הרצאות מומלצות

אנונימי

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי אנונימי »

אנחנו רגילים להמליץ על ספרים וסרטים, אבל בשנים האחרונות יש באינטרנט יותר ויותר הרצאות שפעם לא אפשר היה לשמוע בלי נוכחות פיזית באולם. הדף הזה הוא נסיון לרכז הרצאות טובות במיוחד, בעיקר כאלה שיש להן קשר לנושאי האתר (אבל לא רק).

חוקי הדף:
  1. להמליץ רק על הרצאה אחת בכל הודעה.
  2. לא לכתוב רק את הקישור להרצאה, אלא גם לכתוב כמה מלים על נושא ההרצאה ולמה כדאי לשמוע אותה, או מה בה נראה לך מעניין או מרגש.
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי יונת_שרון* »

יש כל כך הרבה תיאוריות על תזונה, דיאטות, אידיאולוגיות, מחקרים (לפעמים סותרים) ומידע רב עד כדי תסכול ששולח אותי ישר לשוקולד. לכן כל כך טוב לראות את מייקל פולן יורד על מדעי התזונה וגם מסביר מה כן לאכול, והכל בפשטות ובהומור ככה שלא מרגישים איך הוא מכניס כל כך הרבה מידע מדעי מעודכן.

משלימה אותו "דר דפני מילר שחקרה יתרונות בריאותיים של דיאטות מסורתיות בכל מיני מקומות בעולם שבהם יש שכיחות נמוכה להפתיע של מחלות.
חינוך כדיכוי היצירתיות
נעמי בן שיטרית (2007-11-09T23:30:26):
http://www.ted.com:80/index.php/talks/view/id/66
הרצאה קצרה, מצחיקה ומרגשת עד דמעות, בנושא מערכת החינוך המדכאת את היצירתיות ולפיכך מהווה סכנה כלל אנושית.

ההרצאה היא למעשה מעין סטנד אפ קומדי של 15 דקות. ה"סטנד אפיסט", סיר קן רובינסון, פרופסור לשעבר , מספר על הדרך בה מערכות החינוך בכל העולם מדכאות באופן סיסטמתי את היצירתיות הטבועה בילדים.

אספר סיפור אחד אשר ריגש אותי מאוד:
במסגרת ספר חדש שהוא כותב על דרכים בהם מתגלה לאדם כשרונו הייחודי, הוא ראיין את הכוראוגרפית אשר יצרה את CATS ואת FANTOM OF THE OPERA. היא סיפרה שכאשר היתה ילדה בשנות השלושים אמה לקחה אותה לרופא מומחה מכיוון שהיא לא היתה מסוגלת לשבת בשקט בכיתה. (הוא מספר שבטח היום היו מתייגים אותה כ ADHD, אך אז הההפרעה עדיין לא הומצאה...) הרופא הקשיב לאם וראה את הילדה יושבת באי שקט. בסיום השיחה הרופא הדליק את הרדיו שהיה על שולחנו וביקש מהאם לצאת איתו מהחדר. כשהיו בחוץ הם התבוננו בילדה שמיד החלה לנוע לצלילי המוסיקה. ואז אמר הרופא : גברת , הילדה שלך לא חולה... היא רקדנית. קחי אותה לבית ספר לריקוד.
היום אותה אישה היא כוראוגרפית מבין המוכשרות והידועות בעולם ומולטי מיליונרית.

המסר החזק כאן הוא שבתי הספר אינם מעודדים או מאפשרים את הביטוי היצירתי הטבעי של הילדים. למעשה בבחירת אופן הלימוד והנושאים אשר נבחרים כמרכזיים , מערכת החינוך חוסמת ומנטרלת את היצירתיות הטבועה בילדים.
כמו אותה אישה , רבים הם האנשים אשר עבורם הגשמה עצמית, הצלחה ויעוד, קשורים למקצועות המאופיינים ביצירתיות פיסית ,רגשית ורוחנית. מערכת החינוך מפתחת באופן מוצהר את האינטיליגנציה הקוגנטיבית ועל הדרך מנוונת את היתר. לדעתו זוהי סכנה כלל אנושית.
אמשיך אחר כך.

נעמי בן שיטרית (2007-11-11T18:21:18):
עוד הוסיף הפרופסור שבהרצאה של אל גור הוא שמע על הדרך בה בני האדם מכלים את המשאבים הנחוצים לחיים בכדור הארץ , ולדעתו בתי הספר מכלים את המשאב החשוב ביותר: בני אדם יצירתיים.

נעמי בן שיטרית (2007-11-11T18:27:56):
נזכרתי שבסיפור על הרקדנית (ששמה ג'יליאן לין) היא סיפרה לו שכשהגיעה לבית הספר לריקוד גילתה המון ילדים כמוה, ילדים שזקוקים לתנועה על מנת לחשוב.

ואני חושבת על כל הילדים אשר מגיל 6 נאלצים לשבת ללא תנועה במשך שעות.
תנועה חופשית וספונטנית ... הביטוי הטבעי והנפלא של הגוף מתחיל ללכת לאיבוד כבר בגיל 6.
ואחר כך אנחנו מצרים על כך שאיננו מחוברים מספיק לגוף ולנפש שלנו.

נעמי בן שיטרית (2007-11-11T23:30:28):
עוד קצת:
סיר רובינסון קורא לזה "אקולוגיה הומנית". הוא מדבר על עתיד העולם אשר למענו אנו שולחים את הילדים לבית ספר. עתיד זה הוא כל כך לא ידוע וכל כך פגיע. הוא טוען שאנו חייבים למען עתיד כדור הארץ לשמר את החשיבה היצירתית וההוליסטית שיש לילדים באופן טבעי, על מנת שהם יוכלו להציל את כדור הארץ מכלייה.

נעמי בן שיטרית (2007-11-11T23:44:41):
את ההרצאה הוא פתח עם המשפט הבא: יצירתיות שוות ערך בדיוק כמו קרוא וכתוב.

במהלך ההרצאה הוא נותן דוגמאות לחשיבה היצירתית הטבעית של ילדים.
הוא סיפר על ילדה בת 6 אשר בשיעור ציור המורה שאלה אותה מה היא מציירת, והילדה ענתה: "את אלוהים". בתגובה אמרה לה המורה: "אבל אף אחד לא יודע איך הוא נראה" . אז הילדה ענתה: "עוד רגע הם ידעו".

המרגיעון שמופיע לי: "זה גם אישי וגם אנושי"
אוכל רק להוסיף כי אני חשה שאני ניצולת מערכת החינוך. על אף שלמדתי 15 שנים מחיי הצלחתי לטפל בעצמי ולהתחבר ליצירתיות הטמונה בי.

