שאלות מחפשות תשובות

שליחת תגובה

תפקידך הוא לחיות את חייך, לא להיות בשביל אף אחד שום דבר, אלא פשוט לחיות את חייך.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: שאלות מחפשות תשובות

שאלות מחפשות תשובות

על ידי נירה* » 16 יוני 2021, 08:58

גרביים מגנים מהתחשמלות, או רק נעליים?

שאלות מחפשות תשובות

על ידי סנונית_הסיפורים* » 05 אפריל 2020, 00:33

מהניסיון שלי, אם אנחנו נותנים לילדים להרגיש איך זה כשאנחנו אמפאתיים אליהם, בעדינות, ובאכפתיות, ובצניעות, אז כך מתפתח אצלם גם מבנה נפשי משלהם לכך.
שבוע מבורך!

שאלות מחפשות תשובות

על ידי רחל* » 25 פברואר 2020, 19:53

תודה רבה לכן @}

שאלות מחפשות תשובות

על ידי קור_את* » 24 פברואר 2020, 12:28

ומה בינתיים? דוגמה אישית - עליו (כלומר אמפתיה כלפיו) יחד עם הרבה, הרבה, הרבה אסרטיביות.
נכון. פספסתי!
מעניין. כשאני חושבת על זה, אצלי זה התפתח מקריאת ספרים...
גם אצלי! מאוד. וגם מתנועת הנוער.

שאלות מחפשות תשובות

על ידי יעלי* » 24 פברואר 2020, 00:09

להגיד במפורש מה לא בסדר ולהצביע במפורש על התנהגויות אגואיסטיות
לגמרי. לזה התכוונתי באסרטיביות. תודה שפירטת

שאלות מחפשות תשובות

על ידי קור_את* » 23 פברואר 2020, 15:50

דוגמה אישית, דוגמה אישית, דוגמה אישית.

לדעתי, דוגמה אישית לא מספיקה. צריך חינוך של ממש. לא צריך להכביר במילים ובשיחות, אבל מדי פעם להגיד במפורש מה לא בסדר ולהצביע במפורש על התנהגויות אגואיסטיות. גם אם הנער לא נענה מיד, משהו נקלט לזמן מאוחר יותר.
מכירה יותר מדי הורים שמתנהגים מקסים עם ילדים אגואיסטים שהמודל ההורי לא הספיק להם. פשוט לא חינכו אותם באופן פעיל.

שאלות מחפשות תשובות

על ידי יעלי* » 23 פברואר 2020, 15:41

אמפתיה קוגניטיבית מתפתחת על ידי השכלה בעיקר. ההשכלה מאפשרת לקטלג סיטואציות כתקינות או לא תקינות.
מעניין. כשאני חושבת על זה, אצלי זה התפתח מקריאת ספרים...

לדעתי, כן. רואים נערים/נערות רבים שלחלוטין מרוכזים בעצמם וזה עובר להם עם הגיל. אבל זה לא אומר שצריך לוותר להם בתקופה זו, לדעתי.
בדיוק ככה.

אז איך לא מוותרים? מה עושים?
דוגמה אישית, דוגמה אישית, דוגמה אישית.
עם מודלינג תקין הוא יהיה בסדר בסוף :-)
ומה בינתיים? דוגמה אישית - עליו (כלומר אמפתיה כלפיו) יחד עם הרבה, הרבה, הרבה אסרטיביות.

שאלות מחפשות תשובות

על ידי רחל* » 23 פברואר 2020, 10:47

חני - תודה, אחפש (בגדול מכירה ומעריכה מאוד את הרעיונות של מ"ר).

קוראת -
אבל זה לא אומר שצריך לוותר להם בתקופה זו.
אז איך לא מוותרים? מה עושים?

שאלות מחפשות תשובות

על ידי קור_את* » 23 פברואר 2020, 10:00

יעלי, מצטרפת לדברייך.

אמפתיה רגשית כנראה פחות ניתנת לפיתוח מאוחר מאשר אמפתיה קוגניטיבית.

אמפתיה קוגניטיבית מתפתחת על ידי השכלה בעיקר. ההשכלה מאפשרת לקטלג סיטואציות כתקינות או לא תקינות.

האם מבוגר או נער שנראה די אטום לרגשות האחרים (בלי להיות אדם רע בכלל) יכול עוד להשתנות

לדעתי, כן. רואים נערים/נערות רבים שלחלוטין מרוכזים בעצמם וזה עובר להם עם הגיל. אבל זה לא אומר שצריך לוותר להם בתקופה זו, לדעתי.

שאלות מחפשות תשובות

על ידי חני_בונה* » 22 פברואר 2020, 22:00

יכולה לחפש בגוגל צירוף של אמפתיה + מרשל רוזנברג (מחבר שיטת תקשורת מקרבת)

שאלות מחפשות תשובות

על ידי רחל* » 19 פברואר 2020, 22:29

תודה תודה יעלי @} מעריכה מאוד את תגובתך. את נשמעת לי מאוד חכמה וצודקת.
אני מבינה ממך שאמפתיה קוגניטיבית אפשר לטפח הרבה יותר מאמפתיה רגשית, כן?
איך הסביבה יכולה לעזור בזה?

שאלות מחפשות תשובות

על ידי יעלי* » 19 פברואר 2020, 17:50

אויש אני רואה שחלק מההודעה נמחק לי (עשיתי קופי ושכחתי פייסט, והלך). משחזרת

אם הבנתי נכון,
אמפתיה רגשית זה כשאני רואה מישהו במצב רגשי מסוים ואני מיד מזהה מה הוא מרגיש, לפי שפת גוף וכן הלאה, כי אני מרגישה מה שהוא מרגיש.
אמפתיה קוגניטיבית זה כשאני יודעת שמישהו חווה כך וכך, אני חושבת איך זה היה גורם לי להרגיש, ואני מסיקה שהוא בוודאי מרגיש דומה.

