלט נפשותינו למספר ימים?
פיצה_והתוספות*
הודעות: 629
הצטרפות: 28 מרץ 2005, 22:52

אוף קרציות

שליחה על ידי פיצה_והתוספות* »

הבוז'יקית, היה לה חום ופריחונת אחרי החום. אבל זה קרה לפני שגילינו שאנו מותקפים. יש סיבה לדאגה?
נשמע כמו משהו לא קשור, משהו ויראלי. לא הייתי מזעיקה אמבולנס, אבל בהחלט עוקבת בחשדנות.
מודדת חום מדי פעם.
אנחנו בודקים את הבוז' קבוע
מצוין! המשיכו ככה!

אגב, אין לנו כלב, ועל החתולים לא מצאנו קרציות. כניראה זה בא מכלב של חברים שביקר אצלנו והשאיר קרציות מטילות.
זה נסיון הכחשה יפה, אבל לא סביר! הקרציות חיות בתוך האדמה, יכולות לשרוד כמה שנים במצב רדום.
יש לך גינה? אז כנראה שהן משם.
חתולים מעבירים קרציות, גם אם כרגע לא מצאת, חובה לטפל גם בהם!
לא סביר שהסיפור נגרם מהביקור הקצרצר של הכלב.
זה בד"כ משהו שנמצא בגינה ועל חיות הבית.
<פיצה מדברת מתוך נסיון מר.>

אנחנו מתכננים לרסס ב"פולריס" מתחת לדֶק של נמרפסת שכניראה משם הן באות בתהלוכות. ולשטוף יסודית, חבטת שטיחים וכד'
פולריס הוא חומר מצוין! הצרה שחלקן עמידות, אצלנו לא תמיד עבד.
הוא בא בשתי גירסאות אחת לחובבנים (הפחות מרוכזת) והשניה למקצוענים (היותר מרוכזת).
אחד בא באבקה והשני בנוזל (לא זוכרת איזה מהם).
כדאי ללכת ולבקש את הזה המקצועי יותר.
כדאי למלט את הבוז' ואת האמא המניקה לפני הריסוס.
על מנת ששתיהן לא יסניפו אורגנו- פוספטים.
כדאי לשטוף את הבית עם החומר ולרסס כל דבר רך- שטיחים, הצד הפנימי של המזרונים, התחתית של הספות וכדומה.
<אני אבקש מאבא פיץ להכנס ולכתוב עוד. הוא עשה את הקניות והריסוסים בפועל>

לדעתך חובה לרסס בבית עצמו ולמלט נפשותינו למספר ימים?
כן! חד משמעי! החיות האלה מסוכנות. אתה לא רוצה אותן בתוך הבית? תרסס!

מצרפת מאמר מפטנט על מחלות החתולים שעוברים לבני- אדם. אין שם דרך לעשות קישור, לכן אני נאלצת לצרף את כולו.

מחלות שיכולות לעבור מחתולים לבני אדם

מאת: דר' דיוויד רוזנבלט


מאמר זה מוקדש לדר' גילה צור, וטרינרית מבית החולים הוטרינרי בבית דגן, מורה וידידה.