[וידוי: במקום לעשות בגרויות בתיכון הלכתי ללמוד בבית ספר לריקוד. אחר כך השלמתי וכו']

רחל ברמן (2007-11-12T12:12:32):
בשבילי, הנקודה המעניינת ביותר בהרצאה הייתה המנגנון שהוא אבחן לדיכוי יצירתיות: הוא טוען שכדי להיות יצירתי, צריך לא לפחד מטעויות, שזו יכולת שיש לילדים. והטענה שלו היא שמנגנון ההערכה של בתי הספר - מבחנים וציונים - גורם לפחד עצום מטעויות, וכך לדיכוי היצירתיות.

עודד המחפש (2008-11-15T04:47:56):
אפילו ב"הארץ" ממליצים על זה: מומלצים: גם לך בית ספר הרג את היצירתיות?
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי יונת_שרון* »

על ההרצאה הזו כבר המלצתי בדף אחר, אבל הוא ארוך ועוסק בכלל בנושא אחר, אז אני חוזרת עליה כאן:

אסתר גוקלה מסבירה שבשביל יציבה בריאה צריך לשים את האחוריים מאחור ולא להכניס את הישבן ואת הבטן בכוח. בתרגיל פשוט של כמה שניות היא מראה איך לשבת טוב (בחיים לא היה לי כל כך נוח!) ולעמוד טוב. היא הסתובבה בין שבטים "פרימיטיביים" ובחנה פסלים רומיים כדי לראות איך באמת טבעי ובריא להחזיק את הגוף.
מומלץ ביותר לכל מי שמציק לו הגב לפעמים.
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי יונת_שרון* »

מסתבר ש"חדר כושר למוח" זה לא רק אופנה מוזרה: כושר גופני באמת תורם לכושר שכלי. "דר ג'ון מדינה מסביר איך להיות חכמים יותר ומראה באותות ובמחקרים שמה שחשוב זה בעיקר שלושה דברים: פעילות גופנית, לא להיות במתח כרוני (כולל תובנה מעניינת על חיי הנישואין), ולהמנע מהסחות דעת.
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי בשמת_א* »

מסתבר ש"חדר כושר למוח" זה לא רק אופנה מוזרה: כושר גופני באמת תורם לכושר שכלי
אני באמצע ההרצאה המדהימה של ג'ון מדינה, ואני חייבת להגיד שהייתי מציגה את זה אחרת:
אמהות מיניקות יקרות, אם חשבתן שהמוח שלכן נעשה בטטה? אם אתן לא מוצאות את הפוקוס שלכן ומרגישות בהפרעת קשב וריכוז מתמדת? אם אין לכן כוחות, במיוחד מרגע שנולד ילד #2?
תנצלו את ההנקה הבאה לראות את ההרצאה שלו, תנצלו את האפשרות לעשות "סטופ" ולחזור אחורה שוב ושוב כדי לקלוט מה שהוא אומר (הוא מדבר אנגלית אמריקאית מהירה), תצילו את החיים שלכן.
אני מבינה עכשיו למה גילו שילדים שמבלים הרבה זמן בגני שעשועים הם גם חכמים יותר.
הרצאת חובה לכל אחת.
כמובן, ביחד עם הדף המדהים שפתחה במבי ק מידע ושיתוף בענייני צניחת רצפת אגן, כי יש דברים שאמהות חייבות לקחת בחשבון אחרי הלידה.
אילה_בשדה_הדגן*
הודעות: 880
הצטרפות: 16 אוקטובר 2006, 18:24
דף אישי: הדף האישי של אילה_בשדה_הדגן*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי אילה_בשדה_הדגן* »

תודה בשמת שאת מציינת שדר' מדינה מדבר אנגלית מהירה.אומנם עשיתי את ההתעמלות בוקר שלי , אבל לא הצלחתי לעקוב אחריו.(אם מישהו יודע על איזו קרוסלה /נדנדה /מגלשה שמשפרות את תחום השפות..;-)
אם מישהו יוכל לכתוב את עיקרי הדברים , אשמח.
יער_ה*
הודעות: 776
הצטרפות: 12 מאי 2006, 11:47

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי יער_ה* »

לד"ר מדינה יש גם אתר כאן
והנה העקרונות שלו
נראה מאוד מעניין, בעיון ראשוני
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי יונת_שרון* »

כשחשבתי איך לבנות את צ'יק צ'ק, וגם בכל פעם שאני שוקלת פיצ'רים חדשים, אני בודקת מה קליי שירקי אומר על זה. אין מישהו שמבין את האינטרנט טוב ממנו, ובמיוחד את הדינמיקות של אתרים חברתיים. לא מזמן הוא הוציא ספר על מה שווב 2.0 עושה לעולם, ואת החלקים הטובים אפשר לשמוע בהרצאה שלו הנה מגיע כולם
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי יונת_שרון* »

את המשבר הנוכחי בשווקים הפיננסיים חזו דווקא גיאולוגים. מזמן. למה? בקצרה: כי נפט הוא הבסיס לדרך החיים המודרנית, וכי הנפט מתכלה, וכי זה קורה עכשיו.
האדם שמסביר הכי טוב את הבעיה הזאת ואת ההשפעות שלה (כולל המשבר הנוכחי, וכולל מה שיקרה בהמשך) הוא ריצ'ארד היינברג, והאדם שיש לו את הרעיונות הכי טובים מה לעשות בעניין הוא דיוויד הולמרגן (האבא השני של פרמקלצ'ר). שניהם יחד הרצו על הנושא לפני שנתיים:
שיא תפוקת הנפט, ופרמקלצ'ר כפתרון שני אנשים חכמים מדברים בצורה יסודית ומפוקחת על הנושא הכי חשוב שעומד בפנינו כרגע.
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי יונת_שרון* »

תסתכל לי בעיניים זה ספרו של ג'ון אלדר רוביסון, האקר חומרה מצליח שיש לו תסמונת אספרגר -- סוג של עוורון חברתי של אנשים ברצף האוטיסטי. הוא מספר גם על הבעיות וגם על הדרכים שהוא מצא להתמודד איתן. כרגיל בהרצאות בגוגל, החלק הכי מעניין הוא השאלות והתשובות שבסוף.
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי בשמת_א* »

ג'ון אלדר רוביסון פשוט מדהים! איזה אדם! הרצאה מעולה. מאוד אהבתי את ההבחנה שלו בסוף, לגבי מה שהאמהות נותנת לאינטליגנציה הרגשית (טוב, זה לא מפליא, מה שאמרתי בנושא כתוב פה באתר עם תאריך P-: ). הסכמתי איתו ללא הרף (מסתבר שיש לי אותה גישה שמזהה איזור בעייתי והולכת לעבוד עבודה שיטתית לתקן אותו ככה שיפעל יותר טוב, דרך ההבנה, ההתבוננות והלימוד, כלומר מבחוץ). בקיצור, וואו.
דגנית_ב*
הודעות: 899
הצטרפות: 13 מאי 2004, 12:15
דף אישי: הדף האישי של דגנית_ב*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי דגנית_ב* »