שאלות מחפשות תשובות

על ידי יעלי* » 19 פברואר 2020, 17:45

נושא שאני עוסקת בו לאחרונה (קוראת עליו ומהרהרת).
מסתבר שיש שני סוגים של אמפתיה - רגשית וקוגניטיבית.
אמפתיה רגשית כנראה פחות ניתנת לפיתוח מאוחר מאשר אמפתיה קוגניטיבית.
ליקויים שונים ברמות שונות באמפתיה נפוצים למדי. ליקוי או חוסר באמפתיה רגשית, זה למשל מאפיין של נרקיסיזם. ליקוי באמפתיה קוגניטיבית די נפוץ אצל אנשים על הרצף האוטיסטי. ושני הליקויים גם יכולים להופיע יחד.
מבוגר אטום לרגשות האחרים לא יכול, לדעתי ולמיטב הבנתי, להשתנות מהבחינה הרגשית, כלומר הוא לא יכול להיהפך לרגיש. לא יכול להיעשות לאמפתי. אם הוא לא בנאדם רע, כלומר הוא כן אכפתי, הוא יכול לפצות על זה בעזרת האמפתיה הקוגניטיבית שלו. ואז ההתנהגות שלו יכולה לעזור (כמעט) כאילו נבעה מרגישות של אמפתיה רגשית.
כשמדובר בנער זה בכלל סיפור אחר. גיל הנעורים זו תקופה מאוד אגוצנטרית, ככה זה. נער אטום זה לא מדאיג כשלעצמו, בעיניי.
איך הוא היה כילד? האם חוץ מאטימות את רואה גם חוסר הבנה לרגשות הזולת, אפילו לאחר הסבר (ליקוי באמפתיה קוגניטיבית)?

(גילוי נאות: אני אמא לנער אטום שהיה ילד אמפתי להפליא).

שאלות מחפשות תשובות

על ידי רחל* » 19 פברואר 2020, 09:08

מה הופך בן אדם לאמפתי, לרגיש לזולת? נולדים עם זה? מפתחים את זה? האם הסביבה יכולה לעזור לאדם להפוך ליותר אמפתי? האם מבוגר או נער שנראה די אטום לרגשות האחרים (בלי להיות אדם רע בכלל) יכול עוד להשתנות, או שרק בילדות הרכה נקבעת התכונה הזאת בנפש (או שבכלל נולדים איתה)?
ואם יש דרך לעזור לאדם לפתח קשב לזולת, מה היא?

שאלות מחפשות תשובות

על ידי אישה_במסע* » 21 אוגוסט 2017, 19:19

which has no relation to reality
אני חושבת שזה המחשב שלי עובד סותר את המשפט הזה...

(זה דווקא נכון למדעי המחשב, אבל זה כי ניסויים הראו שחישובים מתמטיים עדיפים על ניסויים בתחום הזה, בהרבה מקרים...)

שאלות מחפשות תשובות

על ידי אמא_לסקרנים_בבית* » 21 אוגוסט 2017, 18:56

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אם את רוצה לחשב כמה זמן ייקח למטוס לטוס מערבה או מזרחה, אז כן, זה לא זניח.
תודה תפוח אדמה. נתת לי אישור להבנת הנקרא שלי. לבינתיים נחה דעתי (-:

בתנאי מעבדה היינו נוחתים, אבל במציאות אנחנו לא
הזכרת לי ציטוט של טסלה.
Today's scientists have substituted mathematics for experiments, and they wander off through equation after equation, and eventually build a structure which has no relation to reality

שאלות מחפשות תשובות

על ידי אמא_לסקרנים_בבית* » 21 אוגוסט 2017, 18:05

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אבל בהקשר בו הצגת את זה... את הרי לא התייחסת לחיכוך עם האוויר.
אני בסך הכל מנסה לבדוק פה אם אני מבינה את מה שאחרים מציגים. לדון אם מה שהם מציגים נכון או לא, זה כבר גדול עלי. (-:
מה שכן דווקא כן התייחסתי לנקודה של השוני בין הבתוך לבחוץ של כלי הרכב.

שאלות מחפשות תשובות

על ידי תפוח_אדמה* » 21 אוגוסט 2017, 17:58

כל דבר הוא זניח ביחס למשהו אחר. אם הקפיצה האנושית היא כזאת שלכל צורך ועניין אי אפשר לחשב כמה מערבה נחתת, אז נושא ההיקף הוא זניח לעניין החישוב הזה.
אם את רוצה לחשב כמה זמן ייקח למטוס לטוס מערבה או מזרחה, אז כן, זה לא זניח.

שאלות מחפשות תשובות

על ידי אישה_במסע* » 21 אוגוסט 2017, 14:44

אנחנו כן נוחתים טיפטיפונת מערבה.
כן, זה עקרונית משפיע. אבל במקרה של כדור הארץ, ההבדל בהקף זניח. כלומר, הוא כל כך קטן שאי אפשר למדוד את ההשפעה שלו בתנאים רגילים. למשל, כי השפעת החיכוך עם האוויר גדולה בכמה סדרי גודל.

כלומר מבחינת הקפיצה כל הנתונים הם כל כך מזעריים ולכן מורגשים כזניחים, אבל תכלס אנחנו כן נוחתים טיפטיפונת מערבה.

אבל בהקשר בו הצגת את זה... את הרי לא התייחסת לחיכוך עם האוויר. והחיכוך עם האוויר משפיע יותר מהבדלי ההקף, ובכל זאת לא מתחשבים בו בחישובים. אנחנו לא נוחתים טיפטיפונת מערבה. בתנאי מעבדה היינו נוחתים, אבל במציאות אנחנו לא. כי יש דברים אחרים שמשפיעים הרבה יותר.

אוף, אני לא מצליחה להסביר שום דבר בצורה סבירה בלי לשרטט גרף עם הכוחות הפועלים. גורם לי להעריך יותר את המורים שלי לפיזיקה.

שאלות מחפשות תשובות

על ידי אמא_לסקרנים_בבית* » 21 אוגוסט 2017, 14:25

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

לא. השינוי בהקף זניח.
שוב פעם רק בודקת. האם לדעתך לא הצגתי את הטענה נכונה או שאת פשוט לא מסכימה עם הטענה.

הנה ציטוט לדוגמא:

The reason something projected straight up doesn't fall back onto the same spot is that its radius from the center of rotation increases as it gets higher. Initially, the projectile and the surface of the earth are moving at the same speed horizontally. As the projectile goes higher, it moves further from the center of rotation and would have to move faster laterally to keep above the same spot on the ground below it. It doesn't, so appears to move west to a observer fixed to the ground. Note that this effect is proportional to sin(90° - latitude). If the projectile was launched straight up at either pole, it would fall back to the same spot with the same orientation.

וזה לא המקום היחיד שנתקלתי בזה. נושא ההקף זה לא נתון זניח. הוא זניח כי הקפיצה האנושית היא מזערית
ממה שהבנתי העניין הוא שמבחינת הקפיצה כל הנתונים הם כל כך מזעריים ולכן מורגשים כזניחים, אבל תכלס אנחנו כן נוחתים טיפטיפונת מערבה.