היא הייתה אחד הבוחנים במבחן המסכם שלי ברפואת חיות קטנות. זהו מעמד טראומטי עבור כל סטודנט לרפואה, בו אתה ניצב מול מיטב המומחים, חמוש בידע שצברת במשך שבע שנים, ונשאל שאלות מכל הכיוונים. אחרי שכל הפרופסורים סיימו לירות לעברי צילומי רנטגן נדירים ותוצאות מעבדה מסובכות, דר' צור שאלה אותי שאלה חשובה ואת התשובה אני מביא כאן להנאתכם, במלואה. "מגיע אליך למרפאה אב צעיר. זה עתה מצא חתלתול קטן ועזוב. מעולם לא גידל חתול. הוא רוצה לדעת אם יש איזה שהן מחלות שחתולים יכולים להעביר לבני אדם (במיוחד ילדים), כיצד ניתן למנוע אותן והאם החשש מפניהן מהווה עילה מספקת לוותר על כל התענוג? מה תענה לו?"
אני זוכר לטובה את השאלה מכמה סיבות: ראשית, דר' צור האמינה שיום אחד תהיה לי מרפאה ושנית, נתקלתי במצב כזה אין ספור פעמים מאז, וזאת להבדיל ממומי לב מולדים בפודלים ודלקות לבלב בחתולים סיאמים.
מחלות שעוברות מבעלי חיים לבני אדם מכונות "מחלות זואונוטיות", וחשוב להכיר אותן כדי שנוכל ליהנות מגידול חיות מחמד מבלי לחלות ומבלי להיות בהיסטריה מתמדת. כולן, מן הסתם, מחלות מדבקות, ולכן נוכל לחלק אותן בקלות למחלות הנגרמות מטפילים, פטריות, חיידקים ונגיפים.
מחלות טפיליות: כמעט כל טפילי חתול הבית יכולים להיטפל גם לבני אדם, אולם זה תמיד בלי כוונה וזה אף פעם לא חמור. הכוונה ל"בלי כוונה" היא, שהטפיל מעדיף את החתול ואם הוא נטפל אלינו, זה בטעות. קבוצה זו כוללת פרעושים, קרציות ותולעים. ככל שנדאג לטפל בחתול נגד טפילים אלה, הסבירות שגם אנחנו נהיה פונדקאים הולכת וקטנה. חשוב לציין, שקרציות עלולות להעביר מחלות לבני אדם. זה נדיר מאד, ובכל מקרה של מחלת חום ממושכת חשוב להזכיר לרופא המטפל שיש חיות מחמד.
טפילי מעיים חד תאיים: לכל היונקים יש אמבות ובני דודיהם (ג'יארדיה, קוקסידיה?) שעלולים להתפתח לרמה של מחלת מעיים. האבחון גם אצלנו וגם אצל החתול נעשה בבדיקת צואה, והטיפול על פי רוב פשוט ויעיל. טפיל חד תאי נוסף, בעל חשיבות רבה, הוא הטוקסופלסמה. לטפיל זה יש פוטנציאל מזיק לעוברים של נשים בהריון. אין סיבה לדאגה. מאמר אחר שלי עוסק כולו בטפיל זה והדרכים להימנע ממנו. מומלץ לנשים בהריון ונשים שמתכננות הריון להתייעץ עם רופא הנשים ועם הוטרינר.
פטריות: חתולים יכולים לחטוף כל מיני פטריות עור. כשאנשים מביעים בפניי דאגה שחית המחמד שלהם תדביק אותם בפטריות אני נזכר בסיפור הבא שהתרחש אצל קולגה שלי: אלפי, הגולדן רטריבר האהוב של משפחת כרמל, הגיע למרפאה עם קרחת מגרדת ליד האוזן. הרופא איבחן פטריית עור, רשם לאלפי משחה והבעיה נעלמה. מה שנראה בתחילה כסיפור פשוט וקצר, הפך לסיוט מתמשך. כל כמה שבועות אלפי חזר עם אותה פטרייה באותו מקום. שוב משחה, שוב החלמה וחוזר חלילה. המקרה הופנה לדרמטולוג מומחה ולאחר שיחה מביכה עם אדון כרמל התעלומה נפתרה. הסתבר, שמידי ערב אלפי היה מתפנק מול הטלוויזיה לרגלי בעליו, תוך שאדון כרמל מלטף לו את האוזן ברגלו היחפה. אחרי שכרמל טיפל בפטרייה שהייתה לו בין האצבעות, הוא הפסיק להדביק בכל פעם את כלבו המסכן, וכולם הרגישו הרבה יותר טוב. לכן התשובה היא, כן, החתול יכול להדביק אותך? ולהפך. חתולים יכולים להיות נשאים של פטריות עור ולהדביק אותנו בלי שרואים עליהם דבר. הפטרייה הנפוצה ביותר מכונה מיקרוספורום, הידועה גם כ- ringworm . אצלנו זה מתבטא כטבעת אדומה ומתגרדת. הטיפול הוא פשוט, ואין מה להתרגש מזה.
חיידקים: כמעט כל החיידקים הגורמים למחלות מעיים זיהומיות, כגון סלמונלה, קלוסטרידיום פרפרינגנס, סטפילוקוקוס אאוראוס וחבריהם יכולים לעבור מחתולים לבני אדם ולהפך. המשמעות היא, שטיפול בחתול משלשל מחייב רחיצת ידיים במים וסבון. לא שונה מהטיפול בילדים משלשלים. בנוסף לאלה, חתולים מסוגלים להעביר לנו את חיידק הכלמידיה. חיידק זה גורם למחלת הדררת (פסיטקוזיס). היא הרבה יותר נפוצה אצל תוכים, אולם קיימת גם אצל חתולים וגורמת, בין היתר, לדלקות עיניים. בבני אדם המחלה לא כל כך נעימה ובקרב אנשים רגישים היא עלולה להתדרדר לדלקת ריאות. כשהיינו קטנים היו נותנים לחתול חיסון משולש. היום הוטרינר יכול לתת חיסון מרובע, אשר כולל את המשולש והגנה מפי כלמידיה.
מחלה חיידקית נוספת מכונה "מחלת שריטת החתול". המחלה נגרמת מחיידק אשר שוכן בציפורניים ובפה של חלק מהחתולים. סימני המחלה הם סימנים דמויי שפעת קשה עם הגדלה משמעותית של קשרי הלימפה. אם רופא המשפחה מודע למגע עם חתולים, אין סיבה לדאגה. הטיפול הוא אנטיביוטי. מומלץ, בכל אירוע של שריטה או נשיכה לרחוץ את הפצע היטב עם מים וסבון.
נגיפים: לחתולים ולבני אדם יש וירוס אחד משותף, והוא משותף גם לכל יתר היונקים. נכון!! כלבת. מחלת הכלבת היא מחלה נדירה אך קטלנית. הרחבתי עליה רבות במאמרים אחרים. חתולים עלולים להעביר כלבת, למרות השם המטעה. מומלץ (אך לא חובה) לחסן נגד כלבת בגיל שלושה חודשים ואחת לשנה, כל החיים.
אחרי שפרטתי באוזני בוחניי את כל האמור לעיל, פרופ' ברק, מנהל בית החולים דאז, הישיר לעברי מבט ושאל "ומה עם איידס?". ישנה מחלה מאד דומה לאיידס בחתולים המכונה FIV. המחלה לא יכולה לעבור לאף בעל חיים אחר מלבד חתולים. עניתי לפרופסור בהתאם, והוספתי "בכל זאת, אני מציע שתשתמש בקונדום". אני חושב שאני הוטרינר היחיד בארץ שבחינת הסיום שלו הופסקה בגלל שהבוחנים לא הצליחו לדבר מרוב צחוק.
לסיכום, זה לא יהיה נכון להגיד שחתולים לא מעבירים מחלות, אולם כפי שקראתם, עם טיפול מונע נכון וקצת ידע כללי, אין כל סיבה לדאגה.
פיץ_מציץ*
הודעות: 63
הצטרפות: 01 מאי 2005, 22:59
דף אישי: הדף האישי של פיץ_מציץ*