לקח יומיים עד שראיתי הכל אבל היה שווה. מקסים. תובנות אופטימיות ומופלאות.
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי יונת_שרון* »

"איך בניינים לומדים" של סטיוארט בראנד (מעורכי The Whole Earth Catalog) היא סדרה בת 6 פרקים של חצי שעה כל אחד, שמסתכלת על מה שבאמת קורה עם בניינים כאשר נכנסים בהם חיים, איך הם משתנים, מתפתחים, מה עובד, מה מקלקל. הסדרה כוללת כמה וכמה קטעים עם כריסטופר אלכסנדר, כולל הדגמה קצרה של תהליך התכנון בשטח שהוא פיתח (בפרק השלישי).
  1. Flow
  2. The Low Road
  3. Built for Change
  4. Unreal Estate
  5. The Romance of Maintenance
  6. Shearing Layers
זו סדרה חשובה לכל מי שמתכנן לקנות בית, לבנות, או לשפץ.
רחל_ברמן*
הודעות: 1270
הצטרפות: 25 אוקטובר 2006, 12:11
דף אישי: הדף האישי של רחל_ברמן*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי רחל_ברמן* »

sugata]סוגטה מיטרה mitra shows how kids teach themselves[/po].html מספר על סדרת ניסויים שערך, בהם השאיר בכל מיני מקומות עניים בהודו מחשבים עם גישה לאינטרנט, וצפה בתהליכי הלימוד של הילדים שבאו לראות מה הדבר הזה. אפילו תומכת אנסקולינג מושבעת כמוני זה הפיל מהכסא.
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי יונת_שרון* »

תראו איזה קבוצה יוצאת דופן של אנשים חושבים: Naomi]יוסף שטיגליץ, נעמי קליין, והרננדו דה סוטו מדברים על כוח כלכלי Klein and Joseph Stiglitz on Economic Power[/po] ומראים את האבסורדים והמבנים שחומקים מעיני אחרים.
ה_עוגיה*
הודעות: 3541
הצטרפות: 15 יוני 2003, 00:44
דף אישי: הדף האישי של ה_עוגיה*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי ה_עוגיה* »

paul] Paul Stamets: 6 ways mushrooms can save the world stamets on 6 ways mushrooms can save the world[/po].html
הרצאה המציגה פטריות כפתרון אקולוגי לבעיות עולמיות.
ה_עוגיה*
הודעות: 3541
הצטרפות: 15 יוני 2003, 00:44
דף אישי: הדף האישי של ה_עוגיה*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי ה_עוגיה* »

פיטר ריינהרט מדבר על peter]אומנות אפיית הלחם reinhart on bread[/po].html
רבע שעה בלבד ואין שם מתכונים אבל אופים ביתיים ימצאו שם תובנות שיעזרו להם לשפר את הלחם המלא שלהם.

מצטרפת להמלצה של יונת ממעלה הדף, שתי ההרצאות על התזונה מצוינות.
ה_עוגיה*
הודעות: 3541
הצטרפות: 15 יוני 2003, 00:44
דף אישי: הדף האישי של ה_עוגיה*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי ה_עוגיה* »

פיליפ זימברדו מדבר (מהר מדי) על philip]רוע zimbardo on the psychology of evil[/po].html והתנאים להיווצרותו.

elizabeth]אליזבת גילברט gilbert on genius[/po].html , על גאונות, השראה, הצלחה והפחדים הנלווים. (ויש לה גם קול נעים מאוד)

seth]סת' גודין godin on sliced bread[/po].html על שיווק בעולם של היום בו יש יותר מדי אפשרויות ומעט מדי זמן.
עודד_המחפש*
הודעות: 3030
הצטרפות: 19 יולי 2003, 21:25
דף אישי: הדף האישי של עודד_המחפש*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי עודד_המחפש* »

נזכרתי:
הרצאה חכמה ומרגשת של סטיב ג'ובס , מקים חברת אפל, בפני בוגרי סטנפורד ב-2005.
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי יונת_שרון* »

ההרצאה של סטיב ג'ובס באמת מעולה ומרגשת בעת ובעונה אחת.
אם כבר הרצאות לבוגרי קולג', אני ממליצה גם על זאת של ג'יי. קיי. רולינג: חלק ראשון חלק שני בנוסף על כל הדברים הטובים שיש להגיד על ג'ובס, לרולינג יש גם יופי של הומור.
רינ_צ'י*
הודעות: 281
הצטרפות: 31 מרץ 2003, 09:12
דף אישי: הדף האישי של רינ_צ'י*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי רינ_צ'י* »

הרצאה מצויינת http://www.mefeedia.com/entry/dmitry-orlov/14644171 (ארוכה, באודיו, מתאימה מאד לליווי קניות בסופר, למי שעושה כאלו) של Dmitry]דימיטרי אורלוב, Orlov[/po] שמציע דרכים להתמודדות עם המשבר הכלכלי הנוכחי מתוך מה שאפשר ללמוד ממצבי משבר קיצוניים שמדינות נחלצו מהן בשלום, יחסית.
מספר מתוך ההיכרות הקרובה שלו עם מה שקרה בהתמוטטות ברית המועצות, ומסיק משם הרבה דברים מעניינים.
מציע דרכי פעולה מעשיות.
לא מדכא!!
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי יונת_שרון* »

עוד Long]הרצאה של מייקל פולן Now Podcasts[/po]/podcast-2009-05-05-pollan.mp3 (רק אודיו), הפעם על הקשר בין חקלאות, משבר הנפט, ההתחממות הגלובלית, בעיות בריאות, וכמובן הכלכלה. כרגיל אצלו, מדובר בשילוב של תובנות עמוקות עם הסתכלות רחבה, ומטובל בקלילות והומור.
אל_דנטה*
הודעות: 1314
הצטרפות: 22 מרץ 2004, 23:15
דף אישי: הדף האישי של אל_דנטה*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי אל_דנטה* »

הרצאה מצויינת של דניאל אוורט, שהוא בלשן שבילה 30 שנה בחקר השפה של בני הפיראה בג'ונגלים של אמאזונס.
על שפות וידע שנעלמים ככל שהתרבות הופכת לאחת.
כל מי שקרא את עיקרון הרצף יחייך.
http://media.longnow.org/files/2/[po]everett web[/po].jpg

http://fora.tv/2009/03/20/[po]Daniel Everett Endangered Languages and Lost Knowledge[/po]
עודד_המחפש*
הודעות: 3030
הצטרפות: 19 יולי 2003, 21:25
דף אישי: הדף האישי של עודד_המחפש*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי עודד_המחפש* »

