לימודי ימימה

אנונימי

לימודי ימימה

שליחה על ידי אנונימי »

ערכה: יעלי לה (4.3.08)

האתר הרשמי של מכון מעיין ללימודי חשיבה הכרתית, נוסד ע"י ימימה אביטל זצ"ל (נוסד - המכון, לא האתר, כמובן :-))
אתר נוסף
קומונה של הלימוד בתפוז

ראו גם דבש מסלע רוחניות ללידה - הכנה ללידה על-פי ימימה

{==מידע (עודכן בינואר 2006) על מדריכים, מדריכות וקבוצות לפי איזורים==
חיפה, קריות, חוף הכרמל

ארץ נהדרת (2006-07-13T23:52:29):
עדית ממכון מעיין פותחת קבוצה למתחילות בקריות. צפוניות וחיפאיות מוזמנות לפנות אליה

שרון צ.
נפתחת קבוצה למתחילות בחוף הכרמל אצל גלית ארז.
0524640617
יעל ש :
רוני אתגר
מלמדת ומנחה קבוצות ברוח ימימה בחוף הכרמל.
052-3711711


שורי צייזלר (2006-08-30T23:40:57):
למעוניינות בלמודים באיזור הקריות, אנחנו קבוצה שלומדת עם המורה אילן הרן (הוסמך ע"י ימימה זצ"ל) יש קבוצה ותיקה מעורבת ותיקות וחדשות ויש קבוצה חדשה. מי שמעוניינת מוזמנת ליצור איתי קשר [email protected]
לילה נפלא
שורי

קרן ג (2008-01-31T16:29:42):
לידיעת כל המעוניינות
נפתחת קבוצה חדשה בחיפה, בדבר פרטים אפשר להתקשר לקרן 052-6775751
כל טוב


שוראנגיז (2008-07-28T08:13:42):
יש מדריכה מוסמכת בחיפה, מלמדת בימי ראשון ערב שתי קבוצות, קבוצה נוספת מוקמת בימים אלה, הקבוצה הזו תהיה קבוצת בוקר,
אפשר להצטרף לקבוצת ערב או להירשם לקבוצת הבוקר בטל' 052-2791680
יום נפלא שוראנגיז

השרון

קרן ג (2008-01-31T16:29:42):
נפתחה קבוצה למתחילות בתל מונד. אפשר להתקשר לקרן 052-6775751
באר שבע והנגב

קרן ג (2006-07-13T11:27:26):
לכל המעוניינות בלימודי חשיבה הכרתית בבאר שבע, ביום שני הקרוב תתקיים פגישת מבוא עם עידית סרנה מנהלת מכון מעין ומזכירתה האישית של ימימה לאורך השנים. אפשר ליצור איתה קשר,
050-5540540 כל טוב
גליל עליון

יעלי לה (2006-05-10T20:13:33):
נועה יעיש 046990258, מוסמכת ע"י ימימה.
אני יכולה לספר שנועה לימדה 2 חברות טובות שלי ועוד הרבה בנות שאני מכירה, וכולן מספרות עליה נסים ונפלאות.
היא מלמדת באיזור מירון (אני לא בטוחה 100% בקשר ליישוב המדויק, אבל מירון זה האיזור).

קרן ג (2006-05-10T23:09:40):
נועה יעיש מדריכה נפלאה המלמדת במושב בר יוחאי הצמוד לאור הגנוז

פלוני אלמונית (2007-11-04T16:11:21):
בצפון יש שתי מדריכות נועה יעיש מושב בר יוחאי. ושירלי דיין מצפת. שתיהן מעולות. שתיהן למדו אצל ימימה והוסמכו להדרכה.

הגליל התחתון והעמקים


ה עוגיה (2008-02-18T21:50:43):
נדמה לי שלעדה גיל יש קבוצה שם באחד הקיבוצים

יעלי לה (2008-02-19T01:18:40):
עדה גיל מעבירה שיעורים באזור הזה, נדמה לי בשדה אליהו (?)
יש גם מדריך בשם יובל שמלמד שם איפשהו (אולי בעין חרוד? גבע? - אני יכולה לבדוק) אני כמעט בטוחה שהוא מלמד גם נשים.

יעלי לה (2008-02-19T09:27:21):
עדה גיל היתה מאוד קרובה לימימה, קיבלה ממנה חלק על לידה והנחיה להעביר את החלק הזה לנשים לפני לידה -- ( דבש מסלע רוחניות ללידה). בשנים האחרונות גם התחילה להדריך קבוצות (כלומר להעביר חלקים, בלי קשר ללידה), בעקבות הביקוש ומחסור במדריכים באזור. נפגשתי איתה במסגרת קורס ההכנה ללידה, יכולה להעיד שהיא אשה מקסימה ומאוד מחוברת לחומר.
יובל הוא תלמיד של איתמר פרלמן, את ההסמכה ללמד הוא קיבל ממנו. היתה איתי מישהי בקבוצה (אצל חנה פרלמן) שלמדה אצלו בקבוצת נשים בחדרה, ואח"כ עברה אלינו, ואחרי 5-6 שיעורים חזרה ללמוד אצל יובל כי הרגישה שהוא הרבה יותר מדויק לה... אז זאת המלצה אחת לפחות... (חוץ מזה אני מכירה אותו ומעידה שהוא אחלה בנאדם).

ליובל יש לו שתי קבוצות נשים באזור:
עין חרוד - מתחילות
שער הגולן - מתקדמות
את הטלפון אני יכולה לשלוח למייל, אם תתנו לי כתובת.

לגבי עדה גיל, אלה הטלפונים שלה (מקווה שהם מעודכנים): 04-6960546 058-348646

רסיסים של אור (2008-02-19T23:08:15):
למיטב ידיעתי, עדה גיל מלמדת בימי רביעי בסביבות 1300 בקיבוץ עין הנצי"ב.

אור יהל (2008-02-19T23:54:05):
עדה גיל מלמדת בימי רביעי גם בעין הנציב וגם בשדה אליהו. הטלפון הנייד שלה: 0528348646
אפשר להתקשר אליה גם לטלפון של "דבש מסלע" שמספרו: 04-6961646 בהצלחה.


תל אביב וגוש דן

ארץ נהדרת (2006-05-15T14:28:07):

אביטל היתה תלמידתה של ימימה במשך 10 שנים.
היא לא הוסמכה ישירות על ידי ימימה למרות שאני בטוחה שזה היה מגיע.
אני הייתי תלמידתה לאחרונה במשך כמה חודשים, עברתי כמה מורות לפני כן מוסמכות. ויחד עם זאת מבחינתי להגיע אליה היתה מתנה מאד גדולה. היא אחד האנשים היותר מדוייקים שפגשתי והלימוד אצלה היה עבורי הכי ישים ומובן. אני לא חושבת שפגשתי מישהו שחי את החומר בצורה כל כך מוחלטת במהלך כל היום שלו כמוה.
שמעתי ממורה אחרת שהיא מדריכה מוסמכת שאין לה ספק שאם ימימה ז"ל היתה עדיין בחיים אביטל היתה מתחילה ללמד באישורה.
יש לי רק המלצות...בכל זאת...10 שנים אצל ימימה

לומד (2006-07-18T00:55:10):
גברים דוברי אנגלית מאיזור רעננה כפר סבא הרצליה המעוניינים ללמוד חשיבה הכרתית עם מדריך דובר אנגלית מתבקשים לפנות ל- אלי 0-542-542-542 או למשה -054-7674325


תלמידה (2007-04-27T20:34:28):
שלום , אני ממליצה בחום על המדריכה אילנה נגר מאזור המרכז
הלימוד אצלה הוא נכון ,מדויק וישנן תוצאות. וזו מתנה גדולה.

לומד (2007-09-20T22:56:02):
שלומי זכריה (מדריך ותיק ומוסמך) מלמד קבוצות ברמת גן 0545554770
ירושלים ובנותיה רבתי


קרן ג (2006-07-20T23:28:55):
בירושלים 3 מדריכות נפלאות לפחות, רותם, זיוית ושרה יפרח. מספרי טלפון שלהן וגם פרטים נוספים על קבוצות בירושליים את יכולה למצוא באתר yemima.co.il

אור יהל (2008-03-02T23:34:38):
ידוע לי ש אורנה חודק מדריכה בבית אל ובעוד כמה מקומות, אך איני מכירה אותה. אני יכולה לנסות לברר.
הטלפון שלה: 08-9760421 והנייד שלה: 052-2431046 בהצלחה

יעלי לה:
שרה (יפרח) שוורץ 02-6259760 מעבירה שיעורי ימימה בירושלים
שומרון

יעלי לה (2008-01-07T11:08:31):
אני חושבת שיש מישהי ביישוב עלי, אבל אני לא בטוחה. באופן כללי אני לא ממש הכתובת לשאלות כאלה, אני מכירה רק בפרדס חנה... כדאי לשאול מדריכות בירושלים אם הן מכירות, או אולי בעצם את עדה גיל (היא אמנם גרה בקשת שבגולן, אבל קשורה איכשהו ליישוב עלי אני חושבת) - יש טלפונים למעלה תחת "מידע על מדריכים ומדריכות".
בהצלחה!

פרדס-חנה-כרכור והסביבה

יעלי לה (2007-06-25T10:06:03):
יש שפע של מדריכים ובעיקר מידרכות בפרדס חנה.
לגברים: איתמר פרלמן 04-6273442
לנשים: אורנה שלמון, חנה פרלמן, חוה, פאני. ניתן להתקשר לחנה (במספר הטלפון הנ"ל) והיא תפנה במידת הצורך.


חו"ל
תירגול ''ימימה'' בברלין גרמניה (2007-11-27T19:36:02):
מהות היכולת ליישם היא המשך התירגול של החומר. תמיד הוא רלוונטי.
בשעה טובה מצאתי תלמידה נוספת ושתינו מתרגלות חומר שקיבלנו מלימוד בארץ.
נשמח למצטרפים.
בהסכמתה ובתמיכתה של נועה יעיש.

גלית עמיאל [email protected]















































{+ מידע על מהות הלימוד, אופי הלימוד וצורת הלימוד (+ דיונים) ועדויות אישיות של תלמידים (עד ינואר 2006)



שרון (2004-12-09T20:46:10):
יצא לאור ספר המבוסס על החומר.
את הספר ניתן להשיג ברוב חנויות הספרים ברחבי הארץ.
שמו של הספר "המעבר לחשיבה הכרתית עפ'י ימימה אביטל - נגני נפשי" מאת שרון פרלמן בהפצת "בית עלים - תל אביב".
הספר מכיל שיעור של ימימה, ביאור של השיעור הכולל כמה סיפורים הקשורים בימימה, וכן פירוט של כ-500 ערכים מהחומר בתוספת העמקה על כל ערך מספרי קבלה, פנימיות וחסידות.
לפרטים נוספים ניתן להתקשר לפלאפון מס': 0545-297701

פלוני אלמונית (2004-12-15T20:50:04):
המלצה על הספר: לא לשייך בינו לבין צורת הלימוד והעבודה האישית העמוקה שנותן הלימוד לפי סדרו ע"י מורה שימימה הסמיכה

פלוני אלמונית (2005-05-23T20:57:12):
  1. יש ספר שהוצ"ל שנה אחרי הסתלקותה של ימימה. בספר יש דברים שכותבים עליה ועל השפעת הלימוד תלמידים שלמדו אצלה.
  2. יש ספר שהוציאה תלמידה ובו היא מפרשת חלקים של ימימה. צריך לזכור שכל חלק, כל תלמיד מקבל אותו למקומו הוא, כך שפירוש מסויים של לומדת לא תמיד מתאים לכל אחד.

פלוני אלמונית א' (2005-12-10T22:11:45):
מהו דיוק?

פלוני אלמונית ב' (2005-12-11T21:18:45):
לפלוני אלמונית א'
דיוק הוא התחושה שאת מגלה בד"כ בדיעבד שמה שנעשה היה נכון. דיוק משרה עלייך שמחה
עזה, שמחת הגילוי וההתחברות אל העצמי שבך, כלומר אל החלק המהותי, אלוקי שבך.
מה שעשית או אמרת לא נעשה מתוך הכוחות הפנימיים כמו כעס, עלבון, נקמה וכיו"ב (רצון למצוא חן, רצון "להראות" ועוד ועוד) אלא מתוך חיפוש אחר הנכון, הליכה הדרך וקבלת הדרכה לראיית הנכון.
דיוק יכול להיות לומר "לא" לילד שלך על בקשה א', אבל לומר לו "כן" על בקשה ב'. כל דיוק הוא לזמנו, לנקודה יחידה בזמן
ולא גוררים דיוק לעבר או לעתיד. דיוק בהווה יכול להיות "לא-דיוק" בעתיד

פלונית (2005-04-30T21:14:10):
התחלתי ללמוד לפני כחודש וחצי ויש לי כמה שאלות ותהיות. אני עדיין במצב שאת רוב מה שמדברים בשיעורים אני לא מבינה, וגם מה שאני חושבת שאני מבינה זה על סמך דברים שלמדתי בעבר בכל מיני מקומות, ואני מקשרת. לא יודעת אם קלעתי לכוונה. למה לא מסבירים מושגים שחוזרים עליהם שוב ושוב כמו - "את נמצאת מדייקת עם עצמך" - מה זה אומר? או "מובילה מציאות" או - "נוכחות מבצעת", או "חיבור למהות" - מה זה? אני ממש מרגישה קצת אידיוטית לכולם זה כל כך ברור שם ולי זה נראה סתום שאפילו לא נעים לי לשאול. דבר שני שמטריד אותי, זה העובדה שהמורים שמלמדים לוקחים כסף על הלימוד. זה אולי נשמע קטנוני, כי זה לא כל כך הרבה, אבל אם אני דלה באמצעים אז נבצר ממני להגיע ללימוד? האם מישהו שקיבל ידע רוחני ממקור גבוה (זה מה שהבנתי שזה) יכול לבוא ולעשות מזה מקצוע או עסק, נכון שיש עלויות שכר דירה למקום וכו אבל לא הבנתי שהכסף הוא לכיסוי ההוצאות אלא לפרנסת המלמד. שלא לדבר על זה שלא קיבלתי קבלה עבור כספי וזה מרגיש...איך לאמר, קצת לא מוסרי. אשמח מאוד להתייסות של מישהו שקצת מבין.

עדי (2005-05-04T01:03:24):
לפלונית:
א. לא מסבירים מושגים בשיעור כי אין ללימודים התחלה או סוף או אמצע. עם חלוף השיעורים תביני יותר. היום, גם לאחר שנה בלימודים אני כותבת את אותו הסבר לפעמים אפילו 10 פעמים. ופתאום זה נקלט. העיקר זה להתמיד ולבוא לפחות פעם בשבוע בלי לדלג על שיעורים
בענין התשלום: הסכום שאנו משלמים הןוא קטן אפילו יחסית לחוג שאני משלמת לילדים. המדריכים שהוכשרו עי ימימה (ובטח אינם מתקשרים עם כוחות עליונים!) ראוי שיקבלו שכר על עבודתם. שהרי בשביל ללמד אותנו הם צריכים להקדיש את עצמם ללימוד בעצמם. הם מעמיקים בחימוד יומיומי כדי שיוכלו ללמד אותנו, כך שהתשלום באמת קטן. ותחשבי על מה אתה מוציאה כסף ותשאלי את עצמך מה סדרי העדיפות שלך. התמורה היא לאין ערוך . אם אדם הוא במצב כלכלי קשה מאוד אני בטוחה שהמדריך הנכון יתחשב. אבל קודם בדקי עם עצמך האם באמת אין לך 250 ש"ח לחודש, שתמורתם את יכולה להיות נוכחת ב3-4 שיעורים שבועיים.
[email protected]

קרן אור
האם ניתן ללמוד תיקשור וקבלת מסרים מהצדיקה?

t
אין דבר כזה. חד וחלק, זה זלזול בימימה ובחומר הנלמד, אלו שטוענים שיש קשר. החומר הנלמד מבוסס על היהדות . תיקשור זה עבודה זרה לגמרי. "קבלת מסרים" הם לא מאנשים.
מי שזוכה ללמוד את החומר שימימה העבירה בצורה נכונה, יודע שהלימוד מביא לקשב יותר ויותר נקי למתרחש מולנו וקבלתו היא גם תוצאה של הלימוד.

תלמיד ותיק
אין תקשורים ואין מסרים--כי ימימה אסרה את זה בתכלית האיסור.
היא אמרה במפורש : מי שמתקשר --לא בבית ספרינו.
המלאכה היא לא בשמיים כי אם על הקרקע במקום נמוך.

תלמידה
לא בר אילן לא שיטות ולא תקשורים. ימימה ע"ה היתה צדיקה ו"צדיקים במותם קרויים חיים".
להבין ולהכיר אפשר דרך החומר הכתוב שהשאירה.

שכנה של זורבה (2005-05-03T16:23:34):
מי יודע על לימודי ימימה לילדים?

עדי (2005-05-04T00:56:39):
ככל שמקדימים טוב יותר. הבת שלי התחילה ללמוד בקבוצה שלי בגיל 17. מדהים מה תורמים הלימודים לילדה בגיל ההתבגרות.
כל מה שצריך זה להתארגן ולפנות למדריך וזהו

אנהאטה א (2005-05-04T18:49:07):
הבת שלי התחילה ללמוד בקבוצה שלי בגיל 17. מדהים מה תורמים הלימודים לילדה בגיל ההתבגרות.
הבת שלך כבר איננה ילדה. היא נערה.
השאלה נשאלה בקשר ל"ילדים".
ואגב, אני למדתי קבלה בגיל הזה. לא בדיוק "לימודי ימימה", אבל קרוב.

סאן שיין (2005-05-08T17:49:25):
ככל שאתה צעיר יותר העומס הוא קטן יותר, יותר קל לנקות, להתיישר ולגדול בשמחה. מעניין איך היה העולם נראה אם הרבה ילדים היו מתחילים בגיל ילדות ללמוד את החיים מתוך נקודת מבט כזו...אולי בכלל במקום כמה משיעורי מערכת החינוך שלנו להכניס שיעורי ימימה לבית ספר. אני בעד :-)

פלוני אלמונית (2005-05-09T08:42:41):
על פניו ילדים שהוריהם לומדים מקבלים דוגמא אישית כתוצאה מהלימוד

פלוני אלמונית 1 (2005-05-14T20:44:23):
הייתי בהרצאת מבוא לימודי ימימה אצל תלמידה ישירה שלה בשם נועה. יש בי את החשש לנסיון להחזיר בתשובה . האם אני צודקת? או שכל אחד לוקח מהלימודים האלה מה שהוא צריך ? לפי הכתבות והמאמרים שקראתי הרבה אנשים חזרו בתשובה בעקבות הלימודים ואינני מעוניינת לעבור את התהליך הזה.
אשמח לשמוע מכם.

פלוני אלמונית 2 (2005-05-14T22:45:29):
הלימוד מקרב אותך לעצמך ולא כל לומדת חוזרת בתשובה במובן הקלאסי של המילה
התשובה היא בלב ובלימוד ניתנים כלים מדהימים לבינתה
יחד עם זאת הלימוד יונק מיהדות-ומה הבעיה עם זה?

פלוני אלמונית 1 (2005-05-14T23:16:21):
אין לי שום בעיה עם זה כל עוד זה לא נעשה בכפיה. הבנתי שימימה עצמה ז"ל הייתה בנוסף גם פסיכולוגית קלינית. האם החזרה בתשובה לא נכנסת בדלת האחורית?

פלוני אלמונית 2 (2005-05-16T23:15:43):
תשובה היא בלב הנקי -זו הדלת הקדמית-השער להבנה -השער לשמחה-ההיפך מכפיה ושעבוד לאחיזות ולעיכובים

פלוני אלמונית:
אם הלימוד כל כך טוב ומועיל מה הטעם בלא לפרסם בפומבי?

ססיל:
ימימה אמרה שיגיעו למלמדים רק מפה לאזן ואכן כך קורה והלומדים הם השגרירים הטובים ביותר של הלימוד מבלי צורך במילים רבות!
  • זה כמו לפרסם את הפסיכולוג שלך... האם היית מגיעה אליו דרך מודעה במקומון?!

בת ההרים:
אודה למי שיודע כיצד נהוג לשלם עבור שיעורי לימודי ימימה.

יעלי לה:
אני יודעת שימימה, ב"חלקים" שניתנו למדריכים, דיברה על כך שחשוב לקחת כסף עבור ההעברה של החומר. עם זאת, יש עניין שמגבלות כלכליות לא ימנעו את הלימוד. עד כמה שידוע לי, היא השאירה את שאלת הסכום פתוחה. אני מניחה שזה משתנה ממדריך למדריך.

תלמיד:
לגבי התשלום - יש קבוצות הלומדות בכיתות שהמורה שוכר ולכן העלות יותר גדולה.

בן ב:
הייתי בשיעור הראשון של חשיבה הכרתית עפ"י ימימה היה מעניין אם כי היו מושגים שלא הבנתי, לדעתי יהיה בהרבה שיעורים (לימוד) ע"מ להבין את הנושא

פלוני אלמונית:
כל הכבוד לך יהודי יקר-הדרך סלולה ולא נגמרת אף פעם וככל שלומדים ברור הדבר עד כמה לא יודעים-לא מבינים-עלה והצלח!!! שתזכה לחזור בתשובה שלמה ואמיתית ממקום פנימי באמת

רוי:
לבן-ב הי!
אל תתיאש זוהי רק ההתחלה! אני בשיעור הרביעי ומתחילה להבין...בהצלחה

בן ב:
אודה באם תוכלו לעזור בהבנת כמה מושגים שלא מובנים לי בשיעורי ימימה כגון: התיחסות, צפיה, מתוקן, נוכחות צופה, דיוק
בתודה מראש

לומד:
בן, אם התחלת ללמוד ימימה, אז לפחות אצל מי שאני לומד (שלומי זכריה) לפני השיעור בד"כ יושבים איתו או עם תלמיד אחר שיסביר מושגים בסיסיים וכדו', גם אם לא יצא לך, כדאי לדבר עם המורה, היחסים איתו אמורים להיות, לפחות לסמוך עליו, כי הרי הגעתי ללמוד אצלו.
בהצלחה

עדי:
לבן ב
אין בימימה דרכי קיצור וזאת לא אוניברסיטה. רק אתה תוכל להסביר לעצמך את מה שאתה שומע, כי ההסבר מתקבל בפנימיות, ואינו יכול להתקבל בחיצוניות, ע"י כניסה לאתרים, שמבטיחים הסברים של "מונחים" וכיו"ב. עובדה שימימה לא כתבה ספרים ולא חילקה ניירות ורק הכתיבה בשיעורים. היא לא הסבירה אלא ביקשה לעשות מלאכות. ההבנה שלך תבוא ככל שתפסיק לשאול שאלות ו"לשבור את הראש" ותתחיל פשוט להקשיב למילים. ואז תשאל את עצמך מה זה אומר לך, ובפנימיות, כבר תמצא את התשובה. כי לכל אחד התשובה שלו. יש דרך אחת בלבד: להתמיד ולבוא בקביעות לשיעורים.

תלמיד ותיק (2005-06-01T00:54:47):
שלום לכולם
ביום חמישי כ"ה אייר 2/6/2005 תערך אזכרה לציון פטירתה של ימימה זצ"ל בבית העלמין החדש בבאר-שבע בשעה 17:00 .
הזדמנות נפלאה להיות בציון של הצדקת, להכיר את תלמידיה , ולשמוע על הלימוד מקרוב.

מתוך דברי ימימה : "הרי התיקון הוא עליה לראית היש,ז"א דיוק שלא מאפשר תפיסה דמיונית וגם הלב להגיע לשמחתו .
זאת לא השמחה החולפת אלה שמתיישבת,ויש מדרגות כאן,ואפילו מעט מאותה שמחה גדולה עד לשמחה הגדולה כי היא רבה מאד...
רק מחוסר הבנה יש הרבה חולי וסבל והם חושבים שזה מגיע להם שזה "התיקון שלהם"..."

בשורות טובות

תלמידה ותיקה (2005-08-31T14:40:42):
חברים, זוהי כניסתי הראשונה לכאן... יבורך היוזם.
אני תלמידה ותיקה, מהדור שלא הכיר את ימימה זצ"ל אישית לצערי.
מבקשת להביא לידיעתכם תגובה ששלחתי באתר "כיפה" לדבריו של הרב יובל בעניין לימודי ימימה. ללא בקשת רשותו של שלומי זכריה, נתתי את מספר הטלפון שלו (מאחר והוא מפורסם כאן ברבים והמטרה טובה) לכבוד הרב. אולי הוא יסכים להתקשר ויפרסם את האמת לאמיתה.

להלן נוסח התגובה. עדיין לא פרסמו אותה באתר. אני מקווה שלא ידחו אותה בשל תוכנה:

"כבוד הרב, קטונתי מלסתור את דבריך ומכבדת אני כבוד רב את כנותך בהתייחסות למה שאין כבוד הרב מכיר על בוריו. לימודי ימימה הינם מים חיים, מבוססים בהחלט על תורתנו הקדושה והיחידה. מזמינה אם יורשה לי להציע לכבוד הרב להפגש עם אחד המורים מבין תלמידה של ימימה לשיחה קלה ולבטח נעימה, מועילה ומעשירה.
ממליצה על שלמה זכריה ברמת גן 054-5594770.

בריאות ובשורות טובות לכולם".

אם מישהו רוצה להגיב, להלן הקישור לאתר "כיפה" לדף המדובר. http://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=42738

פלוני אלמוני (2005-08-31T17:33:05):
תגובת הרב אינה שלילית או שוללת
הוא מזהיר מפני משהו שמבוסס על אדם אחד וימימה לא בססה את השיטה וייחסה אותה לעצמה והראייה של אלפי אנשים שחזרו בתשובה הודות לשיטתה המקרבת.הוא לא שולל כלל וכלל.
הוא אף אומר שאם עוזרת ולא משתלטת יש להשתמש בה.
הוא גם מדגיש שאינו מכיר את השיטה.
ימימה זכתה וזוכה ב"ה להכרה גם בקרב הציבור החרדי ורבים מבין הדתל"שים חזרו לשמור תורה ומצוות באמצעות הלימוד שהוא אכן מים חיים לנפש עייפה ויגעה ויש לשמר את זכות הלימוד וטהרתו ע"פ הנחיותיה הברורות כל כך שאינן משתמעות לשתי פנים בנוגע לתורתנו הקדושה מאירת העיניים

ברכה (2005-09-01T14:42:21):
לא יזיק לכמה רבנים להשתתף בשיעורים וללמוד "דרך ארץ קדמה לתורה" וכך יקרבו עוד ועוד יהודים לישראל סבא במתיקות ובנעם
מירב
רציתי לדעת אם לימודי ימימה הם כמו לימודי קבלה.אני עשיתי קורס בסיסי במרכז לקבלה ולא התחברתי ל"כלים" שבה משתמשת הקבלה כגון:מדיטציות,קריאה בספר הזוהר. באילו כלים משתמשת שיטה זו.והאם היא מלמדת את חוכמת הקבלה שמלמדים בלימודי קבלה רגילים?

נחמיה
תשובה למירב: ממש לא. רחוק מאד ממה שעושים שם. הכלים שמקבלים הם כלים שימושיים בחיי היום יום.

מכאן ואילך - חוויות אישיות של תלמידים:
כתלמידה מסורה של ימימה, אני ממליצה לכל מי שרוצה מנוף לחיים טובים יותר,
שילך וילמד "ימימה". הלימודים המבורכים נתנו לי כח במקום שבו אחרים נכשלו.
החומר נקרא "חשיבה הכרתית" והינו מעמיק ומלא חכמה ובינה נדירה.
קיבלתי מתנה נפלאה בחיי וכל מי שירצה, יוכל לקבל את אשר הוא צריך. (פלוני אלמונית)

שלום כולם. למדתי אצל ימימה בחייה לפני אי אילו שנים, לאורך מספר שנים.
היה זה מסע מופלא. מדוייק. עמוק וקרוב ללב. (אוריה)

אני למדתי כמה חודשים אצל נועה בישוב אור הגנוז. היא היתה תלמידה של ימימה ז"ל.
הפסקתי רק בגלל אינטרקציה אישית לא טובה עם המנחה. היא ניסתה להחזיר בתשובה כל הזמן.
כמה משכנותיי עדיין לומדות שם ואני חושבת שהחומר עצמו הוא נכון ומדייק ושווה להתנסות בו.
דרך אגב, שכנתי אמרה לי שתוך ארבע שנים נשארו רק שתי בנות שלא חזרו בתשובה( היא אחת מהן)...
(רוזמרין)

אני לומדת חשיבה הכרתית כחצי שנה ונהנית מכל רגע. זה עוזר לי בחיי היום יום, משפחה, עסק, וכו'. נכון, חלק מהאנשים חוזרים בתשובה מכיוון שזה הדרך שלהם והיעוד שלהם ולא מכיוון שלחצו עליהם והחזירו אותם בתשובה. הלימודים נעשים מתוך רצון ובשום אופן לא כשטיפת מוח. בקבוצה שלנו יש אנשים שלומדים שנים ואף אחד לא חזר בתשובה. הרבה התקרבו ליהדות אבל לא לדת ויש הבדל בין הדברים.
הקבוצה שלנו לומדת היום באיזור זכרון יעקב ואנחנו רוצים לעבור לאיזור הקריות. אם יש מישהו שמעוניין להצטרף אלינו נשמח. אפשר להצטרף אלינו לשעור דוגמא.
אם רוצים פרטים נוספים אשמח לעזור האימייל שלי הוא [email protected]. והעיקר שכל אחד ימצא את דרכו ואת מה שמתאים לו ולא חשובה הדרך. (שורי צייזלר)

מומלץ מאד,בלימוד הזה מנקים את הטשטוש,מנקים את העניות,את הפיזור...מגלים בהירות וסדר בתוך דור הבילבול,מוצאים את הנפלא הטמון בנו... (לומד)

מנסיוני רב שנים בסדנאות למודעות עצמית. מעולם לא יצאתי כל כך מוארת כמו שיצאתי מפגישה אצל תלמידה ותיקה של ימימה אביטל ז"ל . הנכן מוזמנות לחוות את האמת בעולם הזה. (רויטל [email protected])

הלימוד נותן כלים לנהוג ולהתנהג בדרך ארץ כלפי הזולת וביתר דיוק כלפי עצמך. הלימוד המבורך הזה נותן עוצמה וברכה להתמודדויות הגדולות והקטנות של החיים- זוגיות, משפחה, מוסר אישי, קבלה עצמית ,אהבת הבריות וכן, גם אהבת שורש נשמתך היהודית. חזרה בתשובה הינה בחירה. אני לומדת כבר שנים מבלי להיות דתית (במובנים החיצוניים) אבל , ברוך השם, יש בי אהבה גדולה למקורות מהם אני באה ויש בי כבוד ויראה. התשובה הינה תשובה פנימית שכל אחד נותן לעצמו בזמנו והחזרה היא למקומך הטבעי והמוכר- דתי או לא...
בלימוד הזה אני לומדת יומיום דרך ארץ ומידות ומוסר ופשטות וזריזות ושמחה. זכות גדולה. המתנה הכי גדולה שנתתי לעצמי היא הלימוד ואני מספרת זאת למי שלא פגש באהבה גדולה. (נעם מורן)

מומלץ לא ללמוד גברים ונשים ביחד. כמו שקיים מאז ומתמיד ולא סתם ימימה עשתה את זה (פלוני אלמונית)

הכתבה בעיתון הארץ די קרובה למה שבאמת מתרחש וגם הזהירות בעיני היא במקומה
בשורה התחתונה כל אחד זוכה למה שהוא זוכה וזה נכון גם בבחירת מדריך
מנסיוני- כשתגיעי לבן אדם הנכון בשבילך- את תדעי את זה לבד ואם לא- יש עוד
הלימוד הוא דרך פיתוח ההכרה האישית . באופן טבעי...
(תלמידה)

החומר אכן מופלא ומוסיף חיות ובריאות לכל מי שרוצה ללמד. פרט קטן: חשיבה הכרתית לומדים בקבוצות של נשים וגברים (לחוד) כשאת הנשים מלמדת אישה (תמיד) ואת הגברים גבר. ככה ימימה ביקשה וככה עושים. (תלמידה)

כ"כ הרבה מתחזים תופשים טרמפ על שמה של ימימה ומציעים קורסים אינסטנט. אז ככה: אין קיצורי דרך,
אין מרשמים ותרופות פלא. יש לימוד מתמיד, לימוד לכל החיים שנותן איכות חיים. (לומדת)

כמי שגדלה על ברכי המסורת היהודית הלימוד פתח לי ולרבים אחרים אשנב לחיות חיים יהודיים עם חיות חום ואהבת השם יתברך ויציאה מהקיום מצוות מעשיות כמצוות אנשים מלומדה או מהרגליות וכפייתיות שאין לה קשר עם המאה ה-21
הלימוד הוא הצלת חיים וחיזוק ה"ואהבת לרעך כמוך" אהבת ישראל שהיא הדרך לאהבתו יתברך-לאהוב את מי שהאהוב אוהב
שרש הנשמות הוא בהעצמות(ולמעלה יותר משרש התורה והמצוות),לכן עצם מציאותם של ישראל מעידה על העצמות,אלא שהגילוי של שרש הנשמה הוא ע"י המצוות
חודש טוב ומבורך עם הרבה שמחה מהבנה והשגה בדרכי נעם ושלום-"דרכיה דרכי נעם וכל נתיבותיה שלום"
(ימימאית ותיקה)

כתלמידה של פאני מפרדס חנה מזה כמה שנים, אני מרגישה ש חיי השתנו מאוד. לטובה כמובן, למדתי לחיות את החיים האמיתיים, למדתי להכיר בטוב מהדברים הקטנים שקורים ביומיום, למדתי לשמוח שמחה אמיתית לגלות הבנות חדשות. זה פשוט עולם אחר, עולם של בהירות. אחרי כל השנים של עצב וחושך, גיליתי את האור האמיתי ואני במקום אחר, אני סוף סוף בבית (פלוני אלמונית)

השתתפתי ביומיים האחרונים בסדנה - דבש מסלע שמנחה עדה וברכה . למרות שילדתי לפני שבועיים היה נהדר ומעניין . ממליצה לכולם ובמיוחד לנשים לפני לידה. (עידית ק)

וואו!! כמה התעניינות!! קשה להאמין. כל כך הרבה אנשים שמחפשים תשובות. נכנסתי היום לראשונה לאתר ונדהמתי. אני לומדת ימימה כמעט שנה. באזור הצפון. הרבה אנשים שואלים מה בדיוק לומדים אז הנה דוגמא. בימים אלה, ההכנות לפסח בעיצומן והילדים לא ממש מתגייסים למשימה בכמה וכמה בתים (למשל אצלי...) כדי לעבור את הימים הללו בשמחה אני פותחת כל בוקר בלימוד קצר אישי, שכולל הבנת החומר שלמדנו השבוע ומה זה אומר לגבי חיי היומיום שלי ומסדרת לי את המחשבות וההרגשות לקראת ה"פרעות". סבון, קצף ובלגן מסביב וראה זה פלא- אני מבסוטה עד הגג. שום רטינות, שום פרצופים. הכל בשמחה. בקיצור- לומדים בימימה איך למלא את החיים ביותר שמחה, ביותר נתינה לך עצמך ולסובבים אותך, איך להקשיב למי שמולך כך שבאמת תביני אותו, כי מי לא רוצה להיות מובן, והעיקר בעיני- כל אחד ואחת אחראי לסלול לעצמו את הנתיב לתיקון ואין איזה גאון שעומד מולו ויודע מה נכון ומה לא. זו אחריות אישית ולכן גם העוצמה של הלימוד לא נעלמת כשהמורה איננו עוד. ולסיום- לא לפחד ממסיונריות. מי שלא קל דעת ותלותי יכול לבחור בעצמו כל רגע אם להשאר איפה שהוא נמצא (כמוני) או לשנות. בהצלחה למצטרפים וגם לאלה שלא. (תלמידת ימימה צפונית)

אני מוכרחה לשתף את באי הפורום. מעולם לא שמעתי על ימימה, עד אותו יום שבו הועלה שמה בפניי לראשונה. מאותו רגע, הסיפורים והידיעות הקשורים בלימודיה לא הפסיקו לזרום אליי. וכמו שנאמר: "כאשר התלמיד מוכן, המורה מחכה לו". לי, לאושרי הרב, חיכתה מורה מיוחדת במינה. אני לומדת בהתמדה, ושמחה להודיע שאני מרגישה שדברים סוף סוף מתחילים להתיישב במקומם.
(כרמית)

מהמעט שלמדתי, ימימה מלמדת להכיר ולהרבות את הטוב שבך ונותנת כלים פרקטיים להתקרב לחלקים המהותיים והטובים ופחות ופחות להגיע למקומות ההרסניים, השליליים, או בלשונה ה'מעמיסים והמיותרים'.
דרך הלימוד היא קריאה וכתיבה של חלק מסוים מדברי ימימה, שתמיד 'מתישב' וחודר ללב. בדרך כלל נעשית גם כתיבה ועבודה אישית (אבל לא חטטנית) על משמעות הדברים עבורך ועל החלק המגיב והאוטומטי שבתגובות שלנו, לעומת החלק ההולך ונבנה של חשיבה אחרת.
מים חיים @} (ב דחילו)

קראתי את הכתבה על אברי גלעד בידיעות-מוסף שבועות
מדהים לחוות את השינוי שהוא עבר בלמידה בשיטת ימימה בקבוצה בה לומד 4 פעמים בשבוע---כל הכבוד! (מתעניינת)

אני לומדת ימימה בפתח תקוה, פשוט תענוג - זרימה והתחדשות ממיסים את התקיעות ב"ה. (אילנה)

תודה לבורא עולם ומנהיגו ששלח לי את ימימה-בזמן כה קצר זכיתי להכיר בקיומך
זכות שלא יודע למה דוקא אני...? (פלוני אלמונית)

מידע על מדריכים ומדריכות – נכון לסוף 2005

לכל התלמידים, המכירים והמתעניינים בלימוד: ב-6 השנים האחרונות מאז פטירתה של ימימה זצ"ל, נפוץ הלימוד ברחבי הארץ, מורים שימימה הכשירה באופן אישי, וכן תלמידים שמהם ביקשה אישית שילמדו, הקימו כיתות לימוד במקומות רבים בארץ, ואנו שמחים על כך.
אולם עם זאת, קמו אנשים שאיננו מכירים אותם כמורים של הלימוד, והחלו ללמד בלי שהוסמכו לכך. כיון שהתופעה התרחבה, ותלמיד המעוניין ללמוד עלול לטעות ולהגיע אל מורה שאינו מוסמך הוחלט לפרסם גילוי דעת זה.
אנו שזכינו להיות קרובים אל מורתנו ימימה זצ"ל שנים רבות, ומכירים זה את זה היטב, חשים שאנו מחויבים בשמירת דרך הלימוד המקורית במידת האפשר, לכן ביקשנו לעשות סדר במערכת הלימוד:
המלצתנו היא שכל מי שמעוניין בלימוד בכל מקום בארץ, יפנה טלפונית לאחד מהמורים המוסמכים הבאים ויתייעץ אתו לגבי המורה המתאים לו באזור מגוריו,
ומי שבוחר להתעלם ממודעה זו נושא בעצמו את האחריות לכך.
המורים לייעוץ:
אזור ירושלים
גברים:אמנון ישראלי 02-6732295
שמעון שבתא 026780752
אזור המרכז
נשים:נירה רוזן 097485010
יונה ערמוני 03-5492608
אילנה נגר 039523001
גברים:שלומי זכריה 0545554770
אברהם חסון 0547718236
זיכרון-יעקב
אילן הרן 0503344666
אודליה אלפנט 046390988
אזור הצפון
נועה יעיש 046990258
אנו מבקשים מכל מי שמקבל גילוי דעת זה להפיצו.

ובזאת באנו על החתום:

אילן בלום, יצהר קהתי, אמנון ישראלי, יובל כהן, ד"ר יקיר קאופמן, שמעון שבתא, שלומי זכריה, גיל דמארי.

דנה יחזקאלי (2004-01-02T07:59:00):
יש ברמת הגולן אשה בשם עדה גיל שעושה סדנא שנקראת "דבש מסלע", ועוסקת בחומר של ימימה בנושא הריון ולידה.
הטלפון שלה: 04-6960546 058-348646
היא יכולה להפנות גם לאנשים שמלמדים באזורים אחרים של הארץ.

תלמידה (2004-06-30T01:10:19):
בס"ד
יש לימודי "מודעות הכרתית" עפ"י החומר שהעבירה ימימה ע"ה בכל הארץ
הטלפון של מכון מעיין שהוא המכון שהקימה ולמדה בו בחייה הוא: 9504623-09 .המכון נמצא בהרצליה
לגבי מקומות אחרים בארץ:במרכז שרשים לא מלמדים מדריכים שהוסמכו.
יש תלמידים-מדריכים בירושלים יש בתל אביב ,ברמת גן ,בפרדס חנה, בזכרון יעקב ,במושב בני ציון ,בגליל וגם בבאר שבע.
אוכל להפנות את כל מי שמעונין. אנא כתבו לכתובת המייל הנ"ל את שמכם אזור המגורים והטלפון ואענה ברצון.
כן..ודבר קטן נוסף אנא רשמו בכותרת המייל "לימודי ימימה" או "מודעות הכרתית" כדי שלא אמחק את זה כוירוס טורדני. [email protected]

תלמיד (2004-07-15T12:02:06):
מנהלת מכון מעיין אותו הקימה הצדקת ימימה אביטל ע"ה כיום היא עידית: ניתן להשיג אותה לקבלת מידע על מהות הלימוד בטלפון: 03-6417443

קרן ג
מספר הטלפון של עידית, המדריכה והמנהלת של מכון מעין בהרצליה הוא 050-5540540

אלמוני (2004-09-12T07:17:46):
שמעון שבתאי שמלמד ימימה בירושלים.
מס הטלפון שלו 6780752 02-
במידה והוא לא פותח עוד קבוצה תבקש ממנו מידע על מישהו אחר שפותח.

ציפי פרחי (2004-09-22T07:12:30):
בקיבוץ מעלה גלבוע מתקימים לימודי ימימה. שם המורה איתמר פרלמן. מוזמנים ללמוד.

פלוני אלמונית (2004-10-10T23:33:07):
ברמת גן ברחוב רוקח 118- בבית אשכול פיס.
לימודים נפלאים.
תיאומים ובירורים: 0545594770 שלומי זכריה

ניקול כהן (2004-10-25T20:16:27):
קבוצת נשים של לימודי ימימה בכפר-יונה באיזור השרון. התקשרו- ניקול כהן 09-8948231 .0546332755
למדתי כ חמש וחצי שנים ימימה מתוכם כשנה וחצי עם מפי ימימה וארבע שנים עם איתמר פרלמן.

נחמיה (2004-10-26T09:42:24):
יש מורה בראשון לציון : אילנה 9523001 - 03
בזכרון יעקב יש מורה - אודליה - 04-6390988
בירושלים:
יש מורה בצפון, נועה - 046990258

ארז (2004-11-15T15:44:53):
שלום לכל הברוכים
לרוצים להתקרב לעצמם דרך הלימוד המדוייק והאיכותי הזה אפשר להתקשר לעידית שהיא היתה מזכירתה האישית של ימימה עליה השלום 050-5540540 או לגשת למכון מעיין בו גרה ולימדה הצדקת שנמצא ברח' ברנר 24 בהרצליה הצעירה 09-9504623 כדאי לגשת למי שמתאים כמדריך כדי לא לסטות מהדיוק של החומר הניתן .
בברכת הצלחה ושמחה תלמיד ותיק.

פלוני אלמונית (2004-12-03T13:33:33):
ניתן ומומלץ ללמוד אצל שלמה זכריה ברמת-גן 054-5594770 054-4662408

נעם מורן (2004-12-19T20:59:17):
שמחה להמליץ בחום ודרך זאת להצטרף להמלצתו של נחמיה ללמוד אצל שלמה זכריה, המורה שלי מזה מספר שנים. למרות היותו מורה גבר, רמת הדיוק האישית שלו והדוגמא שהוא מהווה לבהירות, עוזרת למילים ולחומר של ימימה, זכר צדקת לברכה, להישמע כניגון מוכר ומהדהד ולחדור לכל תחומי היומיום.
הטלפון של שלמה זכריה 054-5594770 ושלי הוא 054-4347647למי שיש לו שאלות ללומדת.
כמו כן , אני רוצה לציין שאני גרה בעמיקם (ליד זיכרון יעקוב) וזה לא מונע ממני "לרוץ" פעם בשבוע עם תינוק בן שלושה חודשים לשמוע שיעור ברמת גן. לכל אחד המורה שלו בלא קשר לאיזור מגורים ואדם לומד היכן שנפשו חפצה...

קרן ג (2005-01-12T00:43:44):
המעונינות ללמוד בחיפה ובעמק יזראל מוזמנות ליצור קשר בטלפון 052-8903396 תודה וכל טוב

פלוני אלמונית (2005-01-30T06:00:26):
למי שמעוניין באור הגנוז -
http://www.orhaganuz.com

פלוני אלמונית (2005-01-30T06:00:55):
ישנם לימודי ימימה לנשים בתל-אביב כל יום ראשון במרכז שורשים - http://www.shorashim.info

הדס (2005-04-08T01:39:39):
שלום לכל מי שמחפשת לימודי ימימה באיזור רחובות-נס ציונה -ראשל"צ אני ממליצה בחום על חדווה שמעבירה שיעורים ביבנה אישה מקסימה נעימה ועיניינית משקיעה את הנשמה ומלמדת מכל הלב מקיימת קבוצה בימי שני משעה 1900 אני לומדת אצלה ונהנת הטלפון שלה:08-9438456 057-728031

פלוני אלמונית (2005-04-18T20:08:51):
אפשר ללמוד בירושלים מודעות עצמית הכרתית ע"פ שיטת ימימה ע"ה, מתלמידה שהוכשרה ע"י ימימה ללמד
שרה שוורץ(יפרח) טלפון:02-6259760 050-8573245

עדי (2005-04-25T04:22:09):
לכל השואלים והמחפשים: אני לומדת אצל מדריך שהוסמך ללמד ע"י ימימה עצמה, - שלומי זכריה. מלמד בת"א, רמת-גן והוד השרון. בקבוצות תלמידים ותלמידות מכל אזור המרכז כולל רחובות, אזור שדה התעופה, ק. אונו- דרומה וצפונה. קבוצות נפרדות לנשים וגברים בוקר/צהרים/ערב. כל אחד יכול למצוא את מקומו. כל מה שצריך זה להתמיד ולהגיע לשיעור, השאר מגיע מאליו.
טלפון 054-5594770. פשוט להתקשר אליו ולהתחיל. בחול המועד יתקיים שיעור אחד בלבד ביום חמישי בבוקר בתל-אביב.
להתראות בשיעור.חג שמח.

תלמיד ותיק (2005-05-01T23:20:27):
מלמדת באזור מודיעין : אורנה--052-2431046

מחול ה (2005-06-26T16:04:36):
נפתחה קבוצה חדשה ללימודי ימימה בכפר מחולה בבקעה ע"י המלמדת עדה גיל
למעוניינות נא ליצור קשר054-3048060

יסמין (2005-11-09T20:44:38):
נפתחת קבוצת לימוד מעורבת למתחילים, בכפר כליל שבגליל המערבי. המדריך הוא אילן הרן.
לפרטים והרשמה:
יסמין עוגן
04-9562827

פלוני אלמונית (2005-11-21T11:16:21):
פיתוח חשיבה הכרתית (לגברים) –
סידרת 4 מפגשים
מבוא ללימודי ימימה
עם גיל דמרי,
תלמידה הוותיק ומזכירה האישי
של ימימה אביטל ע"ה
עלות (לכל 4 המפגשים): 180 ש"ח בהרשמה מוקדמת (מומלץ)
200 ש"ח במקום
המפגשים: 9/12, 16/12, 23/12, 6/1
ימי שישי שעה 8:30-10:00 מרכז שורשים תל-אביב
לפרטים נוספים: http://www.ranweber.net/maayanot/
הרשמה: אלונה 052-5766811

קרן ג (2005-11-22T05:44:39):
נפתחת קבוצה חדשה של לימודי ימימה לגברים במרכז הכרמל, החל מה- 1.12.05, ימי חמישי בשמונה בערב. לפרטים- עידו 0522-232658

יעלי לה (2005-11-29T17:19:22):
האם מישהו יכול לתת פרטים על לימודי ימימה בפרדס חנה?
כן, אני למדתי ימימה בפרדס חנה 3 שנים ומכירה את כל המדריכים והמדריכות המוסמכים שם (איתמר, חנה, אורנה, פאני). כולם הוסמכו ע"י ימימה עצמה, כולם נפלאים. כולם בנווה אשר. אפשר להתקשר לחנה פרלמן והיא יכולה להפנות במקרה הצורך 04-6273442

פלוני אלמונית (2005-12-12T09:26:16):
לכל הלומדים והמעוניינים ללמוד -
הרצאת וידאו בשידור ישיר באינטרנט - הכנה ללימודי ימימה (פיתוח חשיבה הכרתית)
עם גיל דמרי - תלמידה ומזכירה האישי של ימימה אביטל:
http://www.ranweber.net/maayanot

ניתן עוד להצטרף לקבוצת ההכנה - פרטים באתר

ארץ נהדרת
מדריכה מדהימה, לנשים כמובן, בשם: אביטל ברעם (אזור המרכז - גבעתיים) (תלמידתה של ימימה במשך 10 שנים) עברתי 5 מדריכות עד שהגעתי אליה. כנראה שלכל אחד יש את הכפפה שלו. בכל אופן הלימוד שלה ממש מדוייק וברוח ימימה. אם רק הייתי יכולה להעביר לכן מעומק לבי את העוצמה והקצב של ההתקדמות בשיעורים שלה ולצעוק לכולכן לבוא הייתי עושה את זה. בכל אופן מי שרוצה טלפון יכולה לכתוב לי מייל [email protected]
דיון על הסמכת מדריכים ע"י מדריכים (דצמבר-ינואר 05-06)


בת ההרים (2005-12-21T14:56:40):
עלתה לי מחשבה לראש, אשמח לשמוע רעיונות נוספים...
נכון שימימה הסמיכה תלמידים ישירים שלה? ולמעשה הטענה היא שרק מי שהוסמך על ידה הוא "מורה אמיתי". אבל מה יקרה כאשר דור המוסכמים הזה יחלוף מן העולם? מי ישמר על לימודי ימימה? אני יוצאת מנקודת הנחה שהתלמידים המלמדים יסמיכו בעצמם תלמידים נוספים. אם כך-מדוע לא לתת לתלמידי ימימה שנמצאו מוכשרים לכך ללמד כבר עכשיו למרות שלא הוסמכו ע'י ימימה עצמה?
מה שמרגיש לי מכל מה שאני שומעת וקוראת זה שאין פרגון בין המדריכים השונים ובסופו של דבר יש מעין "מלחמה" על כל פיסת פרנסה.

יעלי לה (2005-12-21T15:26:44):
אני יוצאת מנקודת הנחה שהתלמידים המלמדים יסמיכו בעצמם תלמידים נוספים. זה קורה כבר היום. מלמדים שלא הוסמכו ע"י ימימה הוסמכו ע"י מדריכים שהוסמכו ע"י ימימה. אני מאמינה שאנשים המלמדים על דעת עצמם יש בודדים אם בכלל - וזו תופעה בעייתית שיש לגנות ולמנוע.
אם כך-מדוע לא לתת לתלמידי ימימה שנמצאו מוכשרים לכך ללמד כבר עכשיו למרות שלא הוסמכו ע'י ימימה עצמה? יש כאלה (מדריכים וגם תלמידים של ימימה עצמה שאינם מדריכים) שמתנגדים לכך, כי זה סותר את מה שימימה ביקשה. הטענה בעד היא, שמה שימימה ביקשה היה מדויק לזמנו, והדיוק היום הוא אחר - אחרי הכל, ימימה כבר לא אתנו. היא לא נתנה הנחיות לגבי הסמכת מדריכים לאחר הסתלקותה.
אין פרגון בין המדריכים השונים ובסופו של דבר יש מעין "מלחמה" על כל פיסת פרנסה אני לא חושבת שזה עניין של פרנסה. מדריכים שהוסמכו ע"י ימימה (להלן: משעי"י) יש מעט ואנשים שצמאים ללימוד יש המון, בכל הארץ. כמה אפשר להתרוצץ? אני מכירה מדריך שמלמד כל יום במקום אחר בארץ, אבל יש רק 5 ימי עבודה בשבוע... אז מי ש"לוקח" ממנו את איזור עמק בית שאן עושה לו טובה ולא לוקח ממנו פרנסה. ה"מלחמה" היא על מי מבין את הכוונה של ימימה באופן יותר קולע.
אני חושבת שבאזורים בארץ שבהם כלל אין משעי"י (ולא חסרים אזורים נרחבים כאלה, כמו חיפה או הנגב מדרום לב"ש, כידוע לך), טוב שיהיו מדריכים שהוסמכו לא ע"י ימימה. אבל במקומות שבהם יש גם וגם, כדאי כמובן ללכת למשעי"י, ומומלץ לברר את זה לפני שמתחילים.

או בקיצור: ברור שעדיף שיהיו מדריכים דור 2 כדי להמשיך אחרי שכבר לא יהיה דור 1, אבל כל עוד יש דור 1, עדיף ללמוד אצלם.

קרן (2005-12-21T15:56:43):
להיות דבקים בהוראות ברורות של ימימה אחרת הצדיקה תקפיד... על אלו שעושים שיטה לעצמם וכך קרה שאלה שעשו זאת התבלבלו כי ימימה זצוק"ל אמרה שכך יהיה לאלו שילמדו את החמר ללא רשות./הסמכה ודברי צדיקים חיים וקיימים לעד ולעולמי עולמים-מכירה 3 מקרים כאלו לפחות של מתיימרים למיניהם שניזקו מכך ושלא יהיו נוספים.ניתן גם לשאול רבנים המכירים את הלימוד וזאת התשובה:שהצדיקה לא תקפיד...

יעלי לה (2005-12-21T16:13:34):
שהצדיקה לא תקפיד...
ימימה זצוק"ל אמרה שכך יהיה לאלו שילמדו את החמר ללא רשות./הסמכה
מכירה 3 מקרים כאלו לפחות של מתיימרים למיניהם שניזקו
?????????
אני מופתעת, זו הפעם הראשונה שאני שומעת על דבר כזה. מתי ולמי ימימה אמרה דבר כזה? מה זה התבלבלו_ ? למה הכוונה ב _ניזוקו_ ? המקרים שאת מכירה של _מתיימרים_ - מדובר באנשים שהוסמכו ע"י המדריכים שלהם או על דעת עצמם? האם את יכולה לתת שמות של _רבנים המכירים את הלימוד ?
אני ממש ממש מופתעת... ממש! בעיקר המשפט הראשון שלך להיות דבקים בהוראות ברורות של ימימה אחרת הצדיקה תקפיד_ לא נשמע לי קשור בכלל לרוחה של ימימה. ימימה בהחלט הזהירה מאשליות של הגעה וכו', טשטוש ובלבול שלמעשה מחזקים את העומס, וכדי להימנע מזה יש _להיות דבקים בהוראות ברורות... אבל קשה לי להאמין שהיא איימה שהיא בכבודה ובעצמה תקפיד, היא??? שכל כך דיברה בגנות הקפדנות ובזכות הגמישות???

קרן (2005-12-21T16:36:37):
הרב שמעון טייכנר שלי"טא לדגמא מכיר פעולות הצדיקה והיא אמרה עליו שהוא צדיק אמת ושהיא לא רואה עליו רישום בחסר-תוכלי ליצור איתו קשר -הוא מדהים ומקסים...
מדובר על כאלה שהכתירו את עצמם...תוכלי לפנות למורים והם יגידו לך אם יתאפשר להם ואם בכלל יאותו להתקשקש בדברי הסרק וההבל(כנראה שלא...)

מורים לא מסמיכים -הם מתואמים ביניהם- הם מאד זהירים ובצדק ...לאור הנסיבות המתקשרים המדמיינים וכו...

אין כאן איום או קפדנות גשמית אלא דבקות בכבודה של התורה הקדושה ודוקא מתוך אהבה ודאגה אינסופית נאמרו הדברים ברכות ובנעימות ובמתיקות אך ללא פשרות על האמת ותפארתה

יישר כוחך יעלי-לה וחג לך שמח עם הרבה אור

יעלי לה (2005-12-21T16:50:35):
על הרב טייכנר שמעתי הרבה. באמת כולם מתארים אותו כ מדהים ומקסים
לגבי מורים לא מסמיכים - הם מתואמים ביניהם אז זהו, שכנראה הם לא מתואמים במאה אחוז... אני מכירה לפחות אחד - ידוע למדי, שאין ויכוח שהוסמך בעצמו ע"י ימימה - שכן מסמיך.
בדברים אין כאן איום או קפדנות גשמית_ ו - _נאמרו הדברים ברכות ובנעימות ובמתיקות אך ללא פשרות על האמת ותפארתה הסברת את עצמך מצוין. נחה דעתי.
סתם סקרנות: זכית ללמוד אצל ימימה עצמה?

פלוני אלמוני (2005-12-21T17:33:42):
"הכל מאיתו יתברך"-אמרה הצדקת ...!!!

קרן (2005-12-21T17:42:14):
יעלי-לה יקירתי
זכיתי .זכיתי לשנים רבות של קרבה גדושה בטהרה ובאהבה שלא תתואר במילים גבוהות ככל שתהיינה.
בנוגע לאותו מסמיך-אם הוא מסמיך בודאי שלא הוסמך-התשובה לכך כך תיבדק:האם לימד במכון בחייה?....האם אמרה לו ללמד את חומר הלימוד או משהו אחר?
אין כאן עניינים בינאישיים בכלל רק אהבה לנשמות.

פלוני אלמונית (2005-12-21T17:47:58):
שאין ויכוח שהוסמך בעצמו ע"י ימימה?????? היית נוכחת במקום כשהוא הוסמך??

בת ההרים (2005-12-21T18:02:18):
בנוגע לאותו מסמיך-אם הוא מסמיך בודאי שלא הוסמך-התשובה לכך כך תיבדק
אז עכשיו התבלבלתי. המסמיך אינו מוסמך? אז מי יישאר בעוד דור להמשיך את דרכה של ימימה? האם ייתכן שימימה עצמה לא התכוונה שמשנתה תתגלגל לדורות הבאים?

יעלי לה (2005-12-21T18:09:59):
האם לימד במכון בחייה?
כן.
שאין ויכוח שהוסמך בעצמו ע"י ימימה
כשאמרתי שאין ויכוח, התכוונתי שאין על כך ויכוח בין שאר המדריכים. אני מכירה לא אחד ולא שניים, אז אני לא אומרת סתם. אגב, מדובר במדריך ידוע מאוד.
היית נוכחת במקום כשהוא הוסמך??
אם זו הדרך היחידה לדעת אם מישהו הוסמך ע"י ימימה או לא, אנחנו בבעיה. כשאדם שהיה קרוב מאוד לימימה אומר לי שהיא אמרה לו X Y Z בפרטיות, אין לי סיבה לא להאמין לו.

בת ההרים (2005-12-21T19:11:03):
אני מבינה שישנם אנשים שמציגים את עצמם כמדריכי ימימה ועוסקים ב...איך אתם קוראים לזה? חזיונות,תעתועים ותקשורים? אבל מה קורה עם מדריכים שבאמת עושים מלאכתם ממקום טהור וכנה,ע'י פרסום מפה לאוזן-ועדיין,לא זכו ללמוד מימימה עליה השלום ולא הוסמכו על ידה? ואולי הם מדריכים טובים?
זה מעניין אותי התהליך הזה שקורה עם לימודי החשיבה ההכרתית. האמת היא שזה מזכיר לי קצת את ישוע מבית לחם ומה שקרה אחרי מותו.היו אנשים שהמשיכו ללכת ע'פ משנתו כפי שהועברה ממנו ישירות.ומצד שני קמו תנועות אחרות כביכול בשם הקדוש אשר טענו לידיעה המוחלטת מה היתה משנתו של ישוע הקדוש ובשמו עוותו לחלוטין דברים.

קרן (2005-12-21T19:16:07):
עושים מלאכתם ממקום טהור?
את נותנת תעודות אחריות או תוי תקן?

יעלי לה (2005-12-21T21:30:14):
ואולי הם מדריכים טובים
יש כאלה. אני מכירה שני מדריכים "דור שני" נפלאים (לא חזיונות, תעתועים ותקשורים חס וחלילה :-)). אבל כמה טובים שלא יהיו, אי אפשר להשוות אותם למי שלמד אצל ימימה ומלמד בהסמכתה.
מסתייגת מההשוואה לישוע מבית לחם, וגם לא חושבת שזה דומה!
אגב, באתר "ימימה" www.yemima.co.il יש כתבה די יפה, והנושא הזה נידון בה. הנה כמה דברים מתוך הכתבה:
_כמה שנים לפני מותה הסמיכה ימימה מורים שילמדו את ה'חלקים' שהעבירה. היא בחרה את המורים בקפידה, בדקה איך הם מלמדים ואף האזינה לשיעורים של חלקם. בהוראתה נפתחו מכונים בירושלים, פרדס חנה וזכרון יעקב.
למרות שהיתה מלאת אנרגיות, רוחניות וטוב, ימימה ניהלה את קבוצותיה ושיעוריה בצורה מוקפדת. היא לא לימדה אנשים שנפשם לא היתה מספיק יציבה, ומי שלא הסמיכה לא העז ללמד אחרים. החומר שהעבירה לא יצא החוצה עד יום מותה. בנקוף הזמן המצב השתנה. הביקוש ל'שיטת ימימה' גבר, וה'מוסמכים' אינם עומדים בעומס. קבוצות חדשות הולכות ונפתחות, ולא כולם מסכימים עם התופעה.
"אנחנו," אומרת תלמידה ותיקה, 'מוסמכת', "לא יודעים אם זה לטובה. את מספר המורים שימימה הכינה אפשר לספור על שתי ידיים, אם לא על אחת. היא בחרה אותם בקפידה, הכינה אותם וגם בדקה אותם. היום, כל מי שלמד ממנה משהו יש לו חלק שהוא מאוד אוהב ושמאוד חשוב לו, והוא מרגיש שהוא צריך להפיץ את זה. [ ....................... ] החומר נוגע עמוקות בתורת הנפש, באיזון רגשי-רוחני-שכלי. לא כל אחד יכול להעביר את זה."
'מוסמכים' אחרים חושבים שאין צורך לנקוט בכזו זהירות: "כל מי שלמד ועשה דרך יכול ללמד, ומי שלא – לא. ימימה עצמה עברה דרך. היא הסתכלה בתלמידיה וראתה מי מהם עובר דרך, וכשהם היו מוכנים היא הסמיכה אותם ללמד. שתי תלמידות שלמדו אצלי ארבע שנים התחילו ללמד, והן עושות חיל."_

בת ההרים (2005-12-22T11:34:54):
את נותנת תעודות אחריות או תוי תקן?
אני מנסה לנהל דיון ענייני ולא ארסי או ציני. ולא,אני לא נותנת תעודות אחריות וכ'ו אבל שואלת ברצינות-מי כן.

יעלי תודה על הציטוט {@ זה נותן לי תשובה. המסקנה המאד אישית שלי ממה שקראתי היא שההסמכה נתונה לפרשנות אישית ואולי מה שחשוב הוא ההצלחה של המורה להעביר את התלמידים דרך ולנהל מולם אינטראקציה מוצלחת(כמו בכל יחסי מורה-תלמיד כנראה).

ימימאית ... (2005-12-22T17:54:25):
בת הרים יקרה
הסמכה לא ניתנת לפרשנות אישית .יש קביעתה של מורתנו הגדולה והיא המניחה והמסדרת לנו את שבילי הזהב מחכמתה.

אנא בקשה ותחינה אישית לכל הפורום הנכבד הזה
פיתחו מחברות ולימדו ואל תתעסקו בכל מה שאמור לעיל זה מתיש ולא מקנה כבוד לכלם

שבת שלום וחג אורים שמח

בת ההרים (2005-12-22T18:49:16):
הסמכה לא ניתנת לפרשנות אישית .יש קביעתה של מורתנו הגדולה והיא המניחה והמסדרת לנו את שבילי הזהב מחכמתה
ולכן אני חוזרת ושואלת...מה יקרה כשדור המוסמכים לא ילמד יותר בעצמו?
חג אורים שמח גם מן ההרים {@

פלוני אלמוני (2005-12-22T22:32:46):
מצטרף להמלצה לבקשה ולתחינה -די עם העיסוק הזה זה באמת לא מוסיף כבוד לכלנו
הבקשה אמיתית וכנה
חג שמח

פלוני אלמונית (2005-12-26T18:43:19):
אם מטרת הפורום הזה היה לתת מעט אינפורמציה על הלימוד אז יש פה פספוס גדול. השאלות האמיתיות לא נשאלו והויכוחים ממש לא שייכים ללימוד, להפך, יכול להוצר הרושם שמה שחשוב בלימוד זה המדריך בעוד שלמעשה מה שחשוב ועיקרי בלימוד זה התלמיד עצמו והמקום שלו מול החומר הנלמד. חג שמח מלא אור וניסים.

נעם מתעניין (2006-01-02T10:58:20):
רציתי לשאול בקשר להסמכה, אם סומכים על הדיוק של תלמיד מוסמך, מדוע שלא נסמוך על ההסמכה שלו עצמו?
נראה לי קצת סותר, לכן כדאי לנטוש את הדיון הזה, שלא מוסיף הרבה ולהתרכז בלימוד ועבודה פנימית.



























































מלאכות 2006

יעלי לה (2006-01-08T13:20:09):
התרחקתי קצת מהחומר בזמן האחרון. כעת לא שופטת את עצמי, לא מקפידה על עצמי אלא בקבלה עצמית מתקרבת שוב לחומר על נקי. מתקרבת לחומר, והחומר מקרב אותי לעצמי.
אה, ימימה, ימימה, כמה נפלאות מילותייך, כה מדויקות, נושאות כוח אמיתי לקרב, לפתוח, להמס את הנקודות הכי קפואות וקשות. תודב לקב"ה ולך על מילותייך.

מדמיינת קשיים אישיים שאינם. בהבנה זה נכון מאוד, אך החסימות שבלב קופצות. אז מחזקת את הבִּינה שבי, ציר הכוח שלי, בפנייה למהות הטובה של הלב. והלב מזין בחזרה את ההבנה - הנה כבר פעולת גומלין של הבּינה! - בידיעה ממהות, שנתינה לעצמי זה גם להרשות לעצמי שלא יהיו קשיים, לא חייבת קשיים, מותר שלא יהיו.
בעקבות החלק, מתוך הכרת הטוב וקבלה עצמית - הכרה למיותר. הכרה שהמיותר הוא מיותר לי, מוכנה לוותר עליו כדי לאפשר בנייה וצמיחה.

ארץ נהדרת (2006-01-08T23:48:02):
מתבוננת במחשבה עמוסה שמפחיתה כוח במערכת שלי. - מסתכלת על משהו שלילי במישהו קרוב הולכת אתו לעתיד ורואה מה יקרה. באותו רגע מרגישה איך הלב שלי נחסם בפני מי שעומד מולי. מפסיק לרצות להתמודד עם ההווה מול מי שעומד מולי. מרגישה חוסר אונים. במקור מזהה 2 מחשבות: אני לבד. אין לי ואף פעם לא יהיה לי.

אומרת לעצמי - במקום של עומס כבד מה שחשוב הוא רק חיבור לרצון לתקן.

מול עומס שלא יודעת לפתור כרגע. להתחיל בנייה יחסית. לשים פה מחשבה טובה שתקבע את הרצון במקום העומס. עוצרת - נכנסת לתוך עצמי ונותנת רגש לקיום שלי. מתבוננת בילדה ואומרת לה מתוך הרגש לקיומי - את לא צריכה להיות מושלמת בעולם מושלם. מותר ללב שלך להיות פתוח. מותר לך להיות בדיוק כמו שאת. הפחתה של העומס וחריץ קטן נפקח בליבי. אני כל כך רוצה לגעת בעצמי אני כל כך רוצה לגעת בחיים. במהות הנקייה הצומחת. תודה לבורא עולם תודה ימימה היקרה זכר צדיקה לברכה.
בת ההרים (2006-01-14T22:13:11):

בשבילי משפט המפתח הוא המטרה היא לא לסתור את דמותך ולא לדחות את עצמך, לא לזייף כלפי קיומך
נאמנות עיקבית למשפט זה-וההכרה תהיה נקייה. שמחה.
הכרת הטוב שבדף הזה;אפשר לשתף ולחלוק חוויות קיומיות והכרתיות גם אם לא משתתפים בקבוצת לימודים פעילה.
יעלי לה (2006-01-18T19:06:09):
שמחה מדיוק. הלב נפתח ברחמיו אחרי שכל היום היה סגור בגלל הסתכלות בחסר. "האני-אני הקטן", האני העני מפנה מקומו לתודעת הכלל, חיבור לנשמה אחרת שנושאת ניצוץ אלוקי, מהות...
במשך היום ניסיתי לגרש מחשבות עמוסות ללא הואיל. מה שעשה את השינוי היה שהכרחתי את עצמי לקיים מצוות ניחום אבלים ושם הלב נפתח מייד, בגדול. משם המהות מתפשטת וממלאת גם את המחשבה ואת שאר החלקים.
ארץ נהדרת (2006-02-01T10:08:03):
דיוק ביחסי.
יש דברים שהם עומס, יש דברים שהם הכרתיים. אחד העומסים שלי: דחיית עשייה. עומס מאד כבד. מסתכלת על כל הכלים ההכרתיים שאני כבר מכירה. איזה כלי אני יכולה לשים באמצע בין העומס הזה של הדחייה לבין העשייה. משהו יחסי: אופס, באמת הכלי הוא יחסיות. זה הכלי להשתמש בו. עשייה יחסית. לעשות משהו אחד קטן ממה שאני אמורה לעשות. ולא לחיות עם נשימה שנגמרת בשאר הזמן על הדברים שלא עשיתי אלא לקבל את עצמי. אתמול נסעתי לקנות תפאורה של תיאטרון בובות. צעד אחד. היום אעשה טלפון אחד שנוגע לעוד דברים שאני צריכה.

בנייה איטית ומתמשכת וקבלה עצמית
שיתוף הבנות והסברים על החומר והלימוד – 2006

לומד (2006-03-21T15:58:22):
רציתי לשאול אתכם: אני לומד כחדשיים, ואני לא מתחבר כלל למעביר החומר, למרות שהוא תלמיד ותיק ומוסמך וכו'. האם זה נורמלי לדעתכם, או שזה מהמניעות שבתחילת הדרך? כי הלימוד עצמו נראה לי מדהים, או יכול להיות מדהים. אבל בשבילי איך שהוא מתנהל כעת - לא טוב, בכלל. מפוזר ולא ברור, לא כשיטה, לא כהתקדמות.

יעלי לה (2006-03-21T17:42:58):
לומד, אתה יכול להרחיב קצת? מה בדיוק קשה לך? מדבריך קשה להבין אם זה קשור לקליטת החומר בתוכך או למדריך.

לומד (2006-03-22T00:20:24):
זה לא ממש לקליטת החומר. תראי, למדתי בישיבה ועדיין לומד, ולומד פנימיות - חסידות וכתבי הרב קוק וכו', והדברים דומים, מזכירים. הלימוד מתנהל יותר דרך קריאת מלאכות אישיות ופחות בניתוח החלק עצמו. לפי מה ששמעתי מאחרים (וזה מתאים לי הרבה יותר, וכך גם למדתי בעבר פנימיות) הלימוד הוא ניתוח מדוקדק של החלקים ובתוכם החלקיקים. איטי, הדרגתי, פנימי. הכל רץ לי מדי, לא ממצים נושא ומייד עוברים הלאה. מרגיש גם קצת קרירות בין המעביר לקבוצה כשלומדים, למרות שיש לו קשר טוב עם חלקם, אפילו עם רובם.
לא נראה לי שזה קשור לקליטת החומר בתוכי, כי חלק מהדברים נקלטים ואפילו מחוללים שינויים, אבל הדרך בה הלימוד מתנהל - לא נוחה לי, מרגיש שלא ממצים, שהדברים מרחפים.
מקווה שהובנתי.

יעלי לה (2006-03-22T10:16:29):
הובנת.
הלימוד הוא ניתוח מדוקדק של החלקים ובתוכם החלקיקים.
נכון, אבל למיטב ידיעתי, זה לא אמור להיעשות בזמן השיעור אלא בבית, כל אחד עם עצמו (קריאת החלק לאט תוך נוכחות הכרתית, יצירת קשר עם ההבנה האישית, התקרבות לחלק, איסוף ההבנות מהחלק, מציאת המבנה וכו'). בזמן השיעור אפשר לשתף בהבנות, לפחות בהתחלה, ואח"כ בעיקר דרך המלאכות (מאחר שמבנה של מלאכה הוא הבנה-יישום-תוצאה, הרי שכל מלאכה אישית נושאת הבנה אישית של החלק הנלמד).
אני יודעת שיש מדריכים שמתעכבים הרבה שיעורים על כל חלק, עד שיש תחושה שכל התלמידים הפנימו ומיצו אותו, וברור שכולם נבנו ממנו; ויש מדריכים שמתקדמים הלאה עם החלקים. מה גם שלא תמיד כל תלמיד מתחבר לכל חלק ולעתים ההתעכבות הזאת רק תפגיש את התלמיד עם ה"עיכוב" (המיותר) שלו.
אצל ימימה עצמה, כל חלק נמסר, נלמד ומוצה בשיעור אחד בלבד.
בכל מקרה נשמע לי שאולי המדריך הזה לא מתאים לך לגמרי, ואם יש לך אפשרות כזו, כלומר אם יש מדריך או מדריכים אחרים באזור שלך, אולי כדאי שתשב פעם אחת בשיעור של מישהו אחר ותיווכח אם יש הבדל ואיזה מין הבדל זה.
מה אתה אומר?

אגב - פנית למדריך שלך בכלל עם השאלה הזאת? כי בעצם אולי יש לו תשובה מעולה...

יעלי לה (2006-03-22T10:37:54):
קראתי שוב את מה שכתבת ורוצה לחדד / להוסיף:

הלימוד מתנהל יותר דרך קריאת מלאכות אישיות ופחות בניתוח החלק עצמו
אני חושבת שלא אטעה אם אומר שהמלאכה היא העיקר בלימוד.

הכל רץ לי מדי, לא ממצים נושא ומייד עוברים הלאה
סבלנות. לדברים לוקח זמן לחלחל. אתה לא תמצה אף אחד מהנושאים גם אחרי שנים של לימוד. לכל חלקיק יש אינסוף פנים ורבדים, וככל שלומדים יותר מבינים יותר. הכל בחלקיות. לכן קוראים לחלק "חלק". הלימוד נעשה באופן יחסי דרך החלקיות הזאת.
ימימה אמרה שברוחני מהר זה לאט ולאט זה מהר. סבלנות... :-)

לומד (2006-03-22T11:22:24):
אתה לא תמצה אף אחד מהנושאים גם אחרי שנים של לימוד.

זה בסדר מבחינתי. לא חשבתי שאמצה. אבל כל פעם שיש התבהרות מסויימת, יש סיפוק. על זה אני מדבר, זה מה שהתכוונתי כשדיברתי על מיצוי. אני צריך יותר זמן. אבל בעצם, אם את אומרת שעיקר העבודה היא בבית עם עצמך, אולי זה עונה על השאלה. אולי לא הבנתי מספיק. בכל מקרה, אני אפנה אליו בע"ה.

תודה.

לומד (2006-03-22T11:42:42):
דיברתי איתו עכשיו. אני חושב שהנקודה בקשר אלי היא לנסות לשבת עם החלק יותר לבד, לראות מה כתוב בו, מה הוא יוצר בי, על מה הוא מדבר. לנסות להבין אותו לעומקו. יכול להיות שזה ישנה לי את הלימוד. אם ככה - הרי שהלימוד בכיתה מבוסס על זה שאלמד את החלק. ואני ממש בעד לשתף במלאכות אישיות.

רציתי לשאול - ימימה עצמה לימדה את החלק, או רק הכתיבה אותו? זה חשוב, כי אם היא רק הכתיבה אותו, אז בעצם כל הלימוד הוא לימוד אישי.

יעלי לה (2006-03-22T11:55:57):
רציתי לשאול - ימימה עצמה לימדה את החלק, או רק הכתיבה אותו? זה חשוב, כי אם היא רק הכתיבה אותו, אז בעצם כל הלימוד הוא לימוד אישי.

ימימה רק הכתיבה. יותר נכון - ימימה דיברה, וכולם הזדרזו לכתוב מהר מהר ולא לפספס אף מילה. זה לא היה בקצב הכתבה, ואח"כ לא היה דיון על מה שנאמר, אלא התלמידים רשמו מלאכות, מי שזכה לקרוא - זכה, וימימה היתה עונה.

הלימוד בכיתה מבוסס על זה שאלמד את החלק
בהחלט! ואכן כן, הלימוד הוא אישי.

ליאורה (2006-03-25T20:20:05):
יעלי לה - שלום ותודה על ההסברים בדף זה. האם תוכלי לתת דוגמא למלאכה כאשר לא היה דיוק באותו מקרה, אלא עומס בלבד?

יעלי לה (2006-03-25T20:28:17):
האם תוכלי לתת דוגמא למלאכה כאשר לא היה דיוק באותו מקרה, אלא עומס בלבד?
חד משמעית: מקרה שבו לא היה דיוק אלא עומס בלבד לא יכול לשמש רקע או בסיס למלאכה. במלאכה נעשה רישום של עבודת בנייה אישית, המשקפת דיוק שעל-ידי רישומו במערכת האישית (או בהכרה, נאמר) שחרר חלקיק עומס שהיה שם קודם לכן.
לא צריך להתמקד בעומס. טוב להכיר בו כאשר הוא משתחרר. זה בדיוק מה שנפלא כל-כך ב לימודי ימימה ומבדיל אותם משיטות אחרות.

לומד (2006-03-25T20:42:24):
יעלי לה, תדעי לך שאת מאוד עוזרת בהגדרות הפשוטות הללו לכאורה, וזה מאוד עוזר להוריד את הלימוד לקרקע.
את מלמדת במקרה?

יעלי לה (2006-03-25T20:56:13):
לומד, אני לא מלמדת. לא זכיתי בכלל להכיר את ימימה ע"ה. למעשה אני אפילו לא לומדת כרגע (כי אין קבוצה באזור מגוריי. אני מאוד רוצה להמשיך ללמוד) לאחר כמעט 3 שנים שלמדתי בסך הכל. לכן אני רוצה לחזור ולהדגיש: קח (קחו) אותי בעירבון מוגבל! קודם נתקפתי היסוס קל לנוכח המצב שנוצר, שאני עונה כאן תשובות כמו איזו ברת סמכא מדופלמת, אז צלצלתי להתייעץ עם מדריכה שלמדתי אתה בעבר והיא חיזקה אותי בעניין הזה. גם מה שאתה כותב מחזק אותי, תודה. בכלל יש לי הרושם שנוצר כאן דיון פורה וחיובי, ושאילו היה בזה אי-דיוק, זה לא היה קורה כך.
חוץ מזה, אני חושבת שהבנת הלימוד מתרחשת בצורה המדויקת ביותר פשוט דרך הלימוד. אבל אפשר לשאול את המדריכים שאלות ממוקדות (עדיף לפני השיעור או אחריו), ובדרך-כלל מקבלים אחלה תשובות (עוד לא שמעתי על מדריך ש"שומר בסוד" הסברים על מהות הלימוד).

לומד (2006-03-26T09:23:29):
הכל בעירבון מוגבל. תמיד. אבל אם זה מתקבל אצלי, כנראה שזה עוזר.

תוהה שואלת (2006-05-08T14:42:29):
שלום רב, אני לומדת ימימה כחצי שנה. ברצוני לשאול: מה שונה בלימודים אלה מכל לימודי ניו אייג אחרים? כבר שמעתי הרצאות והשתתפתי בסדנאות שדיברו על אותם אמיתות בדיוק. גם מקריאת המלאכות כאן אני נתקלת שוב באותן אמרות:
לקבל את עצמי, לראות את הטוב, להיות שלמה עם עצמי. אצל ימימה אולי קוראים לזה בשמות קצת אחרים: דיוק למשל.
אינני באה לתקוף אני באמת מבקשת להבין אולי איני לומדת מספיק זמן אולי לא אצל המדירכה הנכונה. אבל משהו נראה לי מפוספס. יכול להיות שאצל ימימה באמת היה לזה ערך מוסף עקב אישיותה וצדיקותה. היום? נראה לי שאין בזה שום חידוש. אנא תקנו אותי אם אני טועה.

יעלי לה (2006-05-08T15:42:34):
שלום! :-)
כבר שמעתי הרצאות והשתתפתי בסדנאות שדיברו על אותם אמיתות בדיוק.
אמת רוחנית היא אמת רוחנית. יש רק מהות אחת. הדרכים הן שונות. עבורי, הדרך של לימודי ימימה טובה, נפלאה, מדהימה, מדויקת ופורה יותר מדרכים אחרות שניסיתי (וניסיתי). אבל זה עניין של התאמה אישית. יש אנשים שהלימוד הזה לא מתאים להם.
בכל זאת, מה שונה בלימודים אלה מכל לימודי ניו אייג אחרים? אוהו, הרבה... בעיקר האופי של החומר עצמו, החסד של ימימה עצמה. אופן הלימוד. ההדגשים בלימוד. אני מניחה שזה שונה בשביל כל לומד ולומדת. בעצם, ההבדל הבולט ביותר ש אני יכולה להעיד עליו הוא בתוצאות. החיים נראים אחרת. הלימוד מביא לי שמחה וברכה שלא היכרתי לפני כן. וכאמור, היכרתי תורות ושיטות רוחניות לפני כן.
אולי איני לומדת מספיק זמן אולי לא אצל המדירכה הנכונה יכול להיות.

אשמח לשמוע תשובות מאוד לומדים. למה יוצא שרק אני ה"קול" של הדף הזה? ;-)

לומד (2006-05-08T22:18:32):
בשיטוטי הרוחניים נפגשתי בהרבה שיטות שמטרתן דומה בד"כ. ההבדל הגדול הוא לא בסימון המטרות, אלא בהגעה אליהן. בלימוד נתקלתי לראשונה בהגדרות מדוייקות להתרחשויות במציאות, ולמרות שהיו התקרבויות לנקודה גם בשיטות אחרות, גישושים שנוגעים לא נוגעים, כאן יש מבנה ברור וחד משמעי - אם תסכים לו, אם תיפתח אליו, יהיה שינוי. אין כאן פתיחות מהוססת, אלא ביטחון מלא בדרך תוך נתינת מקום לקיום חסר, אבל אי הסכמה לשיטות שחסרות במהותן.

בשבילי זה חידוש. עם כל שיטה שנתקלתי בה אמרתי לעצמי "גם אני יכול לייסד שיטה כזו, להגיד דברים כאלה ופחות או יותר בסוף משהו יווצר". כאן אני עומד נפעם. ימימה לא סתם הייתה בהקשבה עצמית, החומר הזה מדוייק בתכלית הדיוק, לפחות מה שנתקלתי בו עד עכשיו, וזה מה שמייחד אותו בעיני מדברים אחרים.

פלוני אלמונית (2006-05-18T15:50:12):
על פי מה את בטוחה
כדאי להזהר בדברים ולפחות לא להטעות ציבור תמים שרוצה זכות (הערה מאוחרת שהוכנסה בעריכה: זאת תגובה על המלצה מניסיון אישי חיובי, ש{{}}ארץ נהדרת נתנה על מדריכה שימימה לא הסמיכה. ההמלצה הועברה למעלה, למידע על מדריכים לפי איזורים)

יעלי לה (2006-05-18T16:57:18):
ולפחות לא להטעות ציבור תמים
לדעתי ארץ נהדרת כתבה את ההמלצה האישית מתוך חוויה סובייקטיבית שלה ( אני הייתי תלמידתה_, _מבחינתי_, _שפגשתי_, _עבורי_ ) בזהירות רבה, ובטח לא הטעתה: היא כותבת באופן מפורש את האמת על המדריכה ש _לא הוסמכה ישירות על ידי ימימה. היכן ההטעיה?

מצד שני, אני רוצה לציין משהו:
מכל מה ששמעתי על ימימה, וכן עפ"י החלקים האחרונים שנתנה, אני מאמינה שמועד הסתלקותה לא היה בשבילה בגדר הפתעה... צריך לקחת את זה בחשבון כשאומרים משהו כמו אין לה ספק שאם ימימה ז"ל היתה עדיין בחיים אביטל היתה מתחילה ללמד באישורה_, _למרות שאני בטוחה שזה היה מגיע


לומד (2006-05-22T13:11:55):
בקשר למה שנכתב קודם, ההערה שכתבת, יעלי לה, על מה שכתבה ארץ נהדרת: ישנם מלמדים נפלאים, שעוזרים מאוד ללומדים להפנים את החומר בדרכם המיוחדת. ימימה כבר אינה כאן, ונכון שעדיף לפחות להתחיל ללמוד אצל תלמידים מוסמכים, אבל אני יודע שיש הרבה מוסמכים שלא בהכרח מתאימים בדרכם לאנשים המבקשים ללמוד. אם יש המלצה ממישהי שלמדה אצלה (אצל אביטל) לא צריך יותר שום דבר, כי הרי איך ימימה עצמה נתקבלה? על ידי המלצות מאחד לשני. לא צריך לעצור את ההתפתחות הפנימית, את האמונה באנשים ולהמליך על כולם את האמונה בימימה. מה אם עוד חמש שנים יצמח לימוד אחר? בשורה אחרת? מתאימה יותר לדור? או עוד 40 שנה? הדבר הכי נורא שאפשר לעשות ללימוד הוא להפוך אותו בעצמו למוסד, לממסד, לחסידות. נכון, צריך להיזהר, אבל תכלית הזהירות היא לא להיזהר יותר מדי. עיקר הלימוד הוא זריזות, גמישות, מוכנות לקבל את הקיים, את המתרחש.

בסופו של דבר - לדעתי המדד הוא עד כמה הלומד מתחבר לחומר, עד כמה הוא נשמע לו מוכר בתוכו, עד כמה הוא מביא אותו לשמחה, לאיזון פנימי, לזריזות, עד כמה הוא מקרב אותו לעצמו. אין שום מדד אחר בעולם כלל. אז תלכו, תנסו, ואם לא טוב - אפשר לעזוב. לא צריך לעשות עניין מזה.

יעלי לה (2006-05-22T13:21:01):
לומד, אין לי ויכוח אתך! הבנת את דבריי אחרת ממה שהתכוונתי. הדבר היחיד שהערתי לגביו הוא שהמשפט אם ימימה ז"ל היתה עדיין בחיים אביטל היתה מתחילה ללמד באישורה_ קצת מופרך, כי עד כמה שבשכלנו המוגבל אנחנו יכולים לתפוס, כנראה ש _מועד הסתלקותה לא היה בשבילה בגדר הפתעה.

דעתי בעניין הסמכת מדריכים מופיעה כמה פעמים בדף הזה (בעיקר בתיבת ה טקסט נפרש השלישית שבמעלה הדף). בין היתר כתבתי (בתשובה לשאלה של בת ההרים): אני מכירה שני מדריכים "דור שני" נפלאים... אבל כמה טובים שלא יהיו, אי אפשר להשוות אותם למי שלמד אצל ימימה ומלמד בהסמכתה._ וגם: _אני חושבת שבאזורים בארץ שבהם כלל אין מדריכים שהוסמכו ע"י ימימה, טוב שיהיו מדריכים שהוסמכו לא ע"י ימימה.

מסכימה אתך ש אם יש המלצה ממישהי שלמדה אצלה (אצל אביטל) לא צריך יותר שום דבר. אבל אני חושבת שלכל לומד/ת חשוב לדעת אם מדריך או מדריכה שמתכוונים ללמוד אצלו או אצלה כן או לא הוסמך/ה ע"י ימימה.

לומד (2006-05-22T17:40:53):
יעלי לה, אני חושב שגם לפעמים מדריך לא מוסמך יהיה טוב בשביל אדם מסויים מאשר כל מורה מוסמך.

ומה שכתבת בקשר למועד הסתלקותה לא בהכרח קשור. ייתכן שימימה ידעה בקירוב את מועד הסתלקותה וכד', אבל זה לא אומר שידעה מה שיהיה לאחר מכן בצורה מוחלטת. ימימה היתה, לפי מה ששמעתי וקראתי, אדם מדהים, יוצא דופן, בעלת רמת טהרה וכו' שאנחנו לא יכולים להבין בכלל, אבל אי אפשר להפוך אותה ליודעת כל. ככל שהאדם מיטהר, עובד על עצמו, משחרר את המיותר, הוא רואה יותר, בעל יכולת הקשבה גבוהה יותר. אבל לעולם אין אדם שיגיע לרמה אינסופית של ידיעה. גם הנביאים בעם ישראל לא היו יודעי כל. לענ"ד ימימה לא יכולה היתה לשער הכל, מה יהיה לאחר מותה, ודאי שלא דברים הנתונים לבחירתו של אדם פרטי.

אולי זו דעתם של המורים המוסמכים שמסמיכים בעצמם תלמידים ללמד. כמובן שצריך זהירות, אבל בפשטות - הדברים צריכים להמשיך להתפתח ולא להיעצר כאן לענ"ד.

אבל אני בהחלט מצטרף - צריך ליידע את האדם שהוא לומד אצל מישהו שלא הוסמך, והוא יעשה את בחירתו, בתקווה שיבחר את מה שנכון בשבילו ולא את מה שלכאורה נכון מבחינה אובייקטיבית.

יעלי לה (2006-05-22T17:49:55):
לומד,
אין כל סתירה בין המשפט לפעמים מדריך לא מוסמך יהיה טוב בשביל אדם מסויים מאשר כל מורה מוסמך_ לבין המשפט _צריך ליידע את האדם שהוא לומד אצל מישהו שלא הוסמך, והוא יעשה את בחירתו.
גם אין סתירה בין מה שאני כתבתי על ימימה (לא היה בשבילה בגדר הפתעה_) ובין מה שאתה כתבת (_לא יכולה היתה לשער הכל, מה יהיה לאחר מותה).

אין בינינו ויכוח בעצם.

שיבחר את מה שנכון בשבילו ולא את מה שלכאורה נכון מבחינה אובייקטיבית. - והרי בשביל זה אנחנו לומדים דיוק :-)


חדוה (2006-10-12T20:27:58):
ללמוד ממוסמכת מספיק עם חוסר האחריות הלימוד הוא לא הפקרות.

פלוני אלמונית (2006-10-16T22:36:10):
חדוה היקרה מה הנחרצות הזו.? הרי הכל משמים ויש מי שזוכה ללמוד ממדריך מוסמך ויש שלא, וכמה שלא ישתפכו פה על כל מיני מדריכים אלמוניים כמה שהם נפלאים וכאלה.. הרי לגמרי ברור ההבדל העצום בין מוסמך ללא. נכון, מדובר פה בחומר נפלא והחומר הוא העיקר אבל מי שזכה ללמוד אצל ימימה כמיועד להיות מדריך, קיבל בנוסף לחומר שרשם מפיה את אותו אור מיוחד להעביר הלאה.


לומד (2006-10-17T00:44:02):
אני רוצה לומר שלמדתי אצל מדריך שהוסמך ורק התרחקתי מהלימוד בעקבות כך.
ההסמכה היא לא קדושה, ואם יש המלצות אישיות - זה המדד היחיד לדעתי. מי הסמיך את ימימה? התוצאות שאנשים קיבלו מהלימוד אצלה.
ומדובר כאן בתלמידה ותיקה, שעשתה כברת דרך. מה הפחד? אפשר לנסות ואם הדברים לא זורמים - לעבור הלאה עד שמוצאים. למה הנוקשות הזו?






















חדוה*
הודעות: 13
הצטרפות: 06 יולי 2001, 00:37

לימודי ימימה

שליחה על ידי חדוה* »

השבוע יום הייארצייט של הצדקת הקדושה ימימה אביטל זצוק"ל-7 שנים
להוסיף באהבה וברינת הלב מטהרתו-כל אחד וכל אחת יוסיפו בלימוד החלקים המדהימים משיבי הנפש
"וטהר ליבנו לעבדך באמת"-קולות השירה עדיין חדורים בנו ופועמים במיתרי ליבנו בערגה ובמתיקות
יעלי_לה
הודעות: 4321
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלי_לה »

נכון ותודה על התזכורת! אם אני לא טועה יוצא ביום שלישי - כ"ה באייר (??? - אם אני טועה - אנא, שמישהו יתקן אותי)
חדוה*
הודעות: 13
הצטרפות: 06 יולי 2001, 00:37

לימודי ימימה

שליחה על ידי חדוה* »

אכן ,ביום ג
חג שמח - והצטרפות ליישר כוח על שמירת הנקיות של הדף
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43436
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

לימודי ימימה

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

מה זה היארצייט? (סליחה על הבורות)
לומד*
הודעות: 3
הצטרפות: 26 מרץ 2006, 19:17

לימודי ימימה

שליחה על ידי לומד* »

יארצייט זה יום הזיכרון למותו של אדם.
יעלי_לה
הודעות: 4321
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלי_לה »

לגבי יארצייט, צדיקים במותם נקראים חיים, כוחם גדול יותר במותם מאשר בחייהם, ועל כן היארצייט שלהם הוא יום הילולה. (מקווה שניסחתי את זה נכון)
מומלץ להדליק נר נשמה.
גילה*
הודעות: 870
הצטרפות: 07 יולי 2001, 06:17

לימודי ימימה

שליחה על ידי גילה* »

אני די חדשה בענינים וקודם כל רוצה לפרגן - ממש נהניתי לקרוא את מה שאתם כותבים פה. שאלה , אם אני מצטרפת לקבוצה שכבר לומדת זמן מה, עד כמה יחסרו לי 4 השעורים הראשונים?
יעלי_לה
הודעות: 4321
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלי_לה »

אם אני מצטרפת לקבוצה שכבר לומדת זמן מה, עד כמה יחסרו לי 4 השעורים הראשונים?
לא באופן משמעותי. כבר ראיתי שמצטרפות גם אחרי פער של הרבה יותר מזה. מה שבעיקר חשוב בהתחלה זה לקבל חלקים שהם במסגרת ההכנה, שהם פחות לתיקון ויותר להסבר, מעין הקדמה ללימוד, בעצם ממש הכנה פשוטו כמשמעו. קשה לי להאמין שתוך 4 שיעורים קבוצה מסיימת את ההכנה, אז זה נראה לי בסדר. אבל את יודעת מה, הכי טוב לשאול את המדריכה.

רוצה לפרגן - ממש נהניתי לקרוא את מה שאתם כותבים פה. אני שמחה! :-)
גילה*
הודעות: 870
הצטרפות: 07 יולי 2001, 06:17

לימודי ימימה

שליחה על ידי גילה* »

ליעלי לה בוקר טוב ותודה על התשובה המהירה.
חושבת שהתכוונתי 4 שעורים ראשונים לאותה הכנה והשאלה היא מה כדאי לי לעשות ,או מה האפשריות שיש לי בענין ההכנה כאן באיזור (קריות). כמו כן שואלת גם לאיזו מדריכה את ממליצה לפנות?
שוב תודה.
יעלי_לה
הודעות: 4321
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלי_לה »

חושבת שהתכוונתי 4 שעורים ראשונים לאותה הכנה
להתחיל ללמוד ולדלג לגמרי על ההכנה - לא כדאי (לדעתי).

מה האפשריות שיש לי בענין ההכנה כאן באיזור
אין יותר מדי אפשרויות...
השאלה היא מה כדאי לי לעשות
זה תלוי בהרבה דברים. יש לך אוטו? יש לך זמן? כסף לדלק? רצון? אם כן, לו אני במקומך הייתי נוסעת לשיעורים במקום שיש כאלה (אפילו עד פרדס-חנה).

לאיזו מדריכה את ממליצה לפנות?
את מתכוונת בשביל ללמוד? או בשביל להתייעץ על האפשרויות? כל מי שאני מכירה נמצאת בפרדס-חנה.
יעלה*
הודעות: 100
הצטרפות: 23 יוני 2002, 16:23

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלה* »

האם לימודי ימימה הם בתשלום?
האם יש סיכוי ללמוד ללא תשלום?
אני מעוניינת ללמוד אך אינני עובדת, ויותר מ - 10 ש"ח לשיעור אין ביכולתי.
יעלי_לה
הודעות: 4321
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלי_לה »

לגבי תשלומים עבור לימודי ימימה: דובר על זה כאן פעם באחד הדיונים שנערכו ותומצתו ומופיעים למלעלה תחת "מידע כללי". מעתיקה לך את העיקר:
אני יודעת שימימה, ב"חלקים" שניתנו למדריכים, דיברה על כך שחשוב לקחת כסף עבור ההעברה של החומר. עם זאת, יש עניין שמגבלות כלכליות לא ימנעו את הלימוד.

אני מעוניינת ללמוד אך אינני עובדת, ויותר מ - 10 ש"ח לשיעור אין ביכולתי.
אם אני מבינה נכון את מה שאמרו לי שימימה אמרה למדריכים באופן כללי, לא צריכה להיות בעיה בעיקרון. כאמור, יש עניין שמגבלות כלכליות לא ימנעו את הלימוד. אבל אני מנחשת שלא כל מדריך יסכים ללמד אותך בחינם או תמורת 10 ש"ח לשיעור. את חושבת שתוכלי לעמוד בסכום הסמלי של ח"י (18) שקלים לשיעור? וכמובן, להתחיל לשלם את הסכום המלא (שמשתנה ממדריך למדריך) כשתוכלי?
אגב, איפה את נמצאת?
יעלה*
הודעות: 100
הצטרפות: 23 יוני 2002, 16:23

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלה* »

אני נמצאת באזור ירושלים, ואוכל לשלם ח"י ש"ח.
מה הכוונה ב
שמשתנה ממדריך למדריך
לא לומדים עם מדריך אחד?
יעלי_לה
הודעות: 4321
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלי_לה »

_מה הכוונה ב
שמשתנה ממדריך למדריך
לא לומדים עם מדריך אחד?_

כן לומדים עם מדריך אחד. או במקרה שלנו - מדריכה. התכוונתי שלא כל המדריכים גובים אותו סכום.

בהצלחה ושנה טובה!
יעלה*
הודעות: 100
הצטרפות: 23 יוני 2002, 16:23

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלה* »

שנה טובה גם לך :-)
שי_פרלמן*
הודעות: 1
הצטרפות: 07 מאי 2007, 11:18

לימודי ימימה

שליחה על ידי שי_פרלמן* »

אתר חדש לאיתמר פרלמן - תלמיד של ימימה אביטל הוסמך על ידי ימימה להדריך תלמידים
ולתת יעוץ בנושאי זוגיות והורות

איתמר מלמד ימימה
יעלי_לה
הודעות: 4321
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלי_לה »

ממליצה בחום על ה{{}}בלוג של אברי גלעד, שכולל (כהגדרתו) "דוגמיות קטנות מתוך דברים שאני כותב במסגרת לימודיי (ימימה)". מקסים, חכם, מצחיק (למי שאוהב את אברי ובכלל).
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

לימודי ימימה

שליחה על ידי פלונית* »

אתמול למדתי בימימה שכעס הוא חוסר באהבה עצמית.
כמה שזה מצמיח!
אני התחלתי להתעמק בזה בהקשר של כעס שלי על ילדיי
למשל: "לא מקשיבים למה שאני אומרת זה סימן שאני לא שווה, לא חשובה מספיק, חלשה...."

ההבנות הן מדהימות
והתוצאות עוד יותר
אורגנית_מתחילה*
הודעות: 305
הצטרפות: 19 מרץ 2006, 02:49
דף אישי: הדף האישי של אורגנית_מתחילה*

לימודי ימימה

שליחה על ידי אורגנית_מתחילה* »

_ההבנות הן מדהימות
והתוצאות עוד יותר_

וכל כך נעים לשמוע.

ומעורר מאד הזדהות אצלי.
השאלה היא האם לתת לעצמי רגש טוב ולמלא את עצמי באהבה לעצמי, יעזור ליגם להיפטר מהכעס?
או שאם אפסיק לכעוס אתמלא פתאום באהבה עצמית?

מה את אומרת?
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

לימודי ימימה

שליחה על ידי פלונית* »

_השאלה היא האם לתת לעצמי רגש טוב ולמלא את עצמי באהבה לעצמי, יעזור ליגם להיפטר מהכעס?
או שאם אפסיק לכעוס אתמלא פתאום באהבה עצמית?_
אני הבנתי מלימודי ימימה שהרגש הטוב, הקבלה העצמית וההסכמה הן הדרך למלא את מקום הכעס שהוא פיצוי שאנו צורכים כדי להרגיש את תחושת הקיום שלנו.
אין אפשרות "להיפטר" סתם כך מהכעס בלי מילוי מקום. ראשית אי אפשר סתם להחליט להיפטר מהכעס ושנית יווצר וואקום.

קשה ליישם....
אורגנית_מתחילה*
הודעות: 305
הצטרפות: 19 מרץ 2006, 02:49
דף אישי: הדף האישי של אורגנית_מתחילה*

לימודי ימימה

שליחה על ידי אורגנית_מתחילה* »

ומשהו שמאד דיבר אלי בחלק שקיבלנו ביום רביעי :

" כשהחלקים מתקרבים לעצמם, לא יהיו סתירות בין קשב, לב ופה"...

זה בהחלט מקום שבו הייתי רוצה להיות. מקום בלי סתירה בין הקשב הלב והפה.
יעלי_לה
הודעות: 4321
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלי_לה »

_ההבנות הן מדהימות
והתוצאות עוד יותר_
איזה יופי!

_השאלה היא האם לתת לעצמי רגש טוב ולמלא את עצמי באהבה לעצמי, יעזור ליגם להיפטר מהכעס?
או שאם אפסיק לכעוס אתמלא פתאום באהבה עצמית?_
זה גם וגם, אבל יש סדר: קודם הטוב, ואז המיותר מפנה את מקומו מפניו.
גלי*
הודעות: 458
הצטרפות: 17 אפריל 2004, 22:06

לימודי ימימה

שליחה על ידי גלי* »

"השאלה היא האם לתת לעצמי רגש טוב ולמלא את עצמי באהבה לעצמי, יעזור ליגם להיפטר מהכעס?
או שאם אפסיק לכעוס אתמלא פתאום באהבה עצמית?"
בעיניי מאד חשובה ההבנה שזו לא עיסקה שעושים - אני אתן אהבה ואתם תיקחו ממני את הכעס. "הרצון לדייק הוא כבר הרבה מאד", אמרה ימימה, ואני חושבת שבמובן הזה רצון והבנה הולכים יחד. אבל כמו שנאמר פה למעלה, זה תהליך שבו המקום של הכעס מתמלא במשהו אחר, כי הרי אי אפשר לעזוב חבל אחד ולהישאר בלי חבל אחר. כשתלויים באוויר, כידוע, נופלים. כוח המשיכה לא משתנה בלימוד.
אחד הדברים החשובים ביותר שאני לומדת הוא שגם ללימוד אנחנו מביאים את מי שאנחנו. ואם אנחנו מצפים מעצמנו לשלמות, זה בא לידי ביטוי גם שם. התחושות של "לא מצליחה לדייק" הם אותן תחושות של "לא מצליחה" כל דבר אחר. הרעיון הוא לראות, להתבונן, לתת לזה להיות, לקבל את הדברים כמו שהם כרגע כי כרגע לא יכולה משהו אחר, אבל כמו שכתב אברי גלעד בבלוג שלו (שהוזכר למעלה, והוא אכן מקסים): תמיד יש את הרגע הבא.
לאט לאט... זה הכי מהר שיש.
אשה_שמחה*
הודעות: 1222
הצטרפות: 27 ספטמבר 2006, 22:31
דף אישי: הדף האישי של אשה_שמחה*

לימודי ימימה

שליחה על ידי אשה_שמחה* »

רוצה לשתף קצת בעניין אישי.
כבר כמעט שלוש שנים מאז שהפסקתי ללמוד.
בהתחלה זה היה בעקבות לידה, וכל הזמן היה לי ברור שאחזור ללימוד בכתה, אבל במהלך הזמן שעבר הרגשתי גם התרחקות - לא מהלימוד עצמו ומהכלים, שנמצאים אתי תמיד, אלא מהצורך בלימוד בכתה.
עלו בי תהיות- האם אני באמת צריכה לחזור מתישהוא, או שזו רק אחיזה?
האם הלימוד הוא משהו שאמור ללות אדם במהלך כל חייו או שאפשר להמשיך בתהליך התיקון גם בלי להשתתף בשיעורים?
עכשיו מתפנה לי האפשרות לחזור (כי בתי כבר יותר משחררת אותי)- ויש בי גם רצון מסויים לחזור, רק לא יודעת אם הרצון הזה הוא מהותי או דמיוני.
אשמח לשמוע דעות ושיתוף שלכן/ם, תודה @}
יעלי_לה
הודעות: 4321
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלי_לה »

זאת שאלה טובה שגם אני שאלתי את עצמי.
אחרי שלמדתי שלוש שנים עשיתי הפסקה של כשנה, וחזרתי ללמוד בקבוצה לפני כמעט שנה.
באופן אישי אני רואה את זה ככה: אני יכולה לעשות את המלאכה היומיומית, ליישם על הקרקע, בלי לבוא לשיעורים. ככל שמיישמת, נסגר הפער בין ההבנה לעשייה, הבנייה נעשית מאליה, כולל העמקה בהבנה. ומכיוון שבכל חלק טמון כ"כ הרבה, תמיד אפשר לחזור לחלקים שכבר נלמדו ולהתקרב דרכם עוד. אפשר.
אבל, ההשתתפות בקבוצת לימוד נותנת לי שני דברים. אחד זה השיתוף, שיש לו מבחינתי ערך עצום, משתי בחינות עיקריות - הכרה לתוצאות של עצמי וחיבור ללומדות האחרות, הן בהבנה - יש כל הזמן הפריה הדדית וזה נפלא - והן ברגש - שמחה שלי משמחה שלהן על דיוקים שלהן. והיתרון השני שאני מוצאת בהגעה לשיעורים הוא המסגרת. בשנה שבה לא למדתי, לפעמים היו עוברים שבועות בלי שפתחתי מחברת. עכשיו זה לא יכול לקרות - גם אם אני בתפישה אשלייתית שאין לי זמן ללמוד את החלק או לרשום מלאכה, או שהעומס קצת משתלט ומשכנע להשאיר את המחברת סגורה - אני הרי מגיעה לשיעור ומתחברת לחומר לפחות פעם בשבוע. ומניסיון - כשאני מתרחקת מהמחברת אני מתרחקת מהלימוד אני מתרחקת מעצמי. ככה זה אצלי. אז מבחינתי אכן אפשר בלי, אבל אני מעדיפה להמשיך בלימוד במסגרת של קבוצה - מצדי לתמיד ;-)
יעלי_לה
הודעות: 4321
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלי_לה »

יש בי גם רצון מסויים לחזור, רק לא יודעת אם הרצון הזה הוא מהותי או דמיוני.

אבל למה הוא נראה לך דמיוני? נשמע לי כמו רצון טבעי לעשות לעצמך טוב. מהותי מאוד.
אשה_שמחה*
הודעות: 1222
הצטרפות: 27 ספטמבר 2006, 22:31
דף אישי: הדף האישי של אשה_שמחה*

לימודי ימימה

שליחה על ידי אשה_שמחה* »

כשאני מתרחקת מהמחברת אני מתרחקת מהלימוד אני מתרחקת מעצמי

אז זהו- שגם אני האמנתי ככה פעם. ועכשיו אני כבר לא בטוחה. כמו שכתבתי- כבר כמעט שלוש שנים אני לא לומדת, ואני לא יכולה לאמר בוודאות שאני מרגישה התרחקות מעצמי. גם במהלך התקופה הזו, כמו בשלוש וחצי השנים בהן למדתי, יש עליות וירידות, הבנות ויישום ותוצאות.
מצד שני, אוקיי, גם אם אני לא חושבת כמו פעם, שהפסקת הלימוד פירושה בהכרח התרחקות מעצמי, למה לא לחזור ולהעזר בזה כתמיכה, ככלי לעבודה עצמית?
תודה יעלי לה @}
יעלי_לה
הודעות: 4321
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלי_לה »

אז זהו- שגם אני האמנתי ככה פעם
אצלי זה לא מאמונה אלא מניסיון (כאמור), אבל זה כמובן תופס לגביי ולא בהכרח לגבי מישהו אחר.

כמעט שלוש שנים אני לא לומדת, ואני לא יכולה לאמר בוודאות שאני מרגישה התרחקות מעצמי
מעולה! אבל לדעתי יש שאלה יותר רלוונטית: האם את מרגישה שצמחת, בנית, תיקנת, התקרבת באותה מידה כמו שהיית עושה תוך כדי קשר סדיר עם חומר הלימוד? (גם אם התשובה היא לא, אולי המצב הקיים מספק אותך וזה כמובן לגיטימי.)
את אומרת שיש בך רצון לחזור - ואני אומרת לכי על זה. זה לא יכול להיות מעומס; העומס לא רוצה להיות מתוקן. הרצון לתקן הוא רק ממהות. הספקות הם מעומס.
גם במהלך התקופה הזו, כמו בשלוש וחצי השנים בהן למדתי, יש עליות וירידות, הבנות ויישום ותוצאות.
תמיד יש. :-)

סקרנית: כמה זמן למדת?
אשה_שמחה*
הודעות: 1222
הצטרפות: 27 ספטמבר 2006, 22:31
דף אישי: הדף האישי של אשה_שמחה*

לימודי ימימה

שליחה על ידי אשה_שמחה* »

לפני שאמשיך, חשוב לי להבהיר שאני "מתווכחת" ומתעקשת (פשוט זו לא הנטייה הטבעית שלי, להתעקש ולהתווכח :-) ), כדי להבהיר לעצמי את העניין, ושאני מודה לך מאוד על הדיון הזה.

האם את מרגישה שצמחת, בנית, תיקנת, התקרבת באותה מידה כמו שהיית עושה תוך כדי קשר סדיר עם חומר הלימוד?

קשה לי קצת לענות על זה, כי זו שאלה מהסוג של "מה היה אם..."- איך אני יכולה לדעת? בהחלט צמחתי, בניתי והתקרבתי, אבל האם הייתי צומחת יותר בזמן לימוד- את זה אי אפשר לדעת, נראה לי.

כמה זמן למדת?
שלוש וחצי שנים.


העומס לא רוצה להיות מתוקן. הרצון לתקן הוא רק ממהות. הספקות הם מעומס

מסכימה לגמרי. ההתלבטות שלי היא לא לגבי התיקון (שהרי אני מאמינה, כאמור, שאני מתקנת בכל מקרה, גם כשאני לא משתתפת בשיעורים), אלא לאפשרות שאני נאחזת במשהו שעבד בשבילי בעבר, ושהרצון לחזור ללמוד הוא כדי למלא איזו ריקנות. לזה התכוונתי כשכתבתי שאני לא יודעת אם הרצון הזה הוא מהותי או דמיוני.

אשמח לשמוע את דעתך, למרות שבעקבות הדיון כאן ועוד שיחה עם חברה שגם היא לומדת מתגבשת בי נטייה לחזור, רק רוצה לחשוב טוב לפני זה, להיות שלמה עם ההחלטה.
יעלי_לה
הודעות: 4321
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלי_לה »

אפשרות שאני נאחזת במשהו שעבד בשבילי בעבר, ושהרצון לחזור ללמוד הוא כדי למלא איזו ריקנות
או, עכשיו הבנתי למה את מתכוונת.
טוב, באמת רק את יכולה לדעת. נסי לחוש את המשקל, את התדר של הרצון הזה.
ואולי כדאי להיכנס לשיעור אחד ולראות איך את מרגישה אחריו.

גם אני מודה לך מאוד על הדיון הזה @}
תמר*
הודעות: 548
הצטרפות: 23 יולי 2001, 15:53

לימודי ימימה

שליחה על ידי תמר* »

אני הייתי אצל ימימה עצמה, לא בשיעורים, בטיפול ואח"כ היא גם ביקשה להיפגש איתי בנפרד. זו היתה חוויה מדהימה. לכתי פעם אחת לשיעורים האלה , אחרי מוה - וממש לא התחברתי לא יברו שם על אלוהים כלל כשימימה היתה כולה מחוברת לישות האלוהית וכל הידע והכוחות שלה באו משם.
יעלי_לה
הודעות: 4321
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלי_לה »

אני הייתי אצל ימימה עצמה, לא בשיעורים, בטיפול ואח"כ היא גם ביקשה להיפגש איתי בנפרד. זו היתה חוויה מדהימה. הלכתי פעם אחת לשיעורים האלה , אחרי מותה - וממש לא התחברתי לא דיברו שם על אלוהים כלל. כשימימה היתה כולה מחוברת לישות האלוהית וכל הידע והכוחות שלה באו משם.
כשימימה דיברה על אלהים, זה היה שייך, כי היא היתה שם. בשבילה זה לא היה רק דיבור, מילים, אלא זה היה נוכח בכל המבנה שלה. (לא זכיתי ללמוד אצלה, גם אני רק זורקת מלים.) אם מישהו שלא נמצא במדרגה שלה ינסה להביא את החיבור הזה לאלוקות דרך המדרגה שלו, זה לא יעבור, יותר נכון זה יעבור כזיוף.
עוד דבר: ייתכן שבשיעור שאת הלכת אליו לא דובר על אלהים כי בקרב הלומדות לא היתה מוכנות לקלוט (לא יודעת, מנחשת, אולי טועה). בקבוצה שלי דווקא מדברים עליו לא מעט (ורובנו בכלל לא דוסיות).
אשה_שמחה*
הודעות: 1222
הצטרפות: 27 ספטמבר 2006, 22:31
דף אישי: הדף האישי של אשה_שמחה*

לימודי ימימה

שליחה על ידי אשה_שמחה* »

עדכון :-)

חזרתי ללמוד- הייתי בינתיים בשיעור אחד.
פשוט הבנתי שאין מה להתבחבש כל כך הרבה- שאני צריכה לנסות וזהו.

זה היה מעניין - לא התרגשתי בכלל לפני השיעור, לא הייתה את ההתלהבות של פעם, יותר הרגשה של- "צריך לעשות את המלאכה", אבל זה היה בסדר.
גם במהלך השיעור עלו התנגדות, תחושות ניכור וכאלה (קבוצה חדשה שכבר עובדת יחד כשנתיים), אבל צפיתי בהן דרך המבנה ולא התרגשתי.
אני שמחה שחזרתי.
יעלי_לה
הודעות: 4321
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלי_לה »

:-)
גלי*
הודעות: 458
הצטרפות: 17 אפריל 2004, 22:06

לימודי ימימה

שליחה על ידי גלי* »

העומס לא רוצה להיות מתוקן. הרצון לתקן הוא רק ממהות. הספקות הם מעומס

ראיתי פתאום את הציטוט הזה ואני חייבת לומר שאני ממש לא מסכימה איתו. ברור שלפעמים הרצון לתקן יכול לשבת על עומס. לפעמים הרצון לראות את עצמי מתוקנת עלול לגרום להרבה מאד זיופים, שממילא מתווספים בסופו של דבר לעומס. רק הדיוק לא יכול להיוולד מעומס.
יעלי_לה
הודעות: 4321
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלי_לה »

את צודקת מאוד. אבל כשאמרתי "רצון לתקן" התכוונתי, אכן, לרצון מהותי, לרצון פשוט בטוב. זה נכון שרצון - כל רצון בכל דבר שהוא - יכול להיות גם לא מדויק, כמו הדוגמא המצוינת שהבאת - רצון לתקן עצמי מהר, שהוא רצון מופרז, כְּמִיהָתִי.
יעלי_לה
הודעות: 4321
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלי_לה »

ברור שלפעמים הרצון לתקן יכול לשבת על עומס.

הממ, הייתי מנסחת את זה אחרת: לפעמים עומס יכול לשבת על הרצון (המהותי) לתקן - ולחסום, לעכב אותו.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43436
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

לימודי ימימה

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

_






_

לפעמים עומס יכול לשבת על הרצון (המהותי) לתקן - ולחסום, לעכב אותו.
זה לא ממש ניסוח שנמצא בחומר, ממתי עומס יושב על משהו? העומס לא יושב לרגע כשהעומס פועל ומפעיל הוא ממש לא יושב, הוא בתנועה, מתפשט על כל המערכת ואם נותנים לו, הוא מתפשט גם על הסביבה. בהתפשטותו בודאי שהוא חוסם גם את הרצון ולא מאפשר לו כח ותנועה, אבל תכלס, על הקרקע כשיש עומס הכל חסום ואם זכיתי לזהות ולתחם אותו אז התקדמתי ואם זכיתי לשים מולו את תיחום הטוב אז אני כבר מסודרת, קצת המתנה והנה שחרור ושמחה חוזרת.
יעלי_לה
הודעות: 4321
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלי_לה »

אין סתירה. את המלה "יושב" ציטטתי מדבריה של גלי. מכיוון שלא הבנתי בדיוק למה היא התכוונה, ניסיתי לסדר את דבריה כך שיצאימו להבנה שלי, כמעין שאלה אליה בעצם (גלי, אם את כאן, אשמח לשמוע אם המשפט הזה דומה לכוונה שלך, או שתסבירי אחרת למה התכוונת :-)) בכל אופן זה שמלה אחת או אחרת לא נמצאת בחלק זה או אחר, זה לא בהכרח מונע ממנה כל משמעות הכרתית בכל הקשר שהוא. אפשר לדמות עומס כיושב על החלקים במובן של חסימה ועיכוב של האור.
כמו שאמרתי, אין סתירה, ובכל אופן אני מסכימה לגמרי עם כל מה שכתבת (וגם ניסחת מקסים, וגן סיימת במשקל מעלה 8-)).
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43436
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

לימודי ימימה

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

,תודה על המחמאות. גמר חתימה טובה לכולנו ולכל עם ישראל וכלומדים שנזכה לזכור, אולי לפני הכל, לסלוח לעצמנו ולרחם על עצמנו ולחוס עלינו מליבנו ואז בודאי שנסלח לכל הסובבים ושנזכה לקבל את עצמנו עם ולמרות כל המשגים המתרחשים ביום יום. אמן ואמן חג שמח וצום קל.
אשה_שמחה*
הודעות: 1222
הצטרפות: 27 ספטמבר 2006, 22:31
דף אישי: הדף האישי של אשה_שמחה*

לימודי ימימה

שליחה על ידי אשה_שמחה* »

שנזכה לזכור, אולי לפני הכל, לסלוח לעצמנו ולרחם על עצמנו ולחוס עלינו מליבנו

אמן,
גמר חתימה טובה לכולנו
גלי*
הודעות: 458
הצטרפות: 17 אפריל 2004, 22:06

לימודי ימימה

שליחה על ידי גלי* »

חס וחלילה לרחם על עצמנו. את זה כבר עשינו מספיק :)
יעלי_לה
הודעות: 4321
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלי_לה »

חס וחלילה לרחם על עצמנו

חס וחלילה לא לרחם על עצמנו.
תראי, אני מבינה מה שאת אומרת -- את מדברת על "רחמים עצמיים", זה מרכיב של פיצוי וזה עומס לגמרי. נכון שאנחנו רגילים לקרוא לזה כך, "רחמים עצמיים", אבל בין זה לבין הרגש המהותי שנקרא רחמים ונמדד במידת הרחמים -- אין ולא כלום.
רחמים קשורים ללב פתוח ומפותח ("בהתפתחותו של הלב מגיעים עד הרחמים, זה שער הלב הנפתח"), בעוד שבמצב של ויתור-יתר לעצמי מתוך פיצוי (מה שנקרא "רחמים עצמיים") הלב (והמערכת כולה) סגור, נמצא במיצר, בחסר (ולכן מחפש פיצוי).
חשוב לפתוח את הלב ולחוס, לרחם על עצמנו, לא ממקום של חסר ופיצוי אלא ממקום שלם של נתינה לעצמי, מתוך הכרה לקיומי, למקומי.
(חייבת ללכת, לא בטוחה שכתבתי כל מה שרציתי כמו שרציתי, אחזור לזה אולי אח"כ)
בעילום_שם*
הודעות: 31
הצטרפות: 16 אפריל 2003, 14:12

לימודי ימימה

שליחה על ידי בעילום_שם* »

אני רוצה לשתף בהרגשתי לגבי ההזהרות מפני מדריכים שלא למדו ישירות אצל ימימה.
למדתי שנתיים אצל מדריכה מדור שני ויתכן שאפילו שלישי, והלימוד היה נפלא, והניב תוצאות מעמיקות. המדריכה שפעה הבנות פוקחות עיניים, הייתה מדוייקת, וקיבלנו מההנחיה שלה הרבה.
והנה אחרי שנתיים מטעמים של מרחק וזמן קצר, נאלצתי לעבור לקבוצה אחרת, הפעם אצל מדריכה מוסמכת ומוכרת, שלמדה ישירות מימימה, (אך היא לא הוכשרה ללמד על ידה.)
ולהפתעתי הרבה הלימוד התגלה כלא מדויק, לא מספיק קרוב לחלקים של ימימה. יש אמנם הרבה דיבור 'מתעופף' על רוחה של ימימה, אך רוב השיעור מתפזר לדיבורי חולין רווי עומס, ללא הכוונה של המדריכה (לעיתים היא הצטרפה והוסיפה לחיטוט של התלמידות בעומס, תוך שימוש במושגים מעולם הפסיכולוגיה ולא בכלים של ימימה), מבלי שתתרום להבנה של התלמידות את המתרחש, והייתה מעט מידי התייחסות לכלים של ימימה או פניה לחלקים בונים. רק חלק קטן מהשיעור הוקדש לקריאה וקבלה של החלקים, מרבית הזמן פשוט התבזבז.
הצטערתי בשביל הבנות שיושבות שם ורוצות ללמוד לימודי ימימה ומקבלות הנחיה לא טובה, והן אפילו לא יודעות מה הן מפסידות .
אני מספרת את כל זה רק כדי לומר שהסמכה היא חשובה כמובן, אך היא לא מבטיחה דבר. אני באופן אישי מאוד מתגעגעת לשיעורים הנפלאים אצל המדריכה הראשונה שלי. העובדה שהיא לא ברשימת המוסמכים לא גרע מיכולתה להדריך בכישרון, בצורה מדוייקת וקרובה לחומר.
יעלי_לה
הודעות: 4321
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלי_לה »

הפעם אצל מדריכה מוסמכת ומוכרת, שלמדה ישירות מימימה, (אך היא לא הוכשרה ללמד על ידה.)

בעילום שם,
כשאומרים "מדריכה מוסמכת" מתכוונים למישהי שימימה עצמה הכשירה והסמיכה אותה להיות מדריכה. יש בערך 10 כאלה בארץ.
כלומר זאת שהתאכזבת ממנה איננה כזאת.
אני מסכימה שהפרמטר לבחירת מדריכה לא צריך להיות אם היא הוסמכה או לא אלא כמה את מרגישה שהיא מדויקת בשבילך, מה גם שכבר קשה מאוד לדעת מי מוסמכת ומי לא.

(בעיניי יש גם הבדל גדול בין תלמיד/ה - בין שלמד/ה ישירות מימימה ובין שלא - שהסמיכ/ה את עצמו/ה על דעתו/ה, לבין תלמיד/ה שהוסמכ/ה על-ידי המדריכ/ה שלו/ה על דעת המדריכ/ה. גם אם זו לא ימימה.)
מרים*
הודעות: 108
הצטרפות: 19 אוקטובר 2002, 02:34

לימודי ימימה

שליחה על ידי מרים* »

חבל שיש שמבינות את הרצון לדייק לתחרות בין המדריכות. אני שעברתי בשנים של הלימוד שלוש מדריכות הבנתי בצורה ברורה שאין דבר כזה תחרות כי זו שליחות ותפקיד להעביר את החומר הנפלא לעוד ועוד ולא חשוב איפה לומדות, מה שחשוב זה שלומדות ומביאות טוב לחיים שלהן. וגם הבנתי שזה שמדריכה למדה אצל ימימה זה לא אומר שהיא הסמיכה אותה זה רק אומר שהיא למדה אצל ימימה ויש לה את המחברות שלה וחומר שהיא קיבלה ולא תמיד יש לה הבנות מעמיקות או סדר נכון להעביר שעור שיהיה במשקל מעלה. בהחלט יתכן שתלמידה שלא למדה אצל ימימה נושאת הבנות מעמיקות והתקרבות אמיתית לזולת תצליח להדריך בנות בצורה מדויקת וטובה. ומעל לכל הכי חשוב החומר והכי חשוב כמה אנו מיישמות אותו ופחות חשובה המדריכה או המדריך, לכן מי שממש לא מסתדר עם המדריך שלו שיחליף, יש מספיק... העיקר ללמוד ולצמוח.
ליאורה_אורה*
הודעות: 311
הצטרפות: 07 מאי 2006, 07:05
דף אישי: הדף האישי של ליאורה_אורה*

לימודי ימימה

שליחה על ידי ליאורה_אורה* »

חבל שיש שמבינות את הרצון לדייק לתחרות בין המדריכות.
אולי באמת חיברתי דברים לא נכון.
ניסיתי להבין למה מחקו הודעה שכתבתי על אביטל ברעם. כשקראתי את ההודעה שכתבה בעילום שם הרגשתי שיש בה הרבה שיפוט ואמירות "אובייקטיביות" ולא סובייקטיביות כמו בהודעה שלך, מרים. לכן חשבתי שאולי מישהי החליטה לפסול את אביטל ברעם ולא לתת לה מקום כאן בדף. זה קומם אותי כי עבורי היא מדוייקת.

[גם המרגיעון יצא מדוייק: כולנו זקוקים לחיבוק]
יעלי_לה
הודעות: 4321
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלי_לה »

מרים, תודה על מה ואיך שכתבת |Y|
מרים*
הודעות: 108
הצטרפות: 19 אוקטובר 2002, 02:34

לימודי ימימה

שליחה על ידי מרים* »

אביטל ברעם מצויינת כל המדריכות שעובדות ומצליחות הן מצוינות אבל הכי הכי זה הרי החומר המופלא והנשגב. שמעתי על הרבה לומדות שניסו ללמד פה ושם וזה לא הצליח להתרומם, למה? המדריכה שלי ענתה לי, שללימוד יש חוקיות רוחנית שאנחנו לא מבינות, שהכל בהשגחה, ומי שמדייקת כמדריכה מצליחה ומי שלא לא, ואילו שלא לגמרי מדייקות ובכל זאת מלמדות כנראה שגם הן יש להן תפקיד מול התלמידות שמגיעות אליהן. בקיצור אנחנו לא מבינות כלום אז מה שנשאר לנו זה להקשיב ללב ולנסות להרגיש ולקלוט מה טוב ומתאים לנו. אז יאללה אני הולכת למחברת לרשום מלאכה....
הילדה*
הודעות: 2
הצטרפות: 08 נובמבר 2007, 10:47

לימודי ימימה

שליחה על ידי הילדה* »

עולה חלק לתקון עולה ביתר שאת השבוע. פוגשת את החלל, את החור העצום שרוצה אהבה, כל פעם שרק נדמה לי שמישהי אחרת לידי מקבלת יותר אהבה /הערכה/העדפה/מקום...
"איזה ילדותית"עולה השיפוטיות שבי, "תפסיקי" למה את לא מתבגרת/מפרגנת/רוחנית וכו' וכו'...
אז אני מזהה ומתחמת. ויושבת וכותבת מךאכה. אבל אין לי תוצאה. אולי רק הזיהוי, והתיחום. גם הקבלה. כן אני מקבלת יותר אחרי כתיבה אותי, את הילדה שקמה שוב ושוב ולא מוותרת. נכון זה לא מעט.
אני אומרת לה שזה בסדר ויש לה מקום, ויש קיום בטוח וחשוב . היא כמו שהיא. ובכל זאת גם כתיבת המלאכה ממלאה אותי בעצב.
אני מנסה לתחם גם אותו- יודעת שהוא עומס, שמנסה לקחת אותי למטה. ועדיין לא ברור לי מה התוצאה?
בכלל המילה הזאת תוצאה -אני לא מתחברת אליה.
אבל זה לא רלוונטי עכשיו.
התוצאה האידיאלית,הנשגבת: להכיר בקיומי כל כך טוב, שלא אזוז מאנשים.
להכיר בקיומי ולאהוב אותי כל כך הרבה הרבה שלא אזדקק כל כך לאהבה מבחוץ.
יעלי_לה
הודעות: 4321
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלי_לה »

(())

_הקבלה. כן אני מקבלת יותר אחרי כתיבה אותי, את הילדה שקמה שוב ושוב ולא מוותרת. נכון זה לא מעט.
אני אומרת לה שזה בסדר ויש לה מקום, ויש קיום בטוח וחשוב . היא כמו שהיא_

זה המון וזה אחלה תוצאה - התקרבות לעצמך - זו בעצם המטרה במלאכה. לא צריך לרוץ מהר, הדרישה היא גם עומס.

המממ, מחשבה שעלתה לי: אם את מרגישה שהתוצאה לא יציבה, צריך לחזור ולחזק את ההבנות, את הקשר עם ההבנה.
עוד מחשבה: אני מנסה לתחם גם אותו- יודעת שהוא עומס - במקום לאחוז במיותר לפנייך ולנסות לתקן אותו, תתחמי את ההבנה הטובה ותתמקדי בתיחום הטוב. אז הכל כבר ייראה ויישמע לך אחרת... סדר נכון בלימוד: ההבנה קודם, דרכה הסתכלות על המיותר. ואז חלקים מיותרים משתחררים מאליהם.

@}
הילדה*
הודעות: 2
הצטרפות: 08 נובמבר 2007, 10:47

לימודי ימימה

שליחה על ידי הילדה* »

אם את מרגישה שהתוצאה לא יציבה, צריך לחזור ולחזק את ההבנות, את הקשר עם ההבנה
תוכלי להרחיב?

במקום לאחוז במיותר לפנייך ולנסות לתקן אותו, תתחמי את ההבנה הטובה ותתמקדי בתיחום הטוב.
וגם על זה..
ונכון, התקרבות לעצמי זו אחלה תוצאה,את צודקת. תודה.
מרים*
הודעות: 108
הצטרפות: 19 אוקטובר 2002, 02:34

לימודי ימימה

שליחה על ידי מרים* »

_.
איזה ילדותית"עולה השיפוטיות שבי, "תפסיקי" למה את לא מתבגרת/מפרגנת/רוחנית וכו' וכו'...
נראה לי שמספיק שהעומס כל כך מציק אז למה גם אני צריכה להוסיף עליו ולהציק לעצמי. אם ילד קטן לידי מרגיש מקופח וזקוק לעידוד הרי מידית אני מחבקת אותו ולא יורדת עליו או מטיפה לו אז למה אי אפשר לנהוג ככה כשהילדה שבי עולה? הרי הילדה הזו עולה ומתגלה כדי שנתקן חלק ולא נאבק בו כנאבקות בעצמנו, אז זהו שנזכה לקבל עצמנו עם הילדה שבנו. ועוד קטנה: ברישום המלאכה להעמיד מידת רוחק להתקרבות ולשמור עליה ואז היא שומרת עלינו לא להתערבב ולעלות מהמלאכה, לעלות גם מעצם זה שכותבת מלאכה..
יעלי_לה
הודעות: 4321
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלי_לה »

תוכלי להרחיב?
טוב, אנסה, אבל אני קצת מרגישה שקטונתי - אני לא מדריכה או משהו... בכל אופן הנה זה בא:

אם את מרגישה שהתוצאה לא יציבה, צריך לחזור ולחזק את ההבנות
הרי ההבנה היא הבסיס. בכלל המלאכה נושאת מבנה, מבנה של הבנה-יישום-תוצאה, אז צריך להתחיל מההבנה. כי אם לא, מן הסתם נפגוש את החסימה מולנו ומשם לא נוכל להתקדם.
הרי כשהחסימה נמצאת לפנינו, היא מעוותת את הכל. כל מרכיב של עומס רשום בכל החלקים, אם יש דחייה רשומה בלב היא משפיעה גם על הקשב ועל המחשבה ועל כל המערכת. ולכן אם אני עמוסה ואני מנסה להתקרב לעצמי מבעד לעומס שלי, אמצא את עצמי מתרחקת -- כי גם אם יש זיהוי של עומס, בלי החיבור להבנה הוא לא יעזור לי לעשות את המלאכה - אני אתקל רק בעוד עומס כגון דחייה עצמית, שיפוט עצמי וכו' (כפי שכתבת).
במקום זה, הלימוד מציע סדר שונה: קודם ההבנה, דרכה הסתכלות על המיותר. זה משקל שונה, סוויץ' שצריך לעשות בהכרה, ויש הרבה כלים לזה (תיכף נגיע אליהם). ברגע שאני יוצאת מתוך הבנה טובה, אני לא מעורבבת עם העומס אלא מתוחמת בטוב, אני כבר בחיבור, בנוכחות, אני כבר הלומדת וזה מקום שמאפשר דיוק ותיקון ומלאכה ותוצאות. כאשר אני מחוברת להבנה מהותית כל החלקים נפתחים למהותם, הקשב אחר, ההסתכלות אחרת, הלב לא דוחה, יש קבלה עצמית ונמנע המאבק ונמנעת האחיזה במיותר, כך הוא יכול להשתחרר מאליו. כמו שאמרתי זה סוויץ' קטן בהכרה אבל התוצאות שלו מאוד מעמיקות ככל שמשתמשים בו. כאשר מסתכלים על העומס מבעד להבנה רואים אותו כמו שהוא - בפשטות, בקבלה עצמית - חלק מיותר ומעכב שאני רוצה להשתחרר ממנו, לתקן אותו - בקלילות, לא בחיטוט כבד. זה גם ההסבר ל - במקום לאחוז במיותר לפנייך ולנסות לתקן אותו, תתחמי את ההבנה הטובה ותתמקדי בתיחום הטוב.
אז איזו הבנה אפשר לקדם בפני החסימה?
קודם כל מה שכתבת - חלק לתקון עולה - ההכרה לתיקון, ההבנה לתיקון. להבין שכל מה שנראה לנו כמוריד אותנו, יש בו פוטנציאל לעלות ממנו, לתקן עצמנו דרכו, לצמוח אישית ורוחנית. אם זה עלה, סימן שאני יכולה לזה, הכל לטובה... מעבר לזה, כל הבנה מהותית - הבנה שעושה לך שמח, שעושה לך טוב, שמקרבת אותך לעצמך - יכולה להתאים. והרבה פעמים זה משתנה לפי המצב, בהתאם למתרחש ובהתאם לחלק שעולה לתיקון. תמיד אפשר לפנות לחלקים שבמחברת כדי לקבל הבנות.
ואיך עושים את הסוויץ'?
קודם כל זיהוי כמו שאמרת, אבל עדיף לא לעצור שם, כדי לא להתערבב... כתבתי תתמקדי בתיחום הטוב , כי אני שמה לב שהרבה לומדות מזהות, מתחמות את המיותר וממשיכות להתבחבש בו, אז מה עזר לי שתיחמתי אותו? אז אפשר להפוך את זה ובמקום לתחם את המיותר - פשוט לתחם את הטוב, זו הרי אותה פעולה, בסך הכל הכוונה למנוע ערבוב בין העומס למקום השקט שבו מתאפשרת פעילות הכרתית. יש לי הבנה טובה? אז אני מתחמת אותה, מעמידה הפרדה ברורה בינה לבין העומס, ומנסה להיות נוכחת דרכה. כלי חשוב כאן, כמו שכתבה מרים, הוא מידת רוחק להתקרבות. להעמיד מידת רוחק בין הלומדת לילדה, ביני ובין העומס. עוד כלי חשוב מאוד הוא המתנה. לפעמים העומס שולט וכל ניסיון לצאת ממנו מוביל למאבק (כן, כן, קורה). במקרים כאלה -- רק המְתנה. הכוונה לא להמתנה גשמית, כמו שמחכים בתור לרופא שיניים, אלא להמתנה רוחנית שלא תלויה בזמן, זה לא זמן שמחכים בו באפס מעשה אלא זו פעילות הכרתית בפני עצמה, ההמתנה נושאת נוכחות. ממתינה להבנתה תמצא תשובתה.
ככל שאת חוזרת להבנות מהמחברת ומפתחת את ההבנה שלך על-ידי קריאת החלקים בנוכחות הכרתית וברגש הכרתי, וככל שאת מתחמת אותן מערבוב עם המיותר ופונה אליהן בזמן התרחשות, ממתינה להבנתך, קשובה להבנתך, פותחת את לבך להבנה הטובה -- כך את יוצרת קשר עם ההבנה , כך ההבנה תהיה יותר זמינה ותשפיע יותר מהות על חלקי המערכת שלך ועל ההתרחשות בחייך.

מקווה שהייתי מספיק ברורה, מקווה שהייתי מדויקת.
שנזכה לקבל עצמנו... שנזכה לתקן עצמנו בקלות.
שבת שלום.
צרויה*
הודעות: 1
הצטרפות: 13 נובמבר 2007, 16:07

לימודי ימימה

שליחה על ידי צרויה* »

הכוונה לצלם אותם,כבר לאחר שנכתבו על ידי בשיעור
את צריכה לבדוק את זה עם המדריכה שלך. גם כל מדריכה מלמדת שעורים שונים לא אצל כולן מערך השיעורים זהה
מרים*
הודעות: 108
הצטרפות: 19 אוקטובר 2002, 02:34

לימודי ימימה

שליחה על ידי מרים* »

יעלילה כל מה שכתבת משקף תלמידה טובה ומבינה. כל הכבוד.
יעלי_לה
הודעות: 4321
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלי_לה »

:-] תודה, נעים לשמוע...

האם ניתן לקבל דפי שיעורים
לא הבנתי בדיוק לאיזה צורך, אבל ככל הידוע לי התשובה היא בדרך-כלל לא... בכל מקרה כדאי (כמו שכתבה צרויה) לשאול את המדריכה.
רוית*
הודעות: 136
הצטרפות: 10 אוקטובר 2002, 00:31

לימודי ימימה

שליחה על ידי רוית* »

אני רוצה לעניין את כל האמהות שבנינו...
כמה מפגשים עם איתמר פרלמן בנושא אמהות , פתרון קונפליקטים, ומהות האמהות...
(חוץ מזה שאיתמר הוכשר ע"י ימימה הוא איש חכם ומעורר השראה)
ואין לי אחוזים מההכנסות רק רצון גדול שהקבוצה תתקיים.
יום חמישי עין איילה מ-19:00 עד 20:00 אחרי "האמהות" שעור ימימה גברים ונשים.
אשמח לתת פרטים
רוית 0524-713753
יעלי_לה
הודעות: 4321
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלי_לה »

מעניין כבר יש לאיתמר לומר על אמהות? כלומר בתור אבא...? ;-) סתם.
ת'אמת, יכול להיות מעניין. אשתו היא סבתא מאוד "באופנית".
רוית*
הודעות: 136
הצטרפות: 10 אוקטובר 2002, 00:31

לימודי ימימה

שליחה על ידי רוית* »

באמת מעניין ...
אני חושבת שאת גרה בפרדס חנה יש לו שעור גם שם בימי שני בבוקר.
יום אחד חברה "סחבה" אותי לשעור הזה ואמרתי לעצמי חבל שלא פגשתי את האיש הזה
שהבת שלי נולדה לפני כמה שנים...
ואז ביקשתי ממנו שיפתח קבוצה במקום מגורי.
מומלץ ביותר אפשר לבוא ולנסות ללא התחיבות...
יעלי_לה
הודעות: 4321
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלי_לה »

אני חושבת שאת גרה בפרדס חנה יש לו שעור גם שם בימי שני בבוקר.
תודה, אני כבר לומדת אצל אשתו באותו יום בערב.

_אמרתי לעצמי חבל שלא פגשתי את האיש הזה
שהבת שלי נולדה לפני כמה שנים..._
זה מזכיר לי מה שהמדריכה שלי אומרת לפעמים, שאם היא היתה מגיעה לימימה בתקופה שהילדים שלה נולדו, היא היתה מגדלת אותם בהרבה יותר קשב, נוכחות עם הילדים , כבוד אליהם ודיוק כלפיהם (בקיצור היא היתה אמא יותר "באופנית" :-) ) - כלומר היא מעידה (ואני מסכימה) שבהחלט יש קשר בין לימודי ימימה לבין הורוּת באופן טבעי.
מרים*
הודעות: 108
הצטרפות: 19 אוקטובר 2002, 02:34

לימודי ימימה

שליחה על ידי מרים* »

זה מזכיר לי מה שהמדריכה שלי אומרת לפעמים, שאם היא היתה מגיעה לימימה בתקופה שהילדים שלה נולדו, היא היתה מגדלת אותם בהרבה יותר קשב,
כל מי שמגיע ללימוד מגיע בזמן המדויק והיה צריך לעבור מה שעבר ו"לקלקל" מה שקילקל הכל במסגרת התיקון. כך גם עם הילדים שלנו ותיקון מתאפשר בכל גיל בכל זמן ובכל מצב ב"ה. ונזכור את הסדר בלימוד: נשמח ונודה על היש. ותודה שהגענו ללימוד הזה מתי שהגענו ומצאנו את הלימוד הנפלא הזה בדיוק בזמן.
יעלי_לה
הודעות: 4321
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלי_לה »

כל מי שמגיע ללימוד מגיע בזמן המדויק והיה צריך לעבור מה שעבר ו"לקלקל" מה שקילקל הכל במסגרת התיקון. כך גם עם הילדים שלנו ותיקון מתאפשר בכל גיל בכל זמן ובכל מצב ב"ה. ונזכור את הסדר בלימוד: נשמח ונודה על היש. ותודה שהגענו ללימוד הזה מתי שהגענו ומצאנו את הלימוד הנפלא הזה בדיוק בזמן.

באמת התלבטתי אם לכתוב את מה שהיא אמרה, שלא יתקבל הרושם שהיא חושבת אחרת ממה שכתבת. היא לא אמרה "חבל שלא הגעתי לימימה קודם" או משהו בסגנון. לא צריך להלביש על המלים דברים שלא היו בהם... :-)
מרים*
הודעות: 108
הצטרפות: 19 אוקטובר 2002, 02:34

לימודי ימימה

שליחה על ידי מרים* »

לא צריך להלביש על המלים דברים שלא היו בהם...
לא מלבישה כלום רק מביאה את רעיון התיקון בזמן,
יעלי_לה
הודעות: 4321
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלי_לה »

רק מביאה את רעיון התיקון בזמן,
|Y| תודה :-)
רונית*
הודעות: 322
הצטרפות: 03 מרץ 2002, 22:31

לימודי ימימה

שליחה על ידי רונית* »

ישבתי מעל שעה.קראתי בהתרגשות ועיון.תכתובת ימימה 2005-2007.תודה יעלי ולומדות ומדריכות.
אני לומדת מעל 3 שנים לימודי ימימה בגליל העליון. מכירה את דיון ה"מוסמכות להדריך". בין המדריכים.בשבילי הלימודים:"הקרובה ללבה תמצא שמחתה." לימודי פתיחת הלב להתקרבות למהות לשמחה לדיוק לאיזון להתפתחות לרוחניות.
נושא ההסמכה בין המדריכים יוצר רצון לדיוק של מי שמדריך,[רק הסמכה על ידי ימימה] ועומס של תחרות פחד הפרה ,מול הלומד הבונה.אני מתחברת למבנה.מבין מיישם תוצאה.תוצאת ההתקרבות לטוב למהות היא התשובה.כמה שיותר משפחה הפועלת ממהות,חברה הפועלת ממהות, זה הגדלת הטוב לקיומי.הפולמוס בין המדריכים,לוקח אותי לעומס,אני רוצה ללמד מאמון ,ובבטחון.לסמוך על בינת הלב.עבודת ההכרה לתקן ,לנקות את העומס ,לקדם את רגש הקיום.מתנה. תודה על קבלה והתקרבות ללימוד, ולמקדמים את הלימוד.במנוחה היום מההפרזות וההתרחקות משמירת כוחותי והתחזקות מלמידה,בחרתי להתחזק בכח של החלקים שלכם.תודה.
אני לומדת.עובדת על בניית הטוב לקיומי, ומודה.הרחבת הלומדים בארץ התפתחות טובה לנו ולכולנו.
רסיסים_של_אור*
הודעות: 3305
הצטרפות: 21 אפריל 2004, 20:42
דף אישי: הדף האישי של רסיסים_של_אור*

לימודי ימימה

שליחה על ידי רסיסים_של_אור* »

אני לומדת.עובדת על בניית הטוב לקיומי, ומודה.הרחבת הלומדים בארץ התפתחות טובה לנו ולכולנו. |Y|
יעלי_לה
הודעות: 4321
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלי_לה »

רונית, כתבת כל-כך יפה.

העיסוק הזה ב הפולמוס בין המדריכים_ באמת מיותר. זה לא העניין... _אני מתחברת למבנה_ , _בחרתי להתחזק בכח של החלקים - זה העיקר |Y|

הרחבת הלומדים בארץ התפתחות טובה לנו ולכולנו - כמה נכון.
רונית*
הודעות: 322
הצטרפות: 03 מרץ 2002, 22:31

לימודי ימימה

שליחה על ידי רונית* »

תודה יעלי לה .האם את יודעת לכתוב לי על המבנים של ימימה כמו הבנה יישום תוצאה. מבין שומע עונה.רונית
יעלי_לה
הודעות: 4321
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלי_לה »

וואו, איזו שאלה... איתגרת אותי... אני יכולה לדבר על זה שעות, אבל לכתוב בתמצות באופן מדויק - אתגר לא קטן. אנסה יותר מאוחר

אולי עוד מישהי רוצה לנסות להסביר? תעזרו לי בנות
טינק*
הודעות: 6
הצטרפות: 18 דצמבר 2007, 13:39

לימודי ימימה

שליחה על ידי טינק* »

אולי מישהי יודעת איך ימימה הגיעה לכל התאוריות או תובנות שלה?
יעלי_לה
הודעות: 4321
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלי_לה »

אוקיי, אני מנסה לענות...

תודה יעלי לה .האם את יודעת לכתוב לי על המבנים של ימימה כמו הבנה יישום תוצאה. מבין שומע עונה.רונית

כמו כל המושגים של ימימה, גם המלה "מבנה" נושאת כל מיני משמעויות, שמובנות בהדרגה דרך היישום. זה בערך מה שאני מבינה על מבנה:

יש המבנה שאני בונה במלאכה שלי, כל מלאכה - הבנה יישום תוצאה - היא אבן בניין במבנה. אחרי זמן מסוים של לימוד ועומק מסוים של מלאכה המבנה כבר יותר חזק ויציב, הוא ממשיך לבנות את עצמו.

יש מבנים שהם כמו נוסחאות, צירוף של כלים שבסדר נכון מתפקדים יחד ככלי מורכב. לדוגמא, מבין שומע עונה_ , _ממתינה להבנתה תמצא תשובתה, קשובה ללבה תמצא הבנתה ועוד, בלי סוף. אלה הם תמצותים של מכלולים. ימימה אמרה (ואני מוצאת שזה נכון) שכל מבנה כזה נושא כוח לתיקון מסוים.

יש מבנים שהם בסיסיים, שאפשר "להלביש" עליהם כמעט את כל המבנים האחרים. לדוגמה, הבנה יישום תוצאה. זה מבנה שכל מלאכה אמורה להיות נושאת אותו, בנויה דרכו, כך שאפשר לראות אותו משתקף בה (מעֵבֶר למבנה הספציפי שאיתו תיקנתי במלאכה ספציפית).
עוד מבנים בסיסיים:
צורה-כוח-תנועה.
הכרת הטוב, הכרת המיותר, השלמה (כל חלק ניתן במבנה כזה, אם מנסים למצוא אותו בחלק זה עוזר להבין אותו ולמצוא בו את המבנים האחרים שניתנו ככלים מורכבים נושאי כוח לתיקון הספציפי הטמון בחלק)

טוב יש לי עוד המון מה לכתוב על מבנים אבל אני מרגישה שגם ככה אני נכנסת להעמקה שאולי לא מתאימה באינטרנט. (לא יודעת)
יעלי_לה
הודעות: 4321
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלי_לה »

אולי מישהי יודעת איך ימימה הגיעה לכל התאוריות או תובנות שלה?

אני לא מתעסקת בזה כל-כך, כי הלימוד מבחינתי כל-כך מדויק ואמיתי שאין לי צורך לדעת. לא חושבת שיש למישהו תשובה חד משמעית על זה. אני יכולה לספר מה ששמעתי ולהשלים עם השערות שלי.
ימימה למדה פסיכולוגיה וחלק מהדברים שאובים משם, אבל השיטה עצמה שונה מפסיכולוגיה באופן בסיסי.
מספרים עליה שהיתה רוחנית מאוד כבר כילדה. המשפחה שלה הכירה במיוחדות שלה. כשהיו מנקים את הבית היא היתה יושבת על כסא באמצע ושרה. בדרך לביה"ס היתה מחלקת את האוכל שלה לעניים. אני משערת שנולדה עם רמה רוחנית גבוהה מאוד, נשמה גבוהה עם תפקיד לעזור בתיקון של עם-ישראל. אומרים שהיתה צדיקה, לצדיקים יש רוח הקודש ותקשורת מופלאה עם הקדוש-ברוך-הוא.
כשהיא נתנה את החלקים, זה לא בא מהשכל שלה. זה גם לא תקשור, כי בתקשור המתקשר כאילו "איננו" ומי שמדבר זו ה"יישות" המתוקשרת. אצל ימימה זה לא היה כך. ימימה היא זו שדיברה, אבל הדברים לא הגיעו ממנה. מאיפה? אומרים שישירות ממנו. בכמה חלקים שקיבלתי ימימה מתייחסת לזה באופן עקיף במלים "כתוב לי", וגם "אני לא רואה מלים אלא מבנים".

מקווה שתשובתי סיפקה אותך ושהייתי מדויקת...
יעלי_לה
הודעות: 4321
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלי_לה »

עכשיו אני רואה שכתבת אצלי בדף אני יותר מתענינת ב{{}}מהות של הלימוד, מאין ימימה הגיעה לתובנות ולתאוריות

אז רציתי לומר שאין מבחינתי שום קשר בין המהות של הלימוד לבין מקור התובנות.
מהות הלימוד היא שחרור מהעומס ועשיית התיקון האישי בשמחה. מה זה משנה מאיפה.
טינק*
הודעות: 6
הצטרפות: 18 דצמבר 2007, 13:39

לימודי ימימה

שליחה על ידי טינק* »

תודה רבה.
מה זה משנה מאיפה.
לא משנה לי. יש אחרים שאותם זה מעניין.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43436
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

לימודי ימימה

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

הירהורים בימימה (כל מה שנכתב נכון למקום ולרגע של הכותב)

זיוף במובן הרגיל מתקשר אצלי להעמדת פנים מתקשר אצלי להעמדת פנים, שקר שזה נכוןאבל יש משמעות פנימית יותר שאפשר להתחבר אליה.
זיוף הבקשר של כלי נגינה. כשאתה שומע זיוף אתה "חווה" אותו ככזה, לא עובר דרך המקום השיכלי.
ברגישות אתה מזהה.
ובזיוף יש תחושה של פיספוס למטרה..עוד אוקטובה אחת למעלה
בקיום שלנו אנחנו אמורים לנגן..מה שנקרא לנגן ג'ז. כלומר, יש פה כמה חלקים. בוא נפרק את זה כמו שעון.
יש חלק של הכלי- כבני אדם אנחנו כלי למהות שלנו. אנחנו רוצים לנגן את המהות שלנו.
לנגן איתנו. ז"א, לחיות את החלק המהותי שלנו.
כאשר אנחנו לא חיים את המהות שלנו- אנחנו מזייפים.
חלק שני - בניגון יש הליכה לקראת, אין דיכוטומיה זיוף- ניגון.
יש יחסיות.
וזה חלק שני מורחב, גם בניגון יש יחסיות, כשאתה מתקדם בנגינה, ניגון בשבילך הוא ניגון כי התקדמת - אתה מזייף פחות.
למישהו אחר שיותר וותיק זה יכול להשמע כמו זיוף
מקסים*
הודעות: 6
הצטרפות: 07 מאי 2007, 22:44

לימודי ימימה

שליחה על ידי מקסים* »

הירהורים בימימה
אהבתי....מקסים....זה הביא לי הבנה שאת הזיוף חשים, זה לא שכלי, זה משתקף, וכל מה שעלינו לעשות זה להיות נוכחים זאת אומרת להיות שם, לזהות, וזהו.
יעלי_לה
הודעות: 4321
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלי_לה »

הירהורים בימימה
באמת מקסים!
וכל מה שעלינו לעשות זה להיות נוכחים זאת אומרת להיות שם, לזהות, וזהו. :-) אולי התכוונת "להיות שם, לזהות ולהביא דיוק במקום"?
מקסים*
הודעות: 6
הצטרפות: 07 מאי 2007, 22:44

לימודי ימימה

שליחה על ידי מקסים* »

להיות שם, לזהות ולהביא דיוק במקום"?
הנוכחות היא הדיוק.
גלי*
הודעות: 458
הצטרפות: 17 אפריל 2004, 22:06

לימודי ימימה

שליחה על ידי גלי* »

מה אתם חושבים על תקופות בלימוד שבהן עובדים פחות? בחודשיים האחרונים אני עוברת תקופה מוזרה, כמעט בלי לפתוח מחברת ואפילו בלי להילחם בזה. מקבלת את זה כרגע, אבל שואלת את עצמי מה זה אומר? מה מצבי? איפה אני? אני ממשיכה ללכת לשיעורים, בשמחה אפילו, אבל במהלך השבוע לא עושה מלאכות בכלל. חושבת על זה, צופה, מתבוננת, לפעמים אפילו יש הבנות, אבל אין מלאכה יזומה, השקעה, פינוי זמן. מה דעתכן?
יעלי_לה
הודעות: 4321
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלי_לה »

גם אני שואלת את עצמי לפעמים.
אני יודעת שזה קורה לכ----ל הלומדות שאני מכירה.
אני מקבלת את זה כטבעי, עובדת על חיזוק הרצון, יודעת שתיכף יבוא החלק שיעיר אותי - וזה אכן מה שקורה בסוף (מכירה את זה שאת מקבלת חלק ומרגישה שימימה מדברת אישית אלייך?)
רונית*
הודעות: 322
הצטרפות: 03 מרץ 2002, 22:31

לימודי ימימה

שליחה על ידי רונית* »

הי יעלי וכותבות וקוראות.
עברו שבועיים,רק עכשו קראתי את תשובותיה של יעלילה.יעלי,תודה. אהבתי את ההשתדלות לשאלתי על מבנים.אשמח אם תרחיבי על צורה כוח תנועה.
מנסה לכתוב מלאכה לקידום הבנה.השבוע קניתי תכשיט,יקר יחסית.אני מזהה עומס אך לא הבנה מדוייקת.אני מזהה,עצב,מהירות,אולי רישומים,הילדה שטעתה,אני מתחמת,בוחרת לתקן מהמהות,קבלה,אהבהלעצמי,לתת לעצמי,יש קצת הקלה במערכת. להמתין לדרך , הדרך להתחזקות ולימוד להבנה חדשה לימוד הדיוק, המתנה,קבלה של הכאן ועכשו שלי,של לימוד הבנה,של תיקון.
גלי*
הודעות: 458
הצטרפות: 17 אפריל 2004, 22:06

לימודי ימימה

שליחה על ידי גלי* »

איך עובדים על חיזוק הרצון?
ועוד שאלה - האם את מאמינה שאנשים יכולים לעשות שינויים אמיתיים? מהותיים? היה לי וויכוח אתמול עם חבר שלומד קבלה, שטוען שע"פ הקבלה בבסיסנו לעולם נישאר אותו דבר ולא נוכל לשנות. זה קצת בלבל אותי, למרות שעמוק בפנים ברור לי שלא יכול להיות שזו אמת כי זה נורא מצמצם ומחליש. מצד שני, מה זה בכלל אופי? הרי זה חלק חייתי והעבודה שלנו פה היא לצמוח ממנו ולהתעלות. בקיצור... קצת התבלבלתי.
גלי*
הודעות: 458
הצטרפות: 17 אפריל 2004, 22:06

לימודי ימימה

שליחה על ידי גלי* »

_הי יעלי וכותבות וקוראות.
עברו שבועיים,רק עכשו קראתי את תשובותיה של יעלילה.יעלי,תודה. אהבתי את ההשתדלות לשאלתי על מבנים.אשמח אם תרחיבי על צורה כוח תנועה.
מנסה לכתוב מלאכה לקידום הבנה.השבוע קניתי תכשיט,יקר יחסית.אני מזהה עומס אך לא הבנה מדוייקת.אני מזהה,עצב,מהירות,אולי רישומים,הילדה שטעתה,אני מתחמת,בוחרת לתקן מהמהות,קבלה,אהבהלעצמי,לתת לעצמי,יש קצת הקלה במערכת. להמתין לדרך , הדרך להתחזקות ולימוד להבנה חדשה לימוד הדיוק, המתנה,קבלה של הכאן ועכשו שלי,של לימוד הבנה,של תיקון._

לא הצלחתי להבין איפה הבעיה. בזה שקנית תכשיט יקר? ולמה זו בעיה? מה הקשר בין זה לבין העומס שאת מרגישה? ניסיון למלא ריק?
יעלי_לה
הודעות: 4321
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלי_לה »

אשמח אם תרחיבי על צורה כוח תנועה
גם אני אשמח... אבל אני צריכה ראש נקי כדי לנסח הסבר מדויק - וראש נקי זה מצרך קצת נדיר אצלי לאחרונה. אשתדל להגיע לזה מתישהו בקרוב...

איך עובדים על חיזוק הרצון?
מחיזוק הבינה. "הרצון הוא תנועה מכוח שבא מצורת האיזון" (רונית, הנה לך דוגמה למבנה כזה...) בין הבנה טובה ורגש טוב (כלומר בינה). ככל שהבינה יותר בנויה ויציבה, כך הרצון בינתי יותר, כך הוא נבנה ומתייצב בעצמו, מתקרב למידתו, לתיקונו -- וכך תנועתו יותר משפיעה.

ועוד שאלה - האם את מאמינה שאנשים יכולים לעשות שינויים אמיתיים? מהותיים? היה לי וויכוח אתמול עם חבר שלומד קבלה, שטוען שע"פ הקבלה בבסיסנו לעולם נישאר אותו דבר ולא נוכל לשנות. זה קצת בלבל אותי
אני אגיד לך איך אני מבינה את זה באופן אישי, וזו הבנה שלאו דווקא קשורה ללימוד של ימימה (אבל בוודאי מחוברת ללימוד ולא סותרת).
בבסיסנו ישנה המהות. המהות היא נצחית ובלתי משתנה. האדם בבסיסו הוא טוב וטהור ושום דבר לא יכול לשנות את זה, גם העומס הכי גדול שרשום על-גבי המהות הזאת וחוסם אותה לא יכול לשנות אותה או לעקור אותה חס ושלום מהאדם.
ודאי שאדם יכול לעשות שינויים מהותיים, אמיתיים, משמעותיים ב{{}}הנהגה שלו את עצמו. מה זה בכלל אופי? -- אוסף של תכונות, מידות, הנהגות, שנקבעות על-ידי המעשים, הדיבורים והמחשבות שאנו עושים, אומרים וחושבים בכל יום, בכל שעה ובכל דקה. "חלקיק שנייה של זמן ומעשה לא במידה נרשם כצומח לא במידה, עקום; בחלקיק של זמן מעשה במידה דרך לב מתחשב ומבין בבינה אשר לא שכח את הבריאה הפנימית יביא צמיחה של הצטברות ז"א צמיחה בפועל ענפים ופירות"... (אני לא בטוחה שזה הציטוט שחיפשתי, בכל אופן הוא מתאים)

לא הצלחתי להבין איפה הבעיה. בזה שקנית תכשיט יקר? ולמה זו בעיה? מה הקשר בין זה לבין העומס שאת מרגישה? ניסיון למלא ריק? - הי, זה לא משנה... התוכן של העומס לא משנה (גם לא לבעל העומס עצמו, קל וחומר לאחרים). משנה הזיהוי וההבנה שאפשר להביא במקום
לומדת*
הודעות: 84
הצטרפות: 02 פברואר 2003, 23:15

לימודי ימימה

שליחה על ידי לומדת* »

מכירה את זה שאת מקבלת חלק ומרגישה שימימה מדברת אישית אלייך?)
כן!כן! מכירה..

היום הייתה לי הבנה מהותית על הלימוד בשביל- משהו שהוא ידוע וברור- ובכל זאת היום כשהנתי שהלימוד הוא בשביל ההכרות שלי עם עצמי , הבנתי את זה בפנימיות אמיתית, זה עורר בי שמחה ענקית! על האפשרות, על קיומו של הלימוד על שאני בו..
כל הזמן הייתי בלימוד כדיי שיהיה לי קצת יותר קל בחיים, והדרך לכך היא גם הכרות איתי, ועם הילדה שבי, והיום פתאום זה נהיה המטרה- להכיר אותי. איזו מטרה משמחת.
לומדת*
הודעות: 84
הצטרפות: 02 פברואר 2003, 23:15

לימודי ימימה

שליחה על ידי לומדת* »

.אני מזהה,עצב,מהירות,אולי רישומים,הילדה שטעתה,אני מתחמת,בוחרת לתקן מהמהות,קבלה,אהבהלעצמי,לתת לעצמי,יש קצת הקלה במערכת. להמתין לדרך , הדרך להתחזקות ולימוד להבנה
גלי יקרה זו מלאכה טובה ואמיתית, נראה שאת תלמידה שיודעת להעמיק בזיהוי ובתיחום.
יעלי_לה
הודעות: 4321
הצטרפות: 08 ספטמבר 2005, 09:00
דף אישי: הדף האישי של יעלי_לה

לימודי ימימה

שליחה על ידי יעלי_לה »

הבנתי את זה בפנימיות אמיתית, זה עורר בי שמחה ענקית!

איזה יופי זה... אני מתרגשת... מזכיר לי הבנה קצת דומה שהיתה לי פעם על הלימוד, זוכרת איזה חיזוק אדיר זה נתן לי ברצון ללמוד. בכלל, יש רגעים כאלה של העמקה בהבנה שמעמיקים בבת אחת את כל המלאכה, היו לי כמה כאלה מאז תחילת הלימוד והם נחרתו לי חזק, אח"כ זה משפיע כמובן על כל היישום ועל התוצאות... תוצאות מתוצאות ודיוק בהתפשטותו... וואו! אין דרך לתאר את זה.

בקיצור - אשרייך :-)
שליחת תגובה

חזור אל “אלימות והתעללות בזוגיות”