אוף קרציות

שליחה על ידי פיץ_מציץ* »

צוויליך שלום,
כמדביר מוסמך מבית הספר של החיים (ועם כמה עצות ממדביר מוסמך מהמשרד לאיכות הסביבה):
החומרים החזקים הם פירינקס (גרגרים לשימוש ביתי, נוזל לשימוש מקצועי) ופולריס (נוזל). הם מיועדים לשימוש חיצוני (מחוץ לבית, לא מחוץ לבוז'ים).
הם משאירים אחריהם ריח מגעיל במיוחד, שמוסיפים להם כדי שתשים לב שריססו כמו שמוסיפים ריח לגז בישול.
הבעיה בחומרים אלה הוא שהם זרחנים אורגניים, שההשפעה שלהם היא שאריתית - הם לא בהכרח יגרמו לתחושה לא טובה אחרי הריסוס, אבל יצטברו בגוף של מי שלא מוגן היטב.
בביקור האחרון שלי בחנות "הגרעין" המליצו לי על "סילוטוקס", שלפי התוויות השימוש בו הוא פחות רעיל לחיות עם מספר רגליים הגיוני, וגם משאיר פחות ריח מבחיל. לא ברור לי אם הוא מכיל זרחן אורגני. בכל מקרה, הוא עושה את העבודה.

לשימוש בתוך הבית - קיבלנו את המלצת הוטרינרית לשטוף את הרצפה עם שמפו "נגד קרציות" בשם "דפנד" - Defend מתוצרת הארץ, בעל רעילות נמוכה, ואחרי כמה שעות הרבה שטיפות להורדת החומר מהרצפות.
ריסוס מחוץ לבית כדאי שיכלול את כל השטח הנגוע, וגם קירות עד גובה 1.5 מטר או עד החלון. אצלנו זה כולל נוהל שלם של פינוי החצר מכל מה שיכול לבוא איתנו במגע וסגירת כל החלונות, ריסוס, והכרזת הגינה כשטח הסגר למשך ארבעה ימים.

נשמח אם תתקשר ואז נוכל לפרט יותר, וגם לתרום לך חומרים וכלים - יש לנו, והם מאוד יקרים.
פיץ זמין במספר 4659341 - 054.

אם אלה זרחנים אורגניים, לא הייתי רוצה להפגש בזרחנים רגילים... :-)
צוויליך*
הודעות: 2438
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 20:35

אוף קרציות

שליחה על ידי צוויליך* »

תודה!
אקרא שוב (בלי בוז'ות אורגניות שקופצות משמחה כי גנבו לי את המשקפיים), אתייעץ עם ההנהלה (כרגע בסופר) ואשקול צעדים...

< |אייקון שעון חול| >
מוטרדת_סביבתית*
הודעות: 2
הצטרפות: 29 אפריל 2006, 16:28

אוף קרציות

שליחה על ידי מוטרדת_סביבתית* »

לאחרונה יש אצלי בבית בעייה של קרציונים, שהם טפילים שנמצאים על יונים!!! וזה נורא!

הם קטנים ביותר, נראים כמו ראש סיכה, וגורמים לעקצוצים וגירודים מטרידים ביותר.

הם אפילו עוברים לבגדים, ומהבגדים הם קופצים לאנשים סמוכים שמתחילים גם להתגרד!!!

ניסיתי לרסס בשמנים אתרים וכמובן כביסות בלי סוף, - יש לכם מידע איך אפשר להדביר אותם?

תודה.
תמי_גלילי*
הודעות: 2628
הצטרפות: 17 מרץ 2006, 17:18
דף אישי: הדף האישי של תמי_גלילי*

אוף קרציות

שליחה על ידי תמי_גלילי* »

בעל חווה לגידול כלבים (אנחנו גרים באטלנטה) סיפר לנו שהם אינם משתמשים בכימיקלים על הכלבים. אז מה כן? שום! מאכילים את הכלבים בשום, וזה דוחה קרציות ופרעושים. אגב, זה פטנט שעובד טוב גם לבני אדם, נגד יתושים.
אורלי_שעיה*
הודעות: 13
הצטרפות: 03 יולי 2006, 19:21

אוף קרציות

שליחה על ידי אורלי_שעיה* »

יש להשיג (אנחנו קנינו בחנות חיות בקינג ג'ורג', ליד שנקין) קולר מהחומר ההודי המדהים נים- זה טבעי, מריח לא רע ולמרבה ההפתעה עובד ממש טוב (לא 100% אבל בהחלט 90%) זה לא יקר (40 ש"ח או משהו כזה) ומחזיק שלושה חודשים
רועה_ואינו_נראה*
הודעות: 2
הצטרפות: 21 יולי 2006, 01:28