אריתמטיקה, אוכלוסיה ואנרגיה הרצאה של שעה של ד"ר אלברט ברטלט על גידול באוכלוסיה, גידול בצריכת משאבים, וכו'
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי יונת_שרון* »

ולמרות הכותרת המשעממת, זו הרצאה מרתקת! ברטלט לוקח דברים פשוטים וחד משמעיים (חשבון פשוט, אוכלוסיה, ואנרגיה) ומראה מה זה אומר לגבי החיים שלנו עכשיו ובעתיד הקרוב. אחת התובנות המדהימות ביותר שהוא מביא היא שכמעט אין סימנים מקדימים לרגע שבו עוברים את יכולת הנשיאה של הסביבה. זאת אומרת שרגע אחד נראה שהכל יפה וטוב, ולפתע פתאום זה כבר מאוחר מדי.
מומלץ מאוד!
ליאת_טאוב*
הודעות: 1146
הצטרפות: 06 פברואר 2003, 21:21
דף אישי: הדף האישי של ליאת_טאוב*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי ליאת_טאוב* »

הרצאה של רופא שעבד 30 שנה בתעשיית התרופות.
קצת עילג ודל באינפורמציה לטעמי, יותר פופוליסטי, אבל מעיר את המחשבות על הנושא מרבצן.
כמה דקות ראשונות מציגים אותו בגרמנית, אבל הוא מדבר באנגלית עם תרגום סימולטני.
http://video.google.com/videoplay?docid ... 5080044854

למי שאין כח לכל ההרצאה - יש תמלול שלה בעברית
http://cafe.themarker.com/view.php?t=1041498
עודד_המחפש*
הודעות: 3030
הצטרפות: 19 יולי 2003, 21:25
דף אישי: הדף האישי של עודד_המחפש*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי עודד_המחפש* »

הרצאה של שי אגסי ב-MIT על המכונית החשמלית.
על המכונית, הבטריות, התשתיות, התכניות לעשות את זה באופן מעשי, ועוד.
מעניין. מהוקצע. אופטימי.
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי יונת_שרון* »

הקטע עם המכוניות החשמליות מזכיר לי את הסיפור על העט הכדורי. מכירים? שבתוכנית החלל האמריקאית נתקלו בבעיה: עט נובע לא יכול לעבוד בלי כבידה. אז הם השקיעו מליוני דולרים וקיבצו את מיטב המוחות, והמציאו את העט הכדורי, כדי שהאסטרונאוטים יוכלו לכתוב גם בחלל, כי עט כדורי עובד גם בלי כבידה.
הרוסים, שנתקלו באותה הבעיה בתוכנית החלל שלהם, פשוט השתמשו בעפרון.

אז כמובן שמכונית חשמלית זה אחלה דבר שבעולם, אבל אני חושבת שעדיף להשקיע קודם כל בתשתית לתחבורה ציבורית, תשתית לאופניים, ותשתית להולכי רגל.
שני_צו*
הודעות: 464
הצטרפות: 03 פברואר 2005, 00:44
דף אישי: הדף האישי של שני_צו*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי שני_צו* »

לא ממש רואה את הקשר.

תחבורה ציבורית שמייתרת את הצורך בתחבורה אישית זה דבר שצריך להמציא. כי זה לא קיים מחוץ לערים גדולות.
ואצל האמריקאים גם הרבה מהערים הגדולות נבנו עבור תחבורה אישית וזה ייקח המון משאבים לשנות את זה.
לא בדיוק לבחור בעיפרון.

ומכונית חשמלית זה לא רעיון חדש, גילו כגיל המכונית המונעת בדלק. ולא מופרך.
יש הרבה הגיון בריא בפתיחת נושא התחבורה לכל אמצעי האנרגיה האפשריים (שזה מה שמנוע חשמלי יעשה- תייצרו חשמל איך שמתאים בחלק שלכם של העולם, וזה כבר יסע), במקום להשאיר את התלות במקור אנרגיה יחיד מתכלה.
וגם תחבורה ציבורית שתהיה, עדיף שתהיה חשמלית.

אני לא חושבת שיש פה התעקשות על דבר מיותר, בטח לא יהיה מיותר בעשורים הקרובים.
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי יונת_שרון* »

רוב הנסיעות הן בתוך העיר. במיוחד אם מדובר במכוניות חשמליות, כי טווח המנוע החשמלי מוגבל. כן, אפשר היברידי, ותחנות החלפה, וכל מיני טריקים ופטנטים. בדיוק כמו שאפשר עט כדורי.

גם בעיירות וכפרים אפשר להשתמש בתחבורה ציבורית, רק שאולי ישתמשו במכונית מסחרית במקום באוטובוס כפול. עדיין זה הרבה יותר יעיל ממכונית משפחתית.

ואגב, מכונית זה לא רכב אישי. אופנוע ואופניים זה רכב אישי.
עודד_המחפש*
הודעות: 3030
הצטרפות: 19 יולי 2003, 21:25
דף אישי: הדף האישי של עודד_המחפש*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי עודד_המחפש* »

יונת, הדברים לא סותרים אחד את השני.
צריך תחבורה ציבורית טובה, צריך שבילי אופניים, צריך תכנון עירוני שיצריך פחות התניידות בשביל הצרכים היומיומיים, וצריך עוד הרבה דברים.
אבל מכוניות (ואוטובוסים ומשאיות ואופנועים ורכבים מסחריים) עדיין צריך, ואם כבר משתמשים, עדיף שיהיו ללא פליטת מזהמים וללא תלות בנפט מיובא ממדינות עוינות ולא יציבות.
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי יונת_שרון* »

אם היה מדובר ביוזמה פרטית לחלוטין הייתי מסכימה איתך. אבל אם מבקשים מהמדינה להשתתף (ואגסי ביקש) אז כן עלולה להיווצר סתירה, כי התקציב מוגבל ואם משקיעים בדבר אחד זה עלול לבוא על חשבון האחר.
שני_צו*
הודעות: 464
הצטרפות: 03 פברואר 2005, 00:44
דף אישי: הדף האישי של שני_צו*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי שני_צו* »

בדיוק כמו שאפשר עט כדורי.
מסכימה איתך שמכוניות חשמליות הן עט כדורי.
הטענה שלי היא שבמקרה הזה אין עפרון.

