כמה ביצים כדאי
כמה ביצים כדאי
שמעתי כל מיני דעות, קיצוניות יותר ופחות.
מ-0. אסור לאכול ביצים. ועד 2 ביום באופן קבוע, לבנאדם רגיל, עבודה משרדית.
אז כמה כדאי, לי (בשנות ה-30, בין הריונות), לבנזוגי (יש הבדל?), לילדים קטנים, וכשיגדלו קצת, ומתי להתחיל אצל תינוקות?
אגב,עם השנים גיל ההתחלה המומלץ עולה. למה בעצם?
ויש גם את ההבדלים בין החלמון והחלבון. הקטן רוצה בעיקר את הצהוב, ומקבל את של הגדול. בעייתי?
ואפשר גם להזכיר את שפעת העופות?
הגדולה לא מוכנה לאכול עין. הסברנו שכבר אין שפעת עופות- אבל לא בדקנו את זה בעצם, אולי רק לא שומעים על זה בחדשות המועטות שאנחנו כן שומעים.
מ-0. אסור לאכול ביצים. ועד 2 ביום באופן קבוע, לבנאדם רגיל, עבודה משרדית.
אז כמה כדאי, לי (בשנות ה-30, בין הריונות), לבנזוגי (יש הבדל?), לילדים קטנים, וכשיגדלו קצת, ומתי להתחיל אצל תינוקות?
אגב,עם השנים גיל ההתחלה המומלץ עולה. למה בעצם?
ויש גם את ההבדלים בין החלמון והחלבון. הקטן רוצה בעיקר את הצהוב, ומקבל את של הגדול. בעייתי?
ואפשר גם להזכיר את שפעת העופות?
הגדולה לא מוכנה לאכול עין. הסברנו שכבר אין שפעת עופות- אבל לא בדקנו את זה בעצם, אולי רק לא שומעים על זה בחדשות המועטות שאנחנו כן שומעים.
-
לוטם_מרווני*
- הודעות: 3987
- הצטרפות: 27 דצמבר 2003, 21:55
- דף אישי: הדף האישי של לוטם_מרווני*
כמה ביצים כדאי
תלוי.
אם יש בעיית כולסטרול אז מפחיתים בביצים. בצהוב כשהוא טרי ולא מבושל יש הרבה ויטמינים, זה כמו מולטיויטמין. אם הביצים אורגניות- זה דבר אחד. אם הן מתועשות ואז אולי יש בהן אנטיביוטיקות וכל מיני תוספים שמקבלות התרנגולות- זה אחר.
בקיצור, כל דבר במידה, וגם כשזה חורג באופן זמני, למשל 5 ביצים ביום אבל פעם ב... זה בסדר. תלוי בכם. איך אתם מרגישים, מה עוד מכיל התפריט וכו'. לגבי שפעת העופות- בתך צודקת. עדיף לא לאכול ביצה טריה אם יש סכנה לשפעת העופות.
אם יש בעיית כולסטרול אז מפחיתים בביצים. בצהוב כשהוא טרי ולא מבושל יש הרבה ויטמינים, זה כמו מולטיויטמין. אם הביצים אורגניות- זה דבר אחד. אם הן מתועשות ואז אולי יש בהן אנטיביוטיקות וכל מיני תוספים שמקבלות התרנגולות- זה אחר.
בקיצור, כל דבר במידה, וגם כשזה חורג באופן זמני, למשל 5 ביצים ביום אבל פעם ב... זה בסדר. תלוי בכם. איך אתם מרגישים, מה עוד מכיל התפריט וכו'. לגבי שפעת העופות- בתך צודקת. עדיף לא לאכול ביצה טריה אם יש סכנה לשפעת העופות.
-
טליה_אלמתן*
- הודעות: 3831
- הצטרפות: 21 ינואר 2005, 21:41
- דף אישי: הדף האישי של טליה_אלמתן*
כמה ביצים כדאי
תמיד תאכלי ביצה אחת עם החלמון, ואת השאר בלי, ואז את יכולה לאכול יותר (כי הסכנה היא מהכולסטרול, שהחלמון מוצף בו).
-
קרוטונית_מהמרק_הגדול*
- הודעות: 8400
- הצטרפות: 25 יולי 2004, 19:10
כמה ביצים כדאי
הינוקא דורש כבר שבועיים בערך לפחות 2 ביצים ביום. חביתות מטוגנות בחמאה. אורגניות כמובן (בביצים כבר מזמן הפסקתי להתפשר).
לפעמים דורש 3, אבל לא אוכל הכל, כך שיוצא שאכל קצת פחות מ-2. לאחרונה הוא קצת הפחית (רק אחת ביום
)
זה בא בדיוק בתקופה שהוא מעלה במשקל אחרי עיכוב, מקבל ברזל, זקוק לעוד מזון מזין שמכיל ברזל וכן הלאה - אבל לא מתלהב מבשר אדום ואוכל פחות עוף. אז הוא רוצה ביצים. מדהים אותי גם שהוא יודע בדיוק מה לדרוש, וגם שאני פתאום צריכה לקנות קרטונים על קרטונים של ביצים בשביל הקטנצ'יק הזה
לפעמים דורש 3, אבל לא אוכל הכל, כך שיוצא שאכל קצת פחות מ-2. לאחרונה הוא קצת הפחית (רק אחת ביום
זה בא בדיוק בתקופה שהוא מעלה במשקל אחרי עיכוב, מקבל ברזל, זקוק לעוד מזון מזין שמכיל ברזל וכן הלאה - אבל לא מתלהב מבשר אדום ואוכל פחות עוף. אז הוא רוצה ביצים. מדהים אותי גם שהוא יודע בדיוק מה לדרוש, וגם שאני פתאום צריכה לקנות קרטונים על קרטונים של ביצים בשביל הקטנצ'יק הזה
-
יתרון_האור*
- הודעות: 162
- הצטרפות: 01 אוקטובר 2006, 00:00
- דף אישי: הדף האישי של יתרון_האור*
כמה ביצים כדאי
אני גם מציעה ביצים אורגניות. ואז לא נראה לי שיש בעיה לאכול 2-3 ליום, במיוחד בחורף שילדים ממש זקוקים לתוספת ויטמינים ושומנים. כולסטרול זה לא בהכרח רע, הגוף שלנו זקוק לכולסטרול ברמה מסויימת, ואצל ילדים בכלל לא נראה לי שיש מה לחשוש.