אוף קרציות

שליחה על ידי רועה_ואינו_נראה* »

יש קולר שקוראים לו "קילטיקס" הוא מאד עוזר, יעיל לחצי שנה בערך (עולה בסביבות 150 שקל), חשוב מאד רק לא להרטיב אותו כי זה הורס אותו
ילדת_טבע*
הודעות: 2042
הצטרפות: 12 ספטמבר 2005, 13:35
דף אישי: הדף האישי של ילדת_טבע*

אוף קרציות

שליחה על ידי ילדת_טבע* »

גם אצלנו יש פתאום קרציות. פתאום בסוף העונה הן החליטו להתישב לכלבה בבתי השחי והאוזניים בכמויות מכובדות. אנחנו שמים לה טיפות של קילטיקס כי הקולר גרם לה להקריח מרוב גרודים. היום היא עשתה מקלחת וקיבלה טיפול. המוזר הוא שבכל האיזור המכה היתה כבר לפני חודשים ואז עכשיו פתאום שניה לפני החורף הן הגיעו אלינו (כנראה שהכלבה של הדייר הביאה "חברים" מטיול בשדות, היא בדרך כלל חוזרת נחיל והדייר לא ממש דואג לנקות אותה >:( ) אני באמת חושבת כבר ברצינות על כמה עופות שיטיילו בחצר וינשנשו להנאתם אבל חוששת לגינת הירק שלנו וגם לחיים שלהם-אחד עשר חתולים ושתי כלבות-עושה רושם של מצב ביש לכל תרנגולת, לא?
מישהו פה ניסה את עניין הפניניות יחד עם גינת ירק? תרנגולות רגילות מועילות באותה מידה? איך מונעים מהם לנשנש לי את כל החסות? ועוד שאלה (שבטח מתאימה למקום אחר אבל אם אני כבר כאן...) יש איזשהו טיפול קבוע שצריך לתת לתרנגולות כדי שהביצים שלהן יהיו בריאות למאכל, זאת אומרת משהו רפואי, או שאני יכולה לגדל אותן באופן טבעי ואורגני? תודה.
מיואשת*
הודעות: 117
הצטרפות: 20 ינואר 2002, 15:18

אוף קרציות

שליחה על ידי מיואשת* »

קרציות בתוך הבית
מה עושים עם חתולה שמסתובבת בחוץ ומביאה הביתה קרציות, ובבית תינוקת קטנה ?
יש לציין שמסביב לבית ישנם מספר כלבים וגם להם יש קרציות (אבל הם בחוץ). ריסוס יעזור ?
בן_עמי*
הודעות: 777
הצטרפות: 14 אפריל 2005, 12:03
דף אישי: הדף האישי של בן_עמי*

אוף קרציות

שליחה על ידי בן_עמי* »

בס"ד
למיואשת
_מה עושים עם חתולה שמסתובבת בחוץ ומביאה הביתה קרציות, ובבית תינוקת קטנה ?
יש לציין שמסביב לבית ישנם מספר כלבים וגם להם יש קרציות (אבל הם בחוץ). ריסוס יעזור ?_
שנים גידלנו כלבת זאב עם תינוקות קטנים, אך אף פעם לא היתה על ילד קרציה.
למיטב ידיעתי, הדבר היחיד שעוזר, זה לבדוק את החתולה לפני שהיא נכנסת הביתה,
ואם יש קרציה- להוציא עם פינצטה, ולזרוק לכלי עם אציטון או חומר דומה.
בהצלחה..
מיכל_ע*
הודעות: 362
הצטרפות: 04 מרץ 2008, 23:30
דף אישי: הדף האישי של מיכל_ע*

אוף קרציות

שליחה על ידי מיכל_ע* »

קרציות בתוך הבית
קולר עוזר מאד (הכלבה שלי משתמשת ב KILLTICKS). מומלץ גם לכלבים, מה עשו רע? נראה לי שאם יש המון קרציות כי עד כה היה להם בית גידול נח, כדאי גם לרסס, כי הקולר לא ימנע מהקרציות לטפס עליה והן עלולות לרדת ממנה בבית. לא יודעת איך זה עם חתול, אבל עבור כלב צריך לטפל גם בפרעושים.
יפעת_ו*
הודעות: 183
הצטרפות: 29 אוגוסט 2005, 20:29
דף אישי: הדף האישי של יפעת_ו*

אוף קרציות

שליחה על ידי יפעת_ו* »

קרציות בתוך הבית
בדרך כלל חתולים לא סובלים מקרציות. המצב שאת מתארת יכול להיות או אירוע חד פעמי ואם הוא חוזר על עצמו יש לך בעיית קרציות בחצר.
אגב קרציה מוציאים בשני שלבים (גם את זו שנראית כמו עכביש וגם את זו שאחרי שהיא תופחת ונראית כמו עיגול דוחה ואפור). שלב ראשון צמר גפן עם סבון ניקוי כלים מוצמד אליה לחצי דקה. לחכות רגע ובשלב השני להוציא. מדוע השלב הראשון כיוון שאם תולשים אותה ככה סתם צינור היניקה שלה נותר בגוף החיה ומזדהם (שנים של עבודה במרפאה וטרינרית....) הסבון מאלץ אותה לשחרר.
לגבי הדברה: עכשיו זה זמן טוב לרסס את החצר (בררי על חומר שנקא סולריס בטמבור אבל הוא מאוד חזק ולכן מדללים אותו והוא לשטחים גדולים). לפני זה פשוט הייתי עושה רכישה גדולה לכל החיות: כלבים אדוונטג' וקילטיקס ולחתול אדוונטג' ורואה אם יש שיפור.
לא להזניח.
טרה_רוסה*
הודעות: 5845
הצטרפות: 08 ינואר 2004, 15:33
דף אישי: הדף האישי של טרה_רוסה*

