עזרה וסיוע

אישה_במסע*
הודעות: 5515
הצטרפות: 29 מרץ 2012, 10:55

עזרה וסיוע

שליחה על ידי אישה_במסע* »

האדם הנותן יהיה
העולם שאני מכירה שונה מאוד מהעולם שאת מתארת. כל כך כל כך שונה שאני לא יודעת מאיפה להתחיל. אז רק אגיד שכל הטענות הכלליות שלך? אני לא מסכימה איתן.

נקודה שצרמה לי במיוחד: האנשים שאני מכירה שעוזרים מתמקדים באדם שהם רוצים לעזור לו ולא בעצמם. כשמישהו רוצה "לעזור" למישהו אבל לא מנסה להקשיב לו ולמה שהוא באמת צריך קוראים לזה concern trolling, לא עזרה.

שאני לא מאמינה בקיומו של שעמום
ניטפיקניג, אבל - אני יודעת ששעמום קיים. כי חוויתי אותו ואני יכולה לתאר מה זה (כולל התחושה הגופנית הקונקרטית) ובאיזה נסיבות זה נוצר. בכלל לא סל.
עם בלבול אני חצי מסכימה. תיארת סוגים שונים של בלבול. אבל כל העניין בבלבול זה שאני לא יודעת באיזה סוג אני

ובחיי שמעולם לא נתקלתי במצב שבו לא עלתה תשובה ממש מהר_ זה לא עבד לי (הרגע ניסיתי). ועצם זה שזה תמיד עבד לך? זה חשוד בעיניי. במיוחד עם ההקדמה _עם הצד השואל מאוד מקבל ואוהב זה תמיד עובד (אני מניחה שזה אם?). כלומר, אם זה לא עבד לי סימן שאני לא מקבלת ואוהבת?
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

עזרה וסיוע

שליחה על ידי בשמת_א* »

בעיני, "אנרגטית" זה קוד ל"כל דרכי התקשורת שהאדם הקונקרטי שאומר אותה לא מבין איך הן עובדות כרגע". זה הכל. ואני בעד להבין את הדרכים האלו ולהשתמש בהן.
מסכימה.
אחת מהן, כפי שגיליתי לאחרונה להפתעתי מהרצאותיו ומספרו של ד"ר ברוס ליפטון, היא פשוט היחסים הפיזיקליים שבין האלקטרונים שלנו - למשל, בין אלקטרונים בגוף שלי לבין אלקטרונים בגופים שיש לי איזשהו קשר איתם. עדיין לומדים מה פירוש "קשר" כי מסתבר שהקשר הזה אפשרי ללא מגבלות של חלל או זמן, בתנאים מסוימים . והתנאים האלה מאוד מעניינים. כלומר, אם מצליחים ליצור הרמוניה בין האלקטרונים אפשר גם להמשיך אותה בכל מיני צורות.
דיסהרמוניה מתבטאת גם היא בכל מיני צורות מעניינות. למשל, האלקטרונים "בורחים" זה מזה.
יש פה פעילות שקשורה גם לשדות מגנטיים מסוגים שונים, או מחקה פעולה של שדות מגנטיים.


לדעתי שדר בהחלט יכול להיות מבולבל מבפנים
גם פה מסכימה.
זה לדעתי כשחלקים שונים של האדם מושכים כל אחד לכיוון אחר...


להציע תשומת לב לילד שלה (לעתים רחוקות זה עובד. כמעט תמיד הם בשוק וממשיכים לבכות או לצרוח ורק נצמדים עוד יותר לאמא, אבל היו איזה פעמיים שזה עבד ויצא מקסים).
אני לא מציעה במקרה כזה.
כמעט תמיד, כשאני נתקלת בילד בוכה או צורח במצב פומבי, אני פשוט יוצרת קשר עין עם הילד. מחייכת, עושה פרצופים (למשל מציצה בין האצבעות, או מחייכת חיוך קטן מיוחד, או מטה את הראש או משהו), איכשהו "משחקת" עם הילד, בלי שהאמא בכלל רואה בדרך כלל, ותמיד, תמיד! בלי יוצא מן הכלל! התינוקות או הפעוטות מגיבים אלי מייד. והווליום יורד או אפילו נעלם. משהו חדש ומעניין מעסיק את התינוק! והאמא מקבלת פסק זמן לנשימה בלי שהיא בכלל מודעת לזה, כי בדרך כלל היא עסוקה בגבה אלי או משהו כזה... לפעמים היא בתנוחה שרואה, ואז גם היא מחייכת אל התינוק, פתאום במקום להיות במרכז של הפרעה, התחושה שהיא מקבלת היא "התינוק שלי חמוד ואפילו אנשים זרים אוהבים אותו" {@ וזו תחושה שמייפה לכל אחד את החיים {@

אם זה לא עבד לי סימן שאני לא מקבלת ואוהבת?
לדעתי זה בדיוק הקאצ'... זה עובד מול מישהו אחר שמסוגל לבטא חמימות כלפייך ושיש לו גם כישורים מסוימים (כמו לדעת להציג את השאלה הנכונה ברגע הנכון כך שהיא תחבר אותך למאגר הידע בתוכך שכן יודע... ).
לי יש כמה אנשים כאלה בחיים ואני למדתי ממש בשנים האחרונות להיעזר במשאב הזה בצורה מפורשת וגלויה. ממש לדעת שאני צריכה לאוורר בלבול שלי מול זאת-וזאת, כי ברגע שאני עושה את זה, עולה התשובה.
לי, לבד, עם עצמי בלבד - זה פשוט לא יוצא.
חסרה שם לא-יודעת-מה, אנרגיה מסוימת? אוזן אוהדת? אולי סוג של אמון ובטחון?
לאחרונה נעשיתי כל כך מיומנת שהצלחתי להתקדם כשדמיינתי מה פלוני אלמוני היה אומר לי בסיטואציה מסוימת. התשובה שלו היתה מפתיעה! בחיים לא הייתי חושבת על זה בעצמי! אבל השיחה התרחשה בדמיון שלי. פשוט, "קראתי" אותו. וממה שקראתי באישיות שלו, הבנתי מה הוא היה חושב/אומר. ומזה למדתי המון. גישה שונה משלי.
כלומר אם מפתחים את הכישור הזה אז אפשר לפעמים להשתמש בשיקוף דמיוני במקום להרים טלפון אמיתי... (כשזה לא זמין). עדיין, לקח פי כמה יותר זמן ודרש פי כמה יותר מאמץ ממני...
ציל_צול*
הודעות: 4588
הצטרפות: 19 יוני 2008, 11:17

עזרה וסיוע

שליחה על ידי ציל_צול* »

אני פשוט יוצרת קשר עין עם הילד. מחייכת, עושה פרצופים (למשל מציצה בין האצבעות, או מחייכת חיוך קטן מיוחד, או מטה את הראש או משהו), איכשהו "משחקת" עם הילד, בלי שהאמא בכלל רואה בדרך כלל, ותמיד, תמיד! בלי יוצא מן הכלל! התינוקות או הפעוטות מגיבים אלי מייד
ניסיתי הרבה פעמים. לא מצליח לי :-(
שמחה שזה עובד לך. אצלי זה עובד לשתי שניות שבהן משהו חדש קורה ואז הילד חוזר לענייניו. אולי משהו באנרגיות שלי לא עובר טוב בצורה הזו.

מאוד אהבתי את התיאור שלך בסוף. אני יודעת שזו מיומנות נרכשת. ההדגמה שלי מלמדת את האישה שמולי ובסוף כולן כותבות לי שהן מנהלות איתי שיחות בראש ושהפכתי להיות קול בתוכן, במיוחד בהקשרים האלה.
מקסים לך!

אני יודעת ששעמום קיים
מאה אחוז. אז הדברים שלי לא רלבנטיים עבורך וסליחה אם השתמעה מדבריי הכללה יותר גורפת ממה שבאמת כיוונתי.

עצם זה שזה תמיד עבד לך? זה חשוד בעיניי.
אין סיבה שזה יהיה חשוד. הלקוחות שלי מהוות קבוצה מאוד ברורה ויוצרות קיצוץ תחום סטטיסטי שבו דבר כזה צפוי לגמרי להתרחש. יש לנו כמעט אפריורית שפה משותפת ומידה לא מבוטלת של דימיון ולכן יש דברים שעובדים לי תמיד וזה אחד מהם.
שימי לב גם לאיכות של התשובה. זה שעולה תשובה תמיד לא אומר שהיא באותה האיכות. זה אומר שיש משהו בתרגיל שמאפשר לתשובה כלשהי לעלות, בעוד שרגע לפני זה היה נדמה שאין בכלל תשובה. לפעמים זו תשובה ששווה זהב ולפעמים היא שווה מעט מאוד ונזרקת הלאה די מהר.
אבל יש כוח לא מבוטל בלמידה שגם במצבים שבהם נראה שאין לי תשובה בעצם יש לי אחת. יש לי קצה חוט להיאחז בו ולהמשיך ממנו הלאה להעמקה או למשהו אחר.
אישה_במסע*
הודעות: 5515
הצטרפות: 29 מרץ 2012, 10:55

עזרה וסיוע

שליחה על ידי אישה_במסע* »

אחת מהן, כפי שגיליתי לאחרונה להפתעתי מהרצאותיו ומספרו של ד"ר ברוס ליפטון
אה... למיטב הבנתי, זה די סותר את כל הקונצנזוס המדעי שקיים כיום. כלומר, זה פסבדו מדע.

זה לדעתי כשחלקים שונים של האדם מושכים כל אחד לכיוון אחר...
לדעתי זו הגדרה טובה לבלבול.


זה עובד מול מישהו אחר שמסוגל לבטא חמימות כלפייך ושיש לו גם כישורים מסוימים
ואוו, זה מסביר הכל! ואשכרה הופך את המשפט של צילי להגיוני בעיניי. (אבל, לדעתי זה אומר שצילי מעריכה בהערכת חסר חזקה את הכישורים שלה...)

וסליחה אם השתמעה מדבריי הכללה יותר גורפת ממה שבאמת כיוונתי.
תודה @}

ההסבר שלך בנוגע לקבוצה הופך את זה להגיוני (למרות שאני אוהבת את ההסבר של בשמת יותר - הוא שם דגש על כישורים לא מילוליים ושהחברה שלנו כרגע מתקשה מאוד לכמת, אבל שיוצרים הבדל משמעותי.)
אבל בעוד שרגע לפני זה היה נדמה שאין בכלל תשובה - זה מצב שלא חשבתי עליו, כי אף פעם לא חוויתי אותו. אני מתכוונת, אני תמיד יכולה לחשוב על תשובה. היא עלולה להיות גרועה, אבל תמיד תהיה תשובה. כשאני מבולבלת הבעיה שיש כמה, או שאף אחת מהתשובות לא עומדת באיזשהו רף שהצבתי.

כך שזה יש כוח לא מבוטל בלמידה שגם במצבים שבהם נראה שאין לי תשובה לא משהו שחשבתי עליו. או שאני יכולה לתת עליו איזשהן מחשבות שוות התייחסות. רק לשים לב לחוויה זרה לי.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

עזרה וסיוע

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

_האדם הנותן יהיה, בדרך כלל, בגלל שזו דרכו בחיים, די מיומן בהערכת דרכי התקשרות אפקטיביים שונים ומגוונים
וכשהוא רק מתחיל? איך הוא יהיה מיומן אז?_
בניסיון שלי, אנשים שזו דרכם בחיים די נולדו ככה..
אישה_במסע*
הודעות: 5515
הצטרפות: 29 מרץ 2012, 10:55

עזרה וסיוע

שליחה על ידי אישה_במסע* »

בניסיון שלי, אנשים שזו דרכם בחיים די נולדו ככה..
הזכיר לי מייד את המאמר של סאלוש על מחמאות לילדים

שני ציטוטים מתוכו:
יש פה משהו עמוק, ולא רק סמנטיקה. יש שתי תפיסות בסיסיות שונות לאנשים. דואק קוראת להן התפיסה המקובעת, והתפיסה המתפתחת. אנשים שמחזיקים בתפיסה המקובעת, מאמינים שהישגים נובעים מתכונות אופי. מחוכמה. מכריזמה. מאומץ. אי אפשר לפתח את התכונות הללו, רק להוולד איתן
אנשים שמחזיקים בתפיסה המתפתחת מאמינים בהתפתחות, בפיתוח כישורים. הם רוצים לבנות את עצמם ואת ההישגים שלהם.


ואני באמת לא מבינה מאיפה באה כל ההתנגדות הזו. אנחנו (אני לפחות) רוצות להבין אנשים טוב יותר ולתקשר איתם טוב יותר. ואנחנו לומדות פה איך לעשות את זה טוב יותר. מה מעורר התנגדות ברעיון הזה? (שואלת בחוסר הבנה מוחלט וטוטלי)
ציל_צול*
הודעות: 4588
הצטרפות: 19 יוני 2008, 11:17

עזרה וסיוע

שליחה על ידי ציל_צול* »

בניסיון שלי, אנשים שזו דרכם בחיים די נולדו ככה..
מעניין. האנשים שאני מכירה שמסייעים... אין לי מושג איך הם נולדו...

זה פסבדו מדע
לא מכירה את החומרים, אבל לפעמים מה שנראה כמו פסבדו-מדע זה פשוט מדע שעוד לא התגלה. זה נשמע לי קצת כמו התקשורת בין פטריות ולא נראה לי מופרך בכלל...

צילי מעריכה בהערכת חסר חזקה את הכישורים שלה...
לא חושבת. אני יודעת שיש לי כישורים להדגים, "לדגמן", דבר כזה, באופן שיגרום למי שמולי להצליח יחסית בקלות לתת את זה אחר כך - לעצמה. אז בהתחלה אולי צריך קול חיצוני מיומן ואכפתי באמת, ואחר כך אפשר לעשות את זה לבד. קצת כמו עם השאלה "מה את צריכה?"
תראי, הדבר שאני עושה הכי טוב הוא לעזור לאנשים לטפח בתוכם דיאלוג פנימי פורה ובונה. אם הייתי מאמינה שתמיד הם יצטרכו אותי כדי לנהל את הדיאלוג הזה הייתי נאלצת ללמד משהו אחר לגמרי...

כשאני מבולבלת הבעיה שיש כמה, או שאף אחת מהתשובות לא עומדת באיזשהו רף שהצבתי
ההנחות שלי במקרים כאלה, שאולי לא מתאימות לך, הן שכמעט תמיד יש תשובה אחת שמבקשת תשומת לב יותר מאחרות ולכן שווה להתעכב עליה ראשונה וזה מתיר את תחושת הבלבול, או במקרה האחר - להוריד את הסף.
ומשהו חשוב אחר - לי אישית אין שום דבר נגד מצבים שבהם אין לנו תשובה. זו אפילו מיומנות חשובה מאוד בעיניי, להישאר עם שאלות פתוחות, להישאר עם כמה תשובות וכו'
אני פשוט לא קוראת לזה בלבול. אני קוראת לזה אי ידיעה אם לא יודעים, או קושי לקבל החלטה (אם יש כמה תשובות) או שמות אחרים שבעיניי מתארים את המצבים הללו בצורה יותר מועילה להמשך.
אבל כאמור, אם זה לא משרת אותך או לא מדבר את החוויה שלך אז אין טעם להמשיך את הדיון. זו היתה אמירה כמעט אגבית שלי במקור.
אישה_במסע*
הודעות: 5515
הצטרפות: 29 מרץ 2012, 10:55

עזרה וסיוע

שליחה על ידי אישה_במסע* »

אבל לפעמים מה שנראה כמו פסבדו-מדע זה פשוט מדע שעוד לא התגלה
מדע מבחינתי זה דברים שהתגלו ונכונותם נבדקה בשיטה המדעית. פסבדו מדע זה דברים שלא נבדקו ככה אבל מנסים להתהדר ביוקרה ובאמון שהמדע רכש. בעיני - זה לא הוגן.


אז בהתחלה אולי צריך קול חיצוני מיומן ואכפתי באמת, ואחר כך אפשר לעשות את זה לבד.
כמו מתמטיקה. כל הרעיון בלימוד מתמטיקה זה שאחר כך התלמידה תוכל לעשות משהו-מתמטי לבד. אבל החברה שלנו (למרות החס הלא משהו למורים) לא נוטה להעריך הערכת חסר כמה מתמטיקה קשה וכמה היכולת ללמד מתמטיקה ראויה להערכה.

אני פשוט לא קוראת לזה בלבול. אני קוראת לזה אי ידיעה
אי ידיעה זה בלבול שהשלמתי איתו. אבל בעיקר - מבחינתי בלבול מתאר חוויה. אני קודם מחפשת מילים שמתאימות לחוויה שלי ורק אחר כך מה שמשרת או לא משרת אותי.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

עזרה וסיוע

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

מעניין. האנשים שאני מכירה שמסייעים... אין לי מושג איך הם נולדו...
הכוונה שלי היא, שלפי הניסיון שלי, אנשים שנמשכים למצבי סיוע היו גם ילדים-מטפלים ברמה זו או אחרת, בגלל קשיים במשפחה או משהו אחר. הנטיה הזו הולכת איתם מילדות.
לא התכוונתי שהם נולדו עם גנים כאלה.
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

עזרה וסיוע

שליחה על ידי בשמת_א* »

זה די סותר את כל הקונצנזוס המדעי שקיים כיום. כלומר, זה פסבדו מדע.
איך קפצת מזה שזה "סותר את הקונצנזוס המדעי שקיים כיום" ל"זה פסבדו מדע"??! איך???!!! ועוד באתר באופן טבעי?
זה פשוט חוד החנית של המדע כיום. הוא מסתמך על המחקרים המדעיים העדכניים ביותר. אלה שעדיין לא הגיעו למי ששולטים ב"קונצנזוס המדעי".
ואם את רוצה להבין את יחסי הכוח הקובעים את ה"קונצנזוס המדעי", ואת העובדה שאין להם שום קשר למחקר המדעי דה פקטו, אני לא יודעת מה לשלוח אותך לקרוא קודם - על חיי גליליאו גליליי או את "המבנה של מהפכות מדעיות" מאת תומס קון.


_זה עובד מול מישהו אחר שמסוגל לבטא חמימות כלפייך ושיש לו גם כישורים מסוימים
ואוו, זה מסביר הכל! ואשכרה הופך את המשפט של צילי להגיוני בעיניי. (אבל, לדעתי זה אומר שצילי מעריכה בהערכת חסר חזקה את הכישורים שלה...)_
אני לגמרי מסכימה שצילי מעריכה בהערכת חסר חזקה את הכישורים שלה, ואני מתריעה על זה כבר שנים.
איך קוראים לניסוי הזה שאם תפתחי את הקופסא ייכנס לשם אור ואז לא תוכלי לראות מה קורה בה בחושך?
ציל צול, יש דברים שאת לא יכולה לראות כי את זו שרואה אותם, וברגע ש את רואה אותם, את כבר שם . את לא לוקחת בחשבון שאת הפקטור, בה"א הידיעה, שמשנה את הסיטואציה.

אם הייתי מאמינה שתמיד הם יצטרכו אותי כדי לנהל את הדיאלוג הזה הייתי נאלצת ללמד משהו אחר לגמרי...
למה? מה כל כך קשה לך להבין שאחרי שהתנעת תהליך כזה, והדגמת פעמים אחדות, אז מישהי שנמצאת איתך בקשר מסוגלת להפנים אותך כקול פנימי ואת ההדגמה הספציפית שלך איתה כמשאב פנימי ולהמשיך בעצמה?

כשאני מבולבלת הבעיה שיש כמה, או שאף אחת מהתשובות לא עומדת באיזשהו רף שהצבתי.
אה, לזה אני קוראת "אין תשובה".
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

עזרה וסיוע

שליחה על ידי בשמת_א* »

לפי הניסיון שלי, אנשים שנמשכים למצבי סיוע היו גם ילדים-מטפלים ברמה זו או אחרת, בגלל קשיים במשפחה או משהו אחר. הנטיה הזו הולכת איתם מילדות.
אני מסכימה שזה נושא מעניין למחקר. גם אני אינטואיטיבית ואנקדוטלית מזהה את התופעה הזאת אבל לא הייתי מכלילה באופן גורף שכל מי שנמשך למצבי סיוע היה כזה. זה טעון בדיקה (אומרת המדענית שבי).
עם זאת, העובדה שיש להם "נטיה מילדות" לסייע לא אומרת בכלל שיש להם כישורים לסייע.
אישה_במסע*
הודעות: 5515
הצטרפות: 29 מרץ 2012, 10:55

עזרה וסיוע

שליחה על ידי אישה_במסע* »

איך קפצת מזה שזה "סותר את הקונצנזוס המדעי שקיים כיום" ל"זה פסבדו מדע"??! איך???!!!
לא קפצתי. הסברתי בדיוק למה זה פסבדו מדע לדעתי. וזה שאת לא רואה את הסיבה ולא מתייחסת אליה, זה בדיוק הסיבה שאני לא רוצה לנהל על זה דיון.

כדי להתחיל אותו בצורה סבירה, הייתי מתחילה מזה שחא התייחסת לטענה שטענתי בכלל, וייחסת לי במקום זה טענה אחרת. ואחר כך הנחת שבגלל שאני לא מסכימה איתך אני לא יודעת כל מיני דברים (שבאמת שצריך פרשנות מרחיקת לכת כדי להניח שאני לא יודעת).

אני לא יכולה לנהל דיון אם לא מצליחה לקרוא את מה שאני כותבת ומייחסת לי אנשי קש במקום. אני לא יכולה לנהל דיון אם את מניחה שאי הסכמה שלי איתך גוררת חוסר ידע, ולא, במקרה, שאני מכירה את המידע שאת מכירה והגעתי למסקנות אחרות. במילים אחרות, אני לא יכולה לנהל דיון אם אישה במסע שאת קוראת ומגיבה אליה ומניחה עליה דברים רחוקה מידי ממה שבאמת כתבתי (בגלל מעורבות רגשית).


איך קוראים לניסוי הזה שאם תפתחי את הקופסא ייכנס לשם אור ואז לא תוכלי לראות מה קורה בה בחושך?
אני לא יודעת על איזה ניסוי את מדברת. אני חושבת דווקא על כל המקרים בפיזיקת קוונטים בהם מדידה של משהו דורשת התערבות כלשהי שמשפיעה על המערכת.

אה, לזה אני קוראת "אין תשובה"
גם אני.
ציל_צול*
הודעות: 4588
הצטרפות: 19 יוני 2008, 11:17

עזרה וסיוע

שליחה על ידי ציל_צול* »

אנשים שנמשכים למצבי סיוע היו גם ילדים-מטפלים ברמה זו או אחרת, בגלל קשיים במשפחה או משהו אחר
לא אני...

מה כל כך קשה לך להבין שאחרי שהתנעת תהליך כזה, והדגמת פעמים אחדות, אז מישהי שנמצאת איתך בקשר מסוגלת להפנים אותך כקול פנימי ואת ההדגמה הספציפית שלך איתה כמשאב פנימי ולהמשיך בעצמה?
לא יודעת מה מקור אי ההבנה בניסוח שלי אבל בדיוק לזה התכוונתי. בגלל שאני מאמינה שדברים כאלה יכולים להילמד מהדגמה חווייתית, או מחוויה הדגמתית, אני עושה מה שאני עושה. מדגימה שוב ושוב, עד שאפשר להשתמש בקול שלי גם בהיעדרי. והכי יפה, כאשר זה כבר נהיה ממש הקול שלה...
במעבה_הפרדסים*
הודעות: 168
הצטרפות: 27 ספטמבר 2016, 06:11
דף אישי: הדף האישי של במעבה_הפרדסים*

עזרה וסיוע

שליחה על ידי במעבה_הפרדסים* »

מתלבטת באיזה נושא. אשמח לחשוב אתכן ביחד.

סיטואציה שאני רואה שקורית הרבה במצבים של ייעוץ חברי, הייתי בה בעצמי כמה וכמה פעמים, משני צדי המתרס - ועוד הרבה יותר פעמים מזה כצופה מהצד:
אישה א' פורשת את שלל לבטיה אל מול איזה אישו שקשה לה מאוד להתמודדות, אישה ב' שבאה לעזור אומרת שבשבילה זה בכלל לא אישו.
אני בכוונה כותבת הכי בכלליות שאני יכולה, כי זה יכול להיות בכל תחום של החיים. אבל אנסה לתת כמה דוגמאות, כדי שיהיה אפשר להיאחז במשהו ולדון:

למשל, אישה מסתובבת סביב הזנב בדאגות שלה מאיך וכמה הילדים שלה אוכלים, עמוק בלופ של חרדה, ואחרת אומרת - האמת שלי אין מושג כמה הם אוכלים. אני רואה שהם חיים ושמחים אז כנראה שהם אוכלים מספיק. לא רואה שום סיבה לנהל מעקב מעבר לזה.
או למשל, אישה מתה מפחד שהרופאה תעשה לה בדיקה וגינלית בהריון, היא כ"כ לא סובלת בדיקות וגינליות, אבל מה היא תעשה, איך היא תשכנע את הרופאה, ומה אם הרופאה תתעקש שחייבים... ואחרת עונה לה - אצלי לא היה מצב. בכלל לא הייתה שאלה מה יקרה אם הרופאה תתעקש. אני המחליטה! אם אני לא אעלה למיטה ואתמקם לבדיקה, היא לא תבדוק אותי. ככה פשוט.
נתתי שתי דוגמאות משני תחומים שונים ורחוקים לגמרי, ואתן מוזמנות להוסיף מכל תחום אחר שיש לכן עניין בו. המסר הוא אותו מסר: לא חייבים להסתבך עם זה כל כך כמו שנראה לך, זה יכול להיות לגמרי פשוט.

נקודת המבט האחרת הזאת, שמציגה מציאות פשוטה ונינוחה - האם היא מסייעת או מכשילה? האם היא נותנת נקודת אור, מצביעה על חוף מבטחים, מרגיעה שכל המכשולים הגדולים הם אולי רק תעתוע - או שהיא מקטינה, מחלישה, נותנת תחושת אפסות?
מן הסתם, לפעמים ככה ולפעמים ככה. אבל במה זה תלוי? מה הדרכים להגיש את החוויה הבלתי-מסובכת כך שהיא תתקבל טוב, תשרת את המתייעצת?
מה אתן אומרות?
במעבה_הפרדסים*
הודעות: 168
הצטרפות: 27 ספטמבר 2016, 06:11
דף אישי: הדף האישי של במעבה_הפרדסים*

עזרה וסיוע

שליחה על ידי במעבה_הפרדסים* »

מוסיפה:
על עצמי אני יודעת שכשאני נחשפת במקרה למישהי שלוקחת את החיים פשוט יותר ממני, זה עושה לי טוב. כשאני מבקרת אצלה בבית או פוגשת אותה בגינה עם הילדים, כשאני קוראת דיון שלה עם אחרות בבאופן - אז ההיתקלות בנקודת מבט אחרת יכולה להיות מאוד מרעננת בשבילי. ומרחיבה אופקים.
איפה זה נהיה פחות פשוט? כשאני מעורבת. כשבאתי להתייעץ. כשפרשתי את נבכי נפשי. כשאני כולי חשופה ופגיעה - שם תגובה כזאת יכולה לגמרי להוציא אותי משיווי משקל.
הרבה פעמים, אל מול תגובות כאלה, אני מגלה שנכנסתי למגננה. למין צורך נואש להוכיח לבחורה הטובה שמולי שאם היא הייתה במצבי היא הייתה רואה בעצמה שא' וב' וג' וזה לא כזה פשוט כמו שנראה לה מבחוץ, ודי כבר עם הזחיחות הזאת.
אבל לא תמיד כך. לפעמים זה כן עוזר. ולפעמים זה עוזר אחרי שעובר כמה זמן.

מנסה לפענח מה מבדיל בין המצבים.
במעבה_הפרדסים*
הודעות: 168
הצטרפות: 27 ספטמבר 2016, 06:11
דף אישי: הדף האישי של במעבה_הפרדסים*

עזרה וסיוע

שליחה על ידי במעבה_הפרדסים* »

(ולמרות שהעזתי וכתבתי על עצמי, אני מבקשת שהדיון לא יתמקד בי. באתי לפתוח נושא, ושיתפתי מהחוויה שלי כדי לצקת תוכן לנושא.)
לב_שומע*
הודעות: 1672
הצטרפות: 08 ינואר 2014, 17:19
דף אישי: הדף האישי של לב_שומע*

עזרה וסיוע

שליחה על ידי לב_שומע* »

את שואלת שאלה מאוד מאוד טובה. (-:
אישית אני גם מזדהה עם המקום האישי שאת מתארת. (-:

מחשבות:
אם זו שבתפקיד המסייעת כרגע מזהה שזו הסיטואציה , כלומר ניסיונה עשוי להתקבל בברכה אך לא באופן ישיר מידי, אז אפשר:
  1. להשתמש במילים ובביטויים שיש בהם הרחקה: במקום - אצלי זה ככה פשוט, משהו כמו: אצלך זה בטח אחרת, אם תרצי יכולה לספר לך איך אני חווה את הדברים ואולי זו זווית אחרת.
לשחק עם הגופים. לנסות לעבור לגוף שלישי, על שתי אחרות היפותטיות.
  1. להשתמש בשאלה, בבקשת רשות: למשל - זה באמת נשמע נורא קשה.
נראה לך יתאים לך לשמוע זווית אחרת, איך זה אצל אחרים, נגיד אצלי? אנחנו שונות אבל אולי בחלק מזה יתאים לך להשתמש אם בא לך.
  1. זו שמתייעצת, לרוב נורא עסוקה בלהוכיח שאצלה זה אחרת , בהינתן נסיבות כאלה וכאלה.
וזה ממש מעייף (-: את שני הצדדים.
כבוד עמוק לנסיבות פנימיות, למערכת אילוצים פנימית, לא פחות מלמערכת אילוצים חיצונית, יכול לשחרר את זה.
הנחת השוויון, שתינו שוות גם אם לך יש מערכת אילוצים פנימית שמבקשת להילקח בחשבון ולי אין את הנושא הזה, משחררת המון אנרגיה.

כי תכלס מה רוצה המתייעצת? לקבל עזרה בלי להרגיש נחותה כתוצאה מהסיטואציה. (איך לה כל כך פשוט משהו שלי כל כך מורכב).

לצערי אין לי רשימת רעיונות למתייעצת (-:
טלי_ב*
הודעות: 1664
הצטרפות: 12 נובמבר 2012, 12:07
דף אישי: הדף האישי של טלי_ב*

עזרה וסיוע

שליחה על ידי טלי_ב* »

הגדרת ממש יפה משהו שהפריע גם לי והיה לי קשה להסביר מה בעצם הפריע.
אני ממש מסכימה עם הגדרת הבעיה.
בנוסף למה שלב כתבה, לא תמיד יש כבוד והכרה גם לנסיבות החיצוניות השונות. זה קורה לדעתי מכל מיני סיבות. לפעמים המייעצת פשוט מאוד רוצה לעזור וזה מה שיש לה להציע, אז היא מעדיפה להאמין שזה מתאים גם למתייעצת.
והרבה פעמים ניסיון החיים הוא כל כך שונה שקשה להבין סיטואציות של אחרים.
לפעמים המייעצת פשוט שבויה הרשימה מסוימת. אם ללכת על דוגמת האוכל, אז היא יודעת הרבה פעמים הלחץ של ההורה הוא זה שמבין את מעגל הקסמים של הקושי סביב אוכל ולכן בטוחה שזה מה שיש לה מול העיניים. בעוד שבחלק מהמקרים, קורה בעצם משהו אחר.

אני יכולה לומר מה אני כמתייעצת עושה עם זה - אני קודם כל מזכירה לעצמי שאני פה קודם כל בשבילי ואני פה במרכז (מבחינתי כמובן) ולכן מותר לי לדחות כיוונים לא מועילים גם בלי הסבר (קודם כל לעצמי. אני לא חייבת לנמק אפילו לעצמי למה זה לא מתאים).
לפעמים אני יודעת שיש פה שוני שהשנייה לא לוקחת בחשבון, כלומר מבינה היטב למה זה לא מתאים, ואז מזכירה לעצמי שאני לא חייבת לשכנע גם אותה. ואני ממש מזכירה לעצמי שדווקא אם אני ממש ממש צודקת זה עלול סתם להרוס למישהי משהו שעובד לה היטב כי עכשיו חוררתי בו כל מיני חורים בלי שהיא ביקשה בכלל. כלומר, מנסה להתחבר לצד המפרגן שלי ששמח בשבילה.
והכי מועיל, אני בודקת עם עצמי אם אני לא יכולה במקרה לאמץ משהו חלקי מהפשטות הזו, גם אם המכלול לא מתאים.
ציל_צול*
הודעות: 4588
הצטרפות: 19 יוני 2008, 11:17

עזרה וסיוע

שליחה על ידי ציל_צול* »

להוכיח לבחורה הטובה שמולי שאם היא הייתה במצבי היא הייתה רואה בעצמה שא' וב' וג' וזה לא כזה פשוט כמו שנראה לה מבחוץ
אולי יעזור במקרים כאלה (שאני באמת מאמינה שרבות מאיתנו שותפות להן וזו לא אמירה אישית אליך, פרדסית) להגיד את זה לעצמנו במקום לה.
כלומר, לשמוע את הדבר הזה ולהגיד לעצמי - אוקי, אלו החיים שלה, אבל אם היא היתה בנסיבות שלי הרוב או הכל היה עובד לה אחרת. ולעצור שם.
קודם כל כי זו האמת. אין לנו קבוצת ביקורת עליה, ולו הנסיבות שלה היו שונות סביר שדברים היו אחרת. כמה ומה אחרת? אין לדעת, אבל אחרת.
ואולי זה מספיק? לדעת שבנסיבות חיים אחרות זה היה אחרת ולכן זה שזה אחרת אצלי זה פשוט סביר והגיוני?
כלומר, לא צריך לשכנע אותה, אלא את עצמי, שמה שקורה לי הוא בסדר...

וטלי, מאוד התחברתי לכל מה שכתבת. אני אוהבת לקבל השראה מאחרות. לפעמים אני ממש דוחה אותה ברמה הפרקטית אבל כן מסכימה להישאר עם ההשראה עצמה שאולי תתאים בימים אחרים.
תפילה_לאם
הודעות: 3285
הצטרפות: 10 אוקטובר 2012, 21:28
דף אישי: הדף האישי של תפילה_לאם

עזרה וסיוע

שליחה על ידי תפילה_לאם »

מנסה לפענח מה מבדיל בין המצבים.
אולי מידת הפנִיוּת שלנו לאמץ כיוון חשיבה שונה ואפילו מנוגד; התנסויות קודמות שלנו בהתייחסות "פשוטה" להיבטים שונים (בייחוד אם לפני כן ראינו אותם אחרת) וההפרש הסובייקטיבי שאנחנו מודדות בין עומק שקיעתנו בבוץ לבין הקרקע המוצקה המוצעת לנו.
ובקיצור, נראה לי שיהיה קשה למצוא הבדל קבוע, קריטריון מוחלט.
לכן יפה בעיניי מה שכותבות החברות: איך להתנהל בכל אחד מהתפקידים בשיחה.
עבורי הרבה פעמים שיחות ממין זה הן לצורך הוצאת קיטור, ולא תמיד אני מצפה לעצות אלא לאוזן קשבת ולתגובות של הערכה על הקשיים שאני מתמודדת אִתם או להזדהות. רק שעם הזמן אני מגלה שהוונטילציה הזאת לרוב לא מקלה בכלל, אולי רק באופן רגעי. הכיוונים שהציעו מעליי נראים מועילים הרבה יותר. אני רק תוהה אם הייתי מסוגלת לפעול לפיהם כשאני מוטרדת או נסערת.
קור_את*
הודעות: 1290
הצטרפות: 26 ספטמבר 2006, 16:53
דף אישי: הדף האישי של קור_את*

עזרה וסיוע

שליחה על ידי קור_את* »

_איפה זה נהיה פחות פשוט? כשאני מעורבת. כשבאתי להתייעץ. כשפרשתי את נבכי נפשי. כשאני כולי חשופה ופגיעה - שם תגובה כזאת יכולה לגמרי להוציא אותי משיווי משקל.
הרבה פעמים, אל מול תגובות כאלה, אני מגלה שנכנסתי למגננה. למין צורך נואש להוכיח לבחורה הטובה שמולי שאם היא הייתה במצבי היא הייתה רואה בעצמה שא' וב' וג' וזה לא כזה פשוט כמו שנראה לה מבחוץ, ודי כבר עם הזחיחות הזאת._

אותי זה יכול להוציא מין הדעת כשהבעיה עדיין נוכחת. אבל ממש. בכלל, כל הקטנה של בעיה, כל "תרגיעי" וכדומה יוצרים אצלי הגברה של המצוקה..

עם זאת, באופן כללי בחיים, כשהבעיה לא ממש נוכחת, או כשאני חושבת ביני לבין עצמי, אז גם אני:


שכשאני נחשפת במקרה למישהי שלוקחת את החיים פשוט יותר ממני, זה עושה לי טוב. כשאני מבקרת אצלה בבית או פוגשת אותה בגינה עם הילדים, כשאני קוראת דיון שלה עם אחרות בבאופן - אז ההיתקלות בנקודת מבט אחרת יכולה להיות מאוד מרעננת בשבילי. ומרחיבה אופקים
קור_את*
הודעות: 1290
הצטרפות: 26 ספטמבר 2006, 16:53
דף אישי: הדף האישי של קור_את*

עזרה וסיוע

שליחה על ידי קור_את* »

מה שאני עושה עם חברות זה מראה הבנה של המצב ונמנעת לחלוטין מלאפיין את הדרגה של החומרה שלו. במקביל, אני מראה דרכים להתמודד, או מעודדת שהמצב ישתפר אם אני חושבת שאכן כך יקרה וכו'.
למ*
הודעות: 268
הצטרפות: 05 מאי 2010, 12:33

עזרה וסיוע

שליחה על ידי למ* »

אני מאד אוהבת כשמישהי מציגה נקודה שמפריעה לי כ"נון אישיו"
לפעמים משפט (בסגנון של יונת או צילי ) יכולים לתת שקט או השראה .

מתי זה לא כיף ? אולי כשהאדם האחר בא ממקום של יהירות ? או כשהשומעת עמוסה. למרות שגם אז יכולה לחשוב על זה לאחר מכן.

כיף - כשיש למישהו אותה סיטואציה אבל צוחק עליה או לא מתייחס וכדו.
שירה*
הודעות: 718
הצטרפות: 16 יולי 2001, 22:53

עזרה וסיוע

שליחה על ידי שירה* »

אחד הדברים התומכים ביותר שהופנו כלפיי אי פעם, נכתב לי בידי תמרוש רוש בדף התמיכה שפתחתי פה מזמן - הגיע זמן גמילה הלב דופק חזק{{}}. שם, אחרי שסיפרתי כמה כמה כמה אני מפחדת לגמול את הילדון שלי (תכלס - את עצמי) מחיתולים, תמרוש סיפרה סיפור מרטיט משל עצמה, בתחום אחר לחלוטין, וסיכמה אותו במילים האלה -
_מה אני מנסה להגיד? שלא משנה כמה מוזרים ומגוחכים וחסרי הסבר יכולים להיראות הקבעונות והפחדים שלנו - יש להם הסבר.
וגם אם אי אפשר לראות או להבין את ההקשר והסיבה שלהם - עדיין אפשר לכבד אותם, ולאהוב אותם{{}}.
כי בדרך כלל הם תוצר של אהבה. אהבה שעלתה על שרטון ומחפשת את הדרך בחזרה לים_
זה בדיוק ההפך מלהגיד 'זה לא סיפור'. וזה מה שהייתי ממש ממש צריכה לשמוע.
במעבה_הפרדסים*
הודעות: 168
הצטרפות: 27 ספטמבר 2016, 06:11
דף אישי: הדף האישי של במעבה_הפרדסים*

עזרה וסיוע

שליחה על ידי במעבה_הפרדסים* »

אני קוראת אתכן בצמא :-) אתן כותבות דברים נכונים וחשובים כל כך. אני שמחה שפתחתי את הדיון הזה @}
תודה רבה לב שומע{{}}, את ממש קולעת למטרה, ההצעות שלך נשמעות לי מדויקות, ממש. הייתי מצטטת הכול אם זה לא היה טיפשי מדי (-: לוקחת איתי.
טלי, צילי, השארתן אותי בהתפעלות עמוקה. מצד אחד אני כל כך רוצה לקחת איתי (ומקווה שאכן לוקחת משהו מזה), ומצד שני, כמו תפילה - אני רק תוהה אם הייתי מסוגלת לפעול לפיהם כשאני מוטרדת או נסערת{{}}.
שווה לבדוק. ננסה. נחזור לזה.
תודה קוראת, למ, שירה. הרבה נקודות חשובות.
במעבה_הפרדסים*
הודעות: 168
הצטרפות: 27 ספטמבר 2016, 06:11
דף אישי: הדף האישי של במעבה_הפרדסים*

עזרה וסיוע

שליחה על ידי במעבה_הפרדסים* »

כל "תרגיעי" וכדומה יוצרים אצלי הגברה של המצוקה
חשוב לי לציין שלא התכוונתי לפטרונות נוסח 'תרגיעי' (די ברור לי שעל כגון אלה כולן פה יסכימו ללא פקפוק שלחלוטין אין לזה שום מקום בשיחת תמיכה, וגם לא בשום הקשר אחר), אלא לעדות עצמית - את יודעת, אני רואה את זה אחרת, אצלי העניין הזה נחווה בלי הסיבוך שאת רואה, אולי הוא לא הכרחי?
מיכל_בז*
הודעות: 2179
הצטרפות: 14 יוני 2010, 16:49
דף אישי: הדף האישי של מיכל_בז*

עזרה וסיוע

שליחה על ידי מיכל_בז* »

יש לי חברה כזאת, אני הגדרתי אותה כלקוית אמפטיה. היא לא מצליחה להבין קושי שהיא לא חוותה בעצמה ולכן הסיפורים שלה רק מרגיזים אותי ועוזרים לעיתים רחוקות.
בעדינות_בעדינות*
הודעות: 69
הצטרפות: 20 אוקטובר 2006, 14:20

עזרה וסיוע

שליחה על ידי בעדינות_בעדינות* »

לא יודעת אם קשור ואם לזה התכוונתן, אבל אני אוהבת את מה שיש לברנה בראון להגיד (וזה קצר, בערך שלוש דקות).
https://www.youtube.com/watch?v=kOGSu1KbzM4

"מה ההבדל בין אמפתיה לסימפתיה? אמפתיה, הזדהות רגשית עם האחר, יוצרת קשר בין אנשים, ואילו סימפתיה מבודדת ומנתקת. בסימפתיה יש התבוננות מבחוץ, ממבט-על, מעמדת יתרון, ולעיתים אפילו מתוך התנשאות. באמפתיה, לעומת זאת, יש פגיעוּת, ומעורבות אמפתית אמיתית תיתכן רק אם אנחנו מוכנים להעז להיות במגע עם הפגיעות שלנו עצמנו."
קור_את*
הודעות: 1290
הצטרפות: 26 ספטמבר 2006, 16:53
דף אישי: הדף האישי של קור_את*

עזרה וסיוע

שליחה על ידי קור_את* »

חשוב לי לציין שלא התכוונתי לפטרונות נוסח 'תרגיעי'

כן. באמת לא בחרתי ביטוי טוב. לא התכוונתי לתגובות גסות או פטרוניות. התכוונתי לכל סוג של ניסיון להסביר שמה שעברתי זה לא ביג דיל. זה גורם לי להסביר ביתר שאת שהבעיה היא אכן בעיה. זה לא סותר בכלל ניסיון להראות לי שאפשר להתגבר ושיהיה בסדר וכו'.

יש לי חברה כזאת, אני הגדרתי אותה כלקוית אמפטיה. היא לא מצליחה להבין קושי שהיא לא חוותה בעצמה ולכן הסיפורים שלה רק מרגיזים אותי ועוזרים לעיתים רחוקות.

יש לי אחת כזאת שהיא כן אמפטית, אבל לא מוכנה להודות שלעתים לא מבינים את המצוקה של מקרה שהיא לא חוותה בעצמה. אז יוצא שהיא לפעמים מקטינה את העניין. זה מתיש.

בעדינות, תודה על הקישור!!
ציל_צול*
הודעות: 4588
הצטרפות: 19 יוני 2008, 11:17

עזרה וסיוע

שליחה על ידי ציל_צול* »

סיפור מאתמול.
הקפצתי אורחים לחנות ענקית וישבתי באוטו במגרש החנייה הענקי ועבדתי על איזה מסמך. פתאום אני קולטת בזווית העין אישה שיושבת באוטו לידי ובוכה בוכה בוכה בוכה.
לא יודעת להסביר למה, אבל היה לי ברור שהיא לא מחכה לאף אחד אלא חיפשה מקום לבכות בו בשקט, ושזה לא בכי של אבל אלא של עצבים וכאב בלתי נגמר ממשהו שקורה עכשיו. משהו התחרבש לה לגמרי.
מודה, לא הצלחתי לא לעשות כלום. וכן, אני יודעת שלפעמים מוטב לתת לאנשים פשוט לבכות. אבל בתחושת בטן זה פשוט היה... לא משהו שכדאי להתעלם ממנו.
רציתי ללכת לחנות להביא לה קפה או משהו, אבל לך תדע איך אנשים שותים ומה הם שותים.
רצתי לחנות וקניתי פרחים. אירוסים צהובים. משהו מאוד פשוט וקטן, לא גרנדיוזי.
דפקתי על החלון והיא סילקה אותי עם היד. פתאום קלטתי שהיא מדברת בטלפון. הרמתי את הפרחים כדי להראות לה שלא באתי לנג'ס לה והתכוונתי לשים אותם על המכונית שלה ולהיכנס לשלי.
היא פתחה מייד את החלון, הודתה לי ממש ממש בחום, לקחה את הפרחים וחזרה לטלפון.
נכנסתי לאוטו ולא הסתכלתי עליה יותר. פתאום היא דופקת לי על השמשה. פתחתי את החלון, ובצעד מאוד לא אנגלי היא פתחה לי בעצמה את הדלת ופשוט התנפלה עלי בחיבוק. היה לה אור בעיניים, היא חייכה, והיתה באיזו הודייה גדולה.
אמרתי לה - אני לא יכולה לתקן את זה, אבל לא יכולתי להשאיר אותך לבד עם זה. את תמצאי דרך לתקן את זה בעצמך.
אמרה תודה, חייכה, ונכנסה בחזרה לאוטו.

זה היה מן רגע כזה שהייתי מאוד לא בטוחה בו שאני עושה את הדבר הנכון. מאוד על הקו. ובכל זאת, אני חושבת לי, מול התועלת האפשרית, מה כבר הכי גרוע שיכול לקרות? שהיא תרגיש מעוצבנת. שאני אתרום לעצבים הקשים שיש לה ממילא במקום להקל.
בכל פעם מחדש אני מעדיפה את הסיכון על פני להימנע מלעשות משהו. וידעתי שסתם לשאול מה שלומה או להראות אמפטיה פשוט לא יתאים. שצריך מחווה קטנה של קירבה וזהו.
לעתים מאוד מאוד נדירות זה לא עבד לי אז אני ממשיכה לנסות.
קרן_שמש_צהובה*
הודעות: 538
הצטרפות: 15 מאי 2016, 13:57
דף אישי: הדף האישי של קרן_שמש_צהובה*

עזרה וסיוע

שליחה על ידי קרן_שמש_צהובה* »

@} @} @}
איזה סיפור יפה

צילי, אני ממש אוהבת לקרוא את הסיפורים שלך, הם מעוררי השראה
ממש מעלים רעיונות
לאט לאט הם ישקעו לי בתודעה ויהיו זמינים בעבורי בשעת מצוקה
אני ממש רואה את זה קורה לי מול העיניים
מדהימה שכמותך
@}
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

עזרה וסיוע

שליחה על ידי בשמת_א* »

וואו צילי. זכית |L|
מיכל*
הודעות: 1270
הצטרפות: 09 אוקטובר 2001, 17:11

עזרה וסיוע

שליחה על ידי מיכל* »

כל הכבוד לך! חייבת לשתף במשהו - לפני המון שנים, אחרי שהשתחררתי מהצבא, עבדתי במלצרות. הייתי איומה בזה ופוטרתי. מיד אחרי שפוטרתי ישבתי בתחנת האוטובוס ומיררתי בבכי. אישה נחמדה נחמדה התקרבה אליי ונתנה לי סוכריה צהובה (אני לא זוכרת אם אמרה משהו, אולי רק "בבקשה" או "אל תדאגי"), ומיד הכול היה בסדר. לעולם לא אשכח את החסד הזה ואת המתיקות והטוב. הזיכרון הזה מלווה אותי הרבה שנים, בעיקר בתקופות קשות. אפילו חלמתי פעם שהסוכריה הצהובה הזאת הפכה לשמש מאירה... (וגם הפרחים שאת נתת היו צהובים...) אולי נדמה לך שעשית מעשה קטן אבל עשית מעשה כל כך חשוב.
מיכל*
הודעות: 1270
הצטרפות: 09 אוקטובר 2001, 17:11

עזרה וסיוע

שליחה על ידי מיכל* »

ונזכרתי בעוד משהו שקראתי פעם בעיתון על האנשים שמתאבדים בקפיצה מהגולדן גייט בסן פרנסיסקו. משפחתו של אחד האנשים שהתאבדו שם מצאה את יומנו. המשפט האחרון ביומן היה (מצטטת מהזיכרון) - אני הולך עכשיו לקפוץ מהגשר. אם אחד האנשים שאפגוש בדרך יחייך אליי - לא אקפוץ.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

עזרה וסיוע

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

לאן נעלם הדף של "שיתוף ותמיכה?" מאוד חסר!
ציל_צול*
הודעות: 4588
הצטרפות: 19 יוני 2008, 11:17

עזרה וסיוע

שליחה על ידי ציל_צול* »

תודה על החיזוקים!
מיכל, ממש אהבתי את הסיפור שלך. עושה חשק... לעשות :-)
ומדהים שביום שכתבת את זה אני ביקרתי במקום שידוע בתור מזמין התאבדויות (הצוקים המפורסמים של ברייטון) וחשבתי לי כמה אפשר היה למנוע אם מישהו שם היה יושב ומחייך אל העוברים והשבים ומוודא בכך שכולם באמת גם ישובו...

עוד משהו קטן מהיום, ועל איך לפעמים תקשורת היא סוג של סיוע בלי שבכלל עולה בקשה למשהו.

רכבת. באלכסון אבא וילד. האבא בנייד, הילד תובעני, הילד מתחיל להרים רעש, האבא מתעצבן ועונה לו לא יפה.
אני מסתכלת, בלי להתכוון. מחייכת, אבל קולטת שהאבא מרגיש שהוא "נתפש".
באסה לי, כי המחשבה שהיתה לי היא - לכולנו יש ימים כאלה. אבל ממש חשתי איך זה לא עבר אליו.

הוא בחר "להתיישר". זנח את הטלפון ונפנה לילד בכל מאודו בצורה כל כך, אבל כל כך יפה. ציירו, והתעסקו במנדלות, והיו קרובים בגוף, והילד התרפק עליו בכזו נעימות. היה ממש מרגש לראות.
לפני שירדתי נעצרתי ליד האבא ואמרתי לו - הדינמיקה ביניכם... כמה יפה ומרגשת היא.
ולאבא זרחו העיניים והוא חייך חיוך ענק ואמר תודה רבה.
וחשבתי לי שכל כך הרבה הורים עושים דברים כל כך מופלאים ואף אחד לא נעצר לפרגן להם מכל הלב.
ולפעמים להתעכב על זה זה ממש נחוץ. גם לי. אז אני נותנת לאחרים כשאני יכולה.
זרח_הפרח*
הודעות: 529
הצטרפות: 20 מרץ 2010, 20:33
דף אישי: הדף האישי של זרח_הפרח*

עזרה וסיוע

שליחה על ידי זרח_הפרח* »

איזה כייף לקרוא אתכן, מעורר השראה ממש.

גם אצלי אחד קצר:
אמא (שאנחנו מכירים) עם שני בנים. משחקייה קטנה. קצת מתחילים להתפרע, היא קוראת לאחד הבנים אליה. הוא מגיע, היא לוקחת אותו הצידה לדבר.
גומרים לדבר, היא נראית קצת מבואסת, ואני מלאת התפעלות (באמת!) אומרת לה איזה כייף שמתוך כל הבלגן שיש פה את קראת לו והוא פשוט בא בלי עניינים. אנחנו עדיין עובדים על זה אצלנו.
והיא מייד זורחת, היא לא שמה לב לזה. באמת, פעם זה לא היה ככה, והנה הוא פשוט בא כשהיא קראה לו. ובאמת יש שיפורים קטנים, ותודה שאמרתי לה.
ציל_צול*
הודעות: 4588
הצטרפות: 19 יוני 2008, 11:17

עזרה וסיוע

שליחה על ידי ציל_צול* »

אין כמו לפרגן בפשטות ובכנות. בחיי שהמון פעמים זו העזרה והסיוע הכי גדולים שאפשר לתת לאנשים בכלל ולהורים בפרט.
במעבה_הפרדסים*
הודעות: 168
הצטרפות: 27 ספטמבר 2016, 06:11
דף אישי: הדף האישי של במעבה_הפרדסים*

עזרה וסיוע

שליחה על ידי במעבה_הפרדסים* »

אבל בתחושת בטן זה פשוט היה
אתן יודעות? אני חושבת שזה לב העניין.
אלף פעם כבר שברנו פה את הראש איך מפענחים את השני, אם הוא כן או לא זקוק להתערבותנו עכשיו, וכמה, ואיך.
אבל אני חושבת - וקצת מתוסכלת מזה - שבלי סוג האינטאיציה המדויק הזה, שיש לך, צילי - היכולת שלנו לפענח די אפסית. וכשהאינטואיציה הזאת קיימת, היא לרוב תצדק.
כשאני שואלת את עצמי אם כרגע נכון או לא נכון שאתערב - אני לא מרגישה איזו תחושת בטן, איזה ביטחון פנימי.
כלפי פנים יש לי אינטואיציה חזקה, ואני סומכת על מה שאני מרגישה שיעשה לי טוב (בגוף, בנפש, בפרנסה, בכל דבר). כלפי חוץ, ביחס לאנשים אחרים ומה שייטיב איתם, אני לא מרגישה שיש לי אינטואיציה כזאת :-/
במעבה_הפרדסים*
הודעות: 168
הצטרפות: 27 ספטמבר 2016, 06:11
דף אישי: הדף האישי של במעבה_הפרדסים*

עזרה וסיוע

שליחה על ידי במעבה_הפרדסים* »

חוץ מזה, מניחה פה קטע שבמקור כתבתי בדף של צילי:

לפני כמה ימים ראיתי קרוב משפחה מבוגר שלי עוזר לאישה ברחוב.
היא הייתה תקועה עם הילד שלה בהתמודדות לא פשוטה. משהו הסתבך להם שם מאוד.
הקרוב שלי ניגש והציע את עזרתו. אחרי שקיבל הסכמה גם מהאמא וגם מהילד, פתר להם את הבעיה. בקלות ובחינניות.
כשהצטרף אלינו בחזרה סיפר שמקרוב ראה שהבעיה הייתה קשה יותר משהיה נדמה לו בהתחלה, ושלצורך הפתרון נדרש גם כוח פיזי רב שבבירור לא היה לאמא. לא הייתה לה דרך לפתור את הבעיה לבד. הוא היה ממש מוטרד מזה: "למה היא לא ביקשה עזרה??" דבר שגדול עליה להתמודד לבד, יש עוד אנשים באזור, למה היא לא פונה ונעזרת?
אני ועוד כמה מהנוכחות ניסינו קצת לספר לו על אי-אלו עניינים שחוסמים אמא מלפנות לעזרת זרים בהתמודדות עם בנה, מבחינתו זה היה בלתי מובן לחלוטין. בתפיסה שלו - אנשים אמורים לעזור זה לזה. לעזור ולהיעזר בכל דבר שצריך. אחד תקוע, לשני יש ארגז כלים - איפה הבעיה?
זה היה ממש מקסים בעיניי לראות איך הוא חי את התפיסה הזאת. לא יודעת אם הייתי מאמצת אותה ככה בדיוק כמו שהיא, אבל זה מעורר קנאה.
למ*
הודעות: 268
הצטרפות: 05 מאי 2010, 12:33

עזרה וסיוע

שליחה על ידי למ* »

צ'ילי את כל כך צודקת במיוחד לגבי הורים

עד היום זוכרת את הקופאית שהתפעלה מהתנהלותי עם הילדים ואת השומר בחניון של הקונסרבטוריון שקרא לי אמא אווזה בגלל שהגעתי עם הילדים פעמים בשבוע
ואיזו אישה ברחוב שעצרה לומר לי איזה יופי שהראיתי לבת שלי את השמים עם העננים היפים כי ככה גם היא הסתכלה וראתה

הזיכרון שלי לא משהו אבל אלו זכרונות ככ מחזקים למרות שעברו הרבה שנים.

בגידול ילד יש רגעים קשים וחיזוק כזה נותן הרבה כח.

תודה על התזכורת להעביר את זה הלאה.
ציל_צול*
הודעות: 4588
הצטרפות: 19 יוני 2008, 11:17

עזרה וסיוע

שליחה על ידי ציל_צול* »

סיפור משבת. נסעתי עם בתי לסופר ענקי בברייטון. במעגל התנועה של הכניסה לעיר אני מסתובבת כמעט 270 מעלות, יוצאת ביציאה וחולפת על פני אוטו מושבת ובחוצה שלו משפחה עם שני פיצים. ילדה בת אולי שלוש ותינוקת על הידיים של אמא. חום אימיים.
גררר... לא יכולה פשוט לנסוע. חזרתי חזרה אחרי שתי כיכרות, העמדתי את הרכב על מעגל התנועה ויצאתי אליהם, חוצה שני כבישים סואנים מאוד. הם נראו אבודים לגמרי.
גלגל מפונצ'ר. הם לא מפה. בדרך לגן החיות. לא רוצים טרמפ לשום מקום, תכף יבוא גרר.
אני מציעה מים, לא תודה. אוכל, לא תודה. לקחת רק את האישה והילדים למקום מוצל, לא תודה, מפחדים לחצות איתי את הכבישים.
היה לי מאוד קשה ללכת בלא כלום, למרות שהם היו נראים אסירי תודה על זה שבאתי.
הצעתי את מספר הטלפון שלי למקרה שדברים לא יסתדרו והאישה קפצה על זה - כן, כן, כן, ניקח. העיניים שלה זרחו.
לפעמים זה מדהים בעיניי מה פוגע בול ומייצר הרגשה טובה, גם אם בעיניי לא היה לזה בכלל ערך. אולי בשבילה זה הרגיש כמו רשת ביטחון וזה היה לה באותו רגע יותר חשוב ממים.

באוטו הגברת הצעירה שאלה אותי למה עצרתי. אמרתי לה שכאשר אנחנו היינו מעורבים בתאונה בשנה שעברה ואיש אחד עצר ולקח אותם עם הסבתא לחוף מבטחים זו היתה הצלה גדולה בשבילנו. היה חצות, דצמבר, קור כלבים, היינו בשומקום.
היא הנהנה.
אחר כך האיש אמר לי שהייתי צריכה פשוט להגיד לה שעצרתי כי זה הדבר הנכון לעשות. ילדים מבינים תשובות כאלה לדעתכן?
ציל_צול*
הודעות: 4588
הצטרפות: 19 יוני 2008, 11:17

עזרה וסיוע

שליחה על ידי ציל_צול* »

פרדסית, רציתי לומר לך בנוגע לזה שכתבת פה
כלפי חוץ, ביחס לאנשים אחרים ומה שייטיב איתם, אני לא מרגישה שיש לי אינטואיציה כזאת
יש המון דרכים לעזור ולסייע. המון. ובאופן אישי אני יודעת עליך שאת גם מצאת כאלה שנוחות לך ומתאימות למה שאת רוצה ויכולה לתת.
הדרך שלי, שכוללת הרבה פעמים מגע ומפגש עם זרים גמורים, לא תתאים לכל אחד.
אני חושבת שכל אחד צריך לעשות מה שמרגיש לו נכון בבטן.
אני כן חושבת שיהיה טוב יותר לכולנו אם כולם יפנו פחות את המבט הלאה כשהם מבחינים במצוקה. אם לפחות נעצור ונשאל מרחוק את עצמנו - מה קורה פה? יש לי דרך לסייע? אולי מרחוק? אולי בעזרת מישהו אחר? - במקום להפנות את המבט וללכת הלאה. אבל הדרכים רבות, ולפעמים גם מה שהכי נכון זה כן להפנות את המבט וללכת הלאה...
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

עזרה וסיוע

שליחה על ידי בשמת_א* »

אחר כך האיש אמר לי שהייתי צריכה פשוט להגיד לה שעצרתי כי זה הדבר הנכון לעשות. ילדים מבינים תשובות כאלה לדעתכן?
למה שלא יבינו? אבל אני מעדיפה את התשובה שלך. שלו לא אומרת כלום ולא מחברת אותה לכלום. שלך חיברה אותה לרגשות קונקרטיים והיא ממש הבינה.
לב_שומע*
הודעות: 1672
הצטרפות: 08 ינואר 2014, 17:19
דף אישי: הדף האישי של לב_שומע*

עזרה וסיוע

שליחה על ידי לב_שומע* »

אני חושבת שילדים מבינים את כל סוגי התשובות.
אני עם בשמת - חושבת שהתשובה שלך קונקרטית ומחברת. ואחריה אפשר להוסיף תובנה במלים כלליות יותר אם רוצים. ואפשר שלא. בקיצור, שניכם מעולים. (
במעבה_הפרדסים*
הודעות: 168
הצטרפות: 27 ספטמבר 2016, 06:11
דף אישי: הדף האישי של במעבה_הפרדסים*

עזרה וסיוע

שליחה על ידי במעבה_הפרדסים* »

וואו, צילי, את צודקת. וטוב להסתכל על זה ככה.
הרבה תודה @}

אח, יש לי כל כך הרבה דברים שהיו רוצים להיכתב בדף הזה (ובעוד דפים שלצערי הפסקתי אפילו לקרוא). אגיע לזה אינשאללה כשהילדים יגדלו. תחכו לי כאן?
ציל_צול*
הודעות: 4588
הצטרפות: 19 יוני 2008, 11:17

עזרה וסיוע

שליחה על ידי ציל_צול* »

אולי באמת עדיף הרצף הזה. קודם לחבר בתשובה קונקרטית שמייד מפעילה רגש ברור (או שכל ברור) ומשם לצאת למשהו הכללי הזה. כי ברגע שהרגש שלי פועם או השכל שלי מתחבר, אני בעצם כבר יודעת שזה בגלל שזה הדבר הנכון. אז נשאר רק להגיד את זה, שמה שהיא מרגישה באותה שנייה זה כי זה הדבר הנכון :-)
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

עזרה וסיוע

שליחה על ידי בשמת_א* »

מסכימה, גם החיבור הזה חשוב. ועדיין, לעניות דעתי, את שוב שמה את הדגש על החיבור של הלב בזמן שמה שהוא אמר, אם זה נשאר בנפרד, נוגע בשכל ולא בלב.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

עזרה וסיוע

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

אני מעדיפה את התשובה שלך.
גם
זרח_הפרח*
הודעות: 529
הצטרפות: 20 מרץ 2010, 20:33
דף אישי: הדף האישי של זרח_הפרח*

עזרה וסיוע

שליחה על ידי זרח_הפרח* »

שלך חיברה אותה לרגשות קונקרטיים והיא ממש הבינה.
גם לדעתי. לא יודעת בת כמה הגברת הצעירה, אבל גם הילדון בן ה 4.5 שלי יכול להתחבר ל"קר נורא, אמצע שומקום, המון זמן לחכות, כמה יעזור אם יגיע מישהו וייקח אותנו מפה".
ציל_צול*
הודעות: 4588
הצטרפות: 19 יוני 2008, 11:17

עזרה וסיוע

שליחה על ידי ציל_צול* »

תודה לכן. שוחחתי עם הבנים שהציעו משהו אחר - לומר שפשוט כאשר מבחינים במישהו במצוקה שיש לנו דרך אולי לעזור לו, אז הדבר הנכון הוא לבדוק אם זה אכן כך ולסייע.
היה להם הסבר יפה - הם חשבו שזה מצוין לומר "כי זה הדבר הנכון לעשות" או "כי זה מרגיש נכון בבטן" אבל הבהירו שבלי הסבר למה זה נכון או איך מיישמים את הנכון הזה, יהיה קשה להבין מתי שוב זה נכון. כלומר, זה יבודד את הנכונות של המקרה הזה ויקשה להכליל ממנו הלאה. חכמים הבנים שלי.

מה שהאיש טען, למען ההגינות, זה שאמירה כמו שלי שמחברת בין קבלת סיוע למתן סיוע, בפועל מחברת את הסיוע לתועלת. לכאורה, מי שלא רוצה שיעזרו לו או שלא אכפת לו אם עוזרים לו אם לא - משוחרר מלעזור לאחרים. וגם בזה יש משהו.
תפילה_לאם
הודעות: 3285
הצטרפות: 10 אוקטובר 2012, 21:28
דף אישי: הדף האישי של תפילה_לאם

עזרה וסיוע

שליחה על ידי תפילה_לאם »

הבהירו שבלי הסבר למה זה נכון או איך מיישמים את הנכון הזה, יהיה קשה להבין מתי שוב זה נכון.
זאת הנקודה החשובה גם בעיניי.
חכמים, הבנים שלך! איזה כיף זה!

אמירה כמו שלי שמחברת בין קבלת סיוע למתן סיוע, בפועל מחברת את הסיוע לתועלת.
לא בטוחה...
האמירה שלך הייתה מותאמת ספציפית למאזינה ולחוויה שלה. כמו שהבנתי אותה, הרציונל שמאחוריה היה להבהיר את התחושה של מקבל הסיוע, שבשלה אנו מעניקים סיוע. למאזין אחר אולי היית נותנת דוגמה אחרת מעולמו, או שהיית מדברת על התחושה של המקבלים במקרה שהתערבת בו ושעורר את השאלה.
יולי_קו
הודעות: 3248
הצטרפות: 03 אוגוסט 2014, 09:09
דף אישי: הדף האישי של יולי_קו

עזרה וסיוע

שליחה על ידי יולי_קו »

מה עושים עם אנשים שמבקשים עזרה, ונראה שהם במצוקה, אבל הבקשה שלהם לא נראית לי?

דוגמא שקרתה לי בחורף: אשה ניגשה אלי בשוק וביקשה עזרה (חורף, אירופה, קר). ברור שהיא ניגשת לעוברים ושבים. היא אומרת שיש לה ילדים באוהל בעיבורה של העיר. היא מבקשת שאתן לה כסף לקנות בלון גז לחימום (די יקר), ולי אין זמן באותו רגע ללכת לחנות שבה מוכרים את הגז (רחוק), ומצד שני קשה לי לעזוב אותה סתם בלי התיחסות, אז אני קונה לה אוכל בשביל הילדים (שלא נמצאים), על חשבון מה שהתכוונתי לקנות לשבוע הקרוב (חלק הוצאתי מהתרמיל שלי, חלק קניתי לה לפי מה שבקשה). אין בקרבתי איפה להוציא כסף, ואני גם לא רוצה לתת הרבה מזומן, מה גם שכמעט לא נשאר לי, כי כבר קניתי את רוב מה שהייתי צריכה (ברור שעברתי בתיאור לזמן הווה מטעמים רגשיים נטו).
היא ניסתה לקבוע איתי מתי אוכל לבוא איתה לחנות הגז, או לקנות לה עוד אוכל. אני עובדת במהלך השבוע, מצד אחד, ומצד שני לא נראה לי מתאים לפרנס באופן סדיר עוד 4 אנשים.
הצעתי לה שנחפש עזרה דרך העיריה, אבל היא אומרת שזה לא עוזר.

נפרדנו ואיחלתי לה שתצא מהמצב הקשה.

מצד אחד אני רוצה לעזור, מצד שני אני לא רוצה לפרנס באופן קבוע כמה משפחות ומצד שלישי נכנסת לי השואה, וכל אלו שלא עזרו כשהיה קשה מנשוא.

מה עושים?
תפילה_לאם
הודעות: 3285
הצטרפות: 10 אוקטובר 2012, 21:28
דף אישי: הדף האישי של תפילה_לאם

עזרה וסיוע

שליחה על ידי תפילה_לאם »

מצד אחד אני רוצה לעזור, מצד שני אני לא רוצה לפרנס באופן קבוע כמה משפחות.
נראה לי שהכי מתאים לעזור בהיקף שמתאים לך.
היא מנסה להשיג את כל צרכיה (או אף יותר מכך?), וזה לגיטימי וסביר מבחינתה. ואת תעזרי איך וכמה ומתי שבכוחך וברצונך. גם זה סופר לגיטמי וסביר (ואף יותר מכך!).

אני קונה לה אוכל בשביל הילדים.
חלק הוצאתי מהתרמיל שלי.
הצעתי לה שנחפש עזרה דרך העיריה.
ואיחלתי לה שתצא מהמצב הקשה.
נראה לי רחוק כרחוק מזרח ממערב מקטגוריית אלו שלא עזרו כשהיה קשה מנשוא.
@}
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

עזרה וסיוע

שליחה על ידי פלונית* »

יוליקו

מה שאני הייתי עושה זה בהנחה שזה מקרה של אחת ל.. הייתי מתאמצת לארגן לה את הבלון גז. היא לא מסוממת או צעירה מבולבלת אלא בעלת משפחה שרעבים לאוכל.
ונשמע שהיא ביקשה דברים הכרחיים ובסיסיים. לא ניסתה לשונרר כסף לסיגריות שזה גם משהו שיכול להרתיע.

הייתי או נותנת לה כסף, כמה שיש לי. אם לא היה לי זמן ו/או יכולת להמשיך בהתעסקות בזה. פשוט כסף ומה שיש לי.

או שהייתי בנוסף - תלוי במרחק ובכמה אני פנויה להתעסק בזה רגשית (אחרי לידה או בזמן מחלה כרונית למשל- לא, במצב נורמלי- כן) ומחליפה איתה טלפון, אומרת לה שנהיה בקשר ודואגת בימים הקרובים לארגן לה בלון גז ולהעביר אליה סל ענק של אוכל שמיכות, בגדים וצעצועים למשפחה. את זה אפש ר לארגן בכמה הודעות בפיסבוק או בוואטסאפ השכונתי, שאנשים ימסור תרומות ולהעביר במרוכז אליה. יש המון המון שמבקשים פעם ב.. בפייסבוק להעביר 100 שח בלבד למשפחה מסוימת דרכם או להעביר לכתובת מסוימת סל מזון או תרומות ביגוד וכו' באופן קבוע למשפחות כאלה. דרך הפייסבוק ניתן גם לארגן עזרה מעמותות.
זה עניין של מזל, אבל בדרכ זה עובד מהר.

והאנרגיה של להשקיע בערוץ כזה פחותה בהרבה מהאנרגיה של להתעסק עם מוסדות ממשלתיים/עירייה שככל הנראה היא כבר מעורבת בהם או שיש לה סיבות טובות למה לא (יקחו לה את הילדים? היא מהגרת לא חוקית? יש לה חובות והיא לא רוצה שיאתרו אותה?)
היא גרה באוהל במצב קשה אז בטח יש לה סיבות למה היא מתחמקת ממוסדות.


אני חושבת שמצוקות שונות צריכות התייחסות שונה. כשאני מזהה מצוקה קיומית אני משתדלת להתגייס. כשאני מזהה מצוקה פחות מאיימת אני נוטה יותר להסתפק בתרומה סמלית.

מה שמטריד אותך לדעתי זה הפער בין התפישות שלך. מצד אחד את חושבת שהיא נזקקת באמת וצריכה עזרה יותר מכפי שנתת לה באותו רגע וזה מה שיכולת לתת באותו הרגע.
מצד שני - יש לך תפישה של או למצוא לה פתרון עומק בדמות ללכת לעירייה שסירבה, או שאת אומרת לעצמך, מה אני אפרנס עכשיו משפחה? אלה פתרונות נרחבים מדי עבורך ובצדק, ולכן זה מייאש.

אני חושבת שיש יותר אפשרויות כשמדובר בעזרה, וצריך גם להכיר אותן אבל גם להכיר עד כמה אנחנו מסוגלים לתת מהן. אני למשל כמעט ולא תורמת לכל מיני נושאים שנוגעים לאכות חיים. לפתוח מועדונית לנוער בסיכון. זה חשוב מאוד וטוב שיש מיש מתגייס, אלי זה פחות מדבר. או לתרום לגן חדש שנפתח כשיש מאחוריו צוות שלם שמשנע ופועל גם פחות מדבר אליי. אנשים בודדים שפונים ישירות והם במצוקה זה מאוד מניע אותי.

זכורה לי אחת שפנתה אליי כשהייתי נערה דפקה בדלת לפני עשרים וחמש שנים, ביקשה אוכל ובגדים לתינוקות. אמרתי שאין לי אוכל ובגדים לתינוקות אבל נתתי לה סדינים שמיכה לא זוכרת, משהו לא כזה חשוב ואולי עשרים שקל שהיו לי? לא זוכרת.. בכל מקרה רק אחרי שהלכה קלטתי שיכולתי לקחת את הטלפון שלה ולארגן לה הרי זה כל כך פשוט, אפילו מהשכנים והמשפחה שלי לבד - והיה לי כל כך חבל.
היא באמת נראתה אמא צעירה במצוקה.
אז קורה גם שרק בדיעבד אנחנו יודעים טוב יותר מה היה נכון.
שליחת תגובה

חזור אל “אלימות והתעללות בזוגיות”