ביצה אורגנית זו ממש מתנה של הטבע לדעתי. חלבון מושלם ועשיר, קל להכנה, זול.
וקומה ג' - כן, ילדים יודעים מה הגוף שלהם צריך.
רק בריאות!
ביצה אורגנית זו ממש מתנה של הטבע לדעתי. חלבון מושלם ועשיר, קל להכנה, זול.
וקומה ג' - כן, ילדים יודעים מה הגוף שלהם צריך.
רק בריאות!
-
חוט_השני*
- הודעות: 1307
- הצטרפות: 02 פברואר 2006, 11:34
- דף אישי: הדף האישי של חוט_השני*
כמה ביצים כדאי
זקוק לעוד מזון מזין שמכיל ברזל...אבל לא מתלהב מבשר אדום ואוכל פחות עוף.
יש עוד המון מקורות לקבלת ברזל .
גם אני מאוד אוהבת ביצים ולא מגבילה, אבל בגלל הגיוון בתפריט לא יוצא לאכול כל יום ביצים.
אולי כדאי לגוון בתוך החביתה, למשל חביתה עם עלי סלק אדומים, או עם נבטים.
לפעמים ביצה קשה או שלוקה (הטיגון היומיומי אולי לא משו).
אולי חביתה אפויה (בחיים לא שמעתי על דבר כזה , זו אופציה בכלל??)
יש עוד המון מקורות לקבלת ברזל .
גם אני מאוד אוהבת ביצים ולא מגבילה, אבל בגלל הגיוון בתפריט לא יוצא לאכול כל יום ביצים.
אולי כדאי לגוון בתוך החביתה, למשל חביתה עם עלי סלק אדומים, או עם נבטים.
לפעמים ביצה קשה או שלוקה (הטיגון היומיומי אולי לא משו).
אולי חביתה אפויה (בחיים לא שמעתי על דבר כזה , זו אופציה בכלל??)
-
קרוטונית_מהמרק_הגדול*
- הודעות: 8400
- הצטרפות: 25 יולי 2004, 19:10
כמה ביצים כדאי
הוא גם בררן נוסף לכל... לא קונה טריקים כמו להכניס דברים לחביתה.
אבל באמת אולי ביצה קשה תמצא חן בעיניו.
אבל באמת אולי ביצה קשה תמצא חן בעיניו.
-
אמא_של_שפן*
- הודעות: 447
- הצטרפות: 22 אוקטובר 2006, 12:19
- דף אישי: הדף האישי של אמא_של_שפן*
כמה ביצים כדאי
אולי חביתה אפויה
אפשר להכין די בקלות, פשוט שוברים ביצה לתבנית מאפין משומנת ומכניסים לתנור חם. הבעיה שזה לא ממש טעים. כי זו ביצה אפויה.
אפשר להכין די בקלות, פשוט שוברים ביצה לתבנית מאפין משומנת ומכניסים לתנור חם. הבעיה שזה לא ממש טעים. כי זו ביצה אפויה.
-
רוקדת_לאור_ירח*
- הודעות: 2934
- הצטרפות: 03 דצמבר 2004, 17:39
- דף אישי: הדף האישי של רוקדת_לאור_ירח*
כמה ביצים כדאי
שאלו על כדאיות למבוגרים , לילדים וכו'. יש איזו סברה רווחת בציבור הרחב שביצים זה הכרחי לילדים.
רציתי לספר שדווקא אצל האנתרופוסופים אומרים לא לתת ביצים (ובשר) לילדים עד גיל 3. ככה יוצא אצלם שילדים שאלרגים לחלב, הם בעצם טבעונים. הם יתנו בדרך כלל לילד מעט פשטידה שמכילה קצת ביצים כמרכיב שולי וכו', לא בצורה קיצונית, אבל באופן כללי לא יתנו.
אני רק מתחילה ללמוד את הלמה, וגם ככה הלימודים שלי בנושא לא מספיק עמוקים כדי להבין (אבל אני מתחברת לרעיון מכל מיני בחינות ובמילא פיצקה רגישה גם לביצים, לחלמון ולחלבון גם יחד) אז אני לא יכולה ממש לענות מה עומד מאחורי זה, כי אני רק מתחילה להבין את המורכבות, אבל סתם שתדעו שיש כזה.
רציתי לספר שדווקא אצל האנתרופוסופים אומרים לא לתת ביצים (ובשר) לילדים עד גיל 3. ככה יוצא אצלם שילדים שאלרגים לחלב, הם בעצם טבעונים. הם יתנו בדרך כלל לילד מעט פשטידה שמכילה קצת ביצים כמרכיב שולי וכו', לא בצורה קיצונית, אבל באופן כללי לא יתנו.
אני רק מתחילה ללמוד את הלמה, וגם ככה הלימודים שלי בנושא לא מספיק עמוקים כדי להבין (אבל אני מתחברת לרעיון מכל מיני בחינות ובמילא פיצקה רגישה גם לביצים, לחלמון ולחלבון גם יחד) אז אני לא יכולה ממש לענות מה עומד מאחורי זה, כי אני רק מתחילה להבין את המורכבות, אבל סתם שתדעו שיש כזה.