אוף קרציות

שליחה על ידי טרה_רוסה* »

דף לעריכה - ערכתי, עכשיו כדאי לסכם בראש הדף את המידע. אולי מישהו מבין הסובלים מהקרציות?
דניאלה*
הודעות: 1197
הצטרפות: 21 ינואר 2002, 15:27

אוף קרציות

שליחה על ידי דניאלה* »

קרציות בתוך הבית
לכלבה שלנו יש קולר (היא בתוך הבית) והוא עוזר,
אבל עדיין לוקח לקרציות איזה יומיים להתפגר.
מאז ומתמיד בעונת הקרציות (שמתחילה בתקופה זו)
אנחנו מחפשים עליה קרציות באופן ידני כל יום או יומיים ודואגים להשמיד אותן (בשמחה).
מחפשים במקומות מועדים (בד"כ בין אצבעות הרגליים ועל הצוואר,
ולכל חיה יש את המקומות הבעייתיים שלה).
אין מה לעשות, זה הדבר היחיד שעוזר,
וגם מונע מהמצב לצאת מכלל שליטה
תות_שדה*
הודעות: 465
הצטרפות: 19 פברואר 2002, 21:05
דף אישי: הדף האישי של תות_שדה*

אוף קרציות

שליחה על ידי תות_שדה* »

_הקולרים מיועדים נגד פרעושים ולא קרציות, נגד קרציות שמים את החומר שבא באמפולות ומטפטפים על העורף (אדוונטג', פרונטליין).
לוקחת בחזרה, הקולרים אכן מיועדים נגד קרציות, הטפטוף נגד פרעושים (אגב, מומלץ להלחם גם בהם, הכלבים סובלים מהם מאוד).
סליחה._
יש מוצר הנקרא "אדוונטיקס" שזה בעצם שילוב של קילטיקס עם אדוונטז'. כלומר נגד קרציות ופרעושים גם יחד.

הא וזה קולר, כמובן.
טנא_מלא_כוכבים*
הודעות: 621
הצטרפות: 03 דצמבר 2007, 18:12
דף אישי: הדף האישי של טנא_מלא_כוכבים*

אוף קרציות

שליחה על ידי טנא_מלא_כוכבים* »

אגב קרציה מוציאים בשני שלבים (גם את זו שנראית כמו עכביש וגם את זו שאחרי שהיא תופחת ונראית כמו עיגול דוחה ואפור).
ואני תמיד חשבתי, שמדובר בזכר ובנקבה - הזכר הוא הקטן, הנקבה היא השמנה האפורה.
תודה יפעת ו, חדשת לי לגבי האופן שבו אפשר להוציא את הקרציה מבלי שהרגליים שלה תשארנה בגוף החיה.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

אוף קרציות

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

הכלב שלנו גדול ושעיר - לא נכנס הביתה אבל גם לא משוטט המון - בעיקר בחצר - כבר כמעט חודש עונד רצועת קילטיקס חדשה ועדיין אני מוצאת עליו קרציות שהתנפחו - לא כמות גדולה אבל יש לפעמים - הן לא אמורות להגיע לגודל בוגר נראה לי....משהו לא טוב ברצועה או שאולי יש כבר פיתוח עמידות נגדה?
עוד מישהו מכיר מקרים של קילטיקס שלא עובד? איזה עוד רצועות טובות יש בשוק?
עודד_המחפש*
הודעות: 3030
הצטרפות: 19 יולי 2003, 21:25
דף אישי: הדף האישי של עודד_המחפש*

אוף קרציות

שליחה על ידי עודד_המחפש* »

לכלבה שלנו יש קרציות בין האצבעות של הרגליים הקדמיות.
היא לא מסכימה בשום אופן שנתקרב לשם (חושפת שיניים!).
מה אפשר לעשות?
חשבתי לטבול את הרגל במשהו אבל אני לא יודע במה.
יש רעיונות?
מיכל_ע*
הודעות: 362
הצטרפות: 04 מרץ 2008, 23:30
דף אישי: הדף האישי של מיכל_ע*

אוף קרציות

שליחה על ידי מיכל_ע* »

_אגב קרציה מוציאים בשני שלבים (גם את זו שנראית כמו עכביש וגם את זו שאחרי שהיא תופחת ונראית כמו עיגול דוחה ואפור).
ואני תמיד חשבתי, שמדובר בזכר ובנקבה - הזכר הוא הקטן, הנקבה היא השמנה האפורה._
שניהם קטנים. הנקבה מתנפחת כשמוצצת דם, הזכר לא.