אני חושבת שחלק מהתמודדות עם משבר הנפט צריך להיות העברת התחבורה לחשמל.
ואני מורידה את הכובע בפני מי שגורם לזה לקרות.
אני שומעת המון ביקורת על שי אגסי בכל פעם שהנושא עולה גם מאנשים ירוקים וגם ממי שאינם.
זה קצת מזכיר לי את הדיון פה על כך שמבקרים את מי שעושה.
הבן אדם מזיז הרים. שם את נושא משבר הנפט על השולחן הממשלתי שלנו.
אפילו מצליח להשיג כמה שקלים בשביל זה.

אני מורידה בפניו את הכובע. והלוואי ויצליח.
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי יונת_שרון* »

לעפרון קוראים תחבורה ציבורית מחד, ורכב דו גלגלי מאידך.
המהדרין מוסיפין תכנון עירוני.
נטע_ש*
הודעות: 733
הצטרפות: 04 אוקטובר 2001, 04:54
דף אישי: הדף האישי של נטע_ש*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי נטע_ש* »

אז בעלי, מתכנת מחשבים בין השאר, צופה בהרצאות רבות, ולזו הוא הזמין אותי, פינה לי מקום מול המחשב שלו, הכין לי תה ועיסה את השכמות על מנת שאשב ואצפה
וזו באמת הרצאה יפה מצחיקה ומעניינת של דמיאן קטס שמפתח את תוכנת CouchDB
הוא משתף בתהליך המתמשך של לעזוב את מקום העבודה כמתכנת מוכשר ומוערך בחברה גדולה, ללהקים את הדבר שלו, אפילו אם הוא לא יודע בדיוק מה זה...
http://www.infoq.com/presentations/katz-couchdb-and-me
מעורר השראה |Y|
עודד_המחפש*
הודעות: 3030
הצטרפות: 19 יולי 2003, 21:25
דף אישי: הדף האישי של עודד_המחפש*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי עודד_המחפש* »

עזבו אתכם מהרצאות, שבו לראות את הסרט home !
שעה וחצי של צילומים מדהימים מכל העולם (באמת מדהימים, אפילו יש לנו בבית כבר כמה שנים תמונה גדולה של הצלם שעשה את הסרט, מרוב שהתאהבנו בצילומים שלו).
וכבונוס - מסר סביבתי חד וברור. בהתחלה מעניין, אחר כך מדכא, ובסוף משאיר פתח לתקווה (אל תישברו בקטע המדכא... תיראו עד הסוף).
יותר טוב מכל הרצאה.
אל תחמיצו!

(וקראתי איפשהו שזה פתוח לצפיה רק עד אמצע החודש שזה עוד כמה ימים בלבד).
טלי_מא*
הודעות: 1707
הצטרפות: 14 דצמבר 2005, 10:27
דף אישי: הדף האישי של טלי_מא*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי טלי_מא* »

לא ממש הרצאה, אבל סרט מעניין -
In Transition 1.0
http://vimeo.com/8029815
עודד_המחפש*
הודעות: 3030
הצטרפות: 19 יולי 2003, 21:25
דף אישי: הדף האישי של עודד_המחפש*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי עודד_המחפש* »

Can we eat to starve cancer?

הרצאה מעניינת על מלחמה במחלות קשות בדרך של "הרעבה": מניעת מעבר של מזון וחמצן לתאים החולים. יש תרופות שעושות את זה, אבל יש גם רשימת מזונות שנמצאה יעילה בכך.

william]כאן li[/po].html?utm source=newsletter weekly 2010-05-18&utm campaign=newsletter weekly&utm medium=email
אחת*
הודעות: 2101
הצטרפות: 15 יולי 2001, 00:00

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי אחת* »

הרשימה מורכבת ממזונות שזמינים בצפון אמריקה, אפשר להוסיף מזונות שיותר זמינים ישראל כמו רימונים למשל.
עודד_המחפש*
הודעות: 3030
הצטרפות: 19 יולי 2003, 21:25
דף אישי: הדף האישי של עודד_המחפש*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי עודד_המחפש* »

תגובה מעניינת שקיבלתי להרצאה הזו היא שחשוב גם לציין את המזונות שמזינים את הסרטן: סוכר לבן, קמח לבן, ועוד
עודד_המחפש*
הודעות: 3030
הצטרפות: 19 יולי 2003, 21:25
דף אישי: הדף האישי של עודד_המחפש*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי עודד_המחפש* »

הרצאה נוספת של קן רובינסון הזכור לטוב:
sir]Sir Ken Robinson: Bring on the learning revolution! ken robinson bring on the revolution[/po].html בהרצאה הוא קורא לעשות מהפכה בחינוך ממודל תעשייתי (שבו מייצרים אנשים בוגרים לפי רצונה של מערכת החינוך) למודל חקלאי, שבו מטפחים את הקרקע, ומאפשרים לכל אחד לנבוט לפי דרכו האישית.
והוא אפילו מזכיר בחיוב את החינוך הביתי.
עודד_המחפש*
הודעות: 3030
הצטרפות: 19 יולי 2003, 21:25
דף אישי: הדף האישי של עודד_המחפש*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי עודד_המחפש* »

קשה לי להאמין שעוד אין פה קישור להרצאה המרתקת הזו, אבל עכשיו יש לזה גם תרגום בעברית וממש כדאי לראות את זה:

בחלקה של ג'יל בולטי טיילור נפלה הזדמנות-מחקר שרק מעט מחוקרי המוח היו מייחלים לה: היא עברה שבץ מוחי קשה, וצפתה כיצד תפקודי מוחה - תנועה, דיבור, מודעות עצמית - כבים בזה אחר זה. אכן סיפור מדהים.

jill]התקף התובנה רב-העוצמה של ג'יל בולטי טיילור bolte taylor s powerful stroke of insight[/po].html
רוני*
הודעות: 302
הצטרפות: 25 ספטמבר 2002, 23:19

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי רוני* »

הנס רוזלינג - מרצה מדהים - על אוכלוסית העולם, מערב ומזרח, ופתרונות בני קיימא לעתיד
http://www.ted.com/talks/[po]hans rosling on global population growth[/po].html
בטד, כמובן
טלי_מא*
הודעות: 1707
הצטרפות: 14 דצמבר 2005, 10:27
דף אישי: הדף האישי של טלי_מא*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי טלי_מא* »

אני כל כך אוהבת את קן רובינסון.
http://www.youtube.com/watch?v=[po]r9LelXa3U I[/po]

הוא תמיד גורם לי לחשוב... |נורה|
אורי_יורמן*
הודעות: 3193
הצטרפות: 13 אפריל 2007, 00:16
דף אישי: הדף האישי של אורי_יורמן*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי אורי_יורמן* »