שאלות מחפשות תשובות

על ידי עדן* » 21 אוגוסט 2017, 08:58

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אהלן, יש למישהו רעיון איך לנקות חלונות שנהיו קצת שחורים? עכורים כאלה,
אנחנו חוששים שאולי זה טחב.. אמא המליצה 00 שירותים, ואני קצת פחות מתלהבת.
יש רעיונות? :)

תודה!

שאלות מחפשות תשובות

על ידי אישה_במסע* » 20 אוגוסט 2017, 20:33

נראה לכן שהבנתי את זה נכון?
לא. השינוי בהקף זניח. העיקרון הפיזקלי נכון גם במקרה בו את קופצת ברכבת, ולרכבת אין הקף.

שאלות מחפשות תשובות

על ידי אמא_לסקרנים_בבית* » 20 אוגוסט 2017, 20:24

תודה על התשובות והקישור.
המשכתי לחפור וגיליתי קודם כל שהיה לי יותרקל עם החומר שמצאתי באנגלית. זאת כבר תגלית מבחינתי (-:.
בנוסף למה שהעלתן יש עוד נקודה שמצאתי. הקפיצה מרחיקה אותי ממרכז הכדור ואז זה משנה את ההקף בו אני נמצאת. נראה לכן שהבנתי את זה נכון?

שאלות מחפשות תשובות

על ידי יעלי* » 19 אוגוסט 2017, 13:18

שאלות מחפשות תשובות

על ידי אישה_במסע* » 19 אוגוסט 2017, 11:59

אם אני נוסעת במכונית עם חלונות סגורים, את המערכת סגורה. אני לא מרגישה את האוור זזף כי הוא זז באותה מהירות כמוני. אותו דבר עם קפיצה ברכבת. אני קופצת וממשיכה לזוז קדימה בזמן הנפילה למטה באותה מהירות שבה הייתי. שזו גם המהירות של הרכבת לכן ביחס לרכבת אני לא זזה ונוחתת באותו המקום.

כדור הארץ הוא מערכת סגורה, ביחס אלינו. הכל מסביבנו זז באותה מהירות כמונו - כולל האוויר - ולכן לא מרגישים את המהירות. אם כדור הארץ יעצור פתאום, כולנו נרגיש את זה (בשניות שנותרו לפני שנמות).

שאלות מחפשות תשובות

על ידי תפוח_אדמה* » 19 אוגוסט 2017, 09:56

זה כאילו היית קופצת בתוך הרכבת. המהירות שלך שווה למהירות של כדור הארץ. המהירות של האוויר שווה למהירות של כדור הארץ. כולם זזים ביחד.

שאלות מחפשות תשובות

על ידי אמא_לסקרנים_בבית* » 18 אוגוסט 2017, 21:36

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אכן תמשיכי להתקדם במהירות של האוטו, ותנחתי בהתאם למהירות שלו.
מכוניות מגיעות למאה חמישים קמ"ש ואנחנו אמורים לראות שינוי בנקודת הנחיתה.
העולם מסתובב במהירות של 1675 קמש, שזה פי עשר ויותר, האם אני לא אמורה להיות נקודת נחיתה שונה על הרצפה עם נתונים כאלו?
למה זה עדיין לא מסתדר לי?

שאלות מחפשות תשובות

על ידי אמא_לסקרנים_בבית* » 18 אוגוסט 2017, 21:29

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

ברכבת אין חלונות פתוחים, וגם באוטו אם החלונות סגורים.
בגלל זה לא מסתדרת לי ההקבלה לכלי רכב. קודם כל יש כל רכב סגורים למרות שיש גם פתוחים, חוץ מזה שלעולם אין חלונות.

תנחתי בנקודה אחרת.
לכו אני חושבת שכן חשובה המהירות.
האמת הייתי דיי בשוק. אם הייתי מנסה לענות לזה לפני שנכנסתי לויקיפידיה הייתי מנחשת מספר הרבה יותר נמוך.
למשל זה הפך לי לגמרי את הרעיון עם הטיסות. לפי זכרוני הטיסה לארה"ב ארוכה בכשעה מהחזרה (או הפוך. בכל מקרה יש בינהם שעה וחצי)אני לא מתמצאת במשוואות ומתמתיקה. אבל עם מהירות כזאת הייתי מצפה להפרש הרבה יותר גדול בטיסות הלוך וחזור.

האוויר ואנחנו מסתובבים באותה מהירות,
טוב לזה עוד לא הגעתי, וזה כבר בכלל מעלה עוד המון שאלות. האוויר מסתובב גם במהירות של 1675 קמ"ש? רוח קבועה?
כל פעם שאני מנסה לעשות סדר בראש הכל רק יותר מתבלגן לי. כל תשובה לא עונה לי לגמרי על השאלה ורק מעלה עוד כמה נוספות (-:

שאלות מחפשות תשובות

על ידי אישה_במסע* » 18 אוגוסט 2017, 20:51

אנחנו מרגישים את תנועת האוויר סביבנו.
אני לא מרגישה. ברכבת אין חלונות פתוחים, וגם באוטו אם החלונות סגורים.

או שאני אנחת בנקודה אחרת?
תנחתי בנקודה אחרת. אכן תמשיכי להתקדם במהירות של האוטו, ותנחתי בהתאם למהירות שלו.


אז מהירות יחסית למה?
למה שסביבנו. אני לא באמת מבינה בפיזיולוגיה אנושית, אבל נראה לי שמה שאנחנו מרגישים זה לא מהירות בכלל, אלא תאוצה. אבל אנחנו יכולים להרגיש בהפרש מהירויות - אם כי המצב בו אני זזה במהירות של 50 קמ"ש שקול פיזיקלית למצב בו האוויר זז במהירות של 50 קמ"ש סביבי.

ובחזרה לכדור הארץ המסתובב:
אנחנו מרגישים את תנועת האוויר סביבנו.
האוויר ואנחנו מסתובבים באותה מהירות, לכן המהירות היחסית שלי ביחס לאוויר שסביבי עכשיו (ואני יושבת מול המחשב עכשיו, ולא נעה לשום מקום) היא אפס, ואין תחושת תנועה.