לפלוני:
עדיין אני מוצאת עליו קרציות שהתנפחו
זה לא אמור לקרות, אבל גם אצל הכלבה שלי קורה לעיתים רחוקות. אם הרצועה נרטבת האפקטיביות שלה יורדת, אולי זה מה שקרה?

היא לא מסכימה בשום אופן שנתקרב לשם
גם שלי היתה מסרבת בהתחלה, הפתרון אצלי היה להרגיל אותה לזה לאט לאט. כל פעם כשליטפתי אותה והיא היתה לגמרי רגועה התקרבתי יותר. בהתחלה רק החזקתי קצת את הכף רגל (זה היה מקפיץ אותה לגמרי) וכו'.
אמירה*
הודעות: 28
הצטרפות: 13 פברואר 2005, 17:33

אוף קרציות

שליחה על ידי אמירה* »

עודד
תטביל את הרגל בחומץ תפוחים, ואז תוציא בלי בעיות.
אב_לשלושה*
הודעות: 3
הצטרפות: 05 מאי 2008, 23:21

אוף קרציות

שליחה על ידי אב_לשלושה* »

לנו יש בעיה דומה לזו שתיארה רינת לפני המון זמן - אנחנו בבית חיצוני, שטח הררי גובל בוואדי, לדיירים הקודמים היו כלב וחתול. כבר חצי שנה שאין בסביבה הקרובה חתול/כלב, ובכל זאת יש לנו עשרות קרציות - בעיקר במרפסת הכניסה, אך לא מעט נתפסות גם בתוך הבית.

האם למישהו יש ניסיון טוב עם הדברה טבעית כפי שתוארה לעיל - פריסת ניילון שחור על האדמה (או שיטה אחרת ?)
למצער: ניסיון עם מדביר טוב ?

תודה רבה !
ניצן_אמ*
הודעות: 6808
הצטרפות: 28 נובמבר 2005, 19:35
דף אישי: הדף האישי של ניצן_אמ*

אוף קרציות

שליחה על ידי ניצן_אמ* »

שאלתי פה בפורום טבעי, והתשובה היתה חד משמעית - guinefowl פניניות בעברית?
הן אוכלות את הקרציות, הן לא רעילות, והן עושות אחלה קומפוסט :-)
החסרונות הם שהן קולניות ועשויות לגרום לסכסוכי שכנים.

קרציות פה זה עסק מסוכן. הן נשאיות של מחלת ליים, ואיזור ניו אינגלנד ממש מוכה אסון (במפות התפוצה של המחלה מסצ'וסטס צבועה כולה בשחור :-S)
אני לא מתלהבת מלהשתמש בכימיקלים בכלל, ואם כן, בעקרון מעדיפה חומרים דוחי חרקים על פני קוטלי חרקים.

אם אני לא אפחד לתת לה לרוץ בחופשיות בגינה בגלל שאין קרציות אבל אגביל כי יש רעלים, אז מה עשינו בזה?
ה_עוגיה*
הודעות: 3541
הצטרפות: 15 יוני 2003, 00:44
דף אישי: הדף האישי של ה_עוגיה*

אוף קרציות

שליחה על ידי ה_עוגיה* »

מהככר:
פלונית (19.08.2008 13:38):
הצילו יש לכלבה שלי קרציות , גם הגדולות שמתנפחות, אומנם ניקיתי אותה אבל אני יודעת שהם יחזרו הם עולים עליה בחוץ בחצר כנראה .
אשמח לקבל המלצות איך לשמור עליה מהקרציות , ואיך לנקות את החצר מהקרציות ללא הרעלת החצר (רוצים לגדל אורגני) יש רעיון מוחץ .
הדבורה מאיה

תמר (19.08.2008 13:44):
הצילו יש לכלבה שלי קרציות ,

יש חומר מאוד יקר (נדמה לי שקוראים לו ADVANTAGE ) שבא באמפולות. שמים לכלב כל חודש ואין קרמיות. לא נראה לי שזה מפריע לסביבה כי שמים רק עם הכלב.
מחק
ציל צול (19.08.2008 13:56):
יש חומר מאוד יקר (נדמה לי שקוראים לו ADVANTAGE ) שבא באמפולות. שמים לכלב כל חודש ואין קרמיות. לא נראה לי שזה מפריע לסביבה כי שמים רק עם הכלב

החומר הזה לא פועל נגד קרציות אלא רק נגד פרעושים. המקבילה שלו נגד קרציות נקראת אדוונטיקס. מניסיון, נגד קרציות עדיף דווקא הפרונטליין. חשוב לשים לב למשקל הכלב כאשר קונים. עוד טיפ - יש מקומות שמוכרים אמפולות בודדות במקום חבילה של שלוש או ארבע וכך ניתן לערוך ניסיון ולבדוק אם עובד לפני שמוציאים סכום גדול. יש איזורים בארץ בהם הקרציות ו/או הפרעושים פיתחו עמידות וכדאי לבדוק יעילות. בהצלחה.
מחק
יפעת ו (19.08.2008 14:21):
דבורה מאיה?
הצילו יש לכלבה שלי קרציות , גם הגדולות שמתנפחות
עניתי לך בדף בית.