על הספר 'עריסה לעריסה: ליצור מחדש את הדרך בה אנו מייצרים דברים' שמעתם? באנגלית נקרא Cradle to Cradle.
מדובר בפרוייקט המציע ומממש גישה רעננה לכל נושא הבעיה האקלוגית.
הנה הרצאה של ד"ר מיכאל בראונגארט בשני חלקים מתוך כנס של וולוו: חלק ראשון חלק שני
הסגנון שלו קצת מוזר, והוא בכלל טיפוס מוזר :-) מה שהופך אותו למאוד מעניין בעיני.
עודד_המחפש*
הודעות: 3030
הצטרפות: 19 יולי 2003, 21:25
דף אישי: הדף האישי של עודד_המחפש*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי עודד_המחפש* »

eben]Are mushrooms the new plastic? bayer are mushrooms the new plastic[/po].html
ייצור חומרים המחליפים פלסטיק וקלקר, על ידי שימוש בפטריות. טבעי לגמרי. מדהים!
עשב_השדה*
הודעות: 1600
הצטרפות: 27 נובמבר 2006, 02:52
דף אישי: הדף האישי של עשב_השדה*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי עשב_השדה* »

הרצאה מרגשת, תהנו
http://www.ted.com/talks/[po]brene brown on vulnerability[/po].html
תמי_גלילי*
הודעות: 2628
הצטרפות: 17 מרץ 2006, 17:18
דף אישי: הדף האישי של תמי_גלילי*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי תמי_גלילי* »

http://fora.tv/2010/10/03/[po]Lenore Skenazy Is Freedom Too Dangerous For Kids[/po]#fullprogram
עשב_השדה*
הודעות: 1600
הצטרפות: 27 נובמבר 2006, 02:52
דף אישי: הדף האישי של עשב_השדה*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי עשב_השדה* »

על התבונה של צמחים
http://www.ted.com/talks/[po]stefano mancuso the roots of plant intelligence[/po].html
עשב_השדה*
הודעות: 1600
הצטרפות: 27 נובמבר 2006, 02:52
דף אישי: הדף האישי של עשב_השדה*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי עשב_השדה* »

מתמתיקה בראש נשי אמנותי אוונגארדי
http://www.ted.com/talks/[po]margaret wertheim crochets the coral reef[/po].html
עודד_המחפש*
הודעות: 3030
הצטרפות: 19 יולי 2003, 21:25
דף אישי: הדף האישי של עודד_המחפש*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי עודד_המחפש* »

הרצאה מצויינת של נעמי קליין (מחברת נו לוגו, ועוד ספרים) על לקיחת סיכונים בחברה שלנו, וההשפעה על עולמנו:
naomi]כאן klein addicted to risk[/po].html?utm source=newsletter weekly 2011-01-20
עשב_השדה*
הודעות: 1600
הצטרפות: 27 נובמבר 2006, 02:52
דף אישי: הדף האישי של עשב_השדה*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי עשב_השדה* »

שוב מ TED
הרצאה אחרת , מדליקה, פרועה, של אמן הודי צעיר ואותנטי,
ודרכו המיוחדת
http://www.ted.com/talks/[po]raghava kk five lives of an artist[/po].html
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי יונת_שרון* »

הרצאה מרתקת מסדרת SALT המצויינת:
Lera]Lera Boroditsky: How Language Shapes Thought Boroditsky How Language Shapes Thought[/po]
(בעניין שימוש מודע בשפה בהורות ו-השפעה אנרגטית של דיוק במילים)
צוויליך*
הודעות: 2438
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 20:35

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי צוויליך* »

TED
משהו על מכונות כביסה

צוויל
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי בשמת_א* »

מנצלת את ההמלצה של צוויליך להוסיף קישור לעוד כמה הרצאות מעניינות של האנס רוסלינג
אל תיבהלו מהשבדית. ההרצאות באנגלית (זו רק אני שמתעלפת מהמבטא השבדי החמוד שלו).
עשב_השדה*
הודעות: 1600
הצטרפות: 27 נובמבר 2006, 02:52
דף אישי: הדף האישי של עשב_השדה*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי עשב_השדה* »

הרצאה מרתקת של אשה חרשת שהפכה למוסיקאית מבריקה , הרצאה על איך להקשיב
http://www.ted.com/talks/[po]evelyn glennie shows how to listen[/po].html
עודד_המחפש*
הודעות: 3030
הצטרפות: 19 יולי 2003, 21:25
דף אישי: הדף האישי של עודד_המחפש*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי עודד_המחפש* »

ric]ריק אליאס: 3 דברים שלמדתי בזמן שהמטוס שלי התרסק elias[/po].html
פספקטיבה על החיים מאדם שראה את חייו מסתיימים בעוד שניות מעטות.
עודד_המחפש*
הודעות: 3030
הצטרפות: 19 יולי 2003, 21:25
דף אישי: הדף האישי של עודד_המחפש*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי עודד_המחפש* »

ועוד אחת, מרתקת ומפחידה, על הטירוף העתיד לבוא: שליטה באבולוציה.
ועל הדרך מוזכרים שם כל מיני ניסויים ודברים חדשים ברפואה, שנשמעים כמו מדע בדיוני, ומפחידים (אותי) מאוד.

harvey]Harvey Fineberg: Are we ready for neo-evolution? fineberg are we ready for neo evolution[/po].html?utm source=newsletter weekly 2011-04-26&utm campaign=newsletter weekly&utm medium=email
עודד_המחפש*
הודעות: 3030
הצטרפות: 19 יולי 2003, 21:25
דף אישי: הדף האישי של עודד_המחפש*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי עודד_המחפש* »

וכשמתחילים אי אפשר להפסיק:

הרצאה שהביאה אותי לדמעות מאיש חינוך נדיר שהייתי שמח שהיה המורה שלי או של ילדי :
john]John Hunter on the World Peace Game hunter on the world peace game[/po].html?utm source=newsletter weekly 2011-04-26&utm campaign=newsletter weekly&utm medium=email

חובה!

(תרגום לעברית יצא מתישהו - מישהו עובד על זה)
בערך_מוחלט*
הודעות: 1940
הצטרפות: 22 מאי 2008, 09:13

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי בערך_מוחלט* »

http://www.chrismartenson.com/
the crash course
יש דו-משמעות מסלול\קורס. הוא מדבר על הכלכלה של ימינו, על המשאבים שעומדים לרשותנו, ועל הסביבה. הוא מסביר כל כך יפה ופשוט שאפשר להבין בקלות וזאת מבלי להשמיט נתונים חשובים. מחולק להרצאות קטנות ולא מוכרחים לצפות בסדר כרונלוגי לדעתי, אבל הכל שם לעניין לדעתי.
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי יונת_שרון* »

ההשמנה של אמריקה -- הרצאה של סאלי פאלון מאגודת ווסטון פרייס על ההטעיות והדמוניזציה של השומנים הרוויים.
האם כולסטרול באמת גורם למחלות לב?
מה יותר בריא, חמאה או חסה?
ולמה הפרדוקס הצרפתי אינו פרדוקס כלל?
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי יונת_שרון* »

