האתר הרשמי של מכון מעיין ללימודי חשיבה הכרתית, נוסד ע"י ימימה אביטל זצ"ל (נוסד - המכון, לא האתר, כמובן
אתר נוסף
קומונה של הלימוד בתפוז
ראו גם דבש מסלע רוחניות ללידה - הכנה ללידה על-פי ימימה
{==מידע (עודכן בינואר 2006) על מדריכים, מדריכות וקבוצות לפי איזורים==
חיפה, קריות, חוף הכרמל
ארץ נהדרת (2006-07-13T23:52:29):
עדית ממכון מעיין פותחת קבוצה למתחילות בקריות. צפוניות וחיפאיות מוזמנות לפנות אליה
שרון צ.
נפתחת קבוצה למתחילות בחוף הכרמל אצל גלית ארז.
0524640617
יעל ש :
רוני אתגר
מלמדת ומנחה קבוצות ברוח ימימה בחוף הכרמל.
052-3711711
שורי צייזלר (2006-08-30T23:40:57):
למעוניינות בלמודים באיזור הקריות, אנחנו קבוצה שלומדת עם המורה אילן הרן (הוסמך ע"י ימימה זצ"ל) יש קבוצה ותיקה מעורבת ותיקות וחדשות ויש קבוצה חדשה. מי שמעוניינת מוזמנת ליצור איתי קשר [email protected]
לילה נפלא
שורי
קרן ג (2008-01-31T16:29:42):
לידיעת כל המעוניינות
נפתחת קבוצה חדשה בחיפה, בדבר פרטים אפשר להתקשר לקרן 052-6775751
כל טוב
שוראנגיז (2008-07-28T08:13:42):
יש מדריכה מוסמכת בחיפה, מלמדת בימי ראשון ערב שתי קבוצות, קבוצה נוספת מוקמת בימים אלה, הקבוצה הזו תהיה קבוצת בוקר,
אפשר להצטרף לקבוצת ערב או להירשם לקבוצת הבוקר בטל' 052-2791680
יום נפלא שוראנגיז
השרון
באר שבע והנגב
קרן ג (2006-07-13T11:27:26):
לכל המעוניינות בלימודי חשיבה הכרתית בבאר שבע, ביום שני הקרוב תתקיים פגישת מבוא עם עידית סרנה מנהלת מכון מעין ומזכירתה האישית של ימימה לאורך השנים. אפשר ליצור איתה קשר,
050-5540540 כל טוב
גליל עליון
יעלי לה (2006-05-10T20:13:33):
נועה יעיש 046990258, מוסמכת ע"י ימימה.
אני יכולה לספר שנועה לימדה 2 חברות טובות שלי ועוד הרבה בנות שאני מכירה, וכולן מספרות עליה נסים ונפלאות.
היא מלמדת באיזור מירון (אני לא בטוחה 100% בקשר ליישוב המדויק, אבל מירון זה האיזור).
קרן ג (2006-05-10T23:09:40):
נועה יעיש מדריכה נפלאה המלמדת במושב בר יוחאי הצמוד לאור הגנוז
פלוני אלמונית (2007-11-04T16:11:21):
בצפון יש שתי מדריכות נועה יעיש מושב בר יוחאי. ושירלי דיין מצפת. שתיהן מעולות. שתיהן למדו אצל ימימה והוסמכו להדרכה.
הגליל התחתון והעמקים
ה עוגיה (2008-02-18T21:50:43):
נדמה לי שלעדה גיל יש קבוצה שם באחד הקיבוצים
יעלי לה (2008-02-19T01:18:40):
עדה גיל מעבירה שיעורים באזור הזה, נדמה לי בשדה אליהו (?)
יש גם מדריך בשם יובל שמלמד שם איפשהו (אולי בעין חרוד? גבע? - אני יכולה לבדוק) אני כמעט בטוחה שהוא מלמד גם נשים.
יעלי לה (2008-02-19T09:27:21):
עדה גיל היתה מאוד קרובה לימימה, קיבלה ממנה חלק על לידה והנחיה להעביר את החלק הזה לנשים לפני לידה -- ( דבש מסלע רוחניות ללידה). בשנים האחרונות גם התחילה להדריך קבוצות (כלומר להעביר חלקים, בלי קשר ללידה), בעקבות הביקוש ומחסור במדריכים באזור. נפגשתי איתה במסגרת קורס ההכנה ללידה, יכולה להעיד שהיא אשה מקסימה ומאוד מחוברת לחומר.
יובל הוא תלמיד של איתמר פרלמן, את ההסמכה ללמד הוא קיבל ממנו. היתה איתי מישהי בקבוצה (אצל חנה פרלמן) שלמדה אצלו בקבוצת נשים בחדרה, ואח"כ עברה אלינו, ואחרי 5-6 שיעורים חזרה ללמוד אצל יובל כי הרגישה שהוא הרבה יותר מדויק לה... אז זאת המלצה אחת לפחות... (חוץ מזה אני מכירה אותו ומעידה שהוא אחלה בנאדם).
ליובל יש לו שתי קבוצות נשים באזור:
עין חרוד - מתחילות
שער הגולן - מתקדמות
את הטלפון אני יכולה לשלוח למייל, אם תתנו לי כתובת.
לגבי עדה גיל, אלה הטלפונים שלה (מקווה שהם מעודכנים): 04-6960546 058-348646
רסיסים של אור (2008-02-19T23:08:15):
למיטב ידיעתי, עדה גיל מלמדת בימי רביעי בסביבות 1300 בקיבוץ עין הנצי"ב.
אור יהל (2008-02-19T23:54:05):
עדה גיל מלמדת בימי רביעי גם בעין הנציב וגם בשדה אליהו. הטלפון הנייד שלה: 0528348646
אפשר להתקשר אליה גם לטלפון של "דבש מסלע" שמספרו: 04-6961646 בהצלחה.
תל אביב וגוש דן
ארץ נהדרת (2006-05-15T14:28:07):
אביטל היתה תלמידתה של ימימה במשך 10 שנים.
היא לא הוסמכה ישירות על ידי ימימה למרות שאני בטוחה שזה היה מגיע.
אני הייתי תלמידתה לאחרונה במשך כמה חודשים, עברתי כמה מורות לפני כן מוסמכות. ויחד עם זאת מבחינתי להגיע אליה היתה מתנה מאד גדולה. היא אחד האנשים היותר מדוייקים שפגשתי והלימוד אצלה היה עבורי הכי ישים ומובן. אני לא חושבת שפגשתי מישהו שחי את החומר בצורה כל כך מוחלטת במהלך כל היום שלו כמוה.
שמעתי ממורה אחרת שהיא מדריכה מוסמכת שאין לה ספק שאם ימימה ז"ל היתה עדיין בחיים אביטל היתה מתחילה ללמד באישורה.
יש לי רק המלצות...בכל זאת...10 שנים אצל ימימה
לומד (2006-07-18T00:55:10):
גברים דוברי אנגלית מאיזור רעננה כפר סבא הרצליה המעוניינים ללמוד חשיבה הכרתית עם מדריך דובר אנגלית מתבקשים לפנות ל- אלי 0-542-542-542 או למשה -054-7674325
תלמידה (2007-04-27T20:34:28):
שלום , אני ממליצה בחום על המדריכה אילנה נגר מאזור המרכז
הלימוד אצלה הוא נכון ,מדויק וישנן תוצאות. וזו מתנה גדולה.
לומד (2007-09-20T22:56:02):
שלומי זכריה (מדריך ותיק ומוסמך) מלמד קבוצות ברמת גן 0545554770
ירושלים ובנותיה רבתי
קרן ג (2006-07-20T23:28:55):
בירושלים 3 מדריכות נפלאות לפחות, רותם, זיוית ושרה יפרח. מספרי טלפון שלהן וגם פרטים נוספים על קבוצות בירושליים את יכולה למצוא באתר yemima.co.il
אור יהל (2008-03-02T23:34:38):
ידוע לי ש אורנה חודק מדריכה בבית אל ובעוד כמה מקומות, אך איני מכירה אותה. אני יכולה לנסות לברר.
הטלפון שלה: 08-9760421 והנייד שלה: 052-2431046 בהצלחה
יעלי לה:
שרה (יפרח) שוורץ 02-6259760 מעבירה שיעורי ימימה בירושלים
שומרון
יעלי לה (2008-01-07T11:08:31):
אני חושבת שיש מישהי ביישוב עלי, אבל אני לא בטוחה. באופן כללי אני לא ממש הכתובת לשאלות כאלה, אני מכירה רק בפרדס חנה... כדאי לשאול מדריכות בירושלים אם הן מכירות, או אולי בעצם את עדה גיל (היא אמנם גרה בקשת שבגולן, אבל קשורה איכשהו ליישוב עלי אני חושבת) - יש טלפונים למעלה תחת "מידע על מדריכים ומדריכות".
בהצלחה!
פרדס-חנה-כרכור והסביבה
יעלי לה (2007-06-25T10:06:03):
יש שפע של מדריכים ובעיקר מידרכות בפרדס חנה.
לגברים: איתמר פרלמן 04-6273442
לנשים: אורנה שלמון, חנה פרלמן, חוה, פאני. ניתן להתקשר לחנה (במספר הטלפון הנ"ל) והיא תפנה במידת הצורך.
חו"ל
מהות היכולת ליישם היא המשך התירגול של החומר. תמיד הוא רלוונטי.
בשעה טובה מצאתי תלמידה נוספת ושתינו מתרגלות חומר שקיבלנו מלימוד בארץ.
נשמח למצטרפים.
בהסכמתה ובתמיכתה של נועה יעיש.
גלית עמיאל [email protected]
{+ מידע על מהות הלימוד, אופי הלימוד וצורת הלימוד (+ דיונים) ועדויות אישיות של תלמידים (עד ינואר 2006)
שרון (2004-12-09T20:46:10):
יצא לאור ספר המבוסס על החומר.
את הספר ניתן להשיג ברוב חנויות הספרים ברחבי הארץ.
שמו של הספר "המעבר לחשיבה הכרתית עפ'י ימימה אביטל - נגני נפשי" מאת שרון פרלמן בהפצת "בית עלים - תל אביב".
הספר מכיל שיעור של ימימה, ביאור של השיעור הכולל כמה סיפורים הקשורים בימימה, וכן פירוט של כ-500 ערכים מהחומר בתוספת העמקה על כל ערך מספרי קבלה, פנימיות וחסידות.
לפרטים נוספים ניתן להתקשר לפלאפון מס': 0545-297701
פלוני אלמונית (2004-12-15T20:50:04):
המלצה על הספר: לא לשייך בינו לבין צורת הלימוד והעבודה האישית העמוקה שנותן הלימוד לפי סדרו ע"י מורה שימימה הסמיכה
פלוני אלמונית (2005-05-23T20:57:12):
- יש ספר שהוצ"ל שנה אחרי הסתלקותה של ימימה. בספר יש דברים שכותבים עליה ועל השפעת הלימוד תלמידים שלמדו אצלה.
- יש ספר שהוציאה תלמידה ובו היא מפרשת חלקים של ימימה. צריך לזכור שכל חלק, כל תלמיד מקבל אותו למקומו הוא, כך שפירוש מסויים של לומדת לא תמיד מתאים לכל אחד.
פלוני אלמונית א' (2005-12-10T22:11:45):
מהו דיוק?
פלוני אלמונית ב' (2005-12-11T21:18:45):
לפלוני אלמונית א'
דיוק הוא התחושה שאת מגלה בד"כ בדיעבד שמה שנעשה היה נכון. דיוק משרה עלייך שמחה
עזה, שמחת הגילוי וההתחברות אל העצמי שבך, כלומר אל החלק המהותי, אלוקי שבך.
מה שעשית או אמרת לא נעשה מתוך הכוחות הפנימיים כמו כעס, עלבון, נקמה וכיו"ב (רצון למצוא חן, רצון "להראות" ועוד ועוד) אלא מתוך חיפוש אחר הנכון, הליכה הדרך וקבלת הדרכה לראיית הנכון.
דיוק יכול להיות לומר "לא" לילד שלך על בקשה א', אבל לומר לו "כן" על בקשה ב'. כל דיוק הוא לזמנו, לנקודה יחידה בזמן
ולא גוררים דיוק לעבר או לעתיד. דיוק בהווה יכול להיות "לא-דיוק" בעתיד
פלונית (2005-04-30T21:14:10):
התחלתי ללמוד לפני כחודש וחצי ויש לי כמה שאלות ותהיות. אני עדיין במצב שאת רוב מה שמדברים בשיעורים אני לא מבינה, וגם מה שאני חושבת שאני מבינה זה על סמך דברים שלמדתי בעבר בכל מיני מקומות, ואני מקשרת. לא יודעת אם קלעתי לכוונה. למה לא מסבירים מושגים שחוזרים עליהם שוב ושוב כמו - "את נמצאת מדייקת עם עצמך" - מה זה אומר? או "מובילה מציאות" או - "נוכחות מבצעת", או "חיבור למהות" - מה זה? אני ממש מרגישה קצת אידיוטית לכולם זה כל כך ברור שם ולי זה נראה סתום שאפילו לא נעים לי לשאול. דבר שני שמטריד אותי, זה העובדה שהמורים שמלמדים לוקחים כסף על הלימוד. זה אולי נשמע קטנוני, כי זה לא כל כך הרבה, אבל אם אני דלה באמצעים אז נבצר ממני להגיע ללימוד? האם מישהו שקיבל ידע רוחני ממקור גבוה (זה מה שהבנתי שזה) יכול לבוא ולעשות מזה מקצוע או עסק, נכון שיש עלויות שכר דירה למקום וכו אבל לא הבנתי שהכסף הוא לכיסוי ההוצאות אלא לפרנסת המלמד. שלא לדבר על זה שלא קיבלתי קבלה עבור כספי וזה מרגיש...איך לאמר, קצת לא מוסרי. אשמח מאוד להתייסות של מישהו שקצת מבין.
עדי (2005-05-04T01:03:24):
לפלונית:
א. לא מסבירים מושגים בשיעור כי אין ללימודים התחלה או סוף או אמצע. עם חלוף השיעורים תביני יותר. היום, גם לאחר שנה בלימודים אני כותבת את אותו הסבר לפעמים אפילו 10 פעמים. ופתאום זה נקלט. העיקר זה להתמיד ולבוא לפחות פעם בשבוע בלי לדלג על שיעורים
בענין התשלום: הסכום שאנו משלמים הןוא קטן אפילו יחסית לחוג שאני משלמת לילדים. המדריכים שהוכשרו עי ימימה (ובטח אינם מתקשרים עם כוחות עליונים!) ראוי שיקבלו שכר על עבודתם. שהרי בשביל ללמד אותנו הם צריכים להקדיש את עצמם ללימוד בעצמם. הם מעמיקים בחימוד יומיומי כדי שיוכלו ללמד אותנו, כך שהתשלום באמת קטן. ותחשבי על מה אתה מוציאה כסף ותשאלי את עצמך מה סדרי העדיפות שלך. התמורה היא לאין ערוך . אם אדם הוא במצב כלכלי קשה מאוד אני בטוחה שהמדריך הנכון יתחשב. אבל קודם בדקי עם עצמך האם באמת אין לך 250 ש"ח לחודש, שתמורתם את יכולה להיות נוכחת ב3-4 שיעורים שבועיים.
[email protected]
קרן אור
האם ניתן ללמוד תיקשור וקבלת מסרים מהצדיקה?
t
אין דבר כזה. חד וחלק, זה זלזול בימימה ובחומר הנלמד, אלו שטוענים שיש קשר. החומר הנלמד מבוסס על היהדות . תיקשור זה עבודה זרה לגמרי. "קבלת מסרים" הם לא מאנשים.
מי שזוכה ללמוד את החומר שימימה העבירה בצורה נכונה, יודע שהלימוד מביא לקשב יותר ויותר נקי למתרחש מולנו וקבלתו היא גם תוצאה של הלימוד.
תלמיד ותיק
אין תקשורים ואין מסרים--כי ימימה אסרה את זה בתכלית האיסור.
היא אמרה במפורש : מי שמתקשר --לא בבית ספרינו.
המלאכה היא לא בשמיים כי אם על הקרקע במקום נמוך.
תלמידה
לא בר אילן לא שיטות ולא תקשורים. ימימה ע"ה היתה צדיקה ו"צדיקים במותם קרויים חיים".
להבין ולהכיר אפשר דרך החומר הכתוב שהשאירה.
שכנה של זורבה (2005-05-03T16:23:34):
מי יודע על לימודי ימימה לילדים?
עדי (2005-05-04T00:56:39):
ככל שמקדימים טוב יותר. הבת שלי התחילה ללמוד בקבוצה שלי בגיל 17. מדהים מה תורמים הלימודים לילדה בגיל ההתבגרות.
כל מה שצריך זה להתארגן ולפנות למדריך וזהו
אנהאטה א (2005-05-04T18:49:07):
הבת שלי התחילה ללמוד בקבוצה שלי בגיל 17. מדהים מה תורמים הלימודים לילדה בגיל ההתבגרות.
הבת שלך כבר איננה ילדה. היא נערה.
השאלה נשאלה בקשר ל"ילדים".
ואגב, אני למדתי קבלה בגיל הזה. לא בדיוק "לימודי ימימה", אבל קרוב.
סאן שיין (2005-05-08T17:49:25):
ככל שאתה צעיר יותר העומס הוא קטן יותר, יותר קל לנקות, להתיישר ולגדול בשמחה. מעניין איך היה העולם נראה אם הרבה ילדים היו מתחילים בגיל ילדות ללמוד את החיים מתוך נקודת מבט כזו...אולי בכלל במקום כמה משיעורי מערכת החינוך שלנו להכניס שיעורי ימימה לבית ספר. אני בעד
פלוני אלמונית (2005-05-09T08:42:41):
על פניו ילדים שהוריהם לומדים מקבלים דוגמא אישית כתוצאה מהלימוד
פלוני אלמונית 1 (2005-05-14T20:44:23):
הייתי בהרצאת מבוא לימודי ימימה אצל תלמידה ישירה שלה בשם נועה. יש בי את החשש לנסיון להחזיר בתשובה . האם אני צודקת? או שכל אחד לוקח מהלימודים האלה מה שהוא צריך ? לפי הכתבות והמאמרים שקראתי הרבה אנשים חזרו בתשובה בעקבות הלימודים ואינני מעוניינת לעבור את התהליך הזה.
אשמח לשמוע מכם.
פלוני אלמונית 2 (2005-05-14T22:45:29):
הלימוד מקרב אותך לעצמך ולא כל לומדת חוזרת בתשובה במובן הקלאסי של המילה
התשובה היא בלב ובלימוד ניתנים כלים מדהימים לבינתה
יחד עם זאת הלימוד יונק מיהדות-ומה הבעיה עם זה?
פלוני אלמונית 1 (2005-05-14T23:16:21):
אין לי שום בעיה עם זה כל עוד זה לא נעשה בכפיה. הבנתי שימימה עצמה ז"ל הייתה בנוסף גם פסיכולוגית קלינית. האם החזרה בתשובה לא נכנסת בדלת האחורית?
פלוני אלמונית 2 (2005-05-16T23:15:43):
תשובה היא בלב הנקי -זו הדלת הקדמית-השער להבנה -השער לשמחה-ההיפך מכפיה ושעבוד לאחיזות ולעיכובים
פלוני אלמונית:
אם הלימוד כל כך טוב ומועיל מה הטעם בלא לפרסם בפומבי?
ססיל:
ימימה אמרה שיגיעו למלמדים רק מפה לאזן ואכן כך קורה והלומדים הם השגרירים הטובים ביותר של הלימוד מבלי צורך במילים רבות!
- זה כמו לפרסם את הפסיכולוג שלך... האם היית מגיעה אליו דרך מודעה במקומון?!
בת ההרים:
אודה למי שיודע כיצד נהוג לשלם עבור שיעורי לימודי ימימה.
יעלי לה:
אני יודעת שימימה, ב"חלקים" שניתנו למדריכים, דיברה על כך שחשוב לקחת כסף עבור ההעברה של החומר. עם זאת, יש עניין שמגבלות כלכליות לא ימנעו את הלימוד. עד כמה שידוע לי, היא השאירה את שאלת הסכום פתוחה. אני מניחה שזה משתנה ממדריך למדריך.
תלמיד:
לגבי התשלום - יש קבוצות הלומדות בכיתות שהמורה שוכר ולכן העלות יותר גדולה.
בן ב:
הייתי בשיעור הראשון של חשיבה הכרתית עפ"י ימימה היה מעניין אם כי היו מושגים שלא הבנתי, לדעתי יהיה בהרבה שיעורים (לימוד) ע"מ להבין את הנושא
פלוני אלמונית:
כל הכבוד לך יהודי יקר-הדרך סלולה ולא נגמרת אף פעם וככל שלומדים ברור הדבר עד כמה לא יודעים-לא מבינים-עלה והצלח!!! שתזכה לחזור בתשובה שלמה ואמיתית ממקום פנימי באמת
רוי:
לבן-ב הי!
אל תתיאש זוהי רק ההתחלה! אני בשיעור הרביעי ומתחילה להבין...בהצלחה
בן ב:
אודה באם תוכלו לעזור בהבנת כמה מושגים שלא מובנים לי בשיעורי ימימה כגון: התיחסות, צפיה, מתוקן, נוכחות צופה, דיוק
בתודה מראש
לומד:
בן, אם התחלת ללמוד ימימה, אז לפחות אצל מי שאני לומד (שלומי זכריה) לפני השיעור בד"כ יושבים איתו או עם תלמיד אחר שיסביר מושגים בסיסיים וכדו', גם אם לא יצא לך, כדאי לדבר עם המורה, היחסים איתו אמורים להיות, לפחות לסמוך עליו, כי הרי הגעתי ללמוד אצלו.
בהצלחה
עדי:
לבן ב
אין בימימה דרכי קיצור וזאת לא אוניברסיטה. רק אתה תוכל להסביר לעצמך את מה שאתה שומע, כי ההסבר מתקבל בפנימיות, ואינו יכול להתקבל בחיצוניות, ע"י כניסה לאתרים, שמבטיחים הסברים של "מונחים" וכיו"ב. עובדה שימימה לא כתבה ספרים ולא חילקה ניירות ורק הכתיבה בשיעורים. היא לא הסבירה אלא ביקשה לעשות מלאכות. ההבנה שלך תבוא ככל שתפסיק לשאול שאלות ו"לשבור את הראש" ותתחיל פשוט להקשיב למילים. ואז תשאל את עצמך מה זה אומר לך, ובפנימיות, כבר תמצא את התשובה. כי לכל אחד התשובה שלו. יש דרך אחת בלבד: להתמיד ולבוא בקביעות לשיעורים.
תלמיד ותיק (2005-06-01T00:54:47):
שלום לכולם
ביום חמישי כ"ה אייר 2/6/2005 תערך אזכרה לציון פטירתה של ימימה זצ"ל בבית העלמין החדש בבאר-שבע בשעה 17:00 .
הזדמנות נפלאה להיות בציון של הצדקת, להכיר את תלמידיה , ולשמוע על הלימוד מקרוב.
מתוך דברי ימימה : "הרי התיקון הוא עליה לראית היש,ז"א דיוק שלא מאפשר תפיסה דמיונית וגם הלב להגיע לשמחתו .
זאת לא השמחה החולפת אלה שמתיישבת,ויש מדרגות כאן,ואפילו מעט מאותה שמחה גדולה עד לשמחה הגדולה כי היא רבה מאד...
רק מחוסר הבנה יש הרבה חולי וסבל והם חושבים שזה מגיע להם שזה "התיקון שלהם"..."
בשורות טובות
תלמידה ותיקה (2005-08-31T14:40:42):
חברים, זוהי כניסתי הראשונה לכאן... יבורך היוזם.
אני תלמידה ותיקה, מהדור שלא הכיר את ימימה זצ"ל אישית לצערי.
מבקשת להביא לידיעתכם תגובה ששלחתי באתר "כיפה" לדבריו של הרב יובל בעניין לימודי ימימה. ללא בקשת רשותו של שלומי זכריה, נתתי את מספר הטלפון שלו (מאחר והוא מפורסם כאן ברבים והמטרה טובה) לכבוד הרב. אולי הוא יסכים להתקשר ויפרסם את האמת לאמיתה.
להלן נוסח התגובה. עדיין לא פרסמו אותה באתר. אני מקווה שלא ידחו אותה בשל תוכנה:
"כבוד הרב, קטונתי מלסתור את דבריך ומכבדת אני כבוד רב את כנותך בהתייחסות למה שאין כבוד הרב מכיר על בוריו. לימודי ימימה הינם מים חיים, מבוססים בהחלט על תורתנו הקדושה והיחידה. מזמינה אם יורשה לי להציע לכבוד הרב להפגש עם אחד המורים מבין תלמידה של ימימה לשיחה קלה ולבטח נעימה, מועילה ומעשירה.
ממליצה על שלמה זכריה ברמת גן 054-5594770.
בריאות ובשורות טובות לכולם".
אם מישהו רוצה להגיב, להלן הקישור לאתר "כיפה" לדף המדובר. http://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=42738
פלוני אלמוני (2005-08-31T17:33:05):
תגובת הרב אינה שלילית או שוללת
הוא מזהיר מפני משהו שמבוסס על אדם אחד וימימה לא בססה את השיטה וייחסה אותה לעצמה והראייה של אלפי אנשים שחזרו בתשובה הודות לשיטתה המקרבת.הוא לא שולל כלל וכלל.
הוא אף אומר שאם עוזרת ולא משתלטת יש להשתמש בה.
הוא גם מדגיש שאינו מכיר את השיטה.
ימימה זכתה וזוכה ב"ה להכרה גם בקרב הציבור החרדי ורבים מבין הדתל"שים חזרו לשמור תורה ומצוות באמצעות הלימוד שהוא אכן מים חיים לנפש עייפה ויגעה ויש לשמר את זכות הלימוד וטהרתו ע"פ הנחיותיה הברורות כל כך שאינן משתמעות לשתי פנים בנוגע לתורתנו הקדושה מאירת העיניים
ברכה (2005-09-01T14:42:21):
לא יזיק לכמה רבנים להשתתף בשיעורים וללמוד "דרך ארץ קדמה לתורה" וכך יקרבו עוד ועוד יהודים לישראל סבא במתיקות ובנעם
מירב
רציתי לדעת אם לימודי ימימה הם כמו לימודי קבלה.אני עשיתי קורס בסיסי במרכז לקבלה ולא התחברתי ל"כלים" שבה משתמשת הקבלה כגון:מדיטציות,קריאה בספר הזוהר. באילו כלים משתמשת שיטה זו.והאם היא מלמדת את חוכמת הקבלה שמלמדים בלימודי קבלה רגילים?
נחמיה
תשובה למירב: ממש לא. רחוק מאד ממה שעושים שם. הכלים שמקבלים הם כלים שימושיים בחיי היום יום.
מכאן ואילך - חוויות אישיות של תלמידים:
כתלמידה מסורה של ימימה, אני ממליצה לכל מי שרוצה מנוף לחיים טובים יותר,
שילך וילמד "ימימה". הלימודים המבורכים נתנו לי כח במקום שבו אחרים נכשלו.
החומר נקרא "חשיבה הכרתית" והינו מעמיק ומלא חכמה ובינה נדירה.
קיבלתי מתנה נפלאה בחיי וכל מי שירצה, יוכל לקבל את אשר הוא צריך. (פלוני אלמונית)
שלום כולם. למדתי אצל ימימה בחייה לפני אי אילו שנים, לאורך מספר שנים.
היה זה מסע מופלא. מדוייק. עמוק וקרוב ללב. (אוריה)
אני למדתי כמה חודשים אצל נועה בישוב אור הגנוז. היא היתה תלמידה של ימימה ז"ל.
הפסקתי רק בגלל אינטרקציה אישית לא טובה עם המנחה. היא ניסתה להחזיר בתשובה כל הזמן.
כמה משכנותיי עדיין לומדות שם ואני חושבת שהחומר עצמו הוא נכון ומדייק ושווה להתנסות בו.
דרך אגב, שכנתי אמרה לי שתוך ארבע שנים נשארו רק שתי בנות שלא חזרו בתשובה( היא אחת מהן)...
(רוזמרין)
אני לומדת חשיבה הכרתית כחצי שנה ונהנית מכל רגע. זה עוזר לי בחיי היום יום, משפחה, עסק, וכו'. נכון, חלק מהאנשים חוזרים בתשובה מכיוון שזה הדרך שלהם והיעוד שלהם ולא מכיוון שלחצו עליהם והחזירו אותם בתשובה. הלימודים נעשים מתוך רצון ובשום אופן לא כשטיפת מוח. בקבוצה שלנו יש אנשים שלומדים שנים ואף אחד לא חזר בתשובה. הרבה התקרבו ליהדות אבל לא לדת ויש הבדל בין הדברים.
הקבוצה שלנו לומדת היום באיזור זכרון יעקב ואנחנו רוצים לעבור לאיזור הקריות. אם יש מישהו שמעוניין להצטרף אלינו נשמח. אפשר להצטרף אלינו לשעור דוגמא.
אם רוצים פרטים נוספים אשמח לעזור האימייל שלי הוא [email protected]. והעיקר שכל אחד ימצא את דרכו ואת מה שמתאים לו ולא חשובה הדרך. (שורי צייזלר)
מומלץ מאד,בלימוד הזה מנקים את הטשטוש,מנקים את העניות,את הפיזור...מגלים בהירות וסדר בתוך דור הבילבול,מוצאים את הנפלא הטמון בנו... (לומד)
מנסיוני רב שנים בסדנאות למודעות עצמית. מעולם לא יצאתי כל כך מוארת כמו שיצאתי מפגישה אצל תלמידה ותיקה של ימימה אביטל ז"ל . הנכן מוזמנות לחוות את האמת בעולם הזה. (רויטל [email protected])
הלימוד נותן כלים לנהוג ולהתנהג בדרך ארץ כלפי הזולת וביתר דיוק כלפי עצמך. הלימוד המבורך הזה נותן עוצמה וברכה להתמודדויות הגדולות והקטנות של החיים- זוגיות, משפחה, מוסר אישי, קבלה עצמית ,אהבת הבריות וכן, גם אהבת שורש נשמתך היהודית. חזרה בתשובה הינה בחירה. אני לומדת כבר שנים מבלי להיות דתית (במובנים החיצוניים) אבל , ברוך השם, יש בי אהבה גדולה למקורות מהם אני באה ויש בי כבוד ויראה. התשובה הינה תשובה פנימית שכל אחד נותן לעצמו בזמנו והחזרה היא למקומך הטבעי והמוכר- דתי או לא...
בלימוד הזה אני לומדת יומיום דרך ארץ ומידות ומוסר ופשטות וזריזות ושמחה. זכות גדולה. המתנה הכי גדולה שנתתי לעצמי היא הלימוד ואני מספרת זאת למי שלא פגש באהבה גדולה. (נעם מורן)
מומלץ לא ללמוד גברים ונשים ביחד. כמו שקיים מאז ומתמיד ולא סתם ימימה עשתה את זה (פלוני אלמונית)
הכתבה בעיתון הארץ די קרובה למה שבאמת מתרחש וגם הזהירות בעיני היא במקומה
בשורה התחתונה כל אחד זוכה למה שהוא זוכה וזה נכון גם בבחירת מדריך
מנסיוני- כשתגיעי לבן אדם הנכון בשבילך- את תדעי את זה לבד ואם לא- יש עוד
הלימוד הוא דרך פיתוח ההכרה האישית . באופן טבעי...
(תלמידה)
החומר אכן מופלא ומוסיף חיות ובריאות לכל מי שרוצה ללמד. פרט קטן: חשיבה הכרתית לומדים בקבוצות של נשים וגברים (לחוד) כשאת הנשים מלמדת אישה (תמיד) ואת הגברים גבר. ככה ימימה ביקשה וככה עושים. (תלמידה)
כ"כ הרבה מתחזים תופשים טרמפ על שמה של ימימה ומציעים קורסים אינסטנט. אז ככה: אין קיצורי דרך,
אין מרשמים ותרופות פלא. יש לימוד מתמיד, לימוד לכל החיים שנותן איכות חיים. (לומדת)
כמי שגדלה על ברכי המסורת היהודית הלימוד פתח לי ולרבים אחרים אשנב לחיות חיים יהודיים עם חיות חום ואהבת השם יתברך ויציאה מהקיום מצוות מעשיות כמצוות אנשים מלומדה או מהרגליות וכפייתיות שאין לה קשר עם המאה ה-21
הלימוד הוא הצלת חיים וחיזוק ה"ואהבת לרעך כמוך" אהבת ישראל שהיא הדרך לאהבתו יתברך-לאהוב את מי שהאהוב אוהב
שרש הנשמות הוא בהעצמות(ולמעלה יותר משרש התורה והמצוות),לכן עצם מציאותם של ישראל מעידה על העצמות,אלא שהגילוי של שרש הנשמה הוא ע"י המצוות
חודש טוב ומבורך עם הרבה שמחה מהבנה והשגה בדרכי נעם ושלום-"דרכיה דרכי נעם וכל נתיבותיה שלום"
(ימימאית ותיקה)
כתלמידה של פאני מפרדס חנה מזה כמה שנים, אני מרגישה ש חיי השתנו מאוד. לטובה כמובן, למדתי לחיות את החיים האמיתיים, למדתי להכיר בטוב מהדברים הקטנים שקורים ביומיום, למדתי לשמוח שמחה אמיתית לגלות הבנות חדשות. זה פשוט עולם אחר, עולם של בהירות. אחרי כל השנים של עצב וחושך, גיליתי את האור האמיתי ואני במקום אחר, אני סוף סוף בבית (פלוני אלמונית)
השתתפתי ביומיים האחרונים בסדנה - דבש מסלע שמנחה עדה וברכה . למרות שילדתי לפני שבועיים היה נהדר ומעניין . ממליצה לכולם ובמיוחד לנשים לפני לידה. (עידית ק)
וואו!! כמה התעניינות!! קשה להאמין. כל כך הרבה אנשים שמחפשים תשובות. נכנסתי היום לראשונה לאתר ונדהמתי. אני לומדת ימימה כמעט שנה. באזור הצפון. הרבה אנשים שואלים מה בדיוק לומדים אז הנה דוגמא. בימים אלה, ההכנות לפסח בעיצומן והילדים לא ממש מתגייסים למשימה בכמה וכמה בתים (למשל אצלי...) כדי לעבור את הימים הללו בשמחה אני פותחת כל בוקר בלימוד קצר אישי, שכולל הבנת החומר שלמדנו השבוע ומה זה אומר לגבי חיי היומיום שלי ומסדרת לי את המחשבות וההרגשות לקראת ה"פרעות". סבון, קצף ובלגן מסביב וראה זה פלא- אני מבסוטה עד הגג. שום רטינות, שום פרצופים. הכל בשמחה. בקיצור- לומדים בימימה איך למלא את החיים ביותר שמחה, ביותר נתינה לך עצמך ולסובבים אותך, איך להקשיב למי שמולך כך שבאמת תביני אותו, כי מי לא רוצה להיות מובן, והעיקר בעיני- כל אחד ואחת אחראי לסלול לעצמו את הנתיב לתיקון ואין איזה גאון שעומד מולו ויודע מה נכון ומה לא. זו אחריות אישית ולכן גם העוצמה של הלימוד לא נעלמת כשהמורה איננו עוד. ולסיום- לא לפחד ממסיונריות. מי שלא קל דעת ותלותי יכול לבחור בעצמו כל רגע אם להשאר איפה שהוא נמצא (כמוני) או לשנות. בהצלחה למצטרפים וגם לאלה שלא. (תלמידת ימימה צפונית)
אני מוכרחה לשתף את באי הפורום. מעולם לא שמעתי על ימימה, עד אותו יום שבו הועלה שמה בפניי לראשונה. מאותו רגע, הסיפורים והידיעות הקשורים בלימודיה לא הפסיקו לזרום אליי. וכמו שנאמר: "כאשר התלמיד מוכן, המורה מחכה לו". לי, לאושרי הרב, חיכתה מורה מיוחדת במינה. אני לומדת בהתמדה, ושמחה להודיע שאני מרגישה שדברים סוף סוף מתחילים להתיישב במקומם.
(כרמית)
מהמעט שלמדתי, ימימה מלמדת להכיר ולהרבות את הטוב שבך ונותנת כלים פרקטיים להתקרב לחלקים המהותיים והטובים ופחות ופחות להגיע למקומות ההרסניים, השליליים, או בלשונה ה'מעמיסים והמיותרים'.
דרך הלימוד היא קריאה וכתיבה של חלק מסוים מדברי ימימה, שתמיד 'מתישב' וחודר ללב. בדרך כלל נעשית גם כתיבה ועבודה אישית (אבל לא חטטנית) על משמעות הדברים עבורך ועל החלק המגיב והאוטומטי שבתגובות שלנו, לעומת החלק ההולך ונבנה של חשיבה אחרת.
מים חיים @} (ב דחילו)
קראתי את הכתבה על אברי גלעד בידיעות-מוסף שבועות
מדהים לחוות את השינוי שהוא עבר בלמידה בשיטת ימימה בקבוצה בה לומד 4 פעמים בשבוע---כל הכבוד! (מתעניינת)
אני לומדת ימימה בפתח תקוה, פשוט תענוג - זרימה והתחדשות ממיסים את התקיעות ב"ה. (אילנה)
תודה לבורא עולם ומנהיגו ששלח לי את ימימה-בזמן כה קצר זכיתי להכיר בקיומך
זכות שלא יודע למה דוקא אני...? (פלוני אלמונית)
מידע על מדריכים ומדריכות – נכון לסוף 2005
לכל התלמידים, המכירים והמתעניינים בלימוד: ב-6 השנים האחרונות מאז פטירתה של ימימה זצ"ל, נפוץ הלימוד ברחבי הארץ, מורים שימימה הכשירה באופן אישי, וכן תלמידים שמהם ביקשה אישית שילמדו, הקימו כיתות לימוד במקומות רבים בארץ, ואנו שמחים על כך.
אולם עם זאת, קמו אנשים שאיננו מכירים אותם כמורים של הלימוד, והחלו ללמד בלי שהוסמכו לכך. כיון שהתופעה התרחבה, ותלמיד המעוניין ללמוד עלול לטעות ולהגיע אל מורה שאינו מוסמך הוחלט לפרסם גילוי דעת זה.
אנו שזכינו להיות קרובים אל מורתנו ימימה זצ"ל שנים רבות, ומכירים זה את זה היטב, חשים שאנו מחויבים בשמירת דרך הלימוד המקורית במידת האפשר, לכן ביקשנו לעשות סדר במערכת הלימוד:
המלצתנו היא שכל מי שמעוניין בלימוד בכל מקום בארץ, יפנה טלפונית לאחד מהמורים המוסמכים הבאים ויתייעץ אתו לגבי המורה המתאים לו באזור מגוריו,
ומי שבוחר להתעלם ממודעה זו נושא בעצמו את האחריות לכך.
המורים לייעוץ:
אזור ירושלים
גברים:אמנון ישראלי 02-6732295
שמעון שבתא 026780752
אזור המרכז
נשים:נירה רוזן 097485010
יונה ערמוני 03-5492608
אילנה נגר 039523001
גברים:שלומי זכריה 0545554770
אברהם חסון 0547718236
זיכרון-יעקב
אילן הרן 0503344666
אודליה אלפנט 046390988
אזור הצפון
נועה יעיש 046990258
אנו מבקשים מכל מי שמקבל גילוי דעת זה להפיצו.
ובזאת באנו על החתום:
אילן בלום, יצהר קהתי, אמנון ישראלי, יובל כהן, ד"ר יקיר קאופמן, שמעון שבתא, שלומי זכריה, גיל דמארי.
דנה יחזקאלי (2004-01-02T07:59:00):
יש ברמת הגולן אשה בשם עדה גיל שעושה סדנא שנקראת "דבש מסלע", ועוסקת בחומר של ימימה בנושא הריון ולידה.
הטלפון שלה: 04-6960546 058-348646
היא יכולה להפנות גם לאנשים שמלמדים באזורים אחרים של הארץ.
תלמידה (2004-06-30T01:10:19):
בס"ד
יש לימודי "מודעות הכרתית" עפ"י החומר שהעבירה ימימה ע"ה בכל הארץ
הטלפון של מכון מעיין שהוא המכון שהקימה ולמדה בו בחייה הוא: 9504623-09 .המכון נמצא בהרצליה
לגבי מקומות אחרים בארץ:במרכז שרשים לא מלמדים מדריכים שהוסמכו.
יש תלמידים-מדריכים בירושלים יש בתל אביב ,ברמת גן ,בפרדס חנה, בזכרון יעקב ,במושב בני ציון ,בגליל וגם בבאר שבע.
אוכל להפנות את כל מי שמעונין. אנא כתבו לכתובת המייל הנ"ל את שמכם אזור המגורים והטלפון ואענה ברצון.
כן..ודבר קטן נוסף אנא רשמו בכותרת המייל "לימודי ימימה" או "מודעות הכרתית" כדי שלא אמחק את זה כוירוס טורדני. [email protected]
תלמיד (2004-07-15T12:02:06):
מנהלת מכון מעיין אותו הקימה הצדקת ימימה אביטל ע"ה כיום היא עידית: ניתן להשיג אותה לקבלת מידע על מהות הלימוד בטלפון: 03-6417443
קרן ג
מספר הטלפון של עידית, המדריכה והמנהלת של מכון מעין בהרצליה הוא 050-5540540
אלמוני (2004-09-12T07:17:46):
שמעון שבתאי שמלמד ימימה בירושלים.
מס הטלפון שלו 6780752 02-
במידה והוא לא פותח עוד קבוצה תבקש ממנו מידע על מישהו אחר שפותח.
ציפי פרחי (2004-09-22T07:12:30):
בקיבוץ מעלה גלבוע מתקימים לימודי ימימה. שם המורה איתמר פרלמן. מוזמנים ללמוד.
פלוני אלמונית (2004-10-10T23:33:07):
ברמת גן ברחוב רוקח 118- בבית אשכול פיס.
לימודים נפלאים.
תיאומים ובירורים: 0545594770 שלומי זכריה
ניקול כהן (2004-10-25T20:16:27):
קבוצת נשים של לימודי ימימה בכפר-יונה באיזור השרון. התקשרו- ניקול כהן 09-8948231 .0546332755
למדתי כ חמש וחצי שנים ימימה מתוכם כשנה וחצי עם מפי ימימה וארבע שנים עם איתמר פרלמן.
נחמיה (2004-10-26T09:42:24):
יש מורה בראשון לציון : אילנה 9523001 - 03
בזכרון יעקב יש מורה - אודליה - 04-6390988
בירושלים:
יש מורה בצפון, נועה - 046990258
ארז (2004-11-15T15:44:53):
שלום לכל הברוכים
לרוצים להתקרב לעצמם דרך הלימוד המדוייק והאיכותי הזה אפשר להתקשר לעידית שהיא היתה מזכירתה האישית של ימימה עליה השלום 050-5540540 או לגשת למכון מעיין בו גרה ולימדה הצדקת שנמצא ברח' ברנר 24 בהרצליה הצעירה 09-9504623 כדאי לגשת למי שמתאים כמדריך כדי לא לסטות מהדיוק של החומר הניתן .
בברכת הצלחה ושמחה תלמיד ותיק.
פלוני אלמונית (2004-12-03T13:33:33):
ניתן ומומלץ ללמוד אצל שלמה זכריה ברמת-גן 054-5594770 054-4662408
נעם מורן (2004-12-19T20:59:17):
שמחה להמליץ בחום ודרך זאת להצטרף להמלצתו של נחמיה ללמוד אצל שלמה זכריה, המורה שלי מזה מספר שנים. למרות היותו מורה גבר, רמת הדיוק האישית שלו והדוגמא שהוא מהווה לבהירות, עוזרת למילים ולחומר של ימימה, זכר צדקת לברכה, להישמע כניגון מוכר ומהדהד ולחדור לכל תחומי היומיום.
הטלפון של שלמה זכריה 054-5594770 ושלי הוא 054-4347647למי שיש לו שאלות ללומדת.
כמו כן , אני רוצה לציין שאני גרה בעמיקם (ליד זיכרון יעקוב) וזה לא מונע ממני "לרוץ" פעם בשבוע עם תינוק בן שלושה חודשים לשמוע שיעור ברמת גן. לכל אחד המורה שלו בלא קשר לאיזור מגורים ואדם לומד היכן שנפשו חפצה...
קרן ג (2005-01-12T00:43:44):
המעונינות ללמוד בחיפה ובעמק יזראל מוזמנות ליצור קשר בטלפון 052-8903396 תודה וכל טוב
פלוני אלמונית (2005-01-30T06:00:26):
למי שמעוניין באור הגנוז -
http://www.orhaganuz.com
פלוני אלמונית (2005-01-30T06:00:55):
ישנם לימודי ימימה לנשים בתל-אביב כל יום ראשון במרכז שורשים - http://www.shorashim.info
הדס (2005-04-08T01:39:39):
שלום לכל מי שמחפשת לימודי ימימה באיזור רחובות-נס ציונה -ראשל"צ אני ממליצה בחום על חדווה שמעבירה שיעורים ביבנה אישה מקסימה נעימה ועיניינית משקיעה את הנשמה ומלמדת מכל הלב מקיימת קבוצה בימי שני משעה 1900 אני לומדת אצלה ונהנת הטלפון שלה:08-9438456 057-728031
פלוני אלמונית (2005-04-18T20:08:51):
אפשר ללמוד בירושלים מודעות עצמית הכרתית ע"פ שיטת ימימה ע"ה, מתלמידה שהוכשרה ע"י ימימה ללמד
שרה שוורץ(יפרח) טלפון:02-6259760 050-8573245
עדי (2005-04-25T04:22:09):
לכל השואלים והמחפשים: אני לומדת אצל מדריך שהוסמך ללמד ע"י ימימה עצמה, - שלומי זכריה. מלמד בת"א, רמת-גן והוד השרון. בקבוצות תלמידים ותלמידות מכל אזור המרכז כולל רחובות, אזור שדה התעופה, ק. אונו- דרומה וצפונה. קבוצות נפרדות לנשים וגברים בוקר/צהרים/ערב. כל אחד יכול למצוא את מקומו. כל מה שצריך זה להתמיד ולהגיע לשיעור, השאר מגיע מאליו.
טלפון 054-5594770. פשוט להתקשר אליו ולהתחיל. בחול המועד יתקיים שיעור אחד בלבד ביום חמישי בבוקר בתל-אביב.
להתראות בשיעור.חג שמח.
תלמיד ותיק (2005-05-01T23:20:27):
מלמדת באזור מודיעין : אורנה--052-2431046
מחול ה (2005-06-26T16:04:36):
נפתחה קבוצה חדשה ללימודי ימימה בכפר מחולה בבקעה ע"י המלמדת עדה גיל
למעוניינות נא ליצור קשר054-3048060
יסמין (2005-11-09T20:44:38):
נפתחת קבוצת לימוד מעורבת למתחילים, בכפר כליל שבגליל המערבי. המדריך הוא אילן הרן.
לפרטים והרשמה:
יסמין עוגן
04-9562827
פלוני אלמונית (2005-11-21T11:16:21):
פיתוח חשיבה הכרתית (לגברים) –
סידרת 4 מפגשים
מבוא ללימודי ימימה
עם גיל דמרי,
תלמידה הוותיק ומזכירה האישי
של ימימה אביטל ע"ה
עלות (לכל 4 המפגשים): 180 ש"ח בהרשמה מוקדמת (מומלץ)
200 ש"ח במקום
המפגשים: 9/12, 16/12, 23/12, 6/1
ימי שישי שעה 8:30-10:00 מרכז שורשים תל-אביב
לפרטים נוספים: http://www.ranweber.net/maayanot/
הרשמה: אלונה 052-5766811
קרן ג (2005-11-22T05:44:39):
נפתחת קבוצה חדשה של לימודי ימימה לגברים במרכז הכרמל, החל מה- 1.12.05, ימי חמישי בשמונה בערב. לפרטים- עידו 0522-232658
יעלי לה (2005-11-29T17:19:22):
האם מישהו יכול לתת פרטים על לימודי ימימה בפרדס חנה?
כן, אני למדתי ימימה בפרדס חנה 3 שנים ומכירה את כל המדריכים והמדריכות המוסמכים שם (איתמר, חנה, אורנה, פאני). כולם הוסמכו ע"י ימימה עצמה, כולם נפלאים. כולם בנווה אשר. אפשר להתקשר לחנה פרלמן והיא יכולה להפנות במקרה הצורך 04-6273442
פלוני אלמונית (2005-12-12T09:26:16):
לכל הלומדים והמעוניינים ללמוד -
הרצאת וידאו בשידור ישיר באינטרנט - הכנה ללימודי ימימה (פיתוח חשיבה הכרתית)
עם גיל דמרי - תלמידה ומזכירה האישי של ימימה אביטל:
http://www.ranweber.net/maayanot
ניתן עוד להצטרף לקבוצת ההכנה - פרטים באתר
ארץ נהדרת
מדריכה מדהימה, לנשים כמובן, בשם: אביטל ברעם (אזור המרכז - גבעתיים) (תלמידתה של ימימה במשך 10 שנים) עברתי 5 מדריכות עד שהגעתי אליה. כנראה שלכל אחד יש את הכפפה שלו. בכל אופן הלימוד שלה ממש מדוייק וברוח ימימה. אם רק הייתי יכולה להעביר לכן מעומק לבי את העוצמה והקצב של ההתקדמות בשיעורים שלה ולצעוק לכולכן לבוא הייתי עושה את זה. בכל אופן מי שרוצה טלפון יכולה לכתוב לי מייל [email protected]
דיון על הסמכת מדריכים ע"י מדריכים (דצמבר-ינואר 05-06)
בת ההרים (2005-12-21T14:56:40):
עלתה לי מחשבה לראש, אשמח לשמוע רעיונות נוספים...
נכון שימימה הסמיכה תלמידים ישירים שלה? ולמעשה הטענה היא שרק מי שהוסמך על ידה הוא "מורה אמיתי". אבל מה יקרה כאשר דור המוסכמים הזה יחלוף מן העולם? מי ישמר על לימודי ימימה? אני יוצאת מנקודת הנחה שהתלמידים המלמדים יסמיכו בעצמם תלמידים נוספים. אם כך-מדוע לא לתת לתלמידי ימימה שנמצאו מוכשרים לכך ללמד כבר עכשיו למרות שלא הוסמכו ע'י ימימה עצמה?
מה שמרגיש לי מכל מה שאני שומעת וקוראת זה שאין פרגון בין המדריכים השונים ובסופו של דבר יש מעין "מלחמה" על כל פיסת פרנסה.
יעלי לה (2005-12-21T15:26:44):
אני יוצאת מנקודת הנחה שהתלמידים המלמדים יסמיכו בעצמם תלמידים נוספים. זה קורה כבר היום. מלמדים שלא הוסמכו ע"י ימימה הוסמכו ע"י מדריכים שהוסמכו ע"י ימימה. אני מאמינה שאנשים המלמדים על דעת עצמם יש בודדים אם בכלל - וזו תופעה בעייתית שיש לגנות ולמנוע.
אם כך-מדוע לא לתת לתלמידי ימימה שנמצאו מוכשרים לכך ללמד כבר עכשיו למרות שלא הוסמכו ע'י ימימה עצמה? יש כאלה (מדריכים וגם תלמידים של ימימה עצמה שאינם מדריכים) שמתנגדים לכך, כי זה סותר את מה שימימה ביקשה. הטענה בעד היא, שמה שימימה ביקשה היה מדויק לזמנו, והדיוק היום הוא אחר - אחרי הכל, ימימה כבר לא אתנו. היא לא נתנה הנחיות לגבי הסמכת מדריכים לאחר הסתלקותה.
אין פרגון בין המדריכים השונים ובסופו של דבר יש מעין "מלחמה" על כל פיסת פרנסה אני לא חושבת שזה עניין של פרנסה. מדריכים שהוסמכו ע"י ימימה (להלן: משעי"י) יש מעט ואנשים שצמאים ללימוד יש המון, בכל הארץ. כמה אפשר להתרוצץ? אני מכירה מדריך שמלמד כל יום במקום אחר בארץ, אבל יש רק 5 ימי עבודה בשבוע... אז מי ש"לוקח" ממנו את איזור עמק בית שאן עושה לו טובה ולא לוקח ממנו פרנסה. ה"מלחמה" היא על מי מבין את הכוונה של ימימה באופן יותר קולע.
אני חושבת שבאזורים בארץ שבהם כלל אין משעי"י (ולא חסרים אזורים נרחבים כאלה, כמו חיפה או הנגב מדרום לב"ש, כידוע לך), טוב שיהיו מדריכים שהוסמכו לא ע"י ימימה. אבל במקומות שבהם יש גם וגם, כדאי כמובן ללכת למשעי"י, ומומלץ לברר את זה לפני שמתחילים.
או בקיצור: ברור שעדיף שיהיו מדריכים דור 2 כדי להמשיך אחרי שכבר לא יהיה דור 1, אבל כל עוד יש דור 1, עדיף ללמוד אצלם.
קרן (2005-12-21T15:56:43):
להיות דבקים בהוראות ברורות של ימימה אחרת הצדיקה תקפיד... על אלו שעושים שיטה לעצמם וכך קרה שאלה שעשו זאת התבלבלו כי ימימה זצוק"ל אמרה שכך יהיה לאלו שילמדו את החמר ללא רשות./הסמכה ודברי צדיקים חיים וקיימים לעד ולעולמי עולמים-מכירה 3 מקרים כאלו לפחות של מתיימרים למיניהם שניזקו מכך ושלא יהיו נוספים.ניתן גם לשאול רבנים המכירים את הלימוד וזאת התשובה:שהצדיקה לא תקפיד...
יעלי לה (2005-12-21T16:13:34):
שהצדיקה לא תקפיד...
ימימה זצוק"ל אמרה שכך יהיה לאלו שילמדו את החמר ללא רשות./הסמכה
מכירה 3 מקרים כאלו לפחות של מתיימרים למיניהם שניזקו
?????????
אני מופתעת, זו הפעם הראשונה שאני שומעת על דבר כזה. מתי ולמי ימימה אמרה דבר כזה? מה זה התבלבלו_ ? למה הכוונה ב _ניזוקו_ ? המקרים שאת מכירה של _מתיימרים_ - מדובר באנשים שהוסמכו ע"י המדריכים שלהם או על דעת עצמם? האם את יכולה לתת שמות של _רבנים המכירים את הלימוד ?
אני ממש ממש מופתעת... ממש! בעיקר המשפט הראשון שלך להיות דבקים בהוראות ברורות של ימימה אחרת הצדיקה תקפיד_ לא נשמע לי קשור בכלל לרוחה של ימימה. ימימה בהחלט הזהירה מאשליות של הגעה וכו', טשטוש ובלבול שלמעשה מחזקים את העומס, וכדי להימנע מזה יש _להיות דבקים בהוראות ברורות... אבל קשה לי להאמין שהיא איימה שהיא בכבודה ובעצמה תקפיד, היא??? שכל כך דיברה בגנות הקפדנות ובזכות הגמישות???
קרן (2005-12-21T16:36:37):
הרב שמעון טייכנר שלי"טא לדגמא מכיר פעולות הצדיקה והיא אמרה עליו שהוא צדיק אמת ושהיא לא רואה עליו רישום בחסר-תוכלי ליצור איתו קשר -הוא מדהים ומקסים...
מדובר על כאלה שהכתירו את עצמם...תוכלי לפנות למורים והם יגידו לך אם יתאפשר להם ואם בכלל יאותו להתקשקש בדברי הסרק וההבל(כנראה שלא...)
מורים לא מסמיכים -הם מתואמים ביניהם- הם מאד זהירים ובצדק ...לאור הנסיבות המתקשרים המדמיינים וכו...
אין כאן איום או קפדנות גשמית אלא דבקות בכבודה של התורה הקדושה ודוקא מתוך אהבה ודאגה אינסופית נאמרו הדברים ברכות ובנעימות ובמתיקות אך ללא פשרות על האמת ותפארתה
יישר כוחך יעלי-לה וחג לך שמח עם הרבה אור
יעלי לה (2005-12-21T16:50:35):
על הרב טייכנר שמעתי הרבה. באמת כולם מתארים אותו כ מדהים ומקסים
לגבי מורים לא מסמיכים - הם מתואמים ביניהם אז זהו, שכנראה הם לא מתואמים במאה אחוז... אני מכירה לפחות אחד - ידוע למדי, שאין ויכוח שהוסמך בעצמו ע"י ימימה - שכן מסמיך.
בדברים אין כאן איום או קפדנות גשמית_ ו - _נאמרו הדברים ברכות ובנעימות ובמתיקות אך ללא פשרות על האמת ותפארתה הסברת את עצמך מצוין. נחה דעתי.
סתם סקרנות: זכית ללמוד אצל ימימה עצמה?
פלוני אלמוני (2005-12-21T17:33:42):
"הכל מאיתו יתברך"-אמרה הצדקת ...!!!
קרן (2005-12-21T17:42:14):
יעלי-לה יקירתי
זכיתי .זכיתי לשנים רבות של קרבה גדושה בטהרה ובאהבה שלא תתואר במילים גבוהות ככל שתהיינה.
בנוגע לאותו מסמיך-אם הוא מסמיך בודאי שלא הוסמך-התשובה לכך כך תיבדק:האם לימד במכון בחייה?....האם אמרה לו ללמד את חומר הלימוד או משהו אחר?
אין כאן עניינים בינאישיים בכלל רק אהבה לנשמות.
פלוני אלמונית (2005-12-21T17:47:58):
שאין ויכוח שהוסמך בעצמו ע"י ימימה?????? היית נוכחת במקום כשהוא הוסמך??
בת ההרים (2005-12-21T18:02:18):
בנוגע לאותו מסמיך-אם הוא מסמיך בודאי שלא הוסמך-התשובה לכך כך תיבדק
אז עכשיו התבלבלתי. המסמיך אינו מוסמך? אז מי יישאר בעוד דור להמשיך את דרכה של ימימה? האם ייתכן שימימה עצמה לא התכוונה שמשנתה תתגלגל לדורות הבאים?
יעלי לה (2005-12-21T18:09:59):
האם לימד במכון בחייה?
כן.
שאין ויכוח שהוסמך בעצמו ע"י ימימה
כשאמרתי שאין ויכוח, התכוונתי שאין על כך ויכוח בין שאר המדריכים. אני מכירה לא אחד ולא שניים, אז אני לא אומרת סתם. אגב, מדובר במדריך ידוע מאוד.
היית נוכחת במקום כשהוא הוסמך??
אם זו הדרך היחידה לדעת אם מישהו הוסמך ע"י ימימה או לא, אנחנו בבעיה. כשאדם שהיה קרוב מאוד לימימה אומר לי שהיא אמרה לו X Y Z בפרטיות, אין לי סיבה לא להאמין לו.
בת ההרים (2005-12-21T19:11:03):
אני מבינה שישנם אנשים שמציגים את עצמם כמדריכי ימימה ועוסקים ב...איך אתם קוראים לזה? חזיונות,תעתועים ותקשורים? אבל מה קורה עם מדריכים שבאמת עושים מלאכתם ממקום טהור וכנה,ע'י פרסום מפה לאוזן-ועדיין,לא זכו ללמוד מימימה עליה השלום ולא הוסמכו על ידה? ואולי הם מדריכים טובים?
זה מעניין אותי התהליך הזה שקורה עם לימודי החשיבה ההכרתית. האמת היא שזה מזכיר לי קצת את ישוע מבית לחם ומה שקרה אחרי מותו.היו אנשים שהמשיכו ללכת ע'פ משנתו כפי שהועברה ממנו ישירות.ומצד שני קמו תנועות אחרות כביכול בשם הקדוש אשר טענו לידיעה המוחלטת מה היתה משנתו של ישוע הקדוש ובשמו עוותו לחלוטין דברים.
קרן (2005-12-21T19:16:07):
עושים מלאכתם ממקום טהור?
את נותנת תעודות אחריות או תוי תקן?
יעלי לה (2005-12-21T21:30:14):
ואולי הם מדריכים טובים
יש כאלה. אני מכירה שני מדריכים "דור שני" נפלאים (לא חזיונות, תעתועים ותקשורים חס וחלילה
מסתייגת מההשוואה לישוע מבית לחם, וגם לא חושבת שזה דומה!
אגב, באתר "ימימה" www.yemima.co.il יש כתבה די יפה, והנושא הזה נידון בה. הנה כמה דברים מתוך הכתבה:
_כמה שנים לפני מותה הסמיכה ימימה מורים שילמדו את ה'חלקים' שהעבירה. היא בחרה את המורים בקפידה, בדקה איך הם מלמדים ואף האזינה לשיעורים של חלקם. בהוראתה נפתחו מכונים בירושלים, פרדס חנה וזכרון יעקב.
למרות שהיתה מלאת אנרגיות, רוחניות וטוב, ימימה ניהלה את קבוצותיה ושיעוריה בצורה מוקפדת. היא לא לימדה אנשים שנפשם לא היתה מספיק יציבה, ומי שלא הסמיכה לא העז ללמד אחרים. החומר שהעבירה לא יצא החוצה עד יום מותה. בנקוף הזמן המצב השתנה. הביקוש ל'שיטת ימימה' גבר, וה'מוסמכים' אינם עומדים בעומס. קבוצות חדשות הולכות ונפתחות, ולא כולם מסכימים עם התופעה.
"אנחנו," אומרת תלמידה ותיקה, 'מוסמכת', "לא יודעים אם זה לטובה. את מספר המורים שימימה הכינה אפשר לספור על שתי ידיים, אם לא על אחת. היא בחרה אותם בקפידה, הכינה אותם וגם בדקה אותם. היום, כל מי שלמד ממנה משהו יש לו חלק שהוא מאוד אוהב ושמאוד חשוב לו, והוא מרגיש שהוא צריך להפיץ את זה. [ ....................... ] החומר נוגע עמוקות בתורת הנפש, באיזון רגשי-רוחני-שכלי. לא כל אחד יכול להעביר את זה."
'מוסמכים' אחרים חושבים שאין צורך לנקוט בכזו זהירות: "כל מי שלמד ועשה דרך יכול ללמד, ומי שלא – לא. ימימה עצמה עברה דרך. היא הסתכלה בתלמידיה וראתה מי מהם עובר דרך, וכשהם היו מוכנים היא הסמיכה אותם ללמד. שתי תלמידות שלמדו אצלי ארבע שנים התחילו ללמד, והן עושות חיל."_
בת ההרים (2005-12-22T11:34:54):
את נותנת תעודות אחריות או תוי תקן?
אני מנסה לנהל דיון ענייני ולא ארסי או ציני. ולא,אני לא נותנת תעודות אחריות וכ'ו אבל שואלת ברצינות-מי כן.
יעלי תודה על הציטוט
ימימאית ... (2005-12-22T17:54:25):
בת הרים יקרה
הסמכה לא ניתנת לפרשנות אישית .יש קביעתה של מורתנו הגדולה והיא המניחה והמסדרת לנו את שבילי הזהב מחכמתה.
אנא בקשה ותחינה אישית לכל הפורום הנכבד הזה
פיתחו מחברות ולימדו ואל תתעסקו בכל מה שאמור לעיל זה מתיש ולא מקנה כבוד לכלם
שבת שלום וחג אורים שמח
בת ההרים (2005-12-22T18:49:16):
הסמכה לא ניתנת לפרשנות אישית .יש קביעתה של מורתנו הגדולה והיא המניחה והמסדרת לנו את שבילי הזהב מחכמתה
ולכן אני חוזרת ושואלת...מה יקרה כשדור המוסמכים לא ילמד יותר בעצמו?
חג אורים שמח גם מן ההרים
פלוני אלמוני (2005-12-22T22:32:46):
מצטרף להמלצה לבקשה ולתחינה -די עם העיסוק הזה זה באמת לא מוסיף כבוד לכלנו
הבקשה אמיתית וכנה
חג שמח
פלוני אלמונית (2005-12-26T18:43:19):
אם מטרת הפורום הזה היה לתת מעט אינפורמציה על הלימוד אז יש פה פספוס גדול. השאלות האמיתיות לא נשאלו והויכוחים ממש לא שייכים ללימוד, להפך, יכול להוצר הרושם שמה שחשוב בלימוד זה המדריך בעוד שלמעשה מה שחשוב ועיקרי בלימוד זה התלמיד עצמו והמקום שלו מול החומר הנלמד. חג שמח מלא אור וניסים.
נעם מתעניין (2006-01-02T10:58:20):
רציתי לשאול בקשר להסמכה, אם סומכים על הדיוק של תלמיד מוסמך, מדוע שלא נסמוך על ההסמכה שלו עצמו?
נראה לי קצת סותר, לכן כדאי לנטוש את הדיון הזה, שלא מוסיף הרבה ולהתרכז בלימוד ועבודה פנימית.
מלאכות 2006
יעלי לה (2006-01-08T13:20:09):
התרחקתי קצת מהחומר בזמן האחרון. כעת לא שופטת את עצמי, לא מקפידה על עצמי אלא בקבלה עצמית מתקרבת שוב לחומר על נקי. מתקרבת לחומר, והחומר מקרב אותי לעצמי.
אה, ימימה, ימימה, כמה נפלאות מילותייך, כה מדויקות, נושאות כוח אמיתי לקרב, לפתוח, להמס את הנקודות הכי קפואות וקשות. תודב לקב"ה ולך על מילותייך.
מדמיינת קשיים אישיים שאינם. בהבנה זה נכון מאוד, אך החסימות שבלב קופצות. אז מחזקת את הבִּינה שבי, ציר הכוח שלי, בפנייה למהות הטובה של הלב. והלב מזין בחזרה את ההבנה - הנה כבר פעולת גומלין של הבּינה! - בידיעה ממהות, שנתינה לעצמי זה גם להרשות לעצמי שלא יהיו קשיים, לא חייבת קשיים, מותר שלא יהיו.
בעקבות החלק, מתוך הכרת הטוב וקבלה עצמית - הכרה למיותר. הכרה שהמיותר הוא מיותר לי, מוכנה לוותר עליו כדי לאפשר בנייה וצמיחה.
ארץ נהדרת (2006-01-08T23:48:02):
מתבוננת במחשבה עמוסה שמפחיתה כוח במערכת שלי. - מסתכלת על משהו שלילי במישהו קרוב הולכת אתו לעתיד ורואה מה יקרה. באותו רגע מרגישה איך הלב שלי נחסם בפני מי שעומד מולי. מפסיק לרצות להתמודד עם ההווה מול מי שעומד מולי. מרגישה חוסר אונים. במקור מזהה 2 מחשבות: אני לבד. אין לי ואף פעם לא יהיה לי.
אומרת לעצמי - במקום של עומס כבד מה שחשוב הוא רק חיבור לרצון לתקן.
מול עומס שלא יודעת לפתור כרגע. להתחיל בנייה יחסית. לשים פה מחשבה טובה שתקבע את הרצון במקום העומס. עוצרת - נכנסת לתוך עצמי ונותנת רגש לקיום שלי. מתבוננת בילדה ואומרת לה מתוך הרגש לקיומי - את לא צריכה להיות מושלמת בעולם מושלם. מותר ללב שלך להיות פתוח. מותר לך להיות בדיוק כמו שאת. הפחתה של העומס וחריץ קטן נפקח בליבי. אני כל כך רוצה לגעת בעצמי אני כל כך רוצה לגעת בחיים. במהות הנקייה הצומחת. תודה לבורא עולם תודה ימימה היקרה זכר צדיקה לברכה.
בת ההרים (2006-01-14T22:13:11):
בשבילי משפט המפתח הוא המטרה היא לא לסתור את דמותך ולא לדחות את עצמך, לא לזייף כלפי קיומך
נאמנות עיקבית למשפט זה-וההכרה תהיה נקייה. שמחה.
הכרת הטוב שבדף הזה;אפשר לשתף ולחלוק חוויות קיומיות והכרתיות גם אם לא משתתפים בקבוצת לימודים פעילה.
יעלי לה (2006-01-18T19:06:09):
שמחה מדיוק. הלב נפתח ברחמיו אחרי שכל היום היה סגור בגלל הסתכלות בחסר. "האני-אני הקטן", האני העני מפנה מקומו לתודעת הכלל, חיבור לנשמה אחרת שנושאת ניצוץ אלוקי, מהות...
במשך היום ניסיתי לגרש מחשבות עמוסות ללא הואיל. מה שעשה את השינוי היה שהכרחתי את עצמי לקיים מצוות ניחום אבלים ושם הלב נפתח מייד, בגדול. משם המהות מתפשטת וממלאת גם את המחשבה ואת שאר החלקים.
ארץ נהדרת (2006-02-01T10:08:03):
דיוק ביחסי.
יש דברים שהם עומס, יש דברים שהם הכרתיים. אחד העומסים שלי: דחיית עשייה. עומס מאד כבד. מסתכלת על כל הכלים ההכרתיים שאני כבר מכירה. איזה כלי אני יכולה לשים באמצע בין העומס הזה של הדחייה לבין העשייה. משהו יחסי: אופס, באמת הכלי הוא יחסיות. זה הכלי להשתמש בו. עשייה יחסית. לעשות משהו אחד קטן ממה שאני אמורה לעשות. ולא לחיות עם נשימה שנגמרת בשאר הזמן על הדברים שלא עשיתי אלא לקבל את עצמי. אתמול נסעתי לקנות תפאורה של תיאטרון בובות. צעד אחד. היום אעשה טלפון אחד שנוגע לעוד דברים שאני צריכה.
בנייה איטית ומתמשכת וקבלה עצמית
שיתוף הבנות והסברים על החומר והלימוד – 2006
לומד (2006-03-21T15:58:22):
רציתי לשאול אתכם: אני לומד כחדשיים, ואני לא מתחבר כלל למעביר החומר, למרות שהוא תלמיד ותיק ומוסמך וכו'. האם זה נורמלי לדעתכם, או שזה מהמניעות שבתחילת הדרך? כי הלימוד עצמו נראה לי מדהים, או יכול להיות מדהים. אבל בשבילי איך שהוא מתנהל כעת - לא טוב, בכלל. מפוזר ולא ברור, לא כשיטה, לא כהתקדמות.
יעלי לה (2006-03-21T17:42:58):
לומד, אתה יכול להרחיב קצת? מה בדיוק קשה לך? מדבריך קשה להבין אם זה קשור לקליטת החומר בתוכך או למדריך.
לומד (2006-03-22T00:20:24):
זה לא ממש לקליטת החומר. תראי, למדתי בישיבה ועדיין לומד, ולומד פנימיות - חסידות וכתבי הרב קוק וכו', והדברים דומים, מזכירים. הלימוד מתנהל יותר דרך קריאת מלאכות אישיות ופחות בניתוח החלק עצמו. לפי מה ששמעתי מאחרים (וזה מתאים לי הרבה יותר, וכך גם למדתי בעבר פנימיות) הלימוד הוא ניתוח מדוקדק של החלקים ובתוכם החלקיקים. איטי, הדרגתי, פנימי. הכל רץ לי מדי, לא ממצים נושא ומייד עוברים הלאה. מרגיש גם קצת קרירות בין המעביר לקבוצה כשלומדים, למרות שיש לו קשר טוב עם חלקם, אפילו עם רובם.
לא נראה לי שזה קשור לקליטת החומר בתוכי, כי חלק מהדברים נקלטים ואפילו מחוללים שינויים, אבל הדרך בה הלימוד מתנהל - לא נוחה לי, מרגיש שלא ממצים, שהדברים מרחפים.
מקווה שהובנתי.
יעלי לה (2006-03-22T10:16:29):
הובנת.
הלימוד הוא ניתוח מדוקדק של החלקים ובתוכם החלקיקים.
נכון, אבל למיטב ידיעתי, זה לא אמור להיעשות בזמן השיעור אלא בבית, כל אחד עם עצמו (קריאת החלק לאט תוך נוכחות הכרתית, יצירת קשר עם ההבנה האישית, התקרבות לחלק, איסוף ההבנות מהחלק, מציאת המבנה וכו'). בזמן השיעור אפשר לשתף בהבנות, לפחות בהתחלה, ואח"כ בעיקר דרך המלאכות (מאחר שמבנה של מלאכה הוא הבנה-יישום-תוצאה, הרי שכל מלאכה אישית נושאת הבנה אישית של החלק הנלמד).
אני יודעת שיש מדריכים שמתעכבים הרבה שיעורים על כל חלק, עד שיש תחושה שכל התלמידים הפנימו ומיצו אותו, וברור שכולם נבנו ממנו; ויש מדריכים שמתקדמים הלאה עם החלקים. מה גם שלא תמיד כל תלמיד מתחבר לכל חלק ולעתים ההתעכבות הזאת רק תפגיש את התלמיד עם ה"עיכוב" (המיותר) שלו.
אצל ימימה עצמה, כל חלק נמסר, נלמד ומוצה בשיעור אחד בלבד.
בכל מקרה נשמע לי שאולי המדריך הזה לא מתאים לך לגמרי, ואם יש לך אפשרות כזו, כלומר אם יש מדריך או מדריכים אחרים באזור שלך, אולי כדאי שתשב פעם אחת בשיעור של מישהו אחר ותיווכח אם יש הבדל ואיזה מין הבדל זה.
מה אתה אומר?
אגב - פנית למדריך שלך בכלל עם השאלה הזאת? כי בעצם אולי יש לו תשובה מעולה...
יעלי לה (2006-03-22T10:37:54):
קראתי שוב את מה שכתבת ורוצה לחדד / להוסיף:
הלימוד מתנהל יותר דרך קריאת מלאכות אישיות ופחות בניתוח החלק עצמו
אני חושבת שלא אטעה אם אומר שהמלאכה היא העיקר בלימוד.
הכל רץ לי מדי, לא ממצים נושא ומייד עוברים הלאה
סבלנות. לדברים לוקח זמן לחלחל. אתה לא תמצה אף אחד מהנושאים גם אחרי שנים של לימוד. לכל חלקיק יש אינסוף פנים ורבדים, וככל שלומדים יותר מבינים יותר. הכל בחלקיות. לכן קוראים לחלק "חלק". הלימוד נעשה באופן יחסי דרך החלקיות הזאת.
ימימה אמרה שברוחני מהר זה לאט ולאט זה מהר. סבלנות...
לומד (2006-03-22T11:22:24):
אתה לא תמצה אף אחד מהנושאים גם אחרי שנים של לימוד.
זה בסדר מבחינתי. לא חשבתי שאמצה. אבל כל פעם שיש התבהרות מסויימת, יש סיפוק. על זה אני מדבר, זה מה שהתכוונתי כשדיברתי על מיצוי. אני צריך יותר זמן. אבל בעצם, אם את אומרת שעיקר העבודה היא בבית עם עצמך, אולי זה עונה על השאלה. אולי לא הבנתי מספיק. בכל מקרה, אני אפנה אליו בע"ה.
תודה.
לומד (2006-03-22T11:42:42):
דיברתי איתו עכשיו. אני חושב שהנקודה בקשר אלי היא לנסות לשבת עם החלק יותר לבד, לראות מה כתוב בו, מה הוא יוצר בי, על מה הוא מדבר. לנסות להבין אותו לעומקו. יכול להיות שזה ישנה לי את הלימוד. אם ככה - הרי שהלימוד בכיתה מבוסס על זה שאלמד את החלק. ואני ממש בעד לשתף במלאכות אישיות.
רציתי לשאול - ימימה עצמה לימדה את החלק, או רק הכתיבה אותו? זה חשוב, כי אם היא רק הכתיבה אותו, אז בעצם כל הלימוד הוא לימוד אישי.
יעלי לה (2006-03-22T11:55:57):
רציתי לשאול - ימימה עצמה לימדה את החלק, או רק הכתיבה אותו? זה חשוב, כי אם היא רק הכתיבה אותו, אז בעצם כל הלימוד הוא לימוד אישי.
ימימה רק הכתיבה. יותר נכון - ימימה דיברה, וכולם הזדרזו לכתוב מהר מהר ולא לפספס אף מילה. זה לא היה בקצב הכתבה, ואח"כ לא היה דיון על מה שנאמר, אלא התלמידים רשמו מלאכות, מי שזכה לקרוא - זכה, וימימה היתה עונה.
הלימוד בכיתה מבוסס על זה שאלמד את החלק
בהחלט! ואכן כן, הלימוד הוא אישי.
ליאורה (2006-03-25T20:20:05):
יעלי לה - שלום ותודה על ההסברים בדף זה. האם תוכלי לתת דוגמא למלאכה כאשר לא היה דיוק באותו מקרה, אלא עומס בלבד?
יעלי לה (2006-03-25T20:28:17):
האם תוכלי לתת דוגמא למלאכה כאשר לא היה דיוק באותו מקרה, אלא עומס בלבד?
חד משמעית: מקרה שבו לא היה דיוק אלא עומס בלבד לא יכול לשמש רקע או בסיס למלאכה. במלאכה נעשה רישום של עבודת בנייה אישית, המשקפת דיוק שעל-ידי רישומו במערכת האישית (או בהכרה, נאמר) שחרר חלקיק עומס שהיה שם קודם לכן.
לא צריך להתמקד בעומס. טוב להכיר בו כאשר הוא משתחרר. זה בדיוק מה שנפלא כל-כך ב לימודי ימימה ומבדיל אותם משיטות אחרות.
לומד (2006-03-25T20:42:24):
יעלי לה, תדעי לך שאת מאוד עוזרת בהגדרות הפשוטות הללו לכאורה, וזה מאוד עוזר להוריד את הלימוד לקרקע.
את מלמדת במקרה?
יעלי לה (2006-03-25T20:56:13):
לומד, אני לא מלמדת. לא זכיתי בכלל להכיר את ימימה ע"ה. למעשה אני אפילו לא לומדת כרגע (כי אין קבוצה באזור מגוריי. אני מאוד רוצה להמשיך ללמוד) לאחר כמעט 3 שנים שלמדתי בסך הכל. לכן אני רוצה לחזור ולהדגיש: קח (קחו) אותי בעירבון מוגבל! קודם נתקפתי היסוס קל לנוכח המצב שנוצר, שאני עונה כאן תשובות כמו איזו ברת סמכא מדופלמת, אז צלצלתי להתייעץ עם מדריכה שלמדתי אתה בעבר והיא חיזקה אותי בעניין הזה. גם מה שאתה כותב מחזק אותי, תודה. בכלל יש לי הרושם שנוצר כאן דיון פורה וחיובי, ושאילו היה בזה אי-דיוק, זה לא היה קורה כך.
חוץ מזה, אני חושבת שהבנת הלימוד מתרחשת בצורה המדויקת ביותר פשוט דרך הלימוד. אבל אפשר לשאול את המדריכים שאלות ממוקדות (עדיף לפני השיעור או אחריו), ובדרך-כלל מקבלים אחלה תשובות (עוד לא שמעתי על מדריך ש"שומר בסוד" הסברים על מהות הלימוד).
לומד (2006-03-26T09:23:29):
הכל בעירבון מוגבל. תמיד. אבל אם זה מתקבל אצלי, כנראה שזה עוזר.
תוהה שואלת (2006-05-08T14:42:29):
שלום רב, אני לומדת ימימה כחצי שנה. ברצוני לשאול: מה שונה בלימודים אלה מכל לימודי ניו אייג אחרים? כבר שמעתי הרצאות והשתתפתי בסדנאות שדיברו על אותם אמיתות בדיוק. גם מקריאת המלאכות כאן אני נתקלת שוב באותן אמרות:
לקבל את עצמי, לראות את הטוב, להיות שלמה עם עצמי. אצל ימימה אולי קוראים לזה בשמות קצת אחרים: דיוק למשל.
אינני באה לתקוף אני באמת מבקשת להבין אולי איני לומדת מספיק זמן אולי לא אצל המדירכה הנכונה. אבל משהו נראה לי מפוספס. יכול להיות שאצל ימימה באמת היה לזה ערך מוסף עקב אישיותה וצדיקותה. היום? נראה לי שאין בזה שום חידוש. אנא תקנו אותי אם אני טועה.
יעלי לה (2006-05-08T15:42:34):
שלום!
כבר שמעתי הרצאות והשתתפתי בסדנאות שדיברו על אותם אמיתות בדיוק.
אמת רוחנית היא אמת רוחנית. יש רק מהות אחת. הדרכים הן שונות. עבורי, הדרך של לימודי ימימה טובה, נפלאה, מדהימה, מדויקת ופורה יותר מדרכים אחרות שניסיתי (וניסיתי). אבל זה עניין של התאמה אישית. יש אנשים שהלימוד הזה לא מתאים להם.
בכל זאת, מה שונה בלימודים אלה מכל לימודי ניו אייג אחרים? אוהו, הרבה... בעיקר האופי של החומר עצמו, החסד של ימימה עצמה. אופן הלימוד. ההדגשים בלימוד. אני מניחה שזה שונה בשביל כל לומד ולומדת. בעצם, ההבדל הבולט ביותר ש אני יכולה להעיד עליו הוא בתוצאות. החיים נראים אחרת. הלימוד מביא לי שמחה וברכה שלא היכרתי לפני כן. וכאמור, היכרתי תורות ושיטות רוחניות לפני כן.
אולי איני לומדת מספיק זמן אולי לא אצל המדירכה הנכונה יכול להיות.
אשמח לשמוע תשובות מאוד לומדים. למה יוצא שרק אני ה"קול" של הדף הזה?
לומד (2006-05-08T22:18:32):
בשיטוטי הרוחניים נפגשתי בהרבה שיטות שמטרתן דומה בד"כ. ההבדל הגדול הוא לא בסימון המטרות, אלא בהגעה אליהן. בלימוד נתקלתי לראשונה בהגדרות מדוייקות להתרחשויות במציאות, ולמרות שהיו התקרבויות לנקודה גם בשיטות אחרות, גישושים שנוגעים לא נוגעים, כאן יש מבנה ברור וחד משמעי - אם תסכים לו, אם תיפתח אליו, יהיה שינוי. אין כאן פתיחות מהוססת, אלא ביטחון מלא בדרך תוך נתינת מקום לקיום חסר, אבל אי הסכמה לשיטות שחסרות במהותן.
בשבילי זה חידוש. עם כל שיטה שנתקלתי בה אמרתי לעצמי "גם אני יכול לייסד שיטה כזו, להגיד דברים כאלה ופחות או יותר בסוף משהו יווצר". כאן אני עומד נפעם. ימימה לא סתם הייתה בהקשבה עצמית, החומר הזה מדוייק בתכלית הדיוק, לפחות מה שנתקלתי בו עד עכשיו, וזה מה שמייחד אותו בעיני מדברים אחרים.
פלוני אלמונית (2006-05-18T15:50:12):
על פי מה את בטוחה
כדאי להזהר בדברים ולפחות לא להטעות ציבור תמים שרוצה זכות (הערה מאוחרת שהוכנסה בעריכה: זאת תגובה על המלצה מניסיון אישי חיובי, ש{{}}ארץ נהדרת נתנה על מדריכה שימימה לא הסמיכה. ההמלצה הועברה למעלה, למידע על מדריכים לפי איזורים)
יעלי לה (2006-05-18T16:57:18):
ולפחות לא להטעות ציבור תמים
לדעתי ארץ נהדרת כתבה את ההמלצה האישית מתוך חוויה סובייקטיבית שלה ( אני הייתי תלמידתה_, _מבחינתי_, _שפגשתי_, _עבורי_ ) בזהירות רבה, ובטח לא הטעתה: היא כותבת באופן מפורש את האמת על המדריכה ש _לא הוסמכה ישירות על ידי ימימה. היכן ההטעיה?
מצד שני, אני רוצה לציין משהו:
מכל מה ששמעתי על ימימה, וכן עפ"י החלקים האחרונים שנתנה, אני מאמינה שמועד הסתלקותה לא היה בשבילה בגדר הפתעה... צריך לקחת את זה בחשבון כשאומרים משהו כמו אין לה ספק שאם ימימה ז"ל היתה עדיין בחיים אביטל היתה מתחילה ללמד באישורה_, _למרות שאני בטוחה שזה היה מגיע
לומד (2006-05-22T13:11:55):
בקשר למה שנכתב קודם, ההערה שכתבת, יעלי לה, על מה שכתבה ארץ נהדרת: ישנם מלמדים נפלאים, שעוזרים מאוד ללומדים להפנים את החומר בדרכם המיוחדת. ימימה כבר אינה כאן, ונכון שעדיף לפחות להתחיל ללמוד אצל תלמידים מוסמכים, אבל אני יודע שיש הרבה מוסמכים שלא בהכרח מתאימים בדרכם לאנשים המבקשים ללמוד. אם יש המלצה ממישהי שלמדה אצלה (אצל אביטל) לא צריך יותר שום דבר, כי הרי איך ימימה עצמה נתקבלה? על ידי המלצות מאחד לשני. לא צריך לעצור את ההתפתחות הפנימית, את האמונה באנשים ולהמליך על כולם את האמונה בימימה. מה אם עוד חמש שנים יצמח לימוד אחר? בשורה אחרת? מתאימה יותר לדור? או עוד 40 שנה? הדבר הכי נורא שאפשר לעשות ללימוד הוא להפוך אותו בעצמו למוסד, לממסד, לחסידות. נכון, צריך להיזהר, אבל תכלית הזהירות היא לא להיזהר יותר מדי. עיקר הלימוד הוא זריזות, גמישות, מוכנות לקבל את הקיים, את המתרחש.
בסופו של דבר - לדעתי המדד הוא עד כמה הלומד מתחבר לחומר, עד כמה הוא נשמע לו מוכר בתוכו, עד כמה הוא מביא אותו לשמחה, לאיזון פנימי, לזריזות, עד כמה הוא מקרב אותו לעצמו. אין שום מדד אחר בעולם כלל. אז תלכו, תנסו, ואם לא טוב - אפשר לעזוב. לא צריך לעשות עניין מזה.
יעלי לה (2006-05-22T13:21:01):
לומד, אין לי ויכוח אתך! הבנת את דבריי אחרת ממה שהתכוונתי. הדבר היחיד שהערתי לגביו הוא שהמשפט אם ימימה ז"ל היתה עדיין בחיים אביטל היתה מתחילה ללמד באישורה_ קצת מופרך, כי עד כמה שבשכלנו המוגבל אנחנו יכולים לתפוס, כנראה ש _מועד הסתלקותה לא היה בשבילה בגדר הפתעה.
דעתי בעניין הסמכת מדריכים מופיעה כמה פעמים בדף הזה (בעיקר בתיבת ה טקסט נפרש השלישית שבמעלה הדף). בין היתר כתבתי (בתשובה לשאלה של בת ההרים): אני מכירה שני מדריכים "דור שני" נפלאים... אבל כמה טובים שלא יהיו, אי אפשר להשוות אותם למי שלמד אצל ימימה ומלמד בהסמכתה._ וגם: _אני חושבת שבאזורים בארץ שבהם כלל אין מדריכים שהוסמכו ע"י ימימה, טוב שיהיו מדריכים שהוסמכו לא ע"י ימימה.
מסכימה אתך ש אם יש המלצה ממישהי שלמדה אצלה (אצל אביטל) לא צריך יותר שום דבר. אבל אני חושבת שלכל לומד/ת חשוב לדעת אם מדריך או מדריכה שמתכוונים ללמוד אצלו או אצלה כן או לא הוסמך/ה ע"י ימימה.
לומד (2006-05-22T17:40:53):
יעלי לה, אני חושב שגם לפעמים מדריך לא מוסמך יהיה טוב בשביל אדם מסויים מאשר כל מורה מוסמך.
ומה שכתבת בקשר למועד הסתלקותה לא בהכרח קשור. ייתכן שימימה ידעה בקירוב את מועד הסתלקותה וכד', אבל זה לא אומר שידעה מה שיהיה לאחר מכן בצורה מוחלטת. ימימה היתה, לפי מה ששמעתי וקראתי, אדם מדהים, יוצא דופן, בעלת רמת טהרה וכו' שאנחנו לא יכולים להבין בכלל, אבל אי אפשר להפוך אותה ליודעת כל. ככל שהאדם מיטהר, עובד על עצמו, משחרר את המיותר, הוא רואה יותר, בעל יכולת הקשבה גבוהה יותר. אבל לעולם אין אדם שיגיע לרמה אינסופית של ידיעה. גם הנביאים בעם ישראל לא היו יודעי כל. לענ"ד ימימה לא יכולה היתה לשער הכל, מה יהיה לאחר מותה, ודאי שלא דברים הנתונים לבחירתו של אדם פרטי.
אולי זו דעתם של המורים המוסמכים שמסמיכים בעצמם תלמידים ללמד. כמובן שצריך זהירות, אבל בפשטות - הדברים צריכים להמשיך להתפתח ולא להיעצר כאן לענ"ד.
אבל אני בהחלט מצטרף - צריך ליידע את האדם שהוא לומד אצל מישהו שלא הוסמך, והוא יעשה את בחירתו, בתקווה שיבחר את מה שנכון בשבילו ולא את מה שלכאורה נכון מבחינה אובייקטיבית.
יעלי לה (2006-05-22T17:49:55):
לומד,
אין כל סתירה בין המשפט לפעמים מדריך לא מוסמך יהיה טוב בשביל אדם מסויים מאשר כל מורה מוסמך_ לבין המשפט _צריך ליידע את האדם שהוא לומד אצל מישהו שלא הוסמך, והוא יעשה את בחירתו.
גם אין סתירה בין מה שאני כתבתי על ימימה (לא היה בשבילה בגדר הפתעה_) ובין מה שאתה כתבת (_לא יכולה היתה לשער הכל, מה יהיה לאחר מותה).
אין בינינו ויכוח בעצם.
שיבחר את מה שנכון בשבילו ולא את מה שלכאורה נכון מבחינה אובייקטיבית. - והרי בשביל זה אנחנו לומדים דיוק
חדוה (2006-10-12T20:27:58):
ללמוד ממוסמכת מספיק עם חוסר האחריות הלימוד הוא לא הפקרות.
פלוני אלמונית (2006-10-16T22:36:10):
חדוה היקרה מה הנחרצות הזו.? הרי הכל משמים ויש מי שזוכה ללמוד ממדריך מוסמך ויש שלא, וכמה שלא ישתפכו פה על כל מיני מדריכים אלמוניים כמה שהם נפלאים וכאלה.. הרי לגמרי ברור ההבדל העצום בין מוסמך ללא. נכון, מדובר פה בחומר נפלא והחומר הוא העיקר אבל מי שזכה ללמוד אצל ימימה כמיועד להיות מדריך, קיבל בנוסף לחומר שרשם מפיה את אותו אור מיוחד להעביר הלאה.
לומד (2006-10-17T00:44:02):
אני רוצה לומר שלמדתי אצל מדריך שהוסמך ורק התרחקתי מהלימוד בעקבות כך.
ההסמכה היא לא קדושה, ואם יש המלצות אישיות - זה המדד היחיד לדעתי. מי הסמיך את ימימה? התוצאות שאנשים קיבלו מהלימוד אצלה.
ומדובר כאן בתלמידה ותיקה, שעשתה כברת דרך. מה הפחד? אפשר לנסות ואם הדברים לא זורמים - לעבור הלאה עד שמוצאים. למה הנוקשות הזו?