-
with_passion*
- הודעות: 1600
- הצטרפות: 20 יולי 2006, 13:10
- דף אישי: הדף האישי של with_passion*
כמה ביצים כדאי
חשוב לזכור
- ביצים (ובמיוחד מבושלות) הם מזון הגורם לחומציות ברמת ה-PH בגוף. בתזונה מערבית ובכלל עודף מזונות יוצרי-חומציות זה דבר שכיח. חומציות יתרה גורמת למחלות רבות כולל סרטן (יש האומרים שחומציות היא היא הגורם לסרטן). (acid]עוד בנושא .. bal[/po].php?language=he)
- כמות חלבון - לפי nutritiondata.com ביצים הם 13 (חי) אחוז חלבון. לעומת חלב אם - 1 אחוז. חלבון דרוש לנו במיוחד לבניית רקמות. מתי הגוף בונה הכי הרבה רקמות? בגיל היניקה. כרובית זה 2 אחוז (חי).
- גרעיני חמניות יבשים: 23% חלבון - לכן מומלץ להנביט ולאכול עם הרבה מזונות יוצרי-בסיסיות כמו עלים ירוקים.
- כשאנחנו בסביבה טבעית \ בר - ביצים לא מופרות זמינות לעיתים רחוקות (רחוק מ-2-3 ליום) ומרכיבם התזונתי שונה ביותר, במיוחד במצב חי.. (כמו ההבדל בין בשר בר (רזה) לבשר מחיית-שבי). אין חיה בטבע הלא-אנושי המשנה את מזונה באופן כימי על ידי חום.
- רוב המגדלים והאנשים הפרטיים נותנים לתרנגולות דגנים משובטים (חיטה, שעורה..) כדי שיתנו יותר ביצים. למעשה ההפרעה ההורמונלית המצויה בדגנים מתורבתים עוברת לביצים (או לחלב\בשר) ואז יש ביצים גדולות יותר בכמות גדולה יותר. ההפרעה ההורמנלית עוברת לאלה שצורכים את הביצים.
- בביצים יש 0 סיבים תזונתיים - נדא - כלום.. כדי להקל על העיכול כדאי לאכול אותם במצב חי (כשהאנזימים חיים והמרכיבים התזונתיים באיזון טבעי) ועם הרבה מזון מן הצומח.. (כמו עלים ירוקים)..
- com]דר. גראהם content[/po]&task=view&id=527&Itemid=26 ממליץ על תזונה קלורית של 80\10\10 אחוזים של פחממות\שומנים\חלבונים לבריאות אופטימאלית. האנטי-קארבים למיניהם ימחו ויגידו שזה יותר מדי פחממות - However, אני לא מסכים איתם אבל גם הם ישאירו את השומנים במינימום. אני ממליץ להשתמש ב www.nutridiary.com כדי לראות בדיוק איך כל מזון נותן מבחינה קלורית. (זה יופי של כלי למעקב אחר התזונה) ביצה (חי) זה 2 \ 63 \ 35 ! 63 זה קלוריות משומן... כרובית: 71 \ 3 \ 26 .. בכלל המזונות המאוזנים יותר מבחינה קלורית הם מזונים עם הרבה נוזלים מן הצומח.
- לפי WHO זכר\נקבה מבוגר צריך 2500\2000 קלוריות ליום בממוצע. מתוך זה WHO ממליצים לפחות 8% מהקלוריות - חלבון. 2500 * 0.08 = 200 קלוריות. 4 קלוריות לגרם של חלבון אומר שאני צריך 50 גרם של חלבון ליום. אין שום בעייה.. (אף פעם לא הבנתי מה קופצים כל כך על חלבון.. כששואלים אותי מאיפה החלבון - אני שואל מאיפה הסיבים?? מאיפה הבסיסיות ב-PH?? )
3 כוסות עלי שן-הארי 4.5 גרם חלבון .
5 אפרסמונים 1 גרם חלבון .
2 תמרים: 1 גרם חלבון
חטיף: 5 פקאנים 1.5 גרם .
ארוחת צהריים: סלט גדול ופת-פשתן עם אבוקדו .
1 כוסות כרובית: 2 גרם חלבון .
2 עגבניות: 2 גרם
2 מלפפון: 2 גרם
בצל: 1 גרם
נבטים: 0.5 גרם
כוס עלים ירוקים כהים: 2.5 גרם .
חצי רימון 1 גרם
4 כפות פשתן 7.5 גרם .
אבוקדו: 2.5 גרם .
ארוחת ארבע: 1 אנונה גדולה: 3 גרם
ארוחת ערב: ירקות עם דיפ .
- 5 כוס שומשום 13 גרם
שום ולימון: 0.5 גרם .
1 מלפפון: 1 גרם
1 גזר: 1 גרם .
פלפל אדום גדול: 1.5 גרם
סה"כ (אם לא טעיתי) : 51 גרם .
(מעוגל לחצאים לא ציינתי רכיבים זניחים נתונים מהDATABASE של ה USDA)
אז כמה ביצים אכלתי ב-12 שנה האחרונות - אפס... ואם הייתי אוכל ביצה (אם אין משהו אחר.. היפוטטית) ? הייתי אוכל ביצים מציפורי בר או מעופות חופשיים יחסית שאינן מקבלות דגנים משובטים. אוכל אותם חי. בכמויות קטנות - ובתקופה בה יש הרבה עלים ירוקים (לא בקיץ) כדי לאזן את הנזק .