שאלות מחפשות תשובות

על ידי אמא_לסקרנים_בבית* » 18 אוגוסט 2017, 20:32

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

מאותה הסיבה שכשאנחנו ברכבת או רכב אנחנו לא מרגישים את התנועה
אנחנו מרגישים את תנועת האוויר סביבנו. ואז זה כן משנה מה המהירות, המהירות היחסית היא אפס ולא מרגישים אותה.
ועוד דבר אם אני עומדת על גג כלי רכב נוסע וקופצת, האם אני אנחת על אותה נקודה שהייתי עליה, או שאני אנחת בנקודה אחרת?
ההגיון אומר לי שאני אמורה לנחות לנקודה אחרת, ושהיא תשנה בהתאם למהירות כלי הרכב.

מה שאנחנו מרגישים זה לא מהירות, אלא מהירות יחסית
אבל אנחנו לא מרגישים תזוזה, אז מהירות יחסית למה?

שאלות מחפשות תשובות

על ידי אישה_במסע* » 18 אוגוסט 2017, 19:10

נשאלה השאלה איך אנחנו לא מרגישים את הסיבוב
מאותה הסיבה שכשאנחנו ברכבת או רכב אנחנו לא מרגישים את התנועה, אלא רק את התאוצה וההאטה. מה שאנחנו מרגישים זה לא מהירות, אלא מהירות יחסית ואם הכל מסביב נע באותה מהירות, אז לא משנה מה המהירות, המהירות היחסית היא אפס ולא מרגישים אותה.

שאלות מחפשות תשובות

על ידי אמא_לסקרנים_בבית* » 18 אוגוסט 2017, 17:49

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אחרי שנמצאה התשובה למהירות סיבוב כדור הארץ, נשאלה השאלה איך אנחנו לא מרגישים את הסיבוב, כי 1675 קמ"ש נשמע המון.
לזה גוגל לא הצליח עדיין לספק את הסקרנות שעלתה בבביתי.
יש למישהו את התשובה, או רעיון איפה אפשר למצוא אינפמורציות בסגנון הזה שמתאים לקטנטנים (ולחסרי השכלה במדעים מדויקים)

תודה מראש

שאלות מחפשות תשובות

על ידי ילתא* » 23 אוגוסט 2016, 21:32

כשיש גשר, ומסומן עליו הגובה המקסימלי למכוניות שיעברו מתחתיו, ומעל נתיב אחד המספר הוא 5.4, ומעל הנתיב השני - 5.40, האם בשני המספרים (שכתובים על אותו גשר!) הכוונה ל5 מטרים וארבעים ס"מ?

שאלות מחפשות תשובות

על ידי פלונית_אלמונית* » 21 יולי 2016, 09:45

שלום :)
אני מסיימת השנה תואר ראשון ועושה סמינריון בנושא החינוך הביתי.
לטובת המחקר אני מחפשת נערים ונערות בין גיל 14 ל20, אשר התחנכו לפחות שנה אחת במהלך חייהם בחינוך ביתי.
המחקר בנוי משאלון אינטרנטי קצר ומעניין.
https://telhai.az1.qualtrics.com/SE/?SID=[po]SV cYmGZEvaBoBb4G1[/po] - פשוט לוחצים על הקישור ועונים על כמה שאלות (נערים ונערות בלבד!)

באילו דפים מתאים שאפרסם?
איך אני יכולה להגיע לנערים בגילאים הנ"ל?
תודה!!

שאלות מחפשות תשובות

על ידי פלוני_אלמונית* » 23 יוני 2016, 14:39

אני לא מתה על המילים "פין" ו"פות" זה נראה לי מעושה ודידקטי
כדי לא להתבטא בגסות, ביקשנו להצניע את המילה הערבית זוב (ב' דגושה) שהיתה כאן בשימוש בתחילת המאה ה-20, (כמו הרבה מילים ערביות שמילאו מקום חסר בשפה העברית), על ידי שהשתמשנו רק באות הראשונה של המילה. התוצאה היא שהאות הזו, הפכה למילה הגסה.
מסקנה - הכל בעיני המשתמש. שזה כולנו.
הסברים ישימים בדברי יולי (שם בדוי) מיצחק שדה, על יחסנו לנאה או לא נאה בכל הקשור לעניינים האלה.
התנ"ך לא מתבייש ממילים מפורשות, למה אנחנו מתביישים? והאם ביטויים גסים יותר, שנוספו לשפה, הם תוצאה של השינוי ביחס למילים מפורשות? מעניין.

לדעתי, בהשפעת עמידותן של קללות, לא קרה דבר דומה למילה האחרת

שאלות מחפשות תשובות

על ידי נירה* » 20 יוני 2016, 15:50

דרושה המלצה על מטפלת רוחנית/הוליסטית (אפשרי פנסיונרית)
סבלנית במחיר שפוי, באיזור השרון והמרכז
לשחרור משקעים מן העבר.
המלצות תתקבלנה בברכה.
תודה.
נירה.

שאלות מחפשות תשובות

על ידי פלוני_אלמונית* » 05 ספטמבר 2015, 14:04

_אבל בדיבור שוטף אני משתמשת בכינויים הרווחים פה בבית - ציצי, טוסיק, פיפי/פושפוש, בולבול ועוד.
פין ופות אלה מונחים מאוד קליניים בעיניי ואני לא משתמשת בהם גם בתקשורת עם מבוגרים, כמו הבנזוג או חברות. זה נראה לי מעושה ודידקטי להשתמש בהם בשיחה עם הילדים_

לי זה נשמע מעושה גם בשיחת מבוגרים. פרט אולי לשיחה עם גינקולוג או אורולוג וכיו"ב.

שאלות מחפשות תשובות

על ידי פלוני_אלמונית* » 21 יולי 2015, 17:53

יש למישהו עיצה איך לנקות מברשת שיער?

שאלות מחפשות תשובות

על ידי נירה* » 28 אפריל 2015, 17:29

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

ביצה (אחת) מקושקשת וחביתה מביצה אחת - האם אמור להיות הבדל בנפח?
(בהנחה שהביצים באותו גודל)
הדיון התעורר בארוחת בוקר, ולא התחשק לי להקריב את שתיהן בשביל לעשות "ארכימדס".
יש דרך אחרת לבדוק נפח?