אגב הקרציות שנראות כמו עכביש והגדולות האפורות הן אותו דבר.
הן מתחילות בקטן וגומעות את הדם עד שמתנפחות למימדי ענק
שרה_טבעות*
הודעות: 1
הצטרפות: 17 יוני 2009, 22:05

אוף קרציות

שליחה על ידי שרה_טבעות* »

הצילו קרציות בבית. קטנות ובינוניות והמון. הן עולות על המיטות מסתובבות על הרצפה (עץ) והכי נורא על הבנות. כל בוקר אני מוצאת עליהן אחת או שתיים. זה נורא ומגעיל ומכל מה שקראתי פה גם מדאיג. יש לנו שתי כלבות רוב הזמן מחוץ לבית אבל הסביבה מלאה בקרציות, וכן גם מהכלבות (עם האמפולה והקולר) אני מורידה לא מעט. הקטנה בת 1.9 והרצפה היא מרכז הפעילות שלה, אני חוששת מחומרים רעילים ולא פחות מהקרציות, אשמח לכל עצה טובה. ב2005 כתבו על פולריס, אולי משהו התחדש מאז. תודה תודה
אילה_בשדה_הדגן*
הודעות: 880
הצטרפות: 16 אוקטובר 2006, 18:24
דף אישי: הדף האישי של אילה_בשדה_הדגן*

אוף קרציות

שליחה על ידי אילה_בשדה_הדגן* »

הפיתרון לקרציות הוא קודם כל להוציא את הכלבים מהבית.
בחוץ הכלבים אומנם מושכים קרציות, אבל גם יש ציפורים,או שאפילו אנשים מגדלים תרנגולות,הן מנקרות את הקרציות.
הקרציות הן בעצם עכבישים ,שזזים די לאט,אז קל לעופות לתפוס אותן.

אפשר לעשות קופסאות לקינון של ציפורים,לשים מתקני שתיה,לקשור/לגדר את הכלבים,כך שלציפורים יהיה נוח לעשות את עבודתם נאמנה .

באופן אישי , אני גם מתנגדת לריסוס והרעלה של כל הבית והחצר.לו לא היתה לי חצר לא הייתי מגדלת כלבים.חברה שלי החליטה לותר על העינין של הכלבים,אפילו שיש לה חצר בגלל הסיבה הזו.
לדעתי,גם הקולרים הם רעל שעובר לידים של מי שמלטף את הכלב.אני מנסה להרגיל את הילדים לשטוף ידים בין אוכל ונגיעה בכלב.
שקדים_ירוקים*
הודעות: 29
הצטרפות: 30 אוגוסט 2007, 23:46
דף אישי: הדף האישי של שקדים_ירוקים*

אוף קרציות

שליחה על ידי שקדים_ירוקים* »

מבקשת עזרתכם,
היום גיליתי על הכלבה שלי מאות קרציות. את אלה שאיתרתי פליתי בגועל רב. כרגע הכלבה הועברה לקרובי משפחה עקב חופשה קרובה. אחרי שהלכה גיליתי שמאות קרציות נוספות מסתובבות לי בבית, על הרצפה ועל הקירות.
אני לא עומדת בקצב - ממש כמו צוויליך בולשת ברחבי הבית עם מסקינגטייפ ומתגרדת פסיכולוגית.
אני מעוניינת לנצל את ההיעדרות מהבית לצורך הדברה מקצועית. שאלותיי -
האם יש מדביר מוכר/מומלץ שאפשר לסמוך עליו באזור המרכז?
בנוסף, מה עושים עם הריח. אם צריכים לרסס גם ספות ומזרנים, מה עושים עם הריח של הריסוס? אני חוששת שיעבור רק אחרי זמן רב.
איך מוצאים את המקור או הקן שלהן?
הוטרינר ממליץ על בדיקת דם גם אם אין סימפטומים לקדחת - האם תהיה אינדיקציה לקדחת גם ללא סימפטומים?
ילדת_טבע*
הודעות: 2042
הצטרפות: 12 ספטמבר 2005, 13:35
דף אישי: הדף האישי של ילדת_טבע*

אוף קרציות

שליחה על ידי ילדת_טבע* »

לגבי כל שאלות הריסוס אין לי מושג. בקשר לבדיקת הדם הייתי מחכה, וטרינטר גם לוקח סכום נכבד על כל בדיקת דם ותרשי לי לפקפק ביושרו, אני לא מכירה אותו אישית אבל מכירה וטרינרים והוא בטח לא הציע לך את הבדיקה כמחווה של רצון טוב בחינם או במחיר עלות (זעום...). את התסמינים לקדחת תוכלי למצוא באינטרנט בקלות, שימו לב לכל שינוי התנהגותי כמו חוסר תאבון, דיכאון ומראה מדולדל, בידקו חום (כדי לדעת שזה לא מגעגועים הביתה) ואז תהיו יותר חכמים.
שקדים_ירוקים*
הודעות: 29
הצטרפות: 30 אוגוסט 2007, 23:46
דף אישי: הדף האישי של שקדים_ירוקים*

אוף קרציות

שליחה על ידי שקדים_ירוקים* »

תודה ילדת טבע,
אכן, חשדתי שהוטרינר ממליץ על בדיקת הדם שלא בתום לב ולכן גם שאלתי כאן, אך אני חוששת מכך שהופעת הסימפטומים תהיה מאוחרת מדי.
בינתיים הכל נראה תקין, אך נמשיך לעקוב.
מיכל_מרחובות*
הודעות: 21
הצטרפות: 16 ינואר 2005, 12:36
דף אישי: הדף האישי של מיכל_מרחובות*