- תחשבו על זה - ביצה זה וסת של תרנגולת... מממ... פשוט מגרה!
-
רוקדת_לאור_ירח*
- הודעות: 2934
- הצטרפות: 03 דצמבר 2004, 17:39
- דף אישי: הדף האישי של רוקדת_לאור_ירח*
כמה ביצים כדאי
אני יותר נוטה להסכים עם אופק בהקשר של מזון מהחי, לא בטוחה שטבעונאי זה הכי, אבל בטח שטבעוני.
רק מה?
אני לא טבעונית ולא טבעונאית (אבל כמעט טבעונית) כי הגעתי למסקנה שאני לא מקיימת אורח חיים שתומך בזה. זה כמו לחשוב שחינוך ביתי זה עדיף לילדים אבל לקבל את זה שאת לא מסוגלת לזה בגלל כל מיני נסיבות ואורח חיים שאת לא מעוניינת לשנות.
רק מה?
אני לא טבעונית ולא טבעונאית (אבל כמעט טבעונית) כי הגעתי למסקנה שאני לא מקיימת אורח חיים שתומך בזה. זה כמו לחשוב שחינוך ביתי זה עדיף לילדים אבל לקבל את זה שאת לא מסוגלת לזה בגלל כל מיני נסיבות ואורח חיים שאת לא מעוניינת לשנות.
-
אילה_בשדה_הדגן*
- הודעות: 880
- הצטרפות: 16 אוקטובר 2006, 18:24
- דף אישי: הדף האישי של אילה_בשדה_הדגן*
כמה ביצים כדאי
מענין מאוד ללמוד על טיבעונאות מאופק. תודה על ההסברים.
בכלל , אני חושבת שביצים זה מאוד טעים. אני בתהליכים של לההפך לטיבעונית .התהליך הזה אצלי כולל למידת האפשריות החדשות שלי והפטרות מהרגלים.
אחד ההרגלים למשל זה ביצה עין בבוקר.
אני גם למדתי שעדיף לתת לילד ביצה עם חלמון בגלל כל הויטמינים.הרבה זמן היתי מגישה ביצה קשה , אבל הילד היה מפריד את החלמון והחלבון.
החתוליםברחוב שלנו פיתחו אליו הרבה סנטימנטים ..
ועכשיו אני מגישה רק חביתה ואני מטגנת עם מעט שמן מכבישה קרה (שמן זית או חריע - שמןלא יקר בבית טבע) ,על מחבת טפלון, לפעמים אפשר בלי שמן בכלל .אפשר עם קשטופ.או פשטידה.ביצה עין עם לחם לטבולבחלמון.
אני בהחלט לא נוקטת בגישה של הגבלות במזון .לא לעצמי ולא לילדים. כמובן שאם זה ג'נק אמיתי אני אסביר ,ולא אקנה הביתה.
ביצים זו דוגמה קלאסית של העדפה שלילד למזון מסוג מסויים .זה נראה לי טוב לסמוך עליהם . הם יודעים.
בכלל , אני חושבת שביצים זה מאוד טעים. אני בתהליכים של לההפך לטיבעונית .התהליך הזה אצלי כולל למידת האפשריות החדשות שלי והפטרות מהרגלים.
אחד ההרגלים למשל זה ביצה עין בבוקר.
אני גם למדתי שעדיף לתת לילד ביצה עם חלמון בגלל כל הויטמינים.הרבה זמן היתי מגישה ביצה קשה , אבל הילד היה מפריד את החלמון והחלבון.
החתוליםברחוב שלנו פיתחו אליו הרבה סנטימנטים ..
ועכשיו אני מגישה רק חביתה ואני מטגנת עם מעט שמן מכבישה קרה (שמן זית או חריע - שמןלא יקר בבית טבע) ,על מחבת טפלון, לפעמים אפשר בלי שמן בכלל .אפשר עם קשטופ.או פשטידה.ביצה עין עם לחם לטבולבחלמון.
אני בהחלט לא נוקטת בגישה של הגבלות במזון .לא לעצמי ולא לילדים. כמובן שאם זה ג'נק אמיתי אני אסביר ,ולא אקנה הביתה.
ביצים זו דוגמה קלאסית של העדפה שלילד למזון מסוג מסויים .זה נראה לי טוב לסמוך עליהם . הם יודעים.
-
תבשיל_קדרה*
- הודעות: 8851
- הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
- דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*
כמה ביצים כדאי
אופק, זה לא הוגן להשוות לחלב אם, כי האו כולל גם את כל המים שהתינוק צורך.
כלומר - קח את כל מה שאתה אוכל, חשב כמה מים אתה שותה ביום, שקלל את אחוזי המרכיבים בהתאם, ורק אז תשווה.
זה לא יגיע ל(שקול של) 13%, אבל אף אחד לא ניזון מתזונה שהיא רק ביצים.
בעצם שאלה (אם יתפתח, תעזיר לדף נפרד) -
בתזונה הטבעונאית, שותים פחות? (כי יש יותר אוכל "רטוב")
כלומר - קח את כל מה שאתה אוכל, חשב כמה מים אתה שותה ביום, שקלל את אחוזי המרכיבים בהתאם, ורק אז תשווה.
זה לא יגיע ל(שקול של) 13%, אבל אף אחד לא ניזון מתזונה שהיא רק ביצים.
בעצם שאלה (אם יתפתח, תעזיר לדף נפרד) -
בתזונה הטבעונאית, שותים פחות? (כי יש יותר אוכל "רטוב")
-
קרוטונית_מהמרק_הגדול*
- הודעות: 8400
- הצטרפות: 25 יולי 2004, 19:10
כמה ביצים כדאי
תחשבו על זה - ביצה זה וסת של תרנגולת... מממ... פשוט מגרה!
לא מדויק - וסת, אצל האשה לפחות, כוללת גם את הרירית והמצע שהתפתח להזנת הביצית המופרית.
ביצה, כשמה כן היא, הביצית של התרנגולת.
זה עדיין נשמע לא משהו, אבל אתה יודע שאוכלי מזון מן החי כבר למדו להדחיק הרבה דברים שנשמעים רע
לא מדויק - וסת, אצל האשה לפחות, כוללת גם את הרירית והמצע שהתפתח להזנת הביצית המופרית.
ביצה, כשמה כן היא, הביצית של התרנגולת.
זה עדיין נשמע לא משהו, אבל אתה יודע שאוכלי מזון מן החי כבר למדו להדחיק הרבה דברים שנשמעים רע
-
דליתוש_ב*
- הודעות: 1383
- הצטרפות: 14 דצמבר 2004, 11:40
- דף אישי: הדף האישי של דליתוש_ב*
כמה ביצים כדאי
וסת נשמע אוכל מצויין - מן הסתם הרבה דברים טובים ומזינים מופנים לצאצאים.
כמו פירות אצל צמחים...
כמו פירות אצל צמחים...
-
קרוטונית_מהמרק_הגדול*
- הודעות: 8400
- הצטרפות: 25 יולי 2004, 19:10
כמה ביצים כדאי
כתבתי הביצית המופרית . ברור שמדובר בביצית לא מופרית
אחרת לא היתה וסת.
-
אנונימי
כמה ביצים כדאי
קומה ג',
כתבת המופרית, ואף צדקת. מכיון שהיא לא מופרית, המצע לא ישמש אותה ויהיה וסת. והיה והיתה מופרית - היה משמש אותה
כתבת המופרית, ואף צדקת. מכיון שהיא לא מופרית, המצע לא ישמש אותה ויהיה וסת. והיה והיתה מופרית - היה משמש אותה
-
with_passion*
- הודעות: 1600
- הצטרפות: 20 יולי 2006, 13:10
- דף אישי: הדף האישי של with_passion*
כמה ביצים כדאי
אכן בגוף האישה שלא כמו בתרנגולת - הביצה אף פעם לא יוצאת החוצה (היא מתפרקת בפנים). אבל בשני המקרים יש "הפרשה" של משהו.. אצל תרנגולת זה ביצה, אצל האישה זה ווסת: חלק מרירית הרחם יחד עם נוזלים דמיים אחרים. לפי זה אמרתי שלאכול את הביצה זה לאכול את ה"ווסת" של התרנגולת. שיהיה ברור - אני לא נמשך לשים את זה בפה - אבל אין לי שום איכס-Reaction .. להפך - אני מוצא שקל (לאישה) יותר להגיע לאורגזמות מכופלות בשלב זה של החודש.. בכל מקרה - speaking of which .. חברתי כתבה חיבור בנושא דם טרי Fresh Blood והיא תשמח לשמוע תגובות באנגלית ובעברית (אני אתרגם).. היא די חדשה בצבר-לנד ונראה לי יעשה לו טוב לשמוע מאנשים חדשים באופן טבעיניקים.
תבשיל קדרה - אני לא מבין מה לא הוגן. בכל מזון חי וטרי יש אחוז גבוה ביותר של מים, זה משוקלל בתפריט שפירטתי. אכן התינוק האידיאלי רק יונק בתחילת חייו ולדעתי זה סימן ברור שאנו אמורים לקבל את רב הנוזלים מן המזון ובכמויות נדיבות. אני באופן אישי שותה מעט מאד מים - בעיקר בקיץ כשאני מעדיף לעבוד פיזית על בטן ריקה יחסית ועדיין רוצה נוזלים.
בכל מקרה הראתי שקל להגיע לכמות של 50 גרם ליום בדיאטה טבעונאית (עם זרעים ואגוזים) של 2500 בקלוריות.- ועוד לא הגעתי לעובדות המראות למה אפילו 50 גרם זה יותר מדי.. ובדרך כלל חלבון מעל 35 גרם זה רעיל. אני אתחיל עמוד בנושא בקרוב ששמו ומה עם עודף חלבון ? שלדעתי זוהי השאלה ולא "ומה עם חלבון?".. שאני שומע כל-כך הרבה פעמים. עד אז הינה קישור:
http://www.ecologos.org/pp.htm
בנתיים ניתן לתנובה ושאר חברות הבשר החלב והבייצים לחגוג את סוף העולם עוד כמה ימים..
תבשיל קדרה - אני לא מבין מה לא הוגן. בכל מזון חי וטרי יש אחוז גבוה ביותר של מים, זה משוקלל בתפריט שפירטתי. אכן התינוק האידיאלי רק יונק בתחילת חייו ולדעתי זה סימן ברור שאנו אמורים לקבל את רב הנוזלים מן המזון ובכמויות נדיבות. אני באופן אישי שותה מעט מאד מים - בעיקר בקיץ כשאני מעדיף לעבוד פיזית על בטן ריקה יחסית ועדיין רוצה נוזלים.
בכל מקרה הראתי שקל להגיע לכמות של 50 גרם ליום בדיאטה טבעונאית (עם זרעים ואגוזים) של 2500 בקלוריות.- ועוד לא הגעתי לעובדות המראות למה אפילו 50 גרם זה יותר מדי.. ובדרך כלל חלבון מעל 35 גרם זה רעיל. אני אתחיל עמוד בנושא בקרוב ששמו ומה עם עודף חלבון ? שלדעתי זוהי השאלה ולא "ומה עם חלבון?".. שאני שומע כל-כך הרבה פעמים. עד אז הינה קישור:
http://www.ecologos.org/pp.htm
בנתיים ניתן לתנובה ושאר חברות הבשר החלב והבייצים לחגוג את סוף העולם עוד כמה ימים..
-
תבשיל_קדרה*
- הודעות: 8851
- הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
- דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*
כמה ביצים כדאי
אני לא מבין מה לא הוגן
התכונתי להשוואה שבין אחוזי החלבון בחלב אם לאלו שבמזונות אחרים.
ההשוואה, לדעתי, צריכה להיות בין חלב אם לכלל הדיאטה + מים של אדם מבוגר.
אח"כ חשבתי שבעצם מי שניזון יותר מצמחים בטח מקבל את מרבית המים מהם, ואז ה"תיקון" שדרוש כדי להתחשב במים בשביל החשבונות, קטן יותר.
התכונתי להשוואה שבין אחוזי החלבון בחלב אם לאלו שבמזונות אחרים.
ההשוואה, לדעתי, צריכה להיות בין חלב אם לכלל הדיאטה + מים של אדם מבוגר.
אח"כ חשבתי שבעצם מי שניזון יותר מצמחים בטח מקבל את מרבית המים מהם, ואז ה"תיקון" שדרוש כדי להתחשב במים בשביל החשבונות, קטן יותר.
כמה ביצים כדאי
מישהו יודע איך אני פותחת דף חדש לגבי ביצים אורגניות , לולים, גידול מטילות? תודה גלית
-
קרוטונית_מהמרק_הגדול*
- הודעות: 8400
- הצטרפות: 25 יולי 2004, 19:10
כמה ביצים כדאי
גילית, את עדיין כאן?
אולי כדאי לך להיכנס ל עופות:גידול תרנגולות
אולי כדאי לך להיכנס ל עופות:גידול תרנגולות
-
קרוטונית_מהמרק_הגדול*
- הודעות: 8400
- הצטרפות: 25 יולי 2004, 19:10
כמה ביצים כדאי
הינוקא דורש כבר שבועיים בערך לפחות 2 ביצים ביום. חביתות מטוגנות בחמאה
רק לעדכן: "תקופת הביצים" חלפה כבר לפני כשבועיים-שלושה. נמשכה אם כך קצת פחות מחודשיים. היום הוא כמעט לא מבקש יותר ביצים - אולי פעמיים בשבוע, וגם אז אוכל חצי חביתה וזה מספיק לו.
בשר ועוף הוא אוכל לא רע. לא בדקנו המוגלובין שוב, אבל לנוכח העליה היפה במשקל (וקצת גם בגובה) מאז תחילת מתן הברזל ושיפור התפריט, נראה לי שהמשבר מאחורינו.
רק לעדכן: "תקופת הביצים" חלפה כבר לפני כשבועיים-שלושה. נמשכה אם כך קצת פחות מחודשיים. היום הוא כמעט לא מבקש יותר ביצים - אולי פעמיים בשבוע, וגם אז אוכל חצי חביתה וזה מספיק לו.
בשר ועוף הוא אוכל לא רע. לא בדקנו המוגלובין שוב, אבל לנוכח העליה היפה במשקל (וקצת גם בגובה) מאז תחילת מתן הברזל ושיפור התפריט, נראה לי שהמשבר מאחורינו.
-
תרנגול_ביצות_מצוי*
- הודעות: 1
- הצטרפות: 13 ינואר 2007, 15:21
כמה ביצים כדאי
לפי זה אמרתי שלאכול את הביצה זה לאכול את ה"ווסת" של התרנגולת.
לאכול תפוח זה לאכול רחם של עץ, לאכול פולן זה כמו לאכול נוזל זרע של גבר, לאכול נבטים זה לטרוף ילדים, לאכול כרובית זה כמו לטרוף את האמא.
לאכול תפוח זה לאכול רחם של עץ, לאכול פולן זה כמו לאכול נוזל זרע של גבר, לאכול נבטים זה לטרוף ילדים, לאכול כרובית זה כמו לטרוף את האמא.
-
קרוטונית_מהמרק_הגדול*
- הודעות: 8400
- הצטרפות: 25 יולי 2004, 19:10
כמה ביצים כדאי
תחליפי ביצים באפייה
מקשרת כי נתקעתי היום בלי ביצים, ורציתי לאפות עוגיות שומשום. השתמשתי במקום זה בבננה מעוכה וחמאת בוטנים עם מים, ויצא נהדר (אם כי לא בטוחה שבעוגה זה היה מצליח. במרקם הפריך של העוגיות האלה, כמעט כל דבר עובד).
מקשרת כי נתקעתי היום בלי ביצים, ורציתי לאפות עוגיות שומשום. השתמשתי במקום זה בבננה מעוכה וחמאת בוטנים עם מים, ויצא נהדר (אם כי לא בטוחה שבעוגה זה היה מצליח. במרקם הפריך של העוגיות האלה, כמעט כל דבר עובד).
-
חומדת_לצאן*
- הודעות: 2
- הצטרפות: 04 מרץ 2007, 23:11
כמה ביצים כדאי
לאכול תפוח זה לאכול רחם של עץ כמעט-כמעט. התפוח (והקישוא, האגס, האבטיח וכל היתר) הם השחלה שבתוכה נמצאים הזרעים (שהם למעשה עוברי-צמחים).
מעתה אמור: לאכול שעועית זה לאכול עובר.
מעתה אמור: לאכול שעועית זה לאכול עובר.
-
לא_מוצאת_שם*
- הודעות: 1
- הצטרפות: 28 יוני 2007, 18:48
כמה ביצים כדאי
מה בדיוק יש בביצים מבחינת ערך תזונתי ולמה עדיף ביצים אורגניות?
-
קרוטונית_מהמרק_הגדול*
- הודעות: 8400
- הצטרפות: 25 יולי 2004, 19:10
כמה ביצים כדאי
_הינוקא דורש כבר שבועיים בערך לפחות 2 ביצים ביום. חביתות מטוגנות בחמאה
רק לעדכן: "תקופת הביצים" חלפה כבר לפני כשבועיים-שלושה. נמשכה אם כך קצת פחות מחודשיים._
הנה אנחנו בדיוק 3 שנים אחרי, ויש קאמבק: בדיוק אותה דרישה, 2-3 ביצים ביום, רק שהפעם הוא מבקש "ביצה בקן" (אצלנו בית ידידותי לסבנטיז). וזה חוץ מהעוף/שניצל היומי שלו.
מאוד מקווה שיהיה שוב אימפקט של קפיצת גדילה, כמו זה שנרשם בפעם הקודמת.
רק לעדכן: "תקופת הביצים" חלפה כבר לפני כשבועיים-שלושה. נמשכה אם כך קצת פחות מחודשיים._
הנה אנחנו בדיוק 3 שנים אחרי, ויש קאמבק: בדיוק אותה דרישה, 2-3 ביצים ביום, רק שהפעם הוא מבקש "ביצה בקן" (אצלנו בית ידידותי לסבנטיז). וזה חוץ מהעוף/שניצל היומי שלו.
מאוד מקווה שיהיה שוב אימפקט של קפיצת גדילה, כמו זה שנרשם בפעם הקודמת.
-
נקודה_למחשבה*
- הודעות: 20
- הצטרפות: 04 ספטמבר 2002, 15:48
כמה ביצים כדאי
בואו מחשוב ביחד על תחליף דיאטטי לביצים...
אני אחרי ניתוח קיסרי. כבר 4 חודשים אחרי. מניקה מלא, אבל- אוכלת המון ביצים, וגרעיני חמניה ודלעת.
מה כל כך חשוב לגוף שלי הביצים? ואיך אני מחליפה אותן, בארוחת בוקר, בלי להישאר רעבה. _לא נוהגת לאכול טופו)
רוצה גם לצאת מהבית שבעה, וגם להישאר בגזרה לעניין, וגם לאכול בריא...
אני אחרי ניתוח קיסרי. כבר 4 חודשים אחרי. מניקה מלא, אבל- אוכלת המון ביצים, וגרעיני חמניה ודלעת.
מה כל כך חשוב לגוף שלי הביצים? ואיך אני מחליפה אותן, בארוחת בוקר, בלי להישאר רעבה. _לא נוהגת לאכול טופו)
רוצה גם לצאת מהבית שבעה, וגם להישאר בגזרה לעניין, וגם לאכול בריא...
-
קרוטונית_מהמרק_הגדול*
- הודעות: 8400
- הצטרפות: 25 יולי 2004, 19:10
כמה ביצים כדאי
בואו מחשוב ביחד על תחליף דיאטטי לביצים
למה דווקא הדיאטה רלוונטית כאן? בביצים אין הרבה יותר קלוריות מאשר ממקורות חלבון אחרים (בטח מן החי).
האם את מתכוונת שאת רוצה לוותר עליהן כי הן מן החי? או מסיבה אחרת?
חוץ מזה
אחרי ניתוח קיסרי. כבר 4 חודשים אחרי. מניקה מלא, אבל
אין אבל! את רק 4 חודשים אחרי לידה+ניתוח, וגם מיניקה. הגוף שלך חייב להתחזק, צריך כל מקור אנרגיה וויטמינים, וזה אומר לאכול כמו בבית הבראה, בלי להסתכל בכלל על קלוריות. רק על ערכים תזונתיים.
<בינתיים אני ממשיכה להרגיש כמו מלצרית בדיינר. מטגנת 1-2 ביצים ביום>
למה דווקא הדיאטה רלוונטית כאן? בביצים אין הרבה יותר קלוריות מאשר ממקורות חלבון אחרים (בטח מן החי).
האם את מתכוונת שאת רוצה לוותר עליהן כי הן מן החי? או מסיבה אחרת?
חוץ מזה
אחרי ניתוח קיסרי. כבר 4 חודשים אחרי. מניקה מלא, אבל
אין אבל! את רק 4 חודשים אחרי לידה+ניתוח, וגם מיניקה. הגוף שלך חייב להתחזק, צריך כל מקור אנרגיה וויטמינים, וזה אומר לאכול כמו בבית הבראה, בלי להסתכל בכלל על קלוריות. רק על ערכים תזונתיים.
<בינתיים אני ממשיכה להרגיש כמו מלצרית בדיינר. מטגנת 1-2 ביצים ביום>
-
אלה_לי_לה*
- הודעות: 1080
- הצטרפות: 07 נובמבר 2007, 10:20
- דף אישי: הדף האישי של אלה_לי_לה*
כמה ביצים כדאי
נו באמת, פעילת זכויות בעלי החיים שבי מתעקשת להדחף ולהניף שלט גדול עם הכיתוב 0 !
http://eggs.anonymous.org.il/ביצים מהגיהנום - ישראל יוצאת מהכלוב
http://eggs.anonymous.org.il/ביצים מהגיהנום - ישראל יוצאת מהכלוב
-
נקודה_למחשבה*
- הודעות: 20
- הצטרפות: 04 ספטמבר 2002, 15:48
כמה ביצים כדאי
אין אבל!
אולי זה לא בריא- כולסטרול ואלו...
מצד שני- אולי בדיוק הגוף שלי צריך את השתי ביצים האלו על הבוקר, לפני טיול- וככה אני יוצאת לי לטייל על בטן מלאה- ולא מורעבת...
תודה קרוטונית, על תשומת הלב...
אולי זה לא בריא- כולסטרול ואלו...
מצד שני- אולי בדיוק הגוף שלי צריך את השתי ביצים האלו על הבוקר, לפני טיול- וככה אני יוצאת לי לטייל על בטן מלאה- ולא מורעבת...
תודה קרוטונית, על תשומת הלב...
-
קרוטונית_מהמרק_הגדול*
- הודעות: 8400
- הצטרפות: 25 יולי 2004, 19:10
כמה ביצים כדאי
חלפו... כמה? כמעט שנתיים. שנה וחצי בעצם.
עדיין צורכים אצלנו לא מעט ביצים אורגניות/חופש בבית, באפייה ובטיגון ובצורת ביצה קשה.
הקטע הוא שמאז הפכתי לצמחונית והתחלתי לעבור לגרסא מרוככת של טבעונות - ואני דווקא שואפת להוריד בכמות הביצים כמה שאפשר.
אז אני כבר יודעת על תחליפי ביצים בעוגה. וגם יודעת שאפשר להשתמש בטופו מגורר דק להכנת "סלט ביצים". אבל עדיין יש השתוקקות לחביתה (בכריך/פיתה) שהייתי שמחה לשמוע על תחליפים לה.
עדיין צורכים אצלנו לא מעט ביצים אורגניות/חופש בבית, באפייה ובטיגון ובצורת ביצה קשה.
הקטע הוא שמאז הפכתי לצמחונית והתחלתי לעבור לגרסא מרוככת של טבעונות - ואני דווקא שואפת להוריד בכמות הביצים כמה שאפשר.
אז אני כבר יודעת על תחליפי ביצים בעוגה. וגם יודעת שאפשר להשתמש בטופו מגורר דק להכנת "סלט ביצים". אבל עדיין יש השתוקקות לחביתה (בכריך/פיתה) שהייתי שמחה לשמוע על תחליפים לה.
כמה ביצים כדאי
הקטע הוא שמאז הפכתי לצמחונית והתחלתי לעבור לגרסא מרוככת של טבעונות - ואני דווקא שואפת להוריד בכמות הביצים כמה שאפשר.
קרוטונית, הייתי טבעונית שנים רבות, ובאמת נמנעתי מביצים. אך שנים רבות אני אוכלת ביצים רבות. אין סיבה להימנע מביצים. זהו אוכל נהדר: חלבון מלא, מינרלים, המון ברזל וסידן, B12, ויטמין A, ויטמיני B למיניהם. אחלה מזון.
קרוטונית, הייתי טבעונית שנים רבות, ובאמת נמנעתי מביצים. אך שנים רבות אני אוכלת ביצים רבות. אין סיבה להימנע מביצים. זהו אוכל נהדר: חלבון מלא, מינרלים, המון ברזל וסידן, B12, ויטמין A, ויטמיני B למיניהם. אחלה מזון.
-
מיצי_החתולה*
- הודעות: 2041
- הצטרפות: 21 פברואר 2005, 22:27
- דף אישי: הדף האישי של מיצי_החתולה*
כמה ביצים כדאי
קרוטו, מבחינה בריאותית או מוסרית? אם בריאותית, אני דווקא השתכנעתי שביצים are good for us. אם מוסרית, ובכלל - בעיני, אם פורסים טופו ואופים אותו קצת בתנור - הוא הופך למשהו שמזכיר ביצה בטעמו ובמרקמו.
כמה ביצים כדאי
מותר לאכול ביצה אורגנית חיה? הבנתי שיש סכנת סלמונלה בביצים חיותב אשר הן. עוד יותר מזה בביצה אורגנית שכן לא ניתנים אנטיביוטיקות ותוספות.
אני לא מתכוונת לבריאות ולהרכב התזונתי של הביצה, אלא רק לעניין הסלמונלה נדמה לי שבעוף וביצה אורגנים יש סכנה גדולה יותר לסלמונלה. תקנו אותי אם אני טועה.
ודבר נוסף - אם אני משתמשת רק בחלבון, ואת החלמון שומרת במקרר יום יומיים - הוא מותר למאכל מבחינת נוכחותסלמונלה וחיידקים?
שמעתיאל פעם שצריך לבשל או להכין את הביצה לאכילה סמוך לשבירת הקליפה, וקליפה סדוקה ליתר בטחון מחייבת השלכת הביצה, אז אחת כמה וכמה אם הפרדתי חלמונים והשארתי אותם לרבוץ במקרר?
אני לא מתכוונת לבריאות ולהרכב התזונתי של הביצה, אלא רק לעניין הסלמונלה נדמה לי שבעוף וביצה אורגנים יש סכנה גדולה יותר לסלמונלה. תקנו אותי אם אני טועה.
ודבר נוסף - אם אני משתמשת רק בחלבון, ואת החלמון שומרת במקרר יום יומיים - הוא מותר למאכל מבחינת נוכחותסלמונלה וחיידקים?
שמעתיאל פעם שצריך לבשל או להכין את הביצה לאכילה סמוך לשבירת הקליפה, וקליפה סדוקה ליתר בטחון מחייבת השלכת הביצה, אז אחת כמה וכמה אם הפרדתי חלמונים והשארתי אותם לרבוץ במקרר?
-
פלוני_אלמונית*
- הודעות: 43441
- הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
- דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*
כמה ביצים כדאי
עלה לי הדף הזה. מיתוס הגבלת הביצים כבר הופרך. איזו נוסטלגיה כאן על הדף ואיזה שינוי במגמה. אני אוכלת לרוב 4 ביצים ביום, לפעמים רק של חלמונים אם אני לא מתקמצנת.