שאלות מחפשות תשובות

על ידי מרת_פרת_משה* » 29 ינואר 2015, 11:54

נראה לי שהשימוש ב''פין'' ו''פות'' נעשה בדיבור עם ילדים בעיקר מול מבוגרים אחרים שלא ברור לך מה נחשב מילה ''לא יפה'' מבחינתם. כלומר, גננת תשתמש במונחים התקנים כי היא לא יודעת איזה ביטוי מקובל בבית, ותהיה קצת בעיה אם הילד יחזור הביתה עם מילה שלא לרוחם של ההורים. קקי ופיפי הם יותר מקובלים ברוב הבתים, אז יותר רווחים. אני בהחלט מכירה גננות שלא אומרות ליד הילדים "ציצים'' ויעדיפו למשל ''חזה'' (כי שדיים זו גם מילה גסה?). אבל לגבי הורים זה אחרת... אולי כדי שזה ישמע רציני- מדעי- תקני כזה, ואז פחות מביך לדבר על אברי מין? אגב, גם את המילה אברי מין אני לא אוהבת כשמדובר בילדים... איכשהו ''פין'' ו''פות'' הן מילים שמקושרות לי לשיח מאוד נבוך והססני של מבוגרים עם ילדים.
שאלה מעניינת.

שאלות מחפשות תשובות

על ידי ואם* » 28 ינואר 2015, 08:23

למה להרבה הורים חשוב להשתמש במילים 'פין' ו'פות' דווקא - המילים העבריות התקניות ולא כינויים, אבל אין הקפדה דומה לגבי המילים 'שדיים', 'עכוז', 'צואה', 'שתן'?
שאלה טובה האמת.
אני באמת לא מתה על המילים "פין" ו"פות" ומשתמשת בהם לעתים רחוקות בלבד.
למה אני משתמשת בהן? בעיקר כי חשוב לי שהילדים יכירו אותן ויידעו את משמעותן.
אבל בדיבור שוטף אני משתמשת בכינויים הרווחים פה בבית - ציצי, טוסיק, פיפי/פושפוש, בולבול ועוד.
פין ופות אלה מונחים מאוד קליניים בעיניי ואני לא משתמשת בהם גם בתקשורת עם מבוגרים, כמו הבנזוג או חברות. זה נראה לי מעושה ודידקטי להשתמש בהם בשיחה עם הילדים

שאלות מחפשות תשובות

על ידי דפנה* » 28 ינואר 2015, 03:58

אפחד?
התרשמתי שדווקא יש פה באתר הרבה הורים כאלה, והנחתי שיש איזה רציונל מאחורי. מה אני מפספסת?

שאלות מחפשות תשובות

על ידי דפנה* » 25 ינואר 2015, 04:48

למה להרבה הורים חשוב להשתמש במילים 'פין' ו'פות' דווקא - המילים העבריות התקניות ולא כינויים, אבל אין הקפדה דומה לגבי המילים 'שדיים', 'עכוז', 'צואה', 'שתן'?
השאלה רצינית לגמרי!

שאלות מחפשות תשובות

על ידי פלוני_אלמונית* » 05 ינואר 2015, 18:03

איך טווסים מתקשרים

שאלות מחפשות תשובות

על ידי יעל* » 19 ספטמבר 2014, 16:46

כלומר אני מניחה שלימון לא התפתח מהכלאות שעשה האדם
דווקא כן, לימון = אתרוג + ליים
(אפילו היה על זה דף פעם)

שאלות מחפשות תשובות

על ידי שקטה* » 19 ספטמבר 2014, 15:47

רציתי לדעת האם יש חיות שאוכלות בטבע לימונים. כלומר אני מניחה שלימון לא התפתח מהכלאות שעשה האדם ולכן כדי שהזרעים יעברו ממקום למקום צריך בעיקרון שחיה תאכל את הפרי, נכון? אז רציתי לדעת אם יש חיות שאוכלות פרי כל כך חמוץ?

שאלות מחפשות תשובות

על ידי חנה* » 04 ספטמבר 2014, 21:30

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

האם בתאומים לא זהים הביוץ הוא משתי השחלות במקביל?
האם יכולה להיות באופן טבעי שלישייה שכולם בה לא זהים?

שאלות מחפשות תשובות

על ידי אורוס* » 01 יולי 2014, 14:54

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום!
אני מקווה שזה המקום לשאול, ושאמצא תשובה :)
אני רוצה לדעת אם ניתן להשיג נתרן פחמתי ואמוניה בארץ (הראשון למטרת נוזל כביסה ביתי והשני לניקוי יסודי של התנור המסכן שלי). אני מחפשת גם שעוות דבורים לצורך הכנת שפתון.
אחרי שגיליתי שניתן למצוא בארץ גם סבון של ד"ר ברונר וגם אבקת בורקס, יש לי תקווה.
תודה רבה מראש!
אורוס
[email protected]

שאלות מחפשות תשובות

על ידי פלוני_אלמונית* » 29 יוני 2014, 16:26

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

גילגולם של בגדים נשמע מעניין ביותר. אפשר לגשת למדור מטאבלט?לא הצלחתי:-) סימון

שאלות מחפשות תשובות

על ידי יעלי_לה » 16 יוני 2014, 20:29

זה משתנה לפי הקרקע. תלוי אם זו אדמת מִנהל או טאבו, אם היא בשימוש חקלאי כרגע או לא, איפה היא נמצאת, מה הגודל שלה, ועוד פרמטרים.
אם זו אדמת מנהל, את צריכה לפנות למִנהל ולקבל מהם את הניירת הרלוונטית (את יכולה לחפש באתר שלהם, אני מהמרת שלא תמצאי שם אבל תנסי).
אם אדמה פרטית, את צריכה לפנות לרשות המוניציפלית, לוועדה לתכנון ובנייה נדמה לי, ולברר אצלם.

(כל זה מבירור שעשיתי בנושא לפני עשור. אולי השתנה מאז)

שאלות מחפשות תשובות

על ידי בת_הרים* » 16 יוני 2014, 20:19

האםמישהו יכול להפנות אותי לחוקים העוסקים בבניה קלה / סוכת שומר /רועה , על קרקע חקלאית לצורך מגורים*?

שאלות מחפשות תשובות

על ידי ללו* » 13 מאי 2014, 05:55

אח, תמיד אפשר לסמוך על צוויליך @} תודה.

שאלות מחפשות תשובות

על ידי דנד_י* » 12 מאי 2014, 22:23

אבל אז למה ההמלצה היא לאכול סרדינים נגיד רק פעמיים בשבוע ולא כל יום?
ולא ממליצים לאכול מקסימום 20 סרדינים בכל החיים או משהו כזה?

שאלות מחפשות תשובות

על ידי צוויליך* » 12 מאי 2014, 10:10

סליחה - ANd9GcRwBp8qPNiBpk1A5kj9bm54I1LO]מקורות 1R7WZ7v JnIb72VZcu1y5nzXA[/po] .
(המביא דבר בשם אומרו" וגו')

צוויל

שאלות מחפשות תשובות

על ידי צוויליך* » 12 מאי 2014, 10:09

חושב שהקונספט הוא שכספית נכנסת לגוף אבל לא יוצאת.
ז"א שגם אם הכמות היא "זניחה" (נאמר) ואינה מזיקה משמעותית לדגים, זה שמישהו אוכל דגים קבוע עושה לו מצבור כספית שגדל מעט בכל פעם שהוא אוכל עוד קופסת טונה, אנשובי על פיצה (סוטי האנשובי התאגדו! לא מסריח לנו מהפה!), פורל בבית, סרדינים בטיול או לוקוס ביפו. או דולפין ביפן P-: .
וכמו ששר אריה חד-אבן, "כי טיפה, עוד טיפה, עוד טיפה, עוד טיפה תהיינה לים".

צוויל

שאלות מחפשות תשובות

על ידי ללו* » 12 מאי 2014, 05:10

כספית בדגים - האם היא מזיקה גם לדגים עצמם, או רק למי שאוכל אותם?

לי נשמע פשוט שמזיקה גם לדגים, אבל הילד טוען בתוקף שהוא קרא המון חומר על זנים שונים של דגים, מקומות מחייתם, סיבות היכחדותן, אורך חייהן, הסכנות שהם מתמודדים איתן וכו' וכו', ומעולם לא נתקל בשום מקום באמירה שזן כלשהו של דגים ניזוק מספיגת כספית.
אם אתם איתי, הבו מקורות (-:
חן חן.

שאלות מחפשות תשובות

על ידי רותם* » 27 אפריל 2014, 15:05

אהלן יש לי קטנה בת כשנה שרגילה לישון בלילה בערסל. אנחנו נוסעים השבוע למלון ואני תוהה מה אעשה שם.. בבית זה תלוי על שני ג'מבואים. יש למישהו רעיונות? איך אפשר לתלות ערסל בלי ווים? כל עזרה תתקבל בשמחה

שאלות מחפשות תשובות

על ידי פלוני_אלמונית* » 08 דצמבר 2013, 12:19

להשיג את תשלום הפיצוי.

תודה על התשובה.
במחשבה שנייה הבנתי שאת מתייחסת לתשלום פיצויים מהמדינה באירופה.
השאלה שלי היא לגבי קבלת הטבות וזכויות כאן בישראל.

שאלות מחפשות תשובות

על ידי דלית_ב* » 08 דצמבר 2013, 11:33

שרה עובדת באופן פרטי, בתשלום, במידה והיא אכן הצליחה להשיג את תשלום הפיצוי. בכל מקרה שיחת טלפון ראשונה היא חינם :-)

שאלות מחפשות תשובות

על ידי דנדי* » 06 דצמבר 2013, 07:57

http://avivshoa.co.il/
אביב עמותה לניצולי שואה

שאלות מחפשות תשובות

על ידי פלוני_אלמונית* » 05 דצמבר 2013, 17:32

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שרה ענבר מטפלת בהשגת פיצויים על השואה


דלית, תודה על ההפנייה.
באיזו מסגרת פועלת שרה ענבר - האם כחלק מארגון? האם באופן פרטי בתשלום?

שאלות מחפשות תשובות

על ידי דלית_ב* » 05 דצמבר 2013, 11:20

לגבי זכויות לניצול שואה. אני לא בטוחה לאילו זכויות הכוונה, אבל שרה ענבר מטפלת בהשגת פיצויים על השואה לאנשים זכאים.
טלפון: 04-9935440 , 054-5808618
דוא"ל: [email protected]

קישור

שאלות מחפשות תשובות

על ידי יונת_שרון* » 03 אוקטובר 2013, 19:38

ממילא כל הקבועים נכנסים דרך מה חדש, ככה שלא משנה באיזה דף תכתבי -- נראה את זה.

שאלות מחפשות תשובות

על ידי יעלי_לה » 03 אוקטובר 2013, 18:21

כתבי ב{{}}ככר השוק ובקשי שיענו לך למייל.

שאלות מחפשות תשובות

על ידי שובי_דובי* » 03 אוקטובר 2013, 16:06

שלום יש לי שאלה... סוג של שאלה לגביי איך לפרסם כאן שאלות באתר...
לפניי יומיים פירסמתי שאלה בכמה מקומות כאן באתר, אולי ראיתם היא די ארוכה... זה בעניין חומר שני מחפשת לפרוייקט מסויים, והחומר הזה קשור להמון תחומים, לכן פירסמתי את זה בהמון מקומות באתר, כי אני לא כלכך מכירה איך עובד האתר... לאחר יום השאלה שלי נמחקה מכל המקומות בהם פירסמתי אותה, (כולל מהדף הזה) חוץ משתי מקומות, ומישהי אמרה לי שמה שעשיתי זה סוג של הצפה...
אני מקבלת את זה וזה בסדר גמור... ואני לא רוצה להציף... ואכן ענו לי על השאלה באחד המקומות שבהם לא מחקו לי את השאלה... אבל בגלל שהשאלה שלי קשורה להמון נושאים, חבל לי להפסיד תגובות מעוד אנשים שאולי יוכלו לעזור לי... כי אומנם קיבלתי תשובות טובות בדף בו ענו לי, אבל זה דף בנושא מאוד ספציפי (דף בנושא סדרת הספרים ישמעאל) שלא נכנסים אליו אנשים מכל התחומים שבהם אני מחפשת חומר... אני בעצם מחפשת הרבה חומר בהמון תחומים שונים, למשל בנושאים שונים כמו- כלכלה, רוחניות, פרמקלצ'ר, מדיניות, גידול ילדים- ועוד המון תחומים... אני מחפשת בעצם סוג של תאוריות\השקפות\תחזיות\רעיונות לגביי העתיד, בתחומים שונים...במיוחד בסגנון אופטימי, אבל לא אפרט כאן עוד את השאלה הזו, גם כי היא ארוכה, וגם כי מה שאני באה לשאול כאן זה בעצם- איך אני יכולה לפרסם את השאלה שלי באתר כך שזה לא יהיה "הצפה" או יפריע לאתר בכל דרך, וכך שאני יוכל לחשוף את השאלה להמון אנשים שקשורים להמון תחומים שונים...
תודה מראש... אני זמינה גם במייל- [email protected]

שאלות מחפשות תשובות

על ידי פלונית* » 10 ספטמבר 2013, 18:33

מאד לא בריא...

שאלות מחפשות תשובות

על ידי פלוני_אלמונית* » 30 מאי 2013, 17:08

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

לפלוני אלמוני שכתב/ה שאלה על מדיטציה. לא יודעת למה בל פתאום הגעתי אליה ואולי יש לי משהו מעניין לומר לך. [email protected]

שאלות מחפשות תשובות

על ידי פלוני_אלמונית* » 19 מאי 2013, 23:26

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

איזו זריזות!! תודה!!

שאלות מחפשות תשובות

על ידי פלוני_אלמונית* » 19 מאי 2013, 13:37

משמעות לבעלי חיים שבאים לבקר אותנו

וזה מובא מתוך העמוד הזה באתר הנ"ל:

מתוך העמוד הזה-
http://www.animalspirits.com/index25.html

שאלות מחפשות תשובות

על ידי פלוני_אלמונית* » 19 מאי 2013, 13:31

משמעות לבעלי חיים שבאים לבקר אותנו

באתר הזה -

http://www.animalspirits.com/index1.html





על תיקנים:

Cockroach's Wisdom Includes:
Speed to avoid harm

Understanding shadow

Moving through fear

Understanding disgust in others

שאלות מחפשות תשובות

על ידי פלוני_אלמונית* » 19 מאי 2013, 12:53

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אני יודעת שיש משמעות לבעלי חיים שבאים לבקר אותנו....
מישהו יודע מההמשמעות של ג'וקים? (סליחה..)
ואם יש איזה קישור מעניין לעוד בעלי חיים.....תודה!

שאלות מחפשות תשובות

על ידי ניקי_ניים* » 17 מאי 2013, 00:35

רציתי לשאול מי יודע/ת מה הסיפור שמאחורי השיר "כמו צמח בר"?

שאלות מחפשות תשובות

על ידי פלוני_אלמונית* » 14 מאי 2013, 03:37

שאלה בנושא מדיטציה.
יש לי מעט התנסות בתחום, ובעקבות זאת יש לי שאלה.
במדיטציה למשל כאשר מתרכזים בנשימה, קורה מצב מוכר - שעולות מחשבות והסחות דעת שמפנות את תשומת הלב אליהן. אז כאשר יש מודעות לכך שזה קרה, מחזירים את תשומת הלב לנשימה.
השאלה שלי נוגעת למצב בו תוך כדי התרגול מתרכזים בנשימה (או בדבר אחר על פי הכוונה), ובמקביל, המודעות רצה למחשבות אחרות. כלומר - יש במקביל כביכול שני ערוצים. יש ערוץ אחד שמלווה את הנשימה ויש ערוץ נוסף שבו רצות מחשבות - באותו זמן.
האם יש למישהו עיצה בעניין - לכוון את האימון והמדיטציה במצב כזה?

שאלות מחפשות תשובות

על ידי מיכל* » 01 פברואר 2013, 02:37

הי הי! האמת ששאלתי במקום אחר באתר אבל אני חדשה פה אז אני מנסה:) - אני אמא למאיה בת החצי שנה ומתחילה לרחרח מתוך סקרנות קדימה- מישהו מכיר אולי גן עם אמא בתא?

שאלות מחפשות תשובות

על ידי ע* » 08 ינואר 2013, 12:22

למה מים זורמים הם נקיים יותר ממים עומדים? בגלל שהם מוחלפים כל הזמן במים נקיים יותר, או בגלל עצם הזרימה (ואפילו אם היא הייתה במעגל סגור)?

גם וגם. מים עומדים קולטים לכלוכים שנופלים לתוכם, וגם משמשים כר פורה להטלות של חרקים ולהתרבות של חיידקים. מים זורמים יכולים להיות גם כן מלוכלכים, אבל בעיקר בבוץ. הם תמיד יהיו בטוחים יותר לשתייה.

שאלות מחפשות תשובות

על ידי ללו* » 08 ינואר 2013, 11:57

למה מים זורמים הם נקיים יותר ממים עומדים? בגלל שהם מוחלפים כל הזמן במים נקיים יותר, או בגלל עצם הזרימה (ואפילו אם היא הייתה במעגל סגור)?

ואיפה אתם מחפשים תשבות לשאלות כאלה? ויקי? אנציקלופדיות מודפסות? ואם זה לא מספיק? איך יודעים למצוא ספרים ממוקדים בתחום?

שאלות מחפשות תשובות

על ידי שואלת* » 17 נובמבר 2012, 21:25

(נושאת תפילה ששאלתי לא תעורר ויכוח פוליטי)

תוהה באמת וכבר הרבה זמן ממה נובע העניין העולמי בנושא הישראלי-פלסטיני.
הנושא מסוקר בתקשורת העולמית פי כמה וכמה מעימותים ומצבי לחימה אחרים בעולם, שבהם יש יותר מעורבים, יותר נפגעים וכו'.
למה אנחנו כאלו מעניינים?

שאלות מחפשות תשובות

על ידי מימי* » 12 נובמבר 2012, 23:11

וחבל שארגוני בריאות מנסחים מידע לציבור בצורה שיכולה להטעות.

שאלות מחפשות תשובות

על ידי מימי* » 12 נובמבר 2012, 23:09

תודה רבה לעונות @}

שאלות מחפשות תשובות

על ידי מגנס* » 12 נובמבר 2012, 23:02

אכן- הסיכון המוגבר הוא בדחיית ההריון ולא בהריון עצמו. ההגיון (שהוא לא בהכרח הסיבה האמיתית) הוא שחשיפה ממושכת ורציפה לאסטרוגן מגבירה סיכון לסרטן השד, מכיוון שאסטרוגן מעודד שגשוג תאים, גם סרטניים, בשד. זו גם הסיבה שהשמנה גורמת לעלייה בסיכון.

שאלות מחפשות תשובות

על ידי מצ'רה* » 12 נובמבר 2012, 12:47

אני הבנתי את זה תמיד כמוך: שהסיכון המוגבר הוא כתוצאה מהעלאת גיל הפוריות, ולא מההריון עצמו.

שאלות מחפשות תשובות

על ידי יעל* » 06 נובמבר 2012, 10:26

נכון.

שאלות מחפשות תשובות

על ידי מימי* » 06 נובמבר 2012, 09:59

והשאלה הזאת נראית לי חשובה, כי נתקלתי בנשים שקראו על גורם הסיכון הזה והסיקו שהריון באופן כללי הוא מסוכן, ובפרט אחרי גיל 30. אפילו אם יקראו מילה במילה ויצמצמו את הסכנה להריון ראשון מעל גיל 30, עדיין, ההסקה שלהן תהיה הפוכה מהכוונה של אלו שניסחו בעמימות את גורמי הסיכון - "אם אני בת 30 ועוד לא הריתי אולי עדיף לרדת מהרעיון, גם ככה יש לי גנטיקה בעייתית".

שאלות מחפשות תשובות

על ידי מימי* » 06 נובמבר 2012, 09:55

_ככלל, כל שימוש באיברים הנשיים למטרתם הטבעית מפחית את הסיכון לסרטן בהם.
סרטן רחם, שחלות, חצוצרות, סוגים מסוימים של סרטן צוואר הרחם.
כל ביוץ שנמנע בדרך טבעית (כלומר ע"י הריון והנקה, לא ע"י הורמונים חיצוניים) משפיע לטובה על המערכת._
מעולה, אנחנו חושבות לגמרי אותו דבר.
אני מקווה שתגיע לכאן גם מישהי עם רקע בתחום, לתת אישור סופי.

שאלות מחפשות תשובות

על ידי יעל* » 06 נובמבר 2012, 09:44

נניח אישה בת 32, שלא הרתה עד כה. האם כניסה שלה להריון עכשיו תגדיל את הסיכון שלה לסרטן, או שעצם העובדה שלא הרתה עד כה כבר הגדילה את הסיכון, בלי קשר לשאלה אם תהרה עכשיו או לא?
להפך, למיטב ידיעתי כניסה שלה עכשיו להריון תפחית את הסיכון שלה לסרטן באיברים הנשיים (לא רק שד).

ככלל, כל שימוש באיברים הנשיים למטרתם הטבעית מפחית את הסיכון לסרטן בהם.
סרטן רחם, שחלות, חצוצרות, סוגים מסוימים של סרטן צוואר הרחם.
כל ביוץ שנמנע בדרך טבעית (כלומר ע"י הריון והנקה, לא ע"י הורמונים חיצוניים) משפיע לטובה על המערכת.

שאלות מחפשות תשובות

על ידי יעל* » 06 נובמבר 2012, 09:38

זהו ניסוח מטעה, וגורם הסיכון המדובר הוא בעצם אי-הריון עד גיל 30
לא יודעת בוודאות, אבל ההיגיון שלי אומר אותו דבר.

(אגב, יכול להיות ששני הניסוחים הם בעצם דרך מכובסת לומר שאחד מגורמי הסיכון לסרטן השד הוא עשור ומעלה של שימוש באמצעי מניעה הורמונליים.)

שאלות מחפשות תשובות

על ידי מימי* » 06 נובמבר 2012, 09:32

בכל מיני מקומות נכתב שאחד מגורמי הסיכון לסרטן השד הוא הריון ראשון מעל גיל 30.
אם אני מבינה נכון את ההיגיון, זהו ניסוח מטעה, וגורם הסיכון המדובר הוא בעצם אי-הריון עד גיל 30.
למאי נפקא מינה?
נניח אישה בת 32, שלא הרתה עד כה. האם כניסה שלה להריון עכשיו תגדיל את הסיכון שלה לסרטן, או שעצם העובדה שלא הרתה עד כה כבר הגדילה את הסיכון, בלי קשר לשאלה אם תהרה עכשיו או לא?
אני חושבת שהתשובה השנייה היא הנכונה, כי למיטב ידיעתי באופן כללי הריונות דווקא מורידים את הסיכון לסרטן השד (אפילו ההריונות לבד, אפילו אם אין אחריהם הנקה). האם אני צודקת?
אני יודעת שזו רק סטטיסטיקה ורחוק מלהיות אחד על אחד, אני יודעת גם שלא קורה שום דבר מיוחד דווקא בגיל 30, ובכל זאת אני מנסה להבין את ההיגיון.

שאלות מחפשות תשובות

על ידי פלוני_אלמונית* » 09 אוקטובר 2012, 15:44

יש מקווה בקיבוץ חנתון ליד צומת המוביל. המקום יתאים למי שמעוניינים בטבילה במקווה המנוהל על פי גישה רוחנית מסורתית ליברלית. מקווה שיוויוני, אפשר לבחור לטבול לבד או בנוכחות מלווה.
page]מקווה בקיבוץ חנתון id[/po]=63

שאלות מחפשות תשובות

על ידי מיםחיים* » 22 ספטמבר 2012, 07:23

אני מניחה שטבילה אמורה להעשות בערב. נכון?
לפי ההלכה כן, אבל הסיבה לזה פשוטה: צריך לטבול בתום 7 נקיים, וכשהיום הנקי השביעי נגמר זה ערב... בלילה כבר צריך לשכב עם הבעל... אני יודעת שאם יש מניעה כלשהי יש מקרים שמתירים לטבול גם למחרת, ביום.
אני לא יודעת מה הן הנסיבות שבשבילן את רוצה לטבול, אבל אם זה ממילא לא בתום 7 נקיים, או אם זה לא בשביל לשכב עם בנזוגך אחרי כשבועיים של נידה, אז נראה לי שאין ממש משמעות לטבילה דווקא בערב. במקרה כזה הייתי הולכת על לפנות בוקר - העיתוי הכי סביר שיהיה מבודד.

אני גם מעוניינת למצוא מישהי שתוכל להצטרף לליווי.
אני במצב דומה לשלך... גרה לא כ"כ בכיוון אבל אולי בכל זאת נוכל להיעזר זו בזו

אני יכולה לנסוע גם לאיזור חיפה או לאיזור ירושלים
עולים בדעתי כמה מעיינות אבל אני לא בטוחה מה מצב המים בהם. אלה שאני בטוחה שיש בהם מספיק מים בעונה זו של השנה הם בצפון הרחוק יותר...
יש את "ספר המעיינות הגדול בישראל" - אולי שווה לקנות...

אגב, אם לא אכפת לך לנסוע,
אני חושבת שיש מקוואות פרטיים, שלא קשורים למשרד הדתות או לרבנות, שאפשר לטבול בהם בלי ששואלים אותך שאלות. זה מין הסתם יקר יותר מסתם מקווה. בירושלים בטוח יש כזה.

שאלות מחפשות תשובות

על ידי פלונית_אלמונית* » 21 ספטמבר 2012, 17:33

תודה מיםחיים. ענית לי כבר קודם בדף על נידה וטבילה.
אני באיזור המרכז - אני יכולה לנסוע גם לאיזור חיפה או לאיזור ירושלים.
אני מניחה שטבילה אמורה להעשות בערב. נכון?

אני גם מעוניינת למצוא מישהי שתוכל להצטרף לליווי.

חזרה למעלה