אוף קרציות

שליחה על ידי מיכל_מרחובות* »

שלום שקדים,
במעריב לפני כמה שבועות פורסם בדף הירוק שם של מדביר מאד ירוק. שמו אדי טייאר. אולי תוכלי למצוא אותו ולהתייעץ איתו לגבי ריסוס? Iאם לא, אולי דרך אביב לביא במעריב?)
מקווה שעזרתי, מיכל
שקדים_ירוקים*
הודעות: 29
הצטרפות: 30 אוגוסט 2007, 23:46
דף אישי: הדף האישי של שקדים_ירוקים*

אוף קרציות

שליחה על ידי שקדים_ירוקים* »

תודה מיכל, עקב המלצתך אכן פניתי אליו.
לידע כללי:
הוא הגיע תוך מס' שעות וריסס את כל הבית. סיפר שהוא משתמש בחומרים הכי פחות רעילים שקיימים בשוק ואחרי שעתיים מחוץ לבית ניתן לחזור ללא חשש (אני העדפתי לקחת הילדים ולישון במקום אחר בלילה הראשון).
כיון שהוא כל כך בטוח ביעילות הטיפול ובשיתוף הפעולה של הלקוח (מי ירצה שיחזרו) הוא נותן אחריות לשנה (מדבירים רגילים דיברו על חצי שנה).
למדתי ממנו פרט חשוב שלא ידעתי ואני אשמח לדעת אם מישהו מכיר או יודע - לטענתו קולר של קיליטקס לצואר הכלב הינו בטוח ביותר לשימוש גם אם הילדים מחבקים ומנשקים את הכלב (לאחר 48 השעות הראשונות) והוא ממליץ עליו בחום. אני עוד צריכה לבדוק את הנושא הזה.
מחיר ההדברה הירוקה שלו גבוה כמעט פי שנים מהדברה רגילה ואני מקווה שאכן זה השתלם לנו.
פיטרוזיליה_ירוקה*
הודעות: 3
הצטרפות: 01 ספטמבר 2010, 10:11

אוף קרציות

שליחה על ידי פיטרוזיליה_ירוקה* »

הוא הגיע תוך מס' שעות וריסס את כל הבית. סיפר שהוא משתמש בחומרים הכי פחות רעילים שקיימים בשוק ואחרי שעתיים מחוץ לבית ניתן לחזור ללא חשש (אני העדפתי לקחת הילדים ולישון במקום אחר בלילה הראשון).

גם זה לא אקולוגי ופוגע בסביבה, החרקים הם חלק מהטבע והריסוסים הורגים את הטבע. וצריך להשתמש בפתרון אקולוגי תומך סביבה.
ננה_בננה*
הודעות: 1
הצטרפות: 02 אוקטובר 2010, 11:24

אוף קרציות

שליחה על ידי ננה_בננה* »

לננה שלנו יש קרציות בעונה קצת מוזרה - לפני החורף! כל הקייץ לא סבלנו ולא טיפלנו.
עכשיו גיליתי בודדות עליה (במקומות הרגילים - בתוך האוזניים ובין האצבעות בגפיים). כמו כן יחידות מטיילות פה ושם על הרצפה...
מוזר לא?
שוקלת אם להזמין בגלל זה ריסוס - בעונה הזאת שלפני החורף. יש למישהו מושג כמה עולה ריסוס שכזה? הוצאות כבדות מחכות לי עכשיו גם ככה על כל הטיפול האישי לננה נגד הקרציות.
תודה מראש על כל עזרה ופטנט.
הרגע_שלפני*
הודעות: 598
הצטרפות: 19 דצמבר 2006, 22:04
דף אישי: הדף האישי של הרגע_שלפני*

אוף קרציות

שליחה על ידי הרגע_שלפני* »

לא הייתי מרססת את הבית בגלל קרציות בודדות שמטיילות על הרצפה.
אם הכלבה מסתובבת בחוץ אז לא יעזור אם תעשי הדברה בבית, עדין היא תכניס קרציות מבחוץ. הייתי עושה הדברה רק אם היתה ממש הטלה בבית וקלו כל הקיצין.
בינתיים אפשר להשתמש בחומרי הדברה על הכלבה כמו שכתבת, וכמובן לחפש על הכלבה הרבה ולהרוג כל קרציה שרואים (מספיק שתעקוץ אותה קרציה נגועה אחת בשביל שתידבק בקדחת קרציות שזו מחלה קשה)
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

אוף קרציות

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

ישבתי בחצר והרגשתי מין עקיצה קטנה ברגל וראיתי שזה פרעוש ישר הוצאתי עכשיו אני מרגיש כאבים באזור בוא היית ה העקיצה וכאבי ראש והמרפה אצלנו סגורה האם מישהו יכול לעזור לי אך לטפל בזה
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

אוף קרציות

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

פרעושים זה נוראי, אם באמת יש לך פרעושים את חייבת דבר ראשון להחליף את המזרון או לפחות לטהר אותו עם חומרים מיוחדים. פרעושים הן לא pets-helathy-food.blogspot.com "חיות מחמד"
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

אוף קרציות

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

www.pets-helathy-food.blogspot.com "חיות מחמד"
שליחת תגובה

חזור אל “בעלי חיים”