וכאילו לפי הזמנה, התפרסמו עכשיו שני מחקרים שאומרים דברים דומים:
pub]תזונה עשירה בשומן עוזרת לפעולת הלב releases[/po]/2011-05/cwru-dhp050411.php
pub]הכולסטרול הרע חשוב לבריאות releases[/po]/2011-05/tau-cn050511.php
עשב_השדה*
הודעות: 1600
הצטרפות: 27 נובמבר 2006, 02:52
דף אישי: הדף האישי של עשב_השדה*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי עשב_השדה* »

יונת , זו אינפורמציה מבלבלת מאד, כלומר אפשר ורצוי לאכול שומן מן החי?, ולהתעמל,
שומן קוקוס ושומן מן החי ,עדיפים כמובן על שמנים מעובדים ,אם מקורם אורגני ונקי מרעלים,
עולה בדעתי שגם הגי כטובה שבחמאות רצויה, אבל איך נדע שהמחקרים האחרונים נקיים מאינטרסים כלכליים?
מבלבל ואולי שווה דיון
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי בשמת_א* »

אפשר ורצוי לאכול שומן מן החי
כן.
ואני כותבת את זה כבר מזמן בדף תזונה ללידת תינוק בריא וגם הקשר בין תזונה לניוון הפנים והגוף.

האשימו את הבשר והשומן מתוך טעות בפרשנות המחקר.
בפועל, האשמים האמיתיים הם: במקום הראשון - הסוכר, בכל צורה. במקומות הבאים - קמח לבן ואורז לבן.
עכשיו_טוב*
הודעות: 247
הצטרפות: 22 פברואר 2011, 12:07
דף אישי: הדף האישי של עכשיו_טוב*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי עכשיו_טוב* »

הרצאה מעניינת ולא ארוכה על שיתוף מידע שיכול לשנות את העולם..

http://www.ted.com/talks/[po]marcin jakubowski[/po].html
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי יונת_שרון* »

האבולוציה של התזונה -- ד"ר לורן קורדיין מצרף מחקרים פיזיולוגיים, אפידימיולוגיים ואנתרופולוגיים כדי להבין מה התזונה הטבעית לנו, ומה קורה כשסוטים ממנה.

(סיכום המסקנות: ירקות, פירות ובשר זה טוב. יש דברים שאפשר לאכול רק במתינות או באיזון עם אחרים. וחלק גדול מהמזון המקובל בחברה שלנו -- רע לנו.)
עשב_השדה*
הודעות: 1600
הצטרפות: 27 נובמבר 2006, 02:52
דף אישי: הדף האישי של עשב_השדה*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי עשב_השדה* »

יונת תודה
בסיכום שכחת דגים בנוסף לבשר
וכמובן שעדיף אורגני, ושגדל פראי פחות או יותר
פרות שאוכלות תירס וסויה אינן דומות לאכילת בשר פראי מציד או אורגני
רצוי לאכול את הבשר והדגים הכי קרוב לשעת הציד כי חומרים שונים נעלמים עם הזמן
שמן זית הוא השמן היחידי שמומלץ מן הצומח, אגוזים גם הם מומלצים במידה

אויש מה אכלתי כל החיים ? גם כשכבר אכלתי "בריא" המעטתי בבשר ודגים
ודגנים מלאים אמנם , היוו בסיס לתזונה, אוכל ישראלי מכיל הרבה יותר ירקות וזה טוב אבל הרבה יותר דגנים וזה רע
ושוב הקריאה לוותר לחלוטין על מוצרי חלב
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי בשמת_א* »

שכחת דגים בנוסף לבשר
דגים הם סוג של בשר.
רק לשומרי כשרות יש הבדלה בין "דגים" ל"בשר" בגלל שחוקי כשרות אחרים חלים עליהם.
אצל אחרים, "בשר" = הבשר של בעל חיים שאוכלים אותו. ציפור, דג או בעל חיים יבשתי.
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי יונת_שרון* »

בסיכום שכחת דגים בנוסף לבשר

בשר = כל חיה, כולל פרות, תרנגולות (וביצים), דגים, סרטנים, צדפות, וכן הלאה.
עכשיו_טוב*
הודעות: 247
הצטרפות: 22 פברואר 2011, 12:07
דף אישי: הדף האישי של עכשיו_טוב*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי עכשיו_טוב* »

http://www.ted.com/talks/[po]nic marks the happy planet index[/po].html

הרצאה על אושר עולמי
עצם_מעצמי*
הודעות: 265
הצטרפות: 08 נובמבר 2010, 04:02
דף אישי: הדף האישי של עצם_מעצמי*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי עצם_מעצמי* »

היסטוריה עולמיתhttp://www.youtube.com/watch?v=WiJasqDJRow&lis ... AA7417477C

קסם הביולוגיהhttp://www.youtube.com/[po]view play list[/po]?p=ACC83028E0CBD671

קטלוג סרטים - אונ' ירושלים - מעל 1,000 סרטיםhttp://multimedia.huji.ac.il/thesite/internet-video-he/youtube-catalog-he.html
טוהר_אהבה*
הודעות: 357
הצטרפות: 24 מרץ 2011, 05:51
דף אישי: הדף האישי של טוהר_אהבה*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי טוהר_אהבה* »

מתוך האוסף העצום של הסרטונים של האוניברסיטה העברית,
הקשבתי בינתיים רק לשיעור ההיסטוריה העולמית הראשון וזה עוזר לסדר הבנות
מקווה להתמיד בצפייה עם ילדיי בשיעורים האלו
איזה מגניב זה שילדים בני 10-12 יכולים להחשף לחומר לימוד ברמת אוניברסיטה
מעניין כמה גדול יהיה המוח שלהם בבגרותם ואיך יוולדו ילדיהם שלהם.
מלימודיי תודעת על אני יכולה להעלות בדמיוני חזיון של נשים שמרחיבות את פתח הרחם שלהם
באמצעות התודעה: הגמישות המחשבתית תקרין גם על הגמישות הפיזית, הגוף שלנו צפוי להיות קליל ואוורירי יותר,דחוס פחות חומר ומים ויותר ויותר אש ואוויר, משמע: כח הרצון והיצירתיות יחבור לכוח המחשבה וההבנה וביחד הם יצטרכו למצוא פתרון אבולוציוני חדש לאיך להוליד ילדים עם מוח כל כך גדול לאימהות הולכות על שתיים שעקב כך פתח הרחם שלהם נשאר צר. (בהנחה שניתוח קיסרי נותן מענה פיזי טכני לבעייה אך אינו טבעי ולכן לא "נכון")
זה דיון מעניין שהעסיק אותי כבר אחרי שקראתי איך זינה נולדה ב"מעגל אבנים"

תודה
נעמה
קן_לציפור*
הודעות: 1109
הצטרפות: 08 יולי 2005, 23:50
דף אישי: הדף האישי של קן_לציפור*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי קן_לציפור* »

http://www.ted.com/talks/lang/heb/[po]eric whitacre a virtual choir 2 000 voices strong[/po].html
עודד_המחפש*
הודעות: 3030
הצטרפות: 19 יולי 2003, 21:25
דף אישי: הדף האישי של עודד_המחפש*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי עודד_המחפש* »

רק עכשיו, בשמיעה שניה, שמתי לב שד"ר קן רובינסון מזכיר באופן חיובי את החינוך הביתי (לא שזה מפתיע אותי) sir]בהרצאה שלו ken robinson bring on the revolution[/po].html על מהפכה בחינוך:

באולם זה עכשיו ישנם אנשים המפגינים תושיות בלתי רגילות בעסקים, בתקשורת, באינטרנט. טכנולוגיות אלו, בשילוב עם הכישרונות יוצאי הדופן של מורים, מעניקות הזדמנות לביצוע מהפיכה בחינוך. אני מפציר בכם להיות מעורבם בזה מכיוון שזה חיוני, לא רק עבורנו, אלא לעתידם של ילדינו. אבל עלינו להשתנות מהמודל התעשייתי למודל החקלאי, שבו כל בית-ספר יכול לפרוח מחר. זה המקום בו ילדים חווים את החיים. או בבית, אם שם הם בוחרים לקבל את חינוכם ביחד עם משפחותיהם או חבריהם. (התרגום מתוך אתר טד)
מ_י*
הודעות: 542
הצטרפות: 04 יולי 2002, 00:28
דף אישי: הדף האישי של מ_י*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי מ_י* »

הרצאה מתוקה על חינוך
http://www.youtube.com/watch?v=zDZFcDGpL4U
עודד_המחפש*
הודעות: 3030
הצטרפות: 19 יולי 2003, 21:25
דף אישי: הדף האישי של עודד_המחפש*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי עודד_המחפש* »

האם ישראל מדינה מושחתת?
הרצאתו של ד"ר ירון זליכה (לשעבר החשב הכללי באוצר) על מצבה הכלכלי של מדינת ישראל, על שיעור העוני והאבטלה, על הפערים הכלכליים, על השחיתות השלטונית, ומה המדינה עושה ולא עושה בעניין.
לשמוע (עד הסוף, למרות שזה ארוך) ולא להאמין.
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי בשמת_א* »

רק חמש וחצי דקות: המוח שלנו על... ילדים
וואו!
  • עכשיו הבנתי מדוע חוש הריח של הנשים מגיע לרמות מטורפות בהריון. זו הכנה לרגישות לריח של התינוק! מדהים!
מעניין שאני עד כה שמתי לב כיצד גברים משתנים כתוצאה מהאבהות, במיוחד שמתי לב לאפקט של אבהות לבנות.
פלונית_חובבת_טד*
הודעות: 1
הצטרפות: 17 אוגוסט 2011, 20:29

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי פלונית_חובבת_טד* »

הרצאה מדהימה ומעוררת השראה של אשת פיננסים איסלנדית (אני לא כותבת את שמה כי אין לי שום מושג איך לתעתק אותו) על הוספת ערכים נשיים לעולם העסקים:
http://www.ted.com/talks/lang/eng/[po]halla tomasdottir[/po].html
(הגעתי דרך:
http://meandiscourse.wordpress.com/2011 ... o-tripped/)
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי יונת_שרון* »

הקלטות של ג'ון הולט מדבר על חינוך ביתי וחינוך בכלל:
בוידאו
באודיו
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי בשמת_א* »

אשת פיננסים איסלנדית (אני לא כותבת את שמה כי אין לי שום מושג איך לתעתק אותו
האטלה תומאסדוהטיר (עד כמה שאפשר לתעתק בעברית).
השם השני הוא לא שם משפחה. שמה פשוט: האטלה בת תומס. כמעט לאף אחד באיסלנד אין שם משפחה. כל אחד נקרא בשמו + שם האב. אם הוא בן, אז הוא בן תומאס. אם היא בת, אז היא בת תומאס. לכן תומאס-דוהטיר ולא תומאס-סון.
עשב_השדה*
הודעות: 1600
הצטרפות: 27 נובמבר 2006, 02:52
דף אישי: הדף האישי של עשב_השדה*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי עשב_השדה* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

הרצאה מרגשת (אותי עד דמעות) על תפקידה הטקסי של הבדיקה הידני
של הרופא/ה
http://www.ted.com/talks/[po]abraham verghese a doctor s touch[/po].html
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי יונת_שרון* »

הרצאה חכמה ומרגשת של סטיב ג'ובס מקים חברת אפל, בפני בוגרי סטנפורד ב-2005.

הלילה דווח שהוא נפטר. האדם שגייס אמנים לחברת מחשבים, ואמר שאם רוצים לכתוב תוכנה טובה חייבים ליצור בשבילה חומרה טובה. ההיפי שעשה מדיטציה, נשר מהאוניברסיטה, ונהיה מיליארדר -- פעמיים. כל מי שמשתמש במחשבים הושפע ממנו, אפילו מי שלא משתמש במחשבים של אפל ישירות.
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי יונת_שרון* »

בספר בלמידה מתמדת יש פרק שנקרא ״ילדים כמדענים״. היום יש מחקרים שממש מראים את זה, באותו ומופתים וסקירות מוח:
http://www.ted.com/talks/[po]alison gopnik what do babies think[/po].html
דינה*
הודעות: 122
הצטרפות: 28 מאי 2002, 16:54

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי דינה* »

http://www.ted.com/talks/[po]rufus griscom alisa volkman let s talk parenting taboos[/po].html
סרטון נחמד על טבואים בהורות. מצחיק
י_פה*
הודעות: 140
הצטרפות: 07 אוגוסט 2010, 17:51
דף אישי: הדף האישי של י_פה*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי י_פה* »

בית ספר של יחפנים, הלוואי עלינו, הרצאה מאלפת נוגעת בהכל מהכל,
http://www.ted.com/talks/lang/he/[po]bunker roy[/po].html
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

הרצאות מומלצות

שליחה על ידי יונת_שרון* »

הרצאה של ד"ר כריסטיאן נורתראפ, מחברת "גופה של אשה, תבונתה של אשה" - מצחיקה, מעמיקה, ומעוררת השראה:
חלק 1
חלק 2
ba536ZbX5]חלק 3 8[/po]
חלק 4
חלק 5
חלק 6
חלק 7
שליחת תגובה

חזור אל “